Oma kinnerini päätti taas temppuilla. Automaatti-ilmastoinnin näyttö mykistyi täysin kesken ajon. Samoin puhaltimet. Vittumaista jos vetää tuulilasin sisältä huuruun, kun ei ole mitään jolla puhaltaa huuru pois. Onneksi on vara-auto käytössä. Kellään vastaavia kokemuksia tai muuten vain ideoita missä vika?
Toisekseen, onko kukaan tällä palstalla koskaan pohtinut tai laskenut missä vaiheessa jatkuvasti temppuileva auto kannattaa vaihtaa tuoreempaan? Itsellä on ollut todella huonoa tuuria oman autoni kanssa. Reiluun vuoteen on hajonnut yllättäviä paikkoja vajaan kolmen tonnin edestä. Laakereita on vaihettu useampi, kannentiiviste, moniurahihnaa hilppeineen, taka-akseli, lämpötila-anturia jne. Tähän päälle vielä jakopääremontti ja vesipumpun hajoaminen alle vuodessa, mutta onneksi takuu tarjosi täysin uuden jakopään tässä keväällä. Autoni on VAG-konsernin 1,9TDI tekeleitä vm 2004 ja ajettu 285tkm. Säännöllisesti olen käynyt Laakkosella potkimassa renkaita ja autosta olisivat hyvittäneet minulle noin kaksi tonnia. Nettiautosta olen jatkuvasti etsiskellyt uutta autoa, mutta olen todennut että alle kympin budjetilla ei saisi kuin pari vuotta/50tkm uudempaa autoa alle. En näe järkeä maksaa 6-8 tonnin välirahaa että saan vain noin vähän tuoreemman auton, ja mahdollisesti jopa paskemmilla varusteilla kuin nykyiseni. Ja kun mennään ajassa pari-kolme vuotta eteenpäin, niin tuon "uudenkin" auton arvo huitelisi varmaan samassa parissa tonnissa, eli tuo 6-8 tonnin väliraha katoaisi savuna ilmaan. Taas nykyisen autoni arvo tuskin laskee tuosta enää juuri yhtään, ainakaan parissa-kolmessa vuodessa. Lisäksi olen ajatellut että tuolla 6-8 tonnin mahdollisella välirahalla kuitenkin huollan tuota autoani melko pitkään vielä. Onko kellään muulla ollut koskaan vastaavia tilanteita, kokemuksia tai ajatuksia?