Samoilla tehtailla niitä kuitenkin väsätään.
Ei pidä paikkansa. Komponentteja ja moottoreita toki tehdään samoilla tehtailla, mutta kokoonpanoa ei VW:n ja Skodan välillä ellei oteta jotain Euroopan ulkopuolisia tehtaita tai meille epäolennaisia mestoja kuten Sarajevo tai Venäjän Kaluga laskuihin.
kokoonpanon osalta Standorte EU-markkinoille:
B: Bryssel: A3, Polo
BRD: Dresden: Phaeton, Emden: Passat, Hannover: Transporter, Caravelle, Multivan, Wolfsburg: Golf, Golf Plus, Tiguan, Touran, Zwickau: Golf, Passat
Ingolstadt: A3, A4, A4 Avant, A5, Q5, Neckarsulm: A4, A5 Cabrio, A6, A6 Avant, A8. Lisäksi Quatto GmbH:n valmistamia tykkiversioita. Se versioita sekä valmistaa kokojen mukaan sekä IN että Neckarsulm
CZ: Mlada Boleslav: Octavia, Fabia, Kvasiny: Suberb, Yeti, Roomster, Vrchlabi: Octavia
PL: Poznan: Caddy, Transporter
P: Autoeuropa: Sharan, Alhambra
SVK: Bratislava: Polo, Touareg, Q7, Cayenne
E: Martorell: muut SEAT mallit paitsi Alhambra, Pamplona: Polo
H: Gyor: TT, A3 Cabrio
MEX: Puebla: New Beetle, New Beetle Cabrio, Golf Variant, Jetta
Sitä en tiedä miten paljon järkeä on saman konsernin kilpailla usealla merkillä samoilla markkinoilla.
Fiksuahan se on, kun nuo kaikki merkit on positioitu nykyisellään hyvin erilaisiksi. 10 vuotta sitten oli paljon suurempia hankaluuksia tuossa.