Mainos

Autoiluketju

  • 3 319 477
  • 19 022

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ainakin yksi Abarth 500 SS on tuotu. Linkin takana tarinaa autosta ja hakureissustakin.

Periaatteessa en ole kyllä mikään pikkuautojen fani mutta tuollaisen hankintaa voisi kyllä harkita jos en olisi persaukinen. Jotensakin perverssillä tavalla hieno rassi tuo viissatanen, jopa perusversiona.
 

Fordél

Jäsen
Antakaas arvon palstaveljet ja -siskot lausuntoja seuraavista autoista:

-Ford Focus
-VW Golf


mutta myös
-Audi A3
-Volvo S40

Kyseessä olisi vm. 2005-2006 eteenpäin (bensakoneet 1.6l ja manuaalivaihteiset), mutta hintakattona on tuollainen 16 000€, jolloin käytännössä Audi ja myös Volvo tippuvat pois, koska tuohon hintaan niitä ei oikein saa ilman, että niillä on ajettu reilusti yli 100tkm. Focus on hintalaatu-suhteeltaan hyvin kilpailukykyinen. Hyvä ajattava, ei kuluta pahasti ja nykyisin myös jopa toimii ilman suurempia ongelmia. Pikkasen on tosin letkun oloinen eli jämäkämpikin saisi olla ja vähän muovinen sisältä, mutta täytyy muistaa kuitenkin hinta.

Golfista ei ole oikein kokemuksia ja täytyisi käydä koeajamassa. Mitään suuria ongelmia siinä ei pitäisi olla, mutta ajettavuudeltaan Golfien edelliset mallit ei ole viehättänyt. Pikkasen sellainen traktorimainen meininki. Plussaa ihan hyvästä viimeistelystä ja laadusta.

Mutta olisi mukava kuulla käyttäjiltä lisää kommentteja näistä malleista.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Antakaas arvon palstaveljet ja -siskot lausuntoja seuraavista autoista:

-Ford Focus
-VW Golf


mutta myös
-Audi A3
-Volvo S40

Kyseessä olisi vm. 2005-2006 eteenpäin (bensakoneet 1.6l ja manuaalivaihteiset), mutta hintakattona on tuollainen 16 000€, jolloin käytännössä Audi ja myös Volvo tippuvat pois, koska tuohon hintaan niitä ei oikein saa ilman, että niillä on ajettu reilusti yli 100tkm.

Ootko ikinä käynyt nettiautossa? Siellä ainakin on myytävänä S40:stä alta 16000e ja alta 100000 ajettuna.

2005 vuoden Golffi on nyt ollut 4kk mulla lainassa ja ihan hyvin on pelannut. Lähtee ilman lämmitystä 20 asteen pakkasessakin miettimättä liikkeelle ja muutenkin pelaa siinä missä muutkin. Sisältä tosin ruma, ehkä ulkoakin, mutta luottovehje varmasti.

Osta noista Volvo. Ei mitään kokemuksia miten kestävyys noissa on, mutta ainakin hienoin auto sun vaihtoehdoista.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)

Golfia, jos mietit niin kannattaa minusta ehdottomasti 1.6-litraisen kanssa ottaa harkintaan 1.4-litrainen TSI. Teho ja vääntö on kohdillaan tuossa koneessa. Nykyisessä 1.4 muistaakseni 122hv/200Nm ja yhdistetty kulutus luvataan 6-litran nurkille.

Liikkeestä voi tosin olla hankala löytää 16-tonniin ko. koneella olevaa autoa, mutta yksityisiltä varmaan löytyy. Halvin 1.4 litrainen TSI vanhemmalla 103 kw koneella jonka löysin nettiautosta oli noin 18.000 euroa.

Octavia voisi olla myös malli, jota sinun kannattaisi katsoa sillä silmällä mainitsemiesi mallien lisäksi.
 

Fordél

Jäsen
Ootko ikinä käynyt nettiautossa? Siellä ainakin on myytävänä S40:stä alta 16000e ja alta 100000 ajettuna.

Jep, onhan noita tarjolla, mutta kun tulevaa autoa ei olla ostamassa yksityiseltä niin autokaupassa tuollaiset yksilöt on aika vähissä.

2005 vuoden Golffi on nyt ollut 4kk mulla lainassa ja ihan hyvin on pelannut. Lähtee ilman lämmitystä 20 asteen pakkasessakin miettimättä liikkeelle ja muutenkin pelaa siinä missä muutkin. Sisältä tosin ruma, ehkä ulkoakin, mutta luottovehje varmasti.

Osta noista Volvo. Ei mitään kokemuksia miten kestävyys noissa on, mutta ainakin hienoin auto sun vaihtoehdoista.

Joo Golf on aika rujo sisältä, mutta ulkoa mun mielestä ihan mukiin menevä. Hyvä kuulla, että pelittää kovemmissakin pakkasissa. Lisää lausuntoja tosin kaivataan.

Volvo olisi ihan hyvä vaihtoehto, koska sen mitä olen ko. mallilla ajanut, on se varsin tasapainoinen pakkaus. Ei mikään kovin jämäkkä vaan sellainen tyypillinen nyky-Volvo, joka ei herätä ajaessa suuria tunteita suuntaan taikka toiseen. Alusta ihan peruskamaa ja ohjauksessa on vähän löysä meno. Viimeistely on taas varsin hyvällä tasolla, mutta toisaalta laatuvaikutelmaa on laskenut muissa Volvon malleissa ilmenneet viat, joista kaverit ovat joutuneet kärsimään. Siksi tuo Volvo vähän mietityttää.
 

Fordél

Jäsen
Golfia, jos mietit niin kannattaa minusta ehdottomasti 1.6-litraisen kanssa ottaa harkintaan 1.4-litrainen TSI. Teho ja vääntö on kohdillaan tuossa koneessa. Nykyisessä 1.4 muistaakseni 122hv/200Nm ja yhdistetty kulutus luvataan 6-litran nurkille.

Liikkeestä voi tosin olla hankala löytää 16-tonniin ko. koneella olevaa autoa, mutta yksityisiltä varmaan löytyy. Halvin 1.4 litrainen TSI vanhemmalla 103 kw koneella jonka löysin nettiautosta oli noin 18.000 euroa.

Ok, hyvä huomio ja täytyy käydä koeajamassa tollakin koneella mikäli tulee hyvä yksilö kohdalle. Tota moottoria on tosiaan kehuttu ja se varmasti riittää.

Octavia voisi olla myös malli, jota sinun kannattaisi katsoa sillä silmällä mainitsemiesi mallien lisäksi.

Kelpaisi mulle, mutta kun tässä katotaan autoa toiselle henkilölle niin hänellä ei valitettavasti ymmärrys taivu Skodaan. Valitettavasti näin kun ihan pätevä auto olisi kyseessä hyvään hintaan ja tarjontaa löytyisi.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Jep, onhan noita tarjolla, mutta kun tulevaa autoa ei olla ostamassa yksityiseltä niin autokaupassa tuollaiset yksilöt on aika vähissä.

Mikäs tuossa yksityiseltä ostettaessa jänskättää? Kyllähän tuon ikäiset, 5-vuotiaat autot pelaavat ihan siinä samassa, ostat sitten liikkeestä tai yksityiseltä. Ei ne liikkeet mitään ihmetakuita jakele, joku 6kk maksimissaan.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Ok, hyvä huomio ja täytyy käydä koeajamassa tollakin koneella mikäli tulee hyvä yksilö kohdalle. Tota moottoria on tosiaan kehuttu ja se varmasti riittää.

Joo varmasti riittää, sillä teho ja vääntöähän tuossa on enemmän kuin 1.6-litraisessa.

Kelpaisi mulle, mutta kun tässä katotaan autoa toiselle henkilölle niin hänellä ei valitettavasti ymmärrys taivu Skodaan. Valitettavasti näin kun ihan pätevä auto olisi kyseessä hyvään hintaan ja tarjontaa löytyisi.

Taitavat olla tätä nykyä aika samoja autoja, kuin Golffit, ainakin moottorit ja automaattilaatikot.
 

Fordél

Jäsen
Mikäs tuossa yksityiseltä ostettaessa jänskättää? Kyllähän tuon ikäiset, 5-vuotiaat autot pelaavat ihan siinä samassa, ostat sitten liikkeestä tai yksityiseltä. Ei ne liikkeet mitään ihmetakuita jakele, joku 6kk maksimissaan.

Se, kenelle auto tulee, ei osta autoa kuin liikkeestä, joten tässä kohdin ei ole mitään tehtävissä. En edes koita ehdottaa yksityiseltä ostamista, koska tiedän vastauksen.

Sama pätee Skodaan eli täysin pätevä merkki, mutta kun ostaja on niin jäärä ettei pysty muuttamaan kuvaansa merkistä niin minkäs teet.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Sama pätee Skodaan eli täysin pätevä merkki, mutta kun ostaja on niin jäärä ettei pysty muuttamaan kuvaansa merkistä niin minkäs teet.

Käy hakemassa Golf, A3 ja Ocu koeajolle ja istuta ostaja sokkona vänkärin paikalle. =)

Itseasiassa ymmärrän ostajaakin. Meilläkin on auton hankinta edelleen edessä ja varmaa ainoastaan on se, että VAG-konserin pirssi tulee, juuri tuon 1.4 TSI koneen takia.

Itsekkin olen seilannut Audin, Volkkarin ja Skodan väliä. Nyt on taas Skoda alkanut nostamaan päätään. Olisi selkeästi fiksuin valinta, kun aletaan olemaan lastentekoiässä ja kaksi koiraa löytyy. Skoda Octaviassa tökkii oikeastaan se, että se on minusta kolmikosta selkeästi huonoimman näköinen.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Itsekkin olen seilannut Audin, Volkkarin ja Skodan väliä. Nyt on taas Skoda alkanut nostamaan päätään. Olisi selkeästi fiksuin valinta, kun aletaan olemaan lastentekoiässä ja kaksi koiraa löytyy. Skoda Octaviassa tökkii oikeastaan se, että se on minusta kolmikosta selkeästi huonoimman näköinen.

Mulla on nyt ollut 3kuukautta Skoda Octavia ja ei ole moittimisen sijaa, edellinen auto oli Golf IV ja melkein samasta autosta on kyse. Suosittelen Skodaa.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Missäs hintaluokassa Seat Leonit liikkuvat Golffiin ja A3:seen verrattuna? Vaikuttaisi kaikin puolin ihan pätevältä kisaajalta.
 

12961

Jäsen
Missäs hintaluokassa Seat Leonit liikkuvat Golffiin ja A3:seen verrattuna? Vaikuttaisi kaikin puolin ihan pätevältä kisaajalta.

Ja kaiken lisäksi ainakin mun silmään tuo on kirkkaasti parhaan näköinenkin. Samaa tekniikkaa noissakin on.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Missäs hintaluokassa Seat Leonit liikkuvat Golffiin ja A3:seen verrattuna? Vaikuttaisi kaikin puolin ihan pätevältä kisaajalta.

Kyllähän ne taitaa olla jonkin verran halvempia kuin Golfit ja reilustikin halvempia kuin A3:t, mutta ei ole laatukaan kyllä samalla tasolla. Näin ainakin on kertoillut kaveri joka noita VW-konsernin autoja työkseen on huoltanut. Osathan on aika pitkälti samoja mutta kokoonpanon laatu Seatilla ei ole samaa luokkaa kuin konsernin muilla merkeillä. Ei varsinaisesti mitään isoa vikaa sen enemmän kuin muissakaan konsernin autoissa mutta paljon kaikenlaisia pikkuvikoja ja nitinöitä ja natinoita paljon enemmän. Tämä kaveri kertoi mm. kuinka uusissa Seateissa saattaa tehtaalta tullessa olla kojelaudasta osia irti yms. ja niitä sitten luovutushuollossa korjaillaan ja paikkaillaan.
 

Fiiu

Jäsen
Seatista vielä sen verran että tekniikaltaan se on VW mutta sisusta on Seatmaisen muovinen. Jos siis sillä ei ole väliä niin siinä voi säästää, itse en tosin Seatia ostaisi. Skoda tai VW (miksei Audikin, kalliihko vain) tuon konsernin autoista potentiaalisimmat vaihtoehdot.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tai sitten otetaan käyttöön vain yksi akkustandardi ts. kaikissa autoissa on samanlainen akku. Huoltoasemat vaihtavat korvausta vastaan valmiiksi täyden akun tyhjän tilalle ja matka jatkuu samantien. Vanha akku jää huoltsikalle ladattavaksi ja päätyy myöhemmin takaisin kiertoon.

Tokiossa aletaan nyt koekäyttää juuri tällaista järjestelmää.

Hieman on tiedotusvälineissä nyt näkynyt kritiikkiäkin sähköautokuumeeseen liittyen. Se paljon mainostettu ympäristöystävällisyyshän on täysin riippuvainen siitä tavasta millä sähkö on tuotettu. Nykyisillä menetelmillä sähköautoihin siirtyminen edes osittain kasvattaisi hiilijalanjälkeä. Tilanne muuttuu vasta jos sähkö tuotetaan uusiutuvasti. Suomalaiselle ydin-ja koskivoimalle lienee siis jatkossa kovasti kysyntää.
 

julle-jr

Jäsen
Hieman on tiedotusvälineissä nyt näkynyt kritiikkiäkin sähköautokuumeeseen liittyen. Se paljon mainostettu ympäristöystävällisyyshän on täysin riippuvainen siitä tavasta millä sähkö on tuotettu. Nykyisillä menetelmillä sähköautoihin siirtyminen edes osittain kasvattaisi hiilijalanjälkeä. Tilanne muuttuu vasta jos sähkö tuotetaan uusiutuvasti. Suomalaiselle ydin-ja koskivoimalle lienee siis jatkossa kovasti kysyntää.
Tietysti ympäristöystävällisyys on riippuvaista sähköntuotantotavasta. Ei kai tämä kenellekään ole ollutkaan epäselvää. Onhan selvää, että jos poltat vaikkapa öljyä tai hiiltä voimalaitoksen kattilassa ja teet syntyneen lämmön avulla sähköä, syötät sähkön verkkoon ja lataat sillä auton akun, ovat päästöt suurempia verrattuna tilanteeseen, jossa poltat saman öljyn suoraan autosi moottorissa ja käytät energian heti siinä paikan päällä auton liikuttamiseen :)

Sähköntuotannossa polttoaineen lämpöarvosta osa menee hukkaan jo vesihöyryä höyrystettäessa, sitten turbiinissa ja generaattorikin tuottaa sähköä vain tietyllä hyötysuhteella. Lämpövoimalaitoksen nettohyötysuhde on mitä lie 45 % (heitto). Lisäksi asiaan vaikuttavat sitten sähkön siirtohäviöt ja akkuihin liittyvät häviöt. Ihmettelen, jos nämä tosiseikat on jotenkin jätetty pois laskelmista.
 
Viimeksi muokattu:

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Paljonko maksaa jakohihnan+tarvittavien tilpehöörien vaihto V70 diesel -97:aan? En jestas kysy merkkiliikkeen hintoja (hiukan alle tonnin) vaan ihan normi korjaamoja.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
"Delta"-oksennusreaktion aiheutti myös "uusi" Focus RS500. Kamoon hei, RS-Fordi missä joku Volvon kone ja etuveto. Auto itsessään ihan kiva mattamustine väreineen mutta se nimi...
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Ruostesuojaa?

Sanokaapas viisaammat automiehet, kannattaako tuollainen alustan ruostesuojaus ns. öljyämismenetelmällä? Mitään hintavaa käsittelyä (joista niistäkin kuulee erinäisiä näkemyksiä) en ala max. 5000 euron arvoiselle ja kymmenen vuotiaalle autolle tekemään.

Turha on kuitenkaan maksaa mistään lumehoidostakaan, eli onko öljyämisen hyödyistä ruostumista vastaan mitään konkreettista näyttöä kenelläkään?

Tuntuu hiukan menneen vainoharhaisuuden puolelle tämä suomalaisten ruostesuojausinto. Autot ruostuu niin kauan kuin Suomessa on kostea ilmasto ja kun autoken pohjat ja helmat on pellistä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No eipä siitä öljyämisestä kyllä ainakaan haittaakaan ole. Kyllä minä olen ihan säännöllisesti öljynnyt autoni pohjat eikä ole ollut mitään isompia ruosteongelmia yhdenkään auton kanssa vaikka aika vanhoilla autoilla yleensä ajelen. Eli minä kyllä ainakin suosittelen tuota. Eihän tuokaan öljyäminen toki ruostumista kokonaan estä mutta sanoisin että jatkaa ainakin käyttöikää.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Mahtaakohan kenelläkään arvon palstalaisista olla käytännön kokemuksia Skoda Octavia Combi RS 2.0 tdi DSG:stä? Ja erityisesti olen kiinnostunut kokemuksista faceliftin jälkeisistä autoista, eli kohtuu uusista. Onko ollut maanantaikappeleita vai ovatko soivia pelejä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös