Se nopea arvon menettäminen johtuu juuri siitä, että näissä B-luokan merkeissä voi olettaa joutuvansa auton luotettavuuden kanssa ongelmiin ja kustantamaan kalliitakin korjauksia paljon suuremmalla todennäköisyydellä kuin näissä arvonsa hyvin pitävissä merkeissä.
Kyllä näin, mutta lisäisin sanan "mielikuvasta" ennen ensimmäistä pilkkua. Esimerksi uudehkot rellut ovat kai menestyneet hyvin laatututkimuksissa, mutta arvonmenetys on silti nopeaa, mielikuva kun on 2000-luvun alun surkeudella tärvätty pitkäksi aikaa. Ja sitten huonomaineisilla merkeillä saattaa myös olla malleja, jotka laadultaan vastaavat näitä "a-merkkejä", mutta kärsivät merkin yleisestä maineesta/mielikuvasta.
Ja toisaalta, näillä "a-merkeillä" voi olla laatuvaihteluita tai ihan paskoja malleja, mutta mielikuva on silti koko merkillä laadukas.