polvipetteri
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Tappara
Kyllä meikäläinen pitää laatuvaikutelmaa ihan "oikeana" käsitteenä. Jos laatu havaitaan näistä kestotesteistä ja vikatilastoista niin laatuvaikutelma havaitaan vaikkapa tällaisista seikoista:
-sisäverhouksen resonointi musiikkia soittaessa tai epätasaisella alustalla (Suomen tieverkko) ajettaessa. (Ranskikset pääasiassa)
-takaikkunaan integroitu radioantenni lakkaa vastaanottamasta kun ikkunanlämmitin laitetaan päälle. (Mersu)
-hallintalaitteiden epämääräinen ns.sinnepäin tuntuma (Japsit)
-paneeliraot (Jenkit)
-Jousituksen pintakovuus (BMW)
-käytetyt materiaalit (halvat, jenkit hinnasta huolimatta)
Laatuvaikutelman ja laadun väliltä valittessa pitää miettiä ottaako jatkuvan harmituksen vai ison vitutuksen sitten kun jää tielle. Kolmas vaihtoehto on ostaa Lexus.
Täytyy nyt pahoitella, mutta minulla on hiukan vaikeuksia ymmärtää mitä ajat takaa. Onko tuo mielipiteesi Skodasta ihan henkilökohtaista mutua vai pohjaatko sitä joihinkin faktoihin? Vai ajatko takaa sitä, että autoa ostavilla on mielikuva auton laadusta (esimerkiksi Skoda ja Skodan maine) ja jättävät sen peräti koeajamatta oman laatumielikuvansa vuoksi? Laatumielikuvahan peustuu siihen, että ei ole itse käyty hankkimassa esimerkiksi koeajamalla sitä laatuvaikutelmaa. Ja omaan kokemukseen nojaten täytyy todeta, että laatuvaikutelma ja lopulta itse laatu kulkevat käsi kädessä.
Ja jottei karattaisi aiheesta, josta tähän pohdintaan pääsimme, onko Skodasta saamasi laatumielikuva yhtenevä saamasi laatuvaikutelman kanssa ja oletko päässyt toteamaan itse (tai erinäisten tilastojen kautta) todellisen laadun konkretisoitumista kyseisessä automerkissä?
Tuo laatu ja ns. maanantaikappaleiden osuminen kohdalle ovat kyllä jännä juttu. Itselläni oli aikoinaan harmeja erään 500-sarjan bemarin kanssa ja omistussuhde kesti lopulta nelisen kuukautta. Ei ole baijerilaista sen jälkeen omistuksessa ollut. Tuon jälkeen olen toki Bemareilla ajanut ja ovathan ne hyviä autoja, mutta laatua en ole omistuksen kautta lähtenyt uudelleen arpomaan. Rajoittunut ajattelutapa varmasti tämäkin.
Sen sijaan tuo Väsyneet kädet -nimimerkin mainitsema luotettavuus on oikeastaan kyllä synonyymi Toyotalle. Itselläni on ollut neljä Toyotaa, joista yksi on talodessamme edelleen (ei tosin omassa käytössä). Luotettavampaa ja viattomampaa autoa saa hakea.