Autoiluketju

  • 3 227 686
  • 18 607

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Autokuume helpotti pari viikkoa sitten kun vihdoin sain vaihdettua mieleiseen autoon.Elikkäs BMW touring 1998 ilmestyi pihaan rakkaan 190 Mermeriksen tilalle.Kilometrejä tullut n.2500 ja olen kyllä nauttinut niistä jokaisesta.Ilmastointia ei tosin löydy,mutta kaikkea muita tötteröitä kyllä ihan mukavasti.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Tankilla

Eipä löytynyt muutakaan ketjua tähän hätään, joten kerronpa tämän päivän tankkikokemukseni Espoon Karapellontien Ysi5-asemalta. Nykyään kaikilla ketjuillahan on käytössä bonuskorttisysteemi, mutta heillä oli sellainen "lottokone", jossa syöttämällä ennen seteliä/korttia ohjeessa annetun numerosarjan, automaatti arpoo alennuksen, joka on 0.5 - 5 snt/l. Meikäläiselle arpa antoi 1.9 snt/l.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Uusi automerkki on rantautumassa Suomeen tässä tulevan syksyn aikana. Kyseessä on Hyundai-konserniin kuuluva Kia. Suuressa maailmassa kyseessä olevan valmistajan menopelejä on ollut jo pitkään, esimerkiksi Kia Sorento on hyvin suosittu citymaasturi Saksassa. Suomeen tulee aluksi Sorentoa ja kuusi- ja seitsemänpaikkaisia tila-autoja. Tuo Sorentoa ei ole ainakaan hullumman näköinen, jos nyt sen varaan voi mitään laskea. (Lähteenä joku viimeaikainen Hesari ja www.delta-auto.fi)

Saa nähdä, tekeekö korealaisautot saman, minkä japsit muutama kymmenen vuotta aikaisemmin. Ennakkoluulot ovat varmasti vahvat, mutta Daewoo oli itselleni ok kokemus, enkä pitäisi mahdottomana ajatuksena, että joskus Kian rattia pyörittelisin. Tosin hintojen olisi tällöin oltava reilusti alle eurooppalaisten, koska ainakin tällä hetkellä aasialaiset jäävät ajettavuudessa jalkoihin. Vastaavasti varustelut ovat yleensä muhkeat näissä uusissa yrittäjissä.

Tuulilasissa oli mielenkiintoinen uutinen koskien juuri tuota mainitsemaani Daewoota. Ensi vuonna nuo autot nimittäin vaihtuvat Chevroletin brandin alle. Erityisen mielenkiintoista on seurata, kuinka ihmisten suhtautuminen ko. autoihin muuttuu. Mikään muu ei periaatteessa siis muutu keulan tuotemerkkiä lukuunottamatta. Linkki.
 

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Re: Kuume hellpotti!

Viestin lähetti Predator


Tänään hain uuden iso farmarin - Peugeotin 406 Grand Wagon Executive Special Edition (1.8. koneella)

Onpahan muuten herraskaisen oloinen ajettava - varsinkin uudella asfaltilla meno on täysin äänetöntä. Moottorin ääntä ei sisälle noteeraa mitenkään, ei edes kovassa kiihdytyksessä.

Tulipa itsekkin hankittua ensimmäistä kertaa ranskalainen menopeli. No, kuitenkin kilpailijan tuotteita eli Renaultin.

Täytyy kuitenkin todeta, että samat havainnot on Lagunan farmarin suhteen kuin Predatorilla oman menopelinsä. Hiljainen kuin mikä joten nyt kyllä kelpaa Yyteriin körrytellä. Ennemmin sai aina huomauttaa huonokuntoisesta tiestä ja nyt tuntuu kuin "uutta asfalttia" olisi alle vedetty. Poikakin vaan toteaa, että Volvo heitettiin romukoppaan.

Mikäs on siinä körötellessä, kun avaimia ei enää tarvita ja ratista voi säädellä kaasua joko lisää tai "linun pelättimien" kohdalla vähän vähentää.

Mutta se on nyt tullut todettua, että vanha vähän "kaupunki" juttunanikin pitämä asia pitää paikkansa. Ranskalaiset osaavat tehdä mukavia autoja!
 

Nilfisk

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Re: Tankilla

Viestin lähetti JiVe
Eipä löytynyt muutakaan ketjua tähän hätään, joten kerronpa tämän päivän tankkikokemukseni Espoon Karapellontien Ysi5-asemalta. Nykyään kaikilla ketjuillahan on käytössä bonuskorttisysteemi, mutta heillä oli sellainen "lottokone", jossa syöttämällä ennen seteliä/korttia ohjeessa annetun numerosarjan, automaatti arpoo alennuksen, joka on 0.5 - 5 snt/l. Meikäläiselle arpa antoi 1.9 snt/l.
No kerpeles sentään! Vasta pari viikkoa sitten tankkatessani mietin juuri tällaisen alennusarvontajutun onnistumismahdollisuutta. Onkohan laajemminkin käytössä YsiViis-asemilla.

Menee tosiaan jonkin verran ohi aiheesta, mutta uuden auton tiimoilta palaan asiaan aikaisintaan ensi vuoden puolelta.
 

Roomie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, St. Louis Blues
Viestin lähetti Tunkki
Haluaisin Peugeot 407:n, vaikka confort-varustelulla.
Tunkki, satuin huomaamaan, että täytät tänään 11.8. 10-vuotta. Onnittelut siitä, mutta tuota Peugeottia joudut vielä odottelemaan. Tai ainakin joudut odottelemaan, että pääset ajamaan sillä.

Onnea joka tapauksessa!
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Koeajoin tuossa pari viikkoa sitten Peugeot 407 3,0 V6 Executiven. Huh huh, että on mahtavaa menoa. Napista painamalla saa alustan viritettyä Sport asentoon ja kuusilovinen automaatti vaihtaa sametinpehmeästi.

Aivan käsittämättömän hienoa auto.

Mistähän sitä järjestäisi rahaa jotta voisi tilata 407 3,0 V6 Sport SW mallin, huoh!

- ipa rules
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Viestin lähetti Tunkki
Haluaisin Peugeot 407:n, vaikka confort-varustelulla.

Erinomainen auto tuo 407. Ongelmana vain se, että perus 1.8 ei oikein tahdo jaksaa tuon painoista autoa liikuttaa. Kävin itse kesäkuussa koeajamassa kyseisen menopelin ja oikeastaan ainoa, joka jäi kaihertamaan oli juuri tuo tehottomuus. Ajo-ominaisuuksiltaan aivan mahtava peli!
 

VH87

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niinno, tässä on jo hetken aikaa podettu autokuumetta, ja noin puolen vuoden sisään pitäisi hommata jokin näppärä ajopeli. Japsithan ovat käsittääkseni ensiautona aika kovassa maineessa(?), mutta mitenkäs esimerkiksi joku Citroën BX, CX, Xantia tms..? Saisiko täältä jotain hyvää vinkkiä kenties?
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Viestin lähetti VH87
mutta mitenkäs esimerkiksi joku Citroën BX, CX, Xantia tms..? Saisiko täältä jotain hyvää vinkkiä kenties?

Tässä tulee: pysy erossa niistä. Jos välttämättä haluat ranskalaisen auton osta renu.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Viestin lähetti VH87
Niinno, tässä on jo hetken aikaa podettu autokuumetta, ja noin puolen vuoden sisään pitäisi hommata jokin näppärä ajopeli. Japsithan ovat käsittääkseni ensiautona aika kovassa maineessa(?), mutta mitenkäs esimerkiksi joku Citroën BX, CX, Xantia tms..? Saisiko täältä jotain hyvää vinkkiä kenties?

Joo, mulla on vuoden 2001 Xsara HDi, ei mitään valittamista ole ollut. Polttoaineen kulutus on näin kesällä sellaiset 5 l/100 km, ja vääntöä löytyy ihan tarpeeksi nopeisiin ohituksiin, vaikka kyseessä onkin se pienempitehoinen (eli 90 hv) versio.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Tuliterä Honda Jazz tulossa reilun viikon kuluttua. Toimitus kestää siis n. viisi viikkoa, kauan on tullut odoteltua jo.

Käytettyä mietin myös, löyty jopa samaa väriä. Ajettu 3000 km, mutta hintaa vain 200 euroa vähemmän kuin uudella. Joten päätin sen viisi viikkoa odottaa. Vanhasta saa vielä sen verran hyvän hinnan.

Niin, tiedän kyllä ettei tuo Jazzilla kuuhun mennä, mutta palvelee tarpeitani hyvin. Espoo -autoksi hyvä. Tilava sisältä, pieni ulkoa, ilmastoinnit yms., kuluttaa vähän ja muutenkin syö vähän lompakkoa.
 

C.Moreno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & ISO-K Fan Club
Viestin lähetti VH87
joku Citroën BX, CX, Xantia tms..? Saisiko täältä jotain hyvää vinkkiä kenties?

Mun ja monen muun tuntemani automiehen(ja naisen)mielipide on että Citroen BX:llä ajaminen pitäisi saattaa suomen lain mukaan rangaistavaksi teoksi.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Autoa on tässä kanssa tullut katseltua parikin kuukautta, viimeisin kuukausi aktiivisemmin. Lähinnä kiinnostanut 300- sarjan bmw, audi A3 ja Seat leon.
A3 tuntui turhan pieneltä, kun kuskina on tällainen >190cm kaveri. Leon oli ihan mielekiintoinen, mutta ei aivan se unelmien auto. 300- sarjasta ei löytyny oikein sopivaa hinta/laatu -suhteen omaavaa yksilöä vaan kaikki olivat järjestäin liian kalliita. Vielä kun nämä 316 1.9litran koneilla tuottavat vain sen 105hv. Jotenkin naurettavaa. 318 taas ei meinaa oikein mistään löytää.

Perjantaina kuitenkin löin kaupat lukkoon. Torstaina kävin auton hakemassa koeajolle ja perjantaina palautin. Paperit kirjoitettiin ja tiistaina pitäisi kiikuttaa liikkeeseen rahat ja ottaa alle BMW 523i vm-96. Kone on turhan iso (2.5l), mutta kulutuksen saa pysymään kurissa, mikäli kaasujalka ei painu liian alas.
Hinta tuntui sopivalta, kun autolla oli ajettu vain 138tkm. Huoltokirjaan merkitty kaikki huollot, Metro-Auton leimoilla. Juuri tehty iso remontti, missä takapään lakerit, kaikki iskarit ja jarrupalat vaihdettu. Soitimme myös edelliselle omistajalle ja hän kehui auton maasta taivaisiin. Ainoa miinuspuoli autossa on sen valkoinen väri. Tyytyväinen silti täytyy olla.
 

JanJ

Jäsen
Aamun heräte:
Ford Explorer 4,0 V6
Nahat, ilmastointi, sähköllä penkit, peilit jne.
Ihan mukava ja tasainen kyyti.
 

Dante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viikko sitten tarttui Kaivokselassa käydessä käteen -01 2.2i sportti Vectra. 2000km tullu lämmiteltyä ja hyvältä tuntuu. Kilometritkin oli ihan säädylliset 46000. Maistuu velkakin paremmalta kun 150 kaakkia pellin alla. Eihän se mikään kauhea tykki ole, iso auto kun on, mutta riittävän joutuista kuitenkin ja parasta ko. kärryssä on alusta. Hyvä ostos-leima läjähti kylkeen.
 

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Nyt on meikäläisellekin iskenyt erittäin vakava autokuume.
Lähinnä kiinnostaa 90-luvun loppupuolen Ranskattaret, eli Peugeot 406 ja Renault Laguna.
Näitä 406:sia näyttäisi saavan ainakin edullisesti, mutta mitä siitä jää sitten käteen. Jotain isompia vikoja/remontteja niissä on ilmeisesti ollut eli se on kaiketi vaikuttanut niiden hintatasoon.

Laguna taas on ehkä hieman arvokkaampi kuin Peugeot.
Onkos kellään kokemusta näistä autoista?
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Laguna oli ainakin ihan kelpo peli ajaa. Farmarin takakontti aivan loistava. 99-vuosimallista kävin silloin ajamassa kun olin autoa hankkimassa. Jos olisin käytettyyn päätynyt niin laguna olis ollut listassa aika korkealla. Ainut että moottorivalikoima on aika arsesta. Uudemmassa korimallissa tämäkin on toki korjattu, mutta samalla on luovuttu siitä huikeasta kontista.
 

C.Moreno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & ISO-K Fan Club
Viestin lähetti Walton

Laguna taas on ehkä hieman arvokkaampi kuin Peugeot.
Onkos kellään kokemusta näistä autoista?


Ranskasta tulee ihan hyvää patonkia,mutta 90-luvun lopun patonki on jo aika homeista.
Ainakin siitä Lagunasta pysy helvetin kaukana,Faijalla on kyseinen automalli vuosimallia -00 ja siitä on hajonnut kytkin,ilmastointi,ikkunannostimet,vetonivelet,
ja iskarit pitäs vaihtaa joka kauppareissun jälkeen,eikä mikään liike maksa siitä mitään,eli he's stuck with it.
...
 

Jokke

Jäsen
Ihan näin paria rellun omistajaa sivusta seuranneena annan vinkin, älkää ostako Lagunaa, uutta tai käytettyä. Aika vikaisia tuntuvat olevan. Yksi työkaveri on juuri vaihtamassa sellaista pois kun on enemmän pajalla mitä liikenteessä. Ja sitten ne hienot korttiavaimet kestävät tasan vuoden ja uusi maksaa 250€/kpl.

Eli kannattaa todellakin harkita toinen kerta. Peugeotista en osaa sanoa mitään.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Walton

Näitä 406:sia näyttäisi saavan ainakin edullisesti, mutta mitä siitä jää sitten käteen. Jotain isompia vikoja/remontteja niissä on ilmeisesti ollut eli se on kaiketi vaikuttanut niiden hintatasoon.


Tarkoitatko nyt uusia 406:sia? Niiden hintaa on ainakin laskettu sen takia, että saataisiin vanhan automallin varasto myytyä pois tieltä kun uusi 407 pukkaa markkinoille kovalla vauhdilla.

Meikäläisellä on Peugeot 406 Wagon (1.8 bensa) ja ainkaan tähän asti ei ole mitään vikoja ilmennyt. Tosin ensimmäinen talvi tällä autolla on vasta edessä - sitten vasta nähdä miten ranskalainen, kaikenmaailman sähkövempaimia täyteen ahdettu auto kestää pakkasia ja suuria lämpötilan vaihteluita/ kovaa kosteutta.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viime talvena kun kulkuvälineen (Opel) vaihto autoon oli ajankohtainen, oli harkinnassa myös Laguna. Lagu on sen verran kookas kärry, että kysymykseen olisivat tulleet yhtä hyvin porraperäinen kuin farmariversiokin. Loppujen lopuksi Laguna karsiutui takapenkkiin. Liian matalalla ja liian vähän jalkatilaa.

Loppujen lopuksi päädyimme vähän omaksi yllätykseksemmekin Renault Scéniciin. Loistava auto! Näkyvyys hakkaa perinteiset kyykky-autot mennen tullen ja säilytystilassa löytyy. Sisätilat ovat käsittämättömän tilavat ja muunneltavat. Mitään vikoja ei ole ollut. No, huonona puolena voi mainita sisätiloihin kantautuva melu, joka nousee 100 km/h korkeammilla nopeuksilla aika ripeästi. Moottoritiellä siis melua löytyy, tavallisella valtatiellä ei mainittavammin. Ylläpitokustannukset ovat aika normaaleja jos ymmärtää olla käyttämättä Bilian huoltoa, poislukien jakohihnan vaihto joka maksaa maltaita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös