Mainos

Autoiluketju

  • 3 321 973
  • 19 022

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
No entäs Ford Focus? Pitävät mekkalaa kuin teinit ostarissa, mutta ajettavuudeltaan ja muutenkin hyviä autoja. Eivät ole hinnallakaan pilattuka eikä mulla ole tietoa, että niissä olisi erityisen paljon vikoja.

Fokkeri passaisi kyllä minulle, vaikka onkin uskomattoman meluisa auto. Pitäisi melkein tunnustella tuonne isän suuntaan, sieltä löytyy melkoinen määrä irrationaalista inhoa tiettyjä automerkkejä kohtaan. Esim. japanilaiset ovat ehdoton ei, mutta korealaiset kelpaavat ;)
 

Fordél

Jäsen
Fokkeri passaisi kyllä minulle, vaikka onkin uskomattoman meluisa auto. Pitäisi melkein tunnustella tuonne isän suuntaan, sieltä löytyy melkoinen määrä irrationaalista inhoa tiettyjä automerkkejä kohtaan. Esim. japanilaiset ovat ehdoton ei, mutta korealaiset kelpaavat ;)

Heh, tiedän nämä tyypit. Lähipiiristäni löytyy näitä, joiden inhot eri automerkkejä kohtaan saattavat kummuta mitä käsittämättömimmistä asioista kuten vuosikymmenten takaisista natsikytköksistä jne. Koita siinä sitten selittää, että mutta kun se on hyvä ajaa, kuluttaa vähän jne. Eli toivotan jaksamista ja onnea tähän autonhankinnan avustajan tehtävääsi!
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
No entäs Ford Focus? Pitävät mekkalaa kuin teinit ostarissa, mutta ajettavuudeltaan ja muutenkin hyviä autoja. Eivät ole hinnallakaan pilattuka eikä mulla ole tietoa, että niissä olisi erityisen paljon vikoja.

Juuri pistin vaihtoon 171000 ajetun helmen. Ihan törkeen hyvä auto ajotuntumassa ja luotettavuudessa. Ei se nyt järin seksikäs ole, mutta varmaa kyytiä. Huollot ovat edullisia. Alustahan on Focuksen parasta antia ja sen huomaa kunnon hiekkatiepätkällä. Vaikka heppoja ei ole kuin reilu 100, niin kyllä saa perässätulija polkea ihan tosissaan jos meinaa iskuetäisyydellä pysyä.

Liputan tosissani Focuksen puolesta ja odotan hetkeä, että saadaan kakkosauto laittaa vaihtoon. Citikasta> Focus
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Heh, tiedän nämä tyypit.

Koetko, että juuri esiin tuomasi näkemys ranskalaisista autoista on täysin faktoihin perustuva, eikä osittain esim mielikuviin?

2001 jälkeinen x40 on varmaan ihan hyvä peli, classikeista puhumattakaan. Sitikat on halvempia hankkia (ja huoltaakin?), samalla rahalla saanee pari vuotta uudemman Sitikan kuin Volvon. Ei citroen mikään rellu laaduttomuudeltaan kuitenkaan ole, Xsara pärjäsi vielä kohtuu hyvinkin vikatilastoissa, näistä c-malleista ei haisua.
Focus on minusta kamala karvalakki Volvoon tai C5:seen verrattuna, melkein kuin joku neloskopan golffi.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
..ttuakos se uurestaan tuli?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Juuri pistin vaihtoon 171000 ajetun helmen. Ihan törkeen hyvä auto ajotuntumassa ja luotettavuudessa. Ei se nyt järin seksikäs ole, mutta varmaa kyytiä. Huollot ovat edullisia. Alustahan on Focuksen parasta antia ja sen huomaa kunnon hiekkatiepätkällä. Vaikka heppoja ei ole kuin reilu 100, niin kyllä saa perässätulija polkea ihan tosissaan jos meinaa iskuetäisyydellä pysyä.

Liputan tosissani Focuksen puolesta ja odotan hetkeä, että saadaan kakkosauto laittaa vaihtoon. Citikasta> Focus

Itsellä yli 220tkm ajettu "helmi", viimeinen a-mallin farkku. Loistopeli, sellaisen saa 3000-4000 tonnilla ja hyvä ajotuntuma tuon hintaiselle autolle, välitykset tosiaan tässä perus 1.6 100hp versiossa on hyvät kaupunkiin, auto on sen verran kevyt että ei tällä jää jalkoihin kun yksin ajaa ja autosta näkee joka suuntaan todella hyvin(mikä ei ole nykyään mikään itsestäänselvyys). Farkkuna myös tarvittaessa liikutellaan kohtuu paljon tavaraa. Osat edullisia jne. Alle viiden tonnin autoa etsivälle hyvä valinta, eikä paljon tuosta enään hinta tipu kunhan pitää auton kastastuskunnossa.


_
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Kysytään nyt, vaikka täältä jos on ymmärrystä. Itse ajattelin palkkapäivän jälkeen käydä vähän lastuttamassa Volvo S70 2.5L, ilman turboa. Joten, onko järkeä lähteä lastuttamaan autoa, jossa ei ole turboa? Kuulin jostain, ettei se ole järkevää, mutta taas eri taholta kuulin toista. Jos ei mitään ihmeellisyyksiä tule, niin käyn itse kyselemässä ammattilaisilta.
 

Joe Plop

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kysytään nyt, vaikka täältä jos on ymmärrystä. Itse ajattelin palkkapäivän jälkeen käydä vähän lastuttamassa Volvo S70 2.5L, ilman turboa...

Ei siitä välttämättä hirveästi apua ole. Saattaa siitä jotain ruiskun ajoituksia säätämällä hieman tehoa saada lisää mutta ei mitään sellaista mitä tbo-moottorista. Riippuu tietty hinnasta mitä se maksaa että kannattaako. Jos saat 5hv lisää mutta se maksaa 500€ niin sitten voi kysyä että onko enää järkevää...
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kysytään nyt, vaikka täältä jos on ymmärrystä. Itse ajattelin palkkapäivän jälkeen käydä vähän lastuttamassa Volvo S70 2.5L, ilman turboa. Joten, onko järkeä lähteä lastuttamaan autoa, jossa ei ole turboa? Kuulin jostain, ettei se ole järkevää, mutta taas eri taholta kuulin toista. Jos ei mitään ihmeellisyyksiä tule, niin käyn itse kyselemässä ammattilaisilta.

En minäkään lastuttamisesta mitään tiedä, enkä ole omistanut yhtään lastutettua autoa, mutta sellainen maku on, että rahaa tuhlaat jos vaparin käyt lastuttamassa. Tuskin mitään selkeästi huomattavaa eroa saat rahojesi vastineeksi.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kysytään nyt, vaikka täältä jos on ymmärrystä. Itse ajattelin palkkapäivän jälkeen käydä vähän lastuttamassa Volvo S70 2.5L, ilman turboa. Joten, onko järkeä lähteä lastuttamaan autoa, jossa ei ole turboa? Kuulin jostain, ettei se ole järkevää, mutta taas eri taholta kuulin toista. Jos ei mitään ihmeellisyyksiä tule, niin käyn itse kyselemässä ammattilaisilta.

Lyhykäisyydessään suosittelen mielummin vaihtamaan turbolliseen, ei näytä maltaita maksavan ja hyöty on moninverroin suurempi. Samalla paranee tehot reilusti 100hp tai 70hp riippuen onko sulla 20v vapari ja auto on myös tehoille tehty alustoineen, jarruineen jne. Eikä arvonalenemaakaan juurikaan ole enään tuossa hintaluokassa. Tässä esimerkki: Volvo S70 2,3 T 5 A 240 hv 1998 - Vaihtoauto - Nettiauto

Jos tarkoitat ammattilaisella firmaa joka myy lastutuksia, niin muista että he tekevät bisnestä ja haluavat sulle myydä kaikin keinoin sen 5hv tehonlisäyksenkin. :)


_
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Kysytään nyt, vaikka täältä jos on ymmärrystä. Itse ajattelin palkkapäivän jälkeen käydä vähän lastuttamassa Volvo S70 2.5L, ilman turboa. Joten, onko järkeä lähteä lastuttamaan autoa, jossa ei ole turboa? Kuulin jostain, ettei se ole järkevää, mutta taas eri taholta kuulin toista. Jos ei mitään ihmeellisyyksiä tule, niin käyn itse kyselemässä ammattilaisilta.

Vuosimalli auttaisi. Onko kyseessä siis 10V (144hv) vai 170hv versio? Vai 20V 140hv? Ainoa järkevä lastuttaminen voisi olla tuon jälkimmäisen version buustaaminen, sehän on siis tehtaalta tullut tehorajoitettuna, on täsmälleen sama kone kun tuo tehokkaampi. Lastulla tehoa voi saada varmaan reiluun 170:n hummaan eli yli 30hv lisää. Muuten vaparin lastuttaminen on ajan ja rahan haaskausta.
 

adetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Ryan Miller, HPK
Ajattelin kyllä aivan samaa, että tulisi halvemmaksi vain ostaa se valmiiksi turbotettu auto, johon sitten lastut.

Autoni on vuodelta -98, 170hv 20V.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Autoni on vuodelta -98, 170hv 20V.

Joo, ei missään nimessä kannata ruveta lastuttamaan. Muistaakseni tuota on lupailtu 188hv:n asti lastulla, mutta epäilen suuresti. Eikä tuokaan nyt mikään hirveä ero ole kun matalapaineturbokin tuottaa jo vakiona enemmän ja lastulla paljon enemmän.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No niin pitkän vatvomisen jälkeen ostin sen auton vihdoinkin.

Autoksi tuli Audi A4 Avant vm. 2006, 1,8 T bensakoneella ja automaattivaihteistolla. Kilometrejä on reilu 130000km ja jakohihna vaihdettu edellisessä huollossa heinäkuussa.

edit. Kaveri puhui, että tuohon voisi sen lastun kanssa hankkia, mutta taitaa bensaa kulua jo tarpeeksi ilman lastua, joten ei ainakaan tällä erää ole tarpeellinen.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Eikö tuo lastuttaminen vähennä bensankulutusta?

Oikeanlainen optimointi tietääkseni vähentää bensankulutusta, mutta harvalla se on käytännössä näin. Jostain kumman syystä lapikas kutiaa kun autossa on teho lisääntynyt.

Optimointi bensaturboon kannattaa tehdä huipputehon kustannuksella ja keskittyä vääntöön. Näin on isot pojat kertoneet.
Laadukkaita optimointeja tekee mm Karalan Turbotec.


_
 

12961

Jäsen
Perkele että kutittelee, autoa ei ole vasta odoteltukaan kuin vaivaiset noin 5kk...

Kuukauden päästä olisi alustava luovutus, uusi Jeep Grand Cherokee 3-litraisella italiaanodieselillä ja Overland-varustetasolla tulee alle. Jenkeissä koeajoin bensakoneella ja uskalsin tilata täällä ilman koeajoa. Montaa ei ole vielä liikenteessä paria koeajoautoa lukuun ottamatta.

Polttelee niin perkeleesti, mitenköhän tätä nyt lievittäisi?

Noniin, nyt on sitten uusi Isoinkkari saatu, liikkeessäkin seisotettiin noin 3 vkon ajan, koska maahantuoja ei antanut luovuttaa autoa ennen suomen pressiesittelyä. Ensimmäisiä uuden mallin Grand Cherokeeta siis pitäisi seisoa meitin tallissa.

Nyt alkaa Jeep olla laatuvaikutelmassa todella lähellä M-B ML:aa, BMW X5:a, Range Rover Sportia ym. "edustusluokan" maastureita. Sisustus, voimansiirtopaketin toiminta sekä ilmajousitus ovat aivan eri maailmasta kuin aiemmissa malleissa. En tiedä miten on muiden varustetasojen kanssa, mutta Overlandissa nyt ainakin tuntuu olevan ihan kaikki tarpeellinen ja tarpeetonkin ilmajousituksesta penkkien tuuletukseen ja ratin kehän lämmitykseen.

VM Motorin V6-diesel vaikuttaa juuri niin hyvältä kuin suoritusarvot antavat olettaa.

Auto tuli ostettua ilman varsinaista koeajomahdollisuutta ja tilattua ennakkoon, pitää sanoa, että olen positiivisesti yllättynyt!

Autoa luovutettaessa kävi vielä ilmi, että tämä on made in Detroit, joten kelpaa fiilistellä ihan aidon jenkkiauton kyytiä!
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Overlandissa nyt ainakin tuntuu olevan ihan kaikki tarpeellinen ja tarpeetonkin ilmajousituksesta penkkien tuuletukseen ja ratin kehän lämmitykseen.

Minulla oli SLK Mersussa tuollainen ratinlämmitys ja se osoittautui käytössä yhdeksi parhaista lisävarusteista.
 

hemppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minulla oli SLK Mersussa tuollainen ratinlämmitys ja se osoittautui käytössä yhdeksi parhaista lisävarusteista.
Ratinlämmitys on varmaankin tarpeellinen avoautossa talvella, mutta näin maanantaiaamuna en keksi mitään muuta turhempaa lisävarustetta umpiautoon. En kuitenkaan sano, enkä väitä, etteikö niitä ehkä saattaisi kenties olla.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ratinlämmitys on varmaankin tarpeellinen avoautossa talvella, mutta näin maanantaiaamuna en keksi mitään muuta turhempaa lisävarustetta umpiautoon. En kuitenkaan sano, enkä väitä, etteikö niitä ehkä saattaisi kenties olla.
Tuli käytyä viime talven pakkasilla koeajamassa uutta Astraa, jossa oli ratinlämmitys ja täytyy kyllä todeta, että oli yllättävän miellyttävä varuste. Itsekin olin aluksi hyvin skeptinen kyseiselle "turhakkeelle", mutta nyt on toinen asenne. Itse asiassa pakkasaamuina jääkylmä ratti on erittäin veemäinen asia ja ratinlämmitys toimii nopeasti (paljon penkinlämmitintä nopeammin) ja ajomukavuus nousee heti uudelle tasolle, vaikka auto muutoin olisi vielä sisältä kylmä. Lisäksi auton sisätilan esilämmitys jättää silti ratin melko kylmäksi.
 

12961

Jäsen
Tuli käytyä viime talven pakkasilla koeajamassa uutta Astraa, jossa oli ratinlämmitys ja täytyy kyllä todeta, että oli yllättävän miellyttävä varuste. Itsekin olin aluksi hyvin skeptinen kyseiselle "turhakkeelle", mutta nyt on toinen asenne. Itse asiassa pakkasaamuina jääkylmä ratti on erittäin veemäinen asia ja ratinlämmitys toimii nopeasti (paljon penkinlämmitintä nopeammin) ja ajomukavuus nousee heti uudelle tasolle, vaikka auto muutoin olisi vielä sisältä kylmä. Lisäksi auton sisätilan esilämmitys jättää silti ratin melko kylmäksi.

Tätä tulikin mietittyä, vaikka kelit eivät tuota vielä suosikaan. Ratin kehä lempiää todella nopeasti, ajoa tarvitaan pihasta noin 100 metriä. Montaa minuuttia tuota ei pysty pitämään päällä, sen verta kuumaksi tulee.

Voisin kuvitella, että kun joutuu lähtemään ilman webaston huudattamista kunnollisesta talvikelistä, (jos niitä täällä etelässä nyt onkaan) on tuo todella mukava varuste.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minä olen huomannut myös että lämpöisillä hanskoilla on ihan samankaltainen vaikutus kuin tuolla ratinlämmittimellä. Ja toimii myös auton ulkopuolella.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minä olen huomannut myös että lämpöisillä hanskoilla on ihan samankaltainen vaikutus kuin tuolla ratinlämmittimellä. Ja toimii myös auton ulkopuolella.

Joo, tuli kanssa mieleen, että jos ilman webastoa/lohkaria lähtee talvella liikkeelle, niin peli on kyllä menetetty jo ennen lämmitettävän ratin hipelöintiä. Auton harjaus+skrapaus paljain käsin on yksi arkielämän vastenmielisimmistä hommeleista. Muutenkin olen itseasiassa kokenut enemmän vastoinkäymisiä liian kuuman kuin kylmän ratin kanssa. Auto koko päivän suorassa auringonpaisteessa, niin ratti on niin kuuma, ettei ajamisesta tule mitään, ilmastoinnilla tästäkin toki selvitään.

Mietin hiukan tuota turhinta lisävarustetta, ja kyllähän se on etusumuvalot, vaikkeivat enää yleensä lisävaruste olekaan. Tai noh, ovathan ne elintärkeät jos on pakko ajaa aivan täydellisessä hernerokkasumussa 5km/h, mutta ei niitä siten kukaan käytä.
 

Hypodermic

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mietin hiukan tuota turhinta lisävarustetta, ja kyllähän se on etusumuvalot, vaikkeivat enää yleensä lisävaruste olekaan. Tai noh, ovathan ne elintärkeät jos on pakko ajaa aivan täydellisessä hernerokkasumussa 5km/h, mutta ei niitä siten kukaan käytä.

Jeps. Tuli viikko sitten vaihdettua autoon etupuskuri ja tässä uudessa (tarvike)puskurissa ei ollut sumareille reikiä. En sitten viitsinyt rueta niitä leikkelemään, etenkin kun sumuvalotkin oli jo vaihtokunnossa. Eipä ole ollut sumareita ikävä ja tuskin tuleekaan. Vaikka onhan se tosi coolia ajaa kaupungissakin etusumarit jatkuvasti päällä.

Ratinlämmitin kuulostaa kyllä aika turhalta, vaan mikäs siinä on jos rahaa millä mällätä - kai sitä itsekin ottaisin silloin kaikki mahdolliset varusteet.

Talvirenkaat tuli ruuvattua alle mutta nyt jälkeenpäin "tajusin", että ois varmaan sitä alustaakin voinut nostaa talvea varten...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös