Mainos

Autoiluketju

  • 3 333 981
  • 19 049

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Kuten myös esim. Alfa Romeo, Ford ja BMW (Auto Bild 2007) ja ainoita "hyviä" autoja japsit. Luotettavuus on vain yksi ominaisuus/arvo jota ostaja/omistaja punnitsee, ja heitäkin on vielä moneen lähtöön.

Makunsa kullakin sano hurtta kun persettään nuoli.

Luotettavuus on yksi. Yksi voi olla uuden auton laatu:

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Laatuhuomautukset+automerkeittäin/1135228050396

http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Käyttäjien+laatupisteet+automerkille/1135228050621

Mikä se siellä kärjessä notkuu? Eipä ole japsi...

Ja olihan sinne kirjoitettu totuus ranskalaisistakin: "Tulosten perusteella italialaisten ja ranskalaisten autonvalmistajien tulisi olla eniten huolissaan laadunvalvonnasta ja korjaamopalvelujen kehittämisestä."
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikä se siellä kärjessä notkuu? Eipä ole japsi...

Eipä ole ei.

Mielenkiintoisia tilastoja kyllä, japanilaiset kansanautot kisailevat kärkisijoista kaksi kertaa kalliimpien premium-eurojen kanssa, kun taas eurooppalaiset työväenautot ovat sijoilla ynnä muut...

Jos Nipponin poika alkaisi tosissaan puskemaan oman mittapuunsa mukaista "laatuautoa" markkinoille, niin miltähän nuo statistiikat sitten näyttäisivät? Tosin en usko, että Mersun hintaista Hondaa ostaisi kukaan, tuntuvat olevan melko kapeakatseisia ja konservatiivisia autovalinnoissaan nuo autoilevat rahamiehet.

Asiasta toiseen: Kellään kokemusta Kia Magentiksesta? Sain äsken erittäin mielenkiintoisen vaihtotarjouksen Delta-autosta. Kuljettaako tuo kaksilitrainen bensakone rakkinetta riittävän rivakasti? Onko miten vikaherkkä laite?
 

tompo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Schwalbe kirjoitti:
Asiasta toiseen: Kellään kokemusta Kia Magentiksesta? Sain äsken erittäin mielenkiintoisen vaihtotarjouksen Delta-autosta. Kuljettaako tuo kaksilitrainen bensakone rakkinetta riittävän rivakasti? Onko miten vikaherkkä laite?

Tuossa lähipiirissä on Kia Sportage kaksilitraisella bensakoneella. Jos kyseessä on sama moottori niin mielestäni ehkä hieman vääntämätön kone.
Tai sitten liian pieni kone tuohon runkoon. Mitään muuta vikaa autossa ei ole ollut kuin muutaman kerran maadoitushäikkiä. Viiden vuoden takuunhan nuo taitaa noille myöntää, että sinäänsä pitäisi olla huoletonta ajoa.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Hetkinen, mitäs tekemistä tuolla listalla oli C4:n kanssa? Listahan todistaa sen että C4 säilyttää hintansa paremmin kuin Mersut joita sentään mainostetaan jälleenmyyntiarvolla.

Sinällään minulla ei ole mitään sitä vastaan että suomalaisilla on edelleen sitikkakammo, joka näkyy merkin perusteettomana vierastamisena ja hylkimisenä, sillä sehän johtaa siihen että minä voin ostaa "arvonsa" menettäneen uudehkon laatuauton alleni varsin edullisesti.

Ihan vaan vihjaisin siihen suuntaan että sitikka ei ainakaan tule pitämään arvoaan kovinkaan hyvin. Sitikan kutsuminen laatuautoksi on jo melkoista fanittamista, mutta makunsa toki kullakin.


Schwalbe kirjoitti:
Jos Nipponin poika alkaisi tosissaan puskemaan oman mittapuunsa mukaista "laatuautoa" markkinoille, niin miltähän nuo statistiikat sitten näyttäisivät? Tosin en usko, että Mersun hintaista Hondaa ostaisi kukaan, tuntuvat olevan melko kapeakatseisia ja konservatiivisia autovalinnoissaan nuo autoilevat rahamiehet.

Mites Lexus? Eikös siinä ole Mersun hintainen japsi jossa laatu todellakin on aikalailla kohdallaan.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mites Lexus? Eikös siinä ole Mersun hintainen japsi jossa laatu todellakin on aikalailla kohdallaan.

Niin, onhan noilla muillakin suurilla japanilaisvalmistajilla nämä omat huippumerkkinsä, mutta kuten sanottua, niin kyseisten autojen myynti on kokolailla marginaalista.

Lexus on rekisteröintitilastoissa ungefär sijalla 30 ja myydyin "premium", Volvo sijalla ~5 myynnin ollessa nelikymmenkertainen Lexukseen verrattuna. Tee näistä nyt sitten jonkunlainen vähänkään luotettava vertailu.
 

temmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
kärpät
Kas kun otit tuon esille. On tainnut sulle osua sitten maanantaikappale Bemarista, eiköhän niitä kaikissa merkeissä esiinny.

Itselläni nimittäin oli volkkarin kaverina pihalla -98 mallinen 320i (ja on edelleen), joten vertailu on helppoa. BMW on ollut paras auto mitä olen omistanut, ei mitään ylimääräisiä murheita. Hieno ajettava volkkariin verrattuna ja lähes äänetön. Mutta makuasiat on makuasioita.

Oli tarkoitus jotenkin sitä vertausta suorittaa nafta koneiden kesken. Ei koko autojen. En kyllä hirveästi ole muutenkaan nauttinut Bemarin kyydistä.
Ei se kumminkaan huonoimmasta päästä ole. Ihan se siellä paremmassa päässä kumminkin on. Ehkä se kolmesatasen riisikuppimaisuus aiheuttaa pientä negaa. Viis satanen sitten isompi, muttei sekään ole minulle sopinut.
Sehän tästä hauskaa tekeekin , kun toiselle se tytär käy hyvin ja toinen tiiraa sitä äitiä ja joku jopa mummoa.
 

Vekurinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki altavastaajat
Oli tarkoitus jotenkin sitä vertausta suorittaa nafta koneiden kesken. Ei koko autojen. En kyllä hirveästi ole muutenkaan nauttinut Bemarin kyydistä.
Ei se kumminkaan huonoimmasta päästä ole. Ihan se siellä paremmassa päässä kumminkin on. Ehkä se kolmesatasen riisikuppimaisuus aiheuttaa pientä negaa. Viis satanen sitten isompi, muttei sekään ole minulle sopinut.
Sehän tästä hauskaa tekeekin , kun toiselle se tytär käy hyvin ja toinen tiiraa sitä äitiä ja joku jopa mummoa.

Useimmat katsoo tytärtä, kai.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Asiasta toiseen: Kellään kokemusta Kia Magentiksesta? Sain äsken erittäin mielenkiintoisen vaihtotarjouksen Delta-autosta. Kuljettaako tuo kaksilitrainen bensakone rakkinetta riittävän rivakasti? Onko miten vikaherkkä laite?

Autosta ei ole kokemusta, mutta tarkastappa se tarjous suurennuslasilla, sillä muutamat kaverit ovat kertoneet, että nuo tarjoukset eivät välttämättä pidä. Niissä on pieniä virheitä, jotka tekevät ne mitättömiksi ja sitten liikkeessä homma neuvotellaan uusiksi.

Siis suurimmalta osin mainostemppu, jolla asiakas houkutellaan kauppaan ja sitten yritetään kikkailla...
 
Täältä löytyy takuulla enemmän kokemusta ja näkemystä kuin itseltäni, joten mielipidettänne pyytäisin. Auto on menossa vaihtoon, ja uuden kohdalla mietityttää pari asiaa.

Missä autossa olisi takapenkillä tilaa pidemmällekin ihmiselle? Nykyinen A4 ei ole kovinkaan tilava takana, jos etupenkillä istuu esim. 180cm henkilö niin ettei polvet ole suussa.

Luonnollisesti tehokkuus ja ajomukavuus ovat merkittäviä asioita, koska kilometrejä kertyy.

Vaihtoehtoina olen pyöritellyt seuraavia farkkuja: Saab 9-3 (muistaakseni 1.8), Audi A4 (2.0T), Passat Variant (3.2 FSI) ja Volvo V50 (T5).

Passat noista on ainakin tavaratilaltaan isoin, mutta eniten menoa ja meininkiä taitaa tarjota tuo V50. Hintaluokka on sellainen max. 49000€ uutena.
 

Kapo

Jäsen
Pikkuautoissa ei normipituisen takana istu kovinkaan pitkä mies. Passat on noista ainoa jossa edes jotenkuten mahtuu. Tuossa hintaluokassa isot takatilat tarjoavat ainakin Farkku-Vectra ja C5.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vaihtoehtoina olen pyöritellyt seuraavia farkkuja: Saab 9-3 (muistaakseni 1.8), Audi A4 (2.0T), Passat Variant (3.2 FSI) ja Volvo V50 (T5).

Jos yhtenä kriteerinä on takapenkin tilat niin tuon Saapikkaan voit ainakin unohtaa, on nimittäin aika ahtaan makuinen auto. Passat varmaan noista selkeästi tilavin.
 

Tuamas

Jäsen
Missä autossa olisi takapenkillä tilaa pidemmällekin ihmiselle? Nykyinen A4 ei ole kovinkaan tilava takana, jos etupenkillä istuu esim. 180cm henkilö niin ettei polvet ole suussa.

Luonnollisesti tehokkuus ja ajomukavuus ovat merkittäviä asioita, koska kilometrejä kertyy.

Vaihtoehtoina olen pyöritellyt seuraavia farkkuja: Saab 9-3 (muistaakseni 1.8), Audi A4 (2.0T), Passat Variant (3.2 FSI) ja Volvo V50 (T5).

Passat noista on ainakin tavaratilaltaan isoin, mutta eniten menoa ja meininkiä taitaa tarjota tuo V50. Hintaluokka on sellainen max. 49000€ uutena.

A4 on noista pienin, tilaa ei takana ole kyllä pidemmälle ihmiselle millään. Passatissa on jo kohtuulliset takatilat ja kone on kohtuullisen maukas. Tuo Volvo taasen on ajotuntumaltaan mielestäni heikoin ja tiloiltaan "välimalli".

Eli itse lähtisin Passatista liikkeelle, nimenomaan ison koneen ja kohtuullisen isojen tilojen takia. A4 on oikeastaan luokkaa pienempi kuin nuo muut vaihtoehdot, mutta laadultaan sitten toki tuosta ryhmästä paras. Volvossa ei oikein teho ja ajettavuus kohtaa ja tilaakaan ei ainakaan lyhyen koeajon perusteella ole mitenkään erityisesti.
 
Passatissa sitten varmaankin pitäis melkein tuo isoin kone olla, koska kooltaankin on isoin. Siis jos ajattelee koon ja tehon suhdetta. Passat on muutenkin nykyään varsin tyylikäs vempele.

Kiitoksia jo tässä vaiheessa mielipiteitään kertoneille!
 

Veijari

Jäsen
Noista VK:n vaihtoehdoista ehdottomasti Passat 3.2 V6 koneella, sillä samassa paketissa tulee neliveto ja DSG, eikä meno ja meininki lopu kesken (250hv/330Nm). Myös Passatin tilat ovat aivan eri luokkaa kuin muissa vaihtoehdoissa. Ei siis kahta kysymystäkään minkä valitsisin jos nuo olisivat kriteerit. 49k€ ei vaan tahdo ihan riittää?
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Autobildissä luki, että Lada Niva tulee takaisin myyntiin Suomessa ja 110 korvautuu mallilla 119, joka on pikkuauto ja maksaa 13990€. Saa olla muuten aikamoinen intohimoinen kommunisti, joka tuollaisen ostaa. Samanhintainen kuin muutkin pikkuautot ja paljon skeidampi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Autobildissä luki, että Lada Niva tulee takaisin myyntiin Suomessa ja 110 korvautuu mallilla 119, joka on pikkuauto ja maksaa 13990€. Saa olla muuten aikamoinen intohimoinen kommunisti, joka tuollaisen ostaa. Samanhintainen kuin muutkin pikkuautot ja paljon skeidampi.

Eikös tuo 119 ollut ainakin näyttelyissä nimellä Lada Kalina. Harmi kun eivät jättäneet sitä nimeksi...
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Vaihtoehtoina olen pyöritellyt seuraavia farkkuja: Saab 9-3 (muistaakseni 1.8), Audi A4 (2.0T), Passat Variant (3.2 FSI) ja Volvo V50 (T5).

Passat noista on ainakin tavaratilaltaan isoin, mutta eniten menoa ja meininkiä taitaa tarjota tuo V50. Hintaluokka on sellainen max. 49000€ uutena.

Ootko testannu Land Roverin Freelander 2:sta? Loisto peli ja vanhan mallin viatkin on historiaa. Eihän se mikään tykki ole, mutta se mikä tehoissa jää vajaalle, niin oikea neliveto tuo tilalle. HAlvin lähtee 49 tontulla ja eka automaatti 52:lla. Se on äijä peli, eikä mikään ritsa.

Jussi-j innoittamana muunnettu yksiköt järkevämpään muotoon. Nipo!
 
Viimeksi muokattu:

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Sinällään minulla ei ole mitään sitä vastaan että suomalaisilla on edelleen sitikkakammo, joka näkyy merkin perusteettomana vierastamisena ja hylkimisenä, sillä sehän johtaa siihen että minä voin ostaa "arvonsa" menettäneen uudehkon laatuauton alleni varsin edullisesti.


Minulla on Citroën ja hyvin pyyhkii. Ei vikoja, oikein hyvä ajaa, loistava varustelu ja aika urheilullinenkin. Jotkut tykkää, useimmat eivät ole edes ajaneet. Se on sellainen kompromissi kivaa kiihdyttelyä ja järkevää käyttöautoa, sopivaan hintaan. Vuoden päästä uusi sitikka taas alle, ainakin täällä osoitteessa.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Luotettavuus on yksi. Yksi voi olla uuden auton laatu:

Mikä se siellä kärjessä notkuu? Eipä ole japsi...

"

http://www.hs.fi/kuva/1135228066879

Ainakin minun silmin tuo Bemarin laatu näyttää olevan keskimääräistä huonompaa (tai ainakin kovasti katoavaa jos uuden auton laatu häviää muutamassa vuodessa noin alhaiselle tasolle. olisiko alunperinkin kyse vain itsesuggestiosta?). Häviää mm. Suzukille ja Hyundaille, ja kärkisijat japseilla. Että jos luotettavuus on yksi valintakriteeri niin siitä Swift-kauppaan mars mars.

Kuten jo joskus aiemmin on tässä ketjussa tullut mainittua, nämä fanitukset tuppaavat olemaan kovin paljon jotain muuta kuin asiaa. Rinnastuvat seurafanitukseen. Kuntoon, luotettavuuteen ja kestävyyteen liittyvissä asioissa katson joka tapauksessa enemmän ruotsalaisten katsastuslaitosten selvityksiä, jotka vastaavat paljon enemmän meikäläisiä olosuhteita kuin autobahn-kansan pirssit.

Saksassa autojen arvojen määrittyminen on paljon vankemmalla pohjalla kuin meillä ja tapahtuu aikalailla matemaattisesti ilman suuria tunnekuohuja. Autokaupassa tinkiminenkin koetaan enemmän loukkauksena, koska hinta on jo määritelty. Tuli joskus tsekattua heikäläisten tekemällä arvolaskurilla omia kulkineita ja silloin pisti merkille nämä suomalaisten kansalliset fobiat: mm. Sitikka kuului niihin, joiden arvo Saksassa oli vähintään sama kuin täällä, jopa enemmän, ja samalla viivalla muiden kokoistensa autojen joukossa. Meillähän tietyillä merkeillä on ihan käsittämätön verojärjestelmän ja kateuden kyllästämä ylihinta. Jätetään merkit mainitsematta.

Oma Xantiani on toinen peräkkäinen ja saattaa hyvinkin jäädä viimeiseksi Sitikaksi vähäksi aikaa, joten se fanittamisesta. Molempia hankkiessa vaan on tuntunut siltä että sai kaupasta kaikkein eniten autoa (kaikilla mausteilla) eurolla. Kakkosauto on Passat mutta jää viimeiseksi lajiaan. Vikainen ja arkisen tylsä. Arvattavuus ja luotettavuus kun ei tässä lajissa ole se kaikkein tärkein pointti. Rinnastus asuntoihin: joku haluaa asua tasalaatuisessa kerrostalokuutiossa naapurin seiniä tuijottaen, toinen tarvii kallioisen pihan ja jatkuvasti työn alla olevan puutalon.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Passat noista on ainakin tavaratilaltaan isoin, mutta eniten menoa ja meininkiä taitaa tarjota tuo V50. Hintaluokka on sellainen max. 49000€ uutena.

Tämä "uusi" A4 on vain faceliftattu vanha malli. Syksyllä tulee täysin uusi A4.

Tuolla 49 kilolla saat A6 Avantin 2.0TFSI-moottorilla, joka kuljettaa kyseistä koppaa aivan riittävästi.

Sanomattakin selvää, että A6:n tilat, mukavuus maantiellä ja ulkonäkökin on täysin omassa kastissaan noihin sinun vaihtoehtoihin verrattuna.

Suosittelen käymään koeajamassa tuon A6:n, mielestäni nykyinen business-hinnoittelu on todella kilpailukykyinen ja sillä rahalla saa jessuksen paljon autoa!
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tämä "uusi" A4 on vain faceliftattu vanha malli. Syksyllä tulee täysin uusi A4.

Tuolla 49 kilolla saat A6 Avantin 2.0TFSI-moottorilla, joka kuljettaa kyseistä koppaa aivan riittävästi.

Sanomattakin selvää, että A6:n tilat, mukavuus maantiellä ja ulkonäkökin on täysin omassa kastissaan noihin sinun vaihtoehtoihin verrattuna.

Suosittelen käymään koeajamassa tuon A6:n, mielestäni nykyinen business-hinnoittelu on todella kilpailukykyinen ja sillä rahalla saa jessuksen paljon autoa!

Eräällä tutulla on tuo uusi A6 (dieselinä kylläkin) ja ainakin näyttää siltä että kaveri on ajanut enemmän tuon muutaman kuukauden aikana huollon sijais-Boralla kuin tuolla Audilla. Liekö sitten joku maanantaikappale vai mitä mutta vikaa tuntuu olevan enemmän kuin tarpeeksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös