Autoiluketju

  • 3 217 123
  • 18 564
Viestin lähetti Senior
Noista isoista pyöristä ja matalaprofiilirenkaista ollaan montaa mieltä. Kieltämättä hiton hyvän näköiset ja kerskat, jotkut kritisoivat ajotuntuman kovenemista. Ajosta viis, laita 20 tuumaiset vanteet.

Omassa autossani on kesärenkailla 17 tuumaiset vanteet kumien ollessa kokoa 215/45. Kyllähän nuo kovanpuoleiset ovat - mukulakivikaduilla ei kovin mielikseen ajele. Vastapainona taas on ohjauksen (entisestään) lisääntynyt tarkkuus sekä mahdollisuus koviinkin kaarrenopeuksiin. Luonnollisesti alustaakin on hieman modifioitu, vielä kun raaskisi sijoittaa säädettäviin iskareihin...

Eikä se ulkonäkökään huonontunut ole.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Joo-o, autokuume talttui viime viikolla, kauanhan sitä kohtuuhintaista käyttöautoa tulikin etsittyä ja alle löytyi viimein Toyota Carina E vm. -94. Ihan käytännöllisen oloinen laite, paljon tilaa ja tutuilta kuuleman mukaan luotettava vehje joka lähtöön, kilometritkään eivät ole pahat, 192 t. Huoltokirjassa näyttivät olevan merkkiliikkeen huollot ja kun katsastusaseman kuntotestikään ei osoittanut väljyyttä eikä kulumia missään niin kaupat tuli.

Ihan sopiva kottero kesätyöbudjettiin mahdutettuna, puolet tänä kesänä, loput ensi kesänä-tyylisesti. Onpahan taas hyvä motivoija sille miksi aamuvuoroonkin pitää lähteä.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Re: PEUGEOT 406-sarjan autot?

Viestin lähetti Predator
Niin. Peugeothan on laittamassa historiaan kuuluisan 406-sarjansa (tilalle on tulossa 407 samantyyppisellä valtavalla lasikatolla varustettuna kuin tämä Pösön pienempi 307 SW-malli).

Onko kokemuksia 406-sarjan autoista, siis bensakoneella varustetuista? Peugeot myy nyt tätä vanhaa 406- varastoa pois tieltä hyvän tuntuisilla tarjouksilla höystettynä - löytyy tyylikkäät kevytmetallivanteet, ilmastointi, ajotietokone ja farmarimallissa kuudella kaiuttimella varustettu "huvittelukeskus" ja radio/cd-soitin - lisäksi peilit korin värisenä ja takalasi todella tummaksi tummennettuna.
Sen tiedän, että perinteisesti nämä ranskalaiset ovat olleet mukavuustasoltaan huippuluokkaa (äänettömyys, jousitus), mutta haluaisin kuulla kokemuksia 406-sarjan autoja ajaneilta.
Minä kun olen tullut siihen tulokseen, että minun nykyinen kiesini Chrysler PT-Cruiser ei enää riitä minun tavarankuljetustarpeeni takia. Niinpä olen ruvennut katselemaan tätä Peugeotin 406-farmaria "sillä silmällä".

406-kuskit, avautukaa, pliis.

Itse en ole koskaan omistanut mutta viimeaikoina olen juurikin tuollaisella 406 farkulla ajellut - kaksilitraisella koneella varustettuna. Kyllä on pirun makea peli ajaa ja varusteita tosiaan riittää - suorituskykykin on takuuvarmasti täysin eri luokkaa, kuin 2,0 PT Cruiserissa - käy Preda ihmeessä ajamassa.

-ipa rules
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: PEUGEOT 406-sarjan autot?

Viestin lähetti ipa rules
Itse en ole koskaan omistanut mutta viimeaikoina olen juurikin tuollaisella 406 farkulla ajellut - kaksilitraisella koneella varustettuna. Kyllä on pirun makea peli ajaa ja varusteita tosiaan riittää - suorituskykykin on takuuvarmasti täysin eri luokkaa, kuin 2,0 PT Cruiserissa - käy Preda ihmeessä ajamassa.


Todellinen aseveljeysraportti Jatkoajan Snoring Eagles-veteraanilta. Kiitos. Olen jo koeajanut 406-farkkua ja kyllä se tuntui hienolta. Auto on lähes äänetön - tuli myös hieman hurviteltua niin, että mittari näytti moottoritiellä 155 km /t (eihän noin saa tehdä - noh, enpähän jäänyt kiinni) ja tuossakin nopeudessa meno oli pelkkää tuulen huminaa, moottorin ääni ei juurikaan kuulunut matkustamoon. Hulppea kiesi mielestäni.
Tässä nyt vaan haluaisin sellaisten USEAMMAN VUODEN kokemuksen omaavien 406-kuskien mielipiteitä.
 
Useamman vuoden kokemusta ei ole, sillä olen istunut 406:n ratissa tasan kerran. Haluaisin kuitenkin tuoda esille yhden ehdottoman hyvän puolen tuosta koslasta. 406 on nimittäin elinkaarensa lopussa, mikä tarkoittaa aika hyvää luotettavuutta. Lastentaudit ja muutkin vaivat on vuosien varrella kitketty tehokkaasti.

Plussaa 406:n kohdalla tulee tietysti myös ranskalaisuudesta, sillä mukavuus on todellakin kohdallaan. Vanhentuneen näköinenhän tuo auto alkaa pikku hiljaa olla, mutta niinhän noilla ajopeleillä on nykyään kovin nopeasti tapana. On se kumma, kun puolentoista vuoden välein pitää lanseerata etumaskiltaan uudistuneita facelift-malleja...
 

scholl

Jäsen
Nyt avoautot kehiin!!!
Kesä on tullut.

Ja sille joka yrittää PT:stä pököön, ei kannata. Siis PT on sellainen asenneauto, mitä pökötistä ei koskaan tule.
Harmi tietysti, jos joutuu tavaraa kuskaamaan, mutta että PT:stä luopumaan.

Jos on pakko farkkulinjalle lähteä niin onhan niitä muitakin kuin pökötti (Audi A6 Avant on nyt erityisen halpa kun odottelevat uutta mallia, muita vaihtoehtoja mm. BMW 5-touring, Jaguar X-estate). Mutta miten olisi maasturi. Tavaraa mahtuu ja ei ole yhtä urpo kuin farkku.
 

Tuamas

Jäsen
Dodiin ja nyt on lentoliput varattu ja pitäisi n.kolmen viikon päästä lähteä noutamaan saksasta isäpapalle leluksi Jaguarin Xjs-avomalli.
Aijai, autobaana aukeaa keskellä kesää, auto täynnä halpaa viinaa ja kaljaa ja tähän päälle vielä kainalossa joku hyvä vosu...
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Sniper

Oman kuumeen sain poistumaan ketjussa mainitsemani Passatin sijaan nelisen vuotta vanhalla Nissan Primeralla. Rahataloudellisesti ajateltuna kuppelwagen olisi ollut luokkaa mahtava löytö, mutta kun auto ei kertakaikkiaan sytyttänyt kumpaakaan osapuolta niin etsintä päätyi lopulta tuttuun ja hyväksihavaittuun merkkiin. Avensis olisi ollut toinen vaihtoehto, mutta selkeästi ylihinnoiteltu: Kun nyt sain loistavasti pidetyn, hyvin varustellun ja alle 100tkm ajetun yksilön, olisin samalla rahalla keskustellut 300tkm ajetuista taksi-Toyotista. Niin monta kilometriä olen töissä ajellut kolmen eri vuosimallin (yht. kuusi yksilöä) Avensiksilla että hintaero ei millään seikalla perusteltuna ole panostamisen arvoinen.

Totta, useimmille meistä saisi maksaa ison pinon, että suostuisimme ajamaan Avensista. Jo pelkästään se, että niitä on taksissa, ottaa aivoon.
Toijjotakansasta kerrotut tarinat näyttävät pitävän taksikuskienkin kohdalla paikkansa. Ovat mahakkaita vanhuksia, jotka eivät vaivaudu tulemaan avaamaan ovea, nastarenkailla ajetaan, vaikka ensimmäiset yöpakkaset olisivat kahden kuukauden päässä, takapenkillä istutaan vetelillä penkeillä lähes kadun pinnassa kiinni ja samalla joudutaan kuuntelemaan jotain hirveää humpparadiota. Kaiken kruunaa joku takaikkunan teboiltarra.

Japsimerkkeihin liittyen Carlos Ghosn on tehnyt Nissanille ihmeitä. Vaikken japsiautoa missään tapauksessa haluaisi niin silti Z350 ja Murano ovat mielenkiintoisia malleja, joita voisi jopa harkita. Samoin Infinity FX:t ja jopa ehkä pitkin hampain LExus SC430, josta en tosin ajettavuudesta tiedä mitään.
 
Viestin lähetti scholl
Mutta miten olisi maasturi. Tavaraa mahtuu ja ei ole yhtä urpo kuin farkku.

Jaa ei? Turhempaa autoluokkaa saa hakea, kuin nämä uudet ökymaasturit. Ne ovat rumia, vievät liikaa tilaa ja ovat yleensä paskoja ajaa. En ymmärrä ollenkaan.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Nännimäinen
Jaa ei? Turhempaa autoluokkaa saa hakea, kuin nämä uudet ökymaasturit. Ne ovat rumia, vievät liikaa tilaa ja ovat yleensä paskoja ajaa. En ymmärrä ollenkaan.

Kateellisten panettelua, sanon minä.

Maastureista löytyy silmää hivelevää muotoilua, jota ei esim. VW-konsernin henkilöautoista ole löytynyt vielä kertaakaan historian aikana. Vievät liikaa tilaa, mistä? Kyllä ne mahtuvat siihen parkkiruutuun niin kuin hölöautotkin. Ajo-ominaisuudetkin ovat laatumerkkien maastureilla paremmmat kuin esim. VW-konsernin henkilöautoilla...

Ökyä ne sitten kai ovat, mutta Suomen oloihin ihan helvetin käytännöllisiä...
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Viestin lähetti Nännimäinen
Jaa ei? Turhempaa autoluokkaa saa hakea, kuin nämä uudet ökymaasturit. Ne ovat rumia, vievät liikaa tilaa ja ovat yleensä paskoja ajaa. En ymmärrä ollenkaan.

Oot Nännimäinen tainnut viimeksi ajaa maastureista Lada Nivaa, kun noin asetat sanasi. Ökymaasturi on aivan helmi ajaa ja turvallinen kuin mikä.

Kokeileppa Volvoa, Hondaa, Mersua, Bemaria, Porshea, Toyotaa, Mitsua, Lexusta tai Volkkaria, niin mielesi muuttuu maastureista.

T: Cayannea kokeillut ( en saanut muijalta lupaa myydä asuntoa ja ostaa kyseistä autoa )

Eli jos pätäkkää riittäisi, niin hetkeäkään en miettisi
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti Ohmi
Kateellisten panettelua, sanon minä.

Maastureista löytyy silmää hivelevää muotoilua, jota ei esim. VW-konsernin henkilöautoista ole löytynyt vielä kertaakaan historian aikana. Vievät liikaa tilaa, mistä? Kyllä ne mahtuvat siihen parkkiruutuun niin kuin hölöautotkin. Ajo-ominaisuudetkin ovat laatumerkkien maastureilla paremmmat kuin esim. VW-konsernin henkilöautoilla...

Oho, nythän taidettiin ladata mutua oikein roppakaupalla pöytään. Taitaa olla jotain hampaankolossa kun rahat ei riittänytkään neliveto-a3:n ostoon vaan piti ottaa -89 fx corolla? Huh huh mitä paskaa.

EDIT: Määrittele "laatumaasturi" ja monellako niistä olet ajellut.
 

Jokke

Jäsen
Tuosta 740:sestä biimeristä.

Joku kehtasi ehdottaa jotain ahdettua neloskonetta korvaavaksi, ei missään nimessä. Pikkaisen erillaiset koneet ajaa vaikka tehoja olisikin samanverran. Ja kyllä tuollainen 700-sarjalainen antaa pikkaisen erilaisen kyydin kuin joku "tähän tulee se ahdetun auton merkki jonka jätän mainitsematta ettei kukaan ota herneitä nenään. :)".

Ja sitten noista huolto/ylläpitokustannuksista. Jos joku on harkitsemassa 8 koneella olevaa autoa niin hän varmasti on tietoinen, että vakuutukset ja huollot ynms. ovat kalliita. Ja se huollon määrän tarvekkin on ihan siitä kuskista kiinni, eli jos koko ajan kaasu pohjassa ajelee niin on selväkin, että huoltokustannuksia tulee paljon.

Ja toiseksi jos menee muutama tonni parissa vuodessa korjauksiin niin se tuskin kenenkään budjettia kaataa?


Ja jos vaimo kieltää kämpän myymisen cayennen tieltä pois niin silloin on kyllä pahasti tossun alla. :))
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Jokke
, eli jos koko ajan kaasu pohjassa ajelee niin on selväkin, että huoltokustannuksia tulee paljon.


Missäs maassa sinä mahdat asustella? Nimittäin Suomessahan voi ajaa "koko ajan kaasu pohjassa" vain kilparadoilla. Vai oletko sinä juuri se BMW-kuski joka keskisormea heilutellen ohitti viime viikolla meikäläisen mustan PT Cruiserin Porvoon vanhalla tiellä ( jossa ohituspaikassa oli 60 km/t rajoitus) ja sitten muutama kilometri myöhemmin samainen Bemari oli tiensivussa poliisin mustavalkoisen Fordin pysäyttämänä? Ai että mä nauroin räkäisesti ohi ajaessani...
 

Jokke

Jäsen
Viestin lähetti Predator
Viestin lähetti Jokke
, eli jos koko ajan kaasu pohjassa ajelee niin on selväkin, että huoltokustannuksia tulee paljon.


Missäs maassa sinä mahdat asustella? Nimittäin Suomessahan voi ajaa "koko ajan kaasu pohjassa" vain kilparadoilla. Vai oletko sinä juuri se BMW-kuski joka keskisormea heilutellen ohitti viime viikolla meikäläisen mustan PT Cruiserin Porvoon vanhalla tiellä ( jossa ohituspaikassa oli 60 km/t rajoitus) ja sitten muutama kilometri myöhemmin samainen Bemari oli tiensivussa poliisin mustavalkoisen Fordin pysäyttämänä? Ai että mä nauroin räkäisesti ohi ajaessani...

No kylläpäs sitä nyt ollaan näsäviisaita. Tarkoitin lähinnä kiihdyttelyä sun muuta polkemista. Enkä tainnut olla minä vaikka biimerillä ajelenkin. :)
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Viestin lähetti Jokke
No kylläpäs sitä nyt ollaan näsäviisaita. Tarkoitin lähinnä kiihdyttelyä sun muuta polkemista. Enkä tainnut olla minä vaikka biimerillä ajelenkin. :)

Okei.

Jokke, mielipiteesi Hyrslerin PT Cruiserista olisi kiva kuulla? Sano samalla mielipiteesi siitä, että minä idiootti (?) meinaan vaihtaa Cruiserini Peugeotin 406-farkkuun (2-litrainen bensa)??
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti Ohmi


Ökyä ne sitten kai ovat, mutta Suomen oloihin ihan helvetin käytännöllisiä...

En ole koskaan ymmärtänyt sanaa öky. Välillä puhutaan ekosta, saksassa se on öko. Sitten Suomessa on vielä tämä öky.
Itse en välitä bensankulutuksesta tai muista kovinkaan paljon, joten ei kiinnosta onko ekoa, ökyä tms. Pääasia, että autot ovat kulloinkin hauskoja pelejä.

Joku mainitsi, ettei muija anna myydä asuntoa ja ostaa Cayenne. No sittenhän voi ostaa tavallisen Cayennen sillä V6:lla. Ne ovat edullisempia. Toisaalta se ei ole sama asia. Tosin se V6 on itse asiassa ainoa Cayenne, jolla en ole ajanut, mutta onhan Cayenne jo niin massiivisen oloinen, että laittaa harkitsemaan hankintaa, vaikka olisikin tuo mopomalli.
Toisaalta joka haluaa edullista niin kohtahan niitä saa jo käytettynä halvemmalla. Jos sivutaan itse asiaa niin Cayenne on mielestäni ehkä paras koko vuoden auto Suomen olosuhteisiin. Tottakai on parempia ajettavia urheiluautot jne., mutta kun olosuhteet ovat mitä sattuu (ei pelkästään huonot tiet niin myös huono tienhoito talvella jne) niin tuollainen maasturi on aika ykkönen.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti Jokke
Tuosta 740:sestä biimeristä.

Joku kehtasi ehdottaa jotain ahdettua neloskonetta korvaavaksi, ei missään nimessä.

Huomattavasti mukavampi ajella ahtimella varustetulla autolla kun pellin alla on muutakin kuin kahdeksan tyhjää rukkasta. Vääntökin alkaa 1500 rpm täysillä ja jatkuu aina 5000 rpm:n asti :) Jenkkivehkeet erikseen, niissähän kasi puolustaa jo historiansa vuoksi paikkaansa. Toki tietysti joku "ämmäfemma" on kanssa kiva, mutta se hinta, se hinta.

Scholl, annas pieni kuvaus tuosta s2:n ajotuntumasta, olis mukava kuulla tarkempia kommentteja :)
 
Viestin lähetti Ohmi
Kateellisten panettelua, sanon minä.

Maastureista löytyy silmää hivelevää muotoilua, jota ei esim. VW-konsernin henkilöautoista ole löytynyt vielä kertaakaan historian aikana. Vievät liikaa tilaa, mistä? Kyllä ne mahtuvat siihen parkkiruutuun niin kuin hölöautotkin. Ajo-ominaisuudetkin ovat laatumerkkien maastureilla paremmmat kuin esim. VW-konsernin henkilöautoilla...

Ääh, Suomessa kaikki ovat heti kateellisia jos eivät tykkää jostakin. Omaan makuuni nuo maasturit (X5, Touareg, Cayenne) nyt vain ovat rumia, piste.

Ajettavuudesta lisää seuraavan quoten jälkeen...

Viestin lähetti tombraider
Oot Nännimäinen tainnut viimeksi ajaa maastureista Lada Nivaa, kun noin asetat sanasi. Ökymaasturi on aivan helmi ajaa ja turvallinen kuin mikä.

Kokeileppa Volvoa, Hondaa, Mersua, Bemaria, Porshea, Toyotaa, Mitsua, Lexusta tai Volkkaria, niin mielesi muuttuu maastureista.

Lada Nivalla tuli tosiaan intissa cruisailtua. Ihana peli!

Joku sen jo sanoikin, mutta noissa maastureissa painopiste on aivan liian korkealla nopeaa ajoa varten. Tietenkin niillä on mukava jyrätä moottoritiella vakionopeudensäädin päällä, mutta kunnon mutkapätkällä tulee kyllä jotakin ajajan autoa ikävä. Nämä ovat hyvin voimakkaasti makuasioita. X5 ja XC90 on tullut testattuakin - eivät meikäläistä sytyttäneet.

edit. typoja ja muuta
 

Jokke

Jäsen
Viestin lähetti Predator
Okei.

Jokke, mielipiteesi Hyrslerin PT Cruiserista olisi kiva kuulla? Sano samalla mielipiteesi siitä, että minä idiootti (?) meinaan vaihtaa Cruiserini Peugeotin 406-farkkuun (2-litrainen bensa)??

Eipä ole mitään ihmeempää sanottavaa kummastakaan, itsellä oli joskus Renault ja se ei ranskiksena minua vakuuttanut.

Duunikaverilla on PT ja siinä on ollut enemmän ja vähemmän erikoisia ongelmia vaikka ajettu vasta 40tkm. Anopilla on uusi PT, ajettu n. 7tkm ja siinä vastaavasti ei ole ollut mitään ongelmia.

Jos PT:si on GT niin sitten ainakin minä jättäisin vaihtamatta. :)
 

Jokke

Jäsen
Viestin lähetti pasil
Huomattavasti mukavampi ajella ahtimella varustetulla autolla kun pellin alla on muutakin kuin kahdeksan tyhjää rukkasta. Vääntökin alkaa 1500 rpm täysillä ja jatkuu aina 5000 rpm:n asti :) Jenkkivehkeet erikseen, niissähän kasi puolustaa jo historiansa vuoksi paikkaansa. Toki tietysti joku "ämmäfemma" on kanssa kiva, mutta se hinta, se hinta.

Scholl, annas pieni kuvaus tuosta s2:n ajotuntumasta, olis mukava kuulla tarkempia kommentteja :)


Tämäkin on tietysti makuasia, mutta jo ääniensä puolesta 8 on mukavempi kuin nuo puolimoottorit. :)

Ja sanoppas mulle yksikin kone jossa on vääntöalue noin laaja? Matalapaineturbot vääntävät hyvin alakierroksilla, mutta vääntö loppuu yläkierroksilla, korkeapaineturbot taas aloittavat hieman ylempää vääntämisen. Tosin riippuu mitä pitää hyvänä vääntönä. Itsellä 1500->4000 rpm koko ajan yli 300Nm jota pidän jo ohitustilanteissa riittävänä. :)

Edit: Näköjään tuossa 740 bemarissa josta on ollut puhe niin vääntöä löytyy 1200rpm aina 6000 asti koko ajan yli 240Nm ja kun maksimi on se pikkasen yli 400Nm niin ei ainakaan väännön puutteesta voi konetta syyttää. :) Varsinkaan kun esim. edes T6 volvo ei pärjää väännössä vaikka on ahdinta sun muuta. :)
 
Viimeksi muokattu:

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti Sniper
Tämä oli varmaan mulle?
Joo, oli. Onnistuin tekemään sen itse ja kädettämään nickin. Mutta todella loistavasti kuvailtu tuota s2:sta. Voi kun olis budjettia niin tuossa olisi SE peli :)
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Automaattivaihde

Tuli vain mieleen asia, jota ainakin kaveriporukassa ollaan pähkäilty, nimittäin miksi täällä karsastetaan automaattivaihdetta. Uutta autoa ostaessa joutuu pääosin maksamaan lisähintaa automaattilaatikosta ja käytetyissä autoissa se luetaan "ylellisyysvarusteeksi". Mielestäni automaatti on lähinnä turvallisuusvaruste, perustellen lähinnä sitä ajamisen helppoudella. Aina oikea vaihde silmässä, auto ei sammu risteyksissä yms. Pelätäänkö automaatin kanssa talviajoa vai johtuuko tämäkin taas Suomen harjoittamasta veropolitiikasta, jossa kaikki lisävarusteetkin on muistettu verottaa ankarimman mukaan? Vai onko kyse asenteista. Kyllähän automaatit ovat kehittyneet paljon sitten 70-luvun Volvon laatikosta, joka vaihtaessaan hoiti kiropraktikon työn siinä sivussa. Kuinka moni ajaa tai on ajanut nykyaikaisella lootalla varustettua autoa ja mitkä ovat kokemukset?

USA:ssa tilanne taas on ainakin ollut toinen, joutuu maksamaan manuaalista lisähintaa, mutta siellä manuaali otetaankin pääsääntöisesti urheiluautoihin.

Itse ajelen kumpaisellakin laatikkotyypillä varustetuilla autoilla ja työautossa niitä vaihteita saa sitten hämmentääkin oikein urakalla, koska sama suuntaus on vallalla myös raskaankaluston osalla. Lähes jokainen valmistaja tarjoaa automaattia myös kuoema-autoihin, mutta valtaosa niistä jää kyllä Keski-Euroopan tiestöä kiertämään. Löytyypä silti Suomesta niitä pioneerihenkisiä autoilijoita, jotka ovat ottaneet automaatin puuajoon ja kokemukset ovat olleet erittäin positiivisia, jopa polttoaineen kulutuksen kannalta. Itse olen automaatin kannattaja ja suosittelija, mutta saattaahan sitä myös henkilöautopuolelta löytyä tilanteita, joihin automaatti ei sovellu, mulle ei vaan tule yhtään mieleen.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Automaagi täysperärekassa antaa muuten aika jännän kyydin varsinkin poka päällä. Puikoissa en ole (onneksi) ollut, mutta aapparin paikalla tuli testattua Scanian näkemys asiasta. Oli kyllä veikeitä lähtöjä valoista :)

EDIT: Ehkä ha-tomaatin ainoa paska puoli voisi olla se pöperökeli, vielä jos autosta uupuu luistonesto/esp/neliveto.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös