Millaset autot teillä oli osapuolina kolarissa?
Viininpunainen Ford ja Hopeanharmaa Honda.
Millaset autot teillä oli osapuolina kolarissa?
Viininpunainen Ford ja Hopeanharmaa Honda.
Heh aika naisellinen vastaus vaikka toki tässä on sentään mainittu autojen merkit. Mallin kertomisella olisi varmistettu miehisyys.
Tai sitten teet kuten työkaverini, joka etsi aluksi 7000-8000 euron Golfia päätyen lopulta 27000 euron Audi A6:een.
Lisäksi tuosta autosta puuttuu takaovet, mikä kyllä oli yksi etukäteen ajattelemistani kriteereistä...
Vähän mietityttää, tuleeko esim. Audin huollot kuinka paljon vaikka jotain Nissania kalliimmiksi...
Tuosta mainitsemastasi jakopään hihnan vaihdosta +pumppu jne n. 600-700e köyhtyy.
Muutenkin suosittelen jollain tapaa pitämään aina järjen mukana autoa ostettaessa, koska puhutaan aika isoista summista. Tärkeintä on siis miettiä mitä oikeasti tarvia ja hankkia auto sen mukaan. Tottakai auton pitää sytyttää, mutta ei kannata laittaa yli oman tarpeen rahaa kiinni autoon. Itselläkin se on siinä rajoilla.
siinä on fiilistä, tunnetta ja se aiheuttaa omistamisen halua. Kumman ottaisit, A3:sen vai Picasson? ;)
Totta, mutta autoasioissa on aika turha perustella asoita järjellä. Se nyt vaan on niin että kun autot ostetaan liikaa järjellä, mennään useasti metsään. Nim. 3 viikkoa(!) omistin 10000€ järkevän auton. Onhan niitäkin ihmisiä joille autolla ei ole mitään väliä, mutta harva ihminen oikeasti haluaa ajella jollain Picassolla vaikka se ehkä "järkevä" auto olisikin. Mutta onko sekään sitten järkevää että auto on vastenmielinen kapistus jolla vaan siirrytään paikasta A paikkaan B? Mulle se ei ainakaan ole järkevää. Itse voin ottaa hieman ahtaamman, hieman enemmän vikoja sisältävän ja hieman kalliimman auton, jos siinä on fiilistä, tunnetta ja se aiheuttaa omistamisen halua. Kumman ottaisit, A3:sen vai Picasson? ;)
Picasson ehdottomasti, mieluusti Grand Picasson automaatilla, siinä on fiiwistä, tunnetta ja aiheuttaa omistamisen himoa.
Pakko kompata... itse ostin ensimmäisen autoni reilu vuosi sitten ja aluksi vakuuttelin itselleni, että se kymppitonnin ykskutonen fokkeri olisi järkivalinta. Ennen lopullista päätöstä tulin onneksi kuitenkin järkiini ja tein valinnan täysin tunteella, kun duunikaverini oli pitänyt aiheesta lyhyen esitelmän. Rahaa meni tuplasti, mutta kyllä Se Fiilis on kuitenkin ollut sen arvoista. Toki sen verran pitää järkeä käyttää, että on varaa pitää se valitsemansa auto, mutta siinäpä se taitaa lopulta ollakin.Totta, mutta autoasioissa on aika turha perustella asoita järjellä.
Siinä on todellakin fiiwistä ja tunnetta kun Grand Picassoa ruuvataan Grand Pajalla viidettä kertaa vuoden sisään.
Viisas köytyy vain noin 400 euroa, kun valitsee huoltoliikkeen oikein. Yleisestikin ottaen, ei Audin huoltojen hinnat muita merkkejä kalliimpia ole, jos käyttää kärryn huollossa muualla kuin Audimegacenterissä. Esim. 90 tkm täydellinen huolto on noin 300 euroa.
jos uudemmissa Picassoissa ei ole vikoja pahemmin ilmennyt, mutta ajattavuuden ja viimeistelyn uskon olevan edelleen samaa suht heikko tasoa. Toisaalta Picasso ei ole hinnalla pilattu eli onhan näillä aina kaksi puolta.
Niin ilmeisesti siis puhut Xsara Picassosta etkä uudesta C4:stä? Nehän ovat kaksi ihan eri autoa, minkä voi todeta myös hinnoista käsin. Molempia olen ajanut vuokrakäytössä ja ensin mainittuun sopii luonnehdintasi enkä itsekään sellaista hankkisi, mutta C4 GP on eri juttu. Jämäkkä, iso, silti lähes henkilöautomaisen kätevä.
Vaikka henkilöautojen myyntimäärä kasvaa, ei se riitä alkaneena vuonnakaan kääntämään autokantamme keski-ikää alenevaan suuntaan. Runsaan 120 000:n henkilöauton vuotuinen myyntimäärä tarkoittaa, että yli 2,5 miljoonan auton koko kannan uudistamiseen menee yli 20 vuotta.
Henkilöautojen ensirekisteröinnit lisääntyivät alkuvuonna yli viidenneksen edellisvuoden alusta, mutta sekään tahti ei riitä nuorentamaan Suomen vanhaa autokantaa.
Lisää taas tyhmiä kysymyksiä autoihin liittyen. Koittakaa kestää...