Autoiluketju

  • 3 225 071
  • 18 598

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Mutta jos teillä on lisälämmitin, käyttäkää sitä. Sama ilmastoinnin kanssa, käyttäkää sitä myös talvella koska keväällä se ei enää välttämättä muuten toimi.

Fordissa ainakin uudet dieselit tuottavat niin vähän hukkalämpöä, että webasto on niissä tehtaalla asennettu ja ohjelmoitu kylmillä keleillä toimimaan automaattisesti auton käynnistyttyä. Toki sen saa ajastimella lämmittämään normaaliin tapaan ennen käynnistystä, mutta pikkupakkasilla riittää että se alkaa puhaltamaan omia aikojaan. Eli lämmitin on jokatapauksessa aina kylmillä keleillä käytössä kunnes oma lämmöntuotanto riittää (jos riittää). Veikkaisin että jollakin muullakin merkillä voi olla samanlaisia systeemejä.
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Fordissa ainakin uudet dieselit tuottavat niin vähän hukkalämpöä, että webasto on niissä tehtaalla asennettu ja ohjelmoitu kylmillä keleillä toimimaan automaattisesti auton käynnistyttyä. Toki sen saa ajastimella lämmittämään normaaliin tapaan ennen käynnistystä, mutta pikkupakkasilla riittää että se alkaa puhaltamaan omia aikojaan. Eli lämmitin on jokatapauksessa aina kylmillä keleillä käytössä kunnes oma lämmöntuotanto riittää (jos riittää). Veikkaisin että jollakin muullakin merkillä voi olla samanlaisia systeemejä.
Saksalaisissa autoissa käytetään nykyään sähkövastuksia, joten (valinnaisvarusteinen) webasto ei käynnisty ajossa vaan on ainoastaan auton esilämmitystä varten. Tuo automaattikäynnistys on huono idea, koska se juuri lyhyillä ajomatkoilla ja kylmällä säällä johtaa tuohon nokeentumiseen.
 

Masentaja

Jäsen
Se sähkövastus on vain sisätilan lämmittämistä varten (lämppärin kennon). Sillä ei moottorin lämpiämiseen ole mitään käytännön merkitystä mutta sisätilat lämpiää hieman nopeammin. Duuniautossa mulla on eberi, ja kyllä se on mahtavuutta. Siihen kun lisätään vielä tuulilasin lämmitin niin ai että :D
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Se sähkövastus on vain sisätilan lämmittämistä varten (lämppärin kennon). Sillä ei moottorin lämpiämiseen ole mitään käytännön merkitystä mutta sisätilat lämpiää hieman nopeammin. Duuniautossa mulla on eberi, ja kyllä se on mahtavuutta. Siihen kun lisätään vielä tuulilasin lämmitin niin ai että :D
No niinhän minä juuri sanoin, mutta vain toisin päin. Eli saksalaisissa Webasto on vain esilämmitykseen, kun sähkövastukset lämmittävät ilman ajon aikana. Sähkövastusten takia ei tarvita ajon aikana toimivaa lisälämmitintä a'la Ford/Volvo skandinaaviassa (Volvo tulee muuten Saksassa sähkövastuksilla ilman lisälämmitintä). Nuo vastukset ovat muuten todella tehokkaita ja kaikilla täällä olevilla keleillä auto lämpiää kahden kilometrin matkalla - siis ilman Webaston esilämmitystä ja esilämmityksen kanssa kombinaatio on erinomainen. Sinun Fordissasi tulee aika kylmä, kun Eberi lopettaa toimimisen. Mutta on kyllä myönnettävä, että tuo lämmitettävä tuulilasi on jollain Suomen keleillä aika ässä, esim. jos tulee alijäähtynyttä vettä.
 

Masentaja

Jäsen
No niinhän minä juuri sanoin, mutta vain toisin päin. Eli saksalaisissa Webasto on vain esilämmitykseen, kun sähkövastukset lämmittävät ilman ajon aikana. Sähkövastusten takia ei tarvita ajon aikana toimivaa lisälämmitintä a'la Ford/Volvo skandinaaviassa (Volvo tulee muuten Saksassa sähkövastuksilla ilman lisälämmitintä). Nuo vastukset ovat muuten todella tehokkaita ja kaikilla täällä olevilla keleillä auto lämpiää kahden kilometrin matkalla - siis ilman Webaston esilämmitystä ja esilämmityksen kanssa kombinaatio on erinomainen. Sinun Fordissasi tulee aika kylmä, kun Eberi lopettaa toimimisen. Mutta on kyllä myönnettävä, että tuo lämmitettävä tuulilasi on jollain Suomen keleillä aika ässä, esim. jos tulee alijäähtynyttä vettä.

Tässä tuntuu että vain sisätilan lämpötilalla on merkitystä. Ok, kyllä se on kiva kun sisätilat on lämpimät. Mutta on se kiva myös kun moottori ei tärise ja pärise ja kolkuta kun on 25 pakkasta. Ja kyllä, duuniauto on transit. Ja jos eberi hajoaa niin auto viedään korjaamolle :D Nyt tyhmä kysymys, mutta oletko saksassa? Jos olet, niin polttoainelisälämmitin on melko turha. Mutta suomessa erittäin pätevä laitos. Ja et puhunut ilman lämmityksestä siinä edellisessä viestissä :D Turha tästä on vääntää enempää. Muuten, myös huurteenpoistossa se lämmitettävä lasi on äärimmäisen hyvä.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Onko joku täällä koeajanut uuden A-sarjan Mersun? Tai onko keskuudessamme jopa kyseisen kulkuneuvon omistajia? Kiinnostaisi puolueeton arvio auton ominaisuuksista esim. 1-sarjan Bemariin nähden.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Auton osto olisi mulla edessä. Hakusessa on noin 9000e hintainen käytetty farmari, mielellään mahdollisimman uusi ja vähän ajettu tietysti. Alustavasti olen hakenut 2005-> malleja alle 130t km ajettuna, muulla kun ei oikeastaan ole väliä, paitsi ilmastointi pitää löytyä, sekä bensakone. Tehoja en tarvi kun käytännössä kaupunkia tulee ajettua ja sitäkin vuositasolla melko vähän.

Lähinnä kaipaisin vinkkejä siihen mitä kannattaa välttää ja mitä katsoa kun noita pian lähtee pällistelemään. VW Golfin variant on ollut yksi mitä on tullut katseltua, samoin Opeleita tulee Astrana sekä Vectrana vastaan paljon noilla spekseillä. Onko noi 2004-2006 Opelit mistään kotoisin?
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Lähinnä kaipaisin vinkkejä siihen mitä kannattaa välttää ja mitä katsoa kun noita pian lähtee pällistelemään. VW Golfin variant on ollut yksi mitä on tullut katseltua, samoin Opeleita tulee Astrana sekä Vectrana vastaan paljon noilla spekseillä. Onko noi 2004-2006 Opelit mistään kotoisin?
Duunikaverilla on hiukan tuoreempi farkku-Astra eikä sillä ole kovin monta positiivista sanaa siitä. Ilmastointi pitää kuulemma ottaa pois päältä, jos meinaa lähteä ohittamaan. Muuten ei kiihdy. Ja sitten ne normaalit murheet, mitä nyt ikinä Opelille keksii tai muistaa.
 

Tuamas

Jäsen
Lähinnä kaipaisin vinkkejä siihen mitä kannattaa välttää ja mitä katsoa kun noita pian lähtee pällistelemään. VW Golfin variant on ollut yksi mitä on tullut katseltua, samoin Opeleita tulee Astrana sekä Vectrana vastaan paljon noilla spekseillä. Onko noi 2004-2006 Opelit mistään kotoisin?

Meillä on vielä muutaman viikon (kun löytyy sopiva uudempi vaihturi, niin lähtee) 2005 Astra farmari.

Hyvä auto ajaa ja penkit ainakin Cosmo-versiossa hyvät. Rengasmelu on kova, ehkä 15 tuumaiset ja mahdollisimmat hiljaiset renkaat voisivat hiukan jelpata, mutta motarilla on turha kuvitella normaaliäänellä keskustelemista.

Lisäksi tuntuu että käyttöikä loppuu siinä 150 tuhannen kohdalla, meillä meni vaihtoon käytännössä kaikki alustan osat ja muuta pientä.

Tilaa on ihan ok, varsinkin jos on kohtuullisen lyhyitä käyttäjiä. Takakonttiin menee meillä ahtamalla rattaat ja koirahäkki.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ainakin nuo tuon ikäluokan Vectrat on hyviä pelejä, olen niistä joskus aikaisemminkin tähän ketjuun kirjoittanut. Opelilla on huono maine, ja osittain ihan aiheesta, mutta minusta nämä 2000-luvun Opelit ovat mainettaan parempia autoja eivätkä varmaan juuri sen ongelmallisempia kuin saman ikäluokan Volkkaritkaan. Näin ainakin niiden muutaman yksilön perusteella joita kaverillani/tutuillani on ollut. Se pitää muistaa että käytetyssä autossa paljon riippuu aina siitäkin millaisella pidolla auto on ollut.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Onko noi 2004-2006 Opelit mistään kotoisin?
Itselläni oli aiemmin juurikin H-mallin farkku-Astra dieselinä ja se oli kyllä hyvä peli. Hintaluokassaan hyvä ajaa ja ainakin omassa yksilössäni oli myös hyvät varusteet (ainakin vastaaviin kilpailijoihin verrattuna).

Mitään normaaleja kulutusosia kummempaa ei tarvinnut vaihtaa. Tilaakin oli mukavasti ja sen vuoksi uusin malli ei sitten kiinnostanutkaan, koska on monessa kohtaa sisältä pienempi kuin tuo H-malli.

Ainoa hieman negatiivinen asia oli ajovalopolttimoiden hankala vaihtaminen, joka oli itse tehtynä sisälokarin kautta sen verran hankalaa, että tuli käytettyä aina pajalla. Tosin ammattilainen vaihto polttimon vartissa ja samalla vaihdatin aina molemmat. Noh, kyllähän niillä lähes pari vuotta aina meni.
 

Rushlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
2004-2006 Opelit ovat ihan hyviä. Sellaista automerkkiä ei olekaan jonka jokainen yksilö on moitteettomassa kunnossa vielä 5-10 vuotta vanhana. Opel pilasi mainettaan 90-luvun alussa ja kärsii siitä edelleen kansan parissa. Sama kansa on kuitenkin oppinut jo että Skoda ei ole enää pelkkää skeidaa, joten eiköhän Opelin arvostuskin pikkuhiljaa lähde nousuun. Itse pidän Opelia hinta-laatusuhteelta yhtenä parhaista. Jos raha ei olisi ongelmana niin sitten katselisin kalliimpia saksalaisia automerkkejä.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Auton osto olisi mulla edessä. Hakusessa on noin 9000e hintainen käytetty farmari, mielellään mahdollisimman uusi ja vähän ajettu tietysti.

Itse todennäköisesti tuolla rahalla katselisin Focus farkkuja. Focus on hyvä auto ajaa, farkkunakin kompakti kaupungissa, kohtuu tilava ja perusluotettava menopeli.
Tuollaisen saa tingittyä 9k€
Ford Focus 1.6 Trend X Juhlamalli Wagon Farmari 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto

Näytti olevan myynnissä samalla rahalla 1.8 125hp flexifuel koneellakin olevia jos haluaa ajella etanolilla(E85) ja siten säästellä muutaman euron.


_
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Auton osto olisi mulla edessä. Hakusessa on noin 9000e hintainen käytetty farmari, mielellään mahdollisimman uusi ja vähän ajettu tietysti. Alustavasti olen hakenut 2005-> malleja alle 130t km ajettuna, muulla kun ei oikeastaan ole väliä, paitsi ilmastointi pitää löytyä, sekä bensakone. Tehoja en tarvi kun käytännössä kaupunkia tulee ajettua ja sitäkin vuositasolla melko vähän.

Lueskelin sattumalta parin lehden takaista Autobildiä ja siinä oli käytettyjen esittelyssä 2006, 70tkm, 9000€ Primera farmari, jota varauksin suositeltiin. Rumahan se on, ja ainakin vaihdelaatikko kannattaa tsekata tarkkaan.

Mazda 6 lienee tässä kategoriassa luotettavin värkki, ja muutenkin kai hyvä auto, kunhan ei ruoste vaivaa. Hiukan muovinen fiilinki siinä on sisätiloissa, mutta niin on IMO focuksessakin.

Opelia varmaan itsekin kuikuilisin kyllä.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Itsellä hakusessa myös siinä 8000-10000 euron auto, kun sattui tuo työ loppumaan ja Skodasta käyttöetuautona täytyy luopua.
Auton on siis oltava farmari, automaatti sekä ilmastointi on oltava. Täs Oulun alueella olisi yksi -01 V70 ja Kemissä -03 V40, molemmat alle 200tkm ajettuja. Ei vaan oo oikeen kokemusta noista vuosituhannen alun Volvoista, kuinka lie kestäviä pelejä?


Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
 

Masentaja

Jäsen
Lueskelin sattumalta parin lehden takaista Autobildiä ja siinä oli käytettyjen esittelyssä 2006, 70tkm, 9000€ Primera farmari, jota varauksin suositeltiin. Rumahan se on, ja ainakin vaihdelaatikko kannattaa tsekata tarkkaan.

Opelia varmaan itsekin kuikuilisin kyllä.

Noista ufomallin primeroista kannattaa pysyä kaukana. Ensinnäkin ihan hirveitä kulkineita ajaa. Lisäksi niissä on ymmärtääkseni aika paljon ollut tekniikkamurheita.

Mulla on sellanen pieni aivosairaus, että taloudessa on ollut nyt vissiin kokonaisuudessaan ainakin 7 opelia. Tälläkin hetkellä niitä löytyy pari kappaletta. Ihan perushyviä vehkeitä, aina toki jotain "pientä" ja suurempaakin remppaa ollut mutta ei mitään sellaista teknistä vikaa mistä ei oisi selvitty. Se mikä Opeleissa on positiivista, on se että varaosat on pääsääntösesti melko edullisia ja huoltokampanjat on edukkaita. Maksaako 60tkm välein 300€ vai 100tkm välein tonnin jakopäästä? Niinpä. Kaikki noi on yksilöitä... Edelliseen opeliini ei vaihdettu käytännössä muuta kuin polttimoita ja jarruvalokytkin 3v aikana, nykyiseen on mennyt sitten jo vähän enemmän kilkkeitä (sama malliryhmä mutta uudempi korimalli). Tuurista paljon kiinni, mitä käteen saa. Merkistä ja mallista riippumatta.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Auton on siis oltava farmari, automaatti sekä ilmastointi on oltava. Täs Oulun alueella olisi yksi -01 V70 ja Kemissä -03 V40, molemmat alle 200tkm ajettuja. Ei vaan oo oikeen kokemusta noista vuosituhannen alun Volvoista, kuinka lie kestäviä pelejä?

Kokemuksesta voin kertoa että V40 on aika kaukana Volvon mielikuvasta, mutta kuitenkin hyvin toimiva peli. Lähinnä siis se että se on oikeasti Mitsubishi Carisma, ja Volvojen hyvä ajettavuus loistaa poissaolollaan, vaikka ei tämäkään huono ole. Muuten on kyllä esim. äänieristykseen on panostettu, penkit on Volvon omaa tuotantoa jne. eli laatuauto se on. Eikä noissa ph2 (2001 eteenpäin) Volleissa enää oikeastaan vikoja ollut. Manuaaleissa pitää välttää turbottomia moottoreita, kun tuppaa olemaan Rellun laatikot jotka ei kestä, mutta nuo automaatit on Volvon omia ja kestää vaikka ydinsodan. Moottorit Volvon omia, mutta ota turbo. Huomattavasti mukavempi ajaa, eikä kulutusta ole yhtään enempää.

V70, jos tätä uudempaa mallia (2001 eteenpäin), niin pysyisin kaukana. Varmasti hyvä auto ajaa, mutta ensimmäiset eivät ole katsastustilastoissa kovinkaan korkealla ja omaavat kohtuullisen paljon sähkövikoja.


Sent from my 90's PC using Windows XP
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Moottorit Volvon omia, mutta ota turbo. Huomattavasti mukavempi ajaa, eikä kulutusta ole yhtään enempää.

Tarkennuksena, 1.8i on ilmeisesti aina Mitsubishin kone? Siitä samaa mieltä, että 40-sarjalaisissa kannattaa ottaa turbo, se vapareissa käytettävä vaihdelaatikko on ilmeisesti aika lailla susi kun niitä on huomattavan paljon kai hajonnut plus että ainakin se 1,6-litrainen on kyllä aikasta laiska.

Farmarikäytössähän tuosta V40:stä ei ole muuta iloa kuin että mahtuu useampi loota kaljaa takakonttiin päällekkäin, muutoin tavaratila ei mielestäni ole mikään hirveän iso. Tosin monissa tapauksissa sekin riittää, että korkeussuunnassa on edes vähän enempi tilaa.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Tarkennuksena, 1.8i on ilmeisesti aina Mitsubishin kone? Siitä samaa mieltä, että 40-sarjalaisissa kannattaa ottaa turbo, se vapareissa käytettävä vaihdelaatikko on ilmeisesti aika lailla susi kun niitä on huomattavan paljon kai hajonnut plus että ainakin se 1,6-litrainen on kyllä aikasta laiska.

Juu totta, oikeassa olet tuossa asiassa että 1.8i (onko se vielä GDI) on tosiaan Mitsun kone, mutta sitä ei oo myyty Suomessa, eli ainoastaan tuontiautoissa on tota moottoria ja siinä pitää käyttää 98E:tä.

Vaihdelaatikoissa hajoaa joku muoviholkki, tai vastaava, joka sinällään ei oo kallis osa, mutta itse vaihtotyö on aivan hirveä eikä sitä voi suositella enää tuon hinta/ikäluokan autoon.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Juu totta, oikeassa olet tuossa asiassa että 1.8i (onko se vielä GDI) on tosiaan Mitsun kone, mutta sitä ei oo myyty Suomessa, eli ainoastaan tuontiautoissa on tota moottoria ja siinä pitää käyttää 98E:tä.

Mitsubishilla on vissiin tarjolla sekä OHC-1,8:a sekä DOCH-1,8 GDI:tä, mutta Volvoon meni kai pelkästään tuota GDI-konetta. Alkuperäistä GDI-koneella olevaa Suomi-Volvoa ei tosiaan ole olemassakaan, mutta niitä kai tuotiin Keski-Eurooppaan ja tätä kautta on saattanut myös kulkeutua Suomeen joitain yksilöitä. Polttoaineenkulutukseltaan GDI on kai aika maltillinen, mutta toisaalta siinä häviää sitten kallimmassa polttoaineessa kun E10 ei kelpaa.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko kellään kokemuksia 2000-luvun alun 300-sarjan bemareista. Esim. 318 ja 320. Joitakin tuollaisia farmareita tullut katseltua sillä silmällä. Mitkä on pahimmat peikot ja mitä tulisi tarkastaa, jos noihin lähtee rahojaan pistämään? Kestääkö noi motit ja vaihteistot sen reippahasti yli 200k km vai ei?

Mitäs malleja bemari teki ilman ketjukonetta normaalilla jakohihnalla joskus? Ketkukone kuitenkin huomattavasti parempi?
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Onko kellään kokemuksia 2000-luvun alun 300-sarjan bemareista. Esim. 318 ja 320. Joitakin tuollaisia farmareita tullut katseltua sillä silmällä. Mitkä on pahimmat peikot ja mitä tulisi tarkastaa, jos noihin lähtee rahojaan pistämään? Kestääkö noi motit ja vaihteistot sen reippahasti yli 200k km vai ei?

Mitäs malleja bemari teki ilman ketjukonetta normaalilla jakohihnalla joskus? Ketkukone kuitenkin huomattavasti parempi?

Mulla on noita 2000 - luvun alun 3-sarjalaisia ollut useita. Nyt on neljäs menossa. Yksi 320D ja loput 330D.

Jos automaattia olet hommaamassa, niin noissahan on ne surullisen kuuluisat GM:n boxit, joista monet ovat paukahtaneet siihen 200tkm mennessä. Manuaalipuolella ei ole mitään suurempia ongelmia ainakaan ollut. Suosittelen ottamaan manuaalin, ellet ole varma, että autoon on jo vaihdettu boxi!

Noihan on muuten aivan loistavia autoja! Mulla ei esim. näissä ole ollut mitään sähkövikoja tms. ärsyttävää. Polttoaineen siirtopumppu noista menee siinä 150tkm kieppeillä, mutta merkkiliikkeessä laitettuna oli noin 300EUR, joten ei mikään mullistava investointi.

Bensavehkeissä on ollut huohotinputken jäätymistä, mikä pahimmillaan laukoo öljyt pihalle. Jos sellaisen hankit, niin puhdista ensimmäisenä huohotinputki ja se suodatin varmuuden vuoksi. Mulla ei näissä dieseleissä ole mitään jäätymisongelmia ollut, vaikka on kovia pakkastalvia ollut, kun on vaan huolehtinut polttoaineen jäänestosta.

Itse tsekkaan ostaessa noista aina, vuotaako konehuoneessa mitkään letkut/putket ja jos mahdollista kurkata auton alle, niin vuotaako perä. Ruosteongelmia noissa ei juurikaan pitäisi olla tai ainakin minä vaihdan suoraan seuraavaan autoon jos löytyy isompia ruosteita. Niiden varalta kuitenkin kannattaa tsekata oven karmien jalkalistat ja ovien alareunat. Normaali E46 korinen Bemu kuitenkaan ei saa olla ruostunut.

En muista millon jakohihnalla on viimeksi tehty Bemaria, mutta mun muistin mukaan ainakin kaikki E46 korimallit on ketjulla ja edellinen hihnakone on jostain 90-luvun alusta.

Mä tykkään ehdottomasti näistä E46 korin Bemuista. Hinta-/laatusuhde hyvä, ainakin jos Saksasta käy hakemassa.
 

Cockersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, New York Rangers
Onko kellään kokemuksia 2000-luvun alun 300-sarjan bemareista. Esim. 318 ja 320. Joitakin tuollaisia farmareita tullut katseltua sillä silmällä. Mitkä on pahimmat peikot ja mitä tulisi tarkastaa, jos noihin lähtee rahojaan pistämään? Kestääkö noi motit ja vaihteistot sen reippahasti yli 200k km vai ei?

Mitäs malleja bemari teki ilman ketjukonetta normaalilla jakohihnalla joskus? Ketkukone kuitenkin huomattavasti parempi?

Viimeiset hihnakoneet taitaa olla vuodelta -93. Jos kyse on bensamalleista, niin ehdottomasti noista vaihtoehdoista 320 (6 syl., varmempi, huomattavasti mukavampi ajaa). Vuosimalli mieluusti yli 2002. Ruoste ei ihan kauheasti vaivaa. Farmareissa takaluukut voi kukkia saumoista. -04 eteenpäin "koritakuu" 12 vuotta.
Moottori itsessään kestää vaikka mitä. Tosiaan tuo huohotin on 6-sylinteristen vaiva. Kannattaa panostaa hieman kalliimpaan/huolletumpaan/paremmin pidettyyn yksilöön, koska tarjonta on aika kirjavaa.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Farmareissa takaluukut voi kukkia saumoista. -04 eteenpäin "koritakuu" 12 vuotta.

Ja kannattaa samalla tarkastaa konepellin etureuna sieltä konehuoneen puolelta. Syystä tahi toisesta se alkaa kukkia aika helposti. Samoin kannattaa katsoa tarkkaan farmarin takaluukku siitä kahvan/rekisterikilven valopalikan ympäriltä. Koritakuun kanssa voi muuten olla vähän niin ja näin jos auto on tuotu ulkomailta, joten tarkastaminen kannattaa.
 

-RVL-

Jäsen
Jos tuota kyselisi, vaikka mitään suurta haittaa ei ole.

Eli lämmityslaitteen puhaltimen voimakkuuden säädin alkaa toimia "vasta" n. minuutin/parin päästä auton käynnistämisestä. Liekkö joku vika vai tarkoituksella noin jostain syystä? Neljä asentoa ja pienimmällä pysyy aina alkuun, vaikka miten vääntelisi.

Puhaltaa kyllä helvetin hyvin ja lämmintä sitten kun odotellut tuon pienen ajan. Termostaatin olen vasta vaihtanut.

Ja onko ollut tätä ongelmaa lämpimillä keleillä niin en tiedä, kun vasta tämän ostin joku viikko sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös