Autoiluketju

  • 3 206 104
  • 18 538

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Koeajoin viikonloppuna Superbin. Ei ollut tarkoitus. Semmoisen taidan nyt kumminkin ottaa. Muistuttaa ajotuntumaltaan ja mukaavuudeltaan aika paljon Toyota Camrya. Sillä ajoin aikanaan 3 vuotta ympäri suomea.
Superbissakin renkaat pitävät ääntä, mutta muuten tuntui melko täydelliseltä matkavaunulta.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Koeajoin viikonloppuna Superbin. Ei ollut tarkoitus. Semmoisen taidan nyt kumminkin ottaa. Muistuttaa ajotuntumaltaan ja mukaavuudeltaan aika paljon Toyota Camrya. Sillä ajoin aikanaan 3 vuotta ympäri suomea.

Skoda tuo 2000-luvun Toyota. Varmaan vähintään 90% nykyisistä Skodan kuskeista on joskus omistanut Toyotan.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
AnFa lienee oikeassa. Skoda on tavattoman tylsä auto, mutta järkevä kuin Toyota.
Molempia paljonkin ajaneena voin kuitenkin todeta, että Skoda on parempi ajettava. Toytoista(Corolla,Carina,Avensis;Camry) vain viimeksimainittu oli varsinaisesti auto. Superb on myös lähellä.
Ranskalaisia oli eri väleissä kolme( Rellu 19, Scenic ja Pösö 406 V6), mutta kaikki erittäin vika-alttiita.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Kävin koeajamassa aikoinaan sekä edellisen kopan Superb:n että Ocun. Molemissa moottorina tämä VW:n 1.8 bensaturbo.
Muutenhan autot olivat aika tylsiä ja normihuttua, mutta tuo 1.8 turbomoottori on kyllä sellainen vekotin, ettei sellaisia taida juuri Aveniksen tai Corollan nokalla näkyä.
Onhan Toyotalla toki näitä vahvoja dieseleitä, mutta nokivasarat on takseille ja myyntiedustajille. Ihan kivoja ja suorituskykyisiä, mutta haisevat ja nakuttavat.
 

Tsorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wings
Kokemuksesta voin kertoa, että saabin, tai varsinkaan aerosaabin jälkeen yhtä tunteita herättäviä (perhe)autoja ei oikeastaan ole kuin Alfa Romeo.

Esimerkiksi uusi 159 farmari täyttää kaikki nuo toiveet, paras yhdistelmä löytyy 2.4 dieselistä, 200hp/400Nm ja auto on erittäin hyvä ajaa. Kori on myös erittäin jäykkä, muistaakseni 3 kertaa jäykempi kuin kolmossarjalaisessa bemarissa, mikä tuntuu nitinöiden poissaolona, hyvänä ajettavuutena ja 5 tähden tuloksena euroNCAP:ssa. Auto tuntui aiempiin alfakokemuksiin verrattuna varsin laadukkaalta, vaikutelma täysin verrattavissa 3-bemariin ja A4 audiin. Itse tulen todnäk piakkoin vaihtamaan viritetyn 9-5:teni 159:iin. Josko sitten 2.4 dieselistä kutittaisi myös yli 300hp ;)

Mitens uudempi 9-3 sportcombi? 2.0T 210hp farkkuja luulisi olevan tarjolla.

Alla sinulla on kuitenkin NCAP:n turvallisimpia ikinä mittaamia autoja jo nyt, volvo S80 ohella. 9-5 kuitenkin vakuutusyhtiöiden kuolemaluvuissa vetänyt pisimmän korren.

Varmaa on, mihin tahansa vaihdatkin, että valot heikkenevät ja paljon. 9-5:teenhän ei saa auton omien pitkien lisäksi laittaa palamaan edes lisävaloja. Tehokkaimmat TM:n ikinä mittaamat ajovalot.



V70 hankinnan kannattavuus riippuu mallista. Mikäli katsot edellistä tai sitä vanhempia malleja, sanon, älä koske. Mikäli taas tätä 2007 loppuvuodesta tullutta mallia, voin suositella. Itse pidin. Edellinen oli hirveä kiikkulauta kumisine ohjauksineen/ohjaustunnon puutteineen, todellinen traktori.

Kyllä tuo 9-3 farkku kiinnostaisi, mutta se on liian kallis. Myös 159 alfa on erittäin upean näköinen mutta aivan liian kallis. Hintaa saisi olla maksimissaan sellainen 15-16 000e.
Siinäpä alkaakin hienoimmat karsiintua pois.
Ainoaksi vaihtoehdoksi taitaa jäädä Volvo v70 T -01. Ei kiinnosta pätkän vertaa jotkut voorttit tai passatit.

Ei ole helppoa olla köyhä ja yrittää löytää tunteita herättävää autoa.

Ps. Ei myös ole helppoa luopua aerosta, oikeasti.
 

12961

Jäsen
Kyllä tuo 9-3 farkku kiinnostaisi, mutta se on liian kallis. Myös 159 alfa on erittäin upean näköinen mutta aivan liian kallis. Hintaa saisi olla maksimissaan sellainen 15-16 000e.
Siinäpä alkaakin hienoimmat karsiintua pois.
Ainoaksi vaihtoehdoksi taitaa jäädä Volvo v70 T -01. Ei kiinnosta pätkän vertaa jotkut voorttit tai passatit.

Ei ole helppoa olla köyhä ja yrittää löytää tunteita herättävää autoa.

Ps. Ei myös ole helppoa luopua aerosta, oikeasti.

Volvossa saat sitten varautus ainakin 2l/100km nouseviin bensakuluihin ja jatkuvaan koiranluiden vaihtamisiin. Toisaalta volle on aina farkkuna suht helppo myydä.

Onko ranskis täysin poissuljettu? Farkkulaguna 2.0 Turbo näyttäisi olevan kaupan pyynnillä 14t, ajettukin 100 luokkaa. Myös E39 530d:t alkavat reippaan 100t ajettuna mahtua hintahaarukkaan. Varsinkin BMW on näistä reilusti tunnokkaampi ajettava kuin V70, etkä tuskastu myöskään ohjaustunnon puutteeseen.

Ja jos kuitenkin V70:n päädyt, katsoisin dieseliä kulutussyistä lähes kilometreistä huolimatta. Kokemuksen mukaan 2.4T V70:a ei ajeta kaupungissa juuri alle 15/100km. Disukka menee helposti kahdeksalla (2.4D ja D5).

EDIT: nyt kun näitä autoja katselee, niin maksaako joku muka oikeasti 2000-mallisesta 380tkm ajetusta 2.2 136hp diesel-väyrysmersusta 14900? Ei saatana, oikea hinta tuon verran ajetulle pelille ei sisällä viittä numeroa.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Myös E39 530d:t alkavat reippaan 100t ajettuna mahtua hintahaarukkaan.

Ilmeisesti näissä saa varautua puslien vaihtoon jos Volvossa kerran koiranluihin. Sen verran tutkinut keskusteluja ja tullut siihen tulokseen, että e39 toimii melko mallikkaasti 100-150 tkm ja tämän jälkeen etenkin farmarimalleissa saa alustaan vaihtaa koko ajan jotain jos tärinä/tutina haittaa.
 

12961

Jäsen
Ilmeisesti näissä saa varautua puslien vaihtoon jos Volvossa kerran koiranluihin. Sen verran tutkinut keskusteluja ja tullut siihen tulokseen, että e39 toimii melko mallikkaasti 100-150 tkm ja tämän jälkeen etenkin farmarimalleissa saa alustaan vaihtaa koko ajan jotain jos tärinä/tutina haittaa.


Kyllä kaikissa autoissa puslien kumi kuivuu suunnilleen samalla tavalla, eikä kyllä puslia tule E39:ssa ainakaan tiheämmin vaihdettua kuin 9-5:ssa, jossa niitä menee jatkuvasti. Samoin palloniveliä. Itse olen saanut näitä vaihtaa jo puolitoista kierrosta autooni (2002 facelift 9-5) kolmen vuoden aikana, kilometrien karttuessa 110->190 tkm. Onneksi tämä on halpaa remonttia esimerkiksi volvon jaappanialaisten aisin AW55-50SN-automaattilaatikkojen korjauksiin nähden. Niidenkin hajoamistarinoita löytyy volvolandiasta kiitettävästi. V70 huolto-ohjelmaan kun ei kuulu lainkaan laatikkoöljyjen vaihto. Tosin bemareissa lastutettuina samaa ongelmaa, vakiona niiden loota kestää mitä vain.

Sivuhuomautuksena, jos haet manuaalia, molemmat ovat kestäviä.

Toisaalta, melkein kannattaisi jättää tutustumatta autofoorumeihin ennen hankintaa, turhaan alkaa pelottaa liikaa :)
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Autofoorumeita lukiessa alkaa jokainen kolahdus ja narahdus omasta autosta palautua mieleen ja luulosairaus iskee.

Siihen tulokseen olen kuitenkin tullut, että e39 farkut tulevat nopeammin korjauskuntoon alustan osalta kuin sedan-mallit. Omalla sedanillani ajanut 140 tkm:stä 210 tkm:in enkä muista alustaan vaihtaneeni/vaihdattaneeni mitään osia.

Eiköhän se ole tuo teho ja vääntö yhdistettynä kunnolla käskyttävään kuskiin mikä noita osia remonttiin pistää.
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Olisiko jatkoaikalaisilla hyviä ehdotuksia ensiautoksi?

Kriteerejä/toiveita:

  • Hintaa saisi olla maksimissaan 6000€
  • Vuosimallilla ei niin väliä, mutta mitä uudempi niin parempi tietenkin.
  • Ajokilometrejä tulisi olla mieluiten alle 200 000.
  • Ilmastointi olisi myös hyvä olla.
  • 90-150hv.
  • Manuaalivaihteisto.

Auto tulisi pääasiassa maantie/moottoritieajoon.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Noilla kriteereillä luulisi autoja löytyvän kuin sieniä sateella.

Tuossa ei ole juuri mitään maata mullistavaa, no ehkä ilmastointi, joten ei muuta kuin alat selaamaan netissä olevia autosivustoja. En tiedä saako niitä nimeltä mainita, vai meneekä mainostamiseksi?

Jokaisella jatkoaikalaisella lienee vakiintunut mielipide siitä, minkä merkkinen tai mallinen auton pitäisi olla, joten parempi kun suodatat tehokkaasti.
 

Veijari

Jäsen
Olisiko jatkoaikalaisilla hyviä ehdotuksia ensiautoksi?

Tuollaisella haitarilla Nettiautosta löytyy noin 300 vaihtoehtoa joten kannattaisi hieman tihentää seulaa. Tuon ikäiset/hintaiset autot ovat jo sen verran iäkkäitä, että edellisten omistajien huolenpito korostuu auton kunnossa. Eli ei ole yksioikoista vastausta sille mikä merkki tai malli olisi hyvä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos ensinnäkin kertoisi vähän että minkälaisia ominaisuuksia autossa arvostaa niin sekin jo vähän helpottaisi haravointia. Jos auto tulee pääasiassa maantieajoon niin lähtisin siitä että auto olisi mieluiten eurooppalainen. Toimintavarmuudessa tuon ikä-/hintaluokan autoista Toyota lienee ylivoimainen ykkönen mutta jos ajaa pitkää matkaa niin ei Toyota kyllä ainakaan minun ykkösvalintani silti olisi. Jotain Skoda Octaviaa taitaa jo tuohon hintaluokkaan saada ja siitä on ainakin itselläni erittäin hyviä kokemuksia. Todella hyvä ajaa ja varmatoiminen peli.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Kävin koeajamassa aikoinaan sekä edellisen kopan Superb:n että Ocun. Molemissa moottorina tämä VW:n 1.8 bensaturbo.
Muutenhan autot olivat aika tylsiä ja normihuttua, mutta tuo 1.8 turbomoottori on kyllä sellainen vekotin, ettei sellaisia taida juuri Aveniksen tai Corollan nokalla näkyä.
Onhan Toyotalla toki näitä vahvoja dieseleitä, mutta nokivasarat on takseille ja myyntiedustajille. Ihan kivoja ja suorituskykyisiä, mutta haisevat ja nakuttavat.

Tuossa on oikeestaan lueteltu nuo ominaisuudet joita EI löydy Toyotan dieseleistä. Nakutus on peruja tuolta VW/Mersu pumppusuutinpuolelta. Toyota on jo pitkään käyttänyt Common Rail dieseleitä jotka ei nimenomaan NAKUTA, ja D-Cat mallit lisäksi eivät haisekaan..
 

anzie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jos ensinnäkin kertoisi vähän että minkälaisia ominaisuuksia autossa arvostaa niin sekin jo vähän helpottaisi haravointia. Jos auto tulee pääasiassa maantieajoon niin lähtisin siitä että auto olisi mieluiten eurooppalainen. Toimintavarmuudessa tuon ikä-/hintaluokan autoista Toyota lienee ylivoimainen ykkönen mutta jos ajaa pitkää matkaa niin ei Toyota kyllä ainakaan minun ykkösvalintani silti olisi. Jotain Skoda Octaviaa taitaa jo tuohon hintaluokkaan saada ja siitä on ainakin itselläni erittäin hyviä kokemuksia. Todella hyvä ajaa ja varmatoiminen peli.

Niin, tuohon aikaan yöstä kun kirjoittelen niin tietenkin jää vaikka mitä kertomatta...

Toivoisin autoni olevan eurooppalainen. Pääasia olisi että sillä on hyvä ajaa ettei joka päivä vituttaisi istua autoon. Farmarille tai sitä isommille autoille ei ole käyttöä. Jos seula ei mene liian tiukaksi niin lisätään vielä hiljaisuus yhdeksi toiveeksi. Sisämelua siis tarkoitan. Isälläni on uusi Lancer Sports Sedan joka muuten on loistava auto mutta rengasmelu oli uudeksi autoksi aivan järkyttävä. Onneksi mitsun puolesta siihen lisättiin jotain äänieristeitä, joten se ei enää niin paljoa häiritse.

Onko kenelläkään kokemusta noista ensimmäisistä Audi A3:sista? Pari mielenkiintoista A3:sta on löytynyt. Yksi niistä on tuotu pari vuotta sitten Saksasta, onko se etu vai haitta? Auto on -97 ja ajokilometrejä vajaat 170t. Kuinka yleistä mittarinkääntely on euroopassa?
 

12961

Jäsen
Tuossa on oikeestaan lueteltu nuo ominaisuudet joita EI löydy Toyotan dieseleistä. Nakutus on peruja tuolta VW/Mersu pumppusuutinpuolelta. Toyota on jo pitkään käyttänyt Common Rail dieseleitä jotka ei nimenomaan NAKUTA, ja D-Cat mallit lisäksi eivät haisekaan..

Ihan perusasioita. Mesellä ei ole ikinä ollut pumppusuutintekniilkkaa dieseleissään, ainoana sitä on käyttänyt VAG-konserni (VW,Audi,Skoda ym) ja sekin on premium-merkkinsä yhteydessä siitä suureksi osaksi jo luopunut. Taustatietona muuten, aikanaan kun tekniikka Fiat-konsernissa kehitettiin ja myytiin boschin käyttöön, kauppasopimuksessa oli pykälä, ettei tekniikkaa saa myydä siihen aikaan merkittävälle kilpailijalle, eli VAG-konsernille 10 vuoteen. Tästä syystä heiltä tuli ensimmäinen common rail-diesel ulos vasta 2004, 3.0 V6 TDI:n muodossa.

Mersun ensimmäiset Common Rail-dieselit tulivat ulos 1999. Alfa tekniikan kehittäjänä suolti ensimmäisen pihalle linjaltaan jo 1994. Toyota ei siis ole missään mielessä CR-dieseltekniikan edelläkävijä.

Dieselmoottori käy rakenteensa puolesta aina nakuttaen. Mikäli tätä ei tiedä kannattaa tutustua sen tekniikkaan. Äänettömyys/äänekkyys tulee ihan pelkästään äänieristyksestä.

Ja kyllä, niin D-4D ja D-CAT moottorit ovat käyntiääneltään selvästi dieseliksi, eli nakuttavaksi tunnistettavissa. Hajukysymys taisi koskea lähinnä polttoainepistooleja, joissa mustat haisevat, vihreät eivät.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Ehkä appiukon Corolla Torso sitten on vain maanantaikappale, mutta kyllä se kuullostaa ja haisee dieselautolta. On sitten vain aste-eroja siinä nakuttaako ja haiseeko paljon vai vähän.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hajukysymys taisi koskea lähinnä polttoainepistooleja, joissa mustat haisevat, vihreät eivät.

Kyllä ne vihreätkin haisevat, omaan nenääni ainakin todella pahasti, mikäli kaasuntalteenotto ei toimi. Ja kesällä haisee kaasuntalteenotosta huolimatta. Diesel kun ei kovin helposti haihdu niin mikäli pistoolin kahvassa on dieselvalumia tai saa roiskeen vaatteilleen haisee inhottavalle ja pitkään. Vaikka tämähän nyt jo jokainen tiesikin.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Toivoisin autoni olevan eurooppalainen. Pääasia olisi että sillä on hyvä ajaa ettei joka päivä vituttaisi istua autoon. Farmarille tai sitä isommille autoille ei ole käyttöä. Jos seula ei mene liian tiukaksi niin lisätään vielä hiljaisuus yhdeksi toiveeksi. Sisämelua siis tarkoitan.

Kannattaa asiaa silti miettiä. Ensinnäkin pikkuautot eivät ole mukavia matka-ajossa ja vaikka isommalle autolle ei ole käyttöä, mutta et siedä rengasmelua, niin yhdistelmä on aika mahdoton. En oikeastaan tiedä yhtään pikkuautoa joka ei olis ÄÄNEKÄS.

Eli noilla kriteereillä katsele ihan rohkeasti isompia autoja.
Joku Saab on hiljainen. Lähtisin tommoisesta:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2195849
- 150hv
- Just katsatettu
- Tuskin kuitenkaan liian iso.
- Vakionopeudensäädin. Übervaruste matka-ajossa.
- Automaatti-ilmastointi.

Tai tehokkaampi:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=2259683

Onko kenelläkään kokemusta noista ensimmäisistä Audi A3:sista? Pari mielenkiintoista A3:sta on löytynyt. Yksi niistä on tuotu pari vuotta sitten Saksasta, onko se etu vai haitta? Auto on -97 ja ajokilometrejä vajaat 170t. Kuinka yleistä mittarinkääntely on euroopassa?

No A3 on olympiavolkkari. Eli samaa tavaraa saat Golfissa. Mutta et maksa Audin "lisähinnasta". Muuten autossa ei ole oikeastaan mitään muuta eroa kun pellit, penkit ja kojelauta.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Nickelbackin viestiin viitaten, tuo uudempi ysisatanen on ylivoimaisesti huonoin Saab ajettavuuden kannalta. Omani on samanlainen kuin tämä jälkimmäisen linkkisi takana oleva yksilö ja on kyllä sellainen huojuja, että järki lähtee. Johtunee auton keveydestä yhdistettynä kohtuulliseen tehokkuuteen. Parisataa heppaa on liikaa tuollaiseen vehkeeseen. Potkii niin pirusti ripeissä kiihdytyksissä, ettei kuljettaja meinaa pysyä kyydissä.

Ennemmin jos tuota ikäluokkaa hakee, niin uusimmat ysitonniset mietintämyssyyn. Autojen kuningas.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
.....
Mersun ensimmäiset Common Rail-dieselit tulivat ulos 1999. Alfa tekniikan kehittäjänä suolti ensimmäisen pihalle linjaltaan jo 1994. Toyota ei siis ole missään mielessä CR-dieseltekniikan edelläkävijä.

Dieselmoottori käy rakenteensa puolesta aina nakuttaen. Mikäli tätä ei tiedä kannattaa tutustua sen tekniikkaan. Äänettömyys/äänekkyys tulee ihan pelkästään äänieristyksestä.

Ja kyllä, niin D-4D ja D-CAT moottorit ovat käyntiääneltään selvästi dieseliksi, eli nakuttavaksi tunnistettavissa. Hajukysymys taisi koskea lähinnä polttoainepistooleja, joissa mustat haisevat, vihreät eivät.

Tuo Mese mene aivopierun piikkiin pumppupuolella. Tarkoitus oli sitä nakutusta peilata, varsinkin vanhoihin mersuihin tämä savuisuus/naku kuuluu olennaisesti.

Missään nimessä en ole sanonut Toyotaa CR-tekniikan EDELTÄKÄVIJÄKSI, johdin vaan siihen merkkiin koska kirjoittaja siihen viittasi. Vai mistä moinen?

Jo totuus on kuitenkin että Toyotan uudet CR koneet eivät, varsinkaan lämpimänä, nakuta VW pumppujen tyyliin... (ja tässäkin tarkoitan nakuttavaa ääntä en tekniikkaa sinäänsä...)

EDIT:
Ja Toyotan D4D koneet (Direct 4 Diesel) tulivat vuosituhannen alkupuolella.
 

tt73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kuis Rellu?

Niin, tuohon aikaan yöstä kun kirjoittelen niin tietenkin jää vaikka mitä kertomatta...

Toivoisin autoni olevan eurooppalainen. Pääasia olisi että sillä on hyvä ajaa ettei joka päivä vituttaisi istua autoon. Farmarille tai sitä isommille autoille ei ole käyttöä. Jos seula ei mene liian tiukaksi niin lisätään vielä hiljaisuus yhdeksi toiveeksi. Sisämelua siis tarkoitan. Isälläni on uusi Lancer Sports Sedan joka muuten on loistava auto mutta rengasmelu oli uudeksi autoksi aivan järkyttävä. Onneksi mitsun puolesta siihen lisättiin jotain äänieristeitä, joten se ei enää niin paljoa häiritse.

tässä yksi vaihtoehto.
Itellä on ollut tämmöinen http://www.nettiauto.com/2275741 vaikkakin 2 litrainen, mutta olen kyllä ajanut tollaisellakin. on ainakin hiljainen ja hyvillä varusteilla, mielestäni ihan hyvä ajaa pitlkilläkin matkoilla.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Peugeot 406 olisi aika hyvä vaihtoehto myös tuohon. Moni varmaan tyrmää heti ensimmäisenä koko vaihtoehdon. Mutta itse ajanut kyseisillä menopeleillä monia kymmeniätuhansia kilometrejä, eikä koskaan ole tielle jättänyt. Hyvä ajettavuus, pieni sisämelu, hyvät varusteet ja kyytin mahtuu neljä aikuista matkatavaroineen. Itsellä dieseliä olleet kummatkin pösöt, joten ei bensiini pösöistä kokemusta. Arvelisin, että 1.8 bensiinimoottorilla pösö vie 7-8 litraa sadalla ja 2.0 moottorilla 7.5-8.5 litraa.

En voi kyllä väittää, että täysin viattomia pelejä, mutta aika harvassa on ne autot joissa ei yhtäkään vikaa koskaan ilmene. Suurimmat huolet omassa pelissä on ollut ilmastoinnin joku rele joka menee tietyn väliajoin rikki. Lisäksi käsijarrun tunnistinkytkin varoittaa välillä turhaa, mutta senkin ongelman saa pois kun irroittaa kytkimen ja putsaa tai vaihtaa uuteen.

Hyvä vaihtoehto mielestäni joka kannattaa katsastaa.

Ja niin tuossa yksi esimerkki. http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=1767760
 

Tsorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wings
Volvo ruotsista?

Onko kenelläkään kokemusta auton ostosta ruotsista?
Saako 12 000e Volvo V70 2.4T hyvillä varusteilla kaikkine kuluineen?
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Onko kenelläkään kokemusta auton ostosta ruotsista?
Saako 12 000e Volvo V70 2.4T hyvillä varusteilla kaikkine kuluineen?

Riippuu kumpaa mallia haluat? Tuota "850":sen näköistä vai tätä uudempaa, joka oli mallistossa viime vuoteen? Vanhempaa saat helposti

Varmaan tarkoitat tätä uudempaa, niin myös sitä saat tuohon rahamäärään.
http://www.blocket.se/vi/19362273.htm?ca=11_s

Pika-arvio
Hinta n. 8000€
Verot ja haku n. 3500-4000€
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös