Autoiluketju

  • 3 206 147
  • 18 538

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Automaattivaihteistosta

Tunteeko joku automaattien sielunelämää? Omassa laatikossani tapahtuu sekunnin murto-osan kestävä kierrosten nousu usein vaihteen siirtyessä kakkoselta kolmoselle - vain silloin.

Kyse on varsin lievästä ilmiöstä, mutta ei tunnu täysin normaalilta. Se kuuluu käyntiäänessä ja näkyy pienenä nykäyksenä (alle 500rpm nousu) kierroslukumittarissa. Ikään kuin "kytkin" olisi pohjassa hetken liian pitkään. Rauhallisessa kiihdytyksessä sitä ei tapahdu ollenkaan, mutta vähän reippaammassa kyllä - ja täydellä kaasulla taas ei.

Onko jollain kokemusta mikä sen voisi aiheuttaa, ja ennen kaikkea onko kyse ilmiöstä joka vaatisi välitöntä reagoimista? Aikataulunmukainen huolto olisi vasta n. puolen vuoden päästä.
 

Kiena

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuvia ilmeisesti ainoasta Suomen kilvissä olevasta Murcielagosta.

Hienoa, että joillain on intoa hommailla tälläisiä pelejä Suomeen. Erottunee katukuvassa.

Itseäni vastaan tuli jokin aika sitten valkoinen Murcielago Kaskisaaressa. Auto tuli mutkassa vastaan ja näköyhteys oli melko nopea, joten en varmuudella muista oliko Suomen kilvissä vai ei, mutu-tuntumalla sanoisin että oli, ainakaan ulkomainen rekisterikilpi ei erityisesti kiinnittänyt huomiota. Myös Räikkönen oli siihen aikaan maisemissa, ja pikaisesti kävikin mielessä josko olisi Kimi hankkinut uuden lelun. Todennäköisesti se on kuitenkin ollut joku "tavis". Mutta on kyllä komea peli, ja helvetin upeat äänet siitä lähti.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Onko jollain kokemusta mikä sen voisi aiheuttaa, ja ennen kaikkea onko kyse ilmiöstä joka vaatisi välitöntä reagoimista? Aikataulunmukainen huolto olisi vasta n. puolen vuoden päästä.

En nyt tiedä välittömästä reagoinnista, mutta kyllähän se kannattaa jossain käyttää, mikäli vähänkään tuntuu, ettei kaikki ole kohdillaan. Automaatit ovat vähän herkempiä laitoksia, minkä varmaan tiedätkin, jos olet enemmän niiden kanssa ollut tekemisissä.

Helpotuksena voin kertoa, että kakkosautoni tekee ihan samaa. Kakkosella venyttää pitkään, sen jälkeen murahtaa ja tempaisee melkoisen rivakan kiihdytyksen/potkaisun. Oire alkoi, kun laatikko vaihdettiin pari vuotta sitten. Paikallinen korjaamovelho totesi asiasta vain, että siellä on sen verran papua konepellin alla, että potkii vähän joka välissä. Eipä hänkään osannut mitään tarkkaa syytä sanoa. Veikkaili vain jotain sen suuntaista, että laatikko vaihtaa todella hitaasti kakkoselta kolmoselle. Itse en pidä tätä kyllä vaivan varsinaisena syynä tai aiheuttajana.

Eipä tuolla vuoden -91 autolla mitään merkitystä ole vaikka hajoaisi, mutta uudempaa kävisin näyttämässä jossain. Tuota tomaattien sielunelämää on sen verran tullut seurattua, että nykyisin käytössä on yksi puoliautomaatti ja kaksi täyttä tomaattia. Kaksi muuta toimii kuin unelma, mutta tämä vanhin laatikko tosiaan nykii samankaltaisella tavalla kuin sinulla.

Valitettavasti en osaa auttaa, mutta jos yhtään lohduttaa, niin täällä se on kestänyt tuon ominaisuuden kanssa aika tarkalleen kaksi vuotta. Ja hyvin toimii.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Onko jollain kokemusta mikä sen voisi aiheuttaa, ja ennen kaikkea onko kyse ilmiöstä joka vaatisi välitöntä reagoimista? Aikataulunmukainen huolto olisi vasta n. puolen vuoden päästä.

Oma 80-luvun alun vanha Opelin automaattini teki joskus sitä, että antoi vaihtaessaan kerätä kierroksia ennen kuin veto meni päälle. Jos nyt oikein muistan, niin taisi silloin olla öljymäärä alhaalla. Ja jos nyt oikein muistan niin taisinpa siihen aikaan vaihdattaa laatikkoon öljyt ja muistaakseni ongelma katosi.

En siten tiedä pystyyko nykytomaateissa öljymäärää kurkkimaan saati sitten itse lisäämään. Ilmeisesti öljyjenvaihto laatikkoon ei nykyisellään ole kaikkien merkkien huolto-ohjelmassakaan mukana. Lieneekö sitten ajatus se, että öljyt sitten kestävät sen aikaa kuin muukin auto?
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Itseäni vastaan tuli jokin aika sitten valkoinen Murcielago Kaskisaaressa. Auto tuli mutkassa vastaan ja näköyhteys oli melko nopea, joten en varmuudella muista oliko Suomen kilvissä vai ei, mutu-tuntumalla sanoisin että oli, ainakaan ulkomainen rekisterikilpi ei erityisesti kiinnittänyt huomiota. Myös Räikkönen oli siihen aikaan maisemissa, ja pikaisesti kävikin mielessä josko olisi Kimi hankkinut uuden lelun. Todennäköisesti se on kuitenkin ollut joku "tavis". Mutta on kyllä komea peli, ja helvetin upeat äänet siitä lähti.

Ainakin tuon linkissä olleen Lambon omistajan mukaan hänen Murcielago on ainoa Suomessa, koska verottajalla ei ollut yhtään veropäätöstä tai tietoja veron suuruudesta ko. mallin kohdalla. Ferrarin 612 Scagliettiin oli sitten verrannut. Tietty tuon yksilön oston jälkeen on voitu hankkia toinenkin Suomeen eli viimeisen parin kuukauden aikana.

Kimillähän oli McLaren aikoina Gallardo. Liekö antaisi nykyinen työnantaja ajella kilpailijan autolla?
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Autonvaihto on aina hauskaa puuhaa. Tällä kertaa on tullut omissa hommissa vähän myyntiäkin, joten sain vapaat kädet ottaa mitä haluan. Parin viikon pähkäilyn jälkeen en osaa kuitenkaan päätyä muuhun kuin taas Octaviaan.
Millään en löydä parempaa verotusarvo/laatu - suhdetta. Vielä kun ottaa L&K:n , niin on vaikea ymmärtää miten mitään muuta autoa saadaan kaupaksi.
Varsinkin kun face-liftin jälkeen hinnat vielä laskivat.

Tämä ei ole mainos,vaan neuvoja kaipaan. Tahtoisin vaihtelua, mutta en järkevää vaihtoehtoa löytänyt.I deoita?
Vähän pienemmästä rengasmelusta en viitsi maksaa(esim. Passat,A4). Huoltovälin on oltava 30 000 km , muuten saa olla koko ajan huoltoa varaamassa. Siihen jäivät Subarut ja C5. Pösö ja Rellu on koettu, liikaa vikoja.
Premium-autoja en oikein näe hintansa väärteiksi, etenkin Skodan L&K - tasoon verrattuna.

Toisaalta tilanne on tylsä, kun pitäisi taas 3 vuotta sitten osapuilleen samanlaisella mennä.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tämä ei ole mainos,vaan neuvoja kaipaan.

Jos kaipaat neuvoja niin pistä auton statsit esiin, niin voi laittaa vaihtoehtoja.

Toisaalta sinä kun et "viitsi" maksaa esim. pienimmistä sisämeluarvoista niin meidän autojen arvostus on jo lähtökohdiltaan melko erilainen, joten tuskin näistä minun neuvoista mitään hyötyä olisi.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Jos kaipaat neuvoja niin pistä auton statsit esiin, niin voi laittaa vaihtoehtoja.

Toisaalta sinä kun et "viitsi" maksaa esim. pienimmistä sisämeluarvoista niin meidän autojen arvostus on jo lähtökohdiltaan melko erilainen, joten tuskin näistä minun neuvoista mitään hyötyä olisi.

Automaatti,teho yli 150 hv, farmari. Varusteista tärkeimmät Xenonit ja kunnon äänetoistovehkeet. Nykyautoissa alkaa olla jo aika kattava varustelu.

C5 oli, hiljainen , mutta tiuhemmin huollettava. Subaru jäi ajamati, kun pitäisi olla koko ajan pajalla(15 000 km). Passatia myyjä kehui hiljaiseksi, mutta kyllä renkaat ropisivat siinäkin huonolla asvaltilla.
Tottakai melu rasittaa, kun päästelee 50 000 km/vuodessa. Kaikkia vaan ei ehdi koeajamaan.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquarta
Ero Skodaan on kuin yöllä ja päivällä.

Skodan eduksi oletan.

Onko noita 300-alkuisia autoja kamalampia ajoneuvoja olemassakaan? Siis ajettavuudeltaan. Ihan järkyttävää tuubaa noinkin arvostetulta automerkiltä. Skodan ajo-ominaisuudet ovat sitäpaitsi yllättävän hyvät, ainakin verrattuna muihin saman arvoisiin menopeleihin.

Siis ihan vain mielipide, en edes yritä väittää faktaksi.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Automaatti,teho yli 150 hv, farmari. Varusteista tärkeimmät Xenonit ja kunnon äänetoistovehkeet. Nykyautoissa alkaa olla jo aika kattava varustelu.

Onko Mazda6 tai Accord ollut harkinnassa? Molemmistahan on juuri tullut uusi mallikin.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Mazda 6 haukuttu testeissä meluisaksi ja kovaksi. Eräs autoliike kutsui n. 1 kk sitten esittelyyn, tietysti suostuin kun kovasti arvostan myyntiaktiivisuutta. Jouduin perumaan ajan, eikä uutta kutsua tullut. Tulkitsin asian niin,että Mazdat menevät kaupaksi ilman minuakin.
Accord ollut harkinnassa, en tiedä autosta mitään.

Ohmille kiitokset. Arvostuksemme ovat myös kuin yö ja päivä.
 

Taatusti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks, Tottenham Hotspur
Mazda 6 haukuttu testeissä meluisaksi ja kovaksi. Eräs autoliike kutsui n. 1 kk sitten esittelyyn, tietysti suostuin kun kovasti arvostan myyntiaktiivisuutta. Jouduin perumaan ajan, eikä uutta kutsua tullut. Tulkitsin asian niin,että Mazdat menevät kaupaksi ilman minuakin.
Accord ollut harkinnassa, en tiedä autosta mitään.

Ohmille kiitokset. Arvostuksemme ovat myös kuin yö ja päivä.

Kävin koeajamassa uutta Accord Tourer 2.2 i-Dtec:iä. Auto oli minulle positiivinen yllätys. Hieman äänekkään oloinen tuo moottori oli (vaikka myyjä minulle muuta yritti väittääkin), mutta muuten ihan varteenotettava auto.

Itse päädyin kuitenkin ns. johonkin ihan muuhun, eli uudeksi työsuhdeautoksi tulee Baby-Benz C180 Avantgarde. Meillä kun on ennestään jo isohko farmari, niin tilat eivät olleet kriteerilistalla ykkösenä.
 

12961

Jäsen
Tunteeko joku automaattien sielunelämää? Omassa laatikossani tapahtuu sekunnin murto-osan kestävä kierrosten nousu usein vaihteen siirtyessä kakkoselta kolmoselle - vain silloin.

Kyse on varsin lievästä ilmiöstä, mutta ei tunnu täysin normaalilta. Se kuuluu käyntiäänessä ja näkyy pienenä nykäyksenä (alle 500rpm nousu) kierroslukumittarissa. Ikään kuin "kytkin" olisi pohjassa hetken liian pitkään. Rauhallisessa kiihdytyksessä sitä ei tapahdu ollenkaan, mutta vähän reippaammassa kyllä - ja täydellä kaasulla taas ei.

Onko jollain kokemusta mikä sen voisi aiheuttaa, ja ennen kaikkea onko kyse ilmiöstä joka vaatisi välitöntä reagoimista? Aikataulunmukainen huolto olisi vasta n. puolen vuoden päästä.


Minkä merkkinen ja mallinen auto on kyseessä, voisin vähän arvailla laatikon valmistajaa ja miettiä tyyppivikoja.

Ainakin mikäli valmiste on japanilaisen Aisinin käsialaa, kuten lähes kaikissa tehokkaissa etuvetoisissa uudemmissa autoissa on, voi syynä olla ihan softan bugi, joka korjaantuu päivittämällä. Tuonkaltainen luisto voi toisaalta tarkoittaa myös sitä että laatikko alkaa olla tiensä päässä. Vaikeaa on siis arvata vikaa ja sen vakavuutta.
 

12961

Jäsen
Automaatti,teho yli 150 hv, farmari. Varusteista tärkeimmät Xenonit ja kunnon äänetoistovehkeet. Nykyautoissa alkaa olla jo aika kattava varustelu.

C5 oli, hiljainen , mutta tiuhemmin huollettava. Subaru jäi ajamati, kun pitäisi olla koko ajan pajalla(15 000 km). Passatia myyjä kehui hiljaiseksi, mutta kyllä renkaat ropisivat siinäkin huonolla asvaltilla.
Tottakai melu rasittaa, kun päästelee 50 000 km/vuodessa. Kaikkia vaan ei ehdi koeajamaan.

Mikäli uusi auto ei ole itseisarvo, niin saksasta uittamalla saa kohtuuhintaan (30-35t veroineen) ~60tkm ajettuja 1.5 vuotta vanhoja Chrysler 300C:ta mersun 3.0 V6- dieselillä.

Huoltovälisät ei tosin ole hajuakaan noissa.

Toisaalta, ilmeisesti ajat paljon, niin eikö hieman isompi auto olisi mieluistampi työkalu? Tuon 60tkm luokkaa ajettuja saksalaisia saa kohtuuhinnoin, esim E 320 (CDI), BMW 530(d), audi A6. Voin kertoa että missä tahansa näistä vaihtoehdoista on pari vuotta vanhana ja jonkin verran ajettunakin selkeä ero verrattuna ohmin mainitsemiin 3-sarjan bemareihin ja vielä selvempi skodaan.
 
Viimeksi muokattu:

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Mikäli uusi auto ei ole itseisarvo, niin saksasta uittamalla saa kohtuuhintaan (30-35t veroineen) ~60tkm ajettuja 1.5 vuotta vanhoja Chrysler 300C:ta mersun 3.0 V6- dieselillä.

(En nyt kohdista tätä sulle.)

Mutta Saksasta??? Tosta Saksan hausta on tullut hyvä myytti. Ei niitä autoja Saksasta kannata enää raahata. Ikäväkseni voin todeta että siellä maassa on perus mondeopassatvectra linjalla se tyyli että auto ostetaan osamaksulla 3 vuodeksi, ajetaan kolmessa vuodessa se 30000km mitä huoltoväli on ja sitten dumpataan liikkeeseen (=suomalaisille idiooteille). Ts. autolla on ajettu 3 vuotta ilman yhtäkään huoltoa!! Varmasti laatupelejä, jep jep.

Hakekaa ne autot ruotsista! Monesti halvempia, paremmin huollettuja ja niissä on talvivarustelu valmiina eli penkinlämmittimet, lohkot, talvirenkaat yms. mitkä on yllättävän kallis lisä kun aletaan ostaa jälkeenpäin. Ja toki hakupalkat (firma tai itse) on myös eri luokkaa.

Esim. Tuollainen Chrysler 300 CRD tax free n.24000€, -07 ajettu 10000km
http://www.blocket.se/vi/18755252.htm?ca=11_s
 
Viimeksi muokattu:

12961

Jäsen
(En nyt kohdista tätä sulle.)

Mutta Saksasta??? Tosta Saksan hausta on tullut hyvä myytti. Ei niitä autoja Saksasta kannata enää raahata. Ikäväkseni voin todeta että siellä maassa on perus mondeopassatvectra linjalla se tyyli että auto ostetaan osamaksulla 3 vuodeksi, ajetaan kolmessa vuodessa se 30000km mitä huoltoväli on ja sitten dumpataan liikkeeseen (=suomalaisille idiooteille). Ts. autolla on ajettu 3 vuotta ilman yhtäkään huoltoa!! Varmasti laatupelejä, jep jep.

Hakekaa ne autot ruotsista! Monesti halvempia, paremmin huollettuja ja niissä on talvivarustelu valmiina eli penkinlämmittimet, lohkot, talvirenkaat yms. mitkä on yllättävän kallis lisä kun aletaan ostaa jälkeenpäin. Ja toki hakupalkat (firma tai itse) on myös eri luokkaa.

Esim. Tuollainen Chrysler 300 CRD tax free n.24000€, -07 ajettu 10000km
http://www.blocket.se/vi/18755252.htm?ca=11_s

No käytännössä tarkoitin kuitenkin verovapaan auton tuontia, olipa maa mikä tahansa.

Monia tuon luokan autoja, kuten chrysler 300 BMW 5** näin esimerkkinä, ei ole koskaan tehty ilman penkinlämppäreitä.

Euroopasta ei kannata roudata tuota perus mondeopassatvectralinjan autoa, vaan nimen omaan kalliimpia autoja, joiden tarjonta on täällä pieni. Vaikka säästö esim 5-sarjan BMW:ssä on suomiautoon verrattuna ehkä luokkaa 10-15%, on auto täynnä varusteita, toisin kuin suomeen uutena ostettu karvalakkimalli.

Kaveri haki E61 530d:n saksasta, jahreswagenina, ja auton hinta tuli lähes samaksi kuin vastaavan suomiauton ostaminen. Auton perushinta uutena on ollut suomessa 68500, kun sakemannin listahinta olisi Suomessa ollut aktiivialustoineen ym hilppeineen yli 100t euroa.

Ruotsissa ainoa mikä pelottaa, on teiden suolaus samaan tapaan kuin täälläkin.

See the point?
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Kaveri haki E61 530d:n saksasta, jahreswagenina, ja auton hinta tuli lähes samaksi kuin vastaavan suomiauton ostaminen. Auton perushinta uutena on ollut suomessa 68500, kun sakemannin listahinta olisi Suomessa ollut aktiivialustoineen ym hilppeineen yli 100t euroa.

Ruotsissa ainoa mikä pelottaa, on teiden suolaus samaan tapaan kuin täälläkin.

See the point?

Juu, ymmärsin pointin ja tottahan se on että jos tuommoista auto haluaa, tai jotain Mersua, Audia yms. niin silloin kyllä kannattaa siirtyä Saksan maalle. Harvalla kuitenkin on tommoiseen varaa, vaan sitä ollaan tuolla mondeopassatvectra linjalla ja niissä mielestäni oikea suunta on ehdottamasti Ruotsi.
 

12961

Jäsen
Juu, ymmärsin pointin ja tottahan se on että jos tuommoista auto haluaa, tai jotain Mersua, Audia yms. niin silloin kyllä kannattaa siirtyä Saksan maalle. Harvalla kuitenkin on tommoiseen varaa, vaan sitä ollaan tuolla mondeopassatvectra linjalla ja niissä mielestäni oikea suunta on ehdottamasti Ruotsi.

Niin, valintakysymyshän se on.

Alle 100tkm ajetun 2004-2005 E60/61 530d:n saa kyllä veroineen päivineen 25-28t eurolla tuotua, eli valinta on sen uuden/uudehkon perusauton ja käytetyn bemarin/mesen/audin/alfan tms välillä. Nämä ovat juuri niitä autoja joissa Suomessa pyynnit ovat yliampuvia niiden suhteellisen harvinaisuuden takia.

Toisaalta jo 20-24 tuhannella alkaa saamaan myös niinkin uutta kuin 2006-mallista alfa 159:a 2.4:n 200hp dieselkoneella.

Itse valitsen tuon isomman premium-luokan auton tai vaihtoehtoisesti hieman eksoottisemman alfan käytettynä, enkä sitä peruskärryä. Onhan ne käytössä ihan eri tuntuisia pelejä. Lisäksi itselleni auton on aina pitänyt olla sellainen, että sen rattiin haluaa lähteä, vaikkei välttämättä tarvitsisi siirtyä paikasta A paikkaan B.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minkä merkkinen ja mallinen auto on kyseessä, voisin vähän arvailla laatikon valmistajaa ja miettiä tyyppivikoja.

Auto on Hyundai Elantra vm. 2002, 95tkm ajettu ja 2 litraisella bensakoneella. Itse tarkistin juuri vaihdelaatikon öljyt (ohjekirjan mukaisesti kone käynnissä), ja tulkintani mukaan sitä oli riittävästi.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Monia tuon luokan autoja, kuten chrysler 300 BMW 5** näin esimerkkinä, ei ole koskaan tehty ilman penkinlämppäreitä.

Voisin kyllä laittaa melkein pääni pantiksi, että appiukon Italiasta tuodussa vuoden 2006 530d Bimmerissä ei ole penkinlämmittimiä.
 

12961

Jäsen
Voisin kyllä laittaa melkein pääni pantiksi, että appiukon Italiasta tuodussa vuoden 2006 530d Bimmerissä ei ole penkinlämmittimiä.

Onkohan näissä sitten vuosimallikohtaisia eroja, omalle kohdalle ei sattunut 04/05 mallisia, joissa ei ole lämppäreitä, vaikka otos on aika suuri.
 

Tsorro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wings
Arvon veljet, joudun luopumaan erittäin, erittäin hyvästä autostani eli Saab 9-5 Aerosta. Tilalle täytyy saada farmari!
Kriteereinä olisi tehokas (yli 150 hv), hyvät varusteet, hieno, tunteita herättävä ja tietenkin hyvä ajaa.
Sellainen tosin taitaa olla mahdoton löytää Aeron jälkeen.
Farkku-Aero ei tule kysymykseen koska mielestäni se on helevetin ruma.

Volvo v70 kiinnostaisi mutta olen kuullut vain huonoa siitä.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Automaatti,teho yli 150 hv, farmari. Varusteista tärkeimmät Xenonit ja kunnon äänetoistovehkeet. Nykyautoissa alkaa olla jo aika kattava varustelu.

Alle neljälläkympillä saat 140 hv automaatti diesel farkun tai bensana 163 hv farkun automaattina. Eli Mondeo Titanium Business-mallin. Alle neljäänkymppiin mahtuu mukaan parannettu äänentoisto ja Xenonit. Muuten vakiona kaikki tarpeellinen. Siitä halvempi versio on 125 hv Econetic-diesel, farkkuna alle 30 t€, jos et turhaa luksusta kaipaa. Siinäkin kattavat varusteet, tosin vain keppivälitteisenä saatavilla. Noilla Sun kilsoilla econeticin kulutus osuu kukkarolle, tyrkkää helposti noin kuuden litran kulutuksella per 100km.
 

12961

Jäsen
Arvon veljet, joudun luopumaan erittäin, erittäin hyvästä autostani eli Saab 9-5 Aerosta. Tilalle täytyy saada farmari!
Kriteereinä olisi tehokas (yli 150 hv), hyvät varusteet, hieno, tunteita herättävä ja tietenkin hyvä ajaa.
Sellainen tosin taitaa olla mahdoton löytää Aeron jälkeen.
Farkku-Aero ei tule kysymykseen koska mielestäni se on helevetin ruma.

Volvo v70 kiinnostaisi mutta olen kuullut vain huonoa siitä.


Kokemuksesta voin kertoa, että saabin, tai varsinkaan aerosaabin jälkeen yhtä tunteita herättäviä (perhe)autoja ei oikeastaan ole kuin Alfa Romeo.

Esimerkiksi uusi 159 farmari täyttää kaikki nuo toiveet, paras yhdistelmä löytyy 2.4 dieselistä, 200hp/400Nm ja auto on erittäin hyvä ajaa. Kori on myös erittäin jäykkä, muistaakseni 3 kertaa jäykempi kuin kolmossarjalaisessa bemarissa, mikä tuntuu nitinöiden poissaolona, hyvänä ajettavuutena ja 5 tähden tuloksena euroNCAP:ssa. Auto tuntui aiempiin alfakokemuksiin verrattuna varsin laadukkaalta, vaikutelma täysin verrattavissa 3-bemariin ja A4 audiin. Itse tulen todnäk piakkoin vaihtamaan viritetyn 9-5:teni 159:iin. Josko sitten 2.4 dieselistä kutittaisi myös yli 300hp ;)

Mitens uudempi 9-3 sportcombi? 2.0T 210hp farkkuja luulisi olevan tarjolla.

Alla sinulla on kuitenkin NCAP:n turvallisimpia ikinä mittaamia autoja jo nyt, volvo S80 ohella. 9-5 kuitenkin vakuutusyhtiöiden kuolemaluvuissa vetänyt pisimmän korren.

Varmaa on, mihin tahansa vaihdatkin, että valot heikkenevät ja paljon. 9-5:teenhän ei saa auton omien pitkien lisäksi laittaa palamaan edes lisävaloja. Tehokkaimmat TM:n ikinä mittaamat ajovalot.



V70 hankinnan kannattavuus riippuu mallista. Mikäli katsot edellistä tai sitä vanhempia malleja, sanon, älä koske. Mikäli taas tätä 2007 loppuvuodesta tullutta mallia, voin suositella. Itse pidin. Edellinen oli hirveä kiikkulauta kumisine ohjauksineen/ohjaustunnon puutteineen, todellinen traktori.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös