Eikös myös vuosituhannen MB:ssä ole ollut ihan yleistä ruosteongelmaa?
On.
Käytetty ja ruosteeton Väyrysmersun takaluukku on autopeltiseppien Graalin malja, kaikki puhuvat siitä, mutta kukaan ei ole sellaista nähnyt.
Viimeksi muokattu:
Eikös myös vuosituhannen MB:ssä ole ollut ihan yleistä ruosteongelmaa?
Itse tarkistaisin/pitäisin kunnossa perusasiat, melko halpoja ja ennen kaikkea helppoja hommia. Näihin kuuluu mm. tulppien vaihto, bensan- ja ilmansuodattimien vaihto.
...
Kun vika selviää, kerro toki meille muillekkin, voidaan sitten nauraa kuinka väärin veikkasin...
Tuli käytyä mielenkiinnosta tarkastamassa pari pääkaupunkiseudulla toimivaa Saksasta käytettyjä autoja tuovaa autoliikettä. Kovasti näyttää olevan tarjontaa näiden tuontiliikkeiden tarjoamista saksalaisista "laatuautoista" internetin myyntipalstoilla. Ennakkoasenteiden orjana olen tottunut suhtautumaan tuontiautoihin negatiivisesti. 5-10 vuotta sitten suomalaisten höynäyttäminen autokaupoilla oli varmasti yleisempää, mutta olen elänyt käsityksessä, että siitä olisi jo päästy eroon.
En vaan ostaisi Saksasta noita. Etelä-Ruotsista vaan, sama hinta kuin Saksassa mutta haku halvempaa, ei ole myöskään nähny suolaa, goijareita vähemmän ja jos on Ruotsiauto, tulee ns. talvivarusteet mukaan, eli päivävalot, persegrillit, ehkä kitkarenkaat jne.
Eikö Etelä-Ruotsissa suolata teitä? En todellakaan tiedä suolauspolitiikasta Etelä-Ruotsissa, mutta sen tiedän, että naapurimaa Tanskassa teille kylvetään vuosittain huomattavasti suurempi kokonaismäärä suolaa, kuin kotoisassa suomessa. Sitäkään en tiedä, että onko Tanskan tieverkko laajempi, kuin Suomen, mutta pinta-ala ainakin on reilusti pienempi.
En vaan ostaisi Saksasta noita. Etelä-Ruotsista vaan, sama hinta kuin Saksassa mutta haku halvempaa, ei ole myöskään nähny suolaa, goijareita vähemmän ja jos on Ruotsiauto, tulee ns. talvivarusteet mukaan, eli päivävalot, persegrillit, ehkä kitkarenkaat jne.
Toki aika harva varmaan autonhaussa kustannuksia niin tarkasti laskee, mutta jo hyvin pikaisella analyysillä näkee, mihin on mahdollisuus.
Onhan tässä vielä se että Ruotsissa kuluttajansuoja on hyvin lähellä Suomalaista, liikkeistä saattaa saada hyvänkin takuun, tosiaan vielä tuo kielikysymys eli pärjää sillä kielellä, autot on yleensä varustettu pohjoisen mukavuusvarusteilla kuten istuinlämmittimillä, mitä Saksasta tuodessa ei välttämättä ole, liikkeen kanssa asioidessa on vielä suht helppo lähteä paikan päälle jos tulee jälkikäteen ongelmia jne.Hyvin olit laskellut lisätienistiä millä tuoda auto. :) Mutta jos nyt lähdetään ihan perussummista eikä ruveta miksään takaluukku trokareiksi, niin kyllähän sitä Lentää Tukholmaan 60€ ja junamatkat maksaa jonnekkin Jönköpingiin vähän yli 20€. Ja laivamatkan Tukholmasta voi saada jollain lahjakortilla ilmasiks, siihen lisää vaan auton. Normihinta tolle on se 90€.
Vertailu.
Lennot : 60€ kummallakin, samaan menee.
Junamatkat pelipaikoille: 20€ kummallakin, samaan menee.
Laivamatka autolle : 90 - 400€. Aika hintaero.
Saksan Kitkarenkailla ei Suomessa tee mitään... 0-500€ Taas hintaeroa.
Lohkolämppäri : 0-150€ hintaeroa.
Mut sehän on miten haluaa tehdä. Itse ainakin pärjään Ruotsilla jolloin asiointi on helppoa, autoja voi ostaa näppärästi myös yksityisiltä. Saksassa en ostais koska kielipää ei riitä asiointiin.
Mutta tottahan se on että Saksassa ei niiltä Turkkilaisilta pidäkään ostaa autoja vaan ihan merkkiliikkeistä. Makuasioitahan nämä.
Onko kirjoittajilla minkälaisia kokemuksia Mazda 3:sta, mitään merkittäviä vikoja ilmennyt? vm 2004-2006 olen 1.6 l bensakoneella ajatellut ehkä ostaa jos sopiva löytyy.
Onko kirjoittajilla minkälaisia kokemuksia Mazda 3:sta, mitään merkittäviä vikoja ilmennyt? vm 2004-2006 olen 1.6 l bensakoneella ajatellut ehkä ostaa jos sopiva löytyy.
Minä yleensä nostan kytkintä varovaisesti siinä vaiheessa, kun edessäni olevan auton edessä oleva lähtee liikkeelle. Oletan, että se välissä olevakin auto tajuaa liikahtaa suurinpiirtein samalla hetkellä. Ongelmia tulee vain silloin, kun olen toisena jonossa, eikä näin ollen ole sitä autoa, jota kyylään.On lähes liikuttavaa seurata kotini parvekkeelta OYS:n töistä poistuvia autokolonnia. Kun edellä oleva lähtee liikkeelle, kestää pari sekuntia siihen, että takana tuleva liikahtaa. Minulla on teiden ritarina ja täydellistä täydellisyyttä edustavana autoilijana tapana painaa kaasua heti kun vihreä valo syttyy liikennevaloissa. Omasta puolestani siis ei synny haitariliikettä. Mutta nämä peelot katsovat ensin, että edellä oleva auto lähtee liikkeelle ja sitten maiskutellaan suuta ja aletaan päästää kytkintä ylös. Mikä olisikaan taloudellisesti, liikenneturvallisesti ja minun vitutukseni minimoimiseksi kätevämpää kuin nostaa kytkin ja painaa kaasua heti kun vihreät syttyvät. Voi saatana.
Minä yleensä nostan kytkintä varovaisesti siinä vaiheessa, kun edessäni olevan auton edessä oleva lähtee liikkeelle. Oletan, että se välissä olevakin auto tajuaa liikahtaa suurinpiirtein samalla hetkellä. Ongelmia tulee vain silloin, kun olen toisena jonossa, eikä näin ollen ole sitä autoa, jota kyylään.
Mutta nämä peelot katsovat ensin, että edellä oleva auto lähtee liikkeelle ja sitten maiskutellaan suuta ja aletaan päästää kytkintä ylös. Mikä olisikaan taloudellisesti, liikenneturvallisesti ja minun vitutukseni minimoimiseksi kätevämpää kuin nostaa kytkin ja painaa kaasua heti kun vihreät syttyvät. Voi saatana.
Mersun SLK tulee mieleen, muusta en tiedä mutta varusteet pitäisi mersuissa olla kunnossa.Mitäs muita malleja olisi about samassa kastissa kuin nuo? Hintaluokkana max 15 tuhatta (Saksan hinnoissa), takaveto ja reilu 200hp.
Hyvin olit laskellut lisätienistiä millä tuoda auto. :) Mutta jos nyt lähdetään ihan perussummista eikä ruveta miksään takaluukku trokareiksi.