Tämä "uusi" A4 on vain faceliftattu vanha malli. Syksyllä tulee täysin uusi A4.
Tuolla 49 kilolla saat A6 Avantin 2.0TFSI-moottorilla, joka kuljettaa kyseistä koppaa aivan riittävästi.
Sanomattakin selvää, että A6:n tilat, mukavuus maantiellä ja ulkonäkökin on täysin omassa kastissaan noihin sinun vaihtoehtoihin verrattuna.
Suosittelen käymään koeajamassa tuon A6:n, mielestäni nykyinen business-hinnoittelu on todella kilpailukykyinen ja sillä rahalla saa jessuksen paljon autoa!
Jebulis, itsekin pohdin hetken aikaa, että otanko about samalla hinnalla A4:n vai A6:n. A6:ssa on toki tilaa ja automaattiloota (business), mutta siihen jääkin hyödyt verrattuna samaan A4:ään. n. 50 Keurolla saa A4 Avantiin guatron, nahat, aivan huikean hyvät penkit ja xenonit ja melkeinpä kaiken pikkutilpehöörin. Nykyisen nelosen halogeenivalot ovat niin syvältä, ettei niillä näe edes päiväsaikaan (?), joten xenonit on tässä kyllä aivan pakolliset. Koeistu myös nuo penkit, ne A4/A6 peruspenkit ovat kyllä niin huonot, varsinkin jos on yhtään pidemmät koivet.
Runsaat varustepaketithan ovat tarjolla tietty nyt osaltaan sen takia, että korimalli on vaihtumassa. Tosin uutta Avantia ei ole tulossa ennen ensi kevättä/kesää, joten ei sekään vanhalta ala vielä näyttämään. Kutosiahan on teillä myös pirusti, ja korina vanhempi, joten kyllä siinäkin joku facelifti on kohta tuloillaan.
Tila ei siis meillä ollut kovin iso kriteeri, takana ei matkusta kuin ehkä pikkuapina, ja sellaisia aikuisia, jotka voivat mennä sitten vaikka bussilla, jos marisevat. Itse olen aika pitkä, ja jos takana on aikuinen, niin pitää pari pykälää ottaa penkkiä eteenpäin. Kyllä siinä ajaa, muttei minnekään Lappiin. Turvakaukalo alustoineen mahtuu pelkääjän taakse niin, että edessä voi olla nk. optimaalisessa asennossa. Takakonttiin olisi mahtunut juurijajuuri Brion rattaat pitkittäin (joku compact-runko), mutta rattaat olivat muuten kovat kuin kivirekin, joten nuo rattaat, jotka otettiin, mahtuvat kyytiin vain poikittain. Eikä sinne takabaksiin sitten muuta mahdukaan, paitsi ehkä hiekkaa.
Ja pirun tyytyväinen olen ollut, vähän kaivelee tuo manuaali, kun se 2.0TDI-kone kaipaa kipeästi sitä automaattia. Jos automaatin olisi halunnut, niin sport-paketista olisi pitänyt luopua, ja tällöin mm. xenonit ja sporttipenkit olisi pitänyt ottaa erikseen, ja hinta pompsahti. No jääpähän jotain ensi kertaan. Niin ja sellainen, että perusluonteeltaan ronskisti aliohjaavat Audit talvella etuvetoisina eivät sohjoisissa mutkissa ole kovin kivoja, ehkä jopa vaarallisia.
Passattihan on muuten hyvä, mutta sellainen pappa-auto se vaan on. Ja nelikkokin joku Haldexi nykyjään. Noin niinku tunteella ja autona ajateltuna.
EDIT: huhujen mukaan viimeiset tämä korimallin A4 sedanit myydään näillä hetkillä. Eli niitä ei voisi enää edes tilata.