Autokuumetta näin kevään kunniaksi tässä parantelen ja ihan vakavissaan tulee mahdollisesti käytetyn auton hankinta paremman puoliskon muuttuneen työtilanteen vuoksi kesän jälkeen ajankohtaiseksi. Auton hankkimisella työmatka puolittuisi ja ovelta pääsisi ovelle. Ajoa tulisi kuitenkin sen verran vähän, että dieseliä en ole harkinnut, vaan pientä bensakonetta ja hintaa olisi mahdollista laittaa kiinni n. 15000-25000.
Neljää eri autoa olen harkinnut: 1) VW Golf vm. 2006-2008 GT, 170 hp kone, 2) VW Golf vm. 2009-2011, 122 hp Tsi kone, 3) Audi A 3, vm. 2007-2010, 125 hp 1,4 TFSI kone tai 4) Ford Fiesta uutena, 120 hp, 1,6 kone. Itse olen kolmen ensimmäisen kannalla, mutta parempi puolisko on tuon Fiestan kannalla.
Palstalaisilla on varmasti kokemusta edellä mainituista malleista, joten mielelläni luulisin kommentteja ja vinkkejä sitä lopullista ostopäätöstä tehtäessä. Esim. tuosta Fiestasta on itsellä se käsitys, että tilat ovat aika ahtaat ja eipä sillä juurikaan tavaroita kuljetella. Koeajoja olisi joka tapauksessa tarkoitus tehdä tässä seuraavan kuukauden aikana.