Autoiluketju

  • 3 198 523
  • 18 524

Masentaja

Jäsen
Autoni maalipinta on jonkin verran kärsinyt ja kulunut ja jo heti ostamisen jälkeen olen pohtinut myllyttämistä. Olisiko täällä väkeä, joilla olisi ehkä hyvää tietämystä ko. operaatiosta. Pienimmät naarmut lienee mahdollista saada peittoon myllyttämällä, mutta eniten ehkä itseäni mietityttää tämä ajankohta. Kannattaako näin talvella myllyttää? Suola lentää täällä pk-seudulla varsin paljon, joten onko myllyttäminen näin talven alkupuoliskolla täysin turhaa työtä ja rahantuhlausta?

Ehdottomasti kannattaa. Se kulahtanut maalipinta ei ainakaan talvenmittaan parane. Myllytyksellä/kunnon vahauksella tai pinnotuksella säästyy todella ikäviltä virheiltä maalipinnassa. Kannattaa sit muistaa että on fiksareita ja on detailing-heppuja, vaikka jälkimmäinen maksaa enemmän on niillä myös oikeat vehkeet ja tietotaito ja ammattiylpeys hommaan. Jos myllytys maksaa alle 200€ niin jossain oiotaan pahasti. Kun myllytys on tehty suojauksineen kunnolla niin "on ihan sama" koska sen tekee. Toinen vaihtoehto on että nyt kunnon pesu ja vaha pintaan ja keväällä myllytys ja pinnoitus. Vinkkejä löytyy tekijäksi jos kiinnostaa niin paiskaa yv.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Nythän se myllytys ja suojaus on fiksua tehdä, koska nyt maalipintasi on tavallaan haavoittuvainen kaikelle suolalle ja kosteudelle kaikkine naarmuineen, pintaruosteineen jne. Nyt kun laittaa ne kuntoon niin ei ainakaan leviä ja pahene talven aikana jolloin keväällä saattaisi olla isompi työ paikata jotain kohtaa. Lisäksi tuollainen suojattu ja pinnoitettu pinta on todella helppo pitää puhtaana näin loskakeleillä.

Mulla oli kesäautossa joku keraaminen pinnoite laitettu ennen ostoa. Ihan uskomatonta miten helposti se pysyi kiiltävänä. Tai lika ja pöly jäi autoon, mutta lähti huuhtelemalla pois. "Pesin" auton kahdesti kahden vuoden aikana ja molemmilla kerroilla pelkällä painepesurilla huuhtelin ja mikrokuituliinalla kuivasin.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Löytyykö palstaveljiltä Hyundai i40:stä ja avaimettomalla systeemillä ? Auto alkaa vittuileen että avaimen patteri olisi loppumassa ? Ovet ei tahdo aueta kauko-ohjauksella ei sit millään, eikä kyllä mennä lukkoonkaan. Voikos sen patterin vaihdattaa jossain ja tarviiko sitä avainta koodat tjsp sitten. Sama vika myös toisessa avaimessa ainakin noiden ovien aukeamisen/sulkeutumisen kohdalla. Auto vähän yli 2 v vanha...
Ohjekirjasta löytyy ohjeet kuvien kera. En viitsi kertoa miltä sivulta, että tutustut itse kyseiseen opukseen. Ei sitä turhaan toimiteta auton mukana.
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Myllytys kannattaa aina tehdä kun siltä tuntuu. Kuhan siihen varaa tarpeeksi rahaa ja vie sen ammattilaiselle. Tässä asiassa syrjisin hieman Etelä-hki sun muita "Myllytys alle 200e" paikkoja. Itellä kokemusta Virolaisesta joka poltti takakontin(Kylläkin korvasi asian) ja kaverilla sitten taas poltettiin jossain Lähi-itä paikassa parista kohtaan puhki. Väännön jälkeen sekin sitten korvattiin koska oli ottanut kuvia autosta ennen myllytystä. Suosittelen tätä myös sinnekkin!
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Komppaan yllekirjoittaneita. Myllytys on epäkeskokoneesta huolimatta erittäin tarkkaa käsityötä, joten tekijästä kannattaa ottaa selvää esim. autofoorumeita pitkin. Kuvittelisin, että auton hinkkaukseen liittyvällä pesukinnas.com foorumilla on myös sekä asiantuntevia tekijöitä että ammattilaiset "ilmiantavia" palstajäseniä. Kokenut detaileri tietää jo auton merkin ja valmistusvuoden perusteella, millaisia laikkoja ja tahnoja operaatioon tarvitsee (tähän vaikuttaa siis lakan kovuus/pehmeys).

E: Sellainen perushyvä vihje on, että autoliikkeen yhteydessä/autoliikkeelle alihankkijana töitä tekevä "fixaaja" tekee omien kokemusten perusteella liukuhihnatyönä halvoilla hinnoilla ja parin-kolmen tunnin panostuksella. Siinä tosiaan jää työvaiheita välistä ja pintaan tulee se halvin mahdollinen vaha. Perusteellinen pesu, lakkapinnan hionta ja vahaus on aikaavieviä hommia. Edes ammattilainen ei työstä kahta autoa päivässä jos hommat oikein tehdään ja hinta on tosiaan sen mukainen.
 
Viimeksi muokattu:

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Opel Astra Sports Tourer 2016 1,4 turbo automaatti

Palstalaisilla kokemuksia kyseisestä setistä tai muulla moottorilla? Risut ja ruusut?

Vaihdoin viime kesänä vuoden 2010 C-sarjan farmarimersun tähän, tosin minullakin on manuaali. Nyt on kymppitonni takana ja on kyllä aivan erinomainen auto. Mersuun verrattuna tilaa on enemmän joka paikassa, jalkatilaa on sekä edessä että takana enemmän, tavaratilaa on enemmän. Pidän enemmän takavetoisista, mutta tämä ei juuri puske liukkaissa liikenneympyröissäkään, vaikka luistonesto puuttuu peliin selvästi Mersua myöhemmin. Tosin Mersussa minulla oli paskat kitkat ja tässä uudet Hakkapeliitat, että sikäli vaikea verrata.

Moottori on ok, mutta kyllä vääntöä saisi vähän enemmän olla, hitusen enemmän joutuu vääntämään keppiä kuin 1,8-litraisessa Mersussa joutui. Ajotietokoneen mukainen kulutus on minulla ollut kymppitonnilla 5,6 l/100km, en ole mitannut oikeaa kulutusta.

Varusteet tässä ovat kyllä mainiot Innovation-tasolla. Vaikka minulla ei ole koskaan ollut vaikeuksia pysäköidä taskuun, myönnän käyttäväni nykyään aina assistenttia, jossa auto käytännössä pysäköi itse itsensä (kuljettaja vastaa kaasusta ja jarrusta). Peileissä palaa varoitusvalo, jos vihollisauto on kuolleessa kulmassa, olkoonkin, että peilit on sen verran hyvät, että ei siellä mitään kuollutta kulmaa varsinaisesti ole. Rattilämmitys on yllättävän mukava ja vaikka en ole koskaan erityisemmin pitänyt penkinlämmittimistä, olen antanut niiden käynnistyä automaattisesti kylmällä ilmalla, kun kerran oletusasetus on automatiikka. Apple Carplayn ansiosta puhelin ja Siri integroituvat aika kivasti auton kosketusnäyttöön, vaikka kaikki sovellukset ei aina ihan täydellisesti toimikaan (esim. Deezer). Miellyttävää kuitenkin esim. lähettää tekstiviestiä kotiin Sirille sanellen. Avaimetonta käyttöäkään en vaihtaisi pois enää, avain (tai siis anteeksi kauko-ohjain) on minulla aina samassa suljetussa taskussa, täytyy vaan aina muistaa vaihtaa sekin mukaan, kun vaihtaa takkia. Ovenkahvoissa on nappi, joista ovet aukeaa ja lukkoon ne menevätkin itsestään, kun avain poistuu autosta. About kaikki auton asetukset ovat avainkohtaisia, mikä miellyttää vaimoa. Takapuskurin alle potkimalla avattava takaluukku on miellyttävä, kun kantaa postista 30 kg uusia olohuoneen kaiuttimia, totesin pari päivää sitten. Käsijarru on sähköinen, eikä sitä tarvitse erikseen vapauttaa, sen kun lähtee vaan ajamaan. Niin tietenkin sen pitää ollakin! Miksi ihmeessä käsijarru pitäisi erikseen vapauttaa? Enpä ole ennen tullut ajatelleeksi.

Negatiivisia puoliakin olen kyllä todennut. Ensinnäkin rengasmelu on selkeästi kovempi kuin esim. tuossa C-sarjan Mersussa. Ero on oikeasti aika iso, eli kannattaa koeajo suorittaa sillä mielellä. Riippuu toki, mistä autosta on vaihtamassa, huomaako tätä. Kaiuttimien äänenlaatu ei ole pienillä äänenvoimakkuuksilla kummoinen, mutta kyllä se ihan henkiin herää vähän kovemmalla volyymillä. Puhun päivittäin myös puheluita autossa ja minun mielestäni puheluiden äänenlaatu on vähän huonompi kuin parissa edellisessä autossani (molemmat tosin niitä Mersuja). Parkkitutkat huutavat vähän pirusti ja takaparkkitutkat huutavat silloinkin, kun pakki ei ole päällä. Monia on ärsyttänyt myös liikennetiedotteista ilmoitteleva ääni. On kyllä varsin aktiivinen, ilmoittelee koko ajan ruuhkista ja tietöistä ja milloin mistäkin. Liikennetiedotteita pystyy myös lueskelemaan tarkemmin kosketusnäytöstä, minua ei ole häirinnyt kyseinen varoittelu. Automaatti-ilmastointi voisi vähän tehokkaammin pitää ikkunoita huuruttomana. Jos auto on ollut lämpimässä tallissa ja ulkona on kylmä/kostea keli, automaatti-ilmastoinnin joutuu silloin tällöin kytkemään pois ja säätämään enemmän puhallusta tuulilasille. Sadetutkassa on vähän turhan paljon moodeja (kuinka paljon vettä pitää olla, että pyyhkäisee). Perussateella sitä saa säätää kovempaan moodiin ja esimerkiksi tänään kun ei satanut, mutta vähän loska lensi, jouduin säätämään sen pienimmälle asetukselle, ettei turhaan raavi ikkunaa liian usein. Vakionopeudensäädin ei jarruta alamäessä itse jarrulla, vaan päästää jyrkähkössä alamäessä helposti esim. 10 km/h liian kovalle nopeudelle pienillä nopeuksilla ajaessa. Mainitsinko, että Mersun vakionopeudensäädin jarruttaa jarrulla jarruvaloja itse sytytellen. Niin joo, ja liikennemerkkitunnistin näyttää taulussa välillä ihan vääriä nopeusrajoituksia, esim. luulee moottoritiellä olevan oletuksena 120 km/h jos ei muuta ilmoiteta. Mäkilähtöavustin ei ole kummoinen (ei tunnu aina olevan päällä mäessä), mutta jos mäkilähtöavustinta kaipaa, sen kun laittaa käsijarrun päälle, sitä kun ei tarvitse siis erikseen vapauttaa, mieletöntä!

Kaiken kaikkiaan aivan ylivoimaisesti kaikilla mittareilla paras auto, mitä minulla on ollut, enkä ihan lähivuosina usko, että kukaan pystyy tarjoamaan parempaa kokonaispakettia järkevällä hinnalla. Kehitys toki kehittyy, mutta siis niin, että viitsisi vaihtaa kuitenkaan.

edit: Epäselvä lauserakenne alusta muokattu.
 
Viimeksi muokattu:

Rushlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Vaihdoin kesällä 2010 C-sarjan farmarimersun tähän, tosin minullakin on manuaali.

Voit jo varautua henkisesti siihen, että vaihdelaatikko menee vaihtoon hetkenä minä hyvänsä ;) Opelin laadun tuntu on ollut jo vuosia hyvä, mutta luotettavuudessa on ollut ongelmia. Tietty manuaalilaatikko (M32) surullisimpana tapauksena. Tosin onhan niitä ongelmia niin BMW:llä kuin Volkkarillakin (TSI:t ja DSG:t). Ranskikset sitten vielä ihan oma lukunsa.
 

Gooni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tietty manuaalilaatikko (M32) surullisimpana tapauksena.

Onko uusissakin Astroissa vielä sama ongelmainen M32-laatikko? On kyllä surullinen laatikko, omani kesti hieman alle 60000 km. Onneksi vaihtoivat uuden laatikon Länsiautossa ilman taistelua, vaikka takuu olikin muutama kuukausi aikaisemmin mennyt umpeen (virhevastuu). Joutuivat tosin GM:lta hetken korjauslupaa odottamaan.
 

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onko uusissakin Astroissa vielä sama ongelmainen M32-laatikko? On kyllä surullinen laatikko, omani kesti hieman alle 60000 km. Onneksi vaihtoivat uuden laatikon Länsiautossa ilman taistelua, vaikka takuu olikin muutama kuukausi aikaisemmin mennyt umpeen (virhevastuu). Joutuivat tosin GM:lta hetken korjauslupaa odottamaan.

On M32, mutta onko ongelmainen, se onkin mielenkiintoisempi kysymys. Saattaa sille jotain parannuksia olla tehty, mutta aika vähän tuosta tuntuu juttua löytyvän, aika näyttää. Itselleni tuli kahden vuoden huolenpitosopimus kaupan päälle, että jospa nyt sitten hajoaisi edes sen aikana.
 

Rushlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Onko uusissakin Astroissa vielä sama ongelmainen M32-laatikko? On kyllä surullinen laatikko, omani kesti hieman alle 60000 km.

En tiedä onko enää uusissa. Marsen Astrassa varmasti on koska auto oli vm 2010 (tai vanhempi jos käytettynä ostanut).

Alle 100tkm nuo tuntuu hajoavan isolla prosentilla.

Edit. Eiku perhana, taisin käsittää vähän väärin. Marse ostikin tänä kesänä Astran eikä vuonna 2010.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Jonkun verran tullut noita palstoja seurattua ja M32-laatikkoahan parannettiin vuonna 2012, jonka jälkeen ongelmia on tiettävästi ollut varsin vähän. Ainakaan Opelin keskusteluissa ei uudemmissa ole montaa ongelmallista ollut.

Laatikon käytöllä on tiettävästi ollut merkittävä osuus sen kestävyyteen (näinhän se kaikissa muissakin on), eli jos 6-vaihteella ajaa jo alhaisissa taajamanopeuksissa, niin riski ongelmille on kasvanut. 6-vaihdetta pitäisi siis käyttää vasta moottoriteillä, vaikka vaihtosuositus näkyy taulussa jo alhaisemmissa nopeuksissa. GM Finland on käsittääkseni korvannut 1. omistajalle mahdollisen rempan 100 %:sti ja seuraaville omistajille jonkun osuuden tapauskohtaisesti ehtona tietty merkkihuoltouskollisuus. Sama korvausperiaate on tietääkseni myös VW:lla noissa DSG-rempoissa.

Täytyy muuten myös todeta, ettei suinkaan kaikissa M32-laatikoissa ole ollut vikaa ja 5-vaihteisissahan ei ole kyseistä laatikkoa. Eikä myöskään tehokkaammissa 6-vaihteisissa (ja 4-vedoissa). Automaatithan taas ovat hyvinkin kestävässä maineessa.
Itselläni oli aikoinaan vm. 2008 Astra juurikin tuolla M32 laatikolla, eikä 140 tkm mennessä ollut mitään ongelmia. Sen jälkeen ollut diesel-Insignioita kestävällä F40-laatikolla.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Moottori on ok, mutta kyllä vääntöä saisi vähän enemmän olla
Pistää silmään ero esim VW-konsernin autoihin tuossa väännön puutteessa suhteessa painoon 1.4 turbo 140hp 200nm vs 1.4TSI 140/150hp ja 250nm. Vastaava Golf painaa noin sata kiloa vähemmän ja väntää noin 50nm enemmän(yleisesti mitattu jopa 270nm vääntöjä). Itsellä tuollainen kone Polossa joka painaa jo 200 kiloa astraa vähemmän joten tuntuu jopa hiukan urheilulliselta juuri vääntönsä puolesta, puhti tosin loppuu 4000kier tietämillä mutta toisaalta ei niitä isoja kierroksia arkiajossa juuri tarvitsekaan.

_
 

Vatso

Jäsen
Eikö tuossa Astrassa ole vääntöä 230nm, ei 200? Itse kävin tuon koeajamassa juuri ja ei se mikään kauhean sporttinen ole, mutta hyvin kulki normaalissa ajossa. Painon osalta en nyt ole varma mistä katsoit tietoja, mutta nopealla vilkaisulla Auto-Datasta väittävät tuolla ainakin HB Astran olevan 70 kg Golfia kevyempi?

Opel on vielä kovasti mainostanut joka paikassa tuota uuden Astran olevan paljon kevyempi kuin vanha, joten oudolta kuulostaisi tuo mainos, jos painoa kuitenkin olisi 100 kg Golfia enemmän?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eikö tuossa Astrassa ole vääntöä 230nm, ei 200?
Uudessa vitoskoppaisessa 150hp 1.4 turbossa on 230nm
http://www.zeperfs.com/fiche6050-opel-astra-v-1-4-turbo.htm

Vanhemmassa 2009 esitellyssä 200nm
http://www.zeperfs.com/fiche3085-opel-astra-iv-1-4-turbo.htm

Tämä zeperfs on hyvä sivusto tsekata tekniset tiedot ja kiihtyvyydet.

Tuossa ero vastaavaan Golfiin
http://www.zeperfs.com/duel3085-2981.htm

Itse kuitenkin suosittelen tekniikan osalta VW:ltä hiukan uudempaa ACT hihnakonetta joka tuntuu olevan luotettavampi kuin nämä vanhemmat TSI ketjukoneet.

_
 

Vatso

Jäsen
Eikö tuossa nyt ole kuitenkin vertailut vanhoihin malleihin, kun tuossa aikasemmin ketjussa on puhuttu kokemuksista vm. 2016 Astrasta? Tässä olisi vertailu uusien mallien kesken:

http://www.zeperfs.com/en/duel6050-5575.htm

Itse tuosta koeajosta voisin vielä todeta sen verran, että muuten uusi Astra vaikutti tosi kivalta ja erittäin kattavasti varustellulta, mutta rengasmelu oli iso pettymys. Auto oli tosin varustettu 18" renkailla joka varmasti osaltaan vaikutti asiaan, koska nimen omaan tuo rengasmelu otti pahasti omaan korvaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ok. Ymmärsin väärin että kyseessä edellinen korimalli ja tuo 2009 esitelty kone. Hyvä asia on että Opeli tajusi viimeinkin modernisoida tuon mallistonsa myydyimmän auton, nyt tuo uusin vaikuttaa varsin pätevältä ainakin paperilla. Eikä painakaan enää kilpailijoitansa enemmän.

Itse asiassa VW on muuttamassa myös TSI tekniikkaansa, uusi 1.5 TSI on tulossa 128bhp ja 148bhp versioina ensi vuonna, aluksi A3 malleihin ja noin vuoden päästä Golfiin.
Volkswagen reveals details of new 1.5-litre TSI petrol | Auto Express

_
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Myös omien kokemusten mukaan uusi Astra-farkku on rengasmelultaan äänekäs. Muuten oikein hyvän tuntuinen auto ja ominaisuudet hintaan nähden erinomaiset. Melu oli itselle kynnyskysymys, sen lisäksi tavaratila osoittautui kuitenkin hieman liian pieneksi.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ohjekirjasta löytyy ohjeet kuvien kera. En viitsi kertoa miltä sivulta, että tutustut itse kyseiseen opukseen. Ei sitä turhaan toimiteta auton mukana.

Ei oo jaksanu sitä lukea =). Tarvii pistää kiesi vaihtoon =).
 

-Jonne-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
No, näinhän se taas meni.

Oli Volvon huolto ja odotellessa tuli istuttua V60 penkkiin ja myyjän kanssa heitettyä läppää. Kierrokset kylillä ja sydän syrjällään. Volvo on niin loistava maantiellä ja korostuu vaan talvella. Kaupat siis pyöräytettiin ja näin on saatu hetkeksi auton päivittäminen pois mielestä ja katsellaan uudelleen 2-3 vuoden päästä.

10-vuotta Volvolla menty, ei vaan pystynyt lopulta luopumaan merkistä ja lähteä seikkailemaan tuntemattomaan. Toivottavasti V60 tarjoaa harmitonta menoa.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Varmaankin tyhmä kysymys, mutta esitän sen silti. Ajattelin, että voisin ensimmäistä kertaa elämässäni tilata uuden auton. Sellainen tuli mieleen, että muun kilpailuttamisen lisäksi mites nuo toiset renkaat? Onko siinä säästön paikka jos ostaakin ne jostain rengasliikkeestä autokaupan sijaan?

Myöhäinen vastaus mutta jos ei marmorilla ole rengastarjousta niin aivan varmasti säästät ostamalla rengasliikkeestä.

@Jupe

Onnittelen kätesi lyömisestä jätteeseen. Säteilylämmittäjillä voisi olla jotain virkaa, jos niitä laittaisi useita. Lainsäädäntö rajoittaa tehot niin pieneksi (tulipalovaara), että kyseessä on puhdas kuluttajien höynäytys. Kun hyvin lämpöä johtavan metallin päälle laitetaan 300w "lämmitin", niin arvaa tapahtuuko pakkasilla mitään?

Tapahtuu, joskaan ei läheskään yhtä paljon kuin perinteisellä lohkolämmittimellä. Mitä tarkoitit tuolla "hyvin lämpöä johtavalla metallilla"? Sehän on vain hyvä asia, jos se ei johtaisi lämpöä hyvin niin vaikutus pienenisi entisestään.

Säteilylämmitin on parempi kuin ei mitään ja jos on oma auto niin hinnasta riippuen harkitsisin sen hankintaa vrt. ei mitään lämmitystä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Säteilylämmitin on parempi kuin ei mitään ja jos on oma auto niin hinnasta riippuen harkitsisin sen hankintaa vrt. ei mitään lämmitystä.

Säteilylämmittimessä pitää vaan muistaa se että sitä täytyy pitää päällä paljon pidempään kuin lohkolämppäriä, varsinkin kovilla pakkasilla. Se normaali pari tuntia ei tuolla riitä vielä mihinkään, neljä tuntia alkaa olla lähempänä tarvittavaa. Ongelmanahan noissa on monesti se että jos tolpassa on kello joka antaa virtaa vain sen pari tuntia niin sitten joutuu käymään siirtelemässä sitä kelloa kesken kaiken, tai jumittamaan jotenkin sen tolpan kellon paikoilleen.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tapahtuu, joskaan ei läheskään yhtä paljon kuin perinteisellä lohkolämmittimellä. Mitä tarkoitit tuolla "hyvin lämpöä johtavalla metallilla"? Sehän on vain hyvä asia, jos se ei johtaisi lämpöä hyvin niin vaikutus pienenisi entisestään.

Säteilylämmitin on parempi kuin ei mitään ja jos on oma auto niin hinnasta riippuen harkitsisin sen hankintaa vrt. ei mitään lämmitystä.
Metalli myös johtaa hyvin lämmön pois. Lue -OO- viesti.

Säteilylämmitin on paree kuin ei mitään, mutta esim tuo lämmityslaitteen letkuun asennettava on jo hyvä, joten miksi valita surkeaa?
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Webasto/Eberi ainoat järkevät vaihtoehdot nykyautoihin ja vanhempiin. Uusiin vaatii hyvän liikkeen asennuksen johtuen autom.ilmastoinneista.
Siihen kylkeen vielä pistoke auton ulkopuolelle jotta saa tolppaan laturiin niin bueno. Siis jos ajaa vain lyhyitä matkoja.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Metalli myös johtaa hyvin lämmön pois. Lue -OO- viesti.

Säteilylämmitin on paree kuin ei mitään, mutta esim tuo lämmityslaitteen letkuun asennettava on jo hyvä, joten miksi valita surkeaa?

Tuossa on mielestäni hyvä letkulämmitin joka kierrättää nestettä pumpun avulla tasaisesti ja lämmittää moottorin mukavasti pakkasilla. Ei pahan hintainen ja suht helppo asentaa.

TT Thermo 1850W | tt-thermo uuden sukupolven moottorilämmittimet
(tt-thermon sivuille)
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Tuossa on mielestäni hyvä letkulämmitin joka kierrättää nestettä pumpun avulla tasaisesti ja lämmittää moottorin mukavasti pakkasilla. Ei pahan hintainen ja suht helppo asentaa.

TT Thermo 1850W | tt-thermo uuden sukupolven moottorilämmittimet
(tt-thermon sivuille)

Näissä kannattaa pitää mielessä, että siellä on antureita nykyään vähän joka paikassa ja jos ei tiedä mitä tekee voi mennä laitos aika sekaisin.

Meillä ei vaimon autoon ollut saatavilla kun jokseenkin turha säteilylämmitin joten laitettiin pelkkä sisäpistoke sisätilanlämmitintä varten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös