Vanhemmissa se jakosuhde on "levossa" 100/0, eli takapyörät vain pyörivät, kun on pitoa. Golf IV:ssä se viive oli ihan silminnähtävä. Ja näissä Haldexeissa sinne taakse ei kai 40% enempää mennyt ikuna, tilanne kai vähän parempi nykyään. Torsen siis toimii täysin mekaanisesti ja on nk,. huoltovapaa, kun Haldexiin pitää öljyjä vaihdella jne.
Torsenhan ottaa vetoa pois sutivalta pyörältä, pl. tilanne jossa vastus on 0. Eli periaatteessa jos nostat Torsenista yhden pyörän ilmaan ja annat kaasua (ja otat ESP:n pois), niin siinä se yksi pyörä vapaana pyörii. Mutta jos kädellä sipaiset vähän vastusta, niin pito on !=0 ja vetoa siirtyy muille pyörille ja auto rämähtää esim. tunkilta mukavasti alas.Torsenillahan ei vanhan liiton känkkiä tehdä, mutta nepä onkin etuvetoisten koslien juttuja.
Kyllähän noiden etuja ja haittoja on vertailtu maailmansivu, ja kannattajansa löytyvät molemmille. Haldexin käyttöä suosii kulutus, Torsen tuo sen 1-1,5l lisää satkulla. Lisäksi torsenissa kardaaniakseli ja etupään vetopyörästön akseli kulkevat söpösti sisäkkäin tms., joten värkki soveltuu siksi vain pitkittäismoottoreihin, eli A4:sta ylöspäin. Haldexin etuvetopainotteisuus sopii varmaan ääritilanteissa paremmin aliohjaaville Audeille, ja toisaalta tekee Torsenilla sladittelusta vähän vaikempaa. Tämä tosin lähinnä mentaalipuolella, vahvasti mutkassa puskevalle möhkölle kun ei hevillä ryhdy lisää hanaa antamaan, mutta pää kylmänä vain; Torsen-auto oikenee juuri sillä.
Torsenilla Audi Quattron maineen loi, Haldex on pienempiin malleihin tuotteistettu "Audi Quattro". Haldex siis avustava neliveto ja Torsen on jatkuva. Apupyöriä aikuisille jne. Bröm bröm.