Autoiluketju

  • 3 191 282
  • 18 516

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Kyselisin immeisten kokemuksia ko. autosta vm. 98-03. Onko jotain yleisiä vikoja, kannattaako välttää vai mitä tehdä jne. Käsittääkseni tuommonen volvo on aikas kestävä peli?

Itsellä on ollut reilu vuoden ajossa -02 vuosimallin nokivasara S40, eikä ole ollut mitään valittamista (nyt sit tietysti laukeaa lopullisesti, kun seuraavan kerran käynnistän). Ostohetkellä oli jo rullattu reipas 170 tkm ja nyt mittarissa on hiukan
yli 220 tkm. Perushuoltojen (Bilialle ei kannata missään nimessä rahojaan kantaa) lisäksi ei ole tarvinnut mitään pajottaa. Jakkara on itselleni ainakin mitä passelein,
riittävästi säätöjä. Mikään urheilu-auto tuo ei ole, mutta pärjää sillä helsingin vilkkaassa keskustassa ja varsinkin ohitusnopeuksissa potkua riittää. Suuntavakaus on selvästi parempää, mitä -00 tai aiemmin valmistetuissa, kiitos ylimääräisen poikittaistuen alustassa. Ja köyhälle reppurille, jolle kilsakorvaukset hiukan jo liksassa tuntuu, kaikista tärkein keskikulutus vain 5,8 l/km. Enkä todellakaan pääse ajamaan maantienopeuksilla kuin max. 40% ajoista.

Itseäni etukäteen hiukan epäilytti Rellun tuoma huono maine Volvossa, mutta kun en elimen jatketta hakenutkaan vaan nöyrän työkalua, niin voin kehua olevani varsin tyytyväinen omistamaani maatalouskoneeseen.
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No vastataan nyt vähän jälkijunassa.

No huh huh. Itselläni on ollut vuosimallin 2000 S40 T4 uudesta lähtien. Kilometrejä on nyt takana 275 tkm, kaikki itse ajettuja. Eikä mitään vikoja. Ei yhtään mitään. Ja mitä tulee T5 malleihin niin niitä on saanut vasta vuoden -04 jälkeen.

Niin sanoinkin tosiaan, että alle 2000 malleja, ja kuten mainitsin, asia perustuu hämäriin muistikuviin. Ja tosiaan T5 oli oma ajatuskatkos, tiedän toki, että se oli T4 edellisessä korimallissa.

Että mutuilu on ihan kivaa. Sinänsä en ala kinaamaan onko 122 tai 242 vielä kestävämpi Volvo. Mulla kun ei ole ollut kumpaakaan.

Mitäpäs sitä nyt faktoista kinaamaan.
 

scholl

Jäsen
Just tulin kotiin ja huomasin että naapurini on sitten vaihtanut Lamborghini Gallardonsa Audi R8:aan

Ootko varma, ettei Heikki Vienola ole kylässä?
Tai voihan se olla niin, että Vienola on puhunut ympäri vaihtamaan samanlaiseen autoon.

Anyway, Lambo on yleensä auto, jonka valitsee sellainen, jolla on jo urheiluautokokemusta. Se ei ole välttämättä niin fanaattinen joukko kuin ne, joilla on Ferrari ja moni on sellainen vähän rauhaton ja haluaa kokeilla erilaisia autoja. Ajaa jollain aikansa ja sitten vaihtaa. Suomessa on Gallardot vaihdettu myöskin Porsche GT3 RS, Bentley Continental GT ja Lamborghini Murcielago autoihin.

Kateusveron aikana nyt R8:lla saa tietysti vähemmän autoa kuin viime vuonna olisi saanut ja vaikka uutena Gallardo on selkeästi kalliimpi niin hyvityshinta on varmasti ollut huono, joten...

Kateusverosta vielä sen verran, että on käsittämätöntä, että automaattivaihteistoista rankaistaan. Niiden lisähinnasta pitäisi päästä kokonaan eroon. Sen verran näppäriä ovat kaupungissa ja esim. naiset ja monet miehetkin ovat motorisesti sellaisia, etteivät pärjää sujuvasti hektisessä ruuhkaliikenteessä manuaalivaihteisella autolla.
 

Tomppa#74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Katselussa on ollut Alfa Romeot ja varsinkin 156-malliset. Aina olen nuita ihallut ja nyt sellasen saamisesta on tullu lähes pakkomielle. Jatkoaikalaisten mielipiteitä ja kokemuksia nuista peleistä? Itse en ole koskaan alfaa omistanut joten kaikki kommentit kyseisestä merkistä/mallista ottasin ilolla vastaan..

Kaksi 156 mallia olen omistanut toistaiseksi: luotettava ja myös lämmin talviauto, varsinkin jos siitä pitää huolta (=huoltaa ajallaan ja muistaa jakohihnan vaihtovälin). Deltan hinnat osista yms. ovat täysin naurettavia, mutta suurin osa varaosista löytyy onneksi fiksumpaan hintaan tarvikkeina. Öljyissä yms. kannattaa suosia laatuaineita. Jo vakiona auto on erittäin tunnokas ja hyvä ajaa (toki makuasia). Verrattuna kuitenkin uuteen 159-mallistoon, 156 tarjoaa selvästi paremman ajotuntuman. Uusi 159 on toki hieno auto ulkoa, mutta sisältä ei yllä viimeisten 156-mallien tasolle. Se kannattaa toki muistaa, että 156 ei ole ihan optimi auto hirvittävän isokokoiselle kuskille. Ja myös se että Alfa Romeo ei ole Toyota.

Ja Alfaa ei sitten myöskään kannata ostaa sillä ajatuksella, että auto pitäisi arvonsa hyvin. Markkina-arvo laskee kuin lehmän häntä ja asiakaskuntaa on aika vähän. Tosin tässä vaiheessa uutena jo markkinoilta poistunutta 156-mallia hankkiessa tämähän on vain eduksi. Sinulla on siis mahdollisuus auto melkoisen edukkaasti. Rahalle tulee varmasti vastinetta.

Kannattaa tutustua erittäin hyvään suomalaiseen Alfa-foorumiin: http://www.alfabbs.fi/. Sieltä löytyy haulla tietoa ko. autosta vaikka muille jakaa. Harvinaisen realistinen foorumi, jossa autonsa hyvin tuntevat kertovat rehellisesti myös heikoista kohdista.

Lyhyesti plussat ja miinukset esim.
+ Ajotuntuma
+ Ulkonäkö
+ Ei tule joka mutkassa vastaan (vrt. Audit, bemarit, volvot, toyotat)
+ Varaosia saa hyvin myös tarvikkeina
+ Käytettyjä saa edullisesti
+ Perusmoottoritkin ihan pirteitä
+ 156 V6 vielä Alfan oma (uusissa joku GM:n konsernirotjake)
- Ei pidä arvoaan ja kiinnostuneita asiakkaita vähän (vaikuttaa myös liikkeiden kiinnostukseen vaihdossa)
- Ei taloudellisin auto kulutukseltaan
- Jakohihnan vaihtoväliä 3v/60tkm ON_NOUDATETTAVA (varsinkin TS-moottorit)
- Delta hinnat ja usein palvelukin hanurista (niin autojen kuin osienkin osalta)
- Alahelmojen saumassa eivät meinaa maalit pysyä ja samoin vanhempien 156:n sivupeilien jalat ovat herkkiä kuoriutumaan maalistaan.

Kuten TopGearissa joskus todettiin: et voi sanoa olevasi autoharrastaja, jos et joskus ole omistanut Alfaa :).

P.s. Ei kannata koeajaa V6-mallia. Sen jälkeen et voi ostaa pienempikoneista...
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Just tulin kotiin ja huomasin että naapurini on sitten vaihtanut Lamborghini Gallardonsa Audi R8:aan.

Huoh ja voi sentään. Ja vittu.

Ai Gallardo, peruskauraa. Hulluilla päivillä myydään Ford Ka:n erikoismalleja edukkaasti mutta Gallardon sai ostaa Iso Omenan Citymarketista pari vuotta sitten. Plussa-kortilla sai tuntuvan alennuksenkin siitä, luokkaa 10 kEur. Ja tämä ei siis ole vitsi, siinä limulavojen ja pakastealtaiden keskellä köllötteli. Taisi olla vain VAG-LAMBO-VV-Auto-Kesko-markkinointipuffi, ei kai sitä kukaan ostanut.

Aasille siltaa: eniten ko. kaupassa vituttaa se, että siinä kassojen päässä on syvyyssuunnassa n. 20 cm tilaa pakata kasseja, jotka täydessä leveydessään venyvät infernaalisiin puolen metrin mittoihin. No kai ne lambon avaimet kantaisi taskussakin. Vai tuleeko mukaan jotain krääsää, sateenvarjoa ja elämänhallintaopasta?
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Anyway, Lambo on yleensä auto, jonka valitsee sellainen, jolla on jo urheiluautokokemusta. Se ei ole välttämättä niin fanaattinen joukko kuin ne, joilla on Ferrari ja moni on sellainen vähän rauhaton ja haluaa kokeilla erilaisia autoja. Ajaa jollain aikansa ja sitten vaihtaa. Suomessa on Gallardot vaihdettu myöskin Porsche GT3 RS, Bentley Continental GT ja Lamborghini Murcielago autoihin.
no ihan sana mitä schhholl höpöttää, mutta tosimiehet ajaa Porschella.


.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
no ihan sana mitä schhholl höpöttää, mutta tosimiehet ajaa Porschella.


.

Vaikea olla eri mieltä, vaikka oma onkin jo sen 17-vuotta vanha. :-)

Kesä takana ja vähän vajaat 7000km tuli mittariin. Kaikki pelasi mukavasti, mutta Botniringillä ilmastoinnin kompressori sanoi sopimuksen irti - no siitä selvittiin säikädyksellä ja uudet palikat odottaa kevättä 2009. Maanantaina siirtyy auto talviunille.
 

scholl

Jäsen
Mitä mahtaa Gallardo maksaa?

Uusi R8 kuitenkin sekin yli 200000€:n auto..mutta alkaako Gallardon hinta kakkosella vai kolmosella?

Pitää muistaa se viime vuodenvaihteen kateusvero. Aiemmin se oli alle kolmen markan tuote. Nyt ei. Siis jos puhutaan perusmallista. Esim. Saksassa joku perusmalli on 170 tuhatta, mutta sitten superleggera voi olla jo 240 tuhattakin. Jokainen voi arvata paljonko Suomessa lätkäistään veroja.
 

Stam1na

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP! Vaajakosken Pelikaanit! Barcá!
Tullaan nyt tähänkin ketjuun häiriköimään.

Eli, olen alottelemassa jakeluyrittäjän hommia Koffin laskuun ja nyt pitäisi löytää auto sitä varten jostain.

Eli osaisiko joku antaa linkin johonkin hyvälle sivulle mistä löytää käytettyjä kuorma-autoja? 3-akselinen ja umpikopillinen(lämmittimellä) pitäisi olla
 
Jos hommaisi sellaisen pakkokäyttökotteron, niin mitä suosittelisitte? Eli mikä toimii vielä 150k ajettuna ja siitä eteenpäin, mielellään vähävikainen jne. Vuosimalli voisi olla luokkaa 2000-2003, ja hintaluokka 2000-4000€. Toyotahan olisi varmastikin hyvä valinta, mutta aika huonosti on tarjolla. Fiatia näyttäisi nettiautossa ainakin olevan kosolti.
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jos hommaisi sellaisen pakkokäyttökotteron, niin mitä suosittelisitte? Eli mikä toimii vielä 150k ajettuna ja siitä eteenpäin, mielellään vähävikainen jne. Vuosimalli voisi olla luokkaa 2000-2003, ja hintaluokka 2000-4000€. Toyotahan olisi varmastikin hyvä valinta, mutta aika huonosti on tarjolla. Fiatia näyttäisi nettiautossa ainakin olevan kosolti.
Vähän samassa tilanteessa itsekkin, ja vähän siihen tulokseen olen tullut ettei mainitsemillasi spekseillä saa kuin sutta. Jos vuosimalli pitää olla vähintään 2000 niin hintaluokkaa pitää nosta pykälän verran ylöspäin. Ja vastaavasti jotain 97 vm saa parista tonnista ylöspäin. Itse en niinkään tuijottaisi yksittäisiin vuosilukuihin vaan enemmän vaikuttaa mallien myyntiluvut ja uusien vastaavien ilmaantuminen markkinoille.

Jos viisi vuotta vanha auto joka uutena maksaa 15k on parilla tonnilla vähän ajettuna myynnissä, niin tuskin erinomaisuutensa ansiosta?!
 
Vähän samassa tilanteessa itsekkin, ja vähän siihen tulokseen olen tullut ettei mainitsemillasi spekseillä saa kuin sutta. Jos vuosimalli pitää olla vähintään 2000 niin hintaluokkaa pitää nosta pykälän verran ylöspäin..
Niin, ei kait se niinkään oo siitä vuodesta kiinni. Lähinnä tietysti olennaista on ne oletettavissa olevat viat ja kilometrit. Toisaaltahan kait se taitaa tuon hintaluokan autoissa olla, että hyvinkin voi löytää parilla tonnilla paremman auton kuin viidellä tonnilla, jos vain sattuu käymään tuuri.
 

Jape

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Täytyy kyllä todeta, että oli tänään ilmoituksella tehoa nettiautossa. Ainakin omalla kohdallani. Laitoin aamulla vanhan 90-luvun foordini sinne myyntiin pari vuotta vanhan kuvan kera. Puolen tunnin jälkeen tuli ensimmäinen soitto ja seuraavan parin tunnin aikana neljä lisää. Neljän tunnin kuluttua ilmoituksen jättämisestä oli kaupat tehty ja olin tyytyväinen. Muutama sinne oli jo tullut tarjoamaan jotain vaihdossa, mutta olipa mukava vastata, ettei enää kiinnosta kun auto on jo myyty.

Kymmenen vuotta uudemman kiesin bongasin kyseisiltä sivuilta aiemmin ja eilen tein kaupat leimauksen jälkeen mielestäni hyvällä hinnalla. Vanhasta piti siis päästä pian eroon ja sopivalla hinnalla se kävi ripeästi. Helppoa se on tämä autokauppa ilman välistä vetävää autoliikettäkin. Täytyy vaan nyt toivoa, että ostamani ooppeli vastaa odotuksia. Kyllä se hyvältä vaikuttaa ainakin kahden asiantuntijan syynäyksen jälkeen.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Firman autoilukuviot alkaa selvitä... Honda Accord 2,2i CTDi Sport Tourer 103 kw tai VW Golf Variant 2,0 TDI Sportline DSG 103 kw.
Tällä hetkellä Volsu tuntuu olevan kärkipaikalla...
Nyt on kolmen kuukauden odottamisen jälkeen tuo VW tullut maahan. Luovutus on maanantaina 20.10. Komiaa on!
 

12961

Jäsen
Kaksi 156 mallia olen omistanut toistaiseksi: luotettava ja myös lämmin talviauto, varsinkin jos siitä pitää huolta (=huoltaa ajallaan ja muistaa jakohihnan vaihtovälin). Deltan hinnat osista yms. ovat täysin naurettavia, mutta suurin osa varaosista löytyy onneksi fiksumpaan hintaan tarvikkeina. Öljyissä yms. kannattaa suosia laatuaineita. Jo vakiona auto on erittäin tunnokas ja hyvä ajaa (toki makuasia). Verrattuna kuitenkin uuteen 159-mallistoon, 156 tarjoaa selvästi paremman ajotuntuman. Uusi 159 on toki hieno auto ulkoa, mutta sisältä ei yllä viimeisten 156-mallien tasolle. Se kannattaa toki muistaa, että 156 ei ole ihan optimi auto hirvittävän isokokoiselle kuskille. Ja myös se että Alfa Romeo ei ole Toyota.

Ja Alfaa ei sitten myöskään kannata ostaa sillä ajatuksella, että auto pitäisi arvonsa hyvin. Markkina-arvo laskee kuin lehmän häntä ja asiakaskuntaa on aika vähän. Tosin tässä vaiheessa uutena jo markkinoilta poistunutta 156-mallia hankkiessa tämähän on vain eduksi. Sinulla on siis mahdollisuus auto melkoisen edukkaasti. Rahalle tulee varmasti vastinetta.

Kannattaa tutustua erittäin hyvään suomalaiseen Alfa-foorumiin: http://www.alfabbs.fi/. Sieltä löytyy haulla tietoa ko. autosta vaikka muille jakaa. Harvinaisen realistinen foorumi, jossa autonsa hyvin tuntevat kertovat rehellisesti myös heikoista kohdista.

Lyhyesti plussat ja miinukset esim.
+ Ajotuntuma
+ Ulkonäkö
+ Ei tule joka mutkassa vastaan (vrt. Audit, bemarit, volvot, toyotat)
+ Varaosia saa hyvin myös tarvikkeina
+ Käytettyjä saa edullisesti
+ Perusmoottoritkin ihan pirteitä
+ 156 V6 vielä Alfan oma (uusissa joku GM:n konsernirotjake)
- Ei pidä arvoaan ja kiinnostuneita asiakkaita vähän (vaikuttaa myös liikkeiden kiinnostukseen vaihdossa)
- Ei taloudellisin auto kulutukseltaan
- Jakohihnan vaihtoväliä 3v/60tkm ON_NOUDATETTAVA (varsinkin TS-moottorit)
- Delta hinnat ja usein palvelukin hanurista (niin autojen kuin osienkin osalta)
- Alahelmojen saumassa eivät meinaa maalit pysyä ja samoin vanhempien 156:n sivupeilien jalat ovat herkkiä kuoriutumaan maalistaan.

Kuten TopGearissa joskus todettiin: et voi sanoa olevasi autoharrastaja, jos et joskus ole omistanut Alfaa :).

P.s. Ei kannata koeajaa V6-mallia. Sen jälkeen et voi ostaa pienempikoneista...

Itsellä oli vuoden verran 156 2,0 JTS farmari, ja ainoa miinus oikeastaan oli huomattava tehottomuus turbosaabien jälkeen.

Kommentteja edelliseen:

-156 vs. 159 asettelusta sanoisin, että uudempi on kasvanut ulos 156:n kokoluokasta, ja siksikin on painoa tullut paljon lisää ja herkkyys ajotuntumasta hävinnyt. Tosin 159:kin on huomattavasti tunnokkaampi ajettava kuin esim. A4. Dieselinä 159 (2.4) on hirveä tonnikeiju, yli 1700kg kuivana.

Plussaa ja miinusta:

-Vaihdossa Alfaa on ihan turha tarjota mihinkään, myös delta maksaa niistä todella heikosti.
-Perus nitinät ja natinat, näitä ei saksalaisissa ja ruotsalaisissa kilpailijoissa esiinny
-Jakopäässä hihna, eikä ketjua (159 2.2 muistaakseni on ketjulla kylläkin)
-Taloudellisuus vaivaa, mutta ketäpäs se autovalinnassa hetkauttaa kun tarjolla on vaihtoehdoksi tasapaksuja ja hämmentävän tylsiä VAG-tuotteita sillä 1.9 tdi:llä tulisen alfan sijaan

+Alfoissa keskimäärin todella hyvät varusteet
+Tunnetta on eri tavalla kuin tasapaksuissa kansanautoissa. Vähän samalla tapaa kuin +350 heppaisessa turbosaabissa, mutta erilaista ;) Ajaminen vain on hauskaa ja joka kerta tekee mieli ajaa kiertotietä.
+Ulkomuoto pelkkää seksiä, 159 jopa rajua sellaista


Kaikenkaikkiaan alfaan rakastuu helposti jo ensikosketuksesta, joten en suosittele jos haet sitä helppoa, edullista käyttöautoa. Jos haluat autoltasi temperamenttia ja luonnetta, välittömästi vaan ostamaan italiaanoa.

Plussaa alfan omistajalle on, jos osaa itse räpeltää suurimmat huollot ;)
 

taisto-74

Jäsen
Suosikkijoukkue
5.SS-Panzerdivision "Wiking" Regiment "Nordland"
Uudehko pikkudiesel

Olisi tarkoituksena hommata uudehko pikkudiesel, ei ihan pienin nuhapumppu, mut ei mikään yli 2-litranenkaan. Semmoinen, joka vie vähän, mutta jaksaa vähän edes kiihtyä. Onko tommoinen Peugeotin 307 1.6 HDI mitään? Olen aina ajanut vanhoilla ritsoilla niin ei ole tuota autotuntemusta. Osaisiko joku suositella kokemuksesta mitään?

t neuvosta kiitollinen
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Tällä viikolla vaihtuu maahan talvirajoitukset. Kysymykseni kuuluukin: Joko Hki-Tampere väli on tiputettu 120 km/h:sta sataseen?
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
-Vaihdossa Alfaa on ihan turha tarjota mihinkään, myös delta maksaa niistä todella heikosti.

Niin, omakohtaisiin kokemuksiin perustuen päädyn sanomaan, että suhtautuminen vaihtelee huonosti verhotusta naureskelusta säälivään osanottoon.

Kyllä Alfan kaupaksi saa, mutta eipä siitä kyllä rahaa kannata juuri odottaa saavansa.

Täältä tähän
 

scholl

Jäsen
Tällä viikolla vaihtuu maahan talvirajoitukset. Kysymykseni kuuluukin: Joko Hki-Tampere väli on tiputettu 120 km/h:sta sataseen?

Mikä talvi. Sanoivat, että aloittavat rajoitusten asentamisen pohjoisesta käsin. Toivottavasti eivät ehdi etelään ennen joulua, sillä rannikolla harvoin on lunta ennen uutta vuotta. Varsinkin kameroilla varustettu osuus Kirkkonummi-Hanko pitäisi olla talvinopeusrajoituksilla vain tammi-helmikuun. Se on kaiken lisäksi todella puuduttavaa ajaa koko matkan tasan 80km/h. Kesänopeuksilla kun rajoitus on välillä 80km/h ja välillä 100km/h niin pysyy virkeänä. Huvittavinta on se, että joka vuosi joku pätkä "unohtuu" 80km/h alueeksi koko vuodessa. Tällä kehityksellä kymmenen vuoden päästä ei ole 100km/h tieosuuksia lainkaan. Esim. heti Kirkkonummen keskustan jälkeen tuleva pitkä suora on nykyään 80km/h, mikä on todella sairasta.

Alfoista sanoisin sen verran, että 159 on liian paljon 156 näköinen. Se tarkoittaa sitä, että auto on näyttänyt periaatteessa samalta yli 10 vuotta ja se karsii uusien ostajia. Ihmiset haluavat jotain uutta säväyttävää ja tossa autossa sitä ei ole ollut enää pitkään aikaan.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Ei ollut hetki sitten muuttunut rajoitukset Kangasala-Pälkäne-HML-Helsinki.

Ja mitä tulee täälläkin kehuttuun Skoda Octaviaan. Ihmettelen, jos joku väitti ko. autoa hiljaiseksi. Rengasmelu aivan käsittämätön tuon hintaiseksi autoksi. Lisäksi jousitus on sellainen kivan kireä, että kori pompottaa koko ajan moottoritiellä, maantiellä ja jopa kaupungissakin. Ei oiken voi sanoa jousitusmukavuudesta, pikemminkin epämukavuudesta.

Ok, isolle miehelle riittää tilaa edessä ja varsin laadukkaan oloinen viimeistely. 1.8TSI-kone oli erittäin kova yllätys, todella positiivinen fiilis jäi tuosta koneesta.

Mutta ikävä kyllä peltitynnyrimäinen sisämelu ja ratikkamainen jousitus kyllä johtivat siihen, että Octaviaa ei tähän talouteen tule.

Pösö 308... noh, hiljainen ja kohtuu mukava alusta, mutta muuten nitisee ja natisee (laatu, missä pelaa?) eikä kuskillakaan ollut kovin hyviä tiloja.

Matka jatkuu. Josko seuraavaksi kokeilisi BMW 320d tai 320i.
 

Nickelback

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NHL yleisesti
Ja mitä tulee täälläkin kehuttuun Skoda Octaviaan. Ihmettelen, jos joku väitti ko. autoa hiljaiseksi. Rengasmelu aivan käsittämätön tuon hintaiseksi autoksi. Lisäksi jousitus on sellainen kivan kireä, että kori pompottaa koko ajan moottoritiellä, maantiellä ja jopa kaupungissakin. Ei oiken voi sanoa jousitusmukavuudesta, pikemminkin epämukavuudesta.

Ok, isolle miehelle riittää tilaa edessä ja varsin laadukkaan oloinen viimeistely. 1.8TSI-kone oli erittäin kova yllätys, todella positiivinen fiilis jäi tuosta koneesta.

Tuossahan ne oli aika hyvin kiteytettynä Octavian hyvät ja huonot puolet, tosin itse ihan tietoisesti olen valinnut Sport alustan jotta se alusta on jäykkä. Joskus ollut jotain autoja jossa alusta on ollut sellainen lulla. (=lue ranskalaisia) Itse kaipaan jäykkyyttä, ehkä se on vuosien ajo GTI tyylisillä autoilla joka iskostanu tuon jäykkyyden.

Mut rengasmelu on kyllä ikävä ja eipä tuon dieselin rouskutuskaan ole sieltä mukavimmasta päästä, tosin siihen ongelmaan voisi ostaa konepeltiin äänieristyksen. Mitää muuta pahaa sanottavaa autosta ei oo ollu.

Matka jatkuu. Josko seuraavaksi kokeilisi BMW 320d tai 320i.

Miten olisi uusi Accord? Kun noi "japanialaiset" ovat panostaneet auton eurooppalaistamiseen aika paljon ja tuon pitäisi olla melko hiljainen.

Toinen jos dieseleitä hakee voisi olla Legacy TD? Tosin tuo on hieman vanhahtava jo sisältä. Moottori on kehuttu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös