Mainos

Autoiluketju

  • 3 318 919
  • 19 022

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Itsellä hakusessa myös siinä 8000-10000 euron auto, kun sattui tuo työ loppumaan ja Skodasta käyttöetuautona täytyy luopua.
Auton on siis oltava farmari, automaatti sekä ilmastointi on oltava. Täs Oulun alueella olisi yksi -01 V70 ja Kemissä -03 V40, molemmat alle 200tkm ajettuja. Ei vaan oo oikeen kokemusta noista vuosituhannen alun Volvoista, kuinka lie kestäviä pelejä?


Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
 

Masentaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Lueskelin sattumalta parin lehden takaista Autobildiä ja siinä oli käytettyjen esittelyssä 2006, 70tkm, 9000€ Primera farmari, jota varauksin suositeltiin. Rumahan se on, ja ainakin vaihdelaatikko kannattaa tsekata tarkkaan.

Opelia varmaan itsekin kuikuilisin kyllä.

Noista ufomallin primeroista kannattaa pysyä kaukana. Ensinnäkin ihan hirveitä kulkineita ajaa. Lisäksi niissä on ymmärtääkseni aika paljon ollut tekniikkamurheita.

Mulla on sellanen pieni aivosairaus, että taloudessa on ollut nyt vissiin kokonaisuudessaan ainakin 7 opelia. Tälläkin hetkellä niitä löytyy pari kappaletta. Ihan perushyviä vehkeitä, aina toki jotain "pientä" ja suurempaakin remppaa ollut mutta ei mitään sellaista teknistä vikaa mistä ei oisi selvitty. Se mikä Opeleissa on positiivista, on se että varaosat on pääsääntösesti melko edullisia ja huoltokampanjat on edukkaita. Maksaako 60tkm välein 300€ vai 100tkm välein tonnin jakopäästä? Niinpä. Kaikki noi on yksilöitä... Edelliseen opeliini ei vaihdettu käytännössä muuta kuin polttimoita ja jarruvalokytkin 3v aikana, nykyiseen on mennyt sitten jo vähän enemmän kilkkeitä (sama malliryhmä mutta uudempi korimalli). Tuurista paljon kiinni, mitä käteen saa. Merkistä ja mallista riippumatta.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Auton on siis oltava farmari, automaatti sekä ilmastointi on oltava. Täs Oulun alueella olisi yksi -01 V70 ja Kemissä -03 V40, molemmat alle 200tkm ajettuja. Ei vaan oo oikeen kokemusta noista vuosituhannen alun Volvoista, kuinka lie kestäviä pelejä?

Kokemuksesta voin kertoa että V40 on aika kaukana Volvon mielikuvasta, mutta kuitenkin hyvin toimiva peli. Lähinnä siis se että se on oikeasti Mitsubishi Carisma, ja Volvojen hyvä ajettavuus loistaa poissaolollaan, vaikka ei tämäkään huono ole. Muuten on kyllä esim. äänieristykseen on panostettu, penkit on Volvon omaa tuotantoa jne. eli laatuauto se on. Eikä noissa ph2 (2001 eteenpäin) Volleissa enää oikeastaan vikoja ollut. Manuaaleissa pitää välttää turbottomia moottoreita, kun tuppaa olemaan Rellun laatikot jotka ei kestä, mutta nuo automaatit on Volvon omia ja kestää vaikka ydinsodan. Moottorit Volvon omia, mutta ota turbo. Huomattavasti mukavempi ajaa, eikä kulutusta ole yhtään enempää.

V70, jos tätä uudempaa mallia (2001 eteenpäin), niin pysyisin kaukana. Varmasti hyvä auto ajaa, mutta ensimmäiset eivät ole katsastustilastoissa kovinkaan korkealla ja omaavat kohtuullisen paljon sähkövikoja.


Sent from my 90's PC using Windows XP
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Moottorit Volvon omia, mutta ota turbo. Huomattavasti mukavempi ajaa, eikä kulutusta ole yhtään enempää.

Tarkennuksena, 1.8i on ilmeisesti aina Mitsubishin kone? Siitä samaa mieltä, että 40-sarjalaisissa kannattaa ottaa turbo, se vapareissa käytettävä vaihdelaatikko on ilmeisesti aika lailla susi kun niitä on huomattavan paljon kai hajonnut plus että ainakin se 1,6-litrainen on kyllä aikasta laiska.

Farmarikäytössähän tuosta V40:stä ei ole muuta iloa kuin että mahtuu useampi loota kaljaa takakonttiin päällekkäin, muutoin tavaratila ei mielestäni ole mikään hirveän iso. Tosin monissa tapauksissa sekin riittää, että korkeussuunnassa on edes vähän enempi tilaa.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Tarkennuksena, 1.8i on ilmeisesti aina Mitsubishin kone? Siitä samaa mieltä, että 40-sarjalaisissa kannattaa ottaa turbo, se vapareissa käytettävä vaihdelaatikko on ilmeisesti aika lailla susi kun niitä on huomattavan paljon kai hajonnut plus että ainakin se 1,6-litrainen on kyllä aikasta laiska.

Juu totta, oikeassa olet tuossa asiassa että 1.8i (onko se vielä GDI) on tosiaan Mitsun kone, mutta sitä ei oo myyty Suomessa, eli ainoastaan tuontiautoissa on tota moottoria ja siinä pitää käyttää 98E:tä.

Vaihdelaatikoissa hajoaa joku muoviholkki, tai vastaava, joka sinällään ei oo kallis osa, mutta itse vaihtotyö on aivan hirveä eikä sitä voi suositella enää tuon hinta/ikäluokan autoon.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Juu totta, oikeassa olet tuossa asiassa että 1.8i (onko se vielä GDI) on tosiaan Mitsun kone, mutta sitä ei oo myyty Suomessa, eli ainoastaan tuontiautoissa on tota moottoria ja siinä pitää käyttää 98E:tä.

Mitsubishilla on vissiin tarjolla sekä OHC-1,8:a sekä DOCH-1,8 GDI:tä, mutta Volvoon meni kai pelkästään tuota GDI-konetta. Alkuperäistä GDI-koneella olevaa Suomi-Volvoa ei tosiaan ole olemassakaan, mutta niitä kai tuotiin Keski-Eurooppaan ja tätä kautta on saattanut myös kulkeutua Suomeen joitain yksilöitä. Polttoaineenkulutukseltaan GDI on kai aika maltillinen, mutta toisaalta siinä häviää sitten kallimmassa polttoaineessa kun E10 ei kelpaa.
 

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko kellään kokemuksia 2000-luvun alun 300-sarjan bemareista. Esim. 318 ja 320. Joitakin tuollaisia farmareita tullut katseltua sillä silmällä. Mitkä on pahimmat peikot ja mitä tulisi tarkastaa, jos noihin lähtee rahojaan pistämään? Kestääkö noi motit ja vaihteistot sen reippahasti yli 200k km vai ei?

Mitäs malleja bemari teki ilman ketjukonetta normaalilla jakohihnalla joskus? Ketkukone kuitenkin huomattavasti parempi?
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Onko kellään kokemuksia 2000-luvun alun 300-sarjan bemareista. Esim. 318 ja 320. Joitakin tuollaisia farmareita tullut katseltua sillä silmällä. Mitkä on pahimmat peikot ja mitä tulisi tarkastaa, jos noihin lähtee rahojaan pistämään? Kestääkö noi motit ja vaihteistot sen reippahasti yli 200k km vai ei?

Mitäs malleja bemari teki ilman ketjukonetta normaalilla jakohihnalla joskus? Ketkukone kuitenkin huomattavasti parempi?

Mulla on noita 2000 - luvun alun 3-sarjalaisia ollut useita. Nyt on neljäs menossa. Yksi 320D ja loput 330D.

Jos automaattia olet hommaamassa, niin noissahan on ne surullisen kuuluisat GM:n boxit, joista monet ovat paukahtaneet siihen 200tkm mennessä. Manuaalipuolella ei ole mitään suurempia ongelmia ainakaan ollut. Suosittelen ottamaan manuaalin, ellet ole varma, että autoon on jo vaihdettu boxi!

Noihan on muuten aivan loistavia autoja! Mulla ei esim. näissä ole ollut mitään sähkövikoja tms. ärsyttävää. Polttoaineen siirtopumppu noista menee siinä 150tkm kieppeillä, mutta merkkiliikkeessä laitettuna oli noin 300EUR, joten ei mikään mullistava investointi.

Bensavehkeissä on ollut huohotinputken jäätymistä, mikä pahimmillaan laukoo öljyt pihalle. Jos sellaisen hankit, niin puhdista ensimmäisenä huohotinputki ja se suodatin varmuuden vuoksi. Mulla ei näissä dieseleissä ole mitään jäätymisongelmia ollut, vaikka on kovia pakkastalvia ollut, kun on vaan huolehtinut polttoaineen jäänestosta.

Itse tsekkaan ostaessa noista aina, vuotaako konehuoneessa mitkään letkut/putket ja jos mahdollista kurkata auton alle, niin vuotaako perä. Ruosteongelmia noissa ei juurikaan pitäisi olla tai ainakin minä vaihdan suoraan seuraavaan autoon jos löytyy isompia ruosteita. Niiden varalta kuitenkin kannattaa tsekata oven karmien jalkalistat ja ovien alareunat. Normaali E46 korinen Bemu kuitenkaan ei saa olla ruostunut.

En muista millon jakohihnalla on viimeksi tehty Bemaria, mutta mun muistin mukaan ainakin kaikki E46 korimallit on ketjulla ja edellinen hihnakone on jostain 90-luvun alusta.

Mä tykkään ehdottomasti näistä E46 korin Bemuista. Hinta-/laatusuhde hyvä, ainakin jos Saksasta käy hakemassa.
 

Cockersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, New York Rangers
Onko kellään kokemuksia 2000-luvun alun 300-sarjan bemareista. Esim. 318 ja 320. Joitakin tuollaisia farmareita tullut katseltua sillä silmällä. Mitkä on pahimmat peikot ja mitä tulisi tarkastaa, jos noihin lähtee rahojaan pistämään? Kestääkö noi motit ja vaihteistot sen reippahasti yli 200k km vai ei?

Mitäs malleja bemari teki ilman ketjukonetta normaalilla jakohihnalla joskus? Ketkukone kuitenkin huomattavasti parempi?

Viimeiset hihnakoneet taitaa olla vuodelta -93. Jos kyse on bensamalleista, niin ehdottomasti noista vaihtoehdoista 320 (6 syl., varmempi, huomattavasti mukavampi ajaa). Vuosimalli mieluusti yli 2002. Ruoste ei ihan kauheasti vaivaa. Farmareissa takaluukut voi kukkia saumoista. -04 eteenpäin "koritakuu" 12 vuotta.
Moottori itsessään kestää vaikka mitä. Tosiaan tuo huohotin on 6-sylinteristen vaiva. Kannattaa panostaa hieman kalliimpaan/huolletumpaan/paremmin pidettyyn yksilöön, koska tarjonta on aika kirjavaa.
 

MarkusMaggot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaljaliigalaiset
Farmareissa takaluukut voi kukkia saumoista. -04 eteenpäin "koritakuu" 12 vuotta.

Ja kannattaa samalla tarkastaa konepellin etureuna sieltä konehuoneen puolelta. Syystä tahi toisesta se alkaa kukkia aika helposti. Samoin kannattaa katsoa tarkkaan farmarin takaluukku siitä kahvan/rekisterikilven valopalikan ympäriltä. Koritakuun kanssa voi muuten olla vähän niin ja näin jos auto on tuotu ulkomailta, joten tarkastaminen kannattaa.
 

Cocktus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, HPK
Jos tuota kyselisi, vaikka mitään suurta haittaa ei ole.

Veikkaisin, että autossasi on jokin automatiikka joka kylmällä kelillä hyödyntää startin jälkeen kaiken lämpöenergian moottorin lämmittämiseen. Kun moottori on lämmennyt asteeseen x niin lämpöä voidaan alkaa jakamaan myös sisätiloihin.

En tiedä onko autoissa tuollaisia toimintoja. Eli tämä on täysin puhdas veikkaus.
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Pakko kysyä tämmöinen hölmö kysymys täältäkin. Olen ihmetellyt erästä 2000-vuoden (+/- vuosi suuntaan tai toiseen) farmari Opel Vectraa. Auto on seissyt nyt varmaan n. 3 vuotta tuossa pihalla. Kuinkakohan pahasti kyseinen auto on jo mennyt pilalle? Muistan että se on siihen ajettu. Pellit ovat ihan kunnossa, mutta sisällä näkyy jo jotain pientä "kukkimista" penkeissä.

Saako tuommoisesta enää mitään peliä ja kuinkakohan kallista hupia se on?
 

Funky Duck

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kysäistäänpä nyt täältä, jos vaikka joku sattuisi asiasta jotain tietämään.

Autostani (Peugeot 306 vm. -94) on alkanut kuulumaan kummallista ääntä, joka kuulostaa vähän kuin joku hankaisi johonkin. Tämä ääni tosin alkaa vasta, kun maantiellä on ajettu joku 40-60 kilometriä. Kaupunkiajossa ei ole kuulunut. Ääni tuntuisi tulevan ehkä pohjasta jostain kohtaa, ja se voimistuu kun nostaa jalan kaasulta, eli kun moottori jarruttaa. Kun vauhti hidastuu, niin äänen korkeus pysyy kuitenkin samana, eli ei voi johtua esim renkaan hankautumisesta koria vasten tms. Sitten kun pysähdyn hetkeksi vaikka huoltoasemalle tauolle, ja jatkan matkaa hetken päästä, niin ääntä ei taas kuulu, mutta alkaa muutaman kilometrin jälkeen.

Olikohan nyt kauhean hankalasti kuvailtu ongelma. Onko kellään mitään hajua, mistä tämä voisi johtua?
 

Funky Duck

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Vaihdelaatikko? Onkohan sinne vaihdelaatikkoon öljyt vaihdettu milloin? Tai sitten pyöränlaakeri...

Ei ole kyllä mitään tietoa. Minulla auto on ollut käytössä 1,5 vuotta eikä tänä aikana ainakaan ole vaihdettu.

EDIT. Lisätään sen verran vielä, että vaikka laittaa vaihteen vapaalle, niin ääni kuuluu edelleen.
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
EDIT. Lisätään sen verran vielä, että vaikka laittaa vaihteen vapaalle, niin ääni kuuluu edelleen.

Eikös tuonikäisissä pököteissä ole jos jonkinlaista vaihteisto-onkelmaa, lähinnä kai vivustossa, varmaan laakereissa ja synkronoinneissa myös?

Tästä tulikin mieleeni hauska kertomus, haluatteko kuulla? Ei se mitään. Etsin joitain vuosia sitten kakkosautoa, ja kävin koeajamassa 90-luvun alun Pököttiä, 405 oli malli varmaankin. Auto oli nettiauton ja puhelinkeskustelun perusteella kuin unelma, joten sovin koeajon. Paikan päällä kävi ilmi, että pakki ei mene päälle, kuulemma pikkuvika ja helppo korjata. Just just. Käytiin kuitenkin myyjän kanssa koeajolla ihan mielenkiinnosta, kun en ollut kyseista automallia koskaan ajanut. Ihan tavalliselta vanhalta autolta se tuntui, ja päätin muutaman kilometrin kuluttua kääntyä takaisin. Arvatkaa muistinko tuon pakkiongelman? Yritin kääntää auton ihan tavallisella tienpätkällä, eihän se ihan taittunut, vaan jäi nokka kohti penkkaa poikittain lievään alamäkeen. Myyjä meni kiltisti työntelemään.

Samaa autonhankintaa oli se kerta, kun jäätiin vaimon kanssa kesken koeajon renkaanpotkimissession Skoda Felician ulkopuolelle paukkupakkasissa keskellä ei mitään, kun keskuslukko napsahti päälle avaimet virtalukossa ja auto käynnissä. Good times.
 

Funky Duck

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Eikös tuonikäisissä pököteissä ole jos jonkinlaista vaihteisto-onkelmaa, lähinnä kai vivustossa, varmaan laakereissa ja synkronoinneissa myös?

Voipi olla, ei ole kokemusta kuin tästä kyseisestä kappaleesta. Mutta kilometrejähän tuolla ei ole ajettu kuin vähän vajaa 130 000, eli sen puolesta melkein kuin uusi :).
Kaikenlaista muuta pikkuongelmaa toki löytyy, esim. sähkövikaa yms. Tämä ääni tässä nyt kuitenkin alkoi hiljattain ja kuulostaa sen verran pahalta, että varmaan pitäisi sille jotain tehdä.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Voipi olla, ei ole kokemusta kuin tästä kyseisestä kappaleesta. Mutta kilometrejähän tuolla ei ole ajettu kuin vähän vajaa 130 000, eli sen puolesta melkein kuin uusi :).
Kaikenlaista muuta pikkuongelmaa toki löytyy, esim. sähkövikaa yms. Tämä ääni tässä nyt kuitenkin alkoi hiljattain ja kuulostaa sen verran pahalta, että varmaan pitäisi sille jotain tehdä.
Jos noin vähän kilometrejä niin tekniikka kyllä kestää vielä vähintäänkin samanmoiset kilometrit päälle mikäli edes jotenkin huollettu. Taka-akseli vikaa noissa enimmäkseen ollut. Mutta kannattaa kysyä Peugeotin foorumilta kyseisestä viasta mikäli kiinnostaa. Sieltä saa yleensä asiallisia vastauksia.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Onko palstalla ketään uuden V60:n omistajaa? Itselläni on harkinnassa auto akselilta A4 Avant/V60/Passat ja riippuu toki työnantajan politiikastakin lopulta, koska tulee työkaluksi.

Noita kolmea olen nyt koeajellut, ja jako on selkeä. Audi, jos haluat vauhtia ja sporttia, Volvo, jos haluat mukavuutta ja Passat, jos haluat tilaa. Koeajossa oli V60 D3-koneella; onko se lopulta liian nuhapumppu siihen? Autohan oli noin muuten aivan mahtava, mutta suht rapsakkaan Golfiin tottuneena isomman auton kuskaaminen tuolla koneella, automaattilaatikolla oli vähän nihkeää, varsinkin ramppikiihdytykset.

Toinen, mistä ehkä kaipaan kokemuksia on tuo Volvon Geartronic-laatikko. Tuntuu nykypäivänä uskomattomalta, että laatikko lisää kulutusta 1,2 l/100 km. Nykihän se vanhanmallisen lootan tyyliin enemmän kuin vaikka DSG Volkkarilla. Muuten V60 tuntui tossa noin 90 kilsan testiajossa ihan mahtavalta vehkeeltä, ja mukavuuteen on todella panostettu.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Pakko kysyä tämmöinen hölmö kysymys täältäkin. Olen ihmetellyt erästä 2000-vuoden (+/- vuosi suuntaan tai toiseen) farmari Opel Vectraa. Auto on seissyt nyt varmaan n. 3 vuotta tuossa pihalla. Kuinkakohan pahasti kyseinen auto on jo mennyt pilalle? Muistan että se on siihen ajettu. Pellit ovat ihan kunnossa, mutta sisällä näkyy jo jotain pientä "kukkimista" penkeissä.

Toi sisätilan kukkiminenhan on vaan hankausta jne. ei paha. Eikä se pelleissä näy se seisominen, mutta missä se seisoo?? Nurmikolla? Silloin voi olla entinen auto. Nurmikko ja siitä ylös nouseva kosteus syö pohjan aivan mädäksi tuossa ajassa. Sitten jos on ollu asfaltilla, niin ehkä ok, mutta luultavasti jarrut jumissa, renkaat entiset, laakerit ruosteessa, akku pimeänä/oikarissa ja siten voi olla että koko auton tietokoneen saa uusia... Ei ei, varsinkin kun kyse tuon ikäisestä Vetukasta, joita saa muutamalla satasella. :) En suosittele.

Itsellä kokemusta tehtaan piristetystä GSI Corsasta (irmscher?), joka oli seissyt kaverin pihalla (siis nurmikolla) 2 vuotta. Pyysi siitä ihan helvetisti, suostuin maksamaan muutaman satasen. Ei myynny, lopulta yks tuttu hinasi sen ja hitsasi pohjaa ja korjasi vaurioita kahden kk illat ja sen jälkeenkin ei päässyt enää toisesta katsastuksesta läpi kun vuoden aikana noita ongelmia ilmaantui lisää. Nyt auto on jossain rokkirallissa/paalissa. :D
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kysäistäänpä nyt täältä, jos vaikka joku sattuisi asiasta jotain tietämään.

Autostani (Peugeot 306 vm. -94) on alkanut kuulumaan kummallista ääntä, joka kuulostaa vähän kuin joku hankaisi johonkin. Tämä ääni tosin alkaa vasta, kun maantiellä on ajettu joku 40-60 kilometriä. Kaupunkiajossa ei ole kuulunut. Ääni tuntuisi tulevan ehkä pohjasta jostain kohtaa, ja se voimistuu kun nostaa jalan kaasulta, eli kun moottori jarruttaa. Kun vauhti hidastuu, niin äänen korkeus pysyy kuitenkin samana, eli ei voi johtua esim renkaan hankautumisesta koria vasten tms. Sitten kun pysähdyn hetkeksi vaikka huoltoasemalle tauolle, ja jatkan matkaa hetken päästä, niin ääntä ei taas kuulu, mutta alkaa muutaman kilometrin jälkeen.

Olikohan nyt kauhean hankalasti kuvailtu ongelma. Onko kellään mitään hajua, mistä tämä voisi johtua?
Mahdollisesti kyseessä on ominaisuus eikä vika. Jos se on sama juttu kuin erään sukulaiseni Pösössä, se tulee vaihdelaatikosta eikä aiheuta muita ongelmia äänen lisäksi. Joku pinttynyt Pösö-mies oli todennut tuon, kun auto oli ties kuinka monetta kertaa syynättävänä. Oli siis ensimmäistä kertaa kyseisellä huoltomiehellä katsottavana.

Tai sitten sulla on ihan eri homma kyseessä.
 

Funky Duck

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mahdollisesti kyseessä on ominaisuus eikä vika. Jos se on sama juttu kuin erään sukulaiseni Pösössä, se tulee vaihdelaatikosta eikä aiheuta muita ongelmia äänen lisäksi. Joku pinttynyt Pösö-mies oli todennut tuon, kun auto oli ties kuinka monetta kertaa syynättävänä. Oli siis ensimmäistä kertaa kyseisellä huoltomiehellä katsottavana.

Tai sitten sulla on ihan eri homma kyseessä.

Saatiinko sitä ääntä mitenkään vaimenemaan? On vaan aika ärsyttävää, jos kyseinen ominaisuus löytyy minunkin autostani, eikä asialle voi tehdä mitään. On se ääni kuitenkin sen verran häiritsevä.

Täytyy varmaan kuitenkin käydä jossain tuota näyttämässä, jos onkin jotain vikaa jossain.
 
Noita kolmea olen nyt koeajellut, ja jako on selkeä. Audi, jos haluat vauhtia ja sporttia, Volvo, jos haluat mukavuutta ja Passat, jos haluat tilaa.

Omasta mielestäni A4 ei kyllä ole millään muotoa uutta V60:stä sporttisempi. Esim. uuden Volvon ohjaustuntuma on pykälää, paria Audia täsmällisempi. Myös sport-alusta (vai mikä nimi sillä nyt on) toimii vallan mainiosti. Pidän tuota uutta Volvoa erinomaisena ajajan autona, mutta kyllä se D5:na kannattaa ottaa.

Noista vaihtoehdoista ilman muuta Volvo. Entäs 300-sarja? DS5? Insignia? Uusi Mazda 6? Valinnanvaraahan on.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Saatiinko sitä ääntä mitenkään vaimenemaan? On vaan aika ärsyttävää, jos kyseinen ominaisuus löytyy minunkin autostani, eikä asialle voi tehdä mitään. On se ääni kuitenkin sen verran häiritsevä.

Täytyy varmaan kuitenkin käydä jossain tuota näyttämässä, jos onkin jotain vikaa jossain.
Ei saatu. Todettiin vain, että kuuluu asiaan. Mielestäni juuri tuo moottorijarrutus oli se, millä äänen sai parhaiten aikaan.
 

Karpalovodka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kabinetti KooKoo
Mistäköhän mahtaa johtua semmonen nakutus kun kääntää autoa mutkassa ja painaa kaasua, mutta kun ajat ilman kaasua mutkaan niin ei oireile yhtään?
Pitänyt jonkin aikaa jo ääntä, mutta kun ei ole vaikuttanut ajoon niin jäänyt tämä asia vähän pois päivä järjestyksestä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös