Autoiluketju

  • 3 225 350
  • 18 599

Anton

Jäsen
Tänks, Stonecold!
Jos te Jatkoajan autokuumeen riivaamat haluatte poistaa autosta karstat, niin älkää tehkö sitä ainakaan niissä pitkissä, viivasuorissa mäissä Taivalkosken ja Kuusamon välillä. Vajaan kahden viikon aikana sponsoroin sikäläisen poliisilaitoksen kahvirahastoa kahteen otteeseen, omien laskujen mukaan noin 1900 donitsilla. Pitäisiköhän hankkia auto, joka ei missään oloissa ylitä 100 km/h eli silloinhan se kulkupeli olisi Citroen, ainakin naapurin isännän puheiden mukaan.

Ok, kerran vähän vituttaa, niin tämän paikka olisi voinut olla vitutusketjussakin?!
 

Stonecold

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No juu, Taivalkosken ja Pudiksen välillä partiot pyörii jatkuvasti; valkoisella Skoda Octavialla ajelevat -> Isosyötteen kasvanut liikenne on pistänyt vauhtia kissalanpoikiinkin. Saa sitä Kuusamoon asti varoa, sielä tosin näkyvyyttä on enemmän ja ne paikat tietää jo, niin tietää höllätä. Kalliiksi on käynyt teikäläisellä!

Tarkista tuo sakkohomma, en ole siitä ihan varma.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
OT: Paskalakkeja tuntuu olevan nykyisin mitä ihmeellisimmissä paikoissa. Vai mitä sanotte isäukon suorituksesta: Keskellä Patvinsuon kansallispuistoa (siellä Itä-Suomessa) hiekkatiellä (80 km/h rajoitus) reilua ylinopeutta niin eikö ollu siellä poliisit! Siis todella keskellä-ei-mitään. Pikitiellekkin reilu 10 km. Ja 1ke virkistysrahastoon 'tos.
 
Viimeksi muokattu:

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
3 sakkoa vuodessa tai 4 sakkoa kahdessa vuodessa vie kortin hyllylle, eli seuraavalla kerralla Antonilla napsahtaa.

No itse ei tarvitse huolehtia, kun tuossa elokuun alussa lähti kortti kerralla ja oli 4 viikkoa kuivimassa.

-ipa rules
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti ipa rules
3 sakkoa vuodessa tai 4 sakkoa kahdessa vuodessa vie kortin hyllylle, eli seuraavalla kerralla Antonilla napsahtaa.

No itse ei tarvitse huolehtia, kun tuossa elokuun alussa lähti kortti kerralla ja oli 4 viikkoa kuivimassa.

-ipa rules

lasketaanko tuohon mukaan myös muut liikenteen vaarantamiset kuin ylinopeus?

Mitenkäs pitkä jäähy tulee esim. 4 sakkoa 2 vuodessa?
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Minua on alkanut kiehtomaan jostain syystä Citroenin malli C2. Erityisesti tuleva uutus C2 VTS, Pikku sportti, 1.6 kone ja tehoja 125 hp. Eihän tuossa ole tilaa nimeksikään, autolla korkeintaan kuskaa kauppakassit kotiin. En todellakaan ymmärä mikä autossa niin kovin kiehtoo. Autossa on esim digitaalinen mittaristo joita vastaan olen aina ollut. Täytynee varmaan sitten mennä koeajamaan auto kun se suomeenkin saapuu.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Viestin lähetti scholl
lasketaanko tuohon mukaan myös muut liikenteen vaarantamiset kuin ylinopeus?

Mitenkäs pitkä jäähy tulee esim. 4 sakkoa 2 vuodessa?

Käsittääkseni noihin lasketaan vain ylinopeudet mutta en ole varma. Tosiasia on kuitenkin se, että myös ylinopeudesta saadut rikesakot lasketaan tuohon kiintiöön. esim 3 rikesakkoa vuodessa pitäisi riittää kortin hyllyttämiseen.

Toinen asia onkin sitten se, että usein pienessä kaupungissa asuessasi sinulla on mahdollisuus päästä pienemmällä ajokiellolla, kuin suuressa kaupungissa jossa tapauksia on paljon.

Esim täällä Tampereella ajokorttiasioista vastaan nimeltämainitsematon kokopäiväM****U jonka ainoa työnkuva taitaa olla käsitellä ajokorttijuttuja. Kun käsittelet 10 tapausta päivässä, niin neuvotteluvaraa ei ole.
Pienellä paikkakunnalla asiat ovat usein neuvoteltavissa.

Eli 4 sakkoa kahdessa vuodessa, niin ystävällismieliseltä poliisilta saat varoituksen ja uhkauksen, että jos nyt vuoden sisään saat vielä sakot, niin kortti lähtee välittömästi pariksi kuukaudeksi - näin kävi ystävälleni joka asuu Pirkkalassa.

Minä ajoin klo 03.30 yöllä (töistä tulossa) täysin tyhjällä tiellä 50km/h ylinopeutta ja kortti otettiin 4 viikoksi (okei ylinopeus oli räikeä, mutta ajankohta, tyhjät tiet ja uusi auto pitäisi laskea lieventävksi asianhaaroiksi). Tuo 4 viikkoa on meinaan maksimirangaistus vakavasta piittaamattomuudesta. Laki tosin on muuttumassa ellei ole juuri lähiaikoina muuttunut niin, että tuo 4 viikkoa tulee olemaan minimirangaistus.

Toinen ystäväni otti 4. (kolme näistä rikesakkoja) sakot kahdessa vuodessa ja tämä samainen Tampereen sankari otti häneltä kortin pois viideksi viikoksi.

Kolmas ystävä ajoi moottoritiellä 140km/h (rajoitus 100km/h) ja Tampereen kaveri otti taas kortin pois neljäksi viikoksi, eli maksimirangaistus.

Asuessani kotipaikkakunnallani (noin 36000 asukasta) ajoin keväällä 1996 moottoritiellä 100km/h alueella 150km/h (seuraavana päivänä rajoitus muuttui 120km/h) selvisin 2,5 viikon ajokiellolla.

Johtopäätös tästä on se, että isolla paikkakunnalla ei kannata asua, jos on raskas kaasujalka.

-ipa rules
 

jalkakikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti puuntakaa
Tässä tulee: pysy erossa niistä. Jos välttämättä haluat ranskalaisen auton osta renu.

Tai sitten ei... Meitsillä jäi Rellusta muistoksi AINOASTAAN sähköviat...
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Onko kukaan käynyt testaamassa Korean poijaan tekelettä, eli Hyundai Tucsonia, siis sitä uutta citymaasturia. Hintaa kääryleelle on tullut luvattoman vähän, eli 30900€ ja pistävätpä vielä takuunkin viideksi vuodeksi kuorman päälle. Luettuna tuo vaikuttaa suht hyvältä värkiltä, mutta tekstithän on aina hieman hypetettyjä.

Eli arvosteluja kehiin.
 

masahiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK,HIFK,Juventus,
Liverpool
Nyt se sitten tuli tehtyä, tosin pitkän ja rankan harkinnan jälkeen. Tuli nimittäin tilattua meikäläisen ensimmäinen ranskalainen auto ja nimenomaan mallia Citroen C3.
Nyt jäänkin sitten mielenkiinnolla odottamaan kommentteja, miksi jne..........
Odotusaika on pari viikkoa, joten ehkä joku riittävän hyvä perustelu voisi saada vielä mieleni kääntymään.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti masahiko
Nyt se sitten tuli tehtyä, tosin pitkän ja rankan harkinnan jälkeen. Tuli nimittäin tilattua meikäläisen ensimmäinen ranskalainen auto ja nimenomaan mallia Citroen C3.
Nyt jäänkin sitten mielenkiinnolla odottamaan kommentteja, miksi jne..........
Odotusaika on pari viikkoa, joten ehkä joku riittävän hyvä perustelu voisi saada vielä mieleni kääntymään.

En tiedä millaiseen ajoon autoa haet, mutta tuo on mielestäni ainakin hyvä kaupunkiauto. Kivannäköinen, itse asiassa erittäin yleinen Helsingissä. Lieneekö nykyisellä tarjouksella osuutta asiaan. No sitten kokemuksiin. Itselläni on C3 Pluriel 1,6 SensoDrivella kakkosautona ja yhdellä frendillä on C2 1,6 SensoDrivella, joten hieman voi kommentoida tuohonkin. Mulla on 1 1/4 vuoden aikana tullut 12500 km mittariin ja mitään varsinaisia vikoja ei ole tullut, vaan on ihan mukavan näppärä pikkuauto. Aluksi kattotiivisteissä oli vähän feelua eli siinä mistä kaaret otetaan kesällä pois. Kovalla sateella valui vettä kuskin puolelta sisään. Sen korjasivat. Toinen vähän hölmö asia on Plurielin penkkien rakenne, joka ei mahdollista istuinlämmittimiä. Kolmas nuija juttu on se, että kun lämpötila on +3 ja -3 C:n välissä niin vilkuttaa lämpötilaa, jolloin kelloa ei ole näytössä. Se on vähän rasittavaa, jos on vaikka myöhässä palaverista niin ei lohduta kiireessä, että vilkuttaa lämpömittaria. Neljäs tyhmä ominaisuus se, että bensatankin korkki on kuskin puolella. Ja kun on isot ovet ja ajat kohtalaisen lähelle mittaria niin ulospääsy hankalaa. Muuten kaikki kokemukset positiivisia. Kivannäköinen, pirteä kone, näppärä, helppo pysäköidä, maantiellä kulutus mitätön, kaupungissa toki kymppi jne. Laatu ainakin tässä espanjalaisessa yksilössä on ihan hyvä. Todellakaan mitään pikkuvikoja ei ole ollut, minkä vuoksi olisi tarvinnut korjaamolla käydä.
 

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti tombraider
Onko kukaan käynyt testaamassa Korean poijaan tekelettä, eli Hyundai Tucsonia, siis sitä uutta citymaasturia. Hintaa kääryleelle on tullut luvattoman vähän, eli 30900€ ja pistävätpä vielä takuunkin viideksi vuodeksi kuorman päälle. Luettuna tuo vaikuttaa suht hyvältä värkiltä, mutta tekstithän on aina hieman hypetettyjä.

Eli arvosteluja kehiin.

No enpä uudemmista tiedä, mutta kummisedältä auto ruostui alta 7 vuodessa, Hundai Sonata, voivathan ne nykyään olla hyvinkinlaadukkaita. Sonatassa oli myös lukuisia pikkuvikoja, ehkä huono yksilö tai mallin taipumus?
 

masahiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK,HIFK,Juventus,
Liverpool
Tuo Citroen C3 tulee ihan kaupunkiajoa varten, kauppa-, matsi-, ym. kyläreissuja ajattelin sillä ajella. Korkeintaan kerran pari vuodessa tulee joku pisempi reissu tehtyä.
Olihan tuossa mallissa ollut niitä tyypillisiä pikkuvikoja, jotka oli jätetty käyttäjien paikannettaviksi ja löydettäviksi.
Se on kuitenkin ollut jo niinkauan myynnissä, että uskoisin niistä päästäneen jo eroon.
Lähinnä mietitytti kuinka Citikoita joskus todella mollattiin, mutta eiköhän tänä päivänä lähes auto kuin auto ole uutena ihan hyvä.
Takuuaikahan on näille muistaakseni vain kaksi vuotta, mutta olen miettinyt, että kannattaisiko ottaa Citikan tarjoama "huolenpitoturva" tms. jolla saisi huoletonta ajoa korjaukset osineen ja määraikaishuollot mukaanlukien kolmeksi vuodeksi 20€/kk.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti masahiko

Takuuaikahan on näille muistaakseni vain kaksi vuotta, mutta olen miettinyt, että kannattaisiko ottaa Citikan tarjoama "huolenpitoturva" tms. jolla saisi huoletonta ajoa korjaukset osineen ja määraikaishuollot mukaanlukien kolmeksi vuodeksi 20€/kk.

Vaikea sanoa. Ainakin Plurielissa on huoltoväli 20tkm ja itse olen nyt saanut ajettua 1 1/4 vuodessa 12,5tkm eli helposti voi mennä niin, ettei yhtään huoltoa ehdi tehdä tai maksimissaan yhden ennen kuin auto menee vaihtoon ja todennäköisyys, että tulisi suuria vikoja 2-3v iässä, jos autoa silloin vielä pitää, ei liene suuri, joten itse en tollaista ottaisi. Jos ajaa paljon niin tilanne tietysti hieman muuttuu, jos huollossa autoa useammin pitää käyttää.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Mikä auto?

- 2-litrainen 140hv turbodiesel
- EU-kulutus 5,5/100km
- tilaa ja kokoa on sekä uuden korimallin myötä tuore design
- hyvin varusteltu, ESP (yms.), Xenon, duo-clima yms.
- Ei ole japsi. Eikä myöskään Opel eikä Ford, mutta autoahan toki kysyttiinkin.

Ooh, joku Mersu? Uusi A4? Uusi S40? Ehkä, mutta ei. Vinkkinä: hintaa karvan päälle 31k€. Ylistävät ensitunnelmat vertaavat tätä uuteen A3:een ja uudesta Golfista puhutaan jos aikaa jää. Pieksi myös uusimmassa TM:ssä ylivoimaisesti joukon jotain traktoreita.

Joo, kyseessähän on uusi Octavia 2.0 TDI Elegance. Reilut pari toboa lisää, ja laatikoksi saa DSG:n, joka on tähän asti tuttu kaikista vähän tehokkaamista VAG-kärryistä. Keväällä pitäisi tulla vielä farkku ja nelari. Pitää niiden hinnat vielä katsoa, ja sitten aletaankin valvomaan öitä. www.skoda.fi
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mie se sitten menin ja ostin Honda CR-V:n ihan pokkana. Toki kyse ei ollut mistään autokuumeesta, vaan tuollaisen sai kohtuu nopeaan toimitusaikaan verovapaana. Hintaa tuli kaikkineen hilavitkuttineen (country pack, koukku, lohkari jne) about 23000 egee. Mun mielestä ei kovin paha ja autokin on tähän mennessä toiminut ihan ok.
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Cosmo
Mikä auto?..

Itse olen katsellut tuota fabian rs mallia työmatkojen pidennettyä 60 km:iin päivässä. Tehoa löytyy ihan kivasti eikä kulutuskaan ole kummoinen. Ainoa miinus on oikeastaan se, että pitäisi tunnustaa ajavansa skodalla.
 

masahiko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HJK,HIFK,Juventus,
Liverpool
Nyt on "Sitikalla" (C3) ajettu 100 km, joten vielä ei pysty paljoa kertomaan, mutta mukavaltahan tämä tuntuu.
Tulen sitten tänne "itkemään", jos aihetta ilmenee :)
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Uusi Honda Jazz on nyt ollu alla vajaa kuukauden, mittarissa hiukan yli 2000 km.

Ei kyllä mitään valittamista so far.
Espoo-autoksi lähes täydellinen, pieni koko, tilava sisältä, 1.4 kone, keskikulutus siinä 6.5 l / 100 km.
 

Jokke

Jäsen
Viestin lähetti Tommy

Espoo-autoksi lähes täydellinen, pieni koko, tilava sisältä, 1.4 kone, keskikulutus siinä 6.5 l / 100 km.

Kulutus kuulostaa aika kovalta? Paljonko tuo auto painaa?

Mulla on 3 litranen ja keskikulutus samoissa. :) Tosin kiisseli mutta kuitenkin.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti vision
IAinoa miinus on oikeastaan se, että pitäisi tunnustaa ajavansa skodalla.

Jos se "sen" toiminta on kiinni automerkistä, niin suosittelen ottamaan yhteyttä lääkäriisi. Pfizer taitaa valmistaa ehkä juuri sinulle tarkoitettua valmistetta.

Ei vaan, itse olen ollut jo 35 tkm ihan tyytyväinen hankintaani. Paljon kritisoituja asioita ovat ko. valmistajan jälkimarkkinointi ja paskat huoltopalvelut. Mulla ei ole niistä pahaa sanottavaa, ekaan 30 tkm huoltoon sain ajan 4 työpäivän päähän ja yksi takuuhuolto (pikkuhomma) hoitui päivän varoitusajalla.

Merkki muuten herättää aika paljon puhetta, varsinkin siellä kuuluisassa esson baarissa ;)
 

vision

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti pasil
Jos se "sen" toiminta on kiinni automerkistä, niin suosittelen ottamaan yhteyttä lääkäriisi. Pfizer taitaa valmistaa ehkä juuri sinulle tarkoitettua valmistetta.

Ei, sen toiminta ei ole siitä kiinni millä autolla ajelen. Ennakkoluulot vain ovat ennakkoluuloja. Tuskin moni ladaakaan ostaisi vaikka laatu nousisi.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Runsaat 1000 km takana työsuhdeooppelilla. Ja täytyy sanoa, että ihan hyvän pelin ne saksalaiset ovat väsänneet.

(Vanhanmallinen) Astra vm 2002 1,8i Sport on ihan mainio menopeli. Liikennevaloissa ei jää toiseksi, eikä moottoritiellä. Kriitiset lukemat 205 ja 9,5. Cruisecontrolleri ja ilmastointi on jotain johon meikäläinen ennen ei ollut tottunut, mutta nyt niitä ilman ei enää osaisi olla.

Miinuspuolia olisi kulutus, mutta koska firma maksaa menovedet niin eipä ole siitäkään ongelmaa. Ulkonäkö on myös lievä miinus, mutta eihän sitä sisältä huomaa.

Vaihtaisin kyllä koska vaan tuohon uuteen Octaviaan...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös