Autoiluketju

  • 3 219 114
  • 18 565

Jokke

Jäsen
Kyllähän se autokuume taas heräili kun kävi koeajamassa tuon uuden BMW E60 530DA:n. Aivan mahtava auto ajella kaikenkaikkiaan. On muuten moni GTI ja muu ns. "sportti"auto ihmeissään tuollaisen dieselin kanssa. Ei se 0-100 niinkään, vaikka sekin automaatilla menee 7,3s, mutta sitten kun lähdetään 100km/h ylöspäin niin tuo 500Nm:n vääntö tuntuu aika mahtavalta ja moni bensakone jää ihmettelemään dieselin katkua. :)

Pitäsköhän se päivittää 500 sarjaan ku tällä hetkellä on 330D alla. :)
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tänään on Se Päivä. Pugia tulee varmaan vielä ikävä, mutta olen pahoillani, ilmastointi on ilmastointi. Ja uusi auto haiseekin niin jännälle. Joy.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joo. Tänään pitäisi kaupat hieraista. Hyvä sitä Picassoa oli kyydittää, ja kun Kaloskaan ei ole mikään raketti, ei tuo lievä 1.6i:n flunssaisuus tuntunut kovin pahalta. Pitää vain yrittää ajaa muun liikenteen mukana.

Minä kuulin myös tuosta huurtumisongelmasta, mutta tuttuni sanoi, ettei hänellä ole mitään vaikeuksia ollut oman Picassonsa kanssa. Automaattipuhallus päällä hän kuulemma ajelee, eikä kyseistä ilmiötä ole huomannut. Auto on päälle 100 tkm ajettu 2001-vuosimallin HDi. No, toivottavasti ongelmia ei tule minullekaan.

Kalosta voin suositella varauksetta kaikille pikkuautoa harkitseville. Hyvä auto se on, älkää olko brändien orjia.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti Ossi
Tänään on Se Päivä. Pugia tulee varmaan vielä ikävä, mutta olen pahoillani, ilmastointi on ilmastointi. Ja uusi auto haiseekin niin jännälle. Joy.

Onneksi olkoon, Seat Toledosta kaiketi vielä on kyse. Harmi, kun itseltäni on kyseinen merkki jäänyt kokematta tyystin.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Viestin lähetti sampio
Kalosta voin suositella varauksetta kaikille pikkuautoa harkitseville. Hyvä auto se on, älkää olko brändien orjia.

Tässä herääkin kysymys joka ainakin minua huoletti, kun autoa menneenä kesänä olin vaihtamassa. Mikä on Daewoon jälleenmyyntihinta - romahtiko arvo vai pysyikö hinnanpudotus kohtuullisena. Vai jääkö auto sinulle edelleen kakkosautoksi?

-ipa rules
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Viestin lähetti sampio
Onneksi olkoon, Seat Toledosta kaiketi vielä on kyse. Harmi, kun itseltäni on kyseinen merkki jäänyt kokematta tyystin.
Kiitos. Tosin onnittelut, kuten myös hehkutukset, olivat minusta riippumattomista syistä ennenaikaiset. Herra Murphy oli päättänyt, että murtohälyttimeen oli toimitettu "väärä osa", minkä takia Toledo oli vielä kojetaulun osalta lievästi atomeina. Siellä se kuitenkin kiilteli, kerkisin kurkkaamaan sisällekin :)

Laakkonen tuli kyllä hienosti vastaan ja antoi pyytämättä pariksi päiväksi lainaksi uudenkarhean Leon 1.6:n. Ihan kivalta peliltä sekin vaikuttaa.
 

Staffan

Jäsen
Suosikkijoukkue
DIF Hockey
Sinper;
Siittä Passatista, sovitteluvaikeuksia ei pitäisi tulla, semminkin jos auto on comfort-varustein. Sekä ratti että kuskin penkki on varustettu tapeeksi monipuolisin säädöin, joten kyllä sieltä pitäisi ulos nähdä ja polkimiin ulottua lyhyenkin.
Moottorista sen verran, että vaikkei se nyt mikään perinteinen "tykki" ole, niin vääntöä ja tehoa löytyy kyllä ihan riittävästi suomalaisille teille ja rajoitusten mukaiseen ajoon. Pääsee jopa rekoista kohtuu hyvin heittämällä ohi. Hieman karkea käynitäääni siinä on, erottuu joskus hiukka häiritsevästi muuten hiljaisessa autossa. Lievänä miinuspuolena on myös korkeahkot kulutuslukemat, auto on varsin raskas ja tämä näkyy etenkin kaupunkiajossa.
Tuon mallisissa Passateissa tahtoo olla ongelmia etupään tukivarsien kanssa, eivät tahdo oikein kestää, joten jos kuuluu etupäästä minkään sorttista kolinaa, voi olla kohtuullisen hintava remontti edessä.
Muuten auto on - ainakin omien kokemusten perusteella - oiva hankinta. Ei juurikaan vikoja, ei kitise, narise eikä rämise, helevatan hyvä ajettava ja tilaa on riittävästi.
 

Staffan

Jäsen
Suosikkijoukkue
DIF Hockey
Sniper;
Se jakohihna ei pitäisi olla mikään ongelma, vaihdetaan 90 tkm välein ja ei ole kallis homma. Huollot ei kyllä omien kokemusten mukaan ole mitenkään ihmeen hintaisia, eikä myöskään ylläpitokustannukset. 15 tkm välein huolto joka maksaa palttiarallaa 100 e ja siinä kaikki. Itseltäni ei kolmeen vuoteen ylimääräistä mennyt kuin 1 kpl polttimoita. (ajoin sillä 95 tkm )
Ilmastointi taitaa olla vakio 00`malleissa. Nuo varustetasot taisi mennä jo 00`malleissa niin että perusmalli, jossa on jo ihan riittävä taso on trendline, keskimmäinen taso on comfortline, jossa perusvarusteluun on lisätty mm. 8 kaiutinta, sähkölasit taakse, isofix-kiinnikkeet takapenkille, plyyshiverhoilu, moinipuolisemmat säädöt etupenkeissä, keskikyynärnoja edessä etc. Ylin varustetaso on Highline jossa edellisten lisäksi mm. automaattinen ilmastointi ja jotain puuviilujäljitelmää kojelaudassa ja ovissa. Tuo 1.8 - 20 kone on - ainakin noin yleensä todettu maailmalla erittäin varmatoimiseksi ja hyväluonteiseksi värkiksi. Noilla kilometreilla justiinsa sisäänajettu.
Niin kuin jo aiemmin totesin, itselläni ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa Passatista. Jälleenmyyntiarvokin pysyy kohtuu hyvänä. Menin vaan pöljä automyyjän retkuun pari kuukautta sitten ja vaihdoin sen Passatin uuteen Avensikseen. Vieläkin on sellainen olo että tulikohan tehtyä viisas liikku. - On ollut jo kolmesti korjaamolla ja takana 3500 km.... No, onneksi menee takuun piikkiin. Ja on kaiken lisäksi huomattavasti heikompi ajettava.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti ipa rules
Tässä herääkin kysymys joka ainakin minua huoletti, kun autoa menneenä kesänä olin vaihtamassa. Mikä on Daewoon jälleenmyyntihinta - romahtiko arvo vai pysyikö hinnanpudotus kohtuullisena. Vai jääkö auto sinulle edelleen kakkosautoksi?

-ipa rules

Vaihdossa meni. Hyvitystarjousten perusteella arvo oli pudonnut 2200-3400 euroa. Ei kaiketi mikään älytön romahdus, koska muistelisin lukeneeni joskus, että ensimmäisenä vuonna arvosta lähtee keskimäärin 20%. Korjatkoon se, jolla on asiasta parempi tieto. Tähän täytyy vielä lisätä, että paikallisesa volkkarin liikkeessä en päässyt edes neuvottelemaan vaihdosta, kun kuulivat merkin. Naurettavaa käytöstä sinänsä, kun olisivat saaneet vaihdossa auton, jossa on takuuta jäljellä enemmän, kuin heidän omissaan uutena. No, omapa on häpeänsä.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Seat Cordoba 1.6 Stella vm -00

Dodiin, oma autokuume on nyt vaivannut tämän kevään, tuosta vanhasta (VW Golf Manhattan 1.8, vm -89) ois kyllä jo aika päästä eroon. Tänään osui sitten silmiin otsikossa oleva auto eli Seat Cordoba 1.6 Stella. Auto on vuosimallia 2000 ja mittarissa vajaat 100t km. Eiku koeajolle ja auto tuntui mahtavalta. Nyt sitten pitäisi miettiä, että onko Seat sitten ostamisen arvoinen auto? Joten onko jatkoaikaan kirjoittavilla mitään kokemusta kyseisestä automerkistä ja -mallista? Tyyppivikoja, huonoja puolia, hyviä puolia? Arvohan autolla varmaan laskee kohtuullista vauhtia, kun kerta on halvempi versio VW:stä. Mutta toisaalta varaosatkin voisivat olla sitten halvempia? Kertokaa, hyvät ihmiset, ettei ihan puskista tule autoa hankittua =)
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Re: Re: Mitään en tiedä, mutta...

Viestin lähetti ipa rules
Huohotinputkien jäätyminen koski minun käsitykseni mukaan isoa osaa PSA-konsernin dieseleitä ja ne kutsuttiin korjaukseen...eli ongelma ei koskenut vain sitikkaa, vaan myös pösöä.

Pitää paikkansa sekä Pösön että Sitruunan kanssa, mutta ei rajoitu diisseleihin. Oma kokemus molemmista bensaversioina ja sylkee kovien pakkasten aikana öljyt ulos siitä huolimatta, että etusäleikön tukkisikin ohjeiden mukaisesti. Seurauksena öljyn lisäys (2-3 l), moottoripesu ja huohotinputken pesu.

Sitä piti kysymäni, että onko jatkoaikalaisten joukossa tuontiautoa hankkineita? Millaisia kokemuksia on hankintareissusta ja löytyisikö tahoja joita suositellaan esim. matkanjärjestäjänä tai ostokonsulttina. Toki myös varottavat esimerkit kelpaavat. Itse olen ajatellut pistäytyä kesän jälkeen Saksassa ostoreissulla ja haussa olisi BMW 520i varmarina. Ellei joku onnistu pelottelemaan joko matkan tai tuon bemarin osalta.
 
Viimeksi muokattu:

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Re: Seat Cordoba 1.6 Stella vm -00

Viestin lähetti AnaKonda
Nyt sitten pitäisi miettiä, että onko Seat sitten ostamisen arvoinen auto? Joten onko jatkoaikaan kirjoittavilla mitään kokemusta kyseisestä automerkistä ja -mallista? Tyyppivikoja, huonoja puolia, hyviä puolia?
Seat on ollut alla kohta pari viikkoa. Siis ihan uudenkarhea Toledo 1.9 TDI 110. Onpahan rouhea peli, kun on tottunut nuhaisiin 1.4 bensakoneisiin. Voimaa ja vääntöä löytyy Suomen oloihin riittävästi. Ajoasento on hyvä, penkin säädöt riittävät ainakin meikäläiselle persjalkaiselle mainiosti. Hallintalaitteet ovat kohdallaan eikä mitään ylimääräisiä kilinöitä, kolinoita tai räminöitä ole vielä esiintynyt. Kertakaikkisen laadukkaan oloinen peli siis näin reilun tuhannen kilometrin kokemuksella.

Jos omistaa Seatin tai on muuten vain kiinnostunut merkistä, voi vierailla Seatin klubi-sivuilla. Sieltä löytyy myös keskustelupalsta, jossa käyttäjät kertoilevat kokemuksistaan ym. Varmaan tyyppivikojakin raportoidaan pyydettäessä tai pyytämättä.
 

Tuamas

Jäsen
Re: Re: Re: Mitään en tiedä, mutta...

Viestin lähetti Yläpesä
Sitä piti kysymäni, että onko jatkoaikalaisten joukossa tuontiautoa hankkineita? Millaisia kokemuksia on hankintareissusta ja löytyisikö tahoja joita suositellaan esim. matkanjärjestäjänä tai ostokonsulttina. Toki myös varottavat esimerkit kelpaavat. Itse olen ajatellut pistäytyä kesän jälkeen Saksassa ostoreissulla ja haussa olisi BMW 520i varmarina. Ellei joku onnistu pelottelemaan joko matkan tai tuon bemarin osalta.

- Tuontiauton tuominen on nykyään varsin turvallista, jos muistaa hoitaa etukäteisvalmistelut kunnolla.
Itse voin suositella ainakin Graulinia, Bayerncarsia ja Hampurista operoivaa, oliskos ollut Illman nimeltään, erikoistunut juuri konsultoimaan bemarin ostajia.
Sudenkuopathan noissa on jo julkisuudessa nähty, eli väärennetyt huoltokirjat ja/tai väärennetyt/puuttuvat rekisteriasiakirjat. Kun paperit ovat kunnossa, niin omasta mielestäni Saksantuonti on turvallisempi kuin Suomi-auto. Saksassa mm. bmw-liikkeistä saa uudempiin käytettyihin bemareihin muistaakseni vuoden euroopanlaajuisen takuun, jonka kattavuus on kuulemma huomattavasti parempi kuin suomalaisen vastaavan. Lisäksi kun olet näemmä ostamassa autoa, joka on saksassa käyttöauto, niin auto kannattaa ehdottomasti ostaa mahdollisimman eteläisestä saksasta.

Matkustustapana voin suositella vilpittömästi Finnferriessin (vai mikäsenyoli) lento+laiva-pakettia. Ainakin vielä viime vuoden puolella tuollainen paketti oli todella halpa (n. 350e) ja siis sisälsi lennon esim. Hampuriin ja laivamatkan saksa-suomi. Tietysti jos oikein ajaa haluaa, niin siitä sitten Tanskan ja Ruotsin kautta, ellei peräti Via Balticaakin pitkin, nyt kun suurin osa reitin maista liittyi Eu:hun.
 

#43

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Re: Re: Re: Mitään en tiedä, mutta...

Viestin lähetti Yläpesä
Pitää paikkansa sekä Pösön että Sitruunan kanssa, mutta ei rajoitu diisseleihin. Oma kokemus molemmista bensaversioina ja sylkee kovien pakkasten aikana öljyt ulos siitä huolimatta, että etusäleikön tukkisikin ohjeiden mukaisesti. Seurauksena öljyn lisäys (2-3 l), moottoripesu ja huohotinputken pesu.


Isälläni oli -00 Xantia 110 HDi, jolla ajoi 198 000 km. Ei ollut siinä ainakaan tuota kuulua ongelmaa(ei oikeastaan mitään vikoja koko aikana), kun vain piti talvet sitä etusäleikön peitettä. Ja autolla ajettiin myös -35 asteen pakkasella.

Nyt vaihtoi uuteen bensa C5 2.0A :han, 2000 km ajettu ja kylmäkäynnistysongelmia(lämmin talli!). Ilmeisesti kyse on hydrauliikan säädöistä(nehän pärähtää päälle kun käynnistää ja kylmänä pitää odottaa muutenkin paineen nousua järjestelmässä).

Citroën on loistoauto uutena, mutta en ikinä ostaisi >10 vuotta vanhaa.
 

fullkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Autokuume on iskenyt myös täällä...

Kyseessä on 10 vuotta vanha BMW 320i, jolla on ajettu 192tkm. Auto on tuotu Saksasta.

Tiedän, tuo ei kuulosta vielä kauhean lupaavalta, mutta autossa on herkkuja vaikka muille jakaa, ilmastointi, kattoikkuna, nahkapenkit, aluvanteet talvi- ja kesärenkaille, hälytin, keskuslukitus, hyvät stereot yms. yms.

Tuollaista autoa olen tänä keväänä jo yrittänytkin monesti bongailla. Ajattelin vielä käytätyttää kaaraa Autotohtorilla, ja jos mitään kamalaa ei siellä ilmene niin kaupat olen valmis tekemään. Sanokaa joku fiksu olenko tekemässä elämäni suurinta virhettä? =) Eikö tuonkokoisella Bemarilla kuitenkin ajele helposti yli 300tkm, kun konekin on 2.0 litrainen & 6-sylinterinen?
 

alapesa

Jäsen
Viestin lähetti jounster
Autokuume on iskenyt myös täällä...

Kyseessä on 10 vuotta vanha BMW 320i, jolla on ajettu 192tkm. Auto on tuotu Saksasta.

Tiedän, tuo ei kuulosta vielä kauhean lupaavalta, mutta autossa on herkkuja vaikka muille jakaa, ilmastointi, kattoikkuna, nahkapenkit, aluvanteet talvi- ja kesärenkaille, hälytin, keskuslukitus, hyvät stereot yms. yms.

Tuollaista autoa olen tänä keväänä jo yrittänytkin monesti bongailla. Ajattelin vielä käytätyttää kaaraa Autotohtorilla, ja jos mitään kamalaa ei siellä ilmene niin kaupat olen valmis tekemään. Sanokaa joku fiksu olenko tekemässä elämäni suurinta virhettä? =) Eikö tuonkokoisella Bemarilla kuitenkin ajele helposti yli 300tkm, kun konekin on 2.0 litrainen & 6-sylinterinen?

Suosittelen bemaria. Syy selviää alla olevasta linkistä:
http://www.iol.co.za/index.php?click_id=29&art_id=qw1083425760539B232&set_id=1
 

#43

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti jounster
Eikö tuonkokoisella Bemarilla kuitenkin ajele helposti yli 300tkm, kun konekin on 2.0 litrainen & 6-sylinterinen?

Yksilöstähän ja aiemmista omistajista se on kiinni, mutta itse ajelen vm. -85 BMW 520i:llä. Mittarissa 403 tkm ja lähes kuin uusi edelleen.

Varoituksen sana kuitenkin teinivirityksistä; mitä enemmän lisävarusteita, tod.näk. sitä enemmän vikoja. Edellinen auto oli viimeisen päälle varusteltu 300-sarjalainen ja sähkövikoja oli joka viikolle, kun sähkötyöt oli tehnyt joku amis.

Auto on niin hyvä kuin omistajansa.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Minua on kuumottanut tässä lähistöllä asusteleva BMW 740 jo pidemmän aikaa. Vuosimalli taitaa olla -90 luvun puolenvälin jälkeinen. Tuollaisen kun haaviinsa saisi. Säilyttävät penteleet hintansa turhan hyvin... Tuo auto ei tarvitse kuin aluvanteet matalaprofiileilla alleen, ja matkanteko voi alkaa!
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Viestin lähetti MC61
Minua on kuumottanut tässä lähistöllä asusteleva BMW 740

Auton käyttöominaisuuksista voi olla montaa mieltä, lähinnä ylläpitokulut muodostavat autosta sellaisen että ei kiitos. Jos tuota voimaluokkaa haluat niin kato ennemmin joku ahtimella varustettu rivinelikko/vitonen. Eikä tuo 700-sarjalainen nyt niin älytön kukka ole. Totta, kauneus on katsojan silmissä, mutta ehdottomasti kannattanee keskustella jonkun ko. auton omistaneen henkilön kanssa.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Viestin lähetti pasil
Eikä tuo 700-sarjalainen nyt niin älytön kukka ole.

No sepä siinä kummallista onkin, kun pisti silmään se, että auton ulkokuori muuttui täysin, kun alla oli matalprofiilit ja oikeanlaiset vanteet. Tämä pätee moneen muuhunkin automalliin, mutta erityisen muutoksen se saa mielestäni aikaan juuri Bemarin 740:ssä...
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti MC61
Minua on kuumottanut tässä lähistöllä asusteleva BMW 740 jo pidemmän aikaa. Vuosimalli taitaa olla -90 luvun puolenvälin jälkeinen. Tuollaisen kun haaviinsa saisi. Säilyttävät penteleet hintansa turhan hyvin... Tuo auto ei tarvitse kuin aluvanteet matalaprofiileilla alleen, ja matkanteko voi alkaa!

Tuollaista hankkiessa on hyvä muistaa pari plussaa ja miinusta:

- auton vakuutusmaksut ovat kalliit
- auton huoltaminen, varaosat ja korjaaminen ovat kalliita
- polttoaineenkulutuksessa varaudu välille 15-20 l / 100 km, pelissähän on kasikone.

+ iso auto on aina "ilmainen" henkivakuutus. Kolaritilanteessa turvalaitteet ja massa rulettaa eli hopea jää usein kevyemmälle osapuolelle
+ ajettavuudelta parempi kuin moni muu uusi, hieno peli

Noista isoista pyöristä ja matalaprofiilirenkaista ollaan montaa mieltä. Kieltämättä hiton hyvän näköiset ja kerskat, jotkut kritisoivat ajotuntuman kovenemista. Ajosta viis, laita 20 tuumaiset vanteet.
 

Tuamas

Jäsen
Viestin lähetti MC61
Minua on kuumottanut tässä lähistöllä asusteleva BMW 740 jo pidemmän aikaa. Vuosimalli taitaa olla -90 luvun puolenvälin jälkeinen. Tuollaisen kun haaviinsa saisi. Säilyttävät penteleet hintansa turhan hyvin... Tuo auto ei tarvitse kuin aluvanteet matalaprofiileilla alleen, ja matkanteko voi alkaa!

- Käyhän tutustumassa tähän sivuun:
Kokemuksia 700-sarjan bemareista

Toki tässä kyseessä on korimallia vanhempi auto, mutta kuitenkin. Eli tuollaisen kun hankit vaikka 30 000 eurolla, niin varaa ainakin useampia tuhansia euroja seuraavien parin vuoden korjauksiin.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
PEUGEOT 406-sarjan autot?

Niin. Peugeothan on laittamassa historiaan kuuluisan 406-sarjansa (tilalle on tulossa 407 samantyyppisellä valtavalla lasikatolla varustettuna kuin tämä Pösön pienempi 307 SW-malli).

Onko kokemuksia 406-sarjan autoista, siis bensakoneella varustetuista? Peugeot myy nyt tätä vanhaa 406- varastoa pois tieltä hyvän tuntuisilla tarjouksilla höystettynä - löytyy tyylikkäät kevytmetallivanteet, ilmastointi, ajotietokone ja farmarimallissa kuudella kaiuttimella varustettu "huvittelukeskus" ja radio/cd-soitin - lisäksi peilit korin värisenä ja takalasi todella tummaksi tummennettuna.
Sen tiedän, että perinteisesti nämä ranskalaiset ovat olleet mukavuustasoltaan huippuluokkaa (äänettömyys, jousitus), mutta haluaisin kuulla kokemuksia 406-sarjan autoja ajaneilta.
Minä kun olen tullut siihen tulokseen, että minun nykyinen kiesini Chrysler PT-Cruiser ei enää riitä minun tavarankuljetustarpeeni takia. Niinpä olen ruvennut katselemaan tätä Peugeotin 406-farmaria "sillä silmällä".

406-kuskit, avautukaa, pliis.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös