Autoiluketju

  • 3 203 521
  • 18 532

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
No tuosta Hondasta voi sanoa, että vaikka kaikki japsit ovat kovia mätänemään, niin civic on kirkkaasti kärjessä. Äärettömän huono pelleiltään ja vaikka tehoa saakin, niin sitä joutuu tosiaan revittämään sen ulos saamiseksi.
ja kone ei sitä pitkään kestä...

Kokemuksesta voin sanoa, ettei Hondat mätäne sen enempää kuin muutkaan merkit. Ja kone kyllä kestää, sitä et normi revittelyllä rikki kyllä saa.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Skoda Octavia TFSI RS, kokemuksia kenelläkään?
 

Veijari

Jäsen
Skoda Octavia TFSI RS, kokemuksia kenelläkään?

Rengasmelu noissa Ocuissa on huonolla tasolla eli jos on matka-ajoa paljon niin suosittelisin koeajamaan tarkalla korvalla. RS on äänieristykseltään sitten vielä huonompi kuin se "tavallinen" Octavia.

Ocustahan tulee 2012 uusi korimalli ja jos nyt menee tilaamaan vanhan mallisen niin uuden korimallin tulon myötä tippuu tämän "vanha" korisen arvo aika yllättäen. Itse odottelisin ehkä sitä uutta korimallia jos täysin uutta Ocua on hankkimassa.
 

juza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Skoda Octavia TFSI RS, kokemuksia kenelläkään?

Itselläni ei myöskään ole mitään muuta valitettavaa kuin tuo rengasmelu. Itselläni on tuo Diesel Combina ja meteli on korvia huumaava, takatila toimii aikamoisena kaikukoppana.

Ajelin kaverin "mopogolffilla" moottoritiellä ja vauhti nousi huomaamatta 170km/h, kun en hiljaisuuden vuoksi sitä tajunnut.
 

Särki

Jäsen
Skoda Octavia TFSI RS, kokemuksia kenelläkään?

Ne RS:n isot renkaat (225/45/17 ?) sitä melua eniten aiheuttavat, perus TSI Octavia perusrenkailla on ihan kohtalaisen hiljainen. Farmarista ei ole kokemusta.
Kaiken kaikkiaan ajettavuus hyvä, tilat kiitettävät, TSI-moottori loistava, ambiente varustus riittävä, ulkonäkö makuasia (tylsähkö sanoisin).
Kokonaisuudessan tylsä ja toimiva, rahalle runsaasti vastinetta.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Itselläni ei myöskään ole mitään muuta valitettavaa kuin tuo rengasmelu. Itselläni on tuo Diesel Combina ja meteli on korvia huumaava, takatila toimii aikamoisena kaikukoppana.

En yhdy ylläolevaan kirjoitukseen. Itse 1.9 TDI sportin omistaneena ja samankokoisen rengastuksen omanneena vika ei ollut 17" renkaissa vaan siinä että auton tullessa meille 0km ajettuna, siinä oli ilmeisesti silloin jo auraskulmat kantturallaan ja se söi renkaat sellaisiksi sahalaitaisiksi vuoden aikana, joten meteli oli oikeasti huumaava. Joutu jo huutamaan toiselle siinä ulinan keskellä. Eli katsokaa renkaidenne kunto. Sitä sahalaitaisuutta on aika vaikea havaita. Uusilla renkailla oli huomattavasti hiljaisempi (ja kulmat säädettiin kuntoon). Ei hiljainen, mutta reilusti hiljaisempi.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Ajelin kaverin "mopogolffilla" moottoritiellä ja vauhti nousi huomaamatta 170km/h, kun en hiljaisuuden vuoksi sitä tajunnut.

No pitää olla kuljettajan tuntosarvissa jo vähän vikaa, jos Golfin kaltaisessa kipossa ei 170 lasissa ala nopeus jo tuntua. Golfihan on vuosimallista ja sukupolvesta riippumatta aina ollut sellainen kuin normaali auto, jossa on renkaat puolityhjät. Ei se ääni kuitenkaan ainoa tekijä ole, josta nopeuden havaitsee.

siinä oli ilmeisesti silloin jo auraskulmat kantturallaan

Muistanko ihan väärin vai eikö tuo ole ollut vähän tyyppivikana noissa? Sinällään mitättömän ärsyttävä vika, joka pidemmän päälle ei enää olekaan niin mitätön.
 

juza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No pitää olla kuljettajan tuntosarvissa jo vähän vikaa, jos Golfin kaltaisessa kipossa ei 170 lasissa ala nopeus jo tuntua.

No tuntosarvethan sen vauhdin sitten kertoikin, kun olin moottoritierampista tielle päässyt ja autot rupesivat tulemaan perä edellä vastaan ja pomput tuntuivat vähän normaalia voimakkaammilta. Tämä nopeuden ylitys oli siis ihan hetkellinen. Pointtina oli siis se että tuossa nopeudessa Golfissa kuului radio, kun RS:ssä olisi pitänyt huutaa vierustoverille.

Luonnehdintasi Golfista on kyllä ihan oikea.

Aurauskulmat ovat kyllä kunnossa.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Nonniin eli tilanne on edelleen se että pikkubroidi hommaamassa autoa, käytiin testaamassa nyt Type ärrää ja leonin fr.

Vähän sekavat fiilikset jäi, Seat tuntui saakelin hyvältä, kireä bensavehje ja ajettavuuskin oli omaan näppiin todella hyvä. Itse kallistuin vaihtoehdoista eniten Seattiin.

Hondakin tuntui hyvältä, vähän sitä sai revittää enemmän mutta en noin parin tunnin ajon aikana löytänyt mitään hälyyttävän häiritsevää. Kireä vehje sekin ja kulutustakin sai hyvin säädeltyä kunhan ei liian raskaalla kaasulla vedellyt. Maantiellä ihan ok ja hintaansa nähden varsin hyvä. Ajettu sillä oli 24 000, en sitten tiedä mitä tämä auto on kun esim kilometrejä on 80 000?

Käydään vielä ensi viikolla testailemassa Golfin Gti:tä, mutta siinä taitaa hinnat nousta hieman korviin.
 

SKA1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvä jääkiekko
Olen harkinnut nykyisen autoni (Land Rover Freelander vm. 2001, 200 tkm) vaihtamista normaaliin henkilöautoon. No laitoin pariin paikkaa kyselyt vaihdosta käytettyyn Mazda 6:seen. Heillä olivat tarjoukset välirahasta sellaisia, että käyn hakemassa Saksasta vähemmän ajetun Mazdan tai paremman auton, tullaan sen Suomeen ja silti mulle jää talviautoksi tuo Land Rover. En ymmärrä autokauppiaita.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Ajettu sillä oli 24 000, en sitten tiedä mitä tämä auto on kun esim kilometrejä on 80 000?

Hondasta en osaa varsinaisesti sanoa, mutta jos tuo sitä normaalia japsilaatua on, niin eipä tuon miksikään noilla kilometreillä vielä pitäisi muuttua. Oikeastaan saa tuplasti vetää tuon 80 tkm, jotta alkaa jotain kuluvaa osaa olla vaihtokunnossa.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Nonniin eli tilanne on edelleen se että pikkubroidi hommaamassa autoa, käytiin testaamassa nyt Type ärrää ja leonin fr.

Vähän sekavat fiilikset jäi, Seat tuntui saakelin hyvältä, kireä bensavehje ja ajettavuuskin oli omaan näppiin todella hyvä. Itse kallistuin vaihtoehdoista eniten Seattiin.

Hondakin tuntui hyvältä, vähän sitä sai revittää enemmän mutta en noin parin tunnin ajon aikana löytänyt mitään hälyyttävän häiritsevää. Kireä vehje sekin ja kulutustakin sai hyvin säädeltyä kunhan ei liian raskaalla kaasulla vedellyt. Maantiellä ihan ok ja hintaansa nähden varsin hyvä. Ajettu sillä oli 24 000, en sitten tiedä mitä tämä auto on kun esim kilometrejä on 80 000?

Käydään vielä ensi viikolla testailemassa Golfin Gti:tä, mutta siinä taitaa hinnat nousta hieman korviin.

Pakko hieman kehaista tuota Leon FR:ää kun sellaisella tulee kruisailtua lähes päivittäin. Tosin TDI versiolla ja ihan tuoreinta vuosimallia mutta kuitenkin. Erittäin hyvä ajaa, jäykkä alusta ja kiihtyy aika napsakasti. Varsinkin tuossa dieselissä on vääntö joka tekee autosta huikean ajettavan. Siihen vielä VAG-konsernin DSG niin ajaminen on melko nautinnollista. Ulkonäöltään erottuu mielestäni positiivisesti verrattuna GTI-golffeihin ja TeePeeÄrrään.

Ja tosiaan tuo hintakin on maltillinen ja rakennettu samoista palikoista kun GTI Golf. Uutena melkein 10k halvempi kun GTI-Golf ja ei tule joka nurkalla vastaan. Tietenkin jos teho ei vielä tuossa FR:ssä riitä on aina tarjolla Cupra joka tarjoaakin jo aika kovia lukemia jos kiihtyvyydestä/huipuista puhutaan.

Niin joo ja olihan tähän ketjuun ihan omaakin asiaa. Onko kenelläkään kokemuksia Audin 2.0 TFSI koneesta tai Bimmereiden 330i koneesta vuosimallista -01 eteenpäin? Autokuume on näin kesän alla melkoinen ja nuo Saksan ihmeet himottavat niin perkeleesti. Ajettavuus on ainakin Bemarissa huikea.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Olen harkinnut nykyisen autoni (Land Rover Freelander vm. 2001, 200 tkm) vaihtamista normaaliin henkilöautoon.

Onko 1,8L bensa? Taidat saada kauppiailta suoralla kaupalla kutvosen halvemmalla kuin jos lykkäät tuon Freekun vaihdossa...
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Hieman ihmetyttää ajoneuvovero, sitä sanotaan että se perustuu C02-päästöihin, mutta silti oman Focukseni autovero on matalampi kuin vanhempien Golffin. CO2-päästölukujen perusteella tuon pitäisi mennä toisinpäin, mutta niin vain juuri tullut verolappu on 10 euroa vähemmän.

Kulutus on Focuksessa heittämällä yli litran Golffia huonompi, mutta voiko sittenkin Golffin moottorin suurempi teho vaikuttaa veroon?

Kyse on siis 2007 (Focus) ja 2009 (Golf Variant) vm autoista.

Edit: hyvä huomio, ajoneuvoverosta siis kyse.
 
Viimeksi muokattu:

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Hondasta en osaa varsinaisesti sanoa, mutta jos tuo sitä normaalia japsilaatua on, niin eipä tuon miksikään noilla kilometreillä vielä pitäisi muuttua. Oikeastaan saa tuplasti vetää tuon 80 tkm, jotta alkaa jotain kuluvaa osaa olla vaihtokunnossa.

Paitsi, että jos noiden kilsojen ajamiseen menee yli puoltoistavuotta, saa varautua useamman päivän hitsaukseen.
Oikeasti pahin japsi pelleiltään ikinä. voittaa jopa 90-luvun corollat.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
2.5 l V6 bensa, automaatti.

OK, bensapelien koneet ovat noissa Freekku 1:ssä vähän huonossa huudossa, made in UK kun ovat... Halvimmalla taidat päästä jos myyt Freekun itse ja ostat auton suoralla kaupalla?
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Kyse on siis 2007 (Focus) ja 2009 (Golf Variant) vm autoista.

Tässä terveiset Trafilta (ex-AKE): AKE - Ajoneuvovero


Tuosta kun lukee niin jollain ihmeen himppavimpalla Ford on saanut sun Fockerin päästöt papereissaan alemmas kuin porukoittesi kansanautossa...

Tuohan on aikamoista buuulshittiä koko CO2 => tehdään kaikenmualiman start/stop-systeemeitä joilla saadaan keinotekoisesti päästöjä alemmas. Näin päästään laskennallisesti alle EU-normin, mutta todellisuudessa ei!
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Ajoneuvovero sikseen, mutta nyt hieman ihmetyttää ajotietokoneen näyttämä polttoaineenkulutus. Talvirenkailla kulutus oli tasan 8l/100 ja sitten vielä täytin tankin huvikseni 98:lla (48 litraa sisään, tankinpohjalle jäi n. 7 litraa 95:stä) ja n. 150km ajojen jälkeen kulutus oli sama 8.0.

Sitten alle upouudet kesärenkaat, Michelinin energy saver plussat tjsp. ja nyt en saa kulutusta millään alle 8.7:n, vaikka imo ajojakauma maantien ja kaupunkiajon välillä on kutakuinkin sama kuin ennenkin. Ja kuitenkin kelit ovat olleet kokoajan kesäiset vs. talvirengasaikana oli 10 asteen yöpakkasia ja aamustartteja kylmänä (ei tolppapaikkaa).

Eli mistä lähteä etsimään syitä muutokseen, onko 98/95-seos tankissa sotkemassa sytytystä nyt kun tankissa on enää neljäsosa jäljellä, vai ovatko kenties renkaitten aurauskulmat menneet ihan pieleen. Paineet on jo tarkistettu ja oikeiksi laitettu. Mutta kieltämättä vähän ihmetyttää kun koeajossa (joka oli ehkä 70% maantietä/motaria ja 30% pienempiä teitä) ajotietokone antoi kulutukseksi 7.3/l ja nyt sitten mennään 1,5 litraa korkeammalla...
 

Särki

Jäsen
Eli mistä lähteä etsimään syitä muutokseen

Muuttuiko uusien kesärenkaiden myötä renkaiden profiili? Josko kehä on erimittainen kuin aikaisemmissa pyörissä, voi ajotietokoneen laskelmat mennä sekaisin. Ja onko näihin ajotietokoneiden kulutuslukemiin muutenkaan luottamista, mikä on ollut laskettu todellinen kulutus uusilla renkailla?
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Muuttuiko uusien kesärenkaiden myötä renkaiden profiili? Josko kehä on erimittainen kuin aikaisemmissa pyörissä, voi ajotietokoneen laskelmat mennä sekaisin. Ja onko näihin ajotietokoneiden kulutuslukemiin muutenkaan luottamista, mikä on ollut laskettu todellinen kulutus uusilla renkailla?

Ainakin siis talvirenkailla ajotietokoneen ilmoittama keskikulutus vastasi aika hyvin sitä kulutusta jonka pystyi laskemaan ajettujen kilometrien ja tankatun polttoaineen perusteella, muutaman desin virheellä.

Profiilin pitäisi olla kesärenkailla sama kuin ennenkin, eli 205/55 ja ainakin nopeusmittarin lukema pitää paikkaansa GPS-dataan nähden, joten kehän pitäisi olla kutakuinkin sama kuin ennenkin, mutta kieltämättä pitänee vähän tarkastella asiaa suoraan kulutetun polttoaineen kautta.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Profiilin pitäisi olla kesärenkailla sama kuin ennenkin, eli 205/55 ja ainakin nopeusmittarin lukema pitää paikkaansa GPS-dataan nähden, joten kehän pitäisi olla kutakuinkin sama kuin ennenkin, mutta kieltämättä pitänee vähän tarkastella asiaa suoraan kulutetun polttoaineen kautta.

Aika hämärä homma jos kesärenkaat ovat samaa kokoa kuin talvinakit... Vierintävastushan se yleensä kulutusta lisää, eli jos talvikumit on esim. 195/55R16 ja alle nakataan kesäksi 215/40R17 niin vierintämatka on about sama, mutta vastus kasvaa vähän prkleesti leveämmällä ja jäykemmällä renkaalla. Mutta jos tämä ei ole case sun autosi kohdalla niin ihmetellä täytyy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös