Mainos

Autoiluketju

  • 3 337 314
  • 19 050

Migelsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers & Tappara
Hjelppiä kaivattais. Ostin tässä alle viikko sitten käytetyn Audi A4 vuosimallia 2002. Autossa ei ollut lohkolämppäriä ja jakopääremppakin piti tehdä mahdollisimman nopeasti(kirjoitettu kauppakirjaan, että jakopääremppa edessä, minkä johdosta hintaa laskettu.) Laitatin letkulämppärin ja teetin jakopäärempan pari päivää kaupasta. Nyt kumminkin kun kaveri oli vaihtamassa venttiilikopan tiivisteitä, huomasi hän että nokka-akselien välisen ketjun kiristin tulisi vaihtaa(laahaimen muoviosa hajonnut). Nyt olin yhteydessä autoliikkeeseen, josta ostin auton, ja lupasivat maksaa hinnanalennuksena 400€ jos hoidatan rempan liikkeessä/tutulla. En autoista itse niin tiedä, joten mitä mieltä muut, kannattaako suostua tähän diiliin vaiko ei?
e. Kiristin ja uusi ketju kustantais alta 300 sekä työt päälle. Lisäksi yhden muoviosan kohtalo on mysteeri eikä ole löytynyt mistään.
 
Viimeksi muokattu:

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Hjelppiä kaivattais. Ostin tässä alle viikko sitten käytetyn Audi A4 vuosimallia 2002. Autossa ei ollut lohkolämppäriä ja jakopääremppakin piti tehdä mahdollisimman nopeasti(kirjoitettu kauppakirjaan, että jakopääremppa edessä, minkä johdosta hintaa laskettu.) Laitatin letkulämppärin ja teetin jakopäärempan pari päivää kaupasta. Nyt kumminkin kun kaveri oli vaihtamassa venttiilikopan tiivisteitä, huomasi hän että nokka-akselien välisen ketjun kiristin tulisi vaihtaa(laahaimen muoviosa hajonnut). Nyt olin yhteydessä autoliikkeeseen, josta ostin auton, ja lupasivat maksaa hinnanalennuksena 400€ jos hoidatan rempan liikkeessä/tutulla. En autoista itse niin tiedä, joten mitä mieltä muut, kannattaako suostua tähän diiliin vaiko ei?
e. Kiristin ja uusi ketju kustantais alta 300 sekä työt päälle. Lisäksi yhden muoviosan kohtalo on mysteeri eikä ole löytynyt mistään.

Älä osta enää 13-vuotta vanhaa Audia. Ihan vitun dorkaa avautua moisista romuista. ihan kuin noissa romuissa ei olisi mitään vikoja. Laitoit kätesi paskaan. Deal with it.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Älä osta enää 13-vuotta vanhaa Audia.

Tai mitään tuon ikäistä autoa, mitä et olisi valmis korjaamaan heti summalla X.

Ostin kerran pimeänä talvi-iltana 2000-luvun alun Volvon ja ensimmäisellä viikolla tippui takalasi alas, toisella viikolla viikolla loppui jarrupaloista tehot. Nämä onneksi maksoi ainoastaan omaa aikaa ja osien hinnan.

Saattaa kyllä ko. jobbaria vituttaa tuo kauppa, antoi vaihdossa loppuun ajetusta autosta (Audi) 2000€ väliä mutta olihan siinä tuore leima ja varaosia takakontillinen.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Älä osta enää 13-vuotta vanhaa Audia. Ihan vitun dorkaa avautua moisista romuista. ihan kuin noissa romuissa ei olisi mitään vikoja. Laitoit kätesi paskaan. Deal with it.

Olipahan hieno kommentti. Kaikilla ei välttämättä ole rahaa ostaa uudempaa autoa tai ei muuten vain halua pulittaa autosta x kymmentä tuhatta. -02 vuoden auto on hyvin pidettynä varsin järkevä ostoskin vielä hintansa puolesta ja Audi on vielä kelpo autokin.

Faijan -99 mallin Passatilla ajettu 400tkm eikä mitään vikoja ole ollut käytännössä koskaan. Tuollainen maksaisi nykyään ehkä alle 3000e. Laittaisiko ostaja kätensä paskaan jos tämän menisi hankkimaan? Tuossa Audissa nyt vaan käynyt hieman kehnompi onni tuon osalta.


edit: Sanottakoon vielä, että itsekään en ostaisi -02 vuoden autoa sillä oma auto on kovassa käytössä ja viime vuonna kilometrejä tuli 40tkm . Tästä syystä auto pitää olla hieman "normaalia parempi" ja arvokkaampi jotta saa tilavuutta/tehoa/laatua/turvallisuutta jne.. Ymmärrän silti hyvin ihmisiä, jotka eivät autoon halua sijoittaa yhtään ylimääräistä.
 
Viimeksi muokattu:

Migelsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers & Tappara
Älä osta enää 13 vuotta vanhaa Audia. Ihan vitun dorkaa avautua moisista romuista. ihan kuin noissa romuissa ei olisi mitään vikoja. Laitoit kätesi paskaan. Deal with it.
Traktori sentään jaksaa jauhaa, ei epäilystäkään. Taattua laatua.
Kaikilla ei välttämättä ole rahaa ostaa uudempaa autoa tai ei muuten vain halua pulittaa autosta x kymmentä tuhatta. -02 vuoden auto on hyvin pidettynä varsin järkevä ostoskin vielä hintansa puolesta ja Audi on vielä kelpo autokin.
Näinhän tämä menee. Autollakin ajettu vain 170 000 ja muuten hyvässä kunnossa, joten eipä vielä ole tullut morkkista. Ja onneksi remppoihin tosiaan oli varattuna rahaa, joten ei tässä nyt sen kummallisempaa. Kunhan pohdiskelin autoliikkeen osaa näissä keisseissä.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Kunhan pohdiskelin autoliikkeen osaa näissä keisseissä.


Autoliikkeellä ei tuon ikäsissä kieseissä käytännössä paljon vastuuta ole. Pitäisi pystyä jotenkin osoittamaan, että olisivat olleet vioista tietoisia, vaan milläs tuon teet.


Mulla on perheen molemmat kulkimet viime vuosituhannelta, niin oma Transportteri kuin emännän Ventokin. Akkukaupoilla jouduin eilen käymään, toki osin emännän tyhmyyttä, kun tuhosi akun
ajamalla pelkästään 1,5km työmatkaa, jolloin akku ei lataantunut käytännössä koskaan.

Vaan autojeni arvo on nolla, käyttöarvo taas useampia tuhansia euroja, koska olen ne pitänyt kunnossa ja tiedän mitä ne ovat. Ostettaessa toki hieman vaadittiin tuuriakin, koska kaikkea ei pysty koeajossakaan huomaamaan. Yksityisiltä toki ostettuja nuo, riskaabelia, mutta halvempaa. 1000€ on maksimihinta, mitä autosta maksan. Tossa on varaa vähän korjatakin ja vaihtaa 5v. välein.

t. hanu
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Traktori sentään jaksaa jauhaa, ei epäilystäkään. Taattua laatua.

Näinhän tämä menee. Autollakin ajettu vain 170 000 ja muuten hyvässä kunnossa, joten eipä vielä ole tullut morkkista. Ja onneksi remppoihin tosiaan oli varattuna rahaa, joten ei tässä nyt sen kummallisempaa. Kunhan pohdiskelin autoliikkeen osaa näissä keisseissä.

13 vuotta vanha auto, Jolla on ajettu "170000"km ja ei lohkolämmitintä. Haiskahtaa turkkilaiselta häkkikauppiaalta jossain päin Saksaa. Toivottavasti kilometrit pitävät paikkansa(mitä epäilen) ja muutenkin homma toimii paremmin tulevaisuudessa. Kannattaa kuitenkin selvittää auton historia ja se pitävätkö kilometrit paikkansa.ihan vaan sen vuoksi ettei tule morkkista myöhemminkään.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Itsellänikin on 11v vanha VAG-konserin 1,9TDI nokivasara manuaalina, ajettuna 280tkm. Ostin pari vuotta sitten. Kansiremontti tuli eteen, mutta muuten olen ollut tyytyväinen. Kulutus koko omistukseni ajalta alle 5l/100km. Varusteita löytyy kaikki "pakolliset, sähkölasit, automaatti-ilmastointi ja vakkari. Kyllä itse olen ainakin ajatellut ajaa tämän auton "loppuun", toki siitä voidaan aina väitellä milloinka tuo termi tulee täyteen. Tavoite on että päästäisiin nelosella alkavaan kilometrimäärään. Autoon ei jaksa laittaa yhtään ylimääräistä rahaa, kaikki remontit mitä osataan tehdään itse ja osat pyritään etsimään käytettyinä/Ebay jne.

Enkä ymmärrä mitä @moby huutelee. Isällä on kakkosautona 11v vanha auto jolla ajetaan päivittäin, mutta kilometrejä alle 100tkm. Eikös Suomi-autokin voi olla ilman lohkolämmitintä mikäli sen uutena on ostanut joku pihi isäntä? Aika kovaa puhetta autosta ihan vain parin jatkis-viestin perusteella.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Enkä ymmärrä mitä @moby huutelee. Isällä on kakkosautona 11v vanha auto jolla ajetaan päivittäin, mutta kilometrejä alle 100tkm. Eikös Suomi-autokin voi olla ilman lohkolämmitintä mikäli sen uutena on ostanut joku pihi isäntä? Aika kovaa puhetta autosta ihan vain parin jatkis-viestin perusteella.

Voihan se tietysti olla ilman lohkolämmitintä, mutta kuinka monessa Suomi-autossa puuttuu lohkolämmitin? Ja kuka on niin vitun dille, että ostaa uuden Audin, mutta ei raski ruksia lohkolämppäriä pakettiin? Sen enempää tähän tapaukseen puuttumatta, niin kyllähän ikä+kilometrien vähyys+merkki ja lohkolämmittimen puuttuminen viittaa vahvasti erääseen maahan. Ja siellä on aikanaan pyöritelty mittareita huoleti.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Enkä ymmärrä mitä @moby huutelee. Isällä on kakkosautona 11v vanha auto jolla ajetaan päivittäin, mutta kilometrejä alle 100tkm. Eikös Suomi-autokin voi olla ilman lohkolämmitintä mikäli sen uutena on ostanut joku pihi isäntä? Aika kovaa puhetta autosta ihan vain parin jatkis-viestin perusteella.

Aika vähän alkuperäinen postaaja kertoi autostaan. Omistajien määrä, moottorin tilavuus, huoltokirja jne. jäivät kertomatta. Löytyykö autosta penkinlämmittimet, mutta ei lohkolämmitintä? Vahvasti vaan vaikuttaa, että turkkilaisen Ahmedin häkkikaupasta ostettu Audi on myyty "hieman" värikynällä.

Onko isäsi kakkosauto kenties Audi A4, vai joku hieman halvempi kinneri? Aika harvalla suomalaisella on Audi A4 kakkosautona. Audeihin kertyy yleensä reilusti kilometrejä, kun noita ei yleensä osteta kakkosautoksi. Yhden A3:n olen nähnyt vanhalla papalla käyttiksenä. Siihen ei tainnut tulla edes 5000km vuodessa, mutta kytkin oli kuolinpesän myydessä aivan loppu(n. 40000km kohdalla).

Voihan se tietysti olla ilman lohkolämmitintä, mutta kuinka monessa Suomi-autossa puuttuu lohkolämmitin? Ja kuka on niin vitun dille, että ostaa uuden Audin, mutta ei raski ruksia lohkolämppäriä pakettiin? Sen enempää tähän tapaukseen puuttumatta, niin kyllähän ikä+kilometrien vähyys+merkki ja lohkolämmittimen puuttuminen viittaa vahvasti erääseen maahan. Ja siellä on aikanaan pyöritelty mittareita huoleti.

Auton historia vaan selvitykseen, varsinkin jos on myyty "Suomiautona". Haiskahtaa turkkilaiselta hieltä koko homma.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ja kuka on niin vitun dille, että ostaa uuden Audin, mutta ei raski ruksia lohkolämppäriä pakettiin? .
Uudet autot ne on aina aika vekkuleita. Isä osti aikanaan uuden Golfin ja kyseli paljonko maksaa jos vakionopeudensäädin ruksitaan varustelistalta. En muista mitä maksoi, mutta jostain käsittämättömästä syystä se oli tehtaalla asennettuna kalliimpi kuin että suoritetaan jälkiasennus Suomessa. Ja näin tehtiin. Samasta liikkeestä mistä aivan tuliterän uusi auto, parin viikon päästä samassa liikkeessä asennettiin vakkari. Ja näin säästettiin ilmesesti ihan useampi kymppi vai oliko jopa satanen. Samaa kikkaa olen kuullut että käytetäänn peräkoukun kanssa. Tulee halvemmaksi suorittaa itse jälkiasentaminen kuin että se laitetaan jo tehtaalla kiinni. Miksei myös lohkolämppäri kuuluisi tähän samaan sarjaan? Auton ensimmäinen omistaja on ajatellut säästää sen jokusen kympin tai satasen asennuttamalla sen jälkikäteen, mutta lopulta sitten jäänyt jostain syystä. En tiedä. Voihan se kyllä Saksan uittojakin olla, mutta eiköhän Miggelsson tämän näe esim huoltokirjasta. Saksassa toki ruuvataan mittareita joo, mutta ei ne kaikki sitä ole. Ja ihan yhtälaillahan se Suomi-autokin voi olla ruuvattu. Tuo suomi-autojen ylenpalttinen kehuminen on junteinta mitä tiedän-ketjun kamaa. Jos löydän jostain sen legendaarisen foorumiviestin Mersun tehtaista ja suomi-autoista niin voisin kopioida sen tänne.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
@JYP#44, se pointti ei ollut siinä, että ottaako sen asennuksen tehtaalla väi jälkeen, vaan siinä että se nyt ylipäätänsä laitetaan uuteen autoon. Ei kukaan ole niin dorka, että upottaa kymmeniä tuhansia euroja uuteen autoon, ja sitten säästää muutaman hassun satasen lohkolämmittimessä, joka on kuitenkin aika kriittinen näissä olosuhteissa, toisin kuin vakionpeudensäädin tai peräkoukku. Tai jos lohkolämmitintä ei laita, niin sitten webasto tai vastaava.

Ja minä en ainakaan havainnut mitään Suomi-autojen ylenpalttista kehumista, kunhan totesin, että yleensä näissä Suomi-autoissa on lohkolämmitin, johtuen olosuhteista.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Onko isäsi kakkosauto kenties Audi A4, vai joku hieman halvempi kinneri? Aika harvalla suomalaisella on Audi A4 kakkosautona. Audeihin kertyy yleensä reilusti kilometrejä, kun noita ei yleensä osteta kakkosautoksi. Yhden A3:n olen nähnyt vanhalla papalla käyttiksenä. Siihen ei tainnut tulla edes 5000km vuodessa, mutta kytkin oli kuolinpesän myydessä aivan loppu(n. 40000km kohdalla)..

Ei ole Audi vaan halvempi malli. Mutta useammankin perheen tiedän jossa Audi A4 on jopa kolmosautona. A4 on sieltä halvimmasta päästä Audeissa kuitenkin. eikö se ihan perus VW Passatin hintainen ole? Eihän nuo Audit nyt edes mitenkään kalliita autoja ole, toki perus-Volkkaria kalliimpi biili, mutta ei noista perus-Audeista etuvetoisina nyt voi puhua mitenkään kovin kalliina autoina. Noita Audejahan näkee nykyään nuorisolla ihan ensiautoinakin.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
@JYP#44, se pointti ei ollut siinä, että ottaako sen asennuksen tehtaalla väi jälkeen, vaan siinä että se nyt ylipäätänsä laitetaan uuteen autoon. Ei kukaan ole niin dorka, että upottaa kymmeniä tuhansia euroja uuteen autoon, ja sitten säästää muutaman hassun satasen lohkolämmittimessä, joka on kuitenkin aika kriittinen näissä olosuhteissa, toisin kuin vakionpeudensäädin tai peräkoukku. Tai jos lohkolämmitintä ei laita, niin sitten webasto tai vastaava.

Ei ole nykyään mitenkään erityisen harvinaista ainakaan Etelä-Suomessa ettei moottorinlämmitintä ole autossa. Useisiin tuollaisiin vähän käytettyjä katsellessa törmää. Selityksenä joskus pihiys, joskus lämmin talli. Myös toki se, että kaikkiin autoihin ei lohkoa saa ja ne paistinpannulämmittimet ovat sitten vähän mitä ovat. En tiedä, onko tilanne toinen pohjoisempana, mutta pk-seudulla näin.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
@JYP#44, se pointti ei ollut siinä, että ottaako sen asennuksen tehtaalla väi jälkeen, vaan siinä että se nyt ylipäätänsä laitetaan uuteen autoon. Ei kukaan ole niin dorka, että upottaa kymmeniä tuhansia euroja uuteen autoon, ja sitten säästää muutaman hassun satasen lohkolämmittimessä, joka on kuitenkin aika kriittinen näissä olosuhteissa, toisin kuin vakionpeudensäädin tai peräkoukku. Tai jos lohkolämmitintä ei laita, niin sitten webasto tai vastaava.

Ei meidän Skeidassa ole lohkoa tai muutakaan lämmitintä.

Veikkaan syyn olevan siinä, että ensimmäinen omistaja asuu/asui kantakaupungissa, jossa ei tolppapaikkoja ole.
 

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
No perkele, täytyy nostaa käsi pystyyn ja todeta olleeni ilmeisen väärässä. Tuntuu vain hassulta, täällä on tälle viikolle menty jo useampi päivä vajaa -25c, joten lohkolämmitin on käytännössä pakollinen. Pitäisi ajatella vähän isommassa mittakaavassa näitä.
 

Migelsson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers & Tappara
13 vuotta vanha auto, Jolla on ajettu "170000"km ja ei lohkolämmitintä. Haiskahtaa turkkilaiselta häkkikauppiaalta jossain päin Saksaa. Toivottavasti kilometrit pitävät paikkansa(mitä epäilen) ja muutenkin homma toimii paremmin tulevaisuudessa. Kannattaa kuitenkin selvittää auton historia ja se pitävätkö kilometrit paikkansa.ihan vaan sen vuoksi ettei tule morkkista myöhemminkään.
Auton historia tietenkin selvitetty ennen kauppaa ja tiedossa ollut että Saksasta alunperin tuotu Suomeen. Auto kuitenkin ollut jo Suomessa suurimman osan eliniästään ja huoltokirjaa päivitetty ahkeraan. Etelä-Suomessa tosiaan ollut koko Suomi-historiansa ja ainakin 2 viime omistajan käyttö ollut vähäistä. Kyllähän ollut tiedossa, että aina on pieni riski olemassa, joskus se vaan on otettava.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ihan vahingossa osui silmään kun oli puhetta noiden kilometrien huijaamisesta:

http://www.nettiauto.com/audi/a4/6941916
Yksityinen myyjä 430tkm
http://www.nettiauto.com/audi/a4/6971660
Myöhemmin jobbarilla 260tkm

Kyllähän sitä voi Suomessakin kätensä upottaa paskaan, ei koske pelkästään Saksasta uitettuja autoja. Tässä vielä kuvakaappaus parin vuoden takaa eräästä Väyrysestä. Paras oli kun joku kekkasi Carzetin ruuvanneen kilometrejä Mersun mittarista. Siitä nousi nopeasti "some-hitti", ja lopulta jobbari laittoi auton "Ei myynnissä"-tiliin. Kävi kuitenkin poistamassa sitä ennen myyntipuheet ja kirjoittamassa sinne "Eikö teillä perkele ole muuta tekemistä kuin sekaantua muiden asioihin?".
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Moottoriin kylkeen liimattavalla säteilylämppärillä ei tee kyllä kovilla pakkasilla yhtikäs mitään sillä normi 2h -lämmitysajalla. Näissä on puhtaasti kyse nostalgialla (alkuperäisten lohkolämppärien imagolla) rahastamisesta. Webastot on sitten eri asia mutta niitäpä ei asennetakaan satasilla.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Moottoriin kylkeen liimattavalla säteilylämppärillä ei tee kyllä kovilla pakkasilla yhtikäs mitään sillä normi 2h -lämmitysajalla. Näissä on puhtaasti kyse nostalgialla (alkuperäisten lohkolämppärien imagolla) rahastamisesta. Webastot on sitten eri asia mutta niitäpä ei asennetakaan satasilla.

Moottorinlämmitykseen tuolloin hyöty lienee aikalailla nolla mutta kyllä sisätilalämppäristä on mun mielestä hyötyä. Ei kai kukaan pelkkää sisätilapistoketta asennuta vaan on siinä aina toi parkkipaikan asfaltin lämmittäjäkin mukana.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Itsekin tiedän pari tapausta, joissa autossa ei ole ollut minkäänsortin lämmitintä. Vanhan koulukaverin isällä oli aikoinaan kaksi uutta Passattia eikä kummassakaan ollut lämppäriä. Syytä tähän en tiedä mutta hyvin kuulemma aina lähtivät käymään ja ajeltiin reilua 300tkm.

Ystävän isällä on puolestaan ollut kaksi BMW 530d ilman lämmittimiä. Toinen oli e39 koppaa ja nykyinen e60. Molemmat edelleen ajossa ja tuolla vanhemmalla rullattu jotain 400tkm hujakoilla ja uudemmalla 250tkm. Molemmat tuotu Saksasta ja tästä syystä lämppäriä ei ole ollut.

Itse silti kaikessa vainoharhaisuudessaan lämmitän aina ettei hajoaisi.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itse silti kaikessa vainoharhaisuudessaan lämmitän aina ettei hajoaisi.

Niin, kyllähän tuolla on tienposket ja monet taloyhtiötkin ilman tolppapaikkoja, puhumattakaan kantakaupungista enkä usko että jokaisella webasto hyrrää aamuisin autossa.

Lainasin tuota ettei hajoaisi kommenttia koska itse ajattelen asian jota kuinkin niin että jos kylmänä starttaa niin muistaa ajella iisisti ainakin siihen asti kun lämppäri puskee lämmintä sisälle. Auto tietysti sen kylmäkäynnistyksen kestää sitä vartenhan niitä on testattu vuosikymmenet lapissa.

Mulla ollut 1.3 kadett ja 1.6 focus ilman lohkoa ja lähtivät kuin palmun alta -30 asteessakin, molemmilla ajelin viitisen vuotta ilman minkäänlaisia moottoriongelmia, suorastaan idioottivarmoja aikansa peruskärryjä. Ongelmia lämepenemisen kanssa ja siten lohkoa / webastoa ovat tarvinneet 1.4 TSI VAG:ilta(lohko) ja BMW 330xd (webasto). Jos tuon TSI:in starttasi ilman lohkoa kovassa pakkasessa niin ei lämmennyt ollenkaan 30 min kaupunkiajolla, se vaikuttaa jo epäterveelliseltä moottorille. Muuten meidän TSI oli unelmapeli ja ei osunut meille niitä tyyppivikaongelmia.

_
 

kake619

Jäsen
Suosikkijoukkue
Caps, scholl
Tuohon lohkolämppäriin liittyen, on olemassa myös ihmisiä joilla on lämmin talli käytössä. Tekee niin webaston kuin lohkolämppärinkin aikalailla turhaksi ja tyhmähän se on joka turhasta maksaa.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Ongelmia lämepenemisen kanssa ja siten lohkoa / webastoa ovat tarvinneet 1.4 TSI VAG:ilta(lohko) ja BMW 330xd (webasto). Jos tuon TSI:in starttasi ilman lohkoa kovassa pakkasessa niin ei lämmennyt ollenkaan 30 min kaupunkiajolla, se vaikuttaa jo epäterveelliseltä moottorille. Muuten meidän TSI oli unelmapeli ja ei osunut meille niitä tyyppivikaongelmia.
_

Joku uusista malleista? Vuosikausiinhan nimenomaan tuohon 1.4 TSI-koneeseen ei saanut lohkoa vaan vain pelkän säteilylämmittimen. Lohkolle kun ei ollut siinä alumiinissa paikkaa edes.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös