.. 49 kilotontulla...
49 kilotonttua? 49 miljoonaa vai, melko kallista. Tuolla rahalla saa jo kokonaisen Selänteen autotallin autoineen.
.. 49 kilotontulla...
Sinällään minulla ei ole mitään sitä vastaan että suomalaisilla on edelleen sitikkakammo, joka näkyy merkin perusteettomana vierastamisena ja hylkimisenä, sillä sehän johtaa siihen että minä voin ostaa "arvonsa" menettäneen uudehkon laatuauton alleni varsin edullisesti.
Luotettavuus on yksi. Yksi voi olla uuden auton laatu:
Mikä se siellä kärjessä notkuu? Eipä ole japsi...
"
Passat noista on ainakin tavaratilaltaan isoin, mutta eniten menoa ja meininkiä taitaa tarjota tuo V50. Hintaluokka on sellainen max. 49000€ uutena.
Tämä "uusi" A4 on vain faceliftattu vanha malli. Syksyllä tulee täysin uusi A4.
Tuolla 49 kilolla saat A6 Avantin 2.0TFSI-moottorilla, joka kuljettaa kyseistä koppaa aivan riittävästi.
Sanomattakin selvää, että A6:n tilat, mukavuus maantiellä ja ulkonäkökin on täysin omassa kastissaan noihin sinun vaihtoehtoihin verrattuna.
Suosittelen käymään koeajamassa tuon A6:n, mielestäni nykyinen business-hinnoittelu on todella kilpailukykyinen ja sillä rahalla saa jessuksen paljon autoa!
Tämä "uusi" A4 on vain faceliftattu vanha malli. Syksyllä tulee täysin uusi A4.
Tuolla 49 kilolla saat A6 Avantin 2.0TFSI-moottorilla, joka kuljettaa kyseistä koppaa aivan riittävästi.
Sanomattakin selvää, että A6:n tilat, mukavuus maantiellä ja ulkonäkökin on täysin omassa kastissaan noihin sinun vaihtoehtoihin verrattuna.
Suosittelen käymään koeajamassa tuon A6:n, mielestäni nykyinen business-hinnoittelu on todella kilpailukykyinen ja sillä rahalla saa jessuksen paljon autoa!
Itselläni on myös musta auto, jossa näitäkin jälkiä näkyy. Näkyyhän siinä paljon muitakin jälkiä, jotka syntyvät mitkä mistäkin. Kysyin tätä samaa hommaa hyvin tuntemaltani kaverilta, ja hän sanoi, että musta auto pitää puleerata kolme kertaa eri aineilla, ennenkuin se on hyvä. Tämän päälle tulee vielä vahaus, jonka jälkeen voidaaan puhua hyvästä pinnasta, ei kuitenkaan uudesta. Sen tarkemmin en kysellyt, mitä ne aineet ovat, mutta väitti vaan, että musta on väreissä poikkeus, ja vaatii syvällisemmän käsittelyn. Työtä tai työtuntejakin tuohon hommaan luonnollisesti uppoaa paljon, joten hintakin on sitten sen mukainen.Poikani osti muutaman vuoden ikäisen Audi A4:n, mustan. Vähän ajettu, mutta pesty harjakoneessa ja jäljet näkyy ikävästi. Saako jälkiä pois esim jollain värivahalla tai vastaavalla? Mitä autoliikkeitten meikkaajat käyttävät?
Täältä kun saa aina vastauksen niin kysytään:
Poikani osti muutaman vuoden ikäisen Audi A4:n, mustan. Vähän ajettu, mutta pesty harjakoneessa ja jäljet näkyy ikävästi. Saako jälkiä pois esim jollain värivahalla tai vastaavalla? Mitä autoliikkeitten meikkaajat käyttävät?
Noista hinnoista olikin arvuuttelua, niin hain Audin ja VW:n.Noista VK:n vaihtoehdoista ehdottomasti Passat 3.2 V6 koneella, sillä samassa paketissa tulee neliveto ja DSG, eikä meno ja meininki lopu kesken (250hv/330Nm). Myös Passatin tilat ovat aivan eri luokkaa kuin muissa vaihtoehdoissa. Ei siis kahta kysymystäkään minkä valitsisin jos nuo olisivat kriteerit. 49k€ ei vaan tahdo ihan riittää?
Täältä löytyy takuulla enemmän kokemusta ja näkemystä kuin itseltäni, joten mielipidettänne pyytäisin. Auto on menossa vaihtoon, ja uuden kohdalla mietityttää pari asiaa.
Missä autossa olisi takapenkillä tilaa pidemmällekin ihmiselle? Nykyinen A4 ei ole kovinkaan tilava takana, jos etupenkillä istuu esim. 180cm henkilö niin ettei polvet ole suussa.
Luonnollisesti tehokkuus ja ajomukavuus ovat merkittäviä asioita, koska kilometrejä kertyy.
Vaihtoehtoina olen pyöritellyt seuraavia farkkuja: Saab 9-3 (muistaakseni 1.8), Audi A4 (2.0T), Passat Variant (3.2 FSI) ja Volvo V50 (T5).
Passat noista on ainakin tavaratilaltaan isoin, mutta eniten menoa ja meininkiä taitaa tarjota tuo V50. Hintaluokka on sellainen max. 49000€ uutena.
Lomareissun aikana tuli nähtyä aika usein Mazda 6:sia...
Sporttiseen pakettiin laitettu "perus-Japsi", eli luotettavuutta ja luonnetta löytyy...
Voitti aikanaan yli sata vertailutestiä ympäri maailmaa ja Mazdahan on ollut vissiin viimeiset 3 vuotta Saksan suurimman autolehden luotettavuustilaston ykkönen => kohtuuhintainen, urheilullinen ja ulkomittoihin suhteutettuna pirun tilava, eiku koeajolle;-)
Ajovalo.net auttaa tässä. Hinnat siis 11.1.2004.Osaako muuten joku sanoa mitä A4 Avant 1.8T aut. on suunnilleen maksanut tammikuussa '04?
Mites tuo melu Skodassa? Ainakin vanhemmissa VAG-ryhmittymän tuotteissa on sisämelu rassaavaa, suorastaan peltitynnyrimäistä.