Autoiluketju

  • 3 227 952
  • 18 609

scholl

Jäsen
Re: Automaattivaihde

Viestin lähetti Joukka
Tuli vain mieleen asia, jota ainakin kaveriporukassa ollaan pähkäilty, nimittäin miksi täällä karsastetaan automaattivaihdetta. Uutta autoa ostaessa joutuu pääosin maksamaan lisähintaa automaattilaatikosta ja käytetyissä autoissa se luetaan "ylellisyysvarusteeksi". Mielestäni automaatti on lähinnä turvallisuusvaruste, perustellen lähinnä sitä ajamisen helppoudella. Aina oikea vaihde silmässä, auto ei sammu risteyksissä yms.

Kai se on jotenkin miehekkäämpää, jos saa itse vaihtaa vaihteita:) Niin ja moni ostaa auton jollain neloskoneella, jolloin se ajaminen automaatilla ei olekaan niin mukavaa, kun vääntöä ei ole, vaan loota huudattaa pienellä vaihteella mielettömiä kierroksia lähes hela tiden.

Kaupunkiajossa automaatti on ehdoton ykkönen. Ainakin täällä Helsingissä saa sadan metrin välein pysähtyä valoihin ja se tuska, jos joutuu koko ajan painaa kytkintä, on tarpeetonta ihmisrääkkäystä. Ja jos esim. vetää samalla big macciä niin on hankala löytää vapaa käsi keppiä tökkäämään.
Lisäksi suosittelisin automaattia erityisesti niille, joilla on vähän heikommat ajotaidot tai jotka ajavat muuten epävarmasti. Erityisesti monet naiset, jotka ajavat vähemmän, ovat sellaisia. Silloin mäkilähdöt sujuvat helpommin, puhumattakaan valoista ripeästi liikkeelle lähteminen. Aina on oikea vaihde ja ei kun hanaa vaan. Kaupunkiliikenne muuttuisi sujuvammaksi, kun kämmit vähenisivät.

Moottoritielläkin automaatti kruisella on todella kätevää ja vaivatonta matkantekoa. Nopeus pysyy vakiona, jalka saa hieman lepoa ja ajaminen on todella mukavan vaivatonta. Ainoana haittana Suomessa on se, että monet kanssa-autoilijat eivät huomioi vakionopeudensäädin päällä ajavia, vaan tulevat väärään aikaan eteen, jolloin joutuu painamaan jarrua. Jos seuraisivat peileistä ja päästäisivät ohi ennen kuin vaihtavat kaistaa niin molemmat voisivat edetä omaa nopeuttaan eteenpäin ilman koskemista kaasuun tai jarruun.

En myöskään näe automaatilla mitään ongelmia talvella. Tottakai liukkaimmilla paikoilla suosittelen, ettei ajeta vakionopeudensäädin päällä, sillä se voi olla se syy, että auto lähtee lapasesta, mutta muuten luistonestot jne. aiheuttavat sen, että automaatilla ajamisessa ei ole mitään ongelmia talvellakaan.

Totta on kyllä se, että silloin, kun lähdetään todella ajamaan eli mutkateille tai radalle niin silloin otetaan kunnon auto, jossa on perinteinen manuaali tai segventaalivaihteisto.

Manuaalivaihteistoa suosittelen myös henkilölle, joka on juuri saanut ajokortin. On hyvä oppia kunnolla käyttämään myös sitä, koska tuskin tulee olemaan niin, etteikö jatkossa koskaan manuaaliautolla joutuisi ajamaan.
 

redcougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan Svedut
Re: Re: Automaattivaihde

Viestin lähetti scholl
En myöskään näe automaatilla mitään ongelmia talvella. Tottakai liukkaimmilla paikoilla suosittelen, ettei ajeta vakionopeudensäädin päällä, sillä se voi olla se syy, että auto lähtee lapasesta, mutta muuten luistonestot jne. aiheuttavat sen, että automaatilla ajamisessa ei ole mitään ongelmia talvellakaan.

Ei automaatilla pitäisi mitään ongelmia talviajossa, ensimmäinen talvi nyt takana ja hyvin meni, kunhan vain muistaa olla antamatta liikaa kaasua ja cruisen olla pois päältä. Autossa ei ole luistonestoa tai muuta vastaava. Hyvät renkaat varmasti auttoi paljon tässäkin asiassa, alla oli Nokian Hakkapeliitta 4:t, voin suositella kaikille hyvää talvirengasta kaipaavalle.

Muutenkin manuaaliaskien jälkeen automaatti tuntuu todella hyvältä ja tekee ajamisesta helpompaa varsinkin kaupungissa. Maantiellä/motarilla sen kun painaa kaasun pohjaan ja antaa mennä. Tuskin enää tulee hankittua autoa jossa on manuaaliaski, on se vaan niin helppoa.

Automaatti vaatii hieman enemmän vääntöä koneesta kuin manuaaliaski, mutta onneksi tämä on huomioitu aika hyvin ainakin jenkkiautoissa.
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Re: Re: Automaattivaihde

Viestin lähetti scholl
Kai se on jotenkin miehekkäämpää, jos saa itse vaihtaa vaihteita:) Niin ja moni ostaa auton jollain neloskoneella, jolloin se ajaminen automaatilla ei olekaan niin mukavaa, kun vääntöä ei ole, vaan loota huudattaa pienellä vaihteella mielettömiä kierroksia lähes hela tiden.

Tässähän se tuleekin esille tämä asenne automaattia kohtaan. Pienikoneisin kone automaatin kanssa, jota olen ajanut oli 1,4 litre Sitikka ja suurin 7,5 litre Chevy. Luonnollisesti väännössä tulee eroja, mutta nykyaikainen automaatti on usein jo 4 tai 5 vaihteinen, joten aina sieltä löytyy sopiva vaihde joka tilanteeseen. Ei tuossa Sitikassa kierrokset kohonneet kylällä tai isolla tiellä yhtään häiritsevästi ja vanhojen automaattien tapa vaihtaa jatkuvasti on saatu lähes joka merkiltä poistettua. Mutta tämäkin on makuasia ja vain kokeilemalla voi muodostaa oman mielipiteensä, ei aina parane uskoa sitä naapurin äijän puheita 80-luvun alkupuoliskolta. Kehitys kehittyy ja itse täytyy pysyä kehityksen mukana.

Mielenkiintoinen seikka automaatin hankkimisessa uuteen autoon on sen hinnoittelu. Valtaosalla hinnat pyörii noin 2000 euron hujakoilla, mutta esim Chrysler on tarjonnut ainakin Neoniin automaattia samaan hintaan. Heillä jää manuaaliaski asentamatta ja samalla rahastamatta, kun muut merkit ottavat manuaalin hinnan plus lisähinnan automaatista, eikä asiakas saa sitä manuaalia edes mukaansa:)
 

Jande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Arsenal
Re: Automaagista

Itse puoli vahingossa jäänyt kiinni automaatti vaihteistoon. Minullekin aikanaan ainoa oikea vaihteisto oli manuaali, kunnes kerran jouduin ajamaan kaverin automaatti nissania muutama kilsaa. Sen jälkeen meikäläiselle ei ole muita kuin automaatteja ollut. Viimeisin hankinta on vuoden 2002 Chrysler Neon autostickillä. Chrysler on kuten jo mainittiin ehdottasti edullisin noista uudemmista automaattivaihteisista autoista, toistaiseksi ei mitään pahaa sanottavaa muutenkaan ko mallista. Kun noita kavereitakin olen kääntänyt manuaalista automaatin kannalle, on ensimmäiset kommentit olleet, etteihän tuollaisella automaatilla voi edes ohitella, kiihdytellä kunnolla tms. Kuitenkin kaikki ketä olen ratin taakse saanut ovat sitä vuolaasti kehuneet ja ihmetelleet, etteikö minun todellakaan tarvi vaihtaa vaihteita ? Ja on tuota vauhtia ja vääntöäkin noista automaateista löytynyt.

Hinnoittelu automaatille on Suomessa kyllä aivan hirveää. Pahimmillaan uusiin autoihin automaatti maksaa niin suolaisesti ettei sitä edes raaskisi ostaa. Citroen C5 malliin, ennen automaattivaihde kampanjaa taisi maksaa liki 5000 euroa, eli liki 1/5 auton hinnasta. Chrysler on minun tietoon ainoa selvä poikkeus, voihan noita olla muitakin. Niin ja tosiaan, jotta automaatin edut tulevat parhaiten esille, kunnon moottori autoon. Mieluusti 1.8 ja ylöspäin. Itsellä on ollut ja olen ajanut mm. Opel Kadett automaatti 1.6 ja VW Golf 1.6 jotka kyllä toimi aivan mainiosti nuokin, mutta viimeisin 2 litrainen on aivan mainio ajaa automaatilla.

Toisille naisille automaatti olisi täysin tervetullut, varsinkin mm. äitini sammuttelee autoa risteyksiin ja ajaa aina pienillä vaihteilla huudattaen konetta sama tosin pätee moniin miehiinkin.
 

scholl

Jäsen
Re: Re: Re: Automaattivaihde

Viestin lähetti Joukka
Tässähän se tuleekin esille tämä asenne automaattia kohtaan. Pienikoneisin kone automaatin kanssa, jota olen ajanut oli 1,4 litre Sitikka

Itse olen sitikassa ajanut vain sitä sensodrivea, jossa on myöskin Auto-toiminto, mutta se on sellainen kuminauhamainen, joten silloin kyllä ajaa rattivaihtein käsin vaihtaen ja unohtaa automaattitoiminnon. Eli sen vaihteiston ainoa hyvä puoli on kytkimen puuttuminen.
 

scholl

Jäsen
Re: Re: Re: Automaattivaihde

Viestin lähetti Joukka
Tässähän se tuleekin esille tämä asenne automaattia kohtaan. Pienikoneisin kone automaatin kanssa, jota olen ajanut oli 1,4 litre Sitikka ja suurin 7,5 litre Chevy. Luonnollisesti väännössä tulee eroja, mutta nykyaikainen automaatti on usein jo 4 tai 5 vaihteinen, joten aina sieltä löytyy sopiva vaihde joka tilanteeseen. Ei tuossa Sitikassa kierrokset kohonneet kylällä tai isolla tiellä yhtään häiritsevästi ja vanhojen automaattien tapa vaihtaa jatkuvasti on saatu lähes joka merkiltä poistettua.

Ajatko cruise päällä?
Siis jos autossa ei ole tarpeeksi potkua ja näin ollen vääntöä ei hirveästi niin jos laitat nopeudeksi esim. 140km/h ja tulee ylämäki niin sitä vaihtamista turhan pienelle vaihteelle esiintyy. Huudattaa kovilla kierroksilla, jos ei ole riittävänkokoinen kone. Ilman cruisea pystyt sen kaasupolkimella lähes välttämään.

Siis automaattivaihteisella autolla on tärkeätä se, että on tarpeeksi potkua, jos menee motarille.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Re: Re: Re: Automaattivaihde

Viestin lähetti Joukka
Mielenkiintoinen seikka automaatin hankkimisessa uuteen autoon on sen hinnoittelu. Valtaosalla hinnat pyörii noin 2000 euron hujakoilla, mutta esim Chrysler on tarjonnut ainakin Neoniin automaattia samaan hintaan. Heillä jää manuaaliaski asentamatta ja samalla rahastamatta, kun muut merkit ottavat manuaalin hinnan plus lisähinnan automaatista, eikä asiakas saa sitä manuaalia edes mukaansa:)
Kaikenlaisia autoja on tullut ajeltua, nyt on käytössä ollut noin 4 vuotta automaatti Neon. Neljä vuotta ja noin 90 000 km ilman minkään valtakunnan ongelmia ja tehoa on kahden litran 133 hv myllyssä ihan riittävästi. Jos ei tuolla autolla pääse ohi, vika löytyy penkin ja ratin välistä.

Tästä kun taas lähden duunista kotia kohti ajelemaan, ei ruuhkat harmita läheskään yhtä paljon kuin manuaalivaihteisella ajeltaessa. Helppoa kuin heinänteko, sen kun nostaa hieman jalkaa jarrulta ja taas pääsee sen kymmenen metriä lähemmäksi kotia. Kyllä automaatti nykypäivänä alkaa olemaan erinomainen vaihtoehto. Itse päädyin Neoniin seuraavista syistä, riittävän iso/tehokas moottori, kokoluokassaan edullisin ja jenkkien pitkä kokemus/kehitystyö automaattivaihteista.
 

DeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÄSSÄT
Re: Re: Re: Re: Automaattivaihde

Viestin lähetti bozik
Kaikenlaisia autoja on tullut ajeltua, nyt on käytössä ollut noin 4 vuotta automaatti Neon. Neljä vuotta ja noin 90 000 km ilman minkään valtakunnan ongelmia ja tehoa on kahden litran 133 hv myllyssä ihan riittävästi. Jos ei tuolla autolla pääse ohi, vika löytyy penkin ja ratin välistä.

Itsellä oli myös Neoni muutaman vuoden ajan. Meni vaihtoon ja kaksi syytä: 1 pieni kuin mikäkin, 2 sillä ei pääsyt ohi. Ok, ok, mulla on painava kaasujalka, mutta kun vanhemman "simcan" vaihdelaatikko on välitetty ihan päin peetä ts. välitykset on suunniteltu vääntävämmälle moottorille
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Re: Seat Cordoba 1.6 Stella vm -00

Viestin lähetti AnaKonda
Dodiin, oma autokuume on nyt vaivannut tämän kevään, tuosta vanhasta (VW Golf Manhattan 1.8, vm -89) ois kyllä jo aika päästä eroon. Tänään osui sitten silmiin otsikossa oleva auto eli Seat Cordoba 1.6 Stella. Auto on vuosimallia 2000 ja mittarissa vajaat 100t km. Eiku koeajolle ja auto tuntui mahtavalta. Nyt sitten pitäisi miettiä, että onko Seat sitten ostamisen arvoinen auto? Joten onko jatkoaikaan kirjoittavilla mitään kokemusta kyseisestä automerkistä ja -mallista? Tyyppivikoja, huonoja puolia, hyviä puolia? Arvohan autolla varmaan laskee kohtuullista vauhtia, kun kerta on halvempi versio VW:stä. Mutta toisaalta varaosatkin voisivat olla sitten halvempia? Kertokaa, hyvät ihmiset, ettei ihan puskista tule autoa hankittua =)

Tuo auto kiinnostaa näin reilu viikkoa myöhemminkin, ja alkaa olla jo aika varmaa tuon hankintakin. Erityisesti miellyttää se, että liike myöntää autolle vuoden täystakuun :) ei pitäisi siis suurempaa ilmentyä ainakaan vuoteen, kun autotohtorin tarkastuskin on autolle tehty.

Uuden auton hommaamista hoputti se, että eräs nainen päätti sitten oikoa golffin takapuskuria uuteen uskoon viime viikolla ja auto menee sitten lunastukseen. Ei nyt paha mälli, mutta kuitenkin sen verran osui, ettei korjatakaan kannata. Mikä tieten oli allekirjoittaneen mielestä vain positiivista, sillä nyt ei tarvitse itse koittaa markkinoida autoa vaan yhtiö maksaa minulle ja vie auton pois =)
 

scholl

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Re: Automaattivaihde

Viestin lähetti DeS
Itsellä oli myös Neoni muutaman vuoden ajan. Meni vaihtoon ja kaksi syytä: 1 pieni kuin mikäkin, 2 sillä ei pääsyt ohi. Ok, ok, mulla on painava kaasujalka, mutta kun vanhemman "simcan" vaihdelaatikko on välitetty ihan päin peetä ts. välitykset on suunniteltu vääntävämmälle moottorille

Tossa vähän sporttisempi neon sulle:
http://www.dodge.com/srt-4/index.html?context=homepage&type=top
 

#34

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New Jersey
Autokuume vaivaa täälläkin, tosin lääkekin on jo löytynyt.

Vm. -94 Golf 1.8 on vaihtumassa vuosimalliin -02 Golf 1.6 Comfortlineen.

Paljonhan tuohon joutuu rahaa pistämään väliin mutta sen verran harvoin varusteiltaan vastaavia golffeja vastaan tulee että kaipa se on sen arvoistakin.
 

Valkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuume on jo laskussa...

Sillä tänään saadaan reseptilääke eli uusi auto. Merkki on Mazda ja malli MPV. Juniori oli jo koeajon aikaan innoissaan tästä mallista, koska näkyvyys ulospäin oli ilmeisesti niin paljon parempi. Oikeastaan ainoa miinus tässä jutussa on iltapäivällä niin kovin laiha saldo pankkitilillä... Joka tapauksessa hyvää autoilukesää kaikille!
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Kuume on jo laskussa...

Viestin lähetti Valkku
Sillä tänään saadaan reseptilääke eli uusi auto. Merkki on Mazda ja malli MPV. Juniori oli jo koeajon aikaan innoissaan tästä mallista, koska näkyvyys ulospäin oli ilmeisesti niin paljon parempi. Oikeastaan ainoa miinus tässä jutussa on iltapäivällä niin kovin laiha saldo pankkitilillä... Joka tapauksessa hyvää autoilukesää kaikille!


Onnea vain. Itse pääsin ajamaan moista härveliä kerran vara-autona kun omani, Mazda 3 GT, oli huollettavana. Oli muuten melkoinen ero tuntumassa, meinasin ajaa kolarin ekassa risteyksessä kun jarrupoljinta sai painaa kymmenen senttiä ennen kuin tapahtui mitään; kolmosessa kun hiukan koskee polkimeen niin heti puree. Samoin vaihdekeppi hauska, suht laajat liikkeet...Mutta näkyvyys tosiaan mukava. Korkealta kiva tarkkailla liikennettä.
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Täälläkin sain autokuumeen heltymään eilen, kun pihalle ilmestyi Opel Omega 2.5 V6 Elegance vm 2000. Tulihan tuota 9 vuotta 1.3 litraisella Kadetilla ajettua. Merkki pysyi samana, kyyti parani aika reippaasti... =) Ensikokemukset (reilut 500 km) on todella hyvät, varusteet on CD luokkaa ja automaattilaatikko on aivan loistava tienpäällä. Seuraava autonvaihto lienee taas hamassa tulevaisuudessa.
 

wapiz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Artukaisten Rypistys
Autokuume loppu täälläkin, tosin se saatana iskee mulla joka kevät... Chrysler Stratus sai väistyä perhewagonin tieltä. Ensimmäinen ranskanrapia alla, eli Peugeot 307 SW -03,vauhtia antaa vain 1.6l mylly mutta ei kait tällasella perheenisällä enää voi kiire olla... Nooh naaperot tykkää kun saa kattella kattofönäristä fogeleita... heh
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti wapiz
Ensimmäinen ranskanrapia alla, eli Peugeot 307 SW -03,vauhtia antaa vain 1.6l mylly mutta ei kait tällasella perheenisällä enää voi kiire olla... Nooh naaperot tykkää kun saa kattella kattofönäristä fogeleita... heh

Meikäläinen vieläkin vaan kruisailee PT Cruiserilla - hetken olin myös jo vaihtamassa uuteen Pösön 307 SW-malliin tai saman valmistajan vanhaan kunnon isoon 406-farmariin.
Nyt olen sitten päätökseni tehnyt! Tulevan syksyn kunniaksi olen päättänyt pistää Chryslerin kiertoon ja hankkia tilalle Peugeotin 406-sarjan seuraajan, isomman 407-farmarin - tässä on muuten vielä isompi kattoikkuna kuin 307 SW-mallissa - lällälläääää...

Toisaalta on tämä noloa - autokuume keskellä kesää. Jos kesällä saa räkätaudin, niin eihän se meinaa loppua ollenkaan - toivottavasti autokuumeen kanssa ei päde sama.
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
Itse kävin 2 päivää sitten koeajamassa Peugeot 307SW 2.0.Täytyy sanoa että ei ranskalainen vakuuttanut millään osa alueella.Laiska kone oli suurin yllätys. Muutenhan Peugeot on todella tyylikäs auto.

Autokuume oli kuitenkin kovimmillaan vielä lätkän MM-kisojen aikaan kun löysimme avovaimon kanssa eräästä liikkeestä juuri meille sopivan auton.Nimittäin VW Golf GTI, vm oli 2001 ja kilometriä mittarissa 38 000.Väri tyylikkään musta ja varusteet kohdillaan kaikkineen aluvanteineen ja ilmastointineen jne... No mikäs siinä sitten, kaupassa myyjä tuli palvelemaan ja ei aikakaan kun meidän vm 2001 sportti Astra jäi pihalle ja saimme auton yhdeksi päiväksi koeajoon.Myyjä tietenkin ennen koeajoa siinä tiedusteli Opelistamme kaiken tarvittavan ja ilmoitti vielä hyvitettävän summan mikäli siis teemme kaupat. Yön mietimme ja seuraavana päivänä sitten olin tehnyt päätöksen: Golf lähtee meidän matkaan ja Astra vaihtoon. Kun saavuin ilmoittamaan päätöstä myyjälle, myyjä sanoi että hienoa, tehdään paperit, ai niin, yksi pieni juttu, autonnehan on vm 2001, sanoin siihen että niin on, myyjä sanoi että sinä sanoit että auto on vm 2002, myyjä ilmoitti perään myös että hän ei voikkaan hyvittää Opelista sovittua summaa vaan joutuu nyt pudottamaan sitä ( ja liika pudotti).Kysyin että miten voit tehdä näin, kun eilen olet tehnyt jo tarjouksen ja nyt sitten rupeat muuttamaan. No en tietenkään suostunut luopumaan Opelista pilkkahintaan niinkun myyjä kuvitteli.Ja tänäpäivänäkin olen aivan varma että sanoin vuosimallin oikein, epäilen että myyjä oli ymmärtänyt väärin siinä vaiheessa kun sanoin Opelin koneen olevan 2.2 ja vm 2001. Tai sitten hän yritti jotain. Kirjoitinpas vielä kyseisen Autokeskuksen päälikkölle sähöpostia, mutta ei ole mitään vastausta tähän päivään mennessä kuulunut. Enää en astu jalallakaan tähän Autokeskukseen.

Nyt sitten alkaa taas autokuumetta pitelemään, tarkoitus olisi edelleen katsella Golf GTI ja Skoda Octavia 1.8T tai RS malleja.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Viestin lähetti Predator
Meikäläinen vieläkin vaan kruisailee PT Cruiserilla - hetken olin myös jo vaihtamassa uuteen Pösön 307 SW-malliin tai saman valmistajan vanhaan kunnon isoon 406-farmariin.
Nyt olen sitten päätökseni tehnyt! Tulevan syksyn kunniaksi olen päättänyt pistää Chryslerin kiertoon ja hankkia tilalle Peugeotin 406-sarjan seuraajan, isomman 407-farmarin - tässä on muuten vielä isompi kattoikkuna kuin 307 SW-mallissa - lällälläääää...

Toisaalta on tämä noloa - autokuume keskellä kesää. Jos kesällä saa räkätaudin, niin eihän se meinaa loppua ollenkaan - toivottavasti autokuumeen kanssa ei päde sama.

Loistava päätös. Itse näin kyseisen 407 SW:n livenä pari viikkoa sitten Kaapelitehtaalla järjestetyssä tilaisuudessa. Pirun komea peli oli. 407 sedan 2,0 executiven kävin jo ajamassa ja kyllä vaan oli kyyti käsittämättömän pehmeää. Sen verran sain udeltua tietoa, että ekat SW:t tulee Suomeen esittelyautokäyttöön elokuun lopun ja syyskuun alun välissä.

-ipa rules
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Viestin lähetti ipa rules
Loistava päätös. Itse näin kyseisen 407 SW:n livenä pari viikkoa sitten Kaapelitehtaalla järjestetyssä tilaisuudessa. Pirun komea peli oli. 407 sedan 2,0 executiven kävin jo ajamassa ja kyllä vaan oli kyyti käsittämättömän pehmeää. Sen verran sain udeltua tietoa, että ekat SW:t tulee Suomeen esittelyautokäyttöön elokuun lopun ja syyskuun alun välissä.

-ipa rules

Juu, samaa mieltä. Näin hiljattain 407 perus sedanin, eikä sekään hassumman näköinen ollut.
Koska ko. malli on muuten tulossa myyntiin Suomessa. Peugeotin sivut eivät yksiselitteistä vastausta antaneet.

Auto menossa vaihtoon elokuussa ja muita vaihtoehtoja 407:n lisäksi ovat: Alfa 156 (uusi malli, tosin vain face lift kyseessä), 300-sarjan BMW (tiedän, että malli on vaihtumassa) tai uusi A3
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kovasti on käynyt mielessä vaihtaa ruosteensyömä ja jarruvikainen kakkosauto uuteen Fiat Puntoon.
Jotenkin italialaiset autot arveluttavat, mutta hinta-varuste -suhde tuntuu olevan paikallaan ja takuutakin vuosi normaalia enemmän.

Pitää varmaan käväistä koeajolla.
 
Viestin lähetti ipa rules
Pirun komea peli oli. 407 sedan 2,0 executiven kävin jo ajamassa ja kyllä vaan oli kyyti käsittämättömän pehmeää.

Niin varmaan, mutta kun noita ko. auton teho- ja painolukemia katselee, niin konehan pitäisi olla se 3-litrainen, jotta maisema vaihtuisi riittävällä vauhdilla. Mutta eipä tuota miksikään raaseriksi ole tehtykään - kauas on kuitenkin menty 80-luvun lopun legendaarisesta 405 Mi16-mallista.

Kiinnostava uutuus joka tapauksessa ja varsinkin suoraan edestäpäin mukavan räyhäkkään näköinenkin.

Viestin lähetti msg
Kovasti on käynyt mielessä vaihtaa ruosteensyömä ja jarruvikainen kakkosauto uuteen Fiat Puntoon.
Jotenkin italialaiset autot arveluttavat, mutta hinta-varuste -suhde tuntuu olevan paikallaan ja takuutakin vuosi normaalia enemmän.

Esson baarin juttuja. Itse omistin 80ELX:n parin vuoden ajan ja ajoin sillä noin 100tkm ilman mitään murheita. Vain määräaikaishuollot tehtiin.
 

MetalMac

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Nederland, Amsterdam, Sudden Death (RIP)
No niin.Kaupat tuli sitten tehyä, Citroen Xsara VTS vm- 2001. Juuri palautin koeajosta ja Maanantaina sitten voin käydä auton noutamassa. Auto vakuutti kyllä tehojen ja ajettavuuden puolesta. Juuri minun makuuni.Eipä ole muuten paljoa Ranskalaisesta kokemusta, mutta katsotaan miten alkaa Citroenin ja minun yhteinen taival. Vaihtoon meni Opel Astra Sport, kelpo peli sekin, mutta nyt oli jo aika vaihtaa.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Juu... tänään käyty koeajamassa useita eri vaihtoehtoja, mutta kyllä se taitaa kallistua nyt sitten AUDI A3 attractionin puolelle... varsin mukava peli...

Koneena vain 1.6, mutta ihan kivasti autoa jaksoi liikuuttaa, alusta tuntui sopivan jäykältä...
 
Viestin lähetti ZOOM
Juu... tänään käyty koeajamassa useita eri vaihtoehtoja, mutta kyllä se taitaa kallistua nyt sitten AUDI A3 attractionin puolelle... varsin mukava peli...

Koneena vain 1.6, mutta ihan kivasti autoa jaksoi liikuuttaa, alusta tuntui sopivan jäykältä...

Miksi ei 156? Kai kävit edes kokeilemassa?
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti Nännimäinen

Esson baarin juttuja. Itse omistin 80ELX:n parin vuoden ajan ja ajoin sillä noin 100tkm ilman mitään murheita. Vain määräaikaishuollot tehtiin.

Ei ihan näinkään, kaveri veti erästä testiproggista jossa autoina oli Puntot. Ei-niin-vakuuttavia otteita kaikilta yksilöiltä Suomen talvessa, toki tietysti osa autoista toimi moitteetta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös