Autoiluketju

  • 3 307 865
  • 18 973
Suosikkijoukkue
Pyöräilijät. Sympatiat: SaiPa
toisaalta keskimäärin 90tkm ajettu on parempi. Jos rahaa on vähän niin kyllä itse ostaisin mielummin sellaisen nopeasti arvoa pudottaneen auton, jolla on ajettu 90tkm kuin muidenkin ostaman mallin, jossa 200tkm maksaa saman. Maksat ylihintaa siitä, että se on tylsä Passat verrattuna siihen, että ostaisit vaikka Alfa Romeon. Toki Passat on isompi tuossa esimerkissä, mutta pointti on tämä. Tietyt autot ovat käytettyinä ylihinnoiteltuja ja/tai hintaansa nähden paljon ajettuja.

Totta se on tuokin, se kai olikin ensimmäisen kysymykseni pointti eli onko siinä järkeä? Tiedän ihmisiä joille tuon kaltainen diili on ollut hyvä juttu, mutta huonostihan siinä voi myös käydä ja sitten menee ne vähätkin rahat näihin kalliisiin kuluviin osiin. Passatin heitin toki vain esimerkkinä, ei ole fixaatiota folkkariin.
 

Christian74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins ja Tappara
Totta se on tuokin, se kai olikin ensimmäisen kysymykseni pointti eli onko siinä järkeä? Tiedän ihmisiä joille tuon kaltainen diili on ollut hyvä juttu, mutta huonostihan siinä voi myös käydä ja sitten menee ne vähätkin rahat näihin kalliisiin kuluviin osiin. Passatin heitin toki vain esimerkkinä, ei ole fixaatiota folkkariin.


Itse kyllä ehdottomasti ostaisin ennemmin 200 tkm ajetun VW:n, Toyotan tai vastaavan kuin jonkun "ei niin tylsän" Alfan, Fiatin tai Rellun puolta pienemmillä kilometreillä. Se nopea arvon menettäminen johtuu juuri siitä, että näissä B-luokan merkeissä voi olettaa joutuvansa auton luotettavuuden kanssa ongelmiin ja kustantamaan kalliitakin korjauksia paljon suuremmalla todennäköisyydellä kuin näissä arvonsa hyvin pitävissä merkeissä.
Tarkoitan toki pitkässä juoksussa ja suuria määriä autoja keskenään vertaillessa, enkä yksittäistapauksissa jotka ovat kuitenkin aina käytettyjen kohdalla mahdollisia. Kun on täysi huoltokirja, hieman luotettavaa taustatietoa ko. autosta ja mahdollisesti myös sitä myyvästä, on paljon vahvemmilla kuin ilman näitä seikkoja / tietoja. Jos tuollaiseen B-luokan autoon joihin itse luen mm. juuri Alfat, Fiatit ja tietyt ranskanpullat joutuu panostamaan isoihin remppoihin, on ikävä tosiasia myös se, ettei ne tehdyt rempat heilauta auton arvoa yhtään ylöspäin ellei sitten jollekulle hyvälle ystävälleen sitä myy näillä spekseillä maustettuna. Toki hyvälle ystävälleen kukaan tuskin em. autoja haluaa tuupata : )
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Lisätään vielä se, että oma tietämys autoista auttaa myös ennaltaehkäisemään pahimpia karikkoja ja osaaminen korjaushommissa säästää rahaa. Ei tarvitse olla mikään bensalenkkari, kun jo pieniä fiksauksia tekee hyvin itsekin. Netistä löytyy varmasti paljon tietoa esim Passatin tai sen Alfan DIY-hommista. Jos ajaa niinkuin pahimmat pullopersesikamuijat eli vaikka auto kilisee ja kolisee ja ajetaan siitä huolimatta, niin turha siinä on itkeskellä korjauskulujen perään.

Jos ei ole kiinnostusta hieman liata käsiään, niin sitten vaan makselee korjaamoille. Eihän kai kukaan (muu kuin muija) himassakaan ilmaiseksi siivoa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se nopea arvon menettäminen johtuu juuri siitä, että näissä B-luokan merkeissä voi olettaa joutuvansa auton luotettavuuden kanssa ongelmiin ja kustantamaan kalliitakin korjauksia paljon suuremmalla todennäköisyydellä kuin näissä arvonsa hyvin pitävissä merkeissä.

Kyllä näin, mutta lisäisin sanan "mielikuvasta" ennen ensimmäistä pilkkua. Esimerksi uudehkot rellut ovat kai menestyneet hyvin laatututkimuksissa, mutta arvonmenetys on silti nopeaa, mielikuva kun on 2000-luvun alun surkeudella tärvätty pitkäksi aikaa. Ja sitten huonomaineisilla merkeillä saattaa myös olla malleja, jotka laadultaan vastaavat näitä "a-merkkejä", mutta kärsivät merkin yleisestä maineesta/mielikuvasta.

Ja toisaalta, näillä "a-merkeillä" voi olla laatuvaihteluita tai ihan paskoja malleja, mutta mielikuva on silti koko merkillä laadukas.
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eberspächer temppuilee?

Moi!

Reilu pari vuotta vanha tehtaalla asennettu Eberi ja temppuilee. Ei lähtenyt pyörimään ajastimella pariin otteeseen ja käsin käynnisttettynä pölläyttää sellaisen savupilven, että näyttää kuin auto olisi tulessa.

Nyt kävin päivällä turvallisesti vesisateessa taas käynnistämässä laitteen ja savutti about 8 minuuttia ja sitten oli savuton loppuajan. Annoin käydä reilun 30 minuuttia.

Soitin jo yhteen huoltoliikkeeseen ja sanoi että tehdasasenteisissa täytyis ottaa yhteyttä maahantuojaan. Sanoi kyllä, että saattaa toimia, kunhan polttaa siitä paskat pois, omassa Bemarissa oli käynyt näin nyt syksyllä. Mitäs mieltä palstan autogurut ovat? Onko toivoa vai otetaanko jo suosiolla yhteyttä maahantuojaan?

StevieY
 

Christian74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins ja Tappara
Kyllä näin, mutta lisäisin sanan "mielikuvasta" ennen ensimmäistä pilkkua. Esimerksi uudehkot rellut ovat kai menestyneet hyvin laatututkimuksissa, mutta arvonmenetys on silti nopeaa, mielikuva kun on 2000-luvun alun surkeudella tärvätty pitkäksi aikaa. Ja sitten huonomaineisilla merkeillä saattaa myös olla malleja, jotka laadultaan vastaavat näitä "a-merkkejä", mutta kärsivät merkin yleisestä maineesta/mielikuvasta.

Ja toisaalta, näillä "a-merkeillä" voi olla laatuvaihteluita tai ihan paskoja malleja, mutta mielikuva on silti koko merkillä laadukas.

Kyllä, asiaa puhut siinä, että esim. Rellujen valtaisa arvonalennus on hyvinkin noita 2000-luvun taitteen peruja, siinä se maine on menetetty pitkäksi aikaa vaikka laatutaso olisikin saatu ylemmäs uudemmissa. Tosin uuden auton 100000tkm testi lyhyellä ajalla ei vielä anna todellista kuvaa siitä, mikä se laatu nyt sitten todella niissä on. Kunhan menee muutama vuosi Suomen ankarissa vaihtelevissa oloissa, niin sitten nämä 0-3 vuotta vanhat Rellut vasta näyttävät todellisen laatunsa ja kestävyytensä. Ovathan ne esim. luvanneet pitemmät takuut näihin nykyisiin antaakseen signaalin ostajille siitä että asiat olisivat nyt paremmalla tolalla. Se sitten tullaan näkemään lähivuosina enkä itse ainakaan liikoja anna arvoa sille montako vuotta se takuu on. Parempi 2-3 vuoden takuu autossa jossa niitä ongelmia on harvemmin kuin 4 tai 7 vuotta niissä joissa niitä todennäköisemmin ilmenee. Takuuta ylläpitääkseen joutuu kuitenkin ravaamaan kalliissa huolloissa aika tiuhaan, joten ei sekään ole mikään ilmainen etuus. Kuluvien osien piikkiinkin menee kuitenkin melko eksoottisiakin vikoja takuista huolimatta.
Mutta joo, mielikuvat ne aika pitkälle kokemusten ohella sanelevat auton arvon ja arvostuksen. Hyvä esimerkki suuresta arvostuksesta ja hyvistä kokemuksista on juuri tuo Toyotakin. Avensista pidän todella laadukkaana autona, mutta kyllä muutama huono kokemus on tuttujen kautta käynyt toisaalta ilmi Yariksen kohdalla, sitä ajaessa huomaa että saman merkin allakin seilaa monensorttista autoa.
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Moi!

Reilu pari vuotta vanha tehtaalla asennettu Eberi ja temppuilee. Ei lähtenyt pyörimään ajastimella pariin otteeseen ja käsin käynnisttettynä pölläyttää sellaisen savupilven, että näyttää kuin auto olisi tulessa.

Nyt kävin päivällä turvallisesti vesisateessa taas käynnistämässä laitteen ja savutti about 8 minuuttia ja sitten oli savuton loppuajan. Annoin käydä reilun 30 minuuttia.

Soitin jo yhteen huoltoliikkeeseen ja sanoi että tehdasasenteisissa täytyis ottaa yhteyttä maahantuojaan. Sanoi kyllä, että saattaa toimia, kunhan polttaa siitä paskat pois, omassa Bemarissa oli käynyt näin nyt syksyllä. Mitäs mieltä palstan autogurut ovat? Onko toivoa vai otetaanko jo suosiolla yhteyttä maahantuojaan?
Oikeastihan tuossa on yksi merkittävä vika ja se on että kyseessä on Eberi. Empiirisen kokemukseni mukaan Webasto on täysin ylivoimainen valinta. Varsinkin pakkasille Eberiä ei kannata käyttää vain lyhyttä aikaa, kun tuo tuntuu karstoittuvan todella helposti. Nykyisessä Mersussa ei ole Webaston kanssa ollut mitään ongelmia.

Koska kyseessä on vain kaksi vuotta vanha auto niin käytännössä yrittäisin saada tuon kyllä valmistajan kontolle - eihän noiden pitäisi noin nopeasti hajota.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Moi!

Reilu pari vuotta vanha tehtaalla asennettu Eberi ja temppuilee. Ei lähtenyt pyörimään ajastimella pariin otteeseen ja käsin käynnisttettynä pölläyttää sellaisen savupilven, että näyttää kuin auto olisi tulessa.

Nyt kävin päivällä turvallisesti vesisateessa taas käynnistämässä laitteen ja savutti about 8 minuuttia ja sitten oli savuton loppuajan. Annoin käydä reilun 30 minuuttia.

Soitin jo yhteen huoltoliikkeeseen ja sanoi että tehdasasenteisissa täytyis ottaa yhteyttä maahantuojaan. Sanoi kyllä, että saattaa toimia, kunhan polttaa siitä paskat pois, omassa Bemarissa oli käynyt näin nyt syksyllä. Mitäs mieltä palstan autogurut ovat? Onko toivoa vai otetaanko jo suosiolla yhteyttä maahantuojaan?

StevieY

Itsellä oli pari vuotta sitten Webaston kanssa vastaava ongelma ja nimenomaan syksyllä, kun ensimmäistä kertaa muutaman kuukauden tauon jälkeen otin lämmittimen käyttöön. Kyseessä on työsuhdeauto, joten vein sen heti paikalliseen merkkihuoltoon, jossa laite putsattiin. Muistaakseni sanoivat, että se oli vaan tukkeutunut ja suosittelivat laitetta käytettäväksi aika ajoin myös kesällä vastaavan estämiseksi.

Se ei siis välttämättä ole rikki ja voi siis putsaantua itsestään, eli itse kokeilisin pari kertaa käynnistää lämmitintä vaikka suorakäynnistyksellä, jos ne pahimmat paskat sieltä irtoaisivat. Ja mitä kertomaasi tulee, ovat todennäköisesti jälkimmäisessä sessiossa jo irronneet.
 

StevieY

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Se ei siis välttämättä ole rikki ja voi siis putsaantua itsestään, eli itse kokeilisin pari kertaa käynnistää lämmitintä vaikka suorakäynnistyksellä, jos ne pahimmat paskat sieltä irtoaisivat. Ja mitä kertomaasi tulee, ovat todennäköisesti jälkimmäisessä sessiossa jo irronneet.

Tätä toivotaan. Kävin taas päivällä laittamassa lämmittimen käyntiin ja nyt savutti vajaan minuutin ajan ja paljon paljon vähemmän. Toki oli paljon lämpimämpää, joka voi vaikuttaa asiaan. Sormet ristiin, että selvitään ilman huoltoja ja korjauksia.

StevieY
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Tätä toivotaan. Kävin taas päivällä laittamassa lämmittimen käyntiin ja nyt savutti vajaan minuutin ajan ja paljon paljon vähemmän. Toki oli paljon lämpimämpää, joka voi vaikuttaa asiaan. Sormet ristiin, että selvitään ilman huoltoja ja korjauksia.

StevieY
Polttelet juuri karstoja. Tärkeintä on ettet kylmällä pidä tuota lisälämmitintä käynnissä vain lyhyitä aikoja.
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Heh, mahtavaa valittamista rengasmelusta varmasti sellaselta sakilta jotka kuitenkin ajaa uusilla autoilla ja varmasti kohtuu uusilla nakeilla. Voin tietty olla ainoa, jolla radio/Maiden/ysäri soi aina niin kovaa ettei haittaa.

Pakollinen trolliavautuminen:
Tai sitten syynä on se että pitää olla se handsfree korvalla, koska ei vain voi olla tavoitettamattomissa.
Jos tämä viittasi omaan tekstiini niin voin iloksesi kertoa etten todellakaan ajele millään Skodalla ja täällä myös asfaltit ovat merkittävästi siloisempia. Mersussa on parempi äänieristys ja stereot. Koska en ole teini tai muuten jämähtänyt nuoruuteni niin kuuntelen tätä nykyään tyylikästä musiikkia enkä mitään brittiläisiä pappoja soittamassa roskaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Koska en ole teini tai muuten jämähtänyt nuoruuteni niin kuuntelen tätä nykyään tyylikästä musiikkia enkä mitään brittiläisiä pappoja soittamassa roskaa.
Teillä on schollin kanssa hyvin samantyylinen musamaku.
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Teillä on schollin kanssa hyvin samantyylinen musamaku.
Tuohan on aivan mahtava! Todellisuudessa minua on alkanut pelottamaan, että elän Schollin haluamaa elämää jossain toisessa aikajatkumossa. Asun Saksassa, ajan mersulla, kuuntelen Tim Bendzkoa (suosittelen lämpimästi), ja vaimoni + lapseni puhuvat sujuvasti paikallista kieltä.
 

Masentaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
tuossa n.5v sitten tuli pelattua noiden polttoainekäyttöisten lisälämmittimien kanssa, ja karu fakta on se, että ne kuolee juuri siksi että niitä ei käytetä. Myös sellaisia on tullut vastaan, että lämmitin on liian tehokas (juuri niin) joka aiheuttaa sen, että se ei ikinä käy "kunnolla täysiä". Poltin sammuu ennenkuin palotila on oikeasti kuiva ja puhdas. Kosteus kerääntyy sinne palotilaan joka taas aiheuttaa suuttimen tukkeutumista, liekkivahdin kärsimistä yms ruosteen ja noen muodossa. Kun palaminen ei ole puhdasta (suutin huono) aiheuttaa se nokeentumista ja ketjureaktio on valmis. Webasto ja Eberi käytti ainakin aikoinaan samoja osia sisuskaluissa. Eli juuri puhaltimet, liekkivahti ja suutin yms oli samoja kilkkeitä, eri paketissa. Ohjauspuolella oli sitten isommat erot. Mutta käytännössä ei ole eroa onko se webasto vai eberi, siis itse polttosysteemin kannalta. Molemmat toimii. Mutta jos teillä on lisälämmitin, käyttäkää sitä. Sama ilmastoinnin kanssa, käyttäkää sitä myös talvella koska keväällä se ei enää välttämättä muuten toimi.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi
Mutta jos teillä on lisälämmitin, käyttäkää sitä. Sama ilmastoinnin kanssa, käyttäkää sitä myös talvella koska keväällä se ei enää välttämättä muuten toimi.

Fordissa ainakin uudet dieselit tuottavat niin vähän hukkalämpöä, että webasto on niissä tehtaalla asennettu ja ohjelmoitu kylmillä keleillä toimimaan automaattisesti auton käynnistyttyä. Toki sen saa ajastimella lämmittämään normaaliin tapaan ennen käynnistystä, mutta pikkupakkasilla riittää että se alkaa puhaltamaan omia aikojaan. Eli lämmitin on jokatapauksessa aina kylmillä keleillä käytössä kunnes oma lämmöntuotanto riittää (jos riittää). Veikkaisin että jollakin muullakin merkillä voi olla samanlaisia systeemejä.
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Fordissa ainakin uudet dieselit tuottavat niin vähän hukkalämpöä, että webasto on niissä tehtaalla asennettu ja ohjelmoitu kylmillä keleillä toimimaan automaattisesti auton käynnistyttyä. Toki sen saa ajastimella lämmittämään normaaliin tapaan ennen käynnistystä, mutta pikkupakkasilla riittää että se alkaa puhaltamaan omia aikojaan. Eli lämmitin on jokatapauksessa aina kylmillä keleillä käytössä kunnes oma lämmöntuotanto riittää (jos riittää). Veikkaisin että jollakin muullakin merkillä voi olla samanlaisia systeemejä.
Saksalaisissa autoissa käytetään nykyään sähkövastuksia, joten (valinnaisvarusteinen) webasto ei käynnisty ajossa vaan on ainoastaan auton esilämmitystä varten. Tuo automaattikäynnistys on huono idea, koska se juuri lyhyillä ajomatkoilla ja kylmällä säällä johtaa tuohon nokeentumiseen.
 

Masentaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Se sähkövastus on vain sisätilan lämmittämistä varten (lämppärin kennon). Sillä ei moottorin lämpiämiseen ole mitään käytännön merkitystä mutta sisätilat lämpiää hieman nopeammin. Duuniautossa mulla on eberi, ja kyllä se on mahtavuutta. Siihen kun lisätään vielä tuulilasin lämmitin niin ai että :D
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Se sähkövastus on vain sisätilan lämmittämistä varten (lämppärin kennon). Sillä ei moottorin lämpiämiseen ole mitään käytännön merkitystä mutta sisätilat lämpiää hieman nopeammin. Duuniautossa mulla on eberi, ja kyllä se on mahtavuutta. Siihen kun lisätään vielä tuulilasin lämmitin niin ai että :D
No niinhän minä juuri sanoin, mutta vain toisin päin. Eli saksalaisissa Webasto on vain esilämmitykseen, kun sähkövastukset lämmittävät ilman ajon aikana. Sähkövastusten takia ei tarvita ajon aikana toimivaa lisälämmitintä a'la Ford/Volvo skandinaaviassa (Volvo tulee muuten Saksassa sähkövastuksilla ilman lisälämmitintä). Nuo vastukset ovat muuten todella tehokkaita ja kaikilla täällä olevilla keleillä auto lämpiää kahden kilometrin matkalla - siis ilman Webaston esilämmitystä ja esilämmityksen kanssa kombinaatio on erinomainen. Sinun Fordissasi tulee aika kylmä, kun Eberi lopettaa toimimisen. Mutta on kyllä myönnettävä, että tuo lämmitettävä tuulilasi on jollain Suomen keleillä aika ässä, esim. jos tulee alijäähtynyttä vettä.
 

Masentaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No niinhän minä juuri sanoin, mutta vain toisin päin. Eli saksalaisissa Webasto on vain esilämmitykseen, kun sähkövastukset lämmittävät ilman ajon aikana. Sähkövastusten takia ei tarvita ajon aikana toimivaa lisälämmitintä a'la Ford/Volvo skandinaaviassa (Volvo tulee muuten Saksassa sähkövastuksilla ilman lisälämmitintä). Nuo vastukset ovat muuten todella tehokkaita ja kaikilla täällä olevilla keleillä auto lämpiää kahden kilometrin matkalla - siis ilman Webaston esilämmitystä ja esilämmityksen kanssa kombinaatio on erinomainen. Sinun Fordissasi tulee aika kylmä, kun Eberi lopettaa toimimisen. Mutta on kyllä myönnettävä, että tuo lämmitettävä tuulilasi on jollain Suomen keleillä aika ässä, esim. jos tulee alijäähtynyttä vettä.

Tässä tuntuu että vain sisätilan lämpötilalla on merkitystä. Ok, kyllä se on kiva kun sisätilat on lämpimät. Mutta on se kiva myös kun moottori ei tärise ja pärise ja kolkuta kun on 25 pakkasta. Ja kyllä, duuniauto on transit. Ja jos eberi hajoaa niin auto viedään korjaamolle :D Nyt tyhmä kysymys, mutta oletko saksassa? Jos olet, niin polttoainelisälämmitin on melko turha. Mutta suomessa erittäin pätevä laitos. Ja et puhunut ilman lämmityksestä siinä edellisessä viestissä :D Turha tästä on vääntää enempää. Muuten, myös huurteenpoistossa se lämmitettävä lasi on äärimmäisen hyvä.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Onko joku täällä koeajanut uuden A-sarjan Mersun? Tai onko keskuudessamme jopa kyseisen kulkuneuvon omistajia? Kiinnostaisi puolueeton arvio auton ominaisuuksista esim. 1-sarjan Bemariin nähden.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Auton osto olisi mulla edessä. Hakusessa on noin 9000e hintainen käytetty farmari, mielellään mahdollisimman uusi ja vähän ajettu tietysti. Alustavasti olen hakenut 2005-> malleja alle 130t km ajettuna, muulla kun ei oikeastaan ole väliä, paitsi ilmastointi pitää löytyä, sekä bensakone. Tehoja en tarvi kun käytännössä kaupunkia tulee ajettua ja sitäkin vuositasolla melko vähän.

Lähinnä kaipaisin vinkkejä siihen mitä kannattaa välttää ja mitä katsoa kun noita pian lähtee pällistelemään. VW Golfin variant on ollut yksi mitä on tullut katseltua, samoin Opeleita tulee Astrana sekä Vectrana vastaan paljon noilla spekseillä. Onko noi 2004-2006 Opelit mistään kotoisin?
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Lähinnä kaipaisin vinkkejä siihen mitä kannattaa välttää ja mitä katsoa kun noita pian lähtee pällistelemään. VW Golfin variant on ollut yksi mitä on tullut katseltua, samoin Opeleita tulee Astrana sekä Vectrana vastaan paljon noilla spekseillä. Onko noi 2004-2006 Opelit mistään kotoisin?
Duunikaverilla on hiukan tuoreempi farkku-Astra eikä sillä ole kovin monta positiivista sanaa siitä. Ilmastointi pitää kuulemma ottaa pois päältä, jos meinaa lähteä ohittamaan. Muuten ei kiihdy. Ja sitten ne normaalit murheet, mitä nyt ikinä Opelille keksii tai muistaa.
 

Tuamas

Jäsen
Lähinnä kaipaisin vinkkejä siihen mitä kannattaa välttää ja mitä katsoa kun noita pian lähtee pällistelemään. VW Golfin variant on ollut yksi mitä on tullut katseltua, samoin Opeleita tulee Astrana sekä Vectrana vastaan paljon noilla spekseillä. Onko noi 2004-2006 Opelit mistään kotoisin?

Meillä on vielä muutaman viikon (kun löytyy sopiva uudempi vaihturi, niin lähtee) 2005 Astra farmari.

Hyvä auto ajaa ja penkit ainakin Cosmo-versiossa hyvät. Rengasmelu on kova, ehkä 15 tuumaiset ja mahdollisimmat hiljaiset renkaat voisivat hiukan jelpata, mutta motarilla on turha kuvitella normaaliäänellä keskustelemista.

Lisäksi tuntuu että käyttöikä loppuu siinä 150 tuhannen kohdalla, meillä meni vaihtoon käytännössä kaikki alustan osat ja muuta pientä.

Tilaa on ihan ok, varsinkin jos on kohtuullisen lyhyitä käyttäjiä. Takakonttiin menee meillä ahtamalla rattaat ja koirahäkki.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ainakin nuo tuon ikäluokan Vectrat on hyviä pelejä, olen niistä joskus aikaisemminkin tähän ketjuun kirjoittanut. Opelilla on huono maine, ja osittain ihan aiheesta, mutta minusta nämä 2000-luvun Opelit ovat mainettaan parempia autoja eivätkä varmaan juuri sen ongelmallisempia kuin saman ikäluokan Volkkaritkaan. Näin ainakin niiden muutaman yksilön perusteella joita kaverillani/tutuillani on ollut. Se pitää muistaa että käytetyssä autossa paljon riippuu aina siitäkin millaisella pidolla auto on ollut.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Onko noi 2004-2006 Opelit mistään kotoisin?
Itselläni oli aiemmin juurikin H-mallin farkku-Astra dieselinä ja se oli kyllä hyvä peli. Hintaluokassaan hyvä ajaa ja ainakin omassa yksilössäni oli myös hyvät varusteet (ainakin vastaaviin kilpailijoihin verrattuna).

Mitään normaaleja kulutusosia kummempaa ei tarvinnut vaihtaa. Tilaakin oli mukavasti ja sen vuoksi uusin malli ei sitten kiinnostanutkaan, koska on monessa kohtaa sisältä pienempi kuin tuo H-malli.

Ainoa hieman negatiivinen asia oli ajovalopolttimoiden hankala vaihtaminen, joka oli itse tehtynä sisälokarin kautta sen verran hankalaa, että tuli käytettyä aina pajalla. Tosin ammattilainen vaihto polttimon vartissa ja samalla vaihdatin aina molemmat. Noh, kyllähän niillä lähes pari vuotta aina meni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös