polvipetteri
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Tappara
Minulla on tuulilasivakuutus. Auto huoltoon, seuraavana päivänä uuden tuulilasin kera ajoon. Maksoi minulle 0 €. Nyt en muista, mikä on sen vaikutus vakuutussummassa, olikohan 50 € / vuosi.
Työkaverilla on 407 Pösö sillä puolen katon kokoisella panoraamalasilla. Se meni halki kiveniskusta. Vaihto 2200€. Elämä on.
Samanlainen tuulilasivakuutus on tullut hommattua. Vuosimaksu ei tosin ole kuin noin 20 €. Siihen päälle kylläkin tulee sitten omavastuu, jos tuota vakuutusta joutuu käyttämään, mutta sekin hinta on niin pieni, että sitä vakuutusta kannattaa pitää yllä. Liimalasin vaihtaminen maksaa helposti sen 250 euroa, varsinkin kun muistetaan, että se hyvä liima on erittäin kallista.Minulla on tuulilasivakuutus. Auto huoltoon, seuraavana päivänä uuden tuulilasin kera ajoon. Maksoi minulle 0 €. Nyt en muista, mikä on sen vaikutus vakuutussummassa, olikohan 50 € / vuosi.
moby kirjoitti:Työkaverilla on 407 Pösö sillä puolen katon kokoisella panoraamalasilla. Se meni halki kiveniskusta. Vaihto 2200€. Elämä on.
Minulla on tuulilasivakuutus. Auto huoltoon, seuraavana päivänä uuden tuulilasin kera ajoon. Maksoi minulle 0 €. Nyt en muista, mikä on sen vaikutus vakuutussummassa, olikohan 50 € / vuosi.
No, kului vain noin pari viikkoa, ja vastaan tuli joku puoliperävaunullinen rekka, josta lensi joku kikkara suoraan keskelle lasia. Ei muuta kuin soitto lasin vaihtajalle, että onko sinulla vielä toista lasia varastossa, kun pitäisi taas vaihtaa? Olihan se toinenkin lasi siellä, mutta vakuutus puuttui, joten maksoin taas sen reilun 200 euroa lasin vaihdosta.
Et sitten laittanut rekkakuskia maksumieheksi?
Lakihan taitaa sanoa että kuorma pitää olla sidottu tai peitelty. Sama koskee myös sora kuljetuksia.
Et sitten laittanut rekkakuskia maksumieheksi?
Lakihan taitaa sanoa että kuorma pitää olla sidottu tai peitelty. Sama koskee myös sora kuljetuksia.
Tiedän tapauksen jossa tuulilasissa on ollut vanha kivenisku. Ennen liikkeelle lähtöä avaimella pyöräytys kiveniskussa jotta se näyttää tuoreelta. Sorarekan perään ajamaan ja muutaman kilometrin ajon jälkeen aletaan vilkuttamaan valoja rekalle että pitäisi pysähtyä. Sora-auton kuskilta korvaukset kuormasta lentäneestä kivestä joka rikkoi tuulilasin.
Ainoa pieni mutta on tuo todistaminen siitä, mistä se kivi todellisuudessa on lentänyt. Nykyään kun nuo kuskit tietävät tasantarkkaan, että jos kivi on lentänyt renkaista, ei korvauksia tarvitse suorittaa. Poliisin on aika vaikea määrätä ketään maksumieheksi, jos ei ole näyttöä siitä että kivi on varmasti lentänyt kuormasta.
Millä se kuski todistaa sen että kivi joka rikkoo tuulilasin ei ole tippunut kuormasta?
No ainakin tiedän itse tapauksen jossa sorakuski joutui ostamaan uuden tuulilasin. Millä se kuski todistaa sen että kivi joka rikkoo tuulilasin ei ole tippunut kuormasta? Se että onko oikein laittaa sorakuski tuulilasin maksumieheksi tarkoituksella onkin sitten jo eri juttu...
Jos perinteisellä ohituksella tarkoitat sitä, mitä luulen, niin hieman se pitkään kestää, ellet pudota yhtä vaihdetta alemmaksi ohituksen aikana. Muutaman ohituksen, kun sillä teet, niin varsin nopeasti tulet huomaamaan, kuinka paljon se aikaa ja tilaa vaatii. Kyseessä todellakaan ei ole mikään vääntävä moottori alhaisella kierrosnopeudella, joten oman turvallisuutesi kannalta suosittelen käyttämään alempaa vaihdetta.Nyt olisi harkinnassa Ford Focus 1.6 Wagon (100hv), tämän vuoden malli. Bensakoneella ja manuaalilla. Ainoa mikä mietityttää on se, että riittääkö tuossa teho perinteisiin maantieohituksiin?
Vai tuleeko parempia ehdotuksia tuossa (n. 20 000) hintaluokassa?
Niin, tuo 100km/h on jo siinä rajoilla, että kannattaako/tarvitseeko vaihtaa pykälää alemmaksi ohituksen takia. Toki näissä ns. normaaleissa autoissa se voi olla hyväksikin, varsinkin jos puhutaan ylämäkiohituksista. Jos puhutaan n. 80km/h ohituksista, niin silloin kyllä kannattaa aina vaihtaa pienemmälle vaihteelle.Mielestäni on aika normaalia vaihtaa alaspäin kun 100kmh nopeudesta ohitetaan.
Pilkun nussintaa, pyydän nöyrimmin anteeksi, mutta jos ihan ykköselle asti vaihtaa, niin saattaa välitys loppua kesken, ja nopeus hidastuukin, eikä ohittaminen onnistu ollenkaan.Eli kun heittää tarpeeksi pientä sisään niin varmasti pystyy ohittamaan.
Itselläni on käytössä 2-litrainen turbomoottori, joka kyllä jaksaa aivan mainiosti suurimmalla vaihteella tuosta 100km/h nopeudesta lähteä ohittamaan.
Pilkun nussintaa, pyydän nöyrimmin anteeksi, mutta jos ihan ykköselle asti vaihtaa, niin saattaa välitys loppua kesken, ja nopeus hidastuukin, eikä ohittaminen onnistu ollenkaan.
Pilkun nussintaa, pyydän nöyrimmin anteeksi, mutta jos ihan ykköselle asti vaihtaa, niin saattaa välitys loppua kesken, ja nopeus hidastuukin, eikä ohittaminen onnistu ollenkaan.
On se nyt perkele, jos ei sata hevosvoimaa riitä normaaliin ohitukseen. Normaalilla tarkoitan siis turvallista. Koska niinhän se menee, että mitä tehokkaampi auto, sitä enemmän vaarallisia ohituksia, vai mitä?