Autoiluketju

  • 3 310 348
  • 18 978

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Viestin lähetti Nännimäinen
Miksi ei 156? Kai kävit edes kokeilemassa?

Kävin sisältä katsastamassa, mutten enää kerinnyt koeajolle, kun sulkivat jo kauppaa. Tarkoitus olisi vielä kyseinen malli kokeilla. Onko sinulla kokemuksia?
 

nedomansky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Plussat ja miinukset

Volvo V70 2.4T
Saab 9-5 Aero
Audi A6 V6 2.7

Ja sitten kokemuksia peliin. Erityisesti käyttöluotettavuus
kiinnostaa. Runner-upiksi Mersun ML malli pienimmällä V8lla
 
Viimeksi muokattu:

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Re: Plussat ja miinukset

Viestin lähetti nedomansky
Volvo V70 2.4T
Saab 9-5 Aero
Audi A6 V6 2.7

Itse ehkä lähtisin Aerolla. Toki varmaan hyviä vehkeitä kaikki, Volvolle en vaan lämpiä ja Audissa lietso-ongelmia (jos tuo on nyt se 2.7 tuplaturbo).
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Viestin lähetti ZOOM
Juu, samaa mieltä. Näin hiljattain 407 perus sedanin, eikä sekään hassumman näköinen ollut.
Koska ko. malli on muuten tulossa myyntiin Suomessa. Peugeotin sivut eivät yksiselitteistä vastausta antaneet.

Auto menossa vaihtoon elokuussa ja muita vaihtoehtoja 407:n lisäksi ovat: Alfa 156 (uusi malli, tosin vain face lift kyseessä), 300-sarjan BMW (tiedän, että malli on vaihtumassa) tai uusi A3

Peugeot 407 sedan on jo myynnissä, eli ei muuta kuin suunta kohti Peugeot jälleenmyyjää, :-)

Alfa 156 - niin no. Tehoa tosiaan riittää ja ajamisen iloa myös, mutta vikoja on ainakin minun kaveripiirissäni ollut enemmän kuin tarpeeksi. Isoimmat ongelmat löytyvät erikoisesta taka-akselistosta jossa on molemmilla puolilla kaksi pitkää poikittaistukivartta tms. kyseiset tukivarret ovat todella heikkoja ja kaiken lisäksi kalliita.
Lisäksi pari viikkoa sitten tuli vastaan 100000km ajettu 156 twin spark jonka alakerran laakeri sanoi sopimuksensa irti ja koneeseen jouduttiin tekemään totaalinen remontti joka maksoi tuhansia euroja.

Bemareista on todella vähän kokemuksia joten niitä en kommentoi.

Audit puoletaan ovat mukavia autoja, mutta A3 on ainakin minun silmissäni älyttömän hintainen siihen nähden mitä rahalla saa. A4 ja A6 ovatkin sitten jo aivan eri asia. A6 on yksi parhaita autoja mitä koskaan olet ajanut pidempää matkaa.

-ipa rules
 

Carlos

Jäsen
Re: Plussat ja miinukset

Viestin lähetti nedomansky
Volvo V70 2.4T
Saab 9-5 Aero
Audi A6 V6 2.7

Ja sitten kokemuksia peliin. Erityisesti käyttöluotettavuus
kiinnostaa. Runner-upiksi Mersun ML malli pienimmällä V8lla

Itse harkitsin jossain vaiheessa V70:sen ostoa, mutta loppupeleissä se ei vaan vakuuttanut. Jotenkin "melkein" hyvä ajaa, "melkein" mukava, "melkein" loisto-auto, "melkein" luotettava. Takapenkki ihan perseestä, jos joutuu istumaan useamman tunnin. Ei kiitos. Tosin kahdellakin kaverillani on moinen kulkupeli, ja ihan tyytyväisiä tuntuvat olevan.

Saabeista ei ole juuri kokemusta, muuta kuin että tyyli ei vaan jaksa miellyttää, ja nykyään ovat niin pitkälle Opel/GM -laatua että jättäisin suosiolla väliin. Mutta tämä siis vain mutu+lehtitietoihin perustuvaa, en ole kokeillut.

Audi A6 on mahtava auto ajaa, ja mm. täällä Sveitsissä erittäin suosittu. Nimenomaan se farmari. Toki suurimmalla osalla on se S6 tai RS6 -malli, joiden voisin kuvitella olevan suorituskyvyltään "ihan jees". Eräs kollegani kerran kyyditsi minua omalla parivuotiaalla A6:llaan, kun kysyin että mikä moottori herran autossa mahtaa olla. Hän vastasi jotenkin nöyränä "Tää on vaan tämä kolmelitrainen.. mutta kyllä silläkin toimeen tulee..." :-) Tosin omalta kohdaltani ko. auto jäi väliin nimenomaan luotettavuusongelmien takia. Audeissa on yllättävän paljon kaikenlaista moottorin ylikuumenemiseen johtavia vikoja, sähkövikoja, jne. Kerran tämän em. kollegan kanssa jäätiin muuten tienvarteen, kun pellin alta pukkasi höyrypilvi. Vesipumppu hajalla, joka tosin vielä korjattiin takuuseen, mutta kuitenkin ainakin meikäläisen silmissä peruuttamaton imagotappio.

Mihin minä sitten päädyin? No, tasan 2 vuotta on tullut nyt ajeltua 2002 -mallisella Toyota Camrylla, 2.4 autom. Ei ole tosin farmari, mutta luokkansa suurin tavaratila kompensoi aika hyvin. Mykistävä luotettavuus, 2 vuotta ja 50 000km takana, koko aikana en ole vaihtanut edes ajovalonpolttimoa, autossa ei ole pienintäkään yksityiskohtaa mikä ei toimisi 100% siten kuin sen kuuluu. Ei ensimmäistäkään ylimääräistä narinaa / suhinaa / kolinaa. Menee vielä nopeuksilla yli 200km/h kuin juna kiskoilla, erittäin mukava, erittäin hiljainen. Ajettavuudessa ainoa joka on samoilla viivoilla on juuri tuo A6, mutta sekin häviää hitusen mukavuudessa. Jos ei muuta, niin ihan vertailun vuoksi kehotan käymään koeajolla, ei siinä mitään ainakaan häviäkään.


Tuosta Mersun ML:stä en osaa sanoa muuta kuin että on helvetin kallis (mersu on aina kallis, vaikka rahalle ei saa samaa vastinetta), ja jotenkin tuon kokoluokan autoksi aika pieni sisätiloiltaan. Mutta uskon että on kiva ajella.


EDIT: Jos muuten on enemmänkin kiinnostunut autojen luotettavuudesta, erittäin hyvä linkki:
http://www2.helsinginsanomat.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/vikasarja.jsp
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Tarinoidaan nyt sitten hieman omia kokemuksia.

Viime syksynä tuli eteen tilanne, jossa täytyi ostaa uusi auto. Koska parin vuoden sisällä oli tiedossa paljon ajokilometrejä ja auton ei tarvinnut olla kovin tilava, asetin kriteereiksi vähän kuluttava dieseauton. Vanha hyvin palvellut Fiesta sai mennä vaihdossa. Henkilökohtaisesti hevosvoimilla tai kauheilla kiihtyvyyksillä, aluvanteilla jne. ei ole mitään merkitystä. Ajatus oli hankkia uusi, vähän kuluttava, mahdollisimman halpa dieselauto. Nimenomaan uusi, sillä halusin uuden auton.

No mielessäni ja tuttavien/sukulaisten painostuksesta jätin Peugeotia lukkunottamatta suosiolla ranskalaiset automerkit katsastamatta. Renaultista tippunut moottori tai Citroenin jatkuvat viat monilla tuntemillani ihmisillä eivät antaneet merkeistä positiivista kuvaa. Eikä ilmeisesti diesel-mallisto ollut edes näillä merkeillä vaatimukseni tasolla. Onko edes vielä?

Selvittelyn jälkeen vaihtoehdot löytyivät. VW Polo, Toyota Yaris, Peugeot 206, uusi Ford Fiesta, sekä Seatin ja Skodan vaihtoehdot. Opel sai unohtua pelkän maineen ansiosta.

Yarista katsoessa suoraan päin naamaa vittuileva myyjä vei heti ensi astumalta ostohalut. Auto näyttää lähinnä koirankopilta ja karvalakkimallin lähtöhinta on korkea. Lisäksi hienosta Fiestasta maksettava väliraha kuulosti lähinnä naurettavalta. Toyotan maine tulee suurimmalta osaltaan hyvästä huollosta, myynnin puolella asiat eivät oikein toimi. En ole yksin mielipiteineni.

Peugeot 206:n lähtöhinta oli myös yllättävän korkea. Myyjä tuntui hieman flegmaattiselta, mutta kyseessä oli kuitenkin asiakaspalvelua. Epäluuloni ranskalaisiin merkkeihin ja korkea karvalakkimallin lähtöhinta pudotti 206:n dieselin pois vaihtoehdoista.

Fordin liikkeisiin on hyvät suhteet pitkältä ajalta, mutta nyt siellä oli ilmeisesti menossa nuukuusuudistukset. Autojen lähtöhintoja oli nostettu ja karvalakkimalli oli kaikista puhtain: ei yhtään mitään ylimääräistä. Merkin vaihto.

Skoda merkkinä kuulosti epäilyttävältä. En lopulta edes käynyt liikkeessä, vaikka jälkeenpäin hieman kaduttaa. Ovat nykyään kai ihan laatuvehkeitä. Etsimäni kokoluokan malli tosin näytti mainoksissa ulkoasultaan lähinnä yli 60-vuotiaille suunnatulta.

VW: maine asiakaspalvelijana on legendaarinen. Myyjiä ei varmasti ole paikalla liikkeeseen astuessa, vaan ne pitää hakea asiakkaan itse kahvihuoneesta tai jostain muualta. Laakkonen ei pettänyt tälläkään kertaa. Samoissa tiloissa toimiva Seat-myynti sen sijaan yllätti asiakaspalvelullaan. Ei odottelua, tosin ei näkynyt muita asiakkaitakaan. Seatin lähtöhinta oli alhainen, mutta pienet huoltovälit ja merkin arvon nopea lasku epäilytti.

Lopulta VW-myyjä löytyi ja hän latasi pöytään muihin merkkeihin verrattuna jopa huikean tarjouksen. Esimerkiksi metalliväriä sai vain muissa tarjouksissa unelmoida lisärahalla. Auton koko oli kilpailijoihin nähden isompi. Pääasiassa hinta ja yleinen mielikuva ratkaisi tämän kaupan, sillä ulkonäöllisesti Peugeot 206 olisi ehkä vienyt voiton. Pienen pohdinnan jälkeen kättä päälle ja uutta autoa odottelemaan. Tässä kaupassa hinta oli suuressa osassa.

No nyt on mittarissa reilusti yli 20000 km ja huollosta ei tietoakaan. Automaattinen valvontajärjestelmä ilmoittaa, koska auto on huollon tarpeessa. Tiedä sitten näistä, mutta mitään valitettavaa ei vielä ole. Ensimmäinen huolto hieman askarruttaa, sillä LongLife-öljyn korkea litrahinta hirvittää. Huollon hinnoista ei ole tarkempaa tietoa, mutta kuulemani mukaan ihan normaalitasolle ne kai asettuvat. Alle 5 l /100km kuluttava dieselauto on ollut mukavan taloudellinen.
 
Viimeksi muokattu:

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti Skeletor
VW: maine asiakaspalvelijana on legendaarinen. Myyjiä ei varmasti ole paikalla liikkeeseen astuessa, vaan ne pitää hakea asiakkaan itse kahvihuoneesta tai jostain muualta. Laakkonen ei pettänyt tälläkään kertaa. Samoissa tiloissa toimiva Seat-myynti sen sijaan yllätti asiakaspalvelullaan. Ei odottelua, tosin ei näkynyt muita asiakkaitakaan. Seatin lähtöhinta oli alhainen, mutta pienet huoltovälit ja merkin arvon nopea lasku epäilytti.
Se yläkerran myyjä on kyllä hyvä tyyppi. Oli kiva tehdä kauppoja hänen kanssaan. Minä arvostin enemmän huokeahkoa lähtöhintaa, kuin sitä keulan merkkiä. Ja Toledo on kyllä ollut vajaan 6000 kilometrin jälkeen pelkästään positiivinen kokemus. Ainoa huomauttamisen arvoinen asia on sadetunnistin tihkuasennossa. Joko vika on käyttäjässä tai anturissa, mutta hiukan liian innokkaasti se hoitaa hommiaan hitaimmassakin asennossa. Varsinkin tiestä nouseva vesisumu aiheuttaa lähes jatkuvan pyyhkimisen, vaikka lasi ei kovin märkä ole. Kevyessä sateessa toiminta on hiukan normaalimman oloista. Pitää pyöräyttää tuo tarkistuksessa, tyyppivika kyseessä ei kuulemma ainakaan ole.

Mikä kone sulla muuten on siinä ja perustuuko alle 5 l/100 km käyttökokemuksiin vai esitteen faktoihin? Mulla ainakin menee 5,5 l/100 km. Alla on siis 1.9 TDi 110. Ajo on ollut toistaiseksi moottoritienopeuksia ja kaupunkiajoa painottuen hieman enemmän moottoritien puolelle.
 
Viestin lähetti ZOOM
Kävin sisältä katsastamassa, mutten enää kerinnyt koeajolle, kun sulkivat jo kauppaa. Tarkoitus olisi vielä kyseinen malli kokeilla. Onko sinulla kokemuksia?

Vastasin yyveenä.
 

Skeletor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, urheilullisesti avoin sarja
Viestin lähetti Ossi

Mikä kone sulla muuten on siinä ja perustuuko alle 5 l/100 km käyttökokemuksiin vai esitteen faktoihin? Mulla ainakin menee 5,5 l/100 km. Alla on siis 1.9 TDi 110. Ajo on ollut toistaiseksi moottoritienopeuksia ja kaupunkiajoa painottuen hieman enemmän moottoritien puolelle.

Kaikista halvimmasta mallistahan löytyy 1.9 SDi ja 64 heppaa. Liikennevaloista pärjää ihan hyvin kuuteenkymppiin, sitten on hieman hiljaisempaa. Ei jää kuitenkaan jalkoihin ja mikä mulla pääasia, maantiellä todella hyvä ajettava.

Kyllä alle 5 perustuu ihan omiin kokemuksiin, näin kesäisin pääasiassa maanteillä nopeuksina yleisimmin 80-120. Talvella kun joukossa on tuota kaupunkiajoa huomattavasti enemmän, kulutuskin vaihtelee enemmän viiden yläpuolella. Seatin mies muuten rehvasteli Ibizan vievän ainoana dieselinä parhaimmillaan alle 4 satasella. Se on jo hieman vaikeampi uskoa, haluaisin ainakin itse nähdä.
 
Re: Plussat ja miinukset

Viestin lähetti nedomansky
Volvo V70 2.4T
Saab 9-5 Aero
Audi A6 V6 2.7
Ja sitten kokemuksia peliin. Erityisesti käyttöluotettavuus
kiinnostaa.

Eikös tuo Volvo ole aika roimasti ainakin tuota Aeroa (ja oletettavasti myös Audia) halvempi? Jokunen viikko takaperin auto motor & sportin sveduversiossa V70-mallia verrattiin Mondeon ja Vectran farkkuihin - tätäkin Volvoa on aika vaikea sovittaa mihinkään luokkaan. V70 ei muuten tuota vertailua voittanut...

Jos käyttöluotettavuus on auton valinnassa ratkaiseva tekijä, niin kehottaisin unohtamaan nuo kaikki ja tähyämään nousevan auringon suuntaan.

Kaverin V70:ssä oli yllättävän paljon kaikkea pientä (ja suurtakin). Onneksi kyseessä oli leasing-peli, omilla rahoilla olisi tullut Volvon pito kalliiksi.

Itse ottaisin noista ehdottomasti Saabin. Se on yksilöllisin ja todella nopea auto. Mutta tuo Carlosin jo mainitsema GM-laatu saattaa herättää kysymyksiä.

Audi? Njaah, ehdottomasti se espoolaisin valinta. Varmasti ihan ookoo peli. Täysin vailla luotettavuusongelmia ei VAG:n peleilläkään ole ajeltu. Tukivarsiongelmia ainakin on Audeissa ollut. Henkilökohtaista kokemusta tosin ei ole.

Mutu ja fiilisjuttujahan nämä pitkälti ovat ja hyviä autoja varmasti nuo kaikki. Onnea etsintään!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
V70 on yllättävän pieni takapenkin jalkatiloiltaan. Vaikken mikään suunnaton hujoppi ole (186 cm), en mahdu omien etupenkin säätöjeni taakse istumaan kunnolla. Tosin en mahdu kyllä kovin monessa muussakaan henkilöautossa, tila-autot ja maasturit ovat sitten asia erikseen. Leveyttähän siinä seiskakymppisessä on ihan kivasti ja tavaratilaa.

Muutama vuosi sitten sain todistaa jokusen kerran tilanteita, joissa V70:set eivät vain yksinkertaisesti käynnistyneet toimittuaan ennen moottorin sammutusta aivan normaalisti. Mikä lie vika kompuutterissa tms. Sijaisautolla kavereiden piti matkaa kuitenkin jatkaa.

Kuten Nännimäinen totesi, ovat japsit keskimääräisesti luotettavuudeltaan omassa luokassaan. Kovin seksikkäitä ne eivät ole (paitsi ehkä Mazda 6), mutta työni puolesta useasta eri merkistä kokemusta omaavana voin allekirjoittaa luotettavuuden. Tosin Nissanin ratin pyörittäminen on kuin sämpylätaikainaa vaivaisi, ajotuntuma on... huono.

Kun löytäisi auton, jolla on japanilaisen luotettavuus, saksalaisen imago, jenkin miehekkyys ja ruotsalaisen turvallisuus, niin voisin olla kohtalaisen tyytyväinen.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti sampio

Kuten Nännimäinen totesi, ovat japsit keskimääräisesti luotettavuudeltaan omassa luokassaan. Kovin seksikkäitä ne eivät ole (paitsi ehkä Mazda 6), mutta työni puolesta useasta eri merkistä kokemusta omaavana voin allekirjoittaa luotettavuuden. Tosin Nissanin ratin pyörittäminen on kuin sämpylätaikainaa vaivaisi, ajotuntuma on... huono.

Itsehän päädyin VW-konsernin tuotteeseen parista syystä:
a) ~Samalla hinnalla irtosi auto jossa on moottori
b) ~Samalla hinnalla irtosi auto jossa on alusta ja sitä myöten valovuotta edellä oleva ajettavuus
c) ~Samalla hinnalla irtosi auto, joka ei taatusti ole hajuton/mauton/kaikki bleg-adjektiivit ;)

Tokihan jaappanin poika osaa kulkineita tehdä, mutta mun lompakolla ei oikein parempaan teho/ajettavuus/hinta/laatu-suhteeseen päässyt. Joku tuossa kehtasi nostaa Camryn tuohon v70 2,4T/Aero/A6tt-vertailuun, kannattanee tsekata vähän teknisiä tietoja niistä ennenkuin alkaa toi-ota:a nuihin vertailemaan.

PS. Ei sitten herneitä nenään, makuasioita sano koira kun pallejaan nuoli.
 

scholl

Jäsen
Viestin lähetti ZOOM

Auto menossa vaihtoon elokuussa ja muita vaihtoehtoja 407:n lisäksi ovat: Alfa 156 (uusi malli, tosin vain face lift kyseessä), 300-sarjan BMW (tiedän, että malli on vaihtumassa) tai uusi A3

Jos A3:sta miettii niin sille tulee nyt aika pätevä kilpailija eli BMW 1-sarja.
 

scholl

Jäsen
Re: Re: Plussat ja miinukset

Viestin lähetti Carlos

Tuosta Mersun ML:stä en osaa sanoa muuta kuin että on helvetin kallis (mersu on aina kallis, vaikka rahalle ei saa samaa vastinetta), ja jotenkin tuon kokoluokan autoksi aika pieni sisätiloiltaan. Mutta uskon että on kiva ajella.

Makuasioita, milloin rahalle saa vastinetta. Vähän kuin että jos ostaa 1000e, 10000e tai 50000e sveitsiläisen kellon. Absoluuttisen laadun ja toimivuuden lisäksi tulevat muut asiat kuten oma hyvä fiilis, imago, miten hyvin naisia tulee jne.
Jos joku merkki tai tuote tarjoaa kokonaisuudessaan hyvän vastineen niin helposti voi antaa tuotteelle sen korkean hinnan anteeksi.

Tosin ML ei ole autona hyvä, vaan vanha malli. Tuollaiset katumaasturit ovat kehittyneet viime vuosina huimasti, joten jenkkien jälkeen ensimmäisenä markkinoille tullut ML on auttamattomasti vanhentunut. Kaiken lisäksi kun alunperin markkina-alueeksi oli mietitty P-Amerikka niin MB teki sen virheen, että ei tehnyt laadultaan C-, E- tai S-sarjoihin verrattavaa, vaan auto on selvästi heppoisemmin tehty. Siinä mielessä ML ei vakuuta. Tosin auto myy edelleen ihan hyvin, koska tarvitsevathan Mersumiehetkin maasturia, millä vapaa-ajallaan mökille menevät. Itse kyllä katselisin Cayennea, Touregia, Range Roveria, X3:, X5:ta tai odottelisin uutta ML:ää.
 

Barnaby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ari Gold
Re: Re: Re: Plussat ja miinukset

Viestin lähetti scholl
Siinä mielessä ML ei vakuuta. Tosin auto myy edelleen ihan hyvin, koska tarvitsevathan Mersumiehetkin maasturia, millä vapaa-ajallaan mökille menevät.
Mersumiehille on ollut ihan oikea maasturi saatavilla jo pitkään. G-sarjan maasturi on pysynyt kulmikkaan muuttumattomana 25 vuotta lähinnä hyvien maasto-ominaisuuksiensa ansiosta. G-maasturista tuli juuri markkinoille myös AMG-versio!
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti pasil
Itsehän päädyin VW-konsernin tuotteeseen parista syystä:
a) ~Samalla hinnalla irtosi auto jossa on moottori
b) ~Samalla hinnalla irtosi auto jossa on alusta ja sitä myöten valovuotta edellä oleva ajettavuus
c) ~Samalla hinnalla irtosi auto, joka ei taatusti ole hajuton/mauton/kaikki bleg-adjektiivit ;)

Tokihan jaappanin poika osaa kulkineita tehdä, mutta mun lompakolla ei oikein parempaan teho/ajettavuus/hinta/laatu-suhteeseen päässyt. Joku tuossa kehtasi nostaa Camryn tuohon v70 2,4T/Aero/A6tt-vertailuun, kannattanee tsekata vähän teknisiä tietoja niistä ennenkuin alkaa toi-ota:a nuihin vertailemaan.

PS. Ei sitten herneitä nenään, makuasioita sano koira kun pallejaan nuoli.

Makuasioitapa hyvinkin. Itse en ole todellakaan mikään japsifani, itseasiassa minulle on lähestulkoon sama, mistä brändistä on kyse, kunhan autoilulliset tarpeeni tulevat täytetyiksi. Väitteeni luotettavuudesta perustuu vain omaan subjektiiviseen kokemukseeni. Jeps, täytyy poistua tienaamaan. Tällä kertaa alla on Honda CR-V.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti sampio
Väitteeni luotettavuudesta perustuu vain omaan subjektiiviseen kokemukseeni. Jeps, täytyy poistua tienaamaan. Tällä kertaa alla on Honda CR-V.

Kyllä sun väitteet pitää kutinsa. Kyllä jos helpon kulkuvälineen haluaa, eikä halua siltä mitään ihmeellisyyksiä niin se on sitten Corolla.
 

hege

Jäsen
Oma autokuume-ongelma tuli sitten poistettua jokunen kuukausi takaperin eli 93 lähti vaihtoon ja tilalle tuli 95 farkku mallia aero (käytetty, ei uusi).

Vaihtoehtoina pyöri V70 ja aluksi myös A6, mutta A6 jäi pois pienen tavaratilan, omakohtaisten kokemusten ko. merkin huoltojen suhteen (aika herkästi muistaa kuinka asiakkaita kohdeltiin kun oli ko. merkkiä edustavan liikkeen palveluksessa) sekä kiistämättä vaaditun välirahan ansiosta (kun köyhä on..).

Sinänsä audi olisi kyllä ollut houkutteleva peli, kun siinä se suunnittelulaatu kyllä tuntuu paremmin kuin ruotsalaisissa mutta itselleni en pystynyt perustelemaan sitä miksi maksaa vastaavilla varusteilla ja kilometreillä olevasta audista sitä premiumia mitä myyjä siitä pyytää.

Mielenkiintoista oli huomata, että volvo ja saab liikkeissa 93:sta saatu hyvitys oli lähes sama, mutta kun kävi saabia tarjoamassa audiin niin hyvitys oli sen 10% alhaisempi.

Volvon ja Saabin eron ratkaisi lähinnä se, että spekseihin sopiva saab löytyi ensiksi. Niin ja jos raha ei olisi ongelma (ja tilaa ei tarvitsisi kovin paljoa), niin kyllä se A6 2.7 biturbo olisi se valinta.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Viestin lähetti pasil
adjektiivit ;)

Tokihan jaappanin poika osaa kulkineita tehdä, mutta mun lompakolla ei oikein parempaan teho/ajettavuus/hinta/laatu-suhteeseen päässyt. Joku tuossa kehtasi nostaa Camryn tuohon v70 2,4T/Aero/A6tt-vertailuun, kannattanee tsekata vähän teknisiä tietoja niistä ennenkuin alkaa toi-ota:a nuihin vertailemaan.

PS. Ei sitten herneitä nenään, makuasioita sano koira kun pallejaan nuoli.


Täällä herne nenässä.Minäkin ajan 2002 2.4 A Camrylla.
Vimeiset 10 vuotta olen vaihtanut auton vuoisittain.Nyt on 1.kerta kun pidän pitempään.Eipä kertakaikkiaan löydy mitään syytä,aikalailla täydellinen pakkaus ajettavuutta,mukavuutta ja tilaa

Auditkin on koeajettu,eipä niissä ajettavuus ole yhtään parempi.Ei ainakaan hintaeron verran.406 V6 oli tehokas toki niinkuin noi listan tehopakkaukset,mutta niille tehoille ei käytännön tarvetta ollut.Bensaa kyllä kului sinä vuonna.
Camry poikkeaa täysin muista Toyotoista.Olen omistanut Corolla,Carinan ja Avensiksen.Luotettavia laatikoita vailla ajo-ominaisuuksia.
 

scholl

Jäsen
Re: Re: Re: Re: Plussat ja miinukset

Viestin lähetti Barnaby
Mersumiehille on ollut ihan oikea maasturi saatavilla jo pitkään. G-sarjan maasturi on pysynyt kulmikkaan muuttumattomana 25 vuotta lähinnä hyvien maasto-ominaisuuksiensa ansiosta. G-maasturista tuli juuri markkinoille myös AMG-versio!

Joo, G-sarja on ainoa äijämaasturi katukäyttöön H2 Hummerin lisäksi.
Seuraavan sukupolven G-sarja on muuten tosi hyvännäköinen. Sitä joutuu tosin vielä odottelemaan varmaan pari vuotta.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Miesten auto vs. akkojen pelit!

Niin, itse olen sitä mieltä, että maailmassa on vain pari miehekästä autoa, joista toinen on neuvostovalmisteinen ZIL Ural 6x6 maastokuorma-auto.

Kaikki Hummerit ja muut jenkkiarmeijan akkamaasturit kalpenevat tuon ylivertaisen sisupussin rinnalla, mersuista ja muista nyt puhumattakaan.

Täältä tähän
 

Jack Ace

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Laskihan se, perhana.

Pitkän aikaan olin myymässä Golf VR6:stani ja Volvon V40 T4 oli 400€:n päässä. Ei laskenut myyjä tarjoustaan, enkä minä. Volvo jäi kauppaan ja minä _vähän_ vittuuntuneeksi, mutta helpottuneeksi. Autokuume katosi.

Noh, olisi tuolla yhdessä mopoliikkeessä myynnissä YZF R6 sekä mattamusta Ducati 749. Nam.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti ELÄKELÄINEN
Täällä herne nenässä.Minäkin ajan 2002 2.4 A Camrylla.
Vimeiset 10 vuotta olen vaihtanut auton vuoisittain.Nyt on 1.kerta kun pidän pitempään.Eipä kertakaikkiaan löydy mitään syytä,aikalailla täydellinen pakkaus ajettavuutta,mukavuutta ja tilaa

Tätähän tämä on, nämä "sä ajat riisikupilla" -henkilöt kun eivät tunnetusti autojen päälle juuri mitään ymmärrä. Ei sillä että minäkään expertti olisin, mutta ainakin olen avoimin mielin liikenteessä, oli puhe sitten autosta kuin autosta.

Tosin tässä tapauksessa pasil taisi kommentoida lähinnä sitä että Camryssa ei ole tehoja samoin kuin noissa muissa. Pitää toki paikkansa, mutta jos samalla puhuttiin luotettavauudesta jne, kannattaa miettiä että kumman haluaa. Ja mitä tämän Camryn tehoihin tulee, niin kovin monen jalkoihin en ole jäänyt edes Saksan autobahneja edestakaisin sahatessa. Ainoat kerrat mitä tulee mieleen että jäi toiseksi, oli joskus yöaikaan jossain Frankfurt-Karlsruhe -välillä kun Bemarin uusi 7-sarjalainen ja M3 ottivat mittaa toisistaan. Ei ollut kamalasti jakoa juu ei. Mutta on niitä taas päiväsaikaan nähty, kun ei edes S8 Audi saanut meikäläistä irti puskurista. Välillä veti vähän kaulaa, mutta sitten oli taas muuta liikennettä edessä. Eli pointti; maailmasta on vaikea löytää paikkaa jossa niitä lisäheppoja pääsee käyttämään.

Oli muuten hauskaa kun eräs tuttavani osti uutta pikkuautoa, ja totesi että hän haluaa sitten saksalaisen laatuauton, eikä mitään hemmetin riisikuppia. No, osti sitten Polon, ja jossain vaiheessa kun auton kanssa jotain temppuiltiin, alustasta löytyi teksti "Seat Espanja". Että silleen. Onnea vaan.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Joku aika sitten jossain lehdessä oli kartalle sijoitettu pisteiksi autotehtaat. Moni länsi-eurooppalaiseksi mielletty merkki on koottu jossain ihan muualla ja osien alihankintaketju vie jonnekin entisen jugoslavian alueelle.

Merkkiuskollisuus ja merkkiuskovaisuus tuntuvat myös menevän sekaisin. Puskuri-ohjelmassahan näitä merkkiuskovaisia esiteltiin enemmäkin.
Onneksi tuostakin sairaudesta voi parantua, vaikka hankalaa se onkin. 10 Opel vuoden jälkeen jo kaksi ranskalaista, niitä ei valtiollisen tehtaan tuotteita.
Vierotusoireisiin piti kyllä kakkosautoksi ostaa vanha Corsa, ja puolen vuoden ajamisen jälkeen muistaa taas miksi aikoinaan vaihtoi Opelista pois.

Lieneekö lopullisen parantumisen merkki tuo, että harkitsee italialaista autoa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös