Minulla on vuoden 2000 Opel Corsa (1,2l 16V) ja pari viikkoa sitten sain sen 3,5 viikkoa kestäneestä huollosta. Keltainen merkkivalo paloi siinä aina kiihdytettäessä ja moottori nyki. Siitä vaihdettiin muun muassa lamda ja ilmamäärämittari ja paljon muitakin osia ja hintaa tuli mukavat 1370€ (osat 820€ + työ). Nyt se toimikin hyvin noin kaksi viikkoa ja oli kiva ajella, kun moottori kiihtyi mukavasti, mutta... Tänä aamuna tuossa pari tuntia sitten kun olin ajamassa töistä kotiin, niin alkoi taas merkkivalo palaa. Lisäksi 60 alueella ajaessani esiintyi nykimästä. Otti lievästi sanottuna pikkaisen päähän.
Onko mitään toimintaehdotuksia tai ajatuksia? Voisikohan ilmamäärämittarin säädöissä olla jotain vikaa, ettei vika sitten olisikaan korjaantunut mittarin vaihdolla? Osillahan on kaiketi takuu, mutta liike jonne autoni vein taitaa olla vielä jonkun aikaa kesälomalla. Noin 1000 kilometriä olen ajanut sillä kahden viikon aikana, joten jos vaihdetut osat ovat epäkunnossa, niin kovin kestäviä eivät olleet. Hankalaa tulee taas olemaan, kun joka yö tarvitsisin töissä autoa. Toivottavasti ei moottori ihan heti leikkaa kiinni, vaikka sillä joitakin kymmeniä kilometrejä yötä kohden ajelisikin.
Loppukaneetiksi vielä, että minä en ymmärrä autoista juuri mitään ja joitain virheitä saattaa olla tekstissä, mutta kai tästä jonkunlaisen käsityksen saa vioista.