Autoiluketju

  • 3 225 350
  • 18 599

Veijari

Jäsen
Minun mielestäni poliisikin liioitteli tuossa tilanteessa antaessaan neuvon että heti soitto hätänumeroon jos joku kanssa-autoilija vilkuttelee valoja. Varmaan parempaakin tekemistä hätäkeskuksilla kuin hälyytellä poliiseja tuollaisten perään. Ilmeisesti kyseisellä partiolla oli tullut aika pitkäksi ja olisivat mieiellään käyneet tarkastamassa tilanteen.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tänään alkoi vituttaa taas kerran se että minkä ihmeen takia ihmiset aina näkevät erikoisen auton omistamisen "näyttämisen haluna" ja "kusipäisyytenä"? Eräs tuttu alkoi tilittämään tänään eräästä tyypistä joka oli ostanut vähän toistasataa tuhatta maksaneen auton, häntä ahdisti ihan hirveästi kuinka "joidenkin kusipäiden pitää ostaa hienoja autoja ihan vaan näyttämisen halusta ja pönkittääkseen heikkoa itsetuntoaan". Eipä siinä mitään, varmasti jotkut ostavat kalliita ja hienoja autoja tuostakin syystä mutta satun vaan tuntemaan tämän kyseisen tyypin ja tiedän ihan tasan tarkkaan että kyseessä ei todellakaan ole mikään näyttämisen halu vaan ihan yksinkertaisesti autoharrastus ja intohimo autoihin. Mikä vittu siinä on että näiden suomalaisten Tauno Tasalakkien mielestä kukaan ei voi ostaa hienoa autoa ihan vaan sen takia että haluaa nautiskella hyvällä autolla ajamisesta, vaan sen pitää aina olla "pienimunaisuutta" ja "kusipäisyyttä" tms. Yllättäenhän tämäkin tilittäjä itse ajaa Toyota Corolla Versolla.

Jos itsellä budjetti antaisi mahdollisuuden niin ihan varmasti löytysi minunkin pihastani niin kallista kuin vähän halvempaakin erikoista autoa, mutta ei sen takia että minä haluaisin muiden ihmisten katsovan minun perääni liikenteessä. Minulle riittää se että minä itse voin pihalla katsoa omaa autoani ihaillen ja kun hyppään rattiin niin tulee hyvä fiilis. Minkä ihmeen takia niin monelle ihmiselle on niin vaikeaa ymmärtää että joillekin auto ei ole pelkkä väline paikasta toiseen liikkumiselle vaan joillekin se voi olla myös harrastus ja intohimo?
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Tänään alkoi vituttaa taas kerran se että minkä ihmeen takia ihmiset aina näkevät erikoisen auton omistamisen "näyttämisen haluna" ja "kusipäisyytenä"? Eräs tuttu alkoi tilittämään tänään eräästä tyypistä joka oli ostanut vähän toistasataa tuhatta maksaneen auton, häntä ahdisti ihan hirveästi kuinka "joidenkin kusipäiden pitää ostaa hienoja autoja ihan vaan näyttämisen halusta ja pönkittääkseen heikkoa itsetuntoaan". Eipä siinä mitään, varmasti jotkut ostavat kalliita ja hienoja autoja tuostakin syystä mutta satun vaan tuntemaan tämän kyseisen tyypin ja tiedän ihan tasan tarkkaan että kyseessä ei todellakaan ole mikään näyttämisen halu vaan ihan yksinkertaisesti autoharrastus ja intohimo autoihin. Mikä vittu siinä on että näiden suomalaisten Tauno Tasalakkien mielestä kukaan ei voi ostaa hienoa autoa ihan vaan sen takia että haluaa nautiskella hyvällä autolla ajamisesta, vaan sen pitää aina olla "pienimunaisuutta" ja "kusipäisyyttä" tms. Yllättäenhän tämäkin tilittäjä itse ajaa Toyota Corolla Versolla.

Jos itsellä budjetti antaisi mahdollisuuden niin ihan varmasti löytysi minunkin pihastani niin kallista kuin vähän halvempaakin erikoista autoa, mutta ei sen takia että minä haluaisin muiden ihmisten katsovan minun perääni liikenteessä. Minulle riittää se että minä itse voin pihalla katsoa omaa autoani ihaillen ja kun hyppään rattiin niin tulee hyvä fiilis. Minkä ihmeen takia niin monelle ihmiselle on niin vaikeaa ymmärtää että joillekin auto ei ole pelkkä väline paikasta toiseen liikkumiselle vaan joillekin se voi olla myös harrastus ja intohimo?

Yksinkertaista: Kateus. Jos itse näen liikenteessä sadan tonnin luksusauton, niin ensimmäisenä tulee mieleen että perhana, olisihan tuolla kiva ajaa. Tämä "eräs tuttu" todennäköisesti itsekkin ajaisi ökyautolla, jos hänellä siihen olisi varaa.

Menee nyt kenties vähän ohi aiheen, mutta täällähän on orastavaa muroilua jo havaittavissa.

Anteeksi jos nyt olen poikkeava tässä ketjussa kun en kysele jonkun Golfin 1.2- ja 1.4-litraisen eroja kulutuksessa.. Kaikki eivät halua omistaa Yarista, Avensista tai Octaviaa. Uusin siis kysymykseni: Onko kenelläkään kokemuksia 6-koneisesta E46-bemarista, mielellään facelift-mallista?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Riippuu tietysti hiukan persoonasta, kuinka tuo hintavien autojen omistaminen koetaan. Ei mulla ole mitään vaikeutta suhtautua tyyppeihin, jotka ovat tasapainoisia ihmisiä kaikkinensa ja pihassa on joku sadantonnin kaara, mutta sitten on niitäkin, joiden ihmisarvo tuntuu kohoavan jo sen Type-R:n myötä Nissanilla ajavien yläpuolelle.

Kateutta voi mun mielestäni olla kahdenlaista. Itse olen tavattoman kateellinen vaikkapa siitä, että joillain on mahdollisuus omistaa joku AM Vanquish. Hieno juttu, ja haluaisin itsekin joskus päästä testaamaan. Sitten on kateutta, jota joskus itsessänikin huomaan, mutta josta haluan päästä tunnistettaessa eroon, eli toivottavasti toinenkaan ei saavuttaisi sitä, mitä itse haluaa. Tähän jälkimmäiseen varmasti liittyy jossain määrin elämänarvojen ja -tapojen ristiriita.

---
Hätänumeroonhan sitä kuulemma olisi kannattanut soittaa tietenkin, mutta aika oli niin lyhyt, että eihän sitä ehtinyt ajattelemaan omien vehkeiden kunnon testaamisen takia.
Avustiko vaimo vai hoisitko ihan itse?
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Anteeksi jos nyt olen poikkeava tässä ketjussa kun en kysele jonkun Golfin 1.2- ja 1.4-litraisen eroja kulutuksessa.. Kaikki eivät halua omistaa Yarista, Avensista tai Octaviaa. Uusin siis kysymykseni: Onko kenelläkään kokemuksia 6-koneisesta E46-bemarista, mielellään facelift-mallista?

Eipä tuo mitään, eikä heittoni suoraan sinulle ollut edes tarkoitettu. Muutamaa viestiä sitä ennen tuli enemmän tuonne muron suuntaan viittaava viesti, jossa annettiin ymmärtää, että BMW olisi jotenkin ylimaallisen loistava ajettava.

Kokemusta moisesta autosta ei ole, mutta lienee ihan hyvä kärry. Pitänee arvonsa keskivertoa paremmin ja ominaisuuksista päässee selville parhaiten kokeilemalla itse moista autoa. Mikään tilaihme tuo ei taida olla, jos 3-sarjalaisesta on kysymys.
 

Flu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Padres
Eipä tuo mitään, eikä heittoni suoraan sinulle ollut edes tarkoitettu. Muutamaa viestiä sitä ennen tuli enemmän tuonne muron suuntaan viittaava viesti, jossa annettiin ymmärtää, että BMW olisi jotenkin ylimaallisen loistava ajettava.
BMWn uusi 5-sarja on ylimaalisen loistava ajettava. Paras yhdistelmä mukavuutta, tarkkuutta ja hiljaisuutta ikinä koskaan missään. (tai siis ainakin autoista mitä olen ajanut)
 

Outsider

Jäsen
Eipä tuo mitään, eikä heittoni suoraan sinulle ollut edes tarkoitettu. Muutamaa viestiä sitä ennen tuli enemmän tuonne muron suuntaan viittaava viesti, jossa annettiin ymmärtää, että BMW olisi jotenkin ylimaallisen loistava ajettava.

Kokemusta moisesta autosta ei ole, mutta lienee ihan hyvä kärry. Pitänee arvonsa keskivertoa paremmin ja ominaisuuksista päässee selville parhaiten kokeilemalla itse moista autoa. Mikään tilaihme tuo ei taida olla, jos 3-sarjalaisesta on kysymys.

Hienoa että pystyt näillä tiedoilla määrittelemään onko ajettavuus ylimaallinen, vai ei...;) Ei vaan, oikeassa olet ja onhan tuossa ihan asiaakin. Monesti vaan Bemariinkin pätee tämä puheena ollut kateus-ilmiö, vaikka esim. juuri näitä e46 korisia 300-sarjalaisia on kuitenkin reilusti saatavilla samaan hintaan mitä vaikkapa uusi Octavian karvalakkimalli maksaa.


e46 ja e39 malleissa on ihan perusteltua suosia facelift-malleja ja näistä löytyy kiinnostuneille reilusti asiaa ihan merkkifoorumeiltakin, kunhan muistaa suodattaa ainakin pahimman kiihkouskovaisuuden pois.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
e46 ja e39 malleissa on ihan perusteltua suosia facelift-malleja ja näistä löytyy kiinnostuneille reilusti asiaa ihan merkkifoorumeiltakin, kunhan muistaa suodattaa ainakin pahimman kiihkouskovaisuuden pois.

Tässäpä tuli juuri se pointti esiin, että btcf-foorumin sana ei ole totuus. Tuollahan juuri kiihkouskovaisuutta on ilmoilla erittäin paljon, ja jokainen malli sitten korimallin E21 on eräiden mielestä parempi ajettava kuin joku perheauto, esimerkkinä vaikka uusi octavia. Onhan vitossarja tottakai aina Vitossarja, muun muassa Lasse Sievisen mukaan, mutta minulle "riittäisi" tuo kolmonenkin. Valinta on vaikea. Mutta sulatellaan asiaa kesän yli ja katsotaan syksyllä uudestaan! E46 on kyllä käytävä koeajamassa, että tietää kannattaako kyseinen malli sulkea pois suunnitelmista samantien.
 

ace

Jäsen
Mulla on Punainen Paholainen, eli FIAT 850 odottamassa parempia aikoja eli liikenteeseen pääsyä. Muutama pikku asia pitää vielä fiksata, niin sitten katsastuskonttorille leimaa yrittämään. Luultavasti yritykseksi jää ainakin ensimmäisellä kerralla.

Mutta siis: Jostain pitäisi saada hommattua kaikkea pikku osaa, esim. mittariston kehys, jäähdytinnesteen säiliö yms. Kenelläkään tietoa mistä näitä löytyisi?

Toiseksi, Fiude pitäisi saada kulkemaan pikkuisen rivakammin. Mikään tykki siitä ei tarvitse tulla, mutta tällä hetkellä mittariin kipuaa nippa nappa 80km/h, joten potkua pitäisi saada sen verran että satanen menisi rikki. Helppoja keinoja (onko niitä??) millä Fiiun saisi kulkemaan edes pikkuisen rivakammin?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mutta siis: Jostain pitäisi saada hommattua kaikkea pikku osaa, esim. mittariston kehys, jäähdytinnesteen säiliö yms. Kenelläkään tietoa mistä näitä löytyisi?

Jokkisväkihän noita Kasipätkiä on varmaan aika paljon lihoiksi lyönyt joten kannattaa varmaan kysellä/katsella Jokkis.netin jokkistorilta olisiko kenelläkään jäänyt osia pyörimään hyllyyn.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Volvo V50 1.6D DrivE vs. Renault Laguna Sport Tourer

Noniin, työsuhdeautoa pitäisi hommata, mutta Bilian Kaivokselan toimipiste ei juuri tuota myyntityötä tee, joten Rellun koeajo antaa odottaa itseään. Joten kysyn arvon palstalaisilta, että millainen auto olisi kyseessä?

Olisi mielenkiintoista kuulla, että onko paljon isompi auto kuin V50 kyseessä, kyytiin kun pitäisi mahtua kaksi lastenistuinta ja melkoisesti kuitenkin tuota tavaraa aina välillä.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Noniin, työsuhdeautoa pitäisi hommata, mutta Bilian Kaivokselan toimipiste ei juuri tuota myyntityötä tee, joten Rellun koeajo antaa odottaa itseään. Joten kysyn arvon palstalaisilta, että millainen auto olisi kyseessä?

Olisi mielenkiintoista kuulla, että onko paljon isompi auto kuin V50 kyseessä, kyytiin kun pitäisi mahtua kaksi lastenistuinta ja melkoisesti kuitenkin tuota tavaraa aina välillä.

Rellua koeajoin kun talvella autoa katselin. Mukava, hiljainen kuten Rellut yleensäkin. Volvo oli itsellenikin liian pieni ja heikommin varusteltu.
Lopulta päätös työsuhdeautosta osui kuitenkin Passat 1.6tdi blue motion technology malliin. Hyvät vakiovarusteet ja lämmitettävä tuulilasi lisävarusteena. Ratkaisu oli helppo= Edullinen verotusarvo ja laadun tuntu.
Rellu oli hyvä kakkonen.
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Nopea kysymys, automaatti CDX-Vectra B vm. 96, onko normaalia että hitaasti lähdettäessä laatikko vaihtaa ykköseltä kakkoselle vasta noin 3000rpm:m kohdalla? Mikä on mahdollinen vika?
 

12961

Jäsen
Nopea kysymys, automaatti CDX-Vectra B vm. 96, onko normaalia että hitaasti lähdettäessä laatikko vaihtaa ykköseltä kakkoselle vasta noin 3000rpm:m kohdalla? Mikä on mahdollinen vika?

Tekeekö tuota vain kylmänä? Silloin se on normaalia.

Jos kuitenkin tekee samaa reilusti lämmeenenäkin, kannattaa aloittaa öljyn määrän tarkistuksesta, öljyjen vaihdostakaan ei haittaa olisi.

Mikäli näiden suhteen kaikki on kunnossa, vaatinee laatikko remontin. Siinä tapauksessa suosittelen, että totuttelet myöhäiseen vaihtamiskohtaan ja ajat laatikon loppuun, automaattilaatikon remontista selvitään harvoin alle kahden tonnin.

EDIT: Toisaalta suht tehoton (väännötön) kone automaatin kaverina on yhtälö, jossa vaihtaminen tapahtuu usein myöhään. Onko tuo aina vaihtanut noilla kierroksilla?
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tekeekö tuota vain kylmänä? Silloin se on normaalia.

Jos kuitenkin tekee samaa reilusti lämmeenenäkin, kannattaa aloittaa öljyn määrän tarkistuksesta, öljyjen vaihdostakaan ei haittaa olisi.

Mikäli näiden suhteen kaikki on kunnossa, vaatinee laatikko remontin. Siinä tapauksessa suosittelen, että totuttelet myöhäiseen vaihtamiskohtaan ja ajat laatikon loppuun, automaattilaatikon remontista selvitään harvoin alle kahden tonnin.

EDIT: Toisaalta suht tehoton (väännötön) kone automaatin kaverina on yhtälö, jossa vaihtaminen tapahtuu usein myöhään. Onko tuo aina vaihtanut noilla kierroksilla?
Historiasta ei tietoa, koska kaveri on ostamassa tuollaista autoa ja koeajolla oli ilmennyt tämä kyseinen "vika". Kysessä on 2.0 16v kone eli 136hv ja väännöt on ulkomuistin mukaan noin 200nm paikkeilla. Onko tuo siis tavallaan liian vähän vääntöä?
 

12961

Jäsen
Historiasta ei tietoa, koska kaveri on ostamassa tuollaista autoa ja koeajolla oli ilmennyt tämä kyseinen "vika". Kysessä on 2.0 16v kone eli 136hv ja väännöt on ulkomuistin mukaan noin 200nm paikkeilla. Onko tuo siis tavallaan liian vähän vääntöä?

No, automaatti toimii sitä paremmin, mitä enemmän vääntöä on. 200Nm on ainakin omaan makuuni hiukan siinä rajoilla, että manuaali olisi miellyttävämpi.

Automaatti ja alle 300Nm vääntöä on hyvin usein sellainen yhdistelmä, että meno tuntuu puolellakin kaasulla huudattamiselta ilman etenemisen meininkiä.

Tuossa tapauksessa kannattaisi ehkäpä ajaa kampe kunnolla lämpimäksi esim. kaupungilla ja tehdä sitten päätelmät laatikon suhteen. Laatikon lämpeäminen täyteen lämpöön voi ottaa jopa 40km, tosin korkeat vaihtokohdat pitäisi muuttua jo alta kilometrin ajolla.
 
Viimeksi muokattu:

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Noniin, työsuhdeautoa pitäisi hommata, mutta Bilian Kaivokselan toimipiste ei juuri tuota myyntityötä tee, joten Rellun koeajo antaa odottaa itseään. Joten kysyn arvon palstalaisilta, että millainen auto olisi kyseessä?

Olisi mielenkiintoista kuulla, että onko paljon isompi auto kuin V50 kyseessä, kyytiin kun pitäisi mahtua kaksi lastenistuinta ja melkoisesti kuitenkin tuota tavaraa aina välillä.

No Volvossa on kokemuksen mukaan kyllä todella hyvä ajo-ominaisuudet, ajoasento, melutaso ja laatu. Mutta sitten noihin sun kriteereihin niin epäilen että liian pieni. Ei sinne hirveästi normaalia hatchbackia enemmän mee tavaraa, eli ei voi kyllä pahemmin puhua farmarista.

Renaultiin en koskisi pitkällä tikullakaan, mutta mulla on varmaan vaan liian huonoja kokemuksia tuosta merkistä nim. 2 rellua omistanu, eikä koskaan enää uudestaan. Tähän joku voisi sanoa että sitä oli -90 luvun rellut, mutta ei Start ohjelmassa mennyt uudella Meganella sen paremmin kun se saatiin hinauttaa pois kesken testin. Ajassa 7:20:
http://www.iltasanomat.fi/videot/autot/1671243
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Noniin, työsuhdeautoa pitäisi hommata, mutta Bilian Kaivokselan toimipiste ei juuri tuota myyntityötä tee, joten Rellun koeajo antaa odottaa itseään. Joten kysyn arvon palstalaisilta, että millainen auto olisi kyseessä?

Olisi mielenkiintoista kuulla, että onko paljon isompi auto kuin V50 kyseessä, kyytiin kun pitäisi mahtua kaksi lastenistuinta ja melkoisesti kuitenkin tuota tavaraa aina välillä.

Omistan kaksi 10 v. vanhaa Lagunaa ja niiden perusteella voin sanoa: ÄLÄ VAAN OTA LAGUNAA!!

Käsittääkseni laatu ei ole parantunut mihinkään vuosien varrella.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Omistan kaksi 10 v. vanhaa Lagunaa ja niiden perusteella voin sanoa: ÄLÄ VAAN OTA LAGUNAA!!

Yleensä ranskalaisia saa tosissaan olla puolustelemassa luutuneita käsityksiä vastaan mutta Lagunan osalta siihen ei ole mitään syytä. Toistuvasti kaikkien laaturaporttien (mm. Ruotsin katsastusviranomainen) hännillä huikeilla vikaprosenteilla ja lisäksi tuohon on liitetty paha ruosteongelma toisin kuin esim. vastaavankokoisiin 405-407 ja Xantia-C5:een.
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Uudesta Lagunasta kiinnostuneen kannattaa vilkaista uusin AutoBild Suomen testinumero, missä auto päätyi 100 000 kilometrin kestotestiin. Selvisi melkoisen hyvin, muistaakseni. Tuulilasikin kiitteli Lagunan laadun parantuneen. Ja saahan autoon neljän vuoden takuun, joten ainakin valmistaja itse uskoo tuotteeseensa. Ihmehän se olisi, jollei parin täysflopin jälkeen olisi laaduntarkkailua uudistettu.

Edellinen II-mallin Lagunahan olikin mitä ilmeisimmin täysi saatanan paska, jonka omistamista en voi suositella ainakaan niille, joille auto on työväline. Erehdyin nimittäin taannoin ostamaan takuuvaihdokkina vuoden 2002 Lagunan. Täydellinen huoltokirja jne. ja kaikki takuukorjaukset tehty, mutta kaikennäköisiä remppoja sattui matkalle. Ja kuulemma selvisin vielä vähällä. Sääli, sillä auto oli erittäin mukava ja tilava.

Tänä keväänä autokuume näyttää tarttuneen vanhempiin. Ainakin uudistettua (no, ainakin VI-Golfin kojelaudalla varustettua) VW Jettaa tuli itsekin siinä sivussa testattua, ja hyvä pelihän se on 1,4 TSI:llä. Tulinpa itsekin miettineeksi, että vuosi sitten uutta autoa hankkiessa olisi ehkä sittenkin pitänyt valita diesel: bensa-Astran mittariin on kertynyt noin kahdeksan kuukauden aikana lähes 23tkm. No, näillä mennään, vaikka melkoisena talousihmeenä Golf 1,6 TDI BlueMotion olisikin varsin passeli auto.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Noniin, työsuhdeautoa pitäisi hommata, mutta Bilian Kaivokselan toimipiste ei juuri tuota myyntityötä tee, joten Rellun koeajo antaa odottaa itseään. Joten kysyn arvon palstalaisilta, että millainen auto olisi kyseessä?

Olisi mielenkiintoista kuulla, että onko paljon isompi auto kuin V50 kyseessä, kyytiin kun pitäisi mahtua kaksi lastenistuinta ja melkoisesti kuitenkin tuota tavaraa aina välillä.
V50 on todella pieni sisätiloiltaan. En tiedä, kuinka pitkä jääkäri olet, mutta meikäläisen (186cm) säädöillä ei takapenkille ole juurikaan tilaa. Veikkaisin Lagunaa isommaksi, mutta meikäläisenkään kokemukset Rellusta ei kovin mairittelevat ole.
 
Suosikkijoukkue
Chelsea FC
Onkohan täällä porukalla minkälaisia kokemuksia VW Golf Variant 1.4 TSI koneella varustetuista autoista, ilman DSG-vaihteita. Lähinnä mua kiinnostaa tuo ihan uusi, tämän vuoden malli, mutta komenttia voi laittaa edeltäjästäkin. Niissähän tuossa 1.4:n koneessa on enemmän tehoa (140hv).
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
V50 on todella pieni sisätiloiltaan. En tiedä, kuinka pitkä jääkäri olet, mutta meikäläisen (186cm) säädöillä ei takapenkille ole juurikaan tilaa. Veikkaisin Lagunaa isommaksi, mutta meikäläisenkään kokemukset Rellusta ei kovin mairittelevat ole.

No tasan samanmittainenhan se meikäläinenkin.

Hyviä kommentteja, kiitos niistä. Pitää tsekata myös toi Autobild sitten. Ensi viikolla olisi koeajo Rellusta, pitää katsoa sitä sitten uudestaan. Kieltämättä ei mitään erikoista kuvaa autosta antanut, kun Kaivokselassa takaluukku ei mennyt kiinni, kun toinen hydrauliikkavarsista oli irronnut autosta. Autosta joka ei edes ole vielä rekisterissä.

Nykyään kun on Pösö alla, niin ei toisaalta haluaisi enää ranskalaista autoa, muttei toisaalta sitten pienempää kuin nykyinen on.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Uudesta Lagunasta kiinnostuneen kannattaa vilkaista uusin AutoBild Suomen testinumero, missä auto päätyi 100 000 kilometrin kestotestiin. Selvisi melkoisen hyvin, muistaakseni. Tuulilasikin kiitteli Lagunan laadun parantuneen.

Satatonnia pitääkin mennä ei pelkästään melkoisen vaan erittäin hyvin. Mielestäni ei autossa ihan uuden mallin lastentauteja lukuunottamatta noilla kilometreillä saa olla vielä mitään vikoja.

Ja saahan autoon neljän vuoden takuun, joten ainakin valmistaja itse uskoo tuotteeseensa. Ihmehän se olisi, jollei parin täysflopin jälkeen olisi laaduntarkkailua uudistettu.

Pitkä takuu on hieno juttu, muttei juurikaan lohduta, jos auto jättää tielle tai vaikka omaan pihaan juuri kun sitä tarvitsee. Takuut on muutenkin välillä vähän niin ja näin, koska vastuullinen maahantuoja/valmistaja korvaa kyllä vikoja vielä takuun umpeutumisen jälkeenkin mukisematta.

Edellinen II-mallin Lagunahan olikin mitä ilmeisimmin täysi saatanan paska, jonka omistamista en voi suositella ainakaan niille, joille auto on työväline. Erehdyin nimittäin taannoin ostamaan takuuvaihdokkina vuoden 2002 Lagunan. Täydellinen huoltokirja jne. ja kaikki takuukorjaukset tehty, mutta kaikennäköisiä remppoja sattui matkalle. Ja kuulemma selvisin vielä vähällä. Sääli, sillä auto oli erittäin mukava ja tilava.

Tämä pitää käsitykseni mukaan täysin paikkansa. Erittäin hyvä auto ajaa, mutta kaikenlaisia vikoja löytyy enemmän tai vähemmän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös