Autoiluketju

  • 3 191 158
  • 18 516

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Jees, pikkuhiljaa olen kartoitellut noita ylemmän keskiluokan losseja. Octavia ja edellinen Mondeo olisivat siis ehdolla ja lisäksi löysin pari potentiaalista 407-farkkua tästä kulmilta. Budjetin yläraja on jossain 15-16 tonnin kieppeillä, joten kovin ei uskalla alkaa hurvittelemaan, eikä uusi auto tule kysymykseen tuossa hintaluokassa. 407 on muistaakseni melko pieni sisätiloiltaan, ainakin jos vertaa Octaviaan ja Mondeoon, vai kuinka?

No, on varmasti Pösöjen laatu parantunut vuosien saatossa, joten vaikka itellä melkoinen vessa olikin, enkä palaa koskaan enää Pösöihin, voi 407 olla ihan jees auto. Sähkövikoja ei kait hirveämmin ole. Tukivarret noista pettää, ohjaustehostin ongelmia. Siinä kait se?

Minkälaisia kokemuksia teillä on noista tai olisiko jotain muuta tuon kokoluokan autoa, mitä erityisesti suosittelisitte? Niin, ja eikös hatchback-Octavian perärööriin mahdu aika hyvin rattaat?

Mondeo on isoveljellä ja ei hänellä mitää kummempaa oo autossa ollut. Kelpo peli, tosin moottori on aika laiska (1.8l). Itsellä on Fiestassa tuo 2.0 ja en usko että Mondeossa on kovinkaan kummoinen mosa, kun se vie just ja just iloisesti tuota Fiestaa. Penkitkin on aika pyllystä, kuten koko muovivaikutelma kauttaaltaan.
Jälleen kerran mun mielipide. Halpojahan nuo on.

Octavia löytyy meiltä ja mun kavereilta. Vaunut menee hatchbackiin, ja kaveri pitkäjalkaisena on kiittäny sitä, että mahtuu ajamaan tai apparin penkille hyvin, vaikka takana on lasten istuin. Näin asia ei ollut Xsarassa. Moottorien teholukemia ei kannata katsoa. Käytännössä tuo Octavian 1.6 on huomattavasti mukavampi käyttää kun Mondeon 1.8 johtuen huomattavasti paremmista välityksistä ja alaväännöstä. Laatu on myös kohdallaan. 1.6 perusmoottorissa on 2 vikaa. Lambda joka hajoaa jossain vaiheessa ja lämpötila-anturi joka maksaa 20e ja vaihtaa itse. Nää menee ehkä siinä 200tkm aikana. Muuten nuo on aika lailla viattomia. Huonoina puolina sanoisin rengasmelun. Suosittelen silti Octaviaa. YV:llä voit kysellä tarkemmin jos kiinnostaa. Kokemuksia on jonkun verran.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Epätietoinen tiedustelee, kakkosauto eli A6 2,4 Quattro vm2003 rupesi eilen ilmoittelemaan moottorin elektroniikan häiriöstä. Ajattelin lemmikin viedä huomenna diagnoosiin, mutta tuli mieleen kysäistä onko kenelläkään omakohtaista kokemusta kyseisestä fibasta? Jotain juttua sylintereiden ja puolien mahdollisista vioista olen kuullut, mutta mikä lie totuus.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
407 SW:ssä on kyllä kaikinpuolin olemattomat tilat. 187 senttisen on vaikea mahtua kuskin penkille ja ahtaudesta kärsivät kersat potkivat selkään. Tavaratila on huomattavasti pienempi kuin vaikka Mondeossa, jonka uusimaan malliin voisi Smartin pakata tavaratilaan.
Muotoilu on kyllä ainakin minun silmiini ihan onnistunut.

Ja onhan Mondeo ainakin kahden uusimman korin osalta isompi kuin Octavia. Mondeon ongelma on se, ettei edes 2 litran bensakonetta voi parhaalla tahdollakaan kehua suorituskykyiseksi.
 

12961

Jäsen
Kun autolla on tarpeeksi painoa, ei etenemiskyvyssäkään ainakaan hävitä etuvetoiselle. Pidän myöskin siitä, että rattiin ei välity mitään vetotavasta johtuvia vetelyitä tai muita rempomisia. Auto on näin tarkempi ja parempi ajettava.


Jälkimmäinen pitää paikkansa täysin, mutta edellinen on kiinni painonjakaumasta. Mikäli jakauma on lähellä 50/50, ei vetotavalla ole käytännössä merkitystä. Toisaalta esim. 60/40-jakaumalla takavetoinen on liukkaalla selvästi hitaampi etenijä.

Kuten jo jossakin viestissäni totesin, taas kerran, mikäli siinä takatuupparissa on lukkoperä ja etuvetoisessa ei, voi huonommallakin painonjakaumalla takavetoinen olla nopeampi liukkaalla pinnalla.
 

Veijari

Jäsen
Epätietoinen tiedustelee, kakkosauto eli A6 2,4 Quattro vm2003 rupesi eilen ilmoittelemaan moottorin elektroniikan häiriöstä. Ajattelin lemmikin viedä huomenna diagnoosiin, mutta tuli mieleen kysäistä onko kenelläkään omakohtaista kokemusta kyseisestä fibasta? Jotain juttua sylintereiden ja puolien mahdollisista vioista olen kuullut, mutta mikä lie totuus.

Jos puola on antautunut niin ei pelkästään syty se valo kojetaulussa, myös yksi sylintereistä ei pelitä, joten menee melkoiseksi konttaamiseksi ajamisen kanssa. Jokaista sylinteriä kohden yksi puola.

Tai näin ainakin meikäläiselle kävi Audin kanssa kun puola sanoi sopimuksensa irti. Vikakoodien lukuun vaan heti ettei mene mitään enempää!
 

12961

Jäsen
Jos puola on antautunut niin ei pelkästään syty se valo kojetaulussa, myös yksi sylintereistä ei pelitä, joten menee melkoiseksi konttaamiseksi ajamisen kanssa.

Näinpä, kyllä yhden pytyn puuttuminen pitäisi huomata.

Ja tosiaan, jos viidellä pytyllä ajelee lyhyenkin matkan, on katti(-tit) aika nopeasti morjens.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Jos puola on antautunut niin ei pelkästään syty se valo kojetaulussa, myös yksi sylintereistä ei pelitä, joten menee melkoiseksi konttaamiseksi ajamisen kanssa. Jokaista sylinteriä kohden yksi puola.

Tai näin ainakin meikäläiselle kävi Audin kanssa kun puola sanoi sopimuksensa irti. Vikakoodien lukuun vaan heti ettei mene mitään enempää!

Joo, itse olin kaverin kyydissä, kun näin tapahtui. Melkoista meininkiä oli kabiinissa, auto heilui ja hädin tuskin liikkui eteenpäin. Ja siis 1.8T oli kone.

Valohan voi syttyä mistä vain, joku kiertoveden lämpötila-anturi vaikka rikki tms., joten se voi olla mitä vaan. Mutta mikäli kottero toimii ihan normaalisti, niin tuskin mikään iso homma on edessä.
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Valohan voi syttyä mistä vain, joku kiertoveden lämpötila-anturi vaikka rikki tms., joten se voi olla mitä vaan. Mutta mikäli kottero toimii ihan normaalisti, niin tuskin mikään iso homma on edessä.

Juu ei mitään tavallisesta poikkeavaa tunnu eikä kuulu ajossa. Huomennahan se selviää minkälainen flunssa ajokkia vaivaa. Tattikset vastauksista.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Lienee jatkislaisilla kokemuksia huoltoleasingfirmoistakin. Tässä valtavan kansainvälisen firman pienessä Suomen konttorissa hoidamme duuniautoasiat itse. Pohjoismaiden pääkonttorilta saamme huoltoleasing - rajan, verotusarvosta ei väliä ole.

Edellisen auton otin ALD:ltä, mutta nyt siellä ei tunnu pieni asiakas kiinostavan. Lisäksi ovat hinnoitelleet ranskalaiset autot kokonaan ulos. Mitäs niitä on muita vastaavia ja onko kellään mitään suositella? Onko ehdoissa kenties isojakin eroja. ALD:n valitsin pomon suosituksesta.

Tällä hetkellä vahvimmat ehdokaat autoina ovat Citroen C5 ja Subaru Legacy.
 

polvipetteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Lienee jatkislaisilla kokemuksia huoltoleasingfirmoistakin.

Tällä hetkellä auto Leaseplanin kautta. Kaikki huolehdittu alkaen renkaiden säilytyksestä ja vaihdoista. Ei mitään negatiivista sanottavaaa toistaiseksi. Täytyy myöntää, että en ole pahemmin noita firmoja vertaillut, mutta toivottavasti sait tästä yhden nimen lisää omaan vertailuusi.
 
Epätietoinen tiedustelee, kakkosauto eli A6 2,4 Quattro vm2003 rupesi eilen ilmoittelemaan moottorin elektroniikan häiriöstä. Ajattelin lemmikin viedä huomenna diagnoosiin, mutta tuli mieleen kysäistä onko kenelläkään omakohtaista kokemusta kyseisestä fibasta? Jotain juttua sylintereiden ja puolien mahdollisista vioista olen kuullut, mutta mikä lie totuus.

Sattuiko olemaan eilen pakkasta? Oma jo vaihtoon mennyt A6 3.0 TD Quattro 2004 teki saman kahtena viimeisenä syksynään ensimmäisinä pakkasaamuina, molemmilla kerroilla selvittiin ajotietokoneen nollauksella.
 
Lienee jatkislaisilla kokemuksia huoltoleasingfirmoistakin.

MM on ajanut kolmella LeasePlanin autolla ja yhdellä ALD:n autolla, taloudessa on ollut myös 2 muuta autoa ALD:lta ja yksi Nordea Leasingilta.

Noista leasing-firmoista kääntyisin ainakin omien ja meidän talouden kokemusten perusteella Lease Planin puoleen, hintaeroista en osaa sanoa, mutta siellä on ainakin ollut palvelu kohdallaan, silloin kun heidän kanssaan olen asioinut.
 

laiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Onkos muilla kokemuksia uudesta Citroen C4:sta ? Kiikarissa olisi siis tämä 90 HDi (SX Vision) malli, jossa ihan kiitettävän oloisesti varusteita, kohtuullinen ajettavuus ja muutenkin omiin tarpeisiin sopivanoloinen ja -kokoinen kulkupeli. Verotusarvokin pieni kun verrataan muihin vastaavan kokoluokan autoihin.
Ranskalainen on aina ranskalainen, se nyt on tiedossa, mutta tässä tapauksessa kun huollot, vakuutukset yms. kulut eivät tule rasittamaan omaa lompakkoa niin sinänsä se ja sama. Toisaalta eihän sitä autoa hanki senkään takia, että sitä saa katsella hinurin nokassa menevän liikkeeseen ja itse jää ihmettelemään pakkaseen...

Kokemuksia, vinkkejä ja/tai vastaavan kokoluokan suosituksia otetaan siis ilomielin vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Suosittelen silti Octaviaa.
Kyyläsin yhtä Octavian farkkua hetken netissä, mutta alkoi kumottaa sen verran kovaa, etten malttanut enää, vaan marssin iltapäivällä paikalliseen liikkeeseen ja noukin 407:n mukaani. Kokoluokassaan pieni, mutta muotoilu, varustelu ja ajotuntuma ovat ok. Tilaakin aivan riittävästi neljälle hengelle. Hinta oli mielestäni aika hyvä, tosin kilometrejä oli suunniteltua enemmän, vajaa 90 tkm. -05 vuoden kaksilitrainen ranskatar tuolla nyt kuitenkin lötköttää pihalla.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Edellinen omistaja oli hävittänyt hattuhyllyn kaunokaisestani. Myyjäliikkeellä ei ollut hajua hyllystä, vaikka myyjä sitä penkoikin ja kokeili yhtä ehdokasta. Selailin autopurkamot.com, nettivaraosan ja varaosahaun, mutta missään ei ollut SW:n hattuhyllyä tyrkyllä. Olisiko olemassa vielä jotain muita paikkoja, joista kannattaisi katsoa. Paikallinen Peugeot-huolto pyyttää hyllystä vajaa 500 euroa, joten mielummin olen ilman tai dyykkaan purkamot.

Edit: Eikä löytynyt Autovahinkokeskuksestakaan. Jos jollakulla sattuu löytymään takataskusta ylimääräinen Peugeot 407 SW:n hattuhylly, voisin olla jopa kiinnostunut...
 

Beeman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaughan Rangers
Sattuiko olemaan eilen pakkasta? Oma jo vaihtoon mennyt A6 3.0 TD Quattro 2004 teki saman kahtena viimeisenä syksynään ensimmäisinä pakkasaamuina, molemmilla kerroilla selvittiin ajotietokoneen nollauksella.

Taisipa olla...perjantaina se valo taas hävisi, kunnes ilmestyi vuorokautta myöhemmin takaisin ja siitä lähtien se on kuulemma palanut. Tosin pakkasöitähän tässä on pidellyt viime viikolta lähtien. Täytyy edelleen tarkkailla tilannetta ellei emäntä päättänyt viedä konia pikahuoltoon aamulla.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Kuvia ilmeisesti ainoasta Suomen kilvissä olevasta Murcielagosta.

Hienoa, että joillain on intoa hommailla tälläisiä pelejä Suomeen. Erottunee katukuvassa.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Kuvia ilmeisesti ainoasta Suomen kilvissä olevasta Murcielagosta.

Hienoa, että joillain on intoa hommailla tälläisiä pelejä Suomeen. Erottunee katukuvassa.

Onpas tylsän oloinen sisusta. Ei herätä mitään fiiliksiä. Aika pettymys. No toki, auton ominaisuuksien takiahan tuo ostetaan, mutta tuohon rahaan voisi mielestäni kyllä vaatia vähän tunnetta myös sisustaan. Ulkonäössä sitä on kyllä tarpeeksi.

Okei okei. Tämmöistä kateellisen kitinää... :)
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kuvia ilmeisesti ainoasta Suomen kilvissä olevasta Murcielagosta.

Hienoa, että joillain on intoa hommailla tälläisiä pelejä Suomeen. Erottunee katukuvassa.

Tämähän taitaa olla tämä silmälääkäri jolla on ennenkin ollut Lamboja. Ainakin täällä päin on näkynyt joskus keltainen Lambo noilla samoilla kilvillä. Vissiin vaihtanut uudempaan?

EDIT: Niinhän tuo näyttää olevankin entinen keltainen Gallardo myytävänä Joensuun Laakkosella. Hintaakin on enää 169.500 e... Ei tämä kaveri ainakaan tallissa seisota noita Lambojaan, 2005 vuosimallin Gallardon mittarissa 80 tkm.
 
Viimeksi muokattu:

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Täytyykö auto välttämättä vahauksen jälkeen vielä pestä? Meinasin karauttaa iltapäivällä Ison Omenan Parkkipesuun ja sen jälkeen lyödä AutoGlymin Punaisen Omenan parkkihallissa päälle. Purkki kun sanoo, että pitäisi pestä myös vahauksen jälkeen.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Täytyykö auto välttämättä vahauksen jälkeen vielä pestä? Meinasin karauttaa iltapäivällä Ison Omenan Parkkipesuun ja sen jälkeen lyödä AutoGlymin Punaisen Omenan parkkihallissa päälle. Purkki kun sanoo, että pitäisi pestä myös vahauksen jälkeen.

Ei tarvitse. Se on vaan suositeltavaa, jotta jälki on tasaisempaa. Pesemällä saat vahajäämät pois joita voinu jäädä sinne tänne ja saat myös ne vahamuruset pois pinnalta.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Ei tarvitse. Se on vaan suositeltavaa, jotta jälki on tasaisempaa. Pesemällä saat vahajäämät pois joita voinu jäädä sinne tänne ja saat myös ne vahamuruset pois pinnalta.

Hookoo, kiitoksia. Eiköhän toi sade hoida ne jäämät pois.
 
Täytyykö auto välttämättä vahauksen jälkeen vielä pestä? Meinasin karauttaa iltapäivällä Ison Omenan Parkkipesuun ja sen jälkeen lyödä AutoGlymin Punaisen Omenan parkkihallissa päälle. Purkki kun sanoo, että pitäisi pestä myös vahauksen jälkeen.

Pesusta en tiedä sanoa, mutta jos haluat päästä hyviin tuloksiin, niin tuo punainen vaatii:

1. Pitkän kuivumisajan. Muutaman tunnin kun seisoo mömmö pinnassa, niin lähtee suunnilleen puhaltamalla pois. Kiiltokin on parempi.

2. Kerroksen AG:n kultaa päälle. Punainenhan on puhdistava vaha ja lopullinen loisto tehtään sitten tuolla kiillokkeella.

Muutenkaan nuo Glymit eivät ole erityisen kestäviä (oma kokemus), joten talven rasituksiin kannattaisi ehkä harkita muita merkkejä. Mutta paskaakos tässä, olet varmaan jo vahailemassa...
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Pesusta en tiedä sanoa, mutta jos haluat päästä hyviin tuloksiin, niin tuo punainen vaatii:

1. Pitkän kuivumisajan. Muutaman tunnin kun seisoo mömmö pinnassa, niin lähtee suunnilleen puhaltamalla pois. Kiiltokin on parempi.

2. Kerroksen AG:n kultaa päälle. Punainenhan on puhdistava vaha ja lopullinen loisto tehtään sitten tuolla kiillokkeella.

Muutenkaan nuo Glymit eivät ole erityisen kestäviä (oma kokemus), joten talven rasituksiin kannattaisi ehkä harkita muita merkkejä. Mutta paskaakos tässä, olet varmaan jo vahailemassa...

Joo, noi teesit on kyllä hallussa. Jätin kuitenkin vahauksen pois (suihkutettavaa kuumavahaa lukuunottamatta, mutta sitä en kyllä varsinaiseksi vahaksi laske), koska en saanut autoa kunnolla kuivattua eikä tosiaan ollut tarpeeksi aikaa antaa vahan kuivua. Täytyy yrittää päästä vanhaan vakiopaikkaan vielä ennen pakkasten alkua.

Glymit meinasin käyttää loppuun ja sen jälkeen ensi keväänä katsellaan niitä muita merkkejä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös