Autoiluketju

  • 3 309 562
  • 18 978

Carlos

Jäsen
Onnittelut hienosta autosta! Akkamaisesti sanon heti alkuun, että tosi kiva väri. Mut näinhän se on, tommonen harmaa on yksi tyylikkäämpiä värejä. Ja eiköhän Audi ole nykyisin selättänyt ne aikaisempien vuosien moottori- ja vaihdelaattikko-ongelmat, joten varmasti luvassa on hienoja ja huolettomia kilsoja. Ei muuta kuin naattimaan.

Kiitoksia paljon! Juu, värivalinta onnistui jopa yllättävän hyvin, se kun on aina vähän arpapeliä ellei satu näkemään jossain JUURI samalla lailla varustettua ja samanväristä autoa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Silti voisihan tuotakin säädellä niin, että edessä ei hyväksyttäisi kaikkein kovimpia tummennuksia.
Tietääkseni näin onkin, vai puhummeko näissä suomen tapauksessa vahvoista sävylaseista, kyllähän liikenteessä näkee muunmuassa isoissa bemareissa niin "sävytettyjä" etusivulaseja ettei niistä näe kunnolla sisään. Eiköhän näissä ole jokin prosenttiluku edelleen mikä pätee etusivuikkoiden tummennuksiin/sävyttämiseen.

_
 
Viimeksi muokattu:

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Kuva liitteenä jos jotakuta kiinnostaa.

Sanotaanko näin, että Q7 on ainoa Audi, joka miellyttää oma silmääni ja tämän värisenä se on vieläpä harvinaisen onnistuneen näköinen yksilö. Huolettomia kilometrejä edessä jo pelkästään senkin takia, että täystakuu on ihan järkyttävän pitkä nykyautolle.

Onnittelut uudesta pirssistä, kyllähän tuolla kelpaa päästellä menemään.
 

Veijari

Jäsen
Etusivuikkunoiden tai tuulilasin tummentaminen jälkeen päin asennettavalla kalvolla tai värjäämällä ei ole missään määrin sallittua, pl. panssaroidut autot. Muistaakseni normi katuautossa tehdasasennettu tuuli- ja etusivulasit voi olla tummennettu ja tuossa kohtaa taisi 70% valonläpäisykyky olla minimi?
 

Joukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kävin tänään tutustumassa uuteen Astra farmariin. Kokonaisuus on viimeistellyn oloinen ja jotenkin tyylikkäämpi kuin J-malli. Sisätilat edeltäjään hieman kasvaneet ja mittaristo myös selkeämmän oloinen. Tykkäsin näkemästäni. Ajamaan pääsi viisiovista, kehitystä on tapahtunut myös siinä, tunnokas ja rauhallinen.
 

Fordél

Jäsen
Tietääkseni näin onkin, vai puhummeko näissä suomen tapauksessa vahvoista sävylaseista, kyllähän liikenteessä näkee muunmuassa isoissa bemareissa niin "sävytettyjä" etusivulaseja ettei niistä näe kunnolla sisään. Eiköhän näissä ole jokin prosenttiluku edelleen mikä pätee etusivuikkoiden tummennuksiin/sävyttämiseen.

_

Kuten @Veijari tuossa totesi, niin jälkikäteen etulasien tummentaminen on kielletty. Tässä ministeriön linjaus:

"Tuulilasin valonläpäisykyvyn on oltava vähintään 75 % ja etusivuikkunoiden sekä henkilöauton takaikkunan valonläpäisykyvyn vähintään 70 %. Tuulilasissa ja etusivuikkunoissa ei saa käyttää jälkeenpäin asennettavia kalvoja eikä niitä saa muullakaan tavalla muuttaa tai peittää siten, että niiden valonläpäisykyky heikkenee."

Tämähän ei tietysti estä tummentamasta etulaseja. Juttelin eräänkin alan ammattilaisen kanssa, jolla etulaseissa on tummennukset, mutta katsastukseen mentäessä ottaa ne aina pois.
 
Viimeksi muokattu:

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
@Fordél Ok asia vilpitön, näin se menikin. Olisikohan sitten niin että muutama premium merkki tuottaa tehtaalta tuohon prosenttiin myös etutummennukset, koska olen satavarma että ne autot mitä näen "espoon vitun rikkailla" ei kyllä revi mitään kalvoja irti ennen katsastuksia. En nopealla googletuksella löytänyt tietoa ja kuvatkin netissä vähän sitä sun tätä pääasiassa jälkikäteen tummennetuista.

Aasinsilta tuosta Astra farkusta siihen että häiritseekö ketään muuta kun tämä koko luokka on kasvanut leveyttä ihan perkeleesti viimeisen 20 vuoden aikana, ihan viime vuosiin asti, esim Astra ja Focus ovat yli 1,80cm leveitä, leveimmät c-segmentit huitelee 1,85cm:ssä. Tämä ei varmaan haittaa maanteillä ajaessa mutta kun ajan kehä3:sen sisällä niin suoraan sanottuna vituttaa kun 10-15cm on tullut lisää näihin autoihin leveyttä, hankaloittaa jouhevaa menemistä niin parkkihalleissa, ahtaissa parkkikatoksissa, kapeilla kaduilla jne. Ratkaisu ei ole ostaa pienempi auto koska silloin pienenee myös takatilat niin takapenkillä kuin tavaratila. Tekisi mieli ostaa kauppakassiksi c-segmentin auto koska moottorivaihtoehdot ja tilat vastaa paremmin vaatimuksia, mutta leveys sama sitten kuin talouden toisessa farmarissa missä perheautona hyväksyn leveämmän muodon.

_
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Yllätyin verratessani tässä taannoin edellisen Bemarini (e39, 5-sarja) ja nykyisen (e91, 3-sarja) leveyttä toisiinsa. Tämä uudempi on leveämpi kuin tuo vitonen. Suoraan sanottuna ajossa tai sisätiloissa ei kyllä siltä tunnu. Ei ihmekään, kun välillä parkkiruuduissa on aika ahtaita paikkoja vain jäljellä.
 

Fordél

Jäsen
@Fordél Ok asia vilpitön, näin se menikin. Olisikohan sitten niin että muutama premium merkki tuottaa tehtaalta tuohon prosenttiin myös etutummennukset, koska olen satavarma että ne autot mitä näen "espoon vitun rikkailla" ei kyllä revi mitään kalvoja irti ennen katsastuksia. En nopealla googletuksella löytänyt tietoa ja kuvatkin netissä vähän sitä sun tätä pääasiassa jälkikäteen tummennetuista.

Tietoa ei ole, mutta uskoisin asian olevan juuri noin eli joissain on tehdasasennettuna hyväksytyt tummennukset.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ollaan palaamassa ensi kuun lopulla Suomeen ja uuteen duuniin sisältyy työsuhdeauto käyttöedulla.

En aloita tuota työsuhde-etu vai haitta keskustelua, koska omassa tapauksessa se about 500-600€ menisi joka tapauksessa omaan tai työsuhdeautoon kuukaudessa rahoitukseen ja vakuutukseen jne ja työajoa itselle ei tule lähes ollenkaan niin olen tullut siihen tulokseen, että käyttöetu on meidän perheelle ihan fiksu ja riskitön vaihtoehto.

Mutta sitten se itse auto. Kunhan Suomeen päästään niin tarkoitus on koeajaa kyllä monta mallia, mutta jo nyt omaksi suosikiksi on kohonnut Volkswagen Passat Variant. Minkälaisia kokemuksia teillä tuosta on? Katsoin, että 1,6TDI tai 2,0TDI koneella ja automaattivaihteilla kyseisen auton hinta jää vielä ihan ok-kuukausitasolle käyttöedussa ja polttoainekulut pitäisi pysyä kurissa.

Volkkarin sivut eivät hirveästi kertoneet, että onko heillä jonkinlainen business-paketti tarjolla kuten esim Volvolla tai Audilla on. Joten onko kanssakirjoittajilla tietoa asiasta?

Itse auton suhteen vaatimuksena on suht pieni kulutus, hyvät tilat (mahdollinen perheenlisäys tulevina vuosina) ja automaattivaihteet.
 

Fordél

Jäsen
Mutta sitten se itse auto. Kunhan Suomeen päästään niin tarkoitus on koeajaa kyllä monta mallia, mutta jo nyt omaksi suosikiksi on kohonnut Volkswagen Passat Variant. Minkälaisia kokemuksia teillä tuosta on? Katsoin, että 1,6TDI tai 2,0TDI koneella ja automaattivaihteilla kyseisen auton hinta jää vielä ihan ok-kuukausitasolle käyttöedussa ja polttoainekulut pitäisi pysyä kurissa.

Volkkarin sivut eivät hirveästi kertoneet, että onko heillä jonkinlainen business-paketti tarjolla kuten esim Volvolla tai Audilla on. Joten onko kanssakirjoittajilla tietoa asiasta?

Itse auton suhteen vaatimuksena on suht pieni kulutus, hyvät tilat (mahdollinen perheenlisäys tulevina vuosina) ja automaattivaihteet.

Jos Passat on vaihtoehto, heitän ajatuksen kaasu-Passatin hankinnasta. Voisiko olla mahdollinen teille? Polttoainekustannukset ja kulutus ovat vähäiset, ei vaikuta tiloihin juuri mitenkään ja saa automaattina. Bonuksena vähäpäästöisyys, puhtaasti palava polttoaine, kenties vähän hiljaisempi melutaso ja erityisesti biokaasua tankkaamalla suomalaisen työn tukeminen. Ainoa mitä vaatii toistaiseksi on se, että ajot ovat Etelä-Suomessa. Tosin kaasun tankkausverkosto laajenee koko ajan, joten reviiri nousee lähivuosina yhä pohjoisemmaksi.

Tässä iltasanoman jutussa muutama vuosi sitten Nils-Olof Nylund ajelee juuri kaasu-Passatilla (VW Passat Variant 1.4. TSI DSG Ecofuel). Toimiva videojuttu löytyy jutun lopusta. Tuon jutun jälkeen asemien määrä on noussut noin kymmenellä.
 
Viimeksi muokattu:

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos Passat on vaihtoehto, heitän ajatuksen kaasu-Passatin hankinnasta. Voisiko olla mahdollinen teille? Polttoainekustannukset ja kulutus ovat vähäiset, ei vaikuta tiloihin juuri mitenkään ja saa automaattina. Bonuksena vähäpäästöisyys, kenties vähän hiljaisempi melutaso ja erityisesti biokaasua tankkaamalla suomalaisen työn tukeminen. Ainoa mitä vaatii toistaiseksi on se, että ajot ovat Etelä-Suomessa. Tosin kaasun tankkausverkosto laajenee koko ajan, joten reviiri nousee lähivuosina yhä pohjoisemmaksi.

Kaasu-Passat on mielenkiintoinen vaihtoehto, lähinnä pitää tsekata että millä tavoin se vaikuttaa hintaan. Tällä hetkellä tuota moottorivaihtoehtoa ei ainakaan suoraa löydy nettisivujen hinnastosta.

Volkkarilla on Passatista myös se ladattava hybrid-malli, mutta silloin itse auton hinta nousee merkittävästi.
 

Fordél

Jäsen
Kaasu-Passat on mielenkiintoinen vaihtoehto, lähinnä pitää tsekata että millä tavoin se vaikuttaa hintaan. Tällä hetkellä tuota moottorivaihtoehtoa ei ainakaan suoraa löydy nettisivujen hinnastosta.

Totta, kumma juttu, että ko. vaihtoehtoa ei löyty hinnastosta. Kuitenkin käytetyissä kaasuautoissa Passattia löytyy paljon, joten kuvittelin, että on saatavissa myös uutena. Jos on, hinnan uskon olevan suht saman kuin vastaavalla bensaversiolla.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
.......

Mutta sitten se itse auto. Kunhan Suomeen päästään niin tarkoitus on koeajaa kyllä monta mallia, mutta jo nyt omaksi suosikiksi on kohonnut Volkswagen Passat Variant. Minkälaisia kokemuksia teillä tuosta on? Katsoin, että 1,6TDI tai 2,0TDI koneella ja automaattivaihteilla kyseisen auton hinta jää vielä ihan ok-kuukausitasolle käyttöedussa ja polttoainekulut pitäisi pysyä kurissa.
.

Onko Skoda (Octavia, Suberb) tai Seat (Leon ST, Exeo ST, tulossa oleva Ateca) poissuljettuja vaihtoehtoja?
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Ollaan palaamassa ensi kuun lopulla Suomeen ja uuteen duuniin sisältyy työsuhdeauto käyttöedulla.

En aloita tuota työsuhde-etu vai haitta keskustelua, koska omassa tapauksessa se about 500-600€ menisi joka tapauksessa omaan tai työsuhdeautoon kuukaudessa rahoitukseen ja vakuutukseen jne ja työajoa itselle ei tule lähes ollenkaan niin olen tullut siihen tulokseen, että käyttöetu on meidän perheelle ihan fiksu ja riskitön vaihtoehto.

Mutta sitten se itse auto. Kunhan Suomeen päästään niin tarkoitus on koeajaa kyllä monta mallia, mutta jo nyt omaksi suosikiksi on kohonnut Volkswagen Passat Variant. Minkälaisia kokemuksia teillä tuosta on? Katsoin, että 1,6TDI tai 2,0TDI koneella ja automaattivaihteilla kyseisen auton hinta jää vielä ihan ok-kuukausitasolle käyttöedussa ja polttoainekulut pitäisi pysyä kurissa
Volkkarin sivut eivät hirveästi kertoneet, että onko heillä jonkinlainen business-paketti tarjolla kuten esim Volvolla tai Audilla on. Joten onko kanssakirjoittajilla tietoa asiasta?

Itse auton suhteen vaatimuksena on suht pieni kulutus, hyvät tilat (mahdollinen perheenlisäys tulevina vuosina) ja automaattivaihteet.

Ei ole business-pakettia sellaisenaan, mutta highline-varustelu on toki samantyyppinen. Kaasuauto kannattaa varmasti katsella läpi, käyttöedussahan on oletetulla käytöllä suhteellisen helppo laskea mikä polttoainemuoto kannattaa. Kaasuauton hankintahinnan kalliimpi taso (oli ainakin aiemmin Ecofuel kalliimpi) nostaa toki verotusarvoa, riippuu käytön määrästä kumpi kannattaa. Jos et maksa muuta kuin polttoainekulut ja ajat edes kohtalaisen määrän, todennäköisesti TDI on rahallisesti kannattavin.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Älä ota wolkkaria, pirun paska ja yliarvostettu auto. Työsuhdeautoksi ilman muuta Alfa, citikka tai pösö, kun ei itse tarvitse maksaa korjauksista.
 

Fordél

Jäsen
Älä ota wolkkaria, pirun paska ja yliarvostettu auto. Työsuhdeautoksi ilman muuta Alfa, citikka tai pösö, kun ei itse tarvitse maksaa korjauksista.

Alfan, Citikan ja Pösön kohdalla ei ainakaan tarvi kärsiä yliarvostuksesta...

Vaikka kyse olisi työsuhdeautosta, olisihan se kiva, että auto toimisi ja olisi hyvä ajaa. En usko, että Passat häviää näissä vaikka Citikan ja Pösön vastaaville.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko Skoda (Octavia, Suberb) tai Seat (Leon ST, Exeo ST, tulossa oleva Ateca) poissuljettuja vaihtoehtoja?

No Skoda pelkän rengasmelun takia on aika poissuljettu vaihtoehto. Tuo Ateca mietityttää ja sikäli kun auton tilaus on vasta elo-syyskuussa niin ajatuksena on kyllä tuo koeajaa. Vieläkö Exeo on tehty sen vanhan A4:n alustalle?

Ja juu oon vähän rajoittunut, mutta pösö, Citroën ja etenkin kaikki italialaiset on kyllä poissuljettuja vaihtoehtoja ihan omasta päätöksestä.
 

Beergenheim20

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Jokerit, OJ
Eikös exeo ole jo kuopattu? Sen aikaa kun kyseistä mallia valmistettiin, sitä tehtiin a4 pohjalle. Seat päätti kuitenkin lopettaa valmistuksen ja tuoda farmarisarjaan ns. oman mallinsa.
Olisiko juuri tuo leon st ollut se korvaaja farmari exeolle? Jotenkin näin se taisi mennä.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
No Skoda pelkän rengasmelun takia on aika poissuljettu vaihtoehto. Tuo Ateca mietityttää ja sikäli kun auton tilaus on vasta elo-syyskuussa niin ajatuksena on kyllä tuo koeajaa. Vieläkö Exeo on tehty sen vanhan A4:n alustalle?

Ei uudessa Superbissa ole ainakaan mitään ongelmia rengasmelun suhteen, on varsin hiljainen auto ja tulee hiljenemään entisestää mallivuodessa 2017. Itse olen ajellut uudella Superbilla nyt reilu 7000 km ja on kyllä kokonaisuutena huomattavasti parempi kuin Octavia.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
Eikös exeo ole jo kuopattu? Sen aikaa kun kyseistä mallia valmistettiin, sitä tehtiin a4 pohjalle. Seat päätti kuitenkin lopettaa valmistuksen ja tuoda farmarisarjaan ns. oman mallinsa.
Olisiko juuri tuo leon st ollut se korvaaja farmari exeolle? Jotenkin näin se taisi mennä.

Itsekin huomasin itseasiassa juuri saman, mennyt aika ohi koko juttu. Mutta todennäköisesti Leon ST on tuon korvaaja. Itselleni tuon Atecan ulkonäkö potkii aika kovaa ja mikäli hinta on kohdallaan, on mulle ainakin todella varteenotettava vaihtoehto.
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Pösöt on kyllä oikeasti hyviä ajaa kun vertaillaan Skodiin, Volkkareihin, Seatteihin, Opeleihin, Fordeihin yms. keskihintaisiin autoihin. Mainettaan huomattavasti parempia autoja ja ainakin itsellä olleet kaksi pösöä olivat myös vähävikaisia.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
No ei kyllä ainakaan kannata mitään pösöjä tai citikkaa ottaa.
Faijalla oli ja kehui paljon, mutta itse muistan niitä lukemattomia kertoja kun niitä korjailtiin ja ihmeteltiin sähkövikoja. Jos vaihtoehtoina on nuo kaksi tai VAGin tuote niin ehdottomasti VAG.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei uudessa Superbissa ole ainakaan mitään ongelmia rengasmelun suhteen, on varsin hiljainen auto ja tulee hiljenemään entisestää mallivuodessa 2017. Itse olen ajellut uudella Superbilla nyt reilu 7000 km ja on kyllä kokonaisuutena huomattavasti parempi kuin Octavia.

Täytyy käydä koeajamassa kunhan Suomeen asti pääsen. Omat kokemukset perustuu faijan vuoden 2013(ehkä?) Superbiin ja siskon vuoden 2014 Octaviaan ja molemmissa meteli oli ihan älytön ainakin A4:een verrattuna jonka aikanaan omistin. A3 Sportbackissa myös rengasmeteli oli aivan absurdi verrattuna A4:ään.

Tällä hetkellä käytössä on vuoden 2005 BMW X3. Muuten ihan kiva auto, mutta jos tiessä on vähänkin epätasaisuutta niin melu sekä ajotuntuma on aika kamala.

Ja kerran nyt autoketjussa ollaan niin kysynpä kuitenkin. Eli kuinka hankalaa on myydä pakettiauto Suomessa? Pitäisi organisoida muutto Espanjasta Suomeen ja yksi vaihtoehto olisi vaihtaa tuo nykyinen X3 johonkin pakuun (esim Volkswagen Crafter) ja ajaa nuo täällä olevat tavarat Suomeen. Katsoin jos laitan täällä 15000-17000€ Crafteriin niin vastaavien pyyntihinta nettiautossa on jotakin 24000-30000€ välillä. Nopeasti katsottuna Tullin sivuilta tuolle autolle kohdistuva vero olisi jotain 2000-3000€ väliltä ja kustannukset Malaga - Helsinki välille on about 1500-2000€. Mutta jäänkö kuseen tuon pakettiauton suhteen vai meneekö se kaupaksi jos sitä myy reilusti halvemmalla hinnalla (esim 20000€) kuin autokaupat ilman, että ostan siihen talvirenkaita, webastoa jne jne?

Ristiriitaiset fiilikset tuon pakettiautosuunnitelman suhteen. Toisaalta olisi helppoa tuoda tavarat sillä Suomeen ja samalla voisi roudata kivan määrän eri viinejä ja muita Espanjan tuliaisia. Mutta toisaalta vituttaa laittaa suuri määrä omaa aikaa / sitoa omaa rahaa kiinni projektiin jossa tuntuu olevan riski jäädä aika pahasti pakkaselle suhteutettuna siihen, että voisin vaan lykätä nämä nykyiset tavarat kuljetusyrityksen kyytiin ja maksaa jonkun 2700-4000€ siitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös