Mainos

Autoiluketju

  • 3 320 475
  • 19 022

Fordél

Jäsen
Kai se on automyynnissä ja kiinteistönvälityksessä kuitenkin niin, että ihmisten on pakko asua jossain tai ajaa jollakin autolla, niin mitäpä sitä suotta palveluun panostamaan. Asiakkaita tulee ja ne ostaa kuitenkin, oli palvelu kuinka huonoa tai olematonta tahansa

Kyllä, mutta toisaalta nämä ovat myös hyvin kilpailtuja aloja. Luulisi siis, että keskityttäisiin enemmän niihin seikkoihin, joilla voi tehdä kilpailuetua muihin toimijoihin. Hyvä asiakaspalvelu olisi aika helppo ja halpa tapa saavuttaa kilpailuetua muihin nähden, koska tunnetusti näillä aloilla palvelu kusee aivan liian usein. Itse kiertelin paljon autokauppoja kevään aikana. Palvelun laatu vaihteli todella paljon siitä, että palvelua ei saanut lainkaan 30 minsan odottelun jälkeen siihen, että kaikki tarpeet täyttiin 100 %:sti.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllä, mutta toisaalta nämä ovat myös hyvin kilpailtuja aloja. Luulisi siis, että keskityttäisiin enemmän niihin seikkoihin, joilla voi tehdä kilpailuetua muihin toimijoihin. Hyvä asiakaspalvelu olisi aika helppo ja halpa tapa saavuttaa kilpailuetua muihin nähden, koska tunnetusti näillä aloilla palvelu kusee aivan liian usein. Itse kiertelin paljon autokauppoja kevään aikana. Palvelun laatu vaihteli todella paljon siitä, että palvelua ei saanut lainkaan 30 minsan odottelun jälkeen siihen, että kaikki tarpeet täyttiin 100 %:sti.
99 % suomalaisista valitsee sen paskan jos se sopimuksentekohetkellä on halvin. Pätee niin autokauppaan kuin välityssopimukseen. Itsekin tuli sorruttua moiseen asuntoa myydessä, halpa yritti reilun puolivuotta, kalliimpi myi periaatteessa ensimmäisellä näytöllä. Köyhän ei kannattaisi ostaa halpaa
 

Fordél

Jäsen
99 % suomalaisista valitsee sen paskan jos se sopimuksentekohetkellä on halvin. Pätee niin autokauppaan kuin välityssopimukseen. Itsekin tuli sorruttua moiseen asuntoa myydessä, halpa yritti reilun puolivuotta, kalliimpi myi periaatteessa ensimmäisellä näytöllä. Köyhän ei kannattaisi ostaa halpaa

Uskallan väittää, että prosenttiluku ei ole läheskään noin suuri. Toki valtaosa varmasti nielee paskan palvelun jos hinta on kohdillaan. Paljon kuulee myös niitä tarinoita, joissa on ainakin kuvainnollisesti haistateltu vitut huonolle palvelulle ja ostettu auto muualta. Asuntojen kohdalla ehkä ei niin helppoa. Tosin omat heikot kokemukset kiinteistövälittäjistä ei liity huonoon palveluun vaan ehkä enemmänkin siihen, että eivät tiedä myytävästä kohteesta riittävästi. Palvelu on sinänsä ihan ystävällistä, toisin kuin monesti autokaupoissa.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Kyllä, mutta toisaalta nämä ovat myös hyvin kilpailtuja aloja. Luulisi siis, että keskityttäisiin enemmän niihin seikkoihin, joilla voi tehdä kilpailuetua muihin toimijoihin. Hyvä asiakaspalvelu olisi aika helppo ja halpa tapa saavuttaa kilpailuetua muihin nähden, koska tunnetusti näillä aloilla palvelu kusee aivan liian usein. Itse kiertelin paljon autokauppoja kevään aikana. Palvelun laatu vaihteli todella paljon siitä, että palvelua ei saanut lainkaan 30 minsan odottelun jälkeen siihen, että kaikki tarpeet täyttiin 100 %:sti.
Tarkoitin lähinnä sitä, että (vaihto)autojen ja kiinteistöjen kauppa perustuu pitkälti yksilöllisten kohteiden myyntiin. Luultavasti kaikki meistä kuitenkin lopulta kiinnostuvat enemmän itse myytävästä tuotteesta (auto tai kiinteistö) kuin sen ohessa tulevasta palvelusta. Tarkoitan siis sitä että uutta autoa katselevana sua ei lohduta yhtään vaikka palvelu olisi kuinka hyvää, jos kyseisellä autoliikkeellä ei ole tontilla yhtään sinua kiinnostavaa autoa. Vaihtoehtoisesti taas näet netissä sinua todella kiinnostavan auton ja menet katsomaan kyseistä autoa liikkeeseen. Myyjää ei kiinnosta paskan vertaa palvella, joudut erikseen vinkumaan myyjää paikalle, tekemään paperit koeajosta ja yms. Kuitenkin lopulta luokaton palvelu ei silti vesitä ostohalujasi, koska haluat juuri sen auton etkä pääse valitsemaan sen myyjää. Sama juttu oli vähän vanhempieni kiinteistökaupoissa. Kuukausien etsimisen jälkeen sopiva löytyi, mutta kohdalle osui paska myyjä. Vaikka palvelu oli tönkköä ja mikään ei oikein kaupanteossa luistanut, niin se ei poistanut sitä tosiasiaa että tämä on juuri se kämppä mitä ollaan etsitty. Ja niin sitten vain lopulta päädyttiin puristamaan kättä, koska muuten olisi asunto jäänyt saamatta.

Täysin päinvastainen tilanne on uudella elektroniikalla ja niiden myyjiltä. Näiden myyjillä ei ole varmasti yhtä helpot kissanpäivät kuin virkaveljillään auto- ja kiinteistökaupoissa. Jos joku lähtee ostamaan Gigantista älypuhelinta, läppäriä tai telkkaria, niin näitä tismalleen samoja tuotteita myyvät niin Gigantti kuin kilpailijansa. Jos Gigantin myyjä on vittumainen, ei kiinnosta palvella, sählää omiaan tai jopa haistattelee asiakkaalle, niin aika moni meistä varmaan sanoo tässä vaiheessa kiitos ja näkemiin, ja lähtee hieromaan kauppaa samasta tuotteesta Markantaloon tai Expertille, vaikka hinta saattaisi siellä olla kalliimpi kuin paskan palvelun liikkeessä.

Näiden esimerkkien välillä on myös se Torstin mainitsema ero, eli hinta. Kodin elektroniikka on yleensä kuitenkin melko halpaa, joten joidenkin kymppien/satasien extrapulittaminen ei ole vielä kovin kivuliasta, mutta entä jos autokaupassa ero on pari tonnia? Suurin osa suomalaisista kuitenkin ostaa ennemmin vittuilevalta myyjältä kuin siltä mukavalta ja asiantuntevalta myyjältä, jos jälkimmäisessä palvelu näkyy parin tonnin lisämaksuna. Kiinteistökaupoissa ero voi olla jo viisinumeroinen summa. Kai se on kuitenkin loppupeleissä se väliraha, joka suurimmalle osalle suomalaisista vaikuttaa kaupoissa eniten. Palvelu on sitten hyvänä kakkosena. Tämä ei kuitenkaan poista sitä asiaa että aika pienillä rahallisilla panostuksilla, osittain jopa ilmaisilla, saataisiin esimerkiksi autokauppiaiden palvelua nostettua aivan toiselle tasolle.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Asiakaspalveluun ja tätä ketjua liipaten autokauppojen asiakaspalveluun minulla on nykyään yksi käyttäytymismuoto: kun haluan jotain, menen suoraan myyjän luo. Ennen kiertelin autokappoja ja ihmettelin toisinaan, kun en saa palvelua, vaikka istuksin autoissa ja kiertelin niitä mukamas ostajaehdokkaan näköisenä. Sama elektroniikkakaupoissa jne. Se on vähän kuin itse hankittua mielensäpahoitusta laahustaa myymälässä katselleen vuoroin myyjiä ja vuoroin kelloa, jolloin palvelua saattaa tulla tai sitten ei.

Hakeutumalla suoraan asiakaspalvelijan luo pienentää huonon asiakaspalvelun prosenttia lähdössä huomattavasti ja aikaa säästyy. Toki tuon ottamani kontaktin jälkeenkin myyjällä on mahdolisuus epäonnistua moneen kertaan, mutta onpahan yksi kivikko ylitetty.
 

Fordél

Jäsen
Tarkoitin lähinnä sitä, että (vaihto)autojen ja kiinteistöjen kauppa perustuu pitkälti yksilöllisten kohteiden myyntiin. Luultavasti kaikki meistä kuitenkin lopulta kiinnostuvat enemmän itse myytävästä tuotteesta (auto tai kiinteistö) kuin sen ohessa tulevasta palvelusta. Tarkoitan siis sitä että uutta autoa katselevana sua ei lohduta yhtään vaikka palvelu olisi kuinka hyvää, jos kyseisellä autoliikkeellä ei ole tontilla yhtään sinua kiinnostavaa autoa. Vaihtoehtoisesti taas näet netissä sinua todella kiinnostavan auton ja menet katsomaan kyseistä autoa liikkeeseen. Myyjää ei kiinnosta paskan vertaa palvella, joudut erikseen vinkumaan myyjää paikalle, tekemään paperit koeajosta ja yms. Kuitenkin lopulta luokaton palvelu ei silti vesitä ostohalujasi, koska haluat juuri sen auton etkä pääse valitsemaan sen myyjää. Sama juttu oli vähän vanhempieni kiinteistökaupoissa. Kuukausien etsimisen jälkeen sopiva löytyi, mutta kohdalle osui paska myyjä. Vaikka palvelu oli tönkköä ja mikään ei oikein kaupanteossa luistanut, niin se ei poistanut sitä tosiasiaa että tämä on juuri se kämppä mitä ollaan etsitty. Ja niin sitten vain lopulta päädyttiin puristamaan kättä, koska muuten olisi asunto jäänyt saamatta.

Kyllä, kuten totesin jo edellä niin valtaosan kohdalla on varmasti näin ja etenkin kiinteistökaupassa. Autoa ostaessa ei kuitenkaan läheskään aina olla etsimässä juuri ihan tiettyä tapausta vaan liikkumatilaa löytyy. Hakusessa voi olla vaikka vuosien 2011-2012 Golf dieselillä ja automaatilla. Tai kenties jopa merkilläkään ei ole niin väliä vaan käy myös Audi, BMW jne. Haarukkaan sopivia autoja löytyy todennäköisesti yleensä useita, etenkin jos katsot pikkasenkin laajemmalta maantieteelliseltä alueelta kuin vain juuri lähimmistä autokaupoista. Näin ollen hyvä ja huono palvelu voi hyvinkin olla yksi vaikuttava tekijä siihen, mihin yksilöön juuri päätyy. Tottakai hinta on varmasti ihan ylivoimainen ykkönen, mutta niissäkään ei välttämättä ole suuria eroja nykypäivänä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Autokaupoilla ollessa hyvin usein luodaan kontakti myös merkkihuoltoon ja kyllähän sellaisessa kokonaisuudessa luulisi olevan hyvällä palvelulla sijansa. Itse olen aspa-hommissa pyrkinyt hyvään palveluun ihan oman kunnianhimoni vuoksi, vaikkei aina ole firma erityisemmin sytyttänytkään, enkä siksi millään tavalla siedä myyjiltä luumuilua saati huonoa käytöstä, jos vaihtoehtoja on. Paikallisista autokaupoista pari on boikotissa ihan vain siksi, että jos suunnittelen kantavani rahani johonkin lafkaan, odotan perusfiksua käytöstä henkilökunnalta. Perseennuoleminen sikseen tai yli-innokkuus, ihan vain asiallinen ja asiantunteva käytös riittää, niillä saa mut tyytyväiseksi, jos vielä hinta on edes suurinpiirtein kilpailukykyinen. Sen verran periaatteellinen olen, että olen autokauppojen lisäksi ottanut mustalle listalleni pari muutakin paikallista yritystä ja ostan kilpailijalta. Vituttaa jo ajatuskin siitä, että kusipäillekin riittää asiakkaita, kun osa jengistä alistuu nielemään paskan.
 

jäämies-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Die Mannschaft
Olisiko jollain apua tällaiseen tilanteeseen? BMW E60 530da -04 kyseessä, ajettu 365000, öljynvaihdon nollauksen kanssa ongelma.
Ei suostu perus trippimittarin painelulla (koitettu monella eri ohjeella) nollaantumaan. Öljyt on siis vaihdettu, ja vaihtoväliin matkaa n. 1200km.
Saan välillä tuon huoltovälin pomppaamaan sinne 30000km mikä kuuluukin olla, mutta kun katkaisen virrat ja uudestaan päälle, on palannut tuohon 1200km.
Foorumeita selailtu (btcf) mutta ei ole apua löytynyt.

Apuja jos löytyy, kiitos.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Tutulla oli vastaava käsissä jarrunesteiden vaihdon kanssa ja silloin tepsi se että toisti kolme-neljä kertaa tripillä nollaamisen. Olethan ( @jäämies-70) aluksi kääntänyt virrat 2-asentoon ja nollannut tripin, sitten virrat pois ja takaisin. Sen jälkeen vasta huolto menuun tripillä ja sieltä nollaus. Ilman tuota alun virtojen edestakas päälle-pois laittamista nollaus ei toimi...
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
...jos suunnittelen kantavani rahani johonkin lafkaan, odotan perusfiksua käytöstä henkilökunnalta. Perseennuoleminen sikseen tai yli-innokkuus, ihan vain asiallinen ja asiantunteva käytös riittää...

Allekirjoitan tämän. En odota mitään yli-innokkuutta tai perseennuolemista, mutta vaikkapa nyt autokaupoissa puhutaan helposti sellaisista rahoista, että nähdäkseni silloin asiakas on kuningas ja ensiluokkainen asiakaspalvelu on elinehto. Toki jokainen määrittelee "ensiluokkaisen" omilla kriteereillään, ei siinä mitään.

Toisaalta eihän sen ostoksen hinnalla pitäisi olla mitään väliä. Jostain syystä silti pidän huonoa asiakaspalvelua jossain määrin hyväksyttävänä tai ainakaan sen merkitys ei ole niin suuri, jos menen vaikka Giganttiin ostamaan parin kympin kuulokkeita. Parinkymmenen tonnin autoa ostaessa taas odotan ensiluokkaista asiakaspalvelua, enkä hyväksy huonoa sellaista.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Kokemuksia autokaupasta on tainnut tulla täälläkin kerrottua mutta lisättäköön vielä (jos en ole jo todennut) että Kamuxin myyjä kertoili että karkeasti auto per päivä pitää liikkua jotta pääsee kohtuulliseen tulotasoon, peruspalkka on täysin mitätön eikä sillä elä. Ehkä tämä selittää miksi Kamux on kasvanut niin nopeasti.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kokemuksia autokaupasta on tainnut tulla täälläkin kerrottua mutta lisättäköön vielä (jos en ole jo todennut) että Kamuxin myyjä kertoili että karkeasti auto per päivä pitää liikkua jotta pääsee kohtuulliseen tulotasoon, peruspalkka on täysin mitätön eikä sillä elä. Ehkä tämä selittää miksi Kamux on kasvanut niin nopeasti.

Taannoin kun Kauppalehti teki jutun Kamuxista niin siinä juuri painotettiin varastonkiertoa ja sen merkitystä. Eli heti pyritään tekemään kaupat, eikä odotella jos kahden viikon päästä tulisi eteen diili jolla nettoaisi pari sataa enemmän. Tämän vuoksihan heillä on usein juuri tulleiden autojen kuvat kuraisista autoista jotta saadaan heti tieto markkinoille että tällainen on tarjolla. Sitten kuvat päivitettään kun auto on pesty ja putsattu myyntikuntoon.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Täälläkin ollut juttua Teslasta, joten laitetaan nyt uutinen kyseiseltä firmalta.
Tesla julkaisi uuden model 3:n torstaina ja se rikkoi samantien ennätyksiä. Autoa on myyty(varattu) reippaasti yli 230 tuhatta kappaletta joista 180 tuhatta varattiin ensimmäisen 24h aikana, joka on kirkkaasti uusi ennätys. Vanha taisi olla jotain 30 tuhatta ensimmäisen 24 tunnin aikana. Tuossa vielä video julkaisu tilaisuudesta:
Tesla Unveils Model 3 - YouTube
(linkki tubeen)
 

12961

Jäsen
En muista koska olisin ollut autovalintaan näin tyytyväinen kuin nyt. Alkutilanteessa etsittiin muijalle isompaa kakkosautoa, jonka piti olla n. 5v ikäinen tilava farmari.

Ensimmäinen vaihtoehto oli Skoda Superb. Hyvä yksilö löytyi Vantaalta miltei heti, ja oltiin hyvin lähellä kauppoja. Onneksi tuli tarkastettua myös keskisen Euroopan tarjonta. Lopulta valinta osui merkkiin ja malliin, jonka ei alun perin pitänyt olla edes vaihtoehto. Erityisesti takakontin osalta hypättiin Superbia isompaan, ehkä nykypäivänä suurimpaan mahdolliseen luokkaan.

Käytännössä Suomi-Superbia vastaavaan hintaan sai tehokkaamman, isomman ja varustellumman (S212) E 250 CDI farmarimersun, Avantgarde-paketilla ja muutenkin panoraamakaton lisäksi kattavasti varusteltuna. Autossa on mm. Distronic (etäisyystutkallinen vakkari), Harman&Kardonin poppikone ja nahkaverhoilu. Kilometrejä on takana 157 tuhatta. Lähipiirissä on paljon kokemuksia vastaavista, enemmän ajetuista vanhoista takseista, jotka eivät oman kokemuksen mukaan ole ajokokemukseltaan juuri uutta hävenneet. Tämä EI kolise, rämise tai pauku, menee Superbia mukavammin maantiellä ja lienee rautajousineen ja perusmallin taksitekniikkoineen varsin luotettava rassi. Todellinen, laskettu maantiekulutuskin on karvan alle kuuden litran satasella, joten Superbia isompi ja käytännöllisemmän mallinen kontti ei tunnu missään.

Viikon kokemuksella, fiilis on lähes täysin tyytyväinen, juuri mikään ei harmita. Tämäkö on kaikessa tylsyydessään ja käytännöllisyydessään se "saksalaisten avensis"? Ainoa harmittava tekijä on se, että mersu on takatuuppari nelivetoisen Superbin sijaan.

Mercedes taitaa olla aina Mercedes. Tälläinen auto tuntuu halvalta kun se tulee maksamaan veroineen vain karvan yli 20 tonnia. Vaikka verottaja olisi tavallista ankarammalla linjalla, ei 25 tonnin yli pitäisi mennä.

Kaiken hyvän lisäksi, kun tuo muutaman vuoden päästä myydään, lienee hinta edelleen kohdillaan. Korjauksia varten on toki vähintään se ylimääräinen kymppitonni kassassa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Kivi tuulilasiin ja lasiin halkeama. Osaako joku suositella (tai ei suositella) jotain tiettyä ketjua tai jopa tarkemmin paikkaa Vantaalta tai Pohjois-Helsingistä? Lasivakuutus löytyy, joten hintatasolla ei ole väliä.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Kivi tuulilasiin ja lasiin halkeama. Osaako joku suositella (tai ei suositella) jotain tiettyä ketjua tai jopa tarkemmin paikkaa Vantaalta tai Pohjois-Helsingistä? Lasivakuutus löytyy, joten hintatasolla ei ole väliä.

Novus on ollut hyvä ja toimipisteitä on pitkin poikin, taisin itse kyllä käydä Pitskussa aikanaan kun kahdesti tuli kiveä ikkunaan. Korjasivat hienosti.
 

halogeeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Onko palstalaisilla kokemuksia auton maalipinnan koneellisesta kiillotuksesta eli ns. myllytyksestä? Itse tuota ei varmasti kannata ilman kokemusta tehdä, mutta sisältyykö tuohon silti riskejä vaikka kokenut ammattilainen alan liikkeessä tekisi? Mietin lähinnä sitä, että auton väri on musta eli ns. "arka" väri. Maalipinta nyt ei ole mitenkään erityisen huono, mutta silti pikkunaarmut ja kiveniskemät aavistuksen pistävät silmään.
 

Fordél

Jäsen
Onko palstalaisilla kokemuksia auton maalipinnan koneellisesta kiillotuksesta eli ns. myllytyksestä? Itse tuota ei varmasti kannata ilman kokemusta tehdä, mutta sisältyykö tuohon silti riskejä vaikka kokenut ammattilainen alan liikkeessä tekisi? Mietin lähinnä sitä, että auton väri on musta eli ns. "arka" väri. Maalipinta nyt ei ole mitenkään erityisen huono, mutta silti pikkunaarmut ja kiveniskemät aavistuksen pistävät silmään.

Itsellä on vähän samat pohdinnat mielessä, tosin ei sentään myllytystä vaan perus kovavahaus. Itse myllytystä ei varmasti kannata lähteä tekemään jos ei ole asiasta kokemusta, mutta ammattilaiseen voi varmasti luottaa. Itse tsekkaisin omalta alueelta kehuja saaneen ja laadukkaan oloisen paikan, ja kävisin näyttämässä pintaa ammattilaiselle. Varmasti osaa sanoa, että tarviiko myllytystä vai riittääkö jokin pienempi operaatio.

Itsellä maalipinta on hyvässä kunnossa, mutta nyt on varmasti hyvä aika laittaa kovavaha pintaan, jos sillä selviäisi vaikka kesän yli. Täytyy katsoa jos syksymmällä hoitaisi vahauksen itse.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Onko palstalaisilla kokemuksia auton maalipinnan koneellisesta kiillotuksesta eli ns. myllytyksestä? Itse tuota ei varmasti kannata ilman kokemusta tehdä, mutta sisältyykö tuohon silti riskejä vaikka kokenut ammattilainen alan liikkeessä tekisi? Mietin lähinnä sitä, että auton väri on musta eli ns. "arka" väri. Maalipinta nyt ei ole mitenkään erityisen huono, mutta silti pikkunaarmut ja kiveniskemät aavistuksen pistävät silmään.
Kannattaa katsoa, että tekijä on tosiaan ammattilainen, helposti myllytyksellä myös pilaa auton. Hyvän siitä kyllä saa oikein tehtynä. Sinuna tutkisin googlesta, millaisia kokemuksia eri firmoista on ja sen perusteella valitsisin "parhaan". Suoli24:n jutut toki kannattaa sivuuttaa.
Omista autoista pari on myllytetty ja ihan hyvää jälkeä tuli. Hieman useammin vaati vahauksen myllytyksen jälkeen, koska aina se maalipintaa kuluttaa.
 

Veijari

Jäsen
esim. pesukinnas.com foorumilta voisi löytyä paikallisia myllyttäjiä, firmoja tai yksityisiä, jotka tuon myllytyshomman osaavat.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Vähän ihmetyttää, että tummennusta ei saa laittaa etusivuikkunoihin.
Itselläkin bemarin F31:ssä takaosa tummennettu ja tätä sun kommenttia funtsin, jos istun sinne taakse hämärällä niin en näe ulos kovin selvästi, en nyt ole ihan varma että haluaisinko /olisiko kovinkaan turvallista tummennukset edessä, vaikka ulkonäöstä kyllä pitäisin, olisi mustana aikamoinen ghettoraaseri. En toki tiedä tekniikoista sen enempää että näkeekö jostain eteen asennetusta kalvosta mahdollisesti paremmin ulos.

_
 

Carlos

Jäsen
Ja täälläpäin on sitten saatu saaga valmiiksi, upouusi Audi Q7 nököttää tallissa. Ja tähän asti kaikki tuntuu vaan ihan liian hyvältä. Luvalla sanoen minulla ei ollut hajuakaan miten pitkällä autojen tekniikka jo nykypäivänä menee, mukavuus, viimeistely, ergonomia, käytännölliset ratkaisut, jne, joka suhteessa on ihan uskomatonta. Elämää helpottavia toimintoja niin pitkä lista ettei jaksa edes loppuun lukea. Auto tuli viikkoa ennen kuin tilatessa luvattiin, ei mitään virheitä, speksit tasan ne mitkä tilattiin, kulutus käsittämättömän pieni, autoilun ilo nousi ihan uudelle tasolle.

Niin pitkään vaan todisteltiin itsellemme että vanhassa vara parempi, ja kyllä kun tätä hyvin pitää ja huoltaa sielläjatäällä niin menee ikuisesti, ja tätä ei saa ajamalla puhki, ja niin edelleen, ja varsinkin kaikki saksalaiset autot on ihan perseestä. Ja sitten useita vuosia, kymmeniä tuhansia rahoja, ja miljoonia tuskanhiki-pisaroita ja kyyneliä myöhemmin tuumattiin että fuck this shit. Maksaa mieluummin kerralla sitten kunnolla että saa kunnon auton mitä on kiva ajaa ilman huolia ja murheita (4v / 120tkm täystakuu). Ja itse asiassa VAGinat on aika kivoja.

Nyt maistuu (k)ilometrit. Kuva liitteenä jos jotakuta kiinnostaa.
 

Liitteet

  • Q7.jpg
    Q7.jpg
    165 KB · kertaa luettu: 586

Fordél

Jäsen
Itselläkin bemarin F31:ssä takaosa tummennettu ja tätä sun kommenttia funtsin, jos istun sinne taakse hämärällä niin en näe ulos kovin selvästi, en nyt ole ihan varma että haluaisinko /olisiko kovinkaan turvallista tummennukset edessä, vaikka ulkonäöstä kyllä pitäisin, olisi mustana aikamoinen ghettoraaseri. En toki tiedä tekniikoista sen enempää että näkeekö jostain eteen asennetusta kalvosta mahdollisesti paremmin ulos.

_

Itse en ole testannut vielä eroa hämärässä, mutta kirkkaassa valaistuksessa tallilla ja normipäivänvalaistuksessa ei ole ollut merkittävää eroa näkyvyydessä kalvollisessa ja kalvottomassa ikkunassa. Hämärässä ero tottakai korostunee. Silti voisihan tuotakin säädellä niin, että edessä ei hyväksyttäisi kaikkein kovimpia tummennuksia.

Ja täälläpäin on sitten saatu saaga valmiiksi, upouusi Audi Q7 nököttää tallissa.

Onnittelut hienosta autosta! Akkamaisesti sanon heti alkuun, että tosi kiva väri. Mut näinhän se on, tommonen harmaa on yksi tyylikkäämpiä värejä. Ja eiköhän Audi ole nykyisin selättänyt ne aikaisempien vuosien moottori- ja vaihdelaattikko-ongelmat, joten varmasti luvassa on hienoja ja huolettomia kilsoja. Ei muuta kuin naattimaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös