Onko kellään kokemuksia 2000-luvun alun 300-sarjan bemareista. Esim. 318 ja 320. Joitakin tuollaisia farmareita tullut katseltua sillä silmällä. Mitkä on pahimmat peikot ja mitä tulisi tarkastaa, jos noihin lähtee rahojaan pistämään? Kestääkö noi motit ja vaihteistot sen reippahasti yli 200k km vai ei?
Mitäs malleja bemari teki ilman ketjukonetta normaalilla jakohihnalla joskus? Ketkukone kuitenkin huomattavasti parempi?
Mulla on noita 2000 - luvun alun 3-sarjalaisia ollut useita. Nyt on neljäs menossa. Yksi 320D ja loput 330D.
Jos automaattia olet hommaamassa, niin noissahan on ne surullisen kuuluisat GM:n boxit, joista monet ovat paukahtaneet siihen 200tkm mennessä. Manuaalipuolella ei ole mitään suurempia ongelmia ainakaan ollut. Suosittelen ottamaan manuaalin, ellet ole varma, että autoon on jo vaihdettu boxi!
Noihan on muuten aivan loistavia autoja! Mulla ei esim. näissä ole ollut mitään sähkövikoja tms. ärsyttävää. Polttoaineen siirtopumppu noista menee siinä 150tkm kieppeillä, mutta merkkiliikkeessä laitettuna oli noin 300EUR, joten ei mikään mullistava investointi.
Bensavehkeissä on ollut huohotinputken jäätymistä, mikä pahimmillaan laukoo öljyt pihalle. Jos sellaisen hankit, niin puhdista ensimmäisenä huohotinputki ja se suodatin varmuuden vuoksi. Mulla ei näissä dieseleissä ole mitään jäätymisongelmia ollut, vaikka on kovia pakkastalvia ollut, kun on vaan huolehtinut polttoaineen jäänestosta.
Itse tsekkaan ostaessa noista aina, vuotaako konehuoneessa mitkään letkut/putket ja jos mahdollista kurkata auton alle, niin vuotaako perä. Ruosteongelmia noissa ei juurikaan pitäisi olla tai ainakin minä vaihdan suoraan seuraavaan autoon jos löytyy isompia ruosteita. Niiden varalta kuitenkin kannattaa tsekata oven karmien jalkalistat ja ovien alareunat. Normaali E46 korinen Bemu kuitenkaan ei saa olla ruostunut.
En muista millon jakohihnalla on viimeksi tehty Bemaria, mutta mun muistin mukaan ainakin kaikki E46 korimallit on ketjulla ja edellinen hihnakone on jostain 90-luvun alusta.
Mä tykkään ehdottomasti näistä E46 korin Bemuista. Hinta-/laatusuhde hyvä, ainakin jos Saksasta käy hakemassa.