Heh. Miksi 2.0 bensavolkkaria pitäisi lastuttaa?
Minä olen saanut sen käsityksen ettei noita vaparikoneita kannata edes harkita lastuttavansa,vaan TDI- ja ahdetut bensakoneet ovat ne mihin lastutus tuo tarvittavat lisätehot,eli näinollen on hyödyllistä..?jos haluaa kaikki 3-4 hv:tä lisätehoa isolla rahalla.
Ei kenelläkään palstaveljellä/siskolla sattuisi olemaan kokemusta tai tietoa että millainen auto käytännössä tuo Citroën C4 2,0i VTRS Berline autom. on?
Kun tuollaista olen tässä miettinyt, että josko vaikka tulisi hankittua jossain vaiheessa.
repe_jokelle,porukoilla on '00 1.9TDI Passat variant ja on pelannut parinvuoden ajan hyvin.(Taitaa olla jo 7:mäs Passatti isukilla menossa) Itse sillä matkaa ajaneena jäin kaipaamaan hieman terävämpää kiihtyvyyttä,mutta muuten on hyvä peli ajaa maantiellä.Kulutuskaan ei päätä huimaa..MInä suosittelen kyllä Volkkaria.
Juurikin noin,unohdin mainita että kyseessä on tuo 90hv:n nakukone,harmittaa etten ole päässyt kokeilemaan tuota 110hv:n Passattia että onko niissä kummempia eroja ajettavuudessa. Itsellänikin olisi ehkä autonvaihto edessä mikäli olisi tuota 'rahanpaskaa' käytössä tämän ok-talon remontin ohella enemmän,niin harkitsisin tuon Golfin vaihtoa Passattiin..Onko kyseessä se tehokkaampi malli? Siinä tehokkammassa taitaa olla tehoja 81kW (joku 110heppaa?) ja laiskemmassa 66kW (joku 90 heppaa?).
Itse olen katsellut sitä tehokkaampaa versiota, ja juurikin 00 vuosimalli olisi kyseessä. Kilsojakin oli vain vähän reilut 300 tuhatta, että eihän sillä ole kuin pienet sisäänajot vasta tehty ;)
Epäilen hiukan tuota kaupan purkamista. Sen verran "ammattitaitoista" porukkaa siellä myyntipuolella on kuitenkin töissä, että hetken ajan tarkistelevat papereita,ja selvittävät, mistä tässä on kysymys. Jos sitten huomaavat, että remmin vaihtoa ei ole tehty, kuten siis ilmeisesti sinulle on sanottu tai näytetty huoltovihkosta, niin varmasti tekevät sinulle jonkun tarjouksen asiasta, tai sitten maksavat vaihdon kokonaan.Huomenna oli muutenkin tarkoitus käydä vielä autoliikkeellä, mutta taitaa tulla autoliikkeelle epämieluisi vierailu, kun käyn purkamassa kaupat.
Tietenkin, jos liike suostuu hihnan vaihdon kustantamaan, niin pidän auton, mutta muuten saavat pitää tunkkinsa. Tosin, vaikka vaihtoon suostuvatkin, niin silti on ongelma, että milläs autolla reissuun.
Epäilen hiukan tuota kaupan purkamista. Sen verran "ammattitaitoista" porukkaa siellä myyntipuolella on kuitenkin töissä, että hetken ajan tarkistelevat papereita,ja selvittävät, mistä tässä on kysymys. Jos sitten huomaavat, että remmin vaihtoa ei ole tehty, kuten siis ilmeisesti sinulle on sanottu tai näytetty huoltovihkosta, niin varmasti tekevät sinulle jonkun tarjouksen asiasta, tai sitten maksavat vaihdon kokonaan.
Nykypäivänä, kun noinkin paljon ajettu vaihtoauto saadaan myytyä, niin takaisinotto on kiven takana.
Näin se varmaan on, en epäile. Mutta veikkaan, että tulevat pääsemään kanssasi yhteisymmärrykseen tästä remmin vaihdosta. Se on ihan normaalia ja jokapäiväistä elämää autokauppiaille, ei mitään sen kummempaa.Käsittääkseni minulla on oikeus purkaa kauppa, kun on minulle on annettu väärää informaatiota.
Näin se varmaan on, en epäile. Mutta veikkaan, että tulevat pääsemään kanssasi yhteisymmärrykseen tästä remmin vaihdosta. Se on ihan normaalia ja jokapäiväistä elämää autokauppiaille, ei mitään sen kummempaa.
Itsekin omistin tuollaisen -00 TDI -Paskatin 85 kW:n koneella noin puolentoista vuoden ajan. Ostin n. 180 000 ajettuna liikkeestä ja kerkesin ajaa sillä n. 40 000. Sitten alkoi etupään pyöränripustukset kolista siihen malliin että hankkiuduin vehkeestä kiireesti eroon. Ripustukset on alunperin kotoisin Audi A4:sta eikä ne tahdo kestää painavammassa volkkarissa.
Jakohihnan vaihdoin itse, mitä varten pitää purkaa puoli keulaa pois. Lisäksi oikeasta etupyörästä alkoi kuulua etenkin kaarreajossa ääntä ja tärinää jonka lähdettä ei saatu selville eikä vikaa korjattua vaikka vaihdettiin jarruja, pyöränlaakeria, vetoniveltä sun muuta. Rahaa paloi perkeleesti, volkkarin osat on kalliita.
Suurin syy vaihtoon oli kuitenkin TDI-moottorin melu ja tärinä etenkin kylmänä talvella. Laitos on kuin traktoria ajaisi ja tärisee niin ettei kojetaulua tahdo nähdä. Kun vertaa esim. BMW:n dieseleihin niin volkkari tuntuu kivikautiselta. Lisäksi auto on pirun kylmä talvella juuri tuosta dieselistä johtuen.
EDIT: Lisätääs vielä yksi juttu. Autoa ostaessani huomasin, että peilit eivät lämpene eivätkä sisävalot syty ovia avattaessa. Sovin liikkeen kanssa, että laittavat peilit ja valot kuntoon niin tehdään kaupat. Ajattelivat arvatenkin, että on sulake tai polttimo palanut. Eivät saaneet peilejä eivätkä valoja kuntoon ja vein auton merkkiliikkeeseen heidän laskuunsa. Merkkiliikkeessä joutuivat vaihtamaan peilit sekä lukot oviin että saivat viat korjattua, lasku yli tuhat euroa.
Niin ja tuohon Bemariin nyt ei kannata edes verrata, ainakaan minun kokemuksien mukaan. Tässä tapauksessa ajatuksena kolmesataa sarja.
Käsittääkseni minulla on oikeus purkaa kauppa, kun on minulle on annettu väärää informaatiota. Etenkin jos myyjäliike, ei suostu tuota hihnan vaihtoa tekemään. Itse kuitenkin kysyin tuosta hihnasta, jo ennen kuin olin metriäkään ajanut koko autolla, ja se missä kohtaa koko hihna on vaihdettu, oli itselleni yksi suurimmista kriteereistä vaihdanko autoa vai en.
Että jos eivät pura hyvällä, niin sitten pahalla. Ja tämä siis siinä tapauksessa, jos eivät sitä vaihtoa maksa.
Tjaa, tokkopa nyt ihan purkuun asti, kun virheen pitäisi siinä tapauksessa olla olennainen. Mutta hinnanalenusta toki, se on selvä. Itse hoidellut erästä tutun kulkuneuvon kauppaan liittyvää asiaa, aika pitkälle pääsee, kun lähtee hyvinkin asiallisesti ongelmaa ratkomaan, eikä välttämättä mainitse puruista enshätään mitään. Parempi laiha sopu kö lihava riita ja silleen.
Ei kenelläkään palstaveljellä/siskolla sattuisi olemaan kokemusta tai tietoa että millainen auto käytännössä tuo Citroën C4 2,0i VTRS Berline autom. on?
Kun tuollaista olen tässä miettinyt, että josko vaikka tulisi hankittua jossain vaiheessa.
Perskeles, just tuli soitto, että auto ois pihassa valmiina ajoon. Täytyy myöntää, että nyt oli nopeata toimintaa autoliikkeen + huoltomiehen taholta.
Vittumaiselta tuntunut sotku, kääntyi kivuttomasti ja helposti parhainpäin. Ja lopulta itse jäin tuosta jopa kivasti voitolle.
Mikäs siinä jos on varaa ostaa auto jonka arvo puolittuu parissa/kolmessa vuodessa:
Lisäksi jälkimmäinen tuntuu valloittavan jatkuvasti jumbosijoja kaiken maailma luotettavuustilastoissa sun muissa vastaavissa.