Ihan "oma lehmä ojassa" asialla kysyn tarkennusta, että tarkoitatko noita 2000-luvun alkupuolen nelimukisia bensakompressoreita? Tuttu vertasi sitä M271 motin jakoketjua polkupyörään ja totesi, että munamankelissa taitaa olla ketju vahvempaa tekoa. W204 saattaa olla tulevaisuuden hankintalistalla, niin tietäisi, mistä vuosimallista tuo kehitysversio keulilla on.
On tämä taas saatanan hauskaa.
Octaviasta (2009 & 120 tkm) laukesi ykkössylinterin polttoainesuutin ja myös öljynerotin vuosi. Loppulasku 1500 euroa.
Mikä kone? Onko kyse diiselin suuttimista, kaiketi 1.8TSI suuttimet on myös laukeillut. Onhan näitä VAG:illa lähivuosina aika paljon ollut.
Maahantuojalin tarjosi vain kylmää kättä, kun oli vastaantulosta kyselty.
Tuossa ilmeisesti on vedottu siihen että ei ole suunnitteluvirhe kuten ne isommat 1.8/2.0TFSI kiertokankiongelmat joita maahantuoja on maksellut(70% osuuden)vaan enemmänkin luonnollista kulumaa, tosin heikohkoa laatua ja kaikkein eniten vituttaa tietenkin kun osuu laatuongelmat sellaisiin osiin jotka tietävät isompaa remppaa moottorissa ja jättävät tien päälle. Se pilaa koko merkin mainetta.
Mikä ihmeen autonmyyntivimma ihmisille tulee, jos kohdalle sattuu joku isompi remontti?
Paljon oli ihmisillä epäilyksiä romutuspalkkiokokeilun toimivuuden suhteen, mutta kiitettävästi on homma toiminut. Meidän kanssa kauppaa tehneeltä myyjältä nimittäin tuli muutama päivä sitten ilmoitus, että tulisi kiirehtiä romutuspalkkion kanssa, sillä niitä oli käytetty jo yli 1600 reilussa kuukaudessa. Eiköhän se 3000 uutta myytyä täyty vuodenvaihteeseen mennessä.
Olennaista olisi kuulla miten todelliset kaupat ovat edenneet, onko romutuspalkkio syönyt normaaleja noin 10% alennuksia mitä saa jokaisesta autosta kun vähän kilpailuttaa myyjiä._
Eläpä pidä jännityksessä, vaan kerro mitkä kiesit oli kyseessä ja kummassa vanhat renkaat.Teoriassa selvästi parempi auto vähän kovettuneilla ja ehkä epätasaisesti kuluneillakin renkailla oli se kurjempi ajeltava.
Paljon oli ihmisillä epäilyksiä romutuspalkkiokokeilun toimivuuden suhteen, mutta kiitettävästi on homma toiminut. Meidän kanssa kauppaa tehneeltä myyjältä nimittäin tuli muutama päivä sitten ilmoitus, että tulisi kiirehtiä romutuspalkkion kanssa, sillä niitä oli käytetty jo yli 1600 reilussa kuukaudessa. Eiköhän se 3000 uutta myytyä täyty vuodenvaihteeseen mennessä.
Uusimmassa Moottori-lehdessä oli tähän liittyen mielenkiintoinen kysymys. Tuosta 1500 romutuspalkkiostahan 500 euron osuudesta vastaa myyjäliike eikä heidän ole lain mukaan tähän suostuttava vaan se on vapaaehtoista. Tämä nostaa esille jo aiemmin pohtimani asian vaikuttaako kaupan alennusprosentteihin jos kerran romutuspalkkion vapaaehtoisesta kolmanneksesta vastaa myyjäliike. Lehdessä tosin mainitaan että kuluttajasuoja voi olla eri mieltä jos myyjäliike on näkyvästi mainostanut että he maksavat autosta kuin autosta 1500 euroa romutuspalkkion.Tämä tuli tänään täyteen. Toivottavasti valtio myöntää lisäbudjettia kun on kerran niin hyvin toiminut.