Autoiluketju

  • 3 190 928
  • 18 516

Jindebyne

Jäsen
Kenelläkään antaa minkäänlaista osviittaa kuinka kallis remontti tuli kun Citroen C2:n ohjaustehostin lävähti tänään tuusannuuskaksi?

Vehokin oli jo kiinni kun tämä tapahtui juuri ajaessani tunti sitten kotiin, niin ei tämän päivän puolella pysty sinnekään soittelemaan. Huomenna ylppäreihin pitäisi lähteä, joten taitaa tulla taksireissu. Onneksi muija tajusi lähteä Audilla sukuloimaan Savoon, muuten olisi tuon sontaläjän kanssa jossain ojan perukoilla.

Oikein mukavalle viikonlopulle tuli oikein vittumainen startti.
 
Suosikkijoukkue
KalPa
Kenelläkään antaa minkäänlaista osviittaa kuinka kallis remontti tuli kun Citroen C2:n ohjaustehostin lävähti tänään tuusannuuskaksi?

Vehokin oli jo kiinni kun tämä tapahtui juuri ajaessani tunti sitten kotiin, niin ei tämän päivän puolella pysty sinnekään soittelemaan. Huomenna ylppäreihin pitäisi lähteä, joten taitaa tulla taksireissu. Onneksi muija tajusi lähteä Audilla sukuloimaan Savoon, muuten olisi tuon sontaläjän kanssa jossain ojan perukoilla.

Oikein mukavalle viikonlopulle tuli oikein vittumainen startti.

En kyllä noista ranskan ihmeistä tiedä mutta onko siinä sähköinen tehostin vai hydraulinen? Sylkäskö nesteet pihalle?

Tommonen hydraulinen kun menee niin se on äkkiä 1000e kun aletaan hammastankoo/stefoja yms. vaihtamaan, siinä on kuitenkin asennusta jonniin verran.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Mikä lienee moottorissa vikana, kun se alkaa yhtäkkiä "purputtaa" ja meinaa sammua? Talvella auto ei lähtenyt ollenkaan käyntiin eräänä päivänä. Käynnistämisyritykset päättyivät muutamaan lurpsahdukseen ja auto sammui.

Silloin laitoin bensatankkiin jäätymisenestoainetta ja toosa alkoi pelata. Nyt se on taas alkanut lörpsähtelemään ja meinaa sammua risteyksissä. Mutta eihän siellä nyt perkele voi jäätä olla. Olen laittanut tankkiin muutaman kerran kallista moottorinhoitoainetta, jonka pitäisi eliminoida kosteus sun muuta ja auto onkin toiminut sen jälkeen hetkosen hyvin. En nyt muista millään aineen merkkiä.

Mutta sitten alkaa taas se perkeleen purputus, auto ei kiihdy kunnolla. Joskus moottoritien rampilla saa justiinsa ihistettyä rampin päähän, että saa sata lasiin. Toisinaan kaasu pohjassa auto ensin ryömii ja purputtaa, mutta sitten se lähteekin yhtäkkiä vauhtiin kuin raketti, kun kaasu on pohjassa.

Olen ihan puhdas käsi moottoriasioissa. Vinkkejä ja neuvoja pyytäisin. Ja mielellään mahdollisimman halpoja. Heh.
 

KPL

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Q
Kenelläkään antaa minkäänlaista osviittaa kuinka kallis remontti tuli kun Citroen C2:n ohjaustehostin lävähti tänään tuusannuuskaksi?

407 Pösön ohjaustehostin sylkäisi nuo nesteet pihalle pari talvea sitten, mutta takuuseen meni. Ajaahan sillä ainakin pystyi ihan hyvin, koska tehostin toimi ns. "rajoitetusti" eli toimi tai ei toiminut, mutta ajaa sillä kyllä pystyi. Voithan aina yrittää vierittää syyn myyjälle, sillä pitäisihän noiden laitteiden kestää muutama vuosi helpostikin, vaikka virallinen takuu olisikin jo mennyt.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Olen ihan puhdas käsi moottoriasioissa. Vinkkejä ja neuvoja pyytäisin. Ja mielellään mahdollisimman halpoja. Heh.

Moottorihan tarvitsee sähköä, ilmaa ja polttoainetta. Yksi näistä on viturallaan. Ilma lienee yleisin. On kaiken maailman huohottimia yms. jotka ovat tukossa, samoin ilmanputsari. Sähköt(musta laatikko) yleensä kyrvähtää kerralla, tosin tulpat voivat myös peeloilla, jos niitä ei ole vaihdettu aikoihin, samoin tulpanjohdot ja virranjakaja.

Et kertonut tarkemmin auton merkkiä ja vuosimallia. Monissa autoissa on kaikenlaisia tyyppivikoja, jotka tulevat esiin melko vanhallakin iällä.
 

Jos haluaisin (ja voisin) tuon verran autoon sijoittaa, niin varmaankin valitsisin XF:n. Onhan se kuitenkin lähtökohdiltaan eri luokan peli kuin A6 tai 500-sarja, joita saa jo reilulla neljällä kympillä. Jagge on tyylikäs, yksilöllinen ja lukemieni testien perusteella muutenkin kiinnostava. Ja plussana vielä sekin, ettei niitä (juurikaan) näy taksitolpilla tai vaurailla haalarihemmoilla.

Muita harkitsemisen arvoisia voisivat olla Citroën C6 sekä tietenkin Lancia Thesis, jota tosin ei virallisia kanavia pitkin Suomeen tuoda. Mutta jos pitää olla sakemanni niinkuin naapurillakin, niin kai se 500:n Bemari sitten olisi.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Kuuluisi vitutusketjuun, mutta ehkä täällä saa osakseen muutakin kun jotain näsäviisastelua.

Päivällä:

N: "auto pitää jotain ihme ääntä, sellasta ihan ku joku ois irti", sellasta rohinaa
M: "no tule tänne niin katotaan"
N: "no kyllä mä katoin, emmä mitään nähny"
M: "Tule silti tätä kautta"
N: "No nyt se hävis ku tulin motarille, heippa"

...aikaa ja kilometrejä...

Illalla:

N: "no nyt joku äijä pysäytti mut, kuulemma kumi puhjennut"
M: "nice"

Vanne ja kumi sitten siihen pahimmassa tapauksessa. Ei se kumi niin vituta, mutta kun olisi saatanan jäärä tehnyt kuten sanotaan, niin olisi ehkä vanteen ostolta säästynyt. Yksittäin noita vanteita on sitten merkkiliikkeestä mukava tinkiä, ohhoh. Tai mistäs minä tiedän, ehkä huomenna joku asiantuntija osaa sanoa, miten käy vanteelle, jolla on löysällä kumilla ajeltu joku 30 km. Ja siis satasta. Ihan siistin näköinen on muuten, kumin sisäreuna jotenkin tummentunut tms., varmaan kun lytyssä ollut. Joku naula tms. siellä kuulemma jökötti, en jaksa mennä pihalle katsomaan.

Missähän on vika, jos ei huomaa, että autosta on saatana kumi puhki? Ei kai autossa ainakaan, eihän? Eikä naisessakaan nyt määräänsä enempää. No ei kai sitten missään taas, oma vika kun ostin kyseisen auton ja eilen makkaraa.
 

blikzt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Itsellä meni sattumoisin myös eilen autosta rengas puhki. Eipä muuten ollut vielä vastaavaa omalle kohdalle sattunut. Ihmetyttää kyllä, että joku ei huomaa renkaan menneen puhki, se ääni, juurikin rohina, mikä ko. tapahtumasta aiheutuu on kuitenkin pientä verrattuna siihen miltä auto tuntuu tuon jälkeen ajaa. Ei tulisi kyllä mieleenkään lähteä tuossa tilanteessa motarille.

Aika kalliiksi tulee noinkin turha vastoinkäyminen. Kyseistä rengasta joka meikäläiseltä puhkesi ei ole enää myynnissä, mikä tarkoittaa sitä että myös toinen takarengas on pistettävä vaihtoon. Kyllä, vituttaa.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Ei mitään, vanne oli ehjä ja kumikin näytti hyvältä. Ei muuta kuin paikkaa reikään ja kovaa ajoa. No huomenna se nähdään, kun pitää Kuusankoskelle aurata. Edellisellä kerralla siellä ajellessani ajoin pupusen päältä ja sain stop and gon kun piti irronneita (auton-) osia keräillä sieltä tieltä. Kai nyt sitten on luvassa keskeytys rengasrikon vuoksi.

Naulahan siellä renkaassa oli, ja pahasti siltä näyttää, että kotipihalta mukaan tullut, kun remppaa tehdään. Kai sen muijan vois silti hakata. Näytti helpolta touhulta se paikkaus, poralla reikä ja sitten jotain ihme suirua sinne reikään ja bröm bröm.
 

Hande_81

Jäsen
Naulahan siellä renkaassa oli, ja pahasti siltä näyttää, että kotipihalta mukaan tullut, kun remppaa tehdään. Kai sen muijan vois silti hakata. Näytti helpolta touhulta se paikkaus, poralla reikä ja sitten jotain ihme suirua sinne reikään ja bröm bröm.
Jostain luin joskus että tällä tavalla paikkaaminen olisi nykyään kiellettyä, mutta näköjään tekevät vieläkin. :)

Tuollakin joku mutuilee samaa: http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=8095&sivu=2

edit: Samasta ketjusta lainattua: http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=8095
"pisti paikallinen joppari siihen jonkinlaisen tuttipaiken liimalla kiinni ja nimen omaan sisäpuolelta."
"EU direktiivien mukaan rengas pitää aina irroittaa vanteelta paikkaustilanteessa jotta nähdään mahdolliset repeämät yms renkaan sisäpuolella. En tiedä onko direktiivi veijoesson juttuja, mutta perustelu on ihan järkenkäypä jottei tule (hengen)vaarallisia paikkauksia."
 
Viimeksi muokattu:

Carlos

Jäsen
Jostain luin joskus että tällä tavalla paikkaaminen olisi nykyään kiellettyä, mutta näköjään tekevät vieläkin. :)

Tuollakin joku mutuilee samaa: http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=8095&sivu=2

Siltä varalta että ei tule enää nykyään kenellekään mieleen, niin renkaita voi myös paikata siten että laittaa renkaan sisälle vanhanaikaisen sisäkumin. Pienen vaivan tosin vaatii, mutta välttyy ainakin uuden renkaan ostolta. Eri asia sitten renkaan koon kanssa, eli löytääkö siihen vielä jostain sopivia sisäkumeja.
 

Tex Willer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Neljän ja puolen kuukauden odotus on päättynyt. Viikon päivät on parkkiruudussani seissyt upouusi musta Peugeot 308 THP 150 GT. Sporttinen perheauto eli mielestäni täydellinen auto, joka palvelee minua joka ikisellä ominaisuudellaan.

Konepellin alla on turbolla höystetty 1,6 litrainen bensiinimoottori, joka kehittää 150 hevosvoimaa kiidättäen minut nollasta sataan riittävässä 8,8 sekunnissa. Ja ennenkaikkea matka-ajossa "pösöni" hotkii ainoastaan keskimäärin 6,0 litraa satasella.

Kyseessä ei ole mikään superauto, mutta nykyisessä vallitsevassa "veroparatiisimmessamme" pököttini on aika ideaali kampe. Ainakin minä olen huipputyytyväinen ostokseeni.

Lisäksi olen saanut viikon aikana nauttia kommenteista, joiden kaikkien sisältö on ollut sama. Eli se on ..tun hieno. Varsinkin sisältä. Niin minustakin. Oma kehuu haisee, mutta saakin haista tässä tapauksessa.
 
Viimeksi muokattu:

Vaakuna

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Neljän ja puolen kuukauden odotus on päättynyt. Viikon päivät on parkkiruudussani seissyt upouusi musta Peugeot 308 THP 150 GT. Sporttinen perheauto eli mielestäni täydellinen auto, joka palvelee minua joka ikisellä ominaisuudellaan.

Konepellin alla on turbolla höystetty 1,6 litrainen bensiinimoottori, joka kehittää 150 hevosvoimaa kiidättäen minut nollasta sataan riittävässä 8,8 sekunnissa. Ja ennenkaikkea matka-ajossa "pösöni" hotkii ainoastaan keskimäärin 6,0 litraa satasella.

Kyseessä ei ole mikään superauto, mutta nykyisessä vallitsevassa "veroparatiisimmessamme" pököttini on aika ideaali kampe. Ainakin minä olen huipputyytyväinen ostokseeni.

Lisäksi olen saanut viikon aikana nauttia kommenteista, joiden kaikkien sisältö on ollut sama. Eli se on ..tun hieno. Varsinkin sisältä. Niin minustakin. Oma kehuu haisee, mutta saakin haista tässä tapauksessa.

Eli siis kyseessä ei ole työsuhdeauto?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuli tuossa vaan mieleen kun katselin jotain vanhoja American Hot Rod -sarjan jaksoja, joissa rakennettiin Hot Rod täysin tyhjästä, että mitenkähän tuollainen onnistuisi täällä meidän veroparatiisissamme? Eli tuossa oli siis kyse autosta johon valmistettiin alumiinista itse suunniteltu runko, sitten siihen tehtiin käsin itse suunniteltu kori alumiinista, ja käytännössä kaikki osat valmistettiin itse, ainoastaan moottori ja vaihteisto tuli valmiina. Onko Suomessa mahdollista saada tuollaista omavalmiste-autoa yleensäkään kilpiin, ja minkä mukaan verotus menee jos saa? Minkälaiset verot tuollaisesta joutuisi maksamaan?
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Firman autoilukuviot alkaa selvitä. Ennenhän se meni niin että tarjolla oli kaksi-kolme kärryä joista piti valita. Nyt autovaihtoehdot ovat seuraavat: Audi, Ford, Honda, Mazda, Subaru, Toyota, VW ja Volvo. Max hankintahinta varusteineen 35 000 ja max päästöarvo 180g/km. Ja mun kilsoilla pitää olla diesel.
Käytännössä tuo rajaa heti Audin ja Volvon pois, koska alle 35 donaan ei sen kokoluokan mallia lähde johon perhekin sopii. Mazdaa en enää huoli koska nykyinen diesel6 on ollut susi. Toyotaa enkä Fordia en halua, Subarun boxerdiesel tuntuu aika kummalta...Joten käytännössä valinta pitää tehdä VW:n ja Hondan väliltä. Ja kun Passat on tuohon hintaan tarjolla vain nuhapumppudieselinä - Honda Accord 2,2i CTDi Sport Tourer 103 kw tai VW Golf Variant 2,0 TDI Sportline DSG 103 kw.

Accordissa olisi isompi tavaratila, enemmän vääntöä ja parempi kiihtyvyys (sekä pienemmät päästöt) kun taas Volkkarissa on DSG ja pari tonnia edullisempi hinta.

Kumpaa palstalaiset suosittelisivat? Tällä hetkellä Volsu tuntuu olevan kärkipaikalla...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kumpaa palstalaiset suosittelisivat? Tällä hetkellä Volsu tuntuu olevan kärkipaikalla...

Kuuntele putkeen kaikki Hondamies-mainokset ja valinta on sen jälkeen helppo...
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Kumpaa palstalaiset suosittelisivat? Tällä hetkellä Volsu tuntuu olevan kärkipaikalla...

Itsellä on uusi Volkkari, tosin Jetta, ollut nyt hieman yli pari kuukautta ja ainakin toistaiseksi olen enemmän kuin tyytyväinen ratkaisuuni. Golffeista voit käydä tarkastelemassa käyttäjien mielipiteitä ja koettuja ongelmia oheisesta linkistä:

http://http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=1794&sivu=1

Kuulemani mukaan Golf Varianttien toimitusaika on tällä hetkellä lähempänä puolta vuotta, mikä alkaa olemaan jo omasta mielestäni liikaa, joten jos sinulla on vähänkään kiire autosi kanssa, kannattaa tutkia muita mahdollisuuksia.

Hondan puolesta en osaa sanoa mitään.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kuulemani mukaan Golf Varianttien toimitusaika on tällä hetkellä lähempänä puolta vuotta, mikä alkaa olemaan jo omasta mielestäni liikaa, joten jos sinulla on vähänkään kiire autosi kanssa, kannattaa tutkia muita mahdollisuuksia.

En tiedä päteekö tuo kaikkiin malleihin. Työpaikalle hankittiin juuri Golf Variant (bensa) ja se tuli n. kuukaudessa.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
mun kilsoilla pitää olla diesel.. ..Honda Accord 2,2i CTDi Sport Tourer 103 kw tai VW Golf Variant 2,0 TDI Sportline DSG 103 kw.

Jos tulee niin paljon ajoa, että "tarvitset" dieselin niin unohda Golf. Mieluummin sitten se Passatin nuhapumppu karvalakki, jos haluat VW:n. Itse ottaisin noilla ehdoilla Imprezan, jos ei ole järin suuri perhe.
 

Trekolmestar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Käytännössä tuo rajaa heti Audin ja Volvon pois, koska alle 35 donaan ei sen kokoluokan mallia lähde johon perhekin sopii.

Kumpaa palstalaiset suosittelisivat? Tällä hetkellä Volsu tuntuu olevan kärkipaikalla...
Suositella en osaa, mutta jos kerran Golfin kokoluokan auto kuitenkin riittää, niin mikä sulkee mitoiltaan jokseenkin samanlaisen Volvo V50:n pois laskuista. 2.0D lähtee TM:n hinnaston mukaan 31150 €skolla (automaatti reilut pari tonnia kalliimpi). Teho 100 kW ja CO2-päästöt 159 g. Suoritusarvot vastaavat Golf Variantia DSG-mallia. Ja Volvo on sentään auto verrattuna karuun VW:iin.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Suositella en osaa, mutta jos kerran Golfin kokoluokan auto kuitenkin riittää, niin mikä sulkee mitoiltaan jokseenkin samanlaisen Volvo V50:n pois laskuista. 2.0D lähtee TM:n hinnaston mukaan 31150 €skolla (automaatti reilut pari tonnia kalliimpi). Teho 100 kW ja CO2-päästöt 159 g. Suoritusarvot vastaavat Golf Variantia DSG-mallia. Ja Volvo on sentään auto verrattuna karuun VW:iin.
Tuon Volvon tavaratila on oikeasti ihan onnettoman pieni. Vaikka lukujen mukaan Golf on n. 20% suurempi (505 l. vs. 417 l.) niin todellisuudessa ero on aivan huima.
 

Swift

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Philadelphia Eagles, Flyers
Onkos täällä palstalaisilla kokemuksia sellaisesta autosta, kun Skoda Octavia RS? Pirteähkö kone ainakin pitäisi olla (180hv) ja mietin, kannattaisikohan lähteä reissuun ja Porvoon autoliikkeeseen moinen hakemaan.

edit: no tuolta n. 15 sivua taaksepäin löytyi juttua, mutta onko kellään omakohtaisia kokemuksia kyseisestä perhesportista?
 
Viimeksi muokattu:

Filatovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & TS
Renkaita renkaita.

Pitäisi hankkia -96 meganeen uudet renkaat, että saa leimasta läpi. Netistä ainakin rengas-onlinestä saisi tilattua halvalla renkaat, mutta pitäisi saada tietää että paljon renkaiden asennus vanteille maksaa, koska haluaisin aluvanteeni vanhoista renkaista uusiin kiinni.

Siskon mies sanoi että netistä jostain tilaa renkaat 200~e sisältäen toimituksen ja asennukset, mutta nyt hän on Kanadassa niin vaikea kysellä että mikähän se kauppa oli.

Jos osaatte auttaa näissä kysymyksissä niin kiitän syvästi. Renkaat pitäisi hankkia niin että pääsisin leimalle 2.7 mennessä!

Yksi vaihtoehto olisi hankkia yksityiseltä ostajalta continentalin eco-drive (bensaa säästävät?) renkaat, mutta hinta oli kohtuu suolainen 180e peltivanteilla.

edit. Renkaiden koko pitäisi olla 175/65 R14 4x100 jaolla.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Käytännössä tuo rajaa heti Audin ja Volvon pois, koska alle 35 donaan ei sen kokoluokan mallia lähde johon perhekin sopii.


Tuon Volvon tavaratila on oikeasti ihan onnettoman pieni. Vaikka lukujen mukaan Golf on n. 20% suurempi (505 l. vs. 417 l.) niin todellisuudessa ero on aivan huima.

Eikös ihmisten ja eläinten kuljettaminen tavaratilassa ole kiellettyä, vai minkälaista perhettä sinä oikein kuskaat?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös