Mainos

Autoiluketju

  • 3 322 410
  • 19 022

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kiitos vaan vastauksista. Eli vuokra-auto on vastaus. Näin itsekin päättelin. Uudehko auto, joka varmuudella toimii, myös ilmastointi toimii, ei vakuutusyhtiön kanssa asioimista, rekisteröimistä, auton huoltoja, eikä myyntiä, eikä huolta rekisteröikö ostaja auton heti (vai ottaako ensin parit parkkisakot, joka lisää asiaan kuluttamaani aikaa). Itse ainakin lasken jonkin arvon omalle ajalleni, ja pelkkään auton ostoon menee koeajoineen hyvinkin pari päivää, ja silloinkin auto tulee hankittua aika arpapelillä, kun en itse ole mikään autokauppias.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vaihdelaatikko sökö?

VW Polo, -vm 1999, ajettu 185 tkm. Huollettu säännöllisesti ja pikkuvikoja lukuunottama toiminut moitteettomasti nelisen vuotta käytössäni.

Tänä keväänä alkoi kuitenkin peruutusvaihteen kanssa olla ongelmia ja myöhemmin myös ykkönen ei tahtonut mennä päälle ilman voiman käyttöä. Korjaamolla laitettiin uusi kytkinvaijeri ja tämä auttoikin parisen viikkoa, kunnes vaihteisto alkoi jälleen vittuilemaan. Kaupunkiajossa varsinkin saa keppiä murjoa oikein kunnolla että saa ykköstä silmään liikkeelle lähtiessä.

Kysymys kuuluu, onko kellään heittää arviota millaisissa hinnoissa liikutaan, jos tuo laatikko pitää rempata, eli käytännössä kai vaihtaa ehjä tilalle.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onko Eino_Mies koittanut laittaa vaihdetta sisään käyttämällä ensin keppiä kakkosella? Eli esim. liikkeelle lähtiessä kytkin pohjassa ensin vaihde kakkoselle ja kytkintä nostamatta ykköselle? Onko öljyn määrä tarkastettu ja koska öljy on vaihdettu? Itse korjauksista en mitään tiedä, mutta omassa edellisessä käyttöautossa ykkönen ei aina mennyt helposti sisään tai saattoi pompata pois, mutta kun käytti kakkosen kautta, niin homma pelitti mallikkaasti.
 

Makkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
VW Polo, -vm 1999, ajettu 185 tkm. Huollettu säännöllisesti ja pikkuvikoja lukuunottama toiminut moitteettomasti nelisen vuotta käytössäni.

Tänä keväänä alkoi kuitenkin peruutusvaihteen kanssa olla ongelmia ja myöhemmin myös ykkönen ei tahtonut mennä päälle ilman voiman käyttöä. Korjaamolla laitettiin uusi kytkinvaijeri ja tämä auttoikin parisen viikkoa, kunnes vaihteisto alkoi jälleen vittuilemaan. Kaupunkiajossa varsinkin saa keppiä murjoa oikein kunnolla että saa ykköstä silmään liikkeelle lähtiessä.

Kysymys kuuluu, onko kellään heittää arviota millaisissa hinnoissa liikutaan, jos tuo laatikko pitää rempata, eli käytännössä kai vaihtaa ehjä tilalle.

Itsellä -99 Fiat Bravossa oli sama ongelma, vaihettiin vaijeri ja toimi hetken kunnes taas alkoi vittuilemaan. Itsellä on ainakin vaan ongelmana lopulta että kytkinvaijeri pääsee jostain x syystä löystymään,joten kun tuntuu ettei ykkönen mene silmään niin konepelti ylös ja kiristää mutteria niin taas toimii!

Mites, tietäisikö kukaan mistä voisi olla kyse, kun autossa aina satunnaisesti, yleensä pitkien matkojen jälkeen, palaa "polttoaineen ruiskutuksen toimintahäiriö" valo? Kuitenkin kun auto seisoo esim. Tuon jälkeen pihassa pari tuntia, niin voi ajaa ilman että valo palaa.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko Eino_Mies koittanut laittaa vaihdetta sisään käyttämällä ensin keppiä kakkosella? Eli esim. liikkeelle lähtiessä kytkin pohjassa ensin vaihde kakkoselle ja kytkintä nostamatta ykköselle? Onko öljyn määrä tarkastettu ja koska öljy on vaihdettu?
Kyllä se kakkosvaihde on myös melko kankea, varsinkin kun ollut jo hetken liikkellä. En usko että tuo vekslaaminen auttaisi tässä tapauksessa.

Edellisestä öljynvaihdosta on ajettu about kymppitonni, ja tänään lisäilin uutta lientä koneeseen kun merkkivalo vilahteli. En kyllä tiedä liittyvätkö vaihteisto-ongelmat tähän.

Korjaamo joka vaihtoi kytkinvaijerin, oli tänään sitä mieltä että vaihdelaatikossa tuskin sinänsä vikaa, vaan nimenomaan sitä kyktkilaitteistoa pitäsisi purkaa enemmän jotta päästään vikaan käsiksi. Sanoivat että voi olla isompi homma edessä.
 

Reilander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja sen häijyt haittalevyt
Tänä keväänä alkoi kuitenkin peruutusvaihteen kanssa olla ongelmia ja myöhemmin myös ykkönen ei tahtonut mennä päälle ilman voiman käyttöä. Korjaamolla laitettiin uusi kytkinvaijeri ja tämä auttoikin parisen viikkoa, kunnes vaihteisto alkoi jälleen vittuilemaan. Kaupunkiajossa varsinkin saa keppiä murjoa oikein kunnolla että saa ykköstä silmään liikkeelle lähtiessä.

Kysymys kuuluu, onko kellään heittää arviota millaisissa hinnoissa liikutaan, jos tuo laatikko pitää rempata, eli käytännössä kai vaihtaa ehjä tilalle.

Nytkähtääkö auto, kun paikallaan murjaisee vahdetta silmään?
Jos kyllä, niin kytkinlevy ei liiku booreillaan kunnolla.
Korjaantuu uudella levyllä kilkkeineen + akselin boorien kiilloituksella.

Vika on kuitenkin vaihteensiirtovipustiikassa ja puslat vaihtamalla ja rasvaamalla vaihteet rupeaa skulaamaan.

Ja moottoriöljyillä ei ole mitään tekemistä vaihdelaatikon kanssa, eli vaihda(ta) myös ne laatikkoöljyt, voi hiukan notkistaa lootaa varsinkin talvella.

Lisäys:
Mikään noista hommista ei maksa maltaita ja mikä tahansa nyrkkipaja nuo laittaa kuntoon, eli kysele hiukan hintoja muiltakin pajoilta.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nytkähtääkö auto, kun paikallaan murjaisee vahdetta silmään?
Jos kyllä, niin kytkinlevy ei liiku booreillaan kunnolla.
Korjaantuu uudella levyllä kilkkeineen + akselin boorien kiilloituksella.
Kyllä nytkähtää, varsinkin silloin kun on jo ollut tovin liikenteessä. Kun painan kytkimen aivan pohjaan ja survon ykkösvaihteen väkisin päälle, niin auto lähtee esim punaisissa valoissa hiukan ryömimään, jos ei ole toinen jalka jarrulla.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Millaisissa hinnoissa liikutaan, jos tuo laatikko pitää rempata, eli käytännössä kai vaihtaa ehjä tilalle.

Todennäköisesti sen verran, että ollaan niin lähellä koko auton arvoa, ettei laatikon vaihtamisessa ole mitään järkeä. Tuolla aiemmin mainitulla öljynvaihdolla tarkoitetaan varmastikin laatikon öljyjen vaihtamista, millä ainakin minä lähtisin liikkeelle. Ja ne öljythän pitää sitten vaihtaa huuhtelemalla. Eli öljynvaihto->ajaa öljyt lämpöiseksi->uusi öljynvaihto. Jos ei öljynvaihto auta, niin sitten pitää tuumata jo tarkemmin. Meneekö vaihteet nätisti silmään jos käyttää välikaasua?

E: Tuli näköjään lisäinfoa.
 

Reilander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja sen häijyt haittalevyt
Kyllä nytkähtää, varsinkin silloin kun on jo ollut tovin liikenteessä. Kun painan kytkimen aivan pohjaan ja survon ykkösvaihteen väkisin päälle, niin auto lähtee esim punaisissa valoissa hiukan ryömimään, jos ei ole toinen jalka jarrulla.
Bingo!
Noh, voi tuo vielä teoriassa johtua siitä, että pajalla ovat säätäneet vaijerin persiilleen.
Tuo kytkinlevyn jumittaminen oli se kantapää, jonka kautta opin, että manuaalivaihteinen auto kuuluu aina käynnistää vaihde vapaalla.
Loikkasi nääs vanha volkkarin romu kuin lepardi autokatoksen seinään.
 

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Bingo!
Noh, voi tuo vielä teoriassa johtua siitä, että pajalla ovat säätäneet vaijerin persiilleen.

Tuon ikäisissä Volkkareissa on automaattisäätö vaijerissa, eli ei ole säädettävissä. Kyllä tämä nyt siltä haisee, että kytkin ei irroita, kuten mainitsitkin.

Eino_Miehen Poloon vaan uutta kytkinpakettia tilalle. Eikä kannata liikaa aikailla, se vaihdelaatikko kun ei ylimääräisistä krohahduksista ainakaan hyvää tykkää.
 

Isorumailkeä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anonyymit kotikiusatut
VW Polo, -vm 1999, ajettu 185 tkm. Huollettu säännöllisesti ja pikkuvikoja lukuunottama toiminut moitteettomasti nelisen vuotta käytössäni.

Tänä keväänä alkoi kuitenkin peruutusvaihteen kanssa olla ongelmia ja myöhemmin myös ykkönen ei tahtonut mennä päälle ilman voiman käyttöä. Korjaamolla laitettiin uusi kytkinvaijeri ja tämä auttoikin parisen viikkoa, kunnes vaihteisto alkoi jälleen vittuilemaan. Kaupunkiajossa varsinkin saa keppiä murjoa oikein kunnolla että saa ykköstä silmään liikkeelle lähtiessä.

Kysymys kuuluu, onko kellään heittää arviota millaisissa hinnoissa liikutaan, jos tuo laatikko pitää rempata, eli käytännössä kai vaihtaa ehjä tilalle.

Kuulostaa kaikilla tavoilla tutulta. Meillä oli kakkosautona saman ikäinen Polo. Ja veikkaanpa, että autosi on 1,4-litraisella kattilalla. Meillä alkoi ykkösvaihde ahdistaa 140 000 km kohdalla ja muutaman päivän päästä vaihteet alkoivat pomppia pois päältä. Lopulta laatikko levisi lopullisesti ja lykkäsi rojut ulos kyljestä helvetinmoisen pamauksen myötä. Hommattiin tilalle purkuauton ehjä (no, niin ehjä kuin käytetty on...) laatikko. Hintaa en tarkkaan muista, olisiko ollut n. 400-500 €.

Paikallisen VW-asiantuntijan (ei merkkihuolto) mukaan yllättävänkin yleinen vika.
 
Viimeksi muokattu:

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Paikallisen VW-asiantuntijan (ei merkkihuolto) mukaan yllättävänkin yleinen vika.

Itse kanssa aloin lukemaan että Polo ja vaihteisto ongelmaa ja heti tuli mieleen 1.4 padat ja niiden vaihdelaatikot. Kaverilla kossahti jo 80 000 kohdalla loota. Mut ylläolevat kommentit kyllä viittaa siihen että nyt ei oo kyseessä samat ongelmat. Silti yllättävän yleisiä myös 1.4 Seateissa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Pikku hiljaa alkaa kyllä palamaan kiinni tietynlaisiin vilkunkäyttäjiin. Laitetaan sitä vilkkua päälle silloin, kun ollaan jo osittain käännytty tai silloin kun ratti alkaa kääntymään. Fiksua touhua tuleehan siinä toki vilkunkäyttö hoidettua, mutta ei siitä mitään hyötyä ole kenellekään. Tälläisille tapauksille toivoisi sitä, että joku ajaisi kontista sisään.
Joillekin on vain mahdotonta laittaa vilkkua päälle tarpeeksi aikaisin vaikkapa silloin jo kun alkaa jarruttamaan risteykseen yms.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Auton hankinta edessä ja Helsingissä toimivassa autoliikkeessä Auto51 olisi yksi potentiaalinen myynnissä.

Olisiko jollain palstaveljellä jotakin kokemusta kyseisestä autoliikkeestä? Kovin vähän tuntuu google löytävän mitään.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Auton hankinta edessä ja Helsingissä toimivassa autoliikkeessä Auto51 olisi yksi potentiaalinen myynnissä.

Itse ostin aikoinani liikkeestä auton ja siitä jäi hyvä kuva. Ok, myyjä oli musta ehkä vähän lipevä nahkatakkeineen mutta kauppaa tehtiin vielä reilusti sulkemisen jälkeen ja huoltokirjassa oli leimaamaton huolto edellisen firman toimesta niin tää myyjä karhuili sitä niiltä ja sanoi että saadaan huoltokirja vasta kun edellinen firma on hoitanut velvollisuutensa. Itse en kokenut sitä niin pahaksi jos yks leima uupuu kun koko auton historia oli tiedossa mut myyjä oli tiukkana ja totesi että mulle pitää saada täydellinen huoltokirja. Sieltä se tuli sitten postissa viikko kauppojen jälkeen.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC

Kiitos tiedosta!

Ihan siisti liike näyttää olevan ja paljon autoja myynnissä. Katsomani auto on vain hieman ehkä liian edullinen, kun näyttäisi yksityiset myyvän hieman enemmän ajettuja samalla hinnalla tai kalliimmalla. Auto on aikoinaan tuotu saksasta ja sillä ollut siellä yksi omistaja ja suomessa yksi omistaja. Mittariruuvaus tietysti ekana mielessä mutta voi olla vainoharhaisuuttakin
 

Veijari

Jäsen
Kiitos tiedosta!

Ihan siisti liike näyttää olevan ja paljon autoja myynnissä. Katsomani auto on vain hieman ehkä liian edullinen, kun näyttäisi yksityiset myyvän hieman enemmän ajettuja samalla hinnalla tai kalliimmalla. Auto on aikoinaan tuotu saksasta ja sillä ollut siellä yksi omistaja ja suomessa yksi omistaja. Mittariruuvaus tietysti ekana mielessä mutta voi olla vainoharhaisuuttakin

Pistäpä linkki tänne niin nauretaan yhdessä millaista peltilehmää olet haaveillut?
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Kiitos tiedosta!

Ihan siisti liike näyttää olevan ja paljon autoja myynnissä. Katsomani auto on vain hieman ehkä liian edullinen, kun näyttäisi yksityiset myyvän hieman enemmän ajettuja samalla hinnalla tai kalliimmalla. Auto on aikoinaan tuotu saksasta ja sillä ollut siellä yksi omistaja ja suomessa yksi omistaja. Mittariruuvaus tietysti ekana mielessä mutta voi olla vainoharhaisuuttakin

Tarkista nyt ainakin, koska auto haluaa huoltoa huoltovälinäytöllä ilmoitettaviin asioihin. Sieltä löytyy aika paljonkin eri kuluvia osia, joiden vaihdon jälkeen ko näyttä nollataan ja jos kaikki menevät 5000 km:n jälkeen vaihtoon, voi tulla kallis auto. Toki noi voi nollata erittäin helposti itsekin eli suosittelen tuonkin hintaisen auton ostoa ennen sen viemistä vaikka Autotohtorille tarkastukseen. Se 89€ voi osoittautua arvokkaaksi. Ja sitä ennen tietysti nuo huoltovälinäytön lukemat ylös, jotta voi ne nimenomaiset osat ainakin tarkistaa.
 

pikkuvaimo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Dallas, Puustinen ja NATO
Auton hankinta edessä ja Helsingissä toimivassa autoliikkeessä Auto51 olisi yksi potentiaalinen myynnissä.

Olisiko jollain palstaveljellä jotakin kokemusta kyseisestä autoliikkeestä? Kovin vähän tuntuu google löytävän mitään.

Mitä helvetin väliä sillä on, millainen liike se on? Eikös auton kunto ratkaise? Vai ostatko täyspaskan pommin, jos myyjä on kiva? Ja toisinpäin? Kyllä mä ainakin teen ostopäätöksen auton perusteella, en myyjän.
 

jäämies-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Die Mannschaft
Tarkista nyt ainakin, koska auto haluaa huoltoa huoltovälinäytöllä ilmoitettaviin asioihin. Sieltä löytyy aika paljonkin eri kuluvia osia, joiden vaihdon jälkeen ko näyttä nollataan ja jos kaikki menevät 5000 km:n jälkeen vaihtoon, voi tulla kallis auto. Toki noi voi nollata erittäin helposti itsekin eli suosittelen tuonkin hintaisen auton ostoa ennen sen viemistä vaikka Autotohtorille tarkastukseen. Se 89€ voi osoittautua arvokkaaksi. Ja sitä ennen tietysti nuo huoltovälinäytön lukemat ylös, jotta voi ne nimenomaiset osat ainakin tarkistaa.

Eipä siellä huoltovalikossa kai muuta "kallista" rempattavaa ole kuin DPF.
Suodattimet (öljy-, raitisilma- ja polttoainesuodatin) ovat kulutuskamaa, bemarissa tietty hiukan arvokkaampia kuin perusooppeleissa.
Jos auto on saksasta roudattu tuontiauto, kannattais varmaan tarkistuttaa ne kilometrit, onnistuu ilmeisesti avaimen kautta marmoritiskillä?
Termostaattien kunto on ensiarvoisen tärkeää, jos ei lämpiä tarpeeksi ei auto suorita DPF:n puhdistuspolttoa => menee tukkoon ja on kallis.
Vaihtoehto tähän on koodaus, lisää tehoa ja DPF:n puukotus ja poistetaan automaattipoltot.
Vaihdelaatikon öljyt ja suodatin, koska vaihdettu viimeksi ja toimiiko laatikko muuten asiallisesti.
Alustan osat/niiden väljyys kannattaa tarkistaa esim. jollain asiansa tuntevalla huoltamolla.

E60 / E61 ostamassa - BTCF Forum ,tuolta lisää tietoa.
Linkki vie BTCF-foorumille.

Edit: Onko imusarjan läpät poistettu ja huohotin mallia Suomi ettei talvella jäädy ja oksenna oljyjä pihalle?
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Eipä siellä huoltovalikossa kai muuta "kallista" rempattavaa ole kuin DPF.
Suodattimet (öljy-, raitisilma- ja polttoainesuodatin) ovat kulutuskamaa, bemarissa tietty hiukan arvokkaampia kuin perusooppeleissa.
Jos auto on saksasta roudattu tuontiauto, kannattais varmaan tarkistuttaa ne kilometrit, onnistuu ilmeisesti avaimen kautta marmoritiskillä?
Termostaattien kunto on ensiarvoisen tärkeää, jos ei lämpiä tarpeeksi ei auto suorita DPF:n puhdistuspolttoa => menee tukkoon ja on kallis.
Vaihtoehto tähän on koodaus, lisää tehoa ja DPF:n puukotus ja poistetaan automaattipoltot.
Vaihdelaatikon öljyt ja suodatin, koska vaihdettu viimeksi ja toimiiko laatikko muuten asiallisesti.
Alustan osat/niiden väljyys kannattaa tarkistaa esim. jollain asiansa tuntevalla huoltamolla.

E60 / E61 ostamassa - BTCF Forum ,tuolta lisää tietoa.
Linkki vie BTCF-foorumille.

Edit: Onko imusarjan läpät poistettu ja huohotin mallia Suomi ettei talvella jäädy ja oksenna oljyjä pihalle?

Onhan siellä nyt ihan jarruista alkaen sitä tietoa ja vosin väittää tuonkin täyden jarruremontin merkkiliikkeessä jotain kustantavan. Lisäksi kun koko paletin laitat uusiksi öljyjä ja jarrunesteitä myöten, tulee koko setille varmasti mieluummin vältettävän rahanmenon verran hintaa.

Autotohtori on sinänsä hyvä verrattuna huoltamoon, että siinä selviää samalla, meneekö auto leimasta läpi. Termostaatit voi tarkistella ainakin osittain ajotietokoneen salavalikon kautta, josta näkyy käyntilämpötila. Ohjeet tähän löytyy varmasti Veijo Googlelta tai merkkifoorumeilta.
 

jäämies-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Die Mannschaft
"Onhan siellä nyt ihan jarruista alkaen sitä tietoa ja vosin väittää tuonkin täyden jarruremontin"
"Lisäksi kun koko paletin laitat uusiksi öljyjä ja jarrunesteitä myöten, tulee koko setille varmasti mieluummin vältettävän rahanmenon verran hintaa."
"Termostaatit voi tarkistella ainakin osittain ajotietokoneen salavalikon kautta, josta näkyy käyntilämpötila."

No juu, niin löytyy. Mutta kuten aiemmin mainitsit, ne on myös helppo "kuitata".
Moottorilämpätiloista saa osviittaa ihan kierroslukumittarin viivoitetulla alueella, joka muuttuu koneen lämpiämisen mukaan.
Tuon viivoitetun alueen pitäisi olla 4500-4700 rpm:n paikkeilla kun termarit kunnossa.

Rahaa palaa joka kerta kun kun tuon hintatason Bemmin vie huoltoon (itsellä samalla koneella oleva E60 tuossa pihalla), mutta ei niitä siellä marmoritiskillä kannata huollattaa.
Itse käytän Kaarinassa sijaitsevaa huoltamoa joka on erikoistunut vain Bemareihin, osan töistä teen itse.
Taisin tuossa linkata jo sen btcf-foorumin josta tietoa kannattaa hakea jos sitä haluaa etsiä.

Ei mulla muuta.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Mitä helvetin väliä sillä on, millainen liike se on? Eikös auton kunto ratkaise? Vai ostatko täyspaskan pommin, jos myyjä on kiva? Ja toisinpäin? Kyllä mä ainakin teen ostopäätöksen auton perusteella, en myyjän.

Senverran sillä on väliä, kun jotkut liikkeet myyvät ruuvattuja yms vilunkia omaavia autoja. Myös mahdollisissa takuuväännöissä on liikkeiden välillä uskomattomia eroja.

Kyllä näitä on, että päällisinpuolin auto on mahtavassa kunnossa mutta sitten muuten pommi. Hyvä siinä jälkikätee sitten sanoa itselle, että no liike oli outo mutta auto oli päällisin kunnossa. Kyllä kannatti. Jokainen tietysti tyylillään
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Kyllä näitä on, että päällisinpuolin auto on mahtavassa kunnossa mutta sitten muuten pommi. Hyvä siinä jälkikätee sitten sanoa itselle, että no liike oli outo mutta auto oli päällisin kunnossa. Kyllä kannatti. Jokainen tietysti tyylillään

Myyjätkään eivät voi tuntea jokaista myymäänsä autoa läpikotaisin. Eihän niille myytäville autoille tehdä kuin ehkä joku pieni koeajo ja korjaillaan viat, jotka ilmenevät heti. Eli jos auto on pommi, ei vika ole todennäköisesti myyjäliikkeessä.

Jos ostaa auton tarkastamatta sitä itse ja luottaa vain siihen, että myyjä kehuu sitä, niin kyllä vika on ostajassa eikä myyjässä. Auton kunnon tarkistus on ostajan vastuulla. Ne viat, mitkä eivät ilmene tarkistuksesi yhteudessä, eivät todennäköisesti ole myyjänkään tiedossa, oli sitten hyvä myyjä tai ei.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös