pikkuvaimo
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
@Sako En yllättyisi, jos jossakin kohtaa alkaisi temppuilemaan ja antamaan vikakoodia, kun noin pätkissä polttaa.
Viimeksi muokattu:
Suht kohtuulliselta kun kyseessä rinkelikeula. Bemariin taisi olla samoissa hintaluokissa aikoinaan, mutta siinä vaiheessa kun Audin vaihdelaatikko sanoo sopparin irti niin 5Ke:ssa pyörii kustannusarvio, joka suhteellisen suolainen hinta mielestäni.Audi A4 (2008) jarrulevyt ja -palat eteen, 300 euroa. Miltä kuulostaa?
Missä pajassa tämä?Audi A4 (2008) jarrulevyt ja -palat eteen, 300 euroa. Miltä kuulostaa?
Kellään vielä omakohtaista kokemusta Teslasta?
Audi A4 (2008) jarrulevyt ja -palat eteen, 300 euroa. Miltä kuulostaa?
Missä pajassa tämä?
Jos on "kiinapaskaa" niin toimii varmasti jonkin aikaa, mutta oot hinkkaamassa vanteita jarrupölystä puhtaaksi viikoittain...
Juu, ihan laatukamaa saa jo tuohon hintaan...Netistä kun selailin varaosien hintoja, en usko noiden aivan halvimpia olevan.
Dieselmoottoreille ei tehdä katsastuksessa OBD-järjestelmän tarkastusta.Katsastuksessa sitten lyödään se OBD-töpseli paikalleen ja hylky... Ei siinä tarvitse paljoa hitsaussaumoja katsella kun mittari kertoo kaiken tarvittavan.
Juttelin eilen kaverini kanssa, joka on katsastaja. Näitä DPF:n poistoja on tosiaan jonkun verran tehty, erityisesti bemareihin. Kyllä ne voi tosiaan läpi mennäkin, vaikka sallittuahan tuo kikkailu ei ole. Tosin savutusarvosta voi sitten katsastuksesta narahtaa, vaikka päästöt muuten olis kunnossa.Katsastaja ei näe sitä yhtään mistään ja tiedän tämän ihan siitä syystä, että olen ollut n. 5-6 kertaa kavereiden mukana katsastuksessa.
Päästöistä se ei tule jäämään kiinni, se on 100% varma asia.
Tai vaihtoehtosesti niille motonetin kamoille on vaan laitettu isompi hintalappu, pitäähän sitä vähän voittoakin tehäJuu, ihan laatukamaa saa jo tuohon hintaan...
Dieselmoottoreille ei tehdä katsastuksessa OBD-järjestelmän tarkastusta.
Juttelin eilen kaverini kanssa, joka on katsastaja. Näitä DPF:n poistoja on tosiaan jonkun verran tehty, erityisesti bemareihin. Kyllä ne voi tosiaan läpi mennäkin, vaikka sallittuahan tuo kikkailu ei ole. Tosin savutusarvosta voi sitten katsastuksesta narahtaa, vaikka päästöt muuten olis kunnossa.
joten pitää ihmetellä mihin sitä oikeen tarvitaan(mmuhun kuin olemaan pullonkaulana ja tukkimaan koko putken)??
Juttujasi lukiessani tuli vain mieleen että oletko ajatellut koskaan hommata naista?Se siinä ihmeellistä olikin. Tämä kyseinen bemari meni kirkkaasti läpi savutusarvoista ja sen jälkeen katsuri sanoi sen johtuvan DPF:stä, jonka jälkeen katsoin kaveria ja pidättelin naurua. Myös toisen kaverin MB:llä oli sama homma, joten pitää ihmetellä mihin sitä oikeen tarvitaan(mmuhun kuin olemaan pullonkaulana ja tukkimaan koko putken)??
Juttujasi lukiessani tuli vain mieleen että oletko ajatellut koskaan hommata naista?
Oma kinnerini päätti taas temppuilla. Automaatti-ilmastoinnin näyttö mykistyi täysin kesken ajon. Samoin puhaltimet. Vittumaista jos vetää tuulilasin sisältä huuruun, kun ei ole mitään jolla puhaltaa huuru pois. Onneksi on vara-auto käytössä. Kellään vastaavia kokemuksia tai muuten vain ideoita missä vika?
Toisekseen, onko kukaan tällä palstalla koskaan pohtinut tai laskenut missä vaiheessa jatkuvasti temppuileva auto kannattaa vaihtaa tuoreempaan? Itsellä on ollut todella huonoa tuuria oman autoni kanssa. Reiluun vuoteen on hajonnut yllättäviä paikkoja vajaan kolmen tonnin edestä. Laakereita on vaihettu useampi, kannentiiviste, moniurahihnaa hilppeineen, taka-akseli, lämpötila-anturia jne. Tähän päälle vielä jakopääremontti ja vesipumpun hajoaminen alle vuodessa, mutta onneksi takuu tarjosi täysin uuden jakopään tässä keväällä. Autoni on VAG-konsernin 1,9TDI tekeleitä vm 2004 ja ajettu 285tkm. Säännöllisesti olen käynyt Laakkosella potkimassa renkaita ja autosta olisivat hyvittäneet minulle noin kaksi tonnia. Nettiautosta olen jatkuvasti etsiskellyt uutta autoa, mutta olen todennut että alle kympin budjetilla ei saisi kuin pari vuotta/50tkm uudempaa autoa alle. En näe järkeä maksaa 6-8 tonnin välirahaa että saan vain noin vähän tuoreemman auton, ja mahdollisesti jopa paskemmilla varusteilla kuin nykyiseni. Ja kun mennään ajassa pari-kolme vuotta eteenpäin, niin tuon "uudenkin" auton arvo huitelisi varmaan samassa parissa tonnissa, eli tuo 6-8 tonnin väliraha katoaisi savuna ilmaan. Taas nykyisen autoni arvo tuskin laskee tuosta enää juuri yhtään, ainakaan parissa-kolmessa vuodessa. Lisäksi olen ajatellut että tuolla 6-8 tonnin mahdollisella välirahalla kuitenkin huollan tuota autoani melko pitkään vielä. Onko kellään muulla ollut koskaan vastaavia tilanteita, kokemuksia tai ajatuksia?
SsangYongin voi kohta ruksata pois "Automerkit, joiden malleja en ole ajanut"-listalta, koska varasin tänään Korandon viikon koeajoon. Odotukset eivät ole pilvissä, koska kyseessä on kuitenkin aasialainen merkki, jonka edellinen Suomen visiitti oli kauniisti sanottuna pettymys. Mussoa en ole koskaan päässyt ajamaan ja ymmärtääkseni en ole missannut mitään järisyttävää, sillä kyseinen malli komeili usein huonoimpien käytettyjen autojen listan kärkipäässä.
Olen posiitivisesti yllättynyt, jos Korando osoittautuu paremmaksi kuin ensimmäisen sukupolven Qashqai.
Halvimmat biilit maksaa luokkaa 15k€ uutena eli tuollaisen pikkukopin ostamalla tuo budjetti riittää. Silloin saa kympillä 5 vuotiaan.Ja siinä olet myös ihan oikeassa, joka minun on ollut suht vaikea ymmärtää, eli kymppitonnin budjetilla ei kovin hyvää autoa pysty saamaan.
Kellään vielä omakohtaista kokemusta Teslasta? Model S (toivottavasti P85D) olis tarkoitus koeajaa ensi viikolla ja pieni sauma olisi S myös työsuhdeautoksi saada.
Olen Teslasta sekä Elon Muskista lukenut viimeaikoina paljonkin ja vaikuttavaa jälkeä mies on tehnyt. Voin jakaa kokemuksia kunhan tuo katapultti on tullut testattua.