Autoiluketju

  • 3 310 348
  • 18 978

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Muistan aina mitkä tupenrapinat melkein tuli saatua junnuna kun pilasin faijan uuden s-mersun kuningas ideallani "pestäänpä auto ja pistetään kaikki mahdolliset vahat mukaan mitkä kaapista löytyy".

Ikkunat pilalla ja samalla musta hieno maalipinta aivan pilalla. En muista mitä autolle tehtiin sen jälkeen mutta rahaa siihen paloi.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Oliko siellä Mazda3:sta ollenkaan?
Oli, tässä nuo pika-arvioidut automallit:

- Chevrolet Cruze 1,8
- Ford Focus 1,6
- Honda Civic 1,8
- Mazda 3 1,6
- Mitsu Lancer 1,6
- Corolla 1,6
- Jetta 1,2 tsi

Matusta sanoivat: Parasta = urheilullinen valinta niin muotoilun kuin alustankin puolesta. Huonointa = Ei näytä sedanilta. Epämukava ja tehoonsa nähden kallis.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Matusta sanoivat: Parasta = urheilullinen valinta niin muotoilun kuin alustankin puolesta. Huonointa = Ei näytä sedanilta. Epämukava ja tehoonsa nähden kallis.

OK, tilaa siinä ainakin kuulemma on hyvin...
 

Red Devil

Jäsen
Suosikkijoukkue
NJ Devils, TPS, HC Boners
Tällä viikolla pitäisi mennä testaamaan Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI -07, kertokaas viisaat millainen peli kyseessä.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Tällä viikolla pitäisi mennä testaamaan Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI -07, kertokaas viisaat millainen peli kyseessä.

Äkkiseltään mitä itse kokeillut kyseistä ikämallia niin voisin suositella ja Audi merkkinä jo varmistaa laadun. Toki on paljon kiinni millaista hurukyytiä ex omistaja(t) on harrastellut mutta kaikenkaikkiaan jos vain nappaa niin mikäs siinä. Itse oppinut kovimman kautta ettei näitä autohommia oikein muulla voi päättää kuin oman fiiliksen kautta ja jos auto sopii omaan kätöseen sekä vastaa käyttötarpeisiin hyvin niin antaa palaa vaan. Toki pitää huomioon ottaa auton yleiset kuntopuolen asiat yms yms.
 

Veijari

Jäsen
Tällä viikolla pitäisi mennä testaamaan Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI -07, kertokaas viisaat millainen peli kyseessä.
Varsin mukava auto ajettava ja tuo on ihan asiallisen suorituskykyinen moottori tuohon koriin.
Puolaongelmia noissa kuuluu vielä olevan. Kyseessä 5 euron osa jonka vaihtaminen tosin ei kaikilta käy ihan käden käänteessä ja kun se puola porsii niin auto jää sille tielle - tiedoksi vaan että jos tuon ostat ja KUN se joskus jättää tielle niin tuo on todennäköinen syy.

Vikakoodit kannattaa luetuttaa ennen ostopäätöstä. Jos on merkkiliikkeissä säännöllisesti huollettu niin Audin Liikkumisturva hoitaa kyllä auton lähimmälle korjaamolle. ;) En tuon puolajumpan takia jättäisi ostamatta mikäli vain hinta ja auton kunto kohtaavat.

Mikään tilaihme tuo nelonen ei ole mutta kyllä se pienestä perheautosta menee.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Puolaongelmia noissa kuuluu vielä olevan. Kyseessä 5 euron osa jonka vaihtaminen tosin ei kaikilta käy ihan käden käänteessä ja kun se puola porsii niin auto jää sille tielle - tiedoksi vaan että jos tuon ostat ja KUN se joskus jättää tielle niin tuo on todennäköinen syy.

Käytin omaani huollossa talvella ja puolanvaihtokampanja oli menossa, eli kaikki ennestään vaihtamattomat puolat vaihdettiin tehtaan piikkiin. Huoltokirjasta löytyy varmasti takaisinkutsusivulta merkintä, mikäli tuo on tehty.

Omani jäi duunipaikan pihaan viikko ostamisen jälkeen juurikin rikkoutuneen puolan pimentämän sulakkeen vuoksi. Liikkumisturvan puolesta hinasivat huoltoon ja korjasivat myyjän antaman takuun piikkiin. Vuokra-autokin olisi tullut huollon ajaksi alle, mutta en vaivautunut hakemaan, kun taloudesta löytyi toinen auto.

Tällä viikolla pitäisi mennä testaamaan Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI -07, kertokaas viisaat millainen peli kyseessä.

Järjetön öljynkulutus on asia, joka on nettikeskusteluissa usein liitetty tähän TFSI-koneeseen(, joka itseltäkin siis löytyy). Toiset syö öljyä runsaasti, toiset ei kuulemma lainkaan... hankalahan tuota on selvittää, jos myyjä on täyttänyt öljyt täyteen ja kiistää kulutuksen. Omani öljynkulutus on luokkaa perkeleesti.

Kannattaa muuten hyvin vuoksi vilkaista vaihtoehtona uusi Seat Exeo, joka on käytännössä sama auto kuin tämä edellisen mallin Audi ilman sitä neliveto-optiota.

Edit: lisätään nyt vielä sen verran, että ensimmäistä parkkiruutuun jättämistä lukuun ottamatta aina on päästy paikasta toiseen, tavarat on mahtuneet kyytiin ja ratin takana on viihdytty hyvin. Muulla ei kai ole väliäkään.
 
Viimeksi muokattu:

Luge H

Jäsen
Suosikkijoukkue
80
BMW 520i

Tuli lähestyvän kesän kunniaksi hommattua vanha kunnon saksalainen bemari. Mukava vehje ajella kaiken puolin, mutta tänään ilmaantui epämukavia vikoja. Kakkosella kiihdyttäessä alkoi auto nykimään todella kovin ja pitämään kovempaa ääntä. Ajo muuttui todella epämukavaksi ja kaupungissa ajettaessa kauheaksi. Osaisiko joku baijerilaiseen perehtynyt antaa neuvoja mistä vikoja voisi lähteä selvittämään? Tällä opiskelijabudjetilla ei huoltoloihin oikein haluaisi mennä. Kiesi on vanha, vuosimallia -88, mutta mittariin tuli äskettäin vasta täyteen 350.000 kilometriä. Muutenkin kun auto on hienossa kunnossa ikäisekseen niin ei siitä hentoisi luopua.
Mainitsemani viat siis esiintyivät vain kakkosvaihteella ajettaessa.
edit. kiitos K.Kepulille avusta. Arvostan.
 
Viimeksi muokattu:

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Kakkosella kiihdyttäessä alkoi auto nykimään todella kovin ja pitämään kovempaa ääntä. Ajo muuttui todella epämukavaksi ja kaupungissa ajettaessa kauheaksi. Osaisiko joku baijerilaiseen perehtynyt antaa neuvoja mistä vikoja voisi lähteä selvittämään? Tällä opiskelijabudjetilla ei huoltoloihin oikein haluaisi mennä. Kiesi on vanha, vuosimallia -88, mutta mittariin tuli äskettäin vasta täyteen 350.000 kilometriä. Muutenkin kun auto on hienossa kunnossa ikäisekseen niin ei siitä hentoisi luopua.
Mainitsemani viat siis esiintyivät vain kakkosvaihteella ajettaessa.
Eli sulla on BMW E34-korilla ja moottori on M20b20 rivikutonen. (Jos joku ei ole vaihtanut uudempaa pataaa...)

Yleensä oudot nykimisviat seuraa sytkäpuolen ongelmista ja joskus myös polttoaineensaannista.

Jos on sen verran tee se itse miehen vikaa niin tutki tulpat, ovatko kunnolla kiinni, miltä näyttävät ja puhdista liittimet. Tulpat saattaisi kannattaa veihtaa joka tapauksessa. Lisäksi kannattaa mitata tulpanjohdot, niitä samalla liikutellen, yleismittarilla etteivät pätki tai ole kokonaan poikki. Sytytyspuolakin voi olla vioittunut. Senkin toimivuuden voi mittailla.

Polttoaineensuodatin kannattaa myös tutkia ja/tai vaihtaa.

Tuolta BTCF-foorumin nykimisviat FAQ -ketjusta kannattaa tutkia myös. (Alla mainittu M20b25 on 2,5-litrainen mutta muuten käytännössä sama kone kuin sinulla.)

m20b25. kone alkoi välillä ajossa tärisemään vimmatusti ja tuntui kuin joku olisi kaatanut puuroa koneeseen, ei liikkunu kunnolla.

bemarin valtuutetussa huoltoliikkeessä käytin moneen kertaan ja vaihtoivat vaikka mitä, eikä vika poistunut.
vika löytyi myöhemmin ruiskun johtosarjan liittimestä. siellä oli vettä ja hapettunut, eli välillä ajossa rupes kone käyttäytyyn hassusti, varmaan oli 3 pyttyä pois pelistä.

toinen m20b25. tyhjäkäyntikierrokset oli aivan tautisen korkeat (1000-3000rpm) ja auto kävi vähän hassusti. vian syyksi paljastui ilmavuoto. kaasuläpän koteloon menee 2 jotain letkua ja toinen oli kokonaan irti, näytti olevan kiinni mutta tarkemmin katsellessa se olikin irti.
Eli kyllä noille nykimisvioille voi olla useitakin syitä mutta kannattaa aloittaa sytkäpuolen tutkimisella.

Jos et ole tee-se itse miehiä niin kannattaa viedä jollekin pikkupajalle ja pyytää testaamaan noita yllämainittuja juttuja. Nuo ovat aika nopeita tsekata.

Jos aiot autoa pitää edelleen ja itse laitella niin ainakin korjausopas kannattaa hankkia. Noin vanhaan löytyy yleensä huuto.netistä halvalla. Kuten esim. tämä:
BMW 3- ja 5-sarjat korjausopas, suomenkielinen 14.00 - Ajoneuvokirjat ja -lehdet - Ajoneuvot - Huuto.net (avoin)

Ja en ole tuota itse myymässä...
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Autokuumetta näin kevään kunniaksi tässä parantelen ja ihan vakavissaan tulee mahdollisesti käytetyn auton hankinta paremman puoliskon muuttuneen työtilanteen vuoksi kesän jälkeen ajankohtaiseksi. Auton hankkimisella työmatka puolittuisi ja ovelta pääsisi ovelle. Ajoa tulisi kuitenkin sen verran vähän, että dieseliä en ole harkinnut, vaan pientä bensakonetta ja hintaa olisi mahdollista laittaa kiinni n. 15000-25000.

Neljää eri autoa olen harkinnut: 1) VW Golf vm. 2006-2008 GT, 170 hp kone, 2) VW Golf vm. 2009-2011, 122 hp Tsi kone, 3) Audi A 3, vm. 2007-2010, 125 hp 1,4 TFSI kone tai 4) Ford Fiesta uutena, 120 hp, 1,6 kone. Itse olen kolmen ensimmäisen kannalla, mutta parempi puolisko on tuon Fiestan kannalla.

Palstalaisilla on varmasti kokemusta edellä mainituista malleista, joten mielelläni luulisin kommentteja ja vinkkejä sitä lopullista ostopäätöstä tehtäessä. Esim. tuosta Fiestasta on itsellä se käsitys, että tilat ovat aika ahtaat ja eipä sillä juurikaan tavaroita kuljetella. Koeajoja olisi joka tapauksessa tarkoitus tehdä tässä seuraavan kuukauden aikana.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Autokuumetta näin kevään kunniaksi tässä parantelen ja ihan vakavissaan tulee mahdollisesti käytetyn auton hankinta paremman puoliskon muuttuneen työtilanteen vuoksi kesän jälkeen ajankohtaiseksi. Auton hankkimisella työmatka puolittuisi ja ovelta pääsisi ovelle. Ajoa tulisi kuitenkin sen verran vähän, että dieseliä en ole harkinnut, vaan pientä bensakonetta ja hintaa olisi mahdollista laittaa kiinni n. 15000-25000.

Neljää eri autoa olen harkinnut: 1) VW Golf vm. 2006-2008 GT, 170 hp kone, 2) VW Golf vm. 2009-2011, 122 hp Tsi kone, 3) Audi A 3, vm. 2007-2010, 125 hp 1,4 TFSI kone tai 4) Ford Fiesta uutena, 120 hp, 1,6 kone. Itse olen kolmen ensimmäisen kannalla, mutta parempi puolisko on tuon Fiestan kannalla.

Ilmeisesti tuo tavaroiden kuljetus ei ole tärkeysjärjetyksessä ihan ensimmäisiä asioita otannasta päätellen. Melko pieniä autojahan nuo kaikki ovat ja Fiesta lienee tosiaan se kaikkein pienin ja heiveröisin. Uutta autoa ostettaessa kannattaa aina muistaa sekin, että siinä joutuu maksamaan aina ne kalliit ensimmäiset kilometrit, kun taas vähänkin käytetyssä hinta putoaa jo selkeästi. Arvonsäilymisen perusteella noista vaihtoehdoista Fiesta taitaa taas jäädä jumbosijalle. Ostaisin vaihtoehdoista 1-3 sen, joka eniten miellyttää itseäni.
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Auton hankinta on täälläkin edessä. Eli perheauto olisi nyt hankinnan alla, ja kiikarissa on tällä hetkellä omaan budjettiin sopiva 2006 vuosimallin Audi A6 Avant 2.0TDI. Kulutus on ainakin sopivan pieni, ja tehojakin löytyy 140 pollea, mikä riittänee meikäläiselle ihan hyvin. Tilava auto tuntuu olevan, ja nyt kuulisinkin mielelläni kokemuksia palstaveljiltä kyseisestä kärrystä.

Tuossa hetki sitten tiirailin myös Opel Insigniaa parilitraisella TDI:llä joka täytti omat kriteerini lähes täysin. (Tosin hinta hiukan suolaisempi kuin tuolla Audilla, mutta kilometrejäkin puolet vähemmän) Kaunis auto sisältä ja päältä, sekä vaikutti erittäin tilavalta myös. Varustelutasokin oli todella hyvä, mutta menivät perkeleet myymään sen päivää ennen meikäläisen yhteydenottoa... :/

EDIT: Onko tuo muuten jotenkin epänormaalia, että autoliike ei ilmoita rekisterinumeroa/viimeistä katsastuspäivämäärää lainkaan?

Mitä nyt noita olen selaillut, niin aikalailla kaikissa joitain poikkeuksia lukuunottamatta on nuo tiedot ilmoitettuna.
 
Viimeksi muokattu:

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Ilmeisesti tuo tavaroiden kuljetus ei ole tärkeysjärjetyksessä ihan ensimmäisiä asioita otannasta päätellen. Melko pieniä autojahan nuo kaikki ovat ja Fiesta lienee tosiaan se kaikkein pienin ja heiveröisin. Uutta autoa ostettaessa kannattaa aina muistaa sekin, että siinä joutuu maksamaan aina ne kalliit ensimmäiset kilometrit, kun taas vähänkin käytetyssä hinta putoaa jo selkeästi. Arvonsäilymisen perusteella noista vaihtoehdoista Fiesta taitaa taas jäädä jumbosijalle. Ostaisin vaihtoehdoista 1-3 sen, joka eniten miellyttää itseäni.

Juu, ei tuo tavaroiden kuljetus ole tosiaan se, millä mittarilla autoa ollaan katselemassa. Lähinnä etsimme kahdelle sopivaa pienehköä autoa, josta tilat ei ihan lopu kesken. Ollaan kuitenkin tietoisia, että eipä noissa missään vaihtoehdossa ole ylenpalttisesti tilaa.

Tällä perusteella tuo Fiesta varmaan jäänee suosiolla nelossijalle. Ja uutta autoa ei tosiaan olisi tarkoitus ostaa, sillä tuo arvonalennus oli kyllä tullut mieleen. Jotenkin on alkanut tuntua siltä, että valinta tulee tapahtumaan noiden Golf-mallien välillä. Varmasti koeajo ratkaisee aika paljon, vanhemmassa Golf-mallissa arveluttaa lähinnä se, että jos sillä pari vuotta ajelee, niin kuinka helppo sitä on 5-6 vuotta vanhaa autoa lähteä sitten muutaman vuoden kuluttua myymään. Muuten tuollainen 2008 vm. Golf GT vaikuttaisi hyvinkin todennäköiseltä hankintakohteelta.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Hyväkuntoinen Golf menee varmasti kaupaksi käytettynä, siitä ei kannata huolehtia. Ja arvokin pysyy suht hyvin (toisin kuin Fiestassa).

Jos autoa ostaa niin joku 06-08 auto lienee paras vaihtoehto hinta-laatusuhteeltaan, suurimmat pudotukset on nähty. TSI on taloudellinen bensakone, jollei verotus tule rajusti muuttumaan (=dieselin vuosittainen vero poistu) niin se on varmasti kysytty jatkossakin.
 

Fordél

Jäsen
Lueskelin netin keskustelupalstoilta ja siellä oli vähän ristiriitaista tietoa, jotes kysytääs vielä Jatkoajan asiantuntevilta autoilijoilta tästä yhdestä ikuisuuskysymyksestä:

Tiedättekö onko dieselin laadussa ketjukohtaisia eroja?

Osa tuntuu olevan varma, että ne on samaa kaikki eikä eroja ole, mutta osa taas jopa itse huomannut eroja kulutuksessa riippuen minkä firman dieselillä on ajanut. Itse uskon jälkimmäiseen eli niissä on eroja.

Aikanaan kysyin asiaa yhdeltä kaveriltani, joka tutkii bensamoottoreita ja hän totesi, että bensoissa on eroja. Osa on puhtaampia kuin toiset ja erot huomaa käyttöteisteissä. Hän totesi, että Nesteellä on parhaimmat bensat.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Aikanaan kysyin asiaa yhdeltä kaveriltani, joka tutkii bensamoottoreita ja hän totesi, että bensoissa on eroja. Osa on puhtaampia kuin toiset ja erot huomaa käyttöteisteissä. Hän totesi, että Nesteellä on parhaimmat bensat.

Dieseleistä en tiedä, mutta aikanaan korjaajakaveri sanoi että ST1:sen 98:ssa on parhaat lisäaineet ja sitä kannattaisi vähintään muutaman kerran vuodessa tankata autoonsa. Nyt en enää sitten tiedä tilannetta, kun on noita E10 yms.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Varmasti koeajo ratkaisee aika paljon, vanhemmassa Golf-mallissa arveluttaa lähinnä se, että jos sillä pari vuotta ajelee, niin kuinka helppo sitä on 5-6 vuotta vanhaa autoa lähteä sitten muutaman vuoden kuluttua myymään. Muuten tuollainen 2008 vm. Golf GT vaikuttaisi hyvinkin todennäköiseltä hankintakohteelta.

Kannattaa muistaa että GTI:t yms. GT:t mielestäni saa aina helpommin myytyä kun perus Trendlinen, jota on tarjolla miljoona. Hyvä esimerkki: Myin aikoinaan Cordobaa Nettiautossa 1kk. 13 kertaa katsottiin ilmoitusta. Pari kk myöhemmin myin 3 koppasta Golf GTI:tä. 1kk aikana ilmoitusta katsottiin 3000 kertaa ja yhteydenottoja oli kymmeniä. Siinä se pieni ero. Eli myynnistä ei tule jäämään kiinni. Toi onkin sitten fiiliksestä kiinni, että onko 122hp riittävä, vai haluaako sen 170hp. Mut käy eka kokeilemassa tuo 170heppainen ja vasta sitten 122hp. Koska toisinpäin kokeiltuna, toteat heti tuon 122hp mopoksi. Mutta se 122hp voi ihan hyvinkin riittää tarpeisiisi. Jos ajat paljon kaupunkia, ei se automaattikaan ole välttämättä huono vaihtoehto?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Dieseleistä en tiedä, mutta aikanaan korjaajakaveri sanoi että ST1:sen 98:ssa on parhaat lisäaineet ja sitä kannattaisi vähintään muutaman kerran vuodessa tankata autoonsa. Nyt en enää sitten tiedä tilannetta, kun on noita E10 yms.

Sitten myös ABC:llä 98:n tankkaaminen ajaa saman asia, yhteinen öljytukkuri kun on.

Kannattaa muistaa että GTI:t yms. GT:t mielestäni saa aina helpommin myytyä kun perus Trendlinen, jota on tarjolla miljoona. Hyvä esimerkki: Myin aikoinaan Cordobaa Nettiautossa 1kk. 13 kertaa katsottiin ilmoitusta. Pari kk myöhemmin myin 3 koppasta Golf GTI:tä. 1kk aikana ilmoitusta katsottiin 3000 kertaa ja yhteydenottoja oli kymmeniä. Siinä se pieni ero. Eli myynnistä ei tule jäämään kiinni. Toi onkin sitten fiiliksestä kiinni, että onko 122hp riittävä, vai haluaako sen 170hp. Mut käy eka kokeilemassa tuo 170heppainen ja vasta sitten 122hp. Koska toisinpäin kokeiltuna, toteat heti tuon 122hp mopoksi. Mutta se 122hp voi ihan hyvinkin riittää tarpeisiisi. Jos ajat paljon kaupunkia, ei se automaattikaan ole välttämättä huono vaihtoehto?

Golfin myymisestä sen verran, että ovathan ne karvalakkimallitkin kohtuu haluttuja karvalakkien ostajien keskuudessa, mutta hinnan pitää olla järkevä, eikä saa elää missään yltiöpäisessä "volkkaripitäähintansa"-haavemaailmassa. Siis pitäähän se hintansa esim ranskiksia paremmin, mutta joku tolkku. Näin kuukausi sitten karvalakkigolfin myyneen kokemuksella.

Nettiauton hintatilaston mukaan huhtikuussa omistajaa vaihtoi muuten melkein 1800 sivustolla myytävänä ollutta Golfia. En ota kantaa todenmukaisuuteen, mutta se tarkoittaa, että Suomessa 25 minuutin välein joku ostaa käytetyn Golfin. Toki se tarkoittaa myös sitä, että joku pääsee sellaisesta samalla intervallilla eroon, joka palauttaa uskoni kansakuntaan.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Neljää eri autoa olen harkinnut: 1) VW Golf vm. 2006-2008 GT, 170 hp kone, 2) VW Golf vm. 2009-2011, 122 hp Tsi kone, 3) Audi A 3, vm. 2007-2010, 125 hp 1,4 TFSI kone tai 4) Ford Fiesta uutena, 120 hp, 1,6 kone.
Näistä sijoittaisin rahat kakkosvaihtoehtoon. Vanhempaa Golf-versiota ei kannata enää arvonalennus -syistä harkita ja muita en samalla rahalla edes kommentoi. Lisäksi uudemman sukupolven Tsi-kone pitää paremmin arvonsa.
 

Mustis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion Palloseura, Kalevan Pallo
Juu, ei tuo tavaroiden kuljetus ole tosiaan se, millä mittarilla autoa ollaan katselemassa. Lähinnä etsimme kahdelle sopivaa pienehköä autoa, josta tilat ei ihan lopu kesken. Ollaan kuitenkin tietoisia, että eipä noissa missään vaihtoehdossa ole ylenpalttisesti tilaa.

Tällä perusteella tuo Fiesta varmaan jäänee suosiolla nelossijalle. Ja uutta autoa ei tosiaan olisi tarkoitus ostaa, sillä tuo arvonalennus oli kyllä tullut mieleen. Jotenkin on alkanut tuntua siltä, että valinta tulee tapahtumaan noiden Golf-mallien välillä. Varmasti koeajo ratkaisee aika paljon, vanhemmassa Golf-mallissa arveluttaa lähinnä se, että jos sillä pari vuotta ajelee, niin kuinka helppo sitä on 5-6 vuotta vanhaa autoa lähteä sitten muutaman vuoden kuluttua myymään. Muuten tuollainen 2008 vm. Golf GT vaikuttaisi hyvinkin todennäköiseltä hankintakohteelta.

Kahdelle hengelle ainakin A3 tilat riittävät mainiosti.Esimerkiksi ulkomaareissulle lähtiesämme konttiin pakattiin ilman suurempaa tunkemista kaksi isoa matkalaukkua ja yksi vetolaukku ja niiden päällekkin tavaraa vielä mahtui. Itse ajelin pari vuotta kyseisellä pelillä ja voin suositella lämpimästi. Erinomainen auto.

Itse en noista vaihtoehdoista edes miettisi Golffia.
 
Suosikkijoukkue
NHL
Noissa 1,4 TSI 122hp koneissa kannattaa ottaa huomioon se että niissä on ollut ongelmia jakopään kanssa. Asiasta kannattaa lukea enemmän ultimatevw.com:sta.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Noissa 1,4 TSI 122hp koneissa kannattaa ottaa huomioon se että niissä on ollut ongelmia jakopään kanssa. Asiasta kannattaa lukea enemmän ultimatevw.com:sta.

Kiitokset tiedosta ja kiitokset muillekin viesteihini vastailleille. Arvelinkin, että näistä malleista löytyy kokemusta Jatkoajan kirjoittajilta.

Automaattivaihteista ei olla hommaamassa, koska avovaimo "ilmoitti", että hänelle käy vain manuaali ja oikeastaan hänen työmatkatarpeensa vuoksi me nyt sitten ilmeisesti autokaupoille olemme päätymässä. Ajoa tulee kuitenkin sen verran vähäisenlaisesti, ettei diesel-auton osto taida kannattaa. Toisekseen ruuhkissa hän ei työmatkaansa joudu suuremmin istumaan, vaan ajaa ruuhkaa vastaan pk-seudun kehäteillä. Näin ollen hän ei automaattia mukavuussyistäkään ilmeisesti halua.

Mutta juu, kyllähän näistä vinkeistä sai mukavasti apua tuohon autonhankintaan ja tarkoitus olisi käydä tässä kevään-kesän aikana nuo Golfit ja Audi A 3 koeajamassa. Eiköhän sitten niiden perusteella tuo lopullinen valinta tule tehtyä. Ja tietysti hinta sanelee jonkun verran kanssa, ja siinä tuo Audi A 3 kyllä ottaa takkiinsa Golfeilta, sen minkä sitten arvonsäilymisessä kenties noita Golfeja voittaa.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Mutta juu, kyllähän näistä vinkeistä sai mukavasti apua tuohon autonhankintaan ja tarkoitus olisi käydä tässä kevään-kesän aikana nuo Golfit ja Audi A 3 koeajamassa. Eiköhän sitten niiden perusteella tuo lopullinen valinta tule tehtyä. Ja tietysti hinta sanelee jonkun verran kanssa, ja siinä tuo Audi A 3 kyllä ottaa takkiinsa Golfeilta, sen minkä sitten arvonsäilymisessä kenties noita Golfeja voittaa.

Niin paljon kuin Audin perään olen ja tulen kuolaamaan, niin järkimies ostaa Golfin. Käytännössä sama auto eri kuorissa ja Golfeissa usein paremmat varusteet.

Vieppä avokki kokeilemaan automaattia, koska Volkkarin TSI-kone ja DSG-laatikko on jotain aivan käsittämättömän ihanaa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Volvo 960

Onko täällä kenelläkään kokemusta Volvo 960:sta automaattilaatikolla? Tutulla on tuollainen manuaalina ja on ollut erinomaisen hyvä auto, ja muutenkinhan nuo Volvon kutoskoneet taitaa kestää ajaa vaikka universumin ympäri mutta miten on tuon automaattilootan kanssa? Jonkin verran noita näyttää olevan suht' pienilläkin kilometreillä myynnissä laatikkovikaisena tai laatikko rempattuna joten on pistänyt vähän miettimään että onko noissa Volvon automaateissa jotain probleemaa kestävyyden kanssa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös