Autoiluketju

  • 3 310 326
  • 18 978

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Jos viet autokauppaan vaihtoon niin ei missään nimessä kannata korjata mitään mikä ei ns. osu silmään samantien.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Omat auton osto asiat onnekseni sain vihdoin ja viimein päätökseen lähes vuoden pähkäilyjen sekä päätösten teko tuskien jälkeen, nyt sitten nuorempi veliseni on ostamassa ensimmäistä autoaan. Käytettyä autoa haeskelee, hintaa saa olla maksimissaan 30 000, kilometrejä kuulemma maksimissaan 20 000 ja jonkin verran pitäisi olla potkua koneessa.

Nyt tuossa mitä tsiikailtiin vaihtoehtoja niin tuli ensimmäisenä esille Civicin type r, 2010 malli ja hintaa himpun alle 30 000. Onkos kellään kokemusta noista uudemmista type r:stä?
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Nyt tuossa mitä tsiikailtiin vaihtoehtoja niin tuli ensimmäisenä esille Civicin type r, 2010 malli ja hintaa himpun alle 30 000. Onkos kellään kokemusta noista uudemmista type r:stä?

Ei ei ei...Älä vaan sekannu tuohon teinikinneriin. Joo, 200hp on kiva mutta kierrokset saa olla koko ajan jossain kuudessa tonnissa jotta tehot saa ulos.

Imago on vähintäänkin teinix ja en usko että tuo tulee säilyttämään arvonsa kovinkaan hyvin.

30K saat vähän käytetyn Golf GTI:n 2-litraisella turbolla joka on sata kertaa parempi kone kuin Hondassa.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Ei ei ei...Älä vaan sekannu tuohon teinikinneriin. Joo, 200hp on kiva mutta kierrokset saa olla koko ajan jossain kuudessa tonnissa jotta tehot saa ulos.

Imago on vähintäänkin teinix ja en usko että tuo tulee säilyttämään arvonsa kovinkaan hyvin.

30K saat vähän käytetyn Golf GTI:n 2-litraisella turbolla joka on sata kertaa parempi kone kuin Hondassa.

Autosta sen enempää tietämättä niin en itsekkään ottaisi koska tuo tosissaan on imagoltaan teinix. Lähinnä broidi vain on vielä siinä teinix ajatusmallissa ja siksi täytyykin nyt yrittää etsiä kaikki huonot puolet tuosta Hondasta jos niitä kerran siitä löytyy.

Yksi asia mikä tulee vielä esteeksi on tuo "auton täytyy olla alle 20 000 km ajettu", GTI ei ainakaan tuolloin mahdu edes annettuihin raameihin sekä moni muukin oikeasti hyvä vaihtoehto jää. En kuitenkaan oikein tiedä mikä olisi järkevin maksimi kilsamäärä jos haetaan järeämpää vehjettä.
 
Viimeksi muokattu:

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Nettiautosta löytyy yksi 9k ajettu 2009 GTI, 27.5K€.

Käytännössä ei ole mitään väliä onko auto 20k tai 40k ajettu, kunhan huollot on tehty, siinä on käytännössä yksi huolto korkeintaan välissä. Eli ei kannata fiksaantua mihinkään tiettyyn kilsamäärään. Alle 50k ja auto on vähän ajettu ellei kyseessä ole Ferrari, Porsche, Lambo etc.

En keksi yhtään hyvää syytä hommata TypeRää ellei tärkein kriteeri ole katu-uskottavuus amiksen pihalla.

Sano broidillesi että unohtaa nuo nipponin kierroskoneet samantien. Broidisi kiittää sinua parin vuoden päästä.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
No tuosta Hondasta voi sanoa, että vaikka kaikki japsit ovat kovia mätänemään, niin civic on kirkkaasti kärjessä. Äärettömän huono pelleiltään ja vaikka tehoa saakin, niin sitä joutuu tosiaan revittämään sen ulos saamiseksi.
ja kone ei sitä pitkään kestä...
 

Veijari

Jäsen
Joo, toi Niksin broidi on varmaan sokaistunut amiksen pihalla kuullessaan että Type-R:ssä on 200hv, ja se on vitun kova auto. "Tehoputki siihen niin lähtee kuin rusakko pusikosta ja äänet on hienot."

Kannattaa tuijottaa vähän muutakin kuin niitä maksimi teholukemia.

Käykää koeajamassa sellainen Honda ja vertailuksi oikeasti laadukas auto esim Audin A3 2-litraisella tfsi:llä. Joku tällainen esimerkiksi jos hevosia pitää olla se 200; Audi A3 Sportback Ambition 2.0 FSi Turbo 200 hv Viistoperä 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto
Väitän että tuo säilyttää hintansa paljon paremmin kuin Honda, siinä on neljä vetävää pyörää josta broidisi kiittää erityisesti talvella ja sinkitty kori ei ala kukkimaan muutaman vuoden ikäisenä kuten Hondassa. Vain muutama pointti mainitakseni.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vähän ajetun FR Leoninkin saa alle 30 000 eurolla. Ei ollenkaan hassumpi vaihtoehto type-r-lle. Hieman aikuismaisempi kuitenkin mielestäni.
 

Waky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Käykää koeajamassa sellainen Honda ja vertailuksi oikeasti laadukas auto esim Audin A3 2-litraisella tfsi:llä. Joku tällainen esimerkiksi jos hevosia pitää olla se 200; Audi A3 Sportback Ambition 2.0 FSi Turbo 200 hv Viistoperä 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto
Väitän että tuo säilyttää hintansa paljon paremmin kuin Honda, siinä on neljä vetävää pyörää josta broidisi kiittää erityisesti talvella ja sinkitty kori ei ala kukkimaan muutaman vuoden ikäisenä kuten Hondassa. Vain muutama pointti mainitakseni.

No ehkä kannattaa varmistaa, että se auto vetää niillä neljällä pyörällä, kuten tämä: Audi A3 Sportback Ambition 2.0 TSFI 147kW guattro S-LINE 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto

Kilometrejä noilla toki enemmän kuin se haettu 20tkm ja ikää reilummin. 30ke:lla kyllä on jo aika hyvin vaihtoehtoja jollei ihan 1-2 vuotta vanhaa autoa ole etsimässä.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Huomiseksi ajoon otettiin tuo teinien unelma type ärrä, torstaille yritetään saada seatin fr josta itsellänikään ei ole kokemusta mutta vaikuttaa varsin hyvältä ennakkoon. Huvittavaa oli muuten kun broidi soitteli tuosta hondasta liikkeeseen niin siellä heiteltiin vaikka mitä hienouksia autosta. Myyjä iski heti kun kuuli ostajan olevan hieman epäroivä.

Tänään täytyy duunipäivä pyhittää ja katsella itekin noita eri vaihtoehtoja lisää, esim tuo mainittu audi.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Vielä jos voi ehdottaa jotain pientä ja pippuriata niin joku pikku-volvo t5-koneella voisi olla yksi vaihtoehto. Polleja on muistaakseni 230 ja sillä koneella olevat autot ovat nelivetoisia. Tuo kone on ainakin malleissa c30, s40 ja v50.
 

Veijari

Jäsen
Vielä jos voi ehdottaa jotain pientä ja pippuriata niin joku pikku-volvo t5-koneella voisi olla yksi vaihtoehto. Polleja on muistaakseni 230 ja sillä koneella olevat autot ovat nelivetoisia. Tuo kone on ainakin malleissa c30, s40 ja v50.

Ei todellakaan ole C30 nelivetoa saatavilla, 40- ja 50- mallisarjoissakin sitä on saanut vain lisäoptiona.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Eniten tässä nyt vituttaa kun pari puhelua otin koeajojen suhteen niin tässä itse kun haki autoa muutama kuukausi sitten niin tuli tyhmänä luotettua netin tarjontaan kokoajan, nyt kun liikkeistä kyselee ja pistää täkyä sisään niin myyjät kyllä löytää hyviä valikoimia vaihdokeistaan joita on juuri tullut tai on tulossa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Niks, tänään YLen puskurissa oli vertailussa käytettyinä juuri nuo Leon ja TypeRä

Varmaan Areenassa kohta.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
No tuosta Hondasta voi sanoa, että vaikka kaikki japsit ovat kovia mätänemään, niin civic on kirkkaasti kärjessä. Äärettömän huono pelleiltään ja vaikka tehoa saakin, niin sitä joutuu tosiaan revittämään sen ulos saamiseksi.
ja kone ei sitä pitkään kestä...

Kokemuksesta voin sanoa, ettei Hondat mätäne sen enempää kuin muutkaan merkit. Ja kone kyllä kestää, sitä et normi revittelyllä rikki kyllä saa.
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Skoda Octavia TFSI RS, kokemuksia kenelläkään?
 

Veijari

Jäsen
Skoda Octavia TFSI RS, kokemuksia kenelläkään?

Rengasmelu noissa Ocuissa on huonolla tasolla eli jos on matka-ajoa paljon niin suosittelisin koeajamaan tarkalla korvalla. RS on äänieristykseltään sitten vielä huonompi kuin se "tavallinen" Octavia.

Ocustahan tulee 2012 uusi korimalli ja jos nyt menee tilaamaan vanhan mallisen niin uuden korimallin tulon myötä tippuu tämän "vanha" korisen arvo aika yllättäen. Itse odottelisin ehkä sitä uutta korimallia jos täysin uutta Ocua on hankkimassa.
 

juza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Skoda Octavia TFSI RS, kokemuksia kenelläkään?

Itselläni ei myöskään ole mitään muuta valitettavaa kuin tuo rengasmelu. Itselläni on tuo Diesel Combina ja meteli on korvia huumaava, takatila toimii aikamoisena kaikukoppana.

Ajelin kaverin "mopogolffilla" moottoritiellä ja vauhti nousi huomaamatta 170km/h, kun en hiljaisuuden vuoksi sitä tajunnut.
 

Särki

Jäsen
Skoda Octavia TFSI RS, kokemuksia kenelläkään?

Ne RS:n isot renkaat (225/45/17 ?) sitä melua eniten aiheuttavat, perus TSI Octavia perusrenkailla on ihan kohtalaisen hiljainen. Farmarista ei ole kokemusta.
Kaiken kaikkiaan ajettavuus hyvä, tilat kiitettävät, TSI-moottori loistava, ambiente varustus riittävä, ulkonäkö makuasia (tylsähkö sanoisin).
Kokonaisuudessan tylsä ja toimiva, rahalle runsaasti vastinetta.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Itselläni ei myöskään ole mitään muuta valitettavaa kuin tuo rengasmelu. Itselläni on tuo Diesel Combina ja meteli on korvia huumaava, takatila toimii aikamoisena kaikukoppana.

En yhdy ylläolevaan kirjoitukseen. Itse 1.9 TDI sportin omistaneena ja samankokoisen rengastuksen omanneena vika ei ollut 17" renkaissa vaan siinä että auton tullessa meille 0km ajettuna, siinä oli ilmeisesti silloin jo auraskulmat kantturallaan ja se söi renkaat sellaisiksi sahalaitaisiksi vuoden aikana, joten meteli oli oikeasti huumaava. Joutu jo huutamaan toiselle siinä ulinan keskellä. Eli katsokaa renkaidenne kunto. Sitä sahalaitaisuutta on aika vaikea havaita. Uusilla renkailla oli huomattavasti hiljaisempi (ja kulmat säädettiin kuntoon). Ei hiljainen, mutta reilusti hiljaisempi.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Ajelin kaverin "mopogolffilla" moottoritiellä ja vauhti nousi huomaamatta 170km/h, kun en hiljaisuuden vuoksi sitä tajunnut.

No pitää olla kuljettajan tuntosarvissa jo vähän vikaa, jos Golfin kaltaisessa kipossa ei 170 lasissa ala nopeus jo tuntua. Golfihan on vuosimallista ja sukupolvesta riippumatta aina ollut sellainen kuin normaali auto, jossa on renkaat puolityhjät. Ei se ääni kuitenkaan ainoa tekijä ole, josta nopeuden havaitsee.

siinä oli ilmeisesti silloin jo auraskulmat kantturallaan

Muistanko ihan väärin vai eikö tuo ole ollut vähän tyyppivikana noissa? Sinällään mitättömän ärsyttävä vika, joka pidemmän päälle ei enää olekaan niin mitätön.
 

juza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No pitää olla kuljettajan tuntosarvissa jo vähän vikaa, jos Golfin kaltaisessa kipossa ei 170 lasissa ala nopeus jo tuntua.

No tuntosarvethan sen vauhdin sitten kertoikin, kun olin moottoritierampista tielle päässyt ja autot rupesivat tulemaan perä edellä vastaan ja pomput tuntuivat vähän normaalia voimakkaammilta. Tämä nopeuden ylitys oli siis ihan hetkellinen. Pointtina oli siis se että tuossa nopeudessa Golfissa kuului radio, kun RS:ssä olisi pitänyt huutaa vierustoverille.

Luonnehdintasi Golfista on kyllä ihan oikea.

Aurauskulmat ovat kyllä kunnossa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös