Eipä siellä huoltovalikossa kai muuta "kallista" rempattavaa ole kuin DPF.
Suodattimet (öljy-, raitisilma- ja polttoainesuodatin) ovat kulutuskamaa, bemarissa tietty hiukan arvokkaampia kuin perusooppeleissa.
Jos auto on saksasta roudattu tuontiauto, kannattais varmaan tarkistuttaa ne kilometrit, onnistuu ilmeisesti avaimen kautta marmoritiskillä?
Termostaattien kunto on ensiarvoisen tärkeää, jos ei lämpiä tarpeeksi ei auto suorita DPF:n puhdistuspolttoa => menee tukkoon ja on kallis.
Vaihtoehto tähän on koodaus, lisää tehoa ja DPF:n puukotus ja poistetaan automaattipoltot.
Vaihdelaatikon öljyt ja suodatin, koska vaihdettu viimeksi ja toimiiko laatikko muuten asiallisesti.
Alustan osat/niiden väljyys kannattaa tarkistaa esim. jollain asiansa tuntevalla huoltamolla.
E60 / E61 ostamassa - BTCF Forum ,tuolta lisää tietoa.
Linkki vie BTCF-foorumille.
Edit: Onko imusarjan läpät poistettu ja huohotin mallia Suomi ettei talvella jäädy ja oksenna oljyjä pihalle?