Mainos

Autoiluketju

  • 3 321 132
  • 19 022

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Korandolla on nyt tullut ajettua runsaat 1000 kilometriä. Seuraavassa pari huomiota:

- auto on todella hiljainen kokoluokassaan. Johtuneeko se sitten renkaista taikka äänieristyksestä tai molemmista, mutta joka tapauksessa moottoritielläkin voi ajaa suurimman sallitun nopeuden mukaan ja silti keskustelun taso ei nouse normaalia voimakkaammaksi.
- kulutus on kohtalaisen korkea eli kuutisen litraa satasella. Kaupungissa kulutus huitelee siinä seitsemän ja kahdeksan litran paikkeilla.
- tilat ovat runsaat.
- erikoinen malli herättää huomiota melkein kaikkialla. Hinnalla auto ei ole pilattu.

Kyllähän tuo kelpaisi omaan talliini, koska se on sopivan kokoinen.
 

marse

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihan "oma lehmä ojassa" asialla kysyn tarkennusta, että tarkoitatko noita 2000-luvun alkupuolen nelimukisia bensakompressoreita? Tuttu vertasi sitä M271 motin jakoketjua polkupyörään ja totesi, että munamankelissa taitaa olla ketju vahvempaa tekoa. W204 saattaa olla tulevaisuuden hankintalistalla, niin tietäisi, mistä vuosimallista tuo kehitysversio keulilla on.

Ostin tänä kesänä W204:n ja päätin jättää nuo kompressorit suosiolla väliin, niin paljon niistä löytyy juttuja ja jopa Youtube-videoita. Sen sijaan valitsin M271Evon, eli CGI-moottorin. Eli vuodesta 2009 eteenpäin löytyy C 180 CGI, C 200 CGI ja C 250 CGI, joissa on erilainen ketju kuin alkuperäisessä M271:ssä. Ei sekään nyt näytä miltään erityisen paksulta, mutta huomattavasti paremmalta kuin alkuperäinen. Autollani on nyt ajettu reilu 80 000, voin sitten kertoa, kun ketju menee poikki. Kompressoreita löytyy oikein paljon käytettynä siinä 100 000 kilometrin paikkeilla ja sen verranhan tuon ketjun on juuri ja juuri kerrottu kestävän..
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
On tämä taas saatanan hauskaa.

Octaviasta (2009 & 120 tkm) laukesi ykkössylinterin polttoainesuutin ja myös öljynerotin vuosi. Loppulasku 1500 euroa.

Tänään auto kotiin ja viimeistään ensi viikolla myyntiin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
On tämä taas saatanan hauskaa.
Octaviasta (2009 & 120 tkm) laukesi ykkössylinterin polttoainesuutin ja myös öljynerotin vuosi. Loppulasku 1500 euroa.

Mikä kone? Onko kyse diiselin suuttimista, kaiketi 1.8TSI suuttimet on myös laukeillut. Onhan näitä VAG:illa lähivuosina aika paljon ollut.

_
 

mangara

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tännehän on hyvä aloittaa palstaura. Kävipä surullisen kuuluisan 2 litrasen turbodiesel audin kanssa niin, että öljypumpun kiertotappi oli kulunut ja öljynpainetta ei tarpeeksi. Kerkesi rikkomaan turbon ja sieltä hileet koneeseen rikkoen männän ja pakopuolen venttiilin nelossylinteristä. No nyt kysymys kuuluukin, olisiko täällä tietoa hyvistä moottoritoimittajista? Saksan ebayta katseltu, ruotsin bildesbasen.se tullut tutuksi myös. Hankalaa kuitenkin moottoria löytää.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Mikä kone? Onko kyse diiselin suuttimista, kaiketi 1.8TSI suuttimet on myös laukeillut. Onhan näitä VAG:illa lähivuosina aika paljon ollut.

1.8 TSI:hän tuo on.

Ihan kiva auto noin ylipäänsä, mulla on vain mennyt maku tohon ko. yksilöön, vaikka tämä oli ensimmäinen mekaaninen vika 1.5 vuoden aikana.

Maahantuojalin tarjosi vain kylmää kättä, kun oli vastaantulosta kyselty.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Maahantuojalin tarjosi vain kylmää kättä, kun oli vastaantulosta kyselty.

Tuossa ilmeisesti on vedottu siihen että ei ole suunnitteluvirhe kuten ne isommat 1.8/2.0TFSI kiertokankiongelmat joita maahantuoja on maksellut(70% osuuden)vaan enemmänkin luonnollista kulumaa, tosin heikohkoa laatua ja kaikkein eniten vituttaa tietenkin kun osuu laatuongelmat sellaisiin osiin jotka tietävät isompaa remppaa moottorissa ja jättävät tien päälle. Se pilaa koko merkin mainetta.

Tiedän aika monta VAG:istia jotka eivät haluaa ajaa 2.0tdi:llä johtuen suutinongelmista ja ajavat tyytyväisenä paljon luotettavammalla 1.9tdi:llä, joten diiselipuolella vastaavaa ongelmaa myös ja ei näistä suutinongelmista tehtäisi näin isoa numeroa jos ne eivät jättäisi tielle ja maksaisi toista tai kolmattakin tuhatta pahimmillaan korjata.

Noiden bensakoneiden(TFSI) ongelmat taisivat vähetä vuoden 2013 tienoolla, jotain muutoksia koneisiin on ainakin tehty, mutta toisaalta niillä autoilla harvalla on vielä ajettu yli 100tkm joten totuus kuullaan vasta myöhemmin mahdollisesta parantuneesta laadusta.

_
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Tuossa ilmeisesti on vedottu siihen että ei ole suunnitteluvirhe kuten ne isommat 1.8/2.0TFSI kiertokankiongelmat joita maahantuoja on maksellut(70% osuuden)vaan enemmänkin luonnollista kulumaa, tosin heikohkoa laatua ja kaikkein eniten vituttaa tietenkin kun osuu laatuongelmat sellaisiin osiin jotka tietävät isompaa remppaa moottorissa ja jättävät tien päälle. Se pilaa koko merkin mainetta.

Tuttua huttua tämäkin. Viime syksynä autoon vaihdettiin korkean öljynkulutuksen takia takuuna männät, männänrenkaat, kiertokanget, ketju jne. eli käsittääkaeni käytännössä kaikki liikkuvat osat venttiileitä lukuun ottamatta. Tämähän on kannaltani onni, koska se remppa olisi kustantanut noin 8000 euroa ja nyt tätä voi käyttää auton markkinoinnissa hyväkseen.

Pitänee yrittää päästä töihin, jossa saa liisarin alle.
 

Zamboni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mikä ihmeen autonmyyntivimma ihmisille tulee, jos kohdalle sattuu joku isompi remontti? Itse kilautin osittain omaa tyhmyyttäni jakoremmin poikki viime vuonna, kun ajattelin, että kyllä tässä vielä kotiin asti päästään outoa rahinaa tutkimaan. Kun kiposta oli vaihdettu kierros pakoventtiileitä ja uusittu muut tarpeelliset jakopään hilut niin totesin itselleni, että nythän tätä voi pitää hyvin vielä vaikka muutaman vuoden, ellei joku vaihtokuume iske muusta syystä päälle.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Mikä ihmeen autonmyyntivimma ihmisille tulee, jos kohdalle sattuu joku isompi remontti?

Itsellä on mennyt puhtaasti maku tuohon kyseiseen autoon. Viime syksynä tosiaan tehtiin iso koneremppa, onneksi takuuna. Tänä kesänä tuli hirvi kylkeen ja nyt tämä.

Autoa on korjattu vuoden aikana noin 14.000 eurolla. Oma osuus maksuista onneksi vain 1700, onhan siinäkin.

Huono karma.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Paljon oli ihmisillä epäilyksiä romutuspalkkiokokeilun toimivuuden suhteen, mutta kiitettävästi on homma toiminut. Meidän kanssa kauppaa tehneeltä myyjältä nimittäin tuli muutama päivä sitten ilmoitus, että tulisi kiirehtiä romutuspalkkion kanssa, sillä niitä oli käytetty jo yli 1600 reilussa kuukaudessa. Eiköhän se 3000 uutta myytyä täyty vuodenvaihteeseen mennessä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Paljon oli ihmisillä epäilyksiä romutuspalkkiokokeilun toimivuuden suhteen, mutta kiitettävästi on homma toiminut. Meidän kanssa kauppaa tehneeltä myyjältä nimittäin tuli muutama päivä sitten ilmoitus, että tulisi kiirehtiä romutuspalkkion kanssa, sillä niitä oli käytetty jo yli 1600 reilussa kuukaudessa. Eiköhän se 3000 uutta myytyä täyty vuodenvaihteeseen mennessä.

Porukka ostelee netistä parin sadan autoja ja kunhan menee katsastuksesta läpi niin saa tuon 1500€ romutuspalkkion. Kätevää.

Olennaista olisi kuulla miten todelliset kaupat ovat edenneet, onko romutuspalkkio syönyt normaaleja noin 10% alennuksia mitä saa jokaisesta autosta kun vähän kilpailuttaa myyjiä.

Yksi rajoittava tekijä on 120g/km päästö, tosin aika monelta valtamerkiltä löytyy nykyään tuon arvon alle jo monta mallia. Mutta esim koko valittavan merkkiskaalan halvimmasta päästä Hyundai i20 :ltä saa vain 1.2 koneen tuolla rahalla, 1.4 menee jo yli tuon arvon ainakin vanhoilla vaparikoneilla.

_
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Me pyydettiin Citigosta tarjous noin 15 jälleenmyyjältä. Vastaus tuli käsittämättömästi vain viideltä. Yksi soitti viime viikolla, että vieläkö on tarvetta. Kolme viikkoa melkein oli myöhässä. Toisen ja kolmannen tarjouskierroksen jälkeen hintaa oli pudonnut vajaa kymmenen pinnaa ja romutuspalkkio. Lisäksi rahoitustarjous oli pudonnut luokkaan, johon pankki ei pystynyt enää likimainkaan. Ainoa valitettava asia oli, kun vaimo vastasi klousaukseen myöntävästi liian pian ja jäi tinkimättä talvirenkaat kaupan päälle. Voittanut myyjäliike oli myös lähin, joten sekin meni ihan hienosti.

Sillähän ei varsinaisesti ole merkitystä, että mikä auto on romutettu, kun uusi auto sinne liikenteeseen siirtyy jokatapauksessa. Eikös se autokannan uudistus ollut tavoitteena.
 

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikä voisi olla vikana? Kun autostani, Nissan Tiida, kuuluu hitaassa vauhdissa esim. liikkeelle lähtiessä, oikealle käännettäessä sellainen pieni napsutus. Oikeastaan se ei ole kunnon napsaus eikä kyllä kolinakaan, vähän siltä väliltä, vaikea selittää. Ja ohjauksessa myöskin tuntuu sellainen pieni ylimääräinen liike samaan aikaan sen äänen kanssa. Tänään kävin liikkeessä josta sen ostin sitä näyttämässä eikä mistään mitään löysää tai väljää löytynyt. Voisiko olla joku huonosti oleva jousi tai vastaava?
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Voisko olla jo vetari menossa? Tai raidetangonpäästä suojakumi kulunut.
 

Kole13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vetari kävi itselläkin mielessä, oire kyllä erinlainen mitä aikanaan oli toisessa autossa josta sitten vetari hajosi lopulta tien päällä. Pitää seurailla tilannetta, kaipa nuo vetarit voi mennä alle 70tonniakin ajetuista autoista.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Vetonivel se siellä ääntelee. Raidetangonpää ilmoittaa väljyydestä kolahduksin pienessäkin töyssyssä.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Olennaista olisi kuulla miten todelliset kaupat ovat edenneet, onko romutuspalkkio syönyt normaaleja noin 10% alennuksia mitä saa jokaisesta autosta kun vähän kilpailuttaa myyjiä._

Ei romutuspalkkiota tarvitse tuoda esiin kuin vasta maksuvaiheessa, on siis ihan kuranttia rahaa ehtojen täyttyessä. Näin ollen ja näin toimiessa ei voi syödä alennuksiakaan.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Tänään ajelin oman vanhukseni lisäksi ihan nykyaikaiseksi luettavalla autolla. Jälleen tuli konkreettisesti havaittua, että ajomukavuuden kannalta äärimmäisen oleellinen seikka on renkaiden kunto, laatu ja tarkoituksenmukaisuus. Teoriassa selvästi parempi auto vähän kovettuneilla ja ehkä epätasaisesti kuluneillakin renkailla oli se kurjempi ajeltava.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Se on muuten jännä kuinka moni ihminen on sellainen, joka luulee että niillä renkailla ei ole mitään väliä eli ihan sama mitkä siellä on pyörimässä.
Olenpa kuullut jopa sanottavan "Mitä vitun väliä niillä on? Ne on renkaat."
Tunnen parikin ihmistä, jotka sitä autoaan säätävät ja puunaavat ahkerasti ja pienenkin epämääräisen äänen kerran kuultuaan purkavat koko autonsa etsiäkseen "ongelman" näin kärjistäen sanottuna. Silti ne renkaat ovat aivan yksi lysti näille ja tilaavat netistä kaikkein halvimmat mitkä löytävät. Ei vain voi ymmärtää.
Ei halvat tietenkään automaattisesti huonoja ole ja nykyään ne halvimmat "kiinarenkaatkin" alkavat olemaan ihan hyvää tasoa ainakin kesärenkaissa, mutta kyllä se ero kärkimerkkeihin on edelleen aika iso. Se on vaan niin koominen yhdistelmä, kun ihmiset päivittelevät jotain autonsa jarrusatuloita yms. tehokkaammiksi ja ostavat siihen sitten ne halvimmat kumit rinnalle säästäen sen noin 200 euroa per setti.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Monet oppii renkaistakin vasta vaikeimman kautta kun ajetaan ulos huonoilla renkailla vesiliirrossa, loppuunajettu rengas puhkeaa korven keskellä kun kiire jonnekin tms. Sitten kun lisäksi huomaa, miten paljon ne vaikuttaa ajomukavuuteen ja meluun niin tulee se tunne, että miksi en aiemmin ole älynnyt näitä. Itsekin pitänyt kokeilla, että kannattiko säästää paskoissa renkaissa ja ajaa ne ihan loppuun säästön toivossa.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Paljon oli ihmisillä epäilyksiä romutuspalkkiokokeilun toimivuuden suhteen, mutta kiitettävästi on homma toiminut. Meidän kanssa kauppaa tehneeltä myyjältä nimittäin tuli muutama päivä sitten ilmoitus, että tulisi kiirehtiä romutuspalkkion kanssa, sillä niitä oli käytetty jo yli 1600 reilussa kuukaudessa. Eiköhän se 3000 uutta myytyä täyty vuodenvaihteeseen mennessä.

Tämä tuli tänään täyteen. Toivottavasti valtio myöntää lisäbudjettia kun on kerran niin hyvin toiminut.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tämä tuli tänään täyteen. Toivottavasti valtio myöntää lisäbudjettia kun on kerran niin hyvin toiminut.
Uusimmassa Moottori-lehdessä oli tähän liittyen mielenkiintoinen kysymys. Tuosta 1500 romutuspalkkiostahan 500 euron osuudesta vastaa myyjäliike eikä heidän ole lain mukaan tähän suostuttava vaan se on vapaaehtoista. Tämä nostaa esille jo aiemmin pohtimani asian vaikuttaako kaupan alennusprosentteihin jos kerran romutuspalkkion vapaaehtoisesta kolmanneksesta vastaa myyjäliike. Lehdessä tosin mainitaan että kuluttajasuoja voi olla eri mieltä jos myyjäliike on näkyvästi mainostanut että he maksavat autosta kuin autosta 1500 euroa romutuspalkkion.

_
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös