Autoiluketju

  • 3 202 931
  • 18 531

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitenkähän muuten tuo Alfan laatu nykyisin? Joko se alkaa olla sillä tasolla että noita ihan oikeasti uskaltaisi muutkin ostaa kuin Alfa-fanaatikot jotka eivät välitä siitä että auto on vähän väliä pajalla? Ajettavuushan Alfoissa on ollut aina huippuluokkaa ja tuo MiTo nimittäin on ihan oikeasti hyvän näköinen auto jolle olisi helppo povata menestystä mikäli Alfan maine ei olisi niin huono.
 

Tuamas

Jäsen
Nyt on siis aiesopimus Koenigseggin ja GM:n välillä tehty ja näillä näkymin Saab siirtyy Koenigseggin hellään huomaan. Linkki Hesarin uutiseen.

Mitenhän 45 henkilöä työllistävä yhtiö saa pidettyä moninkertaisen henkilöstön ja valmistusmäärän omaavan Saabin aisoissa? Tosin turboahdetulle automerkille tämä lienee paras mahdollinen uusi omistaja. Meneepä Saab ainakin takaisin Ruotsiin.

Niin, tässä on mielestäni muutama aspekti jotka kannattaa ottaa huomioon. Ensinnäkin sen perusteella mitä Kauppalehdestä asiasta luin, niin Von Koenigsegg ja tämä Norjalainen muotoiluvelho ovat vain osaostajia/-rahoittajia ja mitä ilmeisimmin se todellinen taustavoima jolta suurin rahoitus tulee, on vielä julkistamatta. Eli muskelia pitäisi taustalta löytyä, vaikka julkisuuteen tämä onkin tuotu Koenigseggin yksin ajamana projektina.

Toinen aspekti on se, että onhan näistä pienempi ostaa isomman tapahtumista jo ennakkotapaus automaailmassa, kun Porche otti komennon VAG:issa.

Kolmantena aspektina on se, että tämä on juuri se ainoa mahdollisuus jolla Saab voi menestyä. Eli yhtiö palaa siihen minkä parhaiten osaa, eli tekee yksilöllisiä ja hieman ratkaisuiltaan erikoisia autoja sekä muutenkin vetäytyy hieman massamarkkinoilta ja siirtyy pienempien sarjojen erikoisempiin tuotteisiin, joista on sitten saatavissa parempaa katetta ja joiden kautta voi jackpotin iskiessä (joku erikoisempi malli lyö kunnolla läpi) löytää sen uuden kultasuonen.
 

ZOOM

Jäsen
Suosikkijoukkue
U17 Leijonat
Itsellä oli nuo saksalaiset listalla (Audi 2.0T myös vaihtoehtona), tosin Audista vain etuveto koska tuo Pro Business tarjous ei sisältänyt Quatro-malleja. Päädyin BMW:hen vaikka koneen suorituskyky ei, varsinkaan 2.0T pääse samalle tasolle. Takaveto vain vei mennessään kun kävin tuota koeajamassa. Alunperin Audi oli listalla selkeänä ykkösenä.

Noh, ainakin auto on vähän harvinaisempi tuolla teillä kun noita Audeja tuntuu vilisevän melkein Toyotan lailla :)
Eilen lähti tilaukseen sitten A4 2.0 TFSi, Pro bussines, multitronic, en vain pääse sitten tuosta Audi-viehätyksestäni mihinkään, nyt siis pienen hairahduksen jälkeen neljäs Audini kyseessä.
Lexus oli loistava, mutta tarjous oli vain niin perseestä, etten käytännössä loppupelissä voinut edes vakavasti harkitakaan ko. autoa.
 

scholl

Jäsen
Mitenkähän muuten tuo Alfan laatu nykyisin?

Itse en millään jaksa uskoa, että siinä nykyään pahemmin moittimista olisi. Asioita on tehty viime aikoina paremmin ja vaikkei niistä uudemmista malleista olekaan vielä infoa niin about kolme vuotta vanhat 156:t ja 147:t (vanhoja malleja) ovat sijoittuneet TÜV raporteissa hieman paremmin kuin Peugeotit, Citroënit tai Renaultit. Mini ja pari Mersun malliakin jäänyt taakse.

Tuo 1,6:n diesel vaikuttaa ihan pätevältä moottorilta. Ajoin vuokra-autolla, joka oli Fiat Bravo, jossa oli tuo moottori ja ehdottomasti MiToon ottaisin kyllä sen. Mielenkiintoista muuten, kun seuraavaksi tekevät hieman isomman mallin MiTon staililla, joka on sitten 147:n seuraaja. Itse sanoisin, että muotoilultaan ja fiilikseltään Fiat-konsernilta tulee tällä hetkellä ne mielenkiintoisimmat autot massaluokkaan.
 

Namupassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, Leijonat, NHL
Millaisia kokemuksia jatkoajan porukoilta löytyy Audi TT:stä. Sellainen kulkuneuvo olisi kiikarissa.. Alustavasti tullu kateltuu quattro, 165kw mallista. Siis nyt kyseessä "vanha" korimalli ei tämä uusi..
 

Veijari

Jäsen
Mitenkähän muuten tuo Alfan laatu nykyisin? Joko se alkaa olla sillä tasolla että noita ihan oikeasti uskaltaisi muutkin ostaa kuin Alfa-fanaatikot jotka eivät välitä siitä että auto on vähän väliä pajalla?

Eivät Alfa-fanaatikotkaan halua, että auto on koko ajan pajalla.

Omassa perheessä on ollut kaksi kuluvan vuosituhannen Alfa Romeota (ja lähipiirissä vielä jokunen lisää), eivätkä ne mitenkään erityisen ongelmallisia pelejä olleet. Huolto-ohjelmasta on pidettävä kiinni, eikä autoa muutenkaan ajeta ns. luistimet jalassa niinkuin jotain Hiacea. Huoltojen teettäminen merkkiliikkeessä on kallista, eikä laatukaan päätä juuri huimaa.

Itsekin olen toki käynyt MiTon koeponnistamassa ja olihan se juuri sellainen kuin pitääkin. Jopa sähköinen tehostus oli saatu yllättävän hyväksi - se oli tarkka ja tunnokas. Alusta oli sopivan jämäkkä ja ajotunnelma - kuten TM:ssäkin muistaakseni todettiin - mukavan mikroautomainen. Jonkin verran tuossa uudessa koeajoautossakin kojetaulu nitisi, mutta itse olisin kyllä valmis lyömään eurot tiskiin, jos tuon autoluokan peliä olisin vailla.

www.alfabbs.fi on muuten mainio forumi, jos lisätietoa kaipaat.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eivät Alfa-fanaatikotkaan halua, että auto on koko ajan pajalla.

Eihän sitä tietenkään kukaan halua, mutta tarkoitinkin sitä että yleensä Alfa-miehet ovat vähän samanlaisia kuin harrasteautoilijat, että ostavat sen Alfan joka tapauksessa vaikka sitä saisi vähän väliä pajalle ollakin kuskaamassa, ja ihan vaan sen takia että Alfassa on heille "sitä jotain".

Minulla ei siis ole yhtään kokemuksia näistä uusista Alfoista joten en tiedä oikeasti miten laadukkaita pelejä nämä ovat. Mutta tuo minun mielikuvani perustuu jonnekin 90-luvulle kun parilla tutulla oli Alfa. Koko ajan ne oli remontissa (toinen jopa paloi) mutta nämä tyypit vaan hyväksyivät sen koska Alfa oli heille "se juttu".
 
^ Juu, kyllähän iso osa AR-kuskeista on sellaisia, ettei muita vaihtoehtoja ole. Joko Alfan idean ymmärtää, tai sitten ei. Samalla rahalla saa nopeampia, kestävämpiä, paremmin tehtyjä, mukavampia ja tilavampia autoja.

Itse köröttelin toistasataatuhatta kilometriä noilla 156:lla ilman määräaikaishuoltojen välisiä operaatiota (pl. yksi etupyörän laakeri), mutta moni muu taas ei. Saapasmaan hihnoilta tulee edelleen niitä maanantaiautojakin. Mutta niin tulee Saksasta ja Ruotsistakin, kun noita tuttujen autohommia olen seuraillut.

EDIT. Yksi - ja Minin lisäksi omasta mielestäni ainoa - varteenotettava vaihtoehto MiTolle voisi olla Abarth 500. Ei taideta tuoda virallisia teitä Suomeen, mutta siinähän tuollaisen uittaa kuin jonkun -98 mallisen Audinkin. Hinta toki nousee Alfaa korkeammaksi. Mutta eipä tule joka viikko vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Enpä kyllä tuota miksikään isommaksi molskahdukseksi sanoisi. Kannattaa lukea tuo uutinen...

Eli uskotaan mukisematta viestintäpäällikön höpinät siitä, että Delta Auto Oy:n emoyhtiön konkurssi ei vaikuta millään tavalla kys.yhtiön toimintaan, rahoituspohjaan, maahantuotaviin automerkkeihin jne.? Herätys ;-)
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Eli uskotaan mukisematta viestintäpäällikön höpinät siitä, että Delta Auto Oy:n emoyhtiön konkurssi ei vaikuta millään tavalla kys.yhtiön toimintaan, rahoituspohjaan, maahantuotaviin automerkkeihin jne.? Herätys ;-)
Parempi vaihtoehto sekin kuin keksiä itse mahdollisia seurauksia. Luotan huomattavasti enemmän Delta Motor Groupin viestintäpäällikön informointiin seurauksista, kuin Jatkoajan käyttäjän salama15 spekulaatioihin. Herää kuule itse.

EDIT: Sanoinko että ei vaikuta millään tavalla? Ei, en sanonut. Eikä sanonut ko. viestintäpäällikkökään. Ihan oikeasti hei, kannattaa lukea se uutinen. Tässä Taloussanomien uutinen aiheesta.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Luotan huomattavasti enemmän Delta Motor Groupin viestintäpäällikön informointiin seurauksista, kuin Jatkoajan käyttäjän salama15 spekulaatioihin. Herää kuule itse.

Joo, näinhän se menee, herätty on! Kannattaa aina luottaa asianosaisten (J.Korhonen, M.Vanhanen jne.) antamiin lausuntoihin niitä mitenkään kyseenalaistamatta... Venäjältä on DMG:n osalta rahahanat kiinni ja suomalainen pankki ei enää luotota. Mutta ans kattoo ny, ennen syksyä ollaan varmasti viisaampia!
 

12961

Jäsen
Joo, näinhän se menee, herätty on! Kannattaa aina luottaa asianosaisten (J.Korhonen, M.Vanhanen jne.) antamiin lausuntoihin niitä mitenkään kyseenalaistamatta... Venäjältä on DMG:n osalta rahahanat kiinni ja suomalainen pankki ei enää luotota. Mutta ans kattoo ny, ennen syksyä ollaan varmasti viisaampia!


Tänään ainakin saatiin vielä luovutukseen firmalle uusi kevyt kuorma-auto Deltalta, vaikka konkurssi kolkuttaakin jo oven takana.

Kummalta kuulostaa mikäli pelkkä emoyhtiö tekee konkurssin, kaikki maahantuonti on kuitenkin sen kautta. Miten mahtaa onnistua tällä hetkellä uuden auton tilaaminen Deltan kautta?

Jotenkin odotan joko rahahanojen yhtäkkistä aukeamista venäjän suunnasta tai koko ketjun konkurssia ja uudelleenjärjestelyä.
 

scholl

Jäsen
Onko Hummer mahdollista saada henkilöautoksi tai pakettiautoksi?
Haluaisin ostaa Jenkeistä H2 SUT, mutta ei ole demarikorttia, eikä tule.
Lisäksi, jos vetää traileria niin sit pitäisi olla kuulemma jopa yhdistelmäkortti.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko Hummer mahdollista saada henkilöautoksi tai pakettiautoksi?
Haluaisin ostaa Jenkeistä H2 SUT, mutta ei ole demarikorttia, eikä tule.
Lisäksi, jos vetää traileria niin sit pitäisi olla kuulemma jopa yhdistelmäkortti.

Ilmeisesti onnistuu: Hummer H2 henkilöauto (Nettiauto)

Minulla on kyllä ollut sellainen käsitys että vaikka noita kai saa muuttoautona rekisteröityä henkilöautoksi niin ajamiseen vaadittaisiin silti C-kortti koska paino menee yli 3500 kg, mutta ilmeisesti asia ei olekaan niin.

EDIT: Mutta eikö tuo H2 ole aika tyttömäinen ajopeli? Se sotilasversio on minusta ainoa oikea Hummer ja sellaisella kehtaisi ajaakin.
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
Minulla on kyllä ollut sellainen käsitys että vaikka noita kai saa muuttoautona rekisteröityä henkilöautoksi niin ajamiseen vaadittaisiin silti C-kortti koska paino menee yli 3500 kg, mutta ilmeisesti asia ei olekaan niin.
Ei vaadita C-korttia, vaikka paino menisi yli 3500 kg, ainakin olen törmännyt muutamaan tuon painorajan ylittävään vaniin, joita saa B-kortilla ajella.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Faidelle ollaan "uutta" eli uudehkoa autoa katsottu ja lähes varmasti päädytään Citroen C5 II (-05-08) Berlineen. Ranskalaisfobia kaikkosi koeajon jälkeen.

+ Premium-luokan hiljaisuus ja mukavuus varauksin, unelma-auto pitkälle matkalle
+ Hyvä käytös väistöissä yms., myös passiivinen turvallisuusvarustelu kohdillaan
+ Erinomainen vakiovarustelu -01-vuosimallista lähtien
+ Tilastoista katsottuna: huomattavasti mainettaan vähävikaisempia (ranskalaisiin suhtaudun kuitenkin edelleen varauksella - relluja ja sitikan muita malleja löytyy paljon tilastojen hänniltä...)
+ HINTA!! Näistä voi tehdä uskomattoman hyviä kauppoja noin niinkuin hinta-laatusuhteeltaan!

-/+ Ei ole varsinaisesti aktiivisen ajajan auto vaan selvästi mukavuuspainotteinen
-/+ Kaasunestejousituksen hyvät ("mukavajämäkkyys") ja huonot puolet (muljahtelu tietynlaisella alustalla)

- Sähkövikoja, tosin näitä löytyy lähes kaikista uusista autoista
- Kohtalaisen kallis huoltaa
- Status "ooppeliluokkaa" tyylikkyydestä huolimatta, tämäkin monelle merkitsee
- Tunnoton kevyt ohjaus vaatii totuttelua

Onkos jatkislaisilla käytännön kokemuksia ceevitosesta? Toki niitä essonbaaripuheita ja mututuntumiakin saa nakella, mutta niille toleranssi on kasvanut aika suureksi. Hankintaan on menossa siis 05 tai 06 sedani kahden litran bensalla (140hv).
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mulla on saman konsernin 407 2.0 -05. Oikein tyytyväinen pitkälti samoista syistä kuin listasit positiivisiksi puoliksi. Lisäisin siihen omaan makuuni sopivan sporttisen muotoilun, vaikka kyseessä on puhdas perhetossu.

Tosimiehet dissaa ranskalaisia, mutta fiksut tajuavat, että mielikuvilla on vähän kosketuspintaa todellisuuteen. Näin on nännit.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei löydy, urbaanilegendaa jota ranskalaisten autojen omistajat viljelevät.

Kyllähän se taitaa vähän noinkin olla. Kyllä minä olen sitä mieltä että jos haluaa Ranskalaisen jossa ei ole sähkövikoja niin kannattaa ostaa polkupyörä. Minulla on Peugeotin polkupyörä ja koskaan ei ole ollut yhtään sähkövikaa... Vaan mikähän olisi tilanne jos tuohon laittaisi valot tai mittarin?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös