Mainos

Autoiluketju

  • 3 321 471
  • 19 022

12961

Jäsen
Jos puola on antautunut niin ei pelkästään syty se valo kojetaulussa, myös yksi sylintereistä ei pelitä, joten menee melkoiseksi konttaamiseksi ajamisen kanssa.

Näinpä, kyllä yhden pytyn puuttuminen pitäisi huomata.

Ja tosiaan, jos viidellä pytyllä ajelee lyhyenkin matkan, on katti(-tit) aika nopeasti morjens.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Jos puola on antautunut niin ei pelkästään syty se valo kojetaulussa, myös yksi sylintereistä ei pelitä, joten menee melkoiseksi konttaamiseksi ajamisen kanssa. Jokaista sylinteriä kohden yksi puola.

Tai näin ainakin meikäläiselle kävi Audin kanssa kun puola sanoi sopimuksensa irti. Vikakoodien lukuun vaan heti ettei mene mitään enempää!

Joo, itse olin kaverin kyydissä, kun näin tapahtui. Melkoista meininkiä oli kabiinissa, auto heilui ja hädin tuskin liikkui eteenpäin. Ja siis 1.8T oli kone.

Valohan voi syttyä mistä vain, joku kiertoveden lämpötila-anturi vaikka rikki tms., joten se voi olla mitä vaan. Mutta mikäli kottero toimii ihan normaalisti, niin tuskin mikään iso homma on edessä.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Valohan voi syttyä mistä vain, joku kiertoveden lämpötila-anturi vaikka rikki tms., joten se voi olla mitä vaan. Mutta mikäli kottero toimii ihan normaalisti, niin tuskin mikään iso homma on edessä.

Juu ei mitään tavallisesta poikkeavaa tunnu eikä kuulu ajossa. Huomennahan se selviää minkälainen flunssa ajokkia vaivaa. Tattikset vastauksista.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Lienee jatkislaisilla kokemuksia huoltoleasingfirmoistakin. Tässä valtavan kansainvälisen firman pienessä Suomen konttorissa hoidamme duuniautoasiat itse. Pohjoismaiden pääkonttorilta saamme huoltoleasing - rajan, verotusarvosta ei väliä ole.

Edellisen auton otin ALD:ltä, mutta nyt siellä ei tunnu pieni asiakas kiinostavan. Lisäksi ovat hinnoitelleet ranskalaiset autot kokonaan ulos. Mitäs niitä on muita vastaavia ja onko kellään mitään suositella? Onko ehdoissa kenties isojakin eroja. ALD:n valitsin pomon suosituksesta.

Tällä hetkellä vahvimmat ehdokaat autoina ovat Citroen C5 ja Subaru Legacy.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Lienee jatkislaisilla kokemuksia huoltoleasingfirmoistakin.

Tällä hetkellä auto Leaseplanin kautta. Kaikki huolehdittu alkaen renkaiden säilytyksestä ja vaihdoista. Ei mitään negatiivista sanottavaaa toistaiseksi. Täytyy myöntää, että en ole pahemmin noita firmoja vertaillut, mutta toivottavasti sait tästä yhden nimen lisää omaan vertailuusi.
 
Epätietoinen tiedustelee, kakkosauto eli A6 2,4 Quattro vm2003 rupesi eilen ilmoittelemaan moottorin elektroniikan häiriöstä. Ajattelin lemmikin viedä huomenna diagnoosiin, mutta tuli mieleen kysäistä onko kenelläkään omakohtaista kokemusta kyseisestä fibasta? Jotain juttua sylintereiden ja puolien mahdollisista vioista olen kuullut, mutta mikä lie totuus.

Sattuiko olemaan eilen pakkasta? Oma jo vaihtoon mennyt A6 3.0 TD Quattro 2004 teki saman kahtena viimeisenä syksynään ensimmäisinä pakkasaamuina, molemmilla kerroilla selvittiin ajotietokoneen nollauksella.
 
Lienee jatkislaisilla kokemuksia huoltoleasingfirmoistakin.

MM on ajanut kolmella LeasePlanin autolla ja yhdellä ALD:n autolla, taloudessa on ollut myös 2 muuta autoa ALD:lta ja yksi Nordea Leasingilta.

Noista leasing-firmoista kääntyisin ainakin omien ja meidän talouden kokemusten perusteella Lease Planin puoleen, hintaeroista en osaa sanoa, mutta siellä on ainakin ollut palvelu kohdallaan, silloin kun heidän kanssaan olen asioinut.
 

laiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onkos muilla kokemuksia uudesta Citroen C4:sta ? Kiikarissa olisi siis tämä 90 HDi (SX Vision) malli, jossa ihan kiitettävän oloisesti varusteita, kohtuullinen ajettavuus ja muutenkin omiin tarpeisiin sopivanoloinen ja -kokoinen kulkupeli. Verotusarvokin pieni kun verrataan muihin vastaavan kokoluokan autoihin.
Ranskalainen on aina ranskalainen, se nyt on tiedossa, mutta tässä tapauksessa kun huollot, vakuutukset yms. kulut eivät tule rasittamaan omaa lompakkoa niin sinänsä se ja sama. Toisaalta eihän sitä autoa hanki senkään takia, että sitä saa katsella hinurin nokassa menevän liikkeeseen ja itse jää ihmettelemään pakkaseen...

Kokemuksia, vinkkejä ja/tai vastaavan kokoluokan suosituksia otetaan siis ilomielin vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Suosittelen silti Octaviaa.
Kyyläsin yhtä Octavian farkkua hetken netissä, mutta alkoi kumottaa sen verran kovaa, etten malttanut enää, vaan marssin iltapäivällä paikalliseen liikkeeseen ja noukin 407:n mukaani. Kokoluokassaan pieni, mutta muotoilu, varustelu ja ajotuntuma ovat ok. Tilaakin aivan riittävästi neljälle hengelle. Hinta oli mielestäni aika hyvä, tosin kilometrejä oli suunniteltua enemmän, vajaa 90 tkm. -05 vuoden kaksilitrainen ranskatar tuolla nyt kuitenkin lötköttää pihalla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Edellinen omistaja oli hävittänyt hattuhyllyn kaunokaisestani. Myyjäliikkeellä ei ollut hajua hyllystä, vaikka myyjä sitä penkoikin ja kokeili yhtä ehdokasta. Selailin autopurkamot.com, nettivaraosan ja varaosahaun, mutta missään ei ollut SW:n hattuhyllyä tyrkyllä. Olisiko olemassa vielä jotain muita paikkoja, joista kannattaisi katsoa. Paikallinen Peugeot-huolto pyyttää hyllystä vajaa 500 euroa, joten mielummin olen ilman tai dyykkaan purkamot.

Edit: Eikä löytynyt Autovahinkokeskuksestakaan. Jos jollakulla sattuu löytymään takataskusta ylimääräinen Peugeot 407 SW:n hattuhylly, voisin olla jopa kiinnostunut...
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Sattuiko olemaan eilen pakkasta? Oma jo vaihtoon mennyt A6 3.0 TD Quattro 2004 teki saman kahtena viimeisenä syksynään ensimmäisinä pakkasaamuina, molemmilla kerroilla selvittiin ajotietokoneen nollauksella.

Taisipa olla...perjantaina se valo taas hävisi, kunnes ilmestyi vuorokautta myöhemmin takaisin ja siitä lähtien se on kuulemma palanut. Tosin pakkasöitähän tässä on pidellyt viime viikolta lähtien. Täytyy edelleen tarkkailla tilannetta ellei emäntä päättänyt viedä konia pikahuoltoon aamulla.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kuvia ilmeisesti ainoasta Suomen kilvissä olevasta Murcielagosta.

Hienoa, että joillain on intoa hommailla tälläisiä pelejä Suomeen. Erottunee katukuvassa.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Kuvia ilmeisesti ainoasta Suomen kilvissä olevasta Murcielagosta.

Hienoa, että joillain on intoa hommailla tälläisiä pelejä Suomeen. Erottunee katukuvassa.

Onpas tylsän oloinen sisusta. Ei herätä mitään fiiliksiä. Aika pettymys. No toki, auton ominaisuuksien takiahan tuo ostetaan, mutta tuohon rahaan voisi mielestäni kyllä vaatia vähän tunnetta myös sisustaan. Ulkonäössä sitä on kyllä tarpeeksi.

Okei okei. Tämmöistä kateellisen kitinää... :)
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kuvia ilmeisesti ainoasta Suomen kilvissä olevasta Murcielagosta.

Hienoa, että joillain on intoa hommailla tälläisiä pelejä Suomeen. Erottunee katukuvassa.

Tämähän taitaa olla tämä silmälääkäri jolla on ennenkin ollut Lamboja. Ainakin täällä päin on näkynyt joskus keltainen Lambo noilla samoilla kilvillä. Vissiin vaihtanut uudempaan?

EDIT: Niinhän tuo näyttää olevankin entinen keltainen Gallardo myytävänä Joensuun Laakkosella. Hintaakin on enää 169.500 e... Ei tämä kaveri ainakaan tallissa seisota noita Lambojaan, 2005 vuosimallin Gallardon mittarissa 80 tkm.
 
Viimeksi muokattu:

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Täytyykö auto välttämättä vahauksen jälkeen vielä pestä? Meinasin karauttaa iltapäivällä Ison Omenan Parkkipesuun ja sen jälkeen lyödä AutoGlymin Punaisen Omenan parkkihallissa päälle. Purkki kun sanoo, että pitäisi pestä myös vahauksen jälkeen.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Täytyykö auto välttämättä vahauksen jälkeen vielä pestä? Meinasin karauttaa iltapäivällä Ison Omenan Parkkipesuun ja sen jälkeen lyödä AutoGlymin Punaisen Omenan parkkihallissa päälle. Purkki kun sanoo, että pitäisi pestä myös vahauksen jälkeen.

Ei tarvitse. Se on vaan suositeltavaa, jotta jälki on tasaisempaa. Pesemällä saat vahajäämät pois joita voinu jäädä sinne tänne ja saat myös ne vahamuruset pois pinnalta.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Ei tarvitse. Se on vaan suositeltavaa, jotta jälki on tasaisempaa. Pesemällä saat vahajäämät pois joita voinu jäädä sinne tänne ja saat myös ne vahamuruset pois pinnalta.

Hookoo, kiitoksia. Eiköhän toi sade hoida ne jäämät pois.
 
Täytyykö auto välttämättä vahauksen jälkeen vielä pestä? Meinasin karauttaa iltapäivällä Ison Omenan Parkkipesuun ja sen jälkeen lyödä AutoGlymin Punaisen Omenan parkkihallissa päälle. Purkki kun sanoo, että pitäisi pestä myös vahauksen jälkeen.

Pesusta en tiedä sanoa, mutta jos haluat päästä hyviin tuloksiin, niin tuo punainen vaatii:

1. Pitkän kuivumisajan. Muutaman tunnin kun seisoo mömmö pinnassa, niin lähtee suunnilleen puhaltamalla pois. Kiiltokin on parempi.

2. Kerroksen AG:n kultaa päälle. Punainenhan on puhdistava vaha ja lopullinen loisto tehtään sitten tuolla kiillokkeella.

Muutenkaan nuo Glymit eivät ole erityisen kestäviä (oma kokemus), joten talven rasituksiin kannattaisi ehkä harkita muita merkkejä. Mutta paskaakos tässä, olet varmaan jo vahailemassa...
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Pesusta en tiedä sanoa, mutta jos haluat päästä hyviin tuloksiin, niin tuo punainen vaatii:

1. Pitkän kuivumisajan. Muutaman tunnin kun seisoo mömmö pinnassa, niin lähtee suunnilleen puhaltamalla pois. Kiiltokin on parempi.

2. Kerroksen AG:n kultaa päälle. Punainenhan on puhdistava vaha ja lopullinen loisto tehtään sitten tuolla kiillokkeella.

Muutenkaan nuo Glymit eivät ole erityisen kestäviä (oma kokemus), joten talven rasituksiin kannattaisi ehkä harkita muita merkkejä. Mutta paskaakos tässä, olet varmaan jo vahailemassa...

Joo, noi teesit on kyllä hallussa. Jätin kuitenkin vahauksen pois (suihkutettavaa kuumavahaa lukuunottamatta, mutta sitä en kyllä varsinaiseksi vahaksi laske), koska en saanut autoa kunnolla kuivattua eikä tosiaan ollut tarpeeksi aikaa antaa vahan kuivua. Täytyy yrittää päästä vanhaan vakiopaikkaan vielä ennen pakkasten alkua.

Glymit meinasin käyttää loppuun ja sen jälkeen ensi keväänä katsellaan niitä muita merkkejä.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Automaattivaihteistosta

Tunteeko joku automaattien sielunelämää? Omassa laatikossani tapahtuu sekunnin murto-osan kestävä kierrosten nousu usein vaihteen siirtyessä kakkoselta kolmoselle - vain silloin.

Kyse on varsin lievästä ilmiöstä, mutta ei tunnu täysin normaalilta. Se kuuluu käyntiäänessä ja näkyy pienenä nykäyksenä (alle 500rpm nousu) kierroslukumittarissa. Ikään kuin "kytkin" olisi pohjassa hetken liian pitkään. Rauhallisessa kiihdytyksessä sitä ei tapahdu ollenkaan, mutta vähän reippaammassa kyllä - ja täydellä kaasulla taas ei.

Onko jollain kokemusta mikä sen voisi aiheuttaa, ja ennen kaikkea onko kyse ilmiöstä joka vaatisi välitöntä reagoimista? Aikataulunmukainen huolto olisi vasta n. puolen vuoden päästä.
 

Kiena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuvia ilmeisesti ainoasta Suomen kilvissä olevasta Murcielagosta.

Hienoa, että joillain on intoa hommailla tälläisiä pelejä Suomeen. Erottunee katukuvassa.

Itseäni vastaan tuli jokin aika sitten valkoinen Murcielago Kaskisaaressa. Auto tuli mutkassa vastaan ja näköyhteys oli melko nopea, joten en varmuudella muista oliko Suomen kilvissä vai ei, mutu-tuntumalla sanoisin että oli, ainakaan ulkomainen rekisterikilpi ei erityisesti kiinnittänyt huomiota. Myös Räikkönen oli siihen aikaan maisemissa, ja pikaisesti kävikin mielessä josko olisi Kimi hankkinut uuden lelun. Todennäköisesti se on kuitenkin ollut joku "tavis". Mutta on kyllä komea peli, ja helvetin upeat äänet siitä lähti.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Onko jollain kokemusta mikä sen voisi aiheuttaa, ja ennen kaikkea onko kyse ilmiöstä joka vaatisi välitöntä reagoimista? Aikataulunmukainen huolto olisi vasta n. puolen vuoden päästä.

En nyt tiedä välittömästä reagoinnista, mutta kyllähän se kannattaa jossain käyttää, mikäli vähänkään tuntuu, ettei kaikki ole kohdillaan. Automaatit ovat vähän herkempiä laitoksia, minkä varmaan tiedätkin, jos olet enemmän niiden kanssa ollut tekemisissä.

Helpotuksena voin kertoa, että kakkosautoni tekee ihan samaa. Kakkosella venyttää pitkään, sen jälkeen murahtaa ja tempaisee melkoisen rivakan kiihdytyksen/potkaisun. Oire alkoi, kun laatikko vaihdettiin pari vuotta sitten. Paikallinen korjaamovelho totesi asiasta vain, että siellä on sen verran papua konepellin alla, että potkii vähän joka välissä. Eipä hänkään osannut mitään tarkkaa syytä sanoa. Veikkaili vain jotain sen suuntaista, että laatikko vaihtaa todella hitaasti kakkoselta kolmoselle. Itse en pidä tätä kyllä vaivan varsinaisena syynä tai aiheuttajana.

Eipä tuolla vuoden -91 autolla mitään merkitystä ole vaikka hajoaisi, mutta uudempaa kävisin näyttämässä jossain. Tuota tomaattien sielunelämää on sen verran tullut seurattua, että nykyisin käytössä on yksi puoliautomaatti ja kaksi täyttä tomaattia. Kaksi muuta toimii kuin unelma, mutta tämä vanhin laatikko tosiaan nykii samankaltaisella tavalla kuin sinulla.

Valitettavasti en osaa auttaa, mutta jos yhtään lohduttaa, niin täällä se on kestänyt tuon ominaisuuden kanssa aika tarkalleen kaksi vuotta. Ja hyvin toimii.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Onko jollain kokemusta mikä sen voisi aiheuttaa, ja ennen kaikkea onko kyse ilmiöstä joka vaatisi välitöntä reagoimista? Aikataulunmukainen huolto olisi vasta n. puolen vuoden päästä.

Oma 80-luvun alun vanha Opelin automaattini teki joskus sitä, että antoi vaihtaessaan kerätä kierroksia ennen kuin veto meni päälle. Jos nyt oikein muistan, niin taisi silloin olla öljymäärä alhaalla. Ja jos nyt oikein muistan niin taisinpa siihen aikaan vaihdattaa laatikkoon öljyt ja muistaakseni ongelma katosi.

En siten tiedä pystyyko nykytomaateissa öljymäärää kurkkimaan saati sitten itse lisäämään. Ilmeisesti öljyjenvaihto laatikkoon ei nykyisellään ole kaikkien merkkien huolto-ohjelmassakaan mukana. Lieneekö sitten ajatus se, että öljyt sitten kestävät sen aikaa kuin muukin auto?
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Itseäni vastaan tuli jokin aika sitten valkoinen Murcielago Kaskisaaressa. Auto tuli mutkassa vastaan ja näköyhteys oli melko nopea, joten en varmuudella muista oliko Suomen kilvissä vai ei, mutu-tuntumalla sanoisin että oli, ainakaan ulkomainen rekisterikilpi ei erityisesti kiinnittänyt huomiota. Myös Räikkönen oli siihen aikaan maisemissa, ja pikaisesti kävikin mielessä josko olisi Kimi hankkinut uuden lelun. Todennäköisesti se on kuitenkin ollut joku "tavis". Mutta on kyllä komea peli, ja helvetin upeat äänet siitä lähti.

Ainakin tuon linkissä olleen Lambon omistajan mukaan hänen Murcielago on ainoa Suomessa, koska verottajalla ei ollut yhtään veropäätöstä tai tietoja veron suuruudesta ko. mallin kohdalla. Ferrarin 612 Scagliettiin oli sitten verrannut. Tietty tuon yksilön oston jälkeen on voitu hankkia toinenkin Suomeen eli viimeisen parin kuukauden aikana.

Kimillähän oli McLaren aikoina Gallardo. Liekö antaisi nykyinen työnantaja ajella kilpailijan autolla?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös