Tässä yksi kuva
Ei tuo niin kallista ole korjata, mutta siinä on monta paikkaa joita voi vaihdella. Pidemmän päälle se tulee tietenkin kalliimmaksi kuin tavallinen taka-akseli.
En tiedä. Luulisi että tuo on erittäin kallis ja epätaloudellinen ratkaisu sekä tehon että kulutuksen suhteen.
Knoppikysymys: Missä henkilöautoissa jakopää on toteutettu hammasrattailla?
Tuommoinen jakopäähän on käytännössä ikuinen, ja raskaassa kalustossa se on edelleen varteenotettava toteutus. Liekö vaan kallis tehdä?
Eikös BMW ole tätä käyttänyt? Itse omistin joskus -94 vuosimallin M3:sen ja siinä oli jakopää ketjulla...
Joo onhan noita ketjukäyttöisiä vaikka missä, mutta tässä haettiin kai nimen omaan rataskäyttöisiä. Niitähän taitaa löytyä esim. noista adolfin aikaisista ilmajäähdytteisistä.
G-Power BMW M6 (800 PS)[/url]
Videon perusteella näyttää siltä, että jollain Mégane RS:lla ajelisi noilla pikkuteillä kahdeksikkoa tuon ylitehoisen ja -painoisen plösön ympärillä. Autobahnilla varmaan kulkee.
Onko kellään jakaa kokemuksia BMW 1-sarjasta? Kiikarissa mahdollisesti vm 2007 116i. Muitakin saman kokoluokan autoja saa ehdottaa. Budjetti huitelee 15 - 18 t€ tienoilla.
Perkama, tänä aamuna -30 asteen lämpötilassa ei mun kesä-auto enää suostunu uskomaan että ois käynnistyttävä. Yllättävän hyvin on kyllä vielä 25 pakkasasteessa toiminut, mutta tuossa siis ylitettiin joku raja.
Parilta bemareitten korjaajalta olen kysellyt noista, lähinnä 120d:stä, kun se itseäni kiinnostaa ja tuntuvat pitävän luotettavina ja vähävikaisina autoina.
Minulla oli kerran amerikkalainen 5,7 litran V8 moottorilla. Se lähti aina käyntiin vaikka oli minkälainen ilma. Ihmettelin tätä. Joku sanoi, että aina niistä kahdeksasta joku pytty syttyy ja antaa vauhtia lopuille...
En kyllä ymmärrä miten tuollainen moottori voi ylipäätänsä käydä jossei lähde edes lämpimästä hallista käyntiin ilman hehkutusta,ehkä siellä hohkaa hehkutulpat punaisina koko ajan?
Hehkutushan lämmittää pienen määrän polttoainetta nopeasti, joka sitten syötetään startatessa moottoriin. Lämmitetty polttoaine syttyy paineessa herkemmin, johon dieselin toiminta perustuu.
Tarkennukseksi sen verran, että hehkutuksen tarkoituksena on esilämmittää sitä palotilaa, johon polttoaine ruiskutetaan.
Toisaalta mieleeni tuli sellainen seikka onko sitä "jänistänyt" kaasujalan kanssa enemmän kun on ollut takavetoinen auto kyseessä?
<clip>
Osaisikohan joku autoviisas vastata? Bemari taisi olla myös vajaan 100 kg kevyempi. Joka tapauksessa lienee viisasta käydä kokeilemassa bemaria uudelleen ja antaa palaa rohkeasti.