Autoiluketju

  • 3 363 443
  • 19 135

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Onko autoliikkeille merkitystä ostatko käytetyn auton käteisellä vai rahoituksella? Eli onko legendaarisesta lauseesta "kato semmonen sopiva käteishinta" mitään hyötyä? Asia tuli mieleen kun kaverille oli autoliikkeessä myyty puoliväkisin rahoitus, myyjä oli antanut ymmärtää että saa rahoitusyhtiöltä bonuksia.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko autoliikkeille merkitystä ostatko käytetyn auton käteisellä vai rahoituksella? Eli onko legendaarisesta lauseesta "kato semmonen sopiva käteishinta" mitään hyötyä? Asia tuli mieleen kun kaverille oli autoliikkeessä myyty puoliväkisin rahoitus, myyjä oli antanut ymmärtää että saa rahoitusyhtiöltä bonuksia.
Myyjälle ainakin on, taitavat palkkiot saada pitkälti rahoituksen ja vakuutusten myynnillä.
 

bart

Jäsen
Viime viikolla kyselin tarjousta yhdestä alle kymppitonnin autosta. Myyjä olisi antanut enemmän alennusta, jos olisin ottanut heidän kautta rahoituksen. Itse toki olisin siinä tapauksessa maksanut autosta enemmän kuin käteisellä. Kaiketi sieltä jonkinlainen bonus tulee.
Aikanaan ulkomailla asuessani olin ostamassa autoa käteisellä. Myyjä ei meinannut millään suostua myymään ilman rahoitusta, mutta lopulta antoi periksi.
 

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Onko autoliikkeille merkitystä ostatko käytetyn auton käteisellä vai rahoituksella? Eli onko legendaarisesta lauseesta "kato semmonen sopiva käteishinta" mitään hyötyä? Asia tuli mieleen kun kaverille oli autoliikkeessä myyty puoliväkisin rahoitus, myyjä oli antanut ymmärtää että saa rahoitusyhtiöltä bonuksia.
Käsitykseni mukaan saavat provikoita/bonuksia rahoituksista. Aika nopeasti tarjousta kysyttäessä tulee se kysymys, ”onko sulla tarvetta rahoitukselle?”
 

Artyukhin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko autoliikkeille merkitystä ostatko käytetyn auton käteisellä vai rahoituksella? Eli onko legendaarisesta lauseesta "kato semmonen sopiva käteishinta" mitään hyötyä? Asia tuli mieleen kun kaverille oli autoliikkeessä myyty puoliväkisin rahoitus, myyjä oli antanut ymmärtää että saa rahoitusyhtiöltä bonuksia.
Auton katteestakin tietenkin saavat provikkaa, mutta puolet tai yli tulee keskimäärin vakuutuksista ja rahoituksista. Kate vaihtelee autoittain mutta rahoituksissa ja vakuutuksissa yleensä sama per tuote / rahoitus%
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
Onko autoliikkeille merkitystä ostatko käytetyn auton käteisellä vai rahoituksella? Eli onko legendaarisesta lauseesta "kato semmonen sopiva käteishinta" mitään hyötyä?
Korona aikaan, kun sai oman myytyä kelpo hintaan itse, uutta käytettyä ostaessa myyjä sanoi suoraan, että olen huonoin mahdollinen asiakas, koska en anna autoa vaihdossa, enkä tarvitse rahoitusta. Myös käteisalennusten pienuus yllätti silloin.
 

Tuamas

Jäsen
Korona aikaan, kun sai oman myytyä kelpo hintaan itse, uutta käytettyä ostaessa myyjä sanoi suoraan, että olen huonoin mahdollinen asiakas, koska en anna autoa vaihdossa, enkä tarvitse rahoitusta. Myös käteisalennusten pienuus yllätti silloin.

Nykyään kun ulkopuoliset rahoitusyhtiöt rahoittavat kaupat, liikkeelle käteisellä maksaminen (ts. rahan saaminen heti kassaan) ei tuo enää juuri mitään etua, pikemmin se vain pienentää katetta, kun rahoitusyhtiöltä raha tuloutuu kuitenkin päivissä ja sen lisäksi tulee provisio.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eikös nuo rahoitukset pysty käytännössä aina maksamaan saman tien pois rahoitusliikkeelle, eli saisiko parhaan hinnan ottamalla rahoituksen, mutta maksamalla sen saman tien pois?
 

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eikös nuo rahoitukset pysty käytännössä aina maksamaan saman tien pois rahoitusliikkeelle, eli saisiko parhaan hinnan ottamalla rahoituksen, mutta maksamalla sen saman tien pois?
Pystyy ja kyllä.

muoks. Sen verran aikanaan piti op-rahoitukseen soittaa, että vähentävät heti lainan pääomaa eikä työnnä maksettuja kuukausia eteenpäin. (Maksuohjelma postissa paperilaskuna) Nordea-rahoitus vähentää automaattisesti verkkopankissa. Maksoit minimin, enemmän tai kaikki. @Tadu
 
Viimeksi muokattu:

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Eikös nuo rahoitukset pysty käytännössä aina maksamaan saman tien pois rahoitusliikkeelle, eli saisiko parhaan hinnan ottamalla rahoituksen, mutta maksamalla sen saman tien pois?

Perustamiskulut on aina kympeistä satasiin ja joissakin on myös erilliset päättämiskulut. Mutta joka tapauksessa puhutaan muutamasta satasesta. Jos saat rahoituksen kanssa isomman alennuksen niin sitten kannattanee.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Perustamiskulut on aina kympeistä satasiin ja joissakin on myös erilliset päättämiskulut. Mutta joka tapauksessa puhutaan muutamasta satasesta. Jos saat rahoituksen kanssa isomman alennuksen niin sitten kannattanee.
Hyvä lisäys!
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Lisään myös, että parissa viime autossa olen tinkinyt sen 199e toimistomaksun pois. Olen kuullut, että harva edes ymmärtää kysyä tätä vaan maksaa sen kiltisti. No pikkuraha jossain 15000e-20000e kaupassa mutta kuitenkin kotiinpäin, kun maksu on täysin teennäinen rahastus
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Lisään myös, että parissa viime autossa olen tinkinyt sen 199e toimistomaksun pois. Olen kuullut, että harva edes ymmärtää kysyä tätä vaan maksaa sen kiltisti. No pikkuraha jossain 15000e-20000e kaupassa mutta kuitenkin kotiinpäin, kun maksu on täysin teennäinen rahastus
Yleensä tuo on ensimmäinen maksu mikä lähtee pois kun rupeaa tinkaamaan.

Kannattaa ottaa aina puheeksi.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Yleensä tuo on ensimmäinen maksu mikä lähtee pois kun rupeaa tinkaamaan.

Kannattaa ottaa aina puheeksi.

Käsittääkseni jossain autoliikkeissä tämä "toimistomaksu" on halvoissa autoissa (luokkaa 5000e) suoraan se mitä se automyyjä saa provikkaa. Ei välttämättä ensimmäiseksi ole sitä tinkimässä pois. Kalliimmissa autoissa provikka muodostuu muista asioista.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Käsittääkseni jossain autoliikkeissä tämä "toimistomaksu" on halvoissa autoissa (luokkaa 5000e) suoraan se mitä se automyyjä saa provikkaa. Ei välttämättä ensimmäiseksi ole sitä tinkimässä pois. Kalliimmissa autoissa provikka muodostuu muista asioista.
Voihan tuo pitää paikkansa. Itsellä ei ole kokemusta tuosta hintaluokasta autokaupan kauppa vaan olen ostanut noi sitten yksityisiltä myyjiltä.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
Perhana, hyppäävä auto on sitten todellisuutta muuallakin kuin Ritari Ässässä. Onkohan tuossa mitään riskiä sen suhteen, jos hyppypäätöksen jälkeen tulee muuta yllättävää eteen? Lyhyitähän nuo leiskaukset ovat varsinkin ajallisesti, mutta kuitenkin.

 

Straight Edge

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Leafs, Jokerit
Vein Suzukin huoltoon, kitisi ja rahisi.

Gnaa, molemmat takajarrut vaihtoon kokonaisuudessaan, ja vielä oikean etupyörän laakerikin. 1 900 €, kiitooooosss. Semmosta se on, autoilu.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vein Suzukin huoltoon, kitisi ja rahisi.

Gnaa, molemmat takajarrut vaihtoon kokonaisuudessaan, ja vielä oikean etupyörän laakerikin. 1 900 €, kiitooooosss. Semmosta se on, autoilu.
Melko kalliilta kuulostaa, tuohon hintaan ei ole kyllä pelkoa, että olisi mitään tarvikeosia laitettu. Oliko monelta tunnilta laskutettu? Jos siellä on jouduttu esim satulan ilmausruuvin kanssa taistelemaan, niin siinä saattaa helposti lisätyötä tulla. Fordiin joskus vaihdatin laakerin ja se oli töineen 400€.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
T&T: Sähköautoilun verotus kiristyy, sanoo ministeri Lulu Ranne

"Työlle on tarvetta, sillä vähäpäätöisten autojen suosio on rapauttanut valtion verotuloja.

”Pikkuisen on hajua mitä sieltä on tulossa. Meillä ei ensinnäkään ole varaa siihen, että verotulot laskevat, ja me tarvitsemme käyttövoimaneutraalin verotuksen”, liikenne- ja viestintäministeri Lulu Ranne (ps) sanoo Tekniikka&Talouden haastattelussa.

Käytännössä lausunto tarkoittaa sähköautoilun verotuksen kiristymistä. Ranne ei usko lisärahan lypsämisen aiheuttavan merkittävää vastustusta sähköautoilijoissa.

”Jos on varaa ostaa sähköauto, on myös varaa maksaa pikkuisen enemmän veroja.”


Ja näin.
Nyt kun sähköautoilu jollain tasolla yleistyy ja mahdollistuu suuremmillekin massoille, niin pitäähän se polttomoottoriautojen verotus saada kirittyä takaisin.
 

Flinck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
T&T: Sähköautoilun verotus kiristyy, sanoo ministeri Lulu Ranne

"Työlle on tarvetta, sillä vähäpäätöisten autojen suosio on rapauttanut valtion verotuloja.

”Pikkuisen on hajua mitä sieltä on tulossa. Meillä ei ensinnäkään ole varaa siihen, että verotulot laskevat, ja me tarvitsemme käyttövoimaneutraalin verotuksen”, liikenne- ja viestintäministeri Lulu Ranne (ps) sanoo Tekniikka&Talouden haastattelussa.

Käytännössä lausunto tarkoittaa sähköautoilun verotuksen kiristymistä. Ranne ei usko lisärahan lypsämisen aiheuttavan merkittävää vastustusta sähköautoilijoissa.

”Jos on varaa ostaa sähköauto, on myös varaa maksaa pikkuisen enemmän veroja.”


Ja näin.
Nyt kun sähköautoilu jollain tasolla yleistyy ja mahdollistuu suuremmillekin massoille, niin pitäähän se polttomoottoriautojen verotus saada kirittyä takaisin.

Johan tätä on osattu odottaakin. Nykyisillä polttoainehinnoilla järkevintä mielestäni olis tasapainottaa käyttöverot samahkon suuruisiksi kaikille käyttövoimille. Jos/kun halutaan suosia esim vihreää siirtymää niin ne kannustimet voi sitten rakentaa muun verotuksen kautta kuten on tehtykin autoveron osalta. Itse ajelen plugarilla ja seuraava joskus tuleva auto lienee täyssähkö eikä mua ahdistais, että käyttövoimaveron osalta näitä tasapäistettäs.
 

Tumpe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lipö ty.
Vein Suzukin huoltoon, kitisi ja rahisi.

Gnaa, molemmat takajarrut vaihtoon kokonaisuudessaan, ja vielä oikean etupyörän laakerikin. 1 900 €, kiitooooosss. Semmosta se on, autoilu.
Tohon hintaan sai varmaan uudet satulatkin?

Kesällä meni mun RAV4:sta takalevyt ja palat vaihtoon - isomman määräaikaishuollon kera (tulpat, jarrunesteet etc, huolto itsessään olisi ollut 800e nurkilla) loppulasku oli 1300 tienoilla.

Tuleva katsastus vähän mietityttää kun etulevyissä on vähän korroosiota eikä hybridillä kaupungissa nätisti ajellessa levyt ja palat juuri edes kohtaa.
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kerran viikkoon kannattaa polkaista kunnolla jarrua, niin pysyvät kondiksessa.
Kerran viikkoon yritän muistaa polkaista moottoritieltä poistuessa kunnolla jarruja, jotta eivät ryytyisi kiinni. Toki niin, että takana ei ole toista autoa. Kerran vuosivuollossa kysyivät, että herkistelläänkö takajarrut ja toki annoin sen tehdä. Eivät muistaneet puhelun aikana mainita, että maksaa 80€ ylimääräistä tuo jarrujen huoltaminen, mutta hyvä että tekivät, kun toimivat jarrut ovat aika oleellinen asia autoilussa. Siitä lähtien olen todennut halvemmaksi painaa sitä jarrua kunnolla kerran viikkoon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös