Mainos

Autoiluketju

  • 3 321 109
  • 19 022

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Myynnissä Ford Mondeo vm. 1995 ajettu ~270k 4x4. Sunnuntaina ajan auton kotiin kun on huollossa ollut ja sen jälkeen pistän nettiautoon myyntiin. Mitäköhän pitäis hinnaksi laittaa, kun noita Ford nelivetoja ei tunnu hirveästi löytyvän?! Ja en oikee ikinä ole autoa myynnyt enkä autoista juuri tiedä. Leima 05/13.

Kai tosta joku voisi tonnin-puolitoista maksaa. Taisivat kaikki tuonikäiset nelivedot olla parilitraisella bensakoneella. Hintaa voit nostaa tai laskea sen mukaan kuinka nopeasti haluat rassista eroon.
 
Mission Impossible: Auton osto...

Pitäisi ostaa auto ja budjetti on aikalailla väliä 3-5k€. Edellinen Astra jäi kaikessa vitutuksen lomassa eukolle ja pari viikkoa olisi aikaa etsiä luottoastralle seuraajaa. Vaikka yli 400k ajettu Astra olikin hyvä peli, hakusessa on jokin muu auto, seuraavilla kriteereillä:

-bensakone (EHKÄ! pakuksi rekisteröity diesel)
-pieniruokainen
-kestävä (ylläri)
-alle 200tkm ajettu
-alle 5000€

Tällä hetkellä olen syynäillyt muutamaa VW Boraa, mutta tuo 1,4l moottori ei tunnu VW-foorumistien syväkurkkuja vakuuttavan. Kiikarissa tosin on yksi kansiremontin juuri läpikäynyt 200tkm ajettu 1.4 Bora, mitä pitää käydä kyydittämässä. Veikkaisin että tuolle jäisi hintaa joku 3000€. Pitää käydä enemmän ajelemassa jahka saa pummittua kaverilta kyytiapua. Ei ole helppoa. Auttakaa miestä (ala)mäessä!
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Tällä hetkellä olen syynäillyt muutamaa VW Boraa, mutta tuo 1,4l moottori ei tunnu VW-foorumistien syväkurkkuja vakuuttavan. Kiikarissa tosin on yksi kansiremontin juuri läpikäynyt 200tkm ajettu 1.4 Bora, mitä pitää käydä kyydittämässä. Veikkaisin että tuolle jäisi hintaa joku 3000€. Pitää käydä enemmän ajelemassa jahka saa pummittua kaverilta kyytiapua. Ei ole helppoa. Auttakaa miestä (ala)mäessä!

Toi 1.4 on kyllä aika traaginen kone, koska myös laatikot poikii noista. Eli en kyllä suosittele. On vielä kaikenlisäksi aikamoinen nuhapumppu. Miten olis tommonen, kestävyyttä ainakin itse arvostaisin tuossa hintaluokassa :
Honda Civic 1.4i S 3d *valkoinen helmi* Viistoperä 2002 - Vaihtoauto - Nettiauto
 

Hanson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, alasarjat.
Yhteinen nimittäjä töppäilyissä

Yhden vuoden sisällä itselle ja omassa tuttavapiirissä on tapahtunut kolhuja - onneksi pienehköjä - joissa kaikissa on yksi yhdistävä tekijä. Mikä ?

- bussi tuli kolmion takaa kaverini auton kylkeen
- seisoin liikennevaloissa, kun viereisen kaistan Nissan liukui kylkeen ja sai aikaan koko kyljen mittaiset skraadit
- parkkihallissa viereisestä ruudusta lähtenyt Toyota veti metrin mittaisen skraadin naapurini auton kylkeen
- vasemmalta kolmion takaa tullut Mersu ajoi kaverini upouuden Audin kylkeen, takalokasuojan kohdalle (!)
- bensiksen pihalta tullut Dacia ajoi kiinni kadulla ajaneen tuttavani auton kylkeen
- viimeisin sattui eilen, kun Mitsu ajoi kaverini perään aiheuttaen pienen kolhun.
Mitä edellisillä töppöilyillä yhteistä ? Jokaista kolhija-autoa ajoi nainen.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Mitä edellisillä töppöilyillä yhteistä ? Jokaista kolhija-autoa ajoi nainen.
"Nainen ratissa on auto ilman kuljettajaa", no törkeästi yleistäen mutta ajan 50tkm vuodessa työkseni ja vaaratilanteista aiheuttaa noin 3/4 tapauksissa nainen. Näin siis ihan kokemuspohjalta.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Näillä keleillä tää korostuu, onko se nyt niin vitun vaikee suunnata ne ajovalot? Mulla on 9mm yleisavain, säädän ne ilmaiseksi. Saa tulla ilman ajanvarausta.
Ja jos siellä autossa on porukkaa enemmän, niin niitä ajovaloja pystyy säätämään kuorman mukaan ihan sieltä sisältä käsin ja jos ette tiedä mistä, niin kysykää vaikka äideiltänne.
 
Minkäslaista näkemystä täällä tarjottaisiin dilemmaani auton suhteen. 2006vm Passat 1.9 TDI, ajettu 340tkm. Kytkin on menossa vaihtoon, ensimmäisiä kolinoita jo kuuluu. Sinänsä auto on varsin hyväkuntoinen, siisti sisältä, pellit paria täplää lukuunottamatta hyvässä kunnossa jne. Että laittaakko se min. 1500€ kiinni ja rempata kytkin - vai dumpata johkin autoliikkeeseen? Vaihtoarvoksi pari paikkaa määritti 6000€. Satsatakko siis jonkin verran ja ajella sitten etiäppäin seuraavat vuodet (ehkä 30tkm/vuosi), jakohihnakin just vaihdettu? Vai satsata vähän vielä enemmän rahaa ja vaihtaa kosla? Mazda 6 olis mielessä, yhtä yksilöö kävin katsomassakin. '06, 180tkm - mutta pisti mietityttämään, kun ruostetta oli helmoissa aikalailla. Se lienee kutosen ainoa heikko kohta, muutenhan peli on idioottivarma.
 

duud

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minkäslaista näkemystä täällä tarjottaisiin dilemmaani auton suhteen. 2006vm Passat 1.9 TDI, ajettu 340tkm. Kytkin on menossa vaihtoon, ensimmäisiä kolinoita jo kuuluu. Sinänsä auto on varsin hyväkuntoinen, siisti sisältä, pellit paria täplää lukuunottamatta hyvässä kunnossa jne. Että laittaakko se min. 1500€ kiinni ja rempata kytkin - vai dumpata johkin autoliikkeeseen? Vaihtoarvoksi pari paikkaa määritti 6000€. Satsatakko siis jonkin verran ja ajella sitten etiäppäin seuraavat vuodet (ehkä 30tkm/vuosi), jakohihnakin just vaihdettu? Vai satsata vähän vielä enemmän rahaa ja vaihtaa kosla? Mazda 6 olis mielessä, yhtä yksilöö kävin katsomassakin. '06, 180tkm - mutta pisti mietityttämään, kun ruostetta oli helmoissa aikalailla. Se lienee kutosen ainoa heikko kohta, muutenhan peli on idioottivarma.

Suosittelisin kyselemään kynkinremontin hintaa useammasta paikasta. Tuo 1500€ kuulostaa aika suolaiselta, jos muuta vikaa ei ole. Tuon ikäistä autoa ei kannattane enää merkkiliikkeissä käyttää. Tosin en oikein ymmärrä, miksi niissä muutenkaan tarvitsisi käydä.

Sen verran itse olen huomannut, että samankin ketjun merkkiliikkeissä on suuria hintaeroja ½ tunnin ajomatkan sisällä. Ei kannata takertua ensimmäiseen hinta-arvioon.

-duud-
 
Tohon hintaan vaihdetaan varmaan kaksoismassavauhtipyöräkin, joka ilmeisesti kolahtelua pitää?
Joo, ymmärsin että koko hoito menee vaihtoon. 1500-1700 oli arvio töineen ja osineen. Sit oliskin potentiaalisimmat isot rempat tehty, uudet gummit vielä alle, niin periaatteessa vois olla suht hyvää ajoo vielä paljonkin jäljellä. Eikä välttämättä sen kalliimpaa kuin vähemmän ajetulla/uudemmalla pirssillä. Pirustako näitä tietää, voihan olla, että remppaa tulee jatkossa jatkuvasti ja auto lahoo käsiin.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Erinäisten hintarajojen ja diilien myötä näyttää olevan valinta Passat Variant. Onko kellään hajua toimitusajasta näinä aikoina?
 

Fordél

Jäsen
"Nainen ratissa on auto ilman kuljettajaa", no törkeästi yleistäen mutta ajan 50tkm vuodessa työkseni ja vaaratilanteista aiheuttaa noin 3/4 tapauksissa nainen. Näin siis ihan kokemuspohjalta.

Ja mitä me teemme tällä "tiedolla"? Itse tiedän paljon mainioita naiskuljettajia, jotka ovat kokeneita ja ajavat hyvin varmasti ilman turhia riskejä, joihin taas monet miehet syyllistyvät. Ja siltikin on paljon miehiä, joihin ei päde tämäkään havainto.
 

Vili#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Harkinnassa:

- Audi A3 1.8 Tfsi 118 Kw Attraction Business (5 ovinen) (vm 2008-)

- Onko kellään kokemuksia? Tyyppivikoja? Muuta huomioitavaa?
 

Jindebyne

Jäsen
Harkinnassa:

- Audi A3 1.8 Tfsi 118 Kw Attraction Business (5 ovinen) (vm 2008-)

- Onko kellään kokemuksia? Tyyppivikoja? Muuta huomioitavaa?

Takakontin kolinaa lukuunottamatta ei valittamista, mutta sitä paikannettiinkin kuukausikaupalla huollossa. Sinne jäi ominaisuudeksi kun vaihdoin autoa. Ei sekään häirinnyt kun epätasaisilla teillä ja talvella ajaessa. Omassa autossa meni lisäksi tuulilasinpyyhkijöiden moottori rikki, mutta se meni takuuseen ja ehti olla rikki talvella yhden päivän kun merkkihuolto otti asian tarvittavalla vakavuudella.

Muuten oli oikein hyvä auto ajaa ja moottorina oli myös tuo 1.8tfsi. Sopivan sporttinen ja miellyttävä isommillakin nopeuksilla, ei huuda moottori hoosiannaa.

Kaikinpuolin hyvä auto. Yksi miinuspuoli omasta mielestäni oli, että tuntui olevan hyvin yleinen tuolla liikenteessä, vaikkei kokoluokkansa edullisin olekaan. Espoolaisten Golf tuo taitaa olla kun siellä niitä tuli työmatkoilla kokoajan bongattua.
 

Veijari

Jäsen
Harkinnassa:

- Audi A3 1.8 Tfsi 118 Kw Attraction Business (5 ovinen) (vm 2008-)

- Onko kellään kokemuksia? Tyyppivikoja? Muuta huomioitavaa?

Varmaan ihan pätevä peli kaupungissa pyörimiseen. Maantieajoon en tuollaista itselleni ottaisi sillä rengasmelu A3:ssa on melkoinen muuten niin hiljaiseen ympäristöön. Toki rengasvalinnalla tuohonkin voi hieman vaikuttaa.
Ei kai noissa A3:ssa sen enempää ongelmia tai tyyppivikoja ole kuin muissakaan automerkeissä keskimäärin. Vikoja on kaikissa autoissa, se vaan on nykymaailman meno.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Toki rengasvalinnalla tuohonkin voi hieman vaikuttaa.

Rengasmelu on jännä asia. Tällä hetkellä itsellä Contin nastat on selvästi hiljaisemmat kuin kesä Bridgestonen Potenzat, molemmat ovat samaa kokoa. Harmittaa älyttömästi että lähdin halvan tarjouksen perusteella hankkimaan nuo Potenzat, järjetön jyrinä niistä lähtee verrattuna muihin ajamaani kesärenkaisiin.

_
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Harkinnassa:
- Audi A3 1.8 Tfsi 118 Kw Attraction Business (5 ovinen) (vm 2008-)

Erittäin mukava autoa ajaa, mielestäni. Tehoa on ihan riittävästi, jos kaupungin ulkopuolellakin enemmän ajalet, ja Audin ajettavuushan on poikkeuksetta erinomainen. Samaan hintaluokkaan saattaisi tosin löytyä esim. kivempi Bemari, mutta nämä ovat täysin mielipide- ja mieltymyskysymyksiä.

Rengasmelusta sen verran, että ne A3:t, joilla olen ajanut, ovat olleet ihan mukavan hiljaisia maantieajossakin. Lieneekö rengaskysymys tässä mallissa harvinaisen ratkaiseva?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Lieneekö rengaskysymys tässä mallissa harvinaisen ratkaiseva?

Huutelen tähän väliin vielä renkaista. Itseä ainakin sapettaa kun vaihtoi kansanauton astetta kalliimpaan peltilehmään joka luetaan näihin premium ham-merkkeihin eli baijerilainen ja yksi isoimpia asioita ainakin itsellä on auton sisällä viihtyminen josta iso osa on hiljaisuutta.

Renkaiden aiheuttamassa melussa on erittäin suuria eroja varsinkin näillä suomen maanteillä, veikkaan oman kokemukseni perusteella että samassa kokoluokassa huonolla valinnalla tekee itselleen +5-10db sisämelua lisää tuolla 80-100kmh nopeuksissa.


_
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Kun on myynyt auton ja on laittamassa allekirjoitettua ilmoitusosaa postissa perään, niin kannattaako se laittaa kuitattuna kirjeenä vai ihan tavallisena kirjeenä? Kuitatusta saattaisi joku päätellä, että siitä saa lähettäjä kuitin itselleen.

Ajattelin vain, että jos Itella tapojensa mukaisesti onnistuu sössimään, niin on ainakin tiedossa, että minä olen kirjeen lähettänyt oikeaan osoitteeseen.
 

AnaKonda

Jäsen
Suosikkijoukkue
NFL, Kärpät, NJ Devils, Kraken
Kun on myynyt auton ja on laittamassa allekirjoitettua ilmoitusosaa postissa perään, niin kannattaako se laittaa kuitattuna kirjeenä vai ihan tavallisena kirjeenä? Kuitatusta saattaisi joku päätellä, että siitä saa lähettäjä kuitin itselleen.

Ajattelin vain, että jos Itella tapojensa mukaisesti onnistuu sössimään, niin on ainakin tiedossa, että minä olen kirjeen lähettänyt oikeaan osoitteeseen.

Kirjattua kirjettä voit seurata postin seurantakoodilla. Näet, missä kirje milloinkin seikkailee ja milloin vastaanottaja käy kuittaamassa sen itselleen. Eli itse ainakin laittaisin kirjattuna.

EDIT: kirjatun kirjeen voit lähettää myös siten, että sen saa hakea vain vastaanottaja. Ei luulisi tärkeiden papereiden menevän ainakaan vääriin käsiin.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tankkasin lauantaina epähuomiossa kesälaatuista dieseliä (-5/-15) ja olen nyt ajellut 1/4 tankista murheitta.Viikonloppuna on kuitenkin tulossa jopa yli 10 asteen pakkaset ja reissuun on lähdettävä lauantaina, tielle ei huvittaisi jäädä.

Kannattaako nyt tankata talvilaatua sekaan vai ajaa kesädieselit mahdollisimman loppuun ja talvilaatua sisälle?
Onko olemassa jotain ainetta jolla tilannetta voisi korjata (jäätymisenesto tjsp.)?
Diesel-suodatin vaihdettiin lokakuussa joten se on suht hyvässä kuosissa. Auto on mahdollista pistää roikkaan ennen lähtöä, samoin Webasto löytyy.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Kannattaako nyt tankata talvilaatua sekaan vai ajaa kesädieselit mahdollisimman loppuun ja talvilaatua sisälle?
Onko olemassa jotain ainetta jolla tilannetta voisi korjata (jäätymisenesto tjsp.)?

Mahdollisimman tyhjäksi tankki vaan, ennen kuin tankkaat talvilaatua päälle. Jos kesälaatua on tankissa vaikka puolet, ja laitat siihen sekaan talvilaadun, niin tuote ei ole vielä edes välilaadun pakkaskeston laatuista tavaraa. Kesälaadussahan same/suodatettavuus on -5/-15 ja talvilaadussa -29/-34. Huoltoasemilla on ostettavissa dieseliin jäänesto ainetta, pitäisi olla jo saatavilla.

Tuossa ajamisessahan on kaikista pahin viima, joka jäähdyttää kyllä polttoaineen. Tietysti, jos kesälaatua on tankissa ja pakkasta yöllä lähemmäksi -20, niin liikkeelle lähtö saattaa olla aika haasteellista.
 

12961

Jäsen
Mahdollisimman tyhjäksi tankki vaan, ennen kuin tankkaat talvilaatua päälle. Jos kesälaatua on tankissa vaikka puolet, ja laitat siihen sekaan talvilaadun, niin tuote ei ole vielä edes välilaadun pakkaskeston laatuista tavaraa. Kesälaadussahan same/suodatettavuus on -5/-15 ja talvilaadussa -29/-34. Huoltoasemilla on ostettavissa dieseliin jäänesto ainetta, pitäisi olla jo saatavilla.

Tuossa ajamisessahan on kaikista pahin viima, joka jäähdyttää kyllä polttoaineen. Tietysti, jos kesälaatua on tankissa ja pakkasta yöllä lähemmäksi -20, niin liikkeelle lähtö saattaa olla aika haasteellista.

Common Rail -vehkeessähän on kova polttoaineen paine, ja osa ruiskuttamatta jääneestä polttoaineesta palaa takaisin tankkiin, kiertoa tapahtuu koko ajan. Tankkiin takaisin tuleva polttoaine voi olla todella lämmintä korkeapainepumpun paineistuksen tuloksena. Joissain uusimoottorisissa veneissä lämmin polttoaine muodostuu jopa ongelmaksi, kun tankkien ympärillä lujitemuovi pehmenee. Autoissa tietty eri asia kun ajoviima pääsee jäähdyttämään tankkia, mutta tuskin enää auton käydessä pääsee diesel jähmettymään. Pitkän ajon jälkeen on autossakin tankki kädenlämpöinen, kesällä jopa kuuma.

Noiden CR-korkeapainepumppujen ottoteho on kilowatteja, josta suurin osa kuluu polttoaineen paineistamiseen uusimmissa järjestelmissä jopa 2200 bar paineeseen.

Pitkä tauko ja yön yli seisottaminen varmasti hyydyttävät tankissa olevan kesälaadun.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Toissa talvena porukalla hyytyi autoja teille, kun oli ne paukkupakkaset. Vaikka olisi ollut uusikin auto kyseessä. Ajoviima on kyllä niin hyytävä, ettei siinä enää auta, vaikka olisi polttoaineen lämmitin autossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös