Autoiluketju

  • 3 220 738
  • 18 565

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pistetään jonon jatkoksi itsellä ollut Superb 09. 1,8TSI:n jakoketju sanoi sopimuksen irti kotitien päässä. Seurauksena iso remppa ja taistelu maksajasta. Kaikkea pikkukivaa sen jälkeen ja lopulta alkoi DSG7 porsimaan. Kilsoja tuossa kohtaa hädin tuskin 100tkm. Siinä vaiheessa hankkiuduin paskasta eroon enkä ole hetkeäkään katunut päätöstä.

Tuttavapiirissä myös kaksi saman aikakauden Audia TSI+DSG yhdistelmällä vierailleet pajalla vastaavien vikojen takia.

Omat kokemukset VAGinasta sitä luokkaa, ettei koskaan enää, kiitos. Harmi sinänsä, koska tekniikkaa lukuunottamatta noissa on speksit kohdallaan.
 

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Törmäsin tänään sanomalehden automainokseen, jossa Honda mainosti all in one rahoitustaan. Siinä saisi uuden ihan hyvänkokoisen auton alle 300€/kk ja siihen kuuluu määräaikaishuollot ja korjaukset.

Mikä koira tähän on haudattuna? Vai onko mikään?

Siinä on nollakorko, takuuhinta millä rahoitusyhtiö ostaa auton takaisin (36 kk sopimus, suuri viimeinen erä, joka on se takuuostohinta). Kilometrejä saisi tulla max 45000 km. Entä jos tuo ylittyy?

Www.allinone.fi löytyy lisätietoa.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olipa vaikeeta myydä vanha käyttis pois. On ostajan markkinat. Pistin aloituspyynniksi n ½ siitä, mitä liikkeet pyytää hyvistä eli 4200 ja hintaa tiputin satasella pari kertaa viikossa. Kaupat vasta 2600 mutalukemissa. Kun lasken hintaan mukaan nykyisestä vessasta saamani käteisalennuksen, niin kai tää meni ihan OK.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Osaako joku suoriltä käsin kertoa, että missä on vika, kun puhallin ei anna kuin kylmää? Täydellä teholla myös aika-ajoin katkeilee pariksi sekunniksi. Ja johtuneeko samasta asiasta, että kerää sisään huurua? Pakkasaamuina joutuu raappaamaan sisäpuolelta. Auto on aina luotettava 00-Focus farkkudieselinä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Mikä koira tähän on haudattuna? Vai onko mikään?
Tuskin ne tappiolla tekee hyviä diilejä asiakkailleen, varsinkaan Santander joka ei mielestäni ole ollut mikään halvin lainantarjoaja.
Eiköhän tämä perustu pelkästään siihen "kusetukseen" että myydään turvaa lainanottajalle, ettei tulisi yllätyksiä, mitäköhän tämä taattu hyvityshinta on, olisi mielenkiintoista kuulla, autokauppiaiden hyvityshinnat jostain 1.4 Civicistä on joka tapauksessa aika surkeita. Tietty jos autoverouudistus tulisikin ryminällä ensi vaalikaudella niin tuossahan voisi olla ideaa mutta muuten näen tuon vain rahastuksena. Miksi ensinnäkin maksettaisiin kunnossapitojutuista ja korjauksista uuteen autoon? Eikös ne pitäisi olla siinä takuussa mukana.

Veikkaan että nämä ratsastavat sillä että lainojen korot on nyt niin alhaalla että tälläisten korkojen+kunnossapitopakettien kokonaishinta näyttää halvalta asiakkaalle ja siksi näitä hankitaan.

Törmäsin just eilen Nettiauton ilmoituksessa 0,49% korkoon. Ja monesti vielä avaus ja laskutusmaksutkin on neuvoteltavissa alaspäin, joten itse kyttäisin ihan perinteisesti tälläistä jos nyt autoa vaihtaisin lainarahalla.

_
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Osaako joku suoriltä käsin kertoa, että missä on vika, kun puhallin ei anna kuin kylmää? Täydellä teholla myös aika-ajoin katkeilee pariksi sekunniksi. Ja johtuneeko samasta asiasta, että kerää sisään huurua? Pakkasaamuina joutuu raappaamaan sisäpuolelta. Auto on aina luotettava 00-Focus farkkudieselinä.
Viestisi sisältää kovin vähän tietoa pätevän arvauksen pohjaksi.

Jos lämppärin kenno vain vähän vuotaa, niin ei pitäisi vaikuttaa lämmitystehoon. Joutuuko lisäilemään jäähdytysnestettä? Onko lämppärin ilmakanava tukkeessa tai mahdollinen raitisilmasuodatin tiensä päässä? Mulla meni raitisilmasuodatin niin tukkeeseen 4 vuodessa, että puhallin täysillä ei mitään tullut läpi.(En tiennyt lagunassa moista olevan...)

Tuo sisältä krapaaminen, omalla kohdalla on löytynyt pari yleistä syytä. Ykkösenä on tullut vesi auton sisällä joko ruostumisen kautta tai sitten matoille jalkojen mukana kulkeutunut tai vuotavasta lämppäristä. Ota kuskin kuramatto pois ja kokeile onko matto märkä. Siellä mulla ollut useimmiten syyllinen.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Viestisi sisältää kovin vähän tietoa pätevän arvauksen pohjaksi.

Jos lämppärin kenno vain vähän vuotaa, niin ei pitäisi vaikuttaa lämmitystehoon. Joutuuko lisäilemään jäähdytysnestettä? Onko lämppärin ilmakanava tukkeessa tai mahdollinen raitisilmasuodatin tiensä päässä? Mulla meni raitisilmasuodatin niin tukkeeseen 4 vuodessa, että puhallin täysillä ei mitään tullut läpi.(En tiennyt lagunassa moista olevan...)

Tuo sisältä krapaaminen, omalla kohdalla on löytynyt pari yleistä syytä. Ykkösenä on tullut vesi auton sisällä joko ruostumisen kautta tai sitten matoille jalkojen mukana kulkeutunut tai vuotavasta lämppäristä. Ota kuskin kuramatto pois ja kokeile onko matto märkä. Siellä mulla ollut useimmiten syyllinen.

Jäähdytysnestettä olen lisännyt kesällä. Moottorin lämmöt ovat normaalit. Olen ihan täysi käsi autotietouden suhteen ajamista lukuunottamatta. Täytyy tsekata nuo mainitsemasi. Raitisilmasuodatin on vissiin konehuoneen puolella yläreunassa takana lähellä tuulilasia? Entä miten ilmakanavaan pääsee käsiksi?

Kiitos näistä!
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Fokuksen mestoja en tiedä, mutta googlella löytää. Jos voortissa on raitisilmasuodatin, niin kanavaa ei moskat pääse. Yleensä.

Onko sisälle jäätyvä kama vettä vai glykolia? Tarkkanenäinen erottaa jo tuoksusta. Tarkista että onko jäähdytysnesteet taas vähentyneet kesän jälkeen.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Glykolin tunnistaa mausta => maistuu makealle (älä juo, sormenpäästä vaan maistat)...
 

Tuamas

Jäsen
Niin tai ihan vaan jäähdytysneste vuotanut ulos, ainakin Astrassa näkee millä tasolla jäähdytysneste on.

Meillä kun muiden pikkuvikojen oheen on tullut myös sellainen vika että jäähdytysnesteet karkaavat johonkin tasaisin väliajoin.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Törmäsin tänään sanomalehden automainokseen, jossa Honda mainosti all in one rahoitustaan. Siinä saisi uuden ihan hyvänkokoisen auton alle 300€/kk ja siihen kuuluu määräaikaishuollot ja korjaukset.

Mikä koira tähän on haudattuna? Vai onko mikään?

Siinä on nollakorko, takuuhinta millä rahoitusyhtiö ostaa auton takaisin (36 kk sopimus, suuri viimeinen erä, joka on se takuuostohinta). Kilometrejä saisi tulla max 45000 km. Entä jos tuo ylittyy?

Www.allinone.fi löytyy lisätietoa.

Ideana noissa on (kai) myydä helppo paketti asiakkaalle joka haluaa pitää kulut tietyllä tasolla. Useinhan noissa asiakas maksaa enemmän kuin ko. ajanjaksolla oikeasti koituneet kustannukset ovat, esimerkiksi uusien autojen mukana nykyisin myytävät huolenpitosopimukset. Eli asiakas maksaa joka kuukausi jonkun kiinteän kulun, ja sitten määräaikaishuollot on maksuttomia (ne on luonnollisesti maksettu noissa kk-erissä.) Äitini osti reilun vuosi sitten uuden auton ja siihen em. huolenpitosopparin. Sen kulut vs. koituneet kulut ensimmäisen vuoden aikana jos olisi maksanut huolloista (1kpl vuosihuolto) normaalisti oli n. 80eur enemmän, eli halvemmaksi olisi tullut ottaa ilman huolenpitosopimusta. Moni ottaa varmaan noita sen takia, että on joku raja, jonka yli kulut ei mene. En tiedä pikkupränttejä eli mitä kuluja se kattaa, mutta jotenkin tyhmää ottaa uuteen autoon tuollainen sopimus, koska takuu kattaa jos siihen kalliimpaa vikaa tulee ja määräaikaishuolto on vuodessa halvempi kuin kk-maksut. Ja jos on pikkaisenkin DIY-jamppa niin helpoimmat hommat tyyliin pyyhkijän sulat voi itse vaihtaa ja ostaa halvemmat osat kuin marmoritiskin hinta on. Varmaan liike siihen laittaa pienen puskurin kun tiedetään mitä autoon tulee tehdä ja mitä osat maksaa. Sitten laitetaan pieni ylimääräinen kate jos joudutaan enemmän vaihtamaan vaikka pyyhkijän sulkia tai ilmansuodatinta tms. kulutusosaa.

Eli todennäköisesti all in one-tyyliseen on hinnoiteltu peruskulut+pieni vara jos jotain menee pieleen, joten asiakas saa siinä miettiä että pelaako uhkapeliä vai vakuuttaako itselleen tietyn kulutason pientä kulua vastaan. Siinä mielessä siis kyseessä tavallaan vapaaehtoinen vakuutus tai osamaksusuunnitelma, joka on aina kalliimpi kuin kertamaksu. Kukin oman riskitason ja lompakon mukaan.

Itse kyllä tuossa all in one sopparissa tutkisin tarkkaan tuon takuuostohinnan ja onko myyjällä mitään mahdollisuutta/syytä luistaa siitä.
 

Jonisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Kalpa, Україна
Huh, auto leimattu, kehujen kera! Ensimmäistä kertaa näin, ettei tullut vttuilua inssiltä. Hyviä nuo Volvot.

@penkinlämmittäjä

Niin ja tuohon voordiin, voi olla myös, että etuvastuksessa on jotain vikaa. Aika yleinen rikki menevä osa, autossa kuin autossa. Yhden olen joskus itse vaihtanut, oireena oli, että puhallus sammui kokonaan, kun lisäsi lämpöä ja puhallustehoa. Alkuun juurikin pätki tuota lämpimän puhallusta. Jos termostaatissa vikaa, niin ei ne lämmötkään nouse normaalisti. Voi olla ihan sisään kertynytttä kosteutta/lunta/jäätä kengistä, kun huurustuu. Raitisilmasuodatin voi myös olla tukossa (talveksi moni ottaa pois). Kokeile laittaa sanomalehtiä mattojen alle, kerää sen kosteuden, jos siitä vaivaa on ollut.

EDIT:

Selvempää tekstiä.
 

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Rupesin tuossa googlettelemaan ja voisikohan olla niinkin yksinkertainen kuin tuo lämmönsäätöventtiili? Samanikäisissä Fiestoissa on ollut ilmeisesti sitä vaivaa enemmänkin. Pitääkin vähän tehdä lisätestejä tänään.
Mulla oli juurikin tuo vika -01 1.8bensa mondeossa. Ei puhalla lämmintä kabiiniin. Motonetistä termari ja huoltikselta nesteet. Ja huomioi nesteen väri! tossa mun autossa oli punaista. Tais mennä paskaks kun kesällä lisäilin sinistä kun en tiennyt... Kannattaa varmistaa tosiaan se aine mitä pistää.
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
@penkinlämmittäjä ensimmäinen ja se kaikista suurin ongelma on nimeltään Ford, tuon varsinaisen vaivan syyksi sitten taas lähtisin minäkin noilla tiedoilla arvailemaan raitisilmasuodatinta. Normaalisti helppo homma kyseessä, mutta kun kyse on vuosituhannen vaihteen focus, niin tuokin toimenpide voi vaatia ammattiauttajaa tai pyykelääkkeitä.
 

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Samaa sisältä jäätymistä/huurtumista täälläkin, kohta neljä vuotta vanhassa Astrassa. Kokeilin duunikaverin vinkillä laittaa muutaman hesarin etupenkin kumimatoille kosteuden poistamiseksi, joka myös hetken auttoi. Samantien kun heitin lehdet helvettiin sieltä(niistä tuli todella paha haju), niin rupesi taas jokainen ikkuna olemaan niin huurteessa, ettei edes sisälämppäri sitä saanut pois, vaikka tunnin-pari hörisee joka aamu.

Päivällä auringonpaisteessa tätä huurreongelmaa ei ole, mutta tuulilasin alareunaan kerääntyy selvästi havaittava kosteus tai jopa vesipisaroita.

Onko jotain vinkkejä, ideoita tai kokemuksia, millä tuon ongelman saisi kuriin? Todella ärsyttävää joka aamu istua muutama minuutti huurteen vuoraamassa autossa odottamassa, milloinkahan mahtaa nähdä sen verran eteensä että uskaltaa lähteä liikkeelle.

Vai onko syynä ympyrä ja salama, tulevaisuus kamala?
 

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihan ekaks, peskää ikkunat,kerran vuoteen. vaikkaei röökaiskaan autossa, huurre tarttuu ikkunan pinnalla olevaan paskaan.
 

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tämä on ollut tapana renkaanvaihdon yhteydessä, eli kaksi kertaa vuodessa perusteellinen sisäpesu. Kesällä toki hyvällä kelillä useammin.

Ja ei, en tupakoi.

Roger, jos ikkunat näitten toimenpiteiden jälkeen vielä huurtuu/tiivistyy vettä, jonkun ikkunan tiiviste falskaa. Jostain pääsee kosteutta kabiiniin. Tai pohjassa reikä.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Autokuumeeseen on taas löytynyt lääke ja kuume on toistaiseksi taustalla. Loppuen lopuksi merkki pysyi edelleen samana, vaikka lähellä oli vaihto saksalaiseen. Kokonaispaketti ratkaisi ja Volvo V60 D5 vaihtui uuteen V60 D5 AWD:hen. Volvon peruspaketti tuntui taas tarjoavan eniten vastinetta rahalle yhdistettynä hyvää välirahatarjouksene. Nyt perseen alla on laskentatavasta riippuen neljäs tai viides volvo putkeen.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Samaa sisältä jäätymistä/huurtumista täälläkin, kohta neljä vuotta vanhassa Astrassa.

Onko jotain vinkkejä, ideoita tai kokemuksia, millä tuon ongelman saisi kuriin? Todella ärsyttävää joka aamu istua muutama minuutti huurteen vuoraamassa autossa odottamassa, milloinkahan mahtaa nähdä sen verran eteensä että uskaltaa lähteä liikkeelle.

Parin viikon takainen viesti, mutta kokeillaan. Talveksi raitisilmasuodatin autotallin perälle! Minulla oli vuosituhannen vaihteen bemarissa ihan samaa hommaa, ikkunoita sai skrabailla sisäpuoleltakin ja kylmillä keleillä lasit huurtuivat helkkaristi. Hovimekaanikkoni vinkistä riuhtaisin raitisilmasuodattimen roskikseen (oli muuten tukossa, täynnä koivunurkuja ja lehtiä, myös havunneulasia ja ihan rehellistä valkoista pölyä) ja siitä asti olen ajellut 1,5 talvea ilman huurteita. Nykyään kabiiniin puskee ilmaa kuivempana, kuumempana ja kovemmalla teholla. Osta kesäksi uusi suodatin ja laita paikalleen niin ei täyty puhaltimen ja ilmastoinnin kennot noista samoista paskoista mitä tuo suodatin minulla oli kerännyt, talvellahan noita ei auton päälle ropise ainakaan ongelmaksi asti.
 

Sako

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Samaa sisältä jäätymistä/huurtumista täälläkin, kohta neljä vuotta vanhassa Astrassa. Kokeilin duunikaverin vinkillä laittaa muutaman hesarin etupenkin kumimatoille kosteuden poistamiseksi, joka myös hetken auttoi. Samantien kun heitin lehdet helvettiin sieltä(niistä tuli todella paha haju), niin rupesi taas jokainen ikkuna olemaan niin huurteessa, ettei edes sisälämppäri sitä saanut pois, vaikka tunnin-pari hörisee joka aamu.
Kokeile kädellä, että onko vesi siellä kumimaton alla.

Kun kerran huurtuu, niin vettä on jossain. Jos raitisilmasuodattimen vaihto/poisto ei auta, niin saatko auton pariksi päiväksi lämpöiseen talliin kuivamaan? Kaikki lävet auki ja suoja/kumimatot tietysti pois. Noin uudessa ei pitäisi olla ruostereikiä, joista vesi pääsee sisään.
 

Kouhia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos molemmille vinkeistä. Raitisilmasuodatin vaihdettu uuteen, joten jäädään odottamaan vaikutusta. Samalla käytettiin ratsu leimalla, heittämällä läpi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös