Autoiluketju

  • 3 227 854
  • 18 609

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Ruotsissa S60 on n.100€ kalliimpi kuin V70 (vanha korimalli). Kun taas meillä V70(myös vkm)on 5500€ kalliimpi kuin S60. Mitä vittua?

Ehkä se on joku arvonnousun ylläpitoon liittyvä juttunen? Noita V70:siä on laivattu Ruotsista niin paljon, että tarjontaa piisaa. Nettiauto.com listaa 02-05 V70:siä 450 kpl. Samoilla spekseillä Corolloja ja Focuksia n. 300 kpl kumpaakin, ja siis jälkimmäiset sisältävät kaikki korimallit. Ei tietenkään samassa kastissa paini autoina, mutta rekisteröintien määrä jossain Corolloissa moninkertainen verrattuna V70. Autojen erilaisuuden vuoksi tietty voi olla tilastoharhakin.

Moisen hinnoittelun takia pyynnit ovat sitten aivan kauheita ja sen takia niitä on kaupan ihan perkeleesti. Nk. merkkiautoliikkeet eivät ota ulkomaantuonteja vaihdossa ja Kehä III häkkikaupat tarjoavat sen kympin näkemättä. Pyydellään sitten muka markkinahintoja ja ollaan siellä satojen muiden kanssa tyrkyllä. Että kyllä edukkaasti luulisi löytyvän, mikäli kysynnän ja tarjonnan lakeja lainkaan noudatellaan.

Kai V70:stä jotain sporttisempaa versiota on myös, jolloin se ei ehkä olisi niin lulla. Korimalli on kyllä jo aika vanha, mikä tietysti on hyvä juttu käytettyä ostettaessa, koska vm -02 näyttää ihan pakasta vedetyltä.
 

scholl

Jäsen
Ruotsissa S60 on n.100€ kalliimpi kuin V70 (vanha korimalli). Kun taas meillä V70(myös vkm)on 5500€ kalliimpi kuin S60. Mitä vittua?

puhut uusien hinnoista, kun taas Cosmo puhuu käytetyistä.
Autothan hinnoitellaan sen mukaan, mitä hintaa firma katsoo autosta saavansa ja kilpailutilanteen mukaisesti. Vaikkei S60 ole oikein missään ollut niin suosittu niin veikkaisin, että tilanne on erityisesti niin Suomessa, joten sen pitää olla edullisempi. Toisaalta autovero johdattaa ehkä kuluttajia hieman halvempiin autoihin, joten jos V70 Classic on halvempi kuin uusi malli niin silloin normi-insinööri ostaa tuon vanhemman. Ruotsissa taas ehkä ollaan enemmän muotitietoisia, joten vanha malli pitää myydä selvästi halvemmalla.
Samoin havainnoin, että S40 2,0D on naapurissa 17% kalliimpi kuin perus 1,6. Täällä autoilun luvatussa maassa ero on 31%. Edelleen mitä vittua?

Voisiko johtua siitä, että Ruotsissa bensaversiot myydään ns. miljöbileinä eli ne kulkevat E85 polttoaineella. Ehkä sellainen on kalliimpi kuin täällä Suomessa myynnissä oleva ihan normi 95:lla kulkeva auto.
 

Isktr

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Lähdin tutkimaan uusien autojen hintoja teemalla "mitä pitäisi maksaa".
Verrokiksi otin sekä Ruotsin, että Saksan uusien autojen hintatiedot.
Olettamuksena oli, että ko. maissa on toimivat markkinat ja hintatietoiset kuluttajat. Jos tämä lähtökohta on väärä, niin vertailulta putoaa pohja, mutta tulihan kuitenkin tsekattua.
Hämmästyttävän hyvin kuitenkin Saksan ja Ruotsin hintaero tuntuu pysyvän merkistä ja mallista riippumatta. Järjestään Saksan hinta on 7-8% korkeampi kuin Ruotsissa. Tämä viittaisi em. olettamuksen toimivista markkinoista pitävän ainakin jollain lailla kutinsa. Tosin otanta oli pieni, 5-6 "suurta" nimeä, joilta kultakin pari mallia.

Suomessa sen sijaan löytyi melko suuria eroja. "Halvimmasta" päästä Mazda 6 2,0 farkku, 22% Ruotsin hinnan päälle sekä Honda Accord SportTourer 27% lisällä. Toisesta ääripäästä tuo mainittu V70 Classic 61% suomiextralla.
Tosin kuten scholl tuossa arveli, Ruotsissa Volvo-kauppiaat dumppaavat vanhaa korimallia uuden tieltä. Uudella mallilla ero putoaa n. 42% luokkaan.
Silti jää sellainen kutina, että tietyistä malleista ja merkeistä suomi-kauppias vedättää niin paljon katetta kuin kehtaa. No, mikäs siinä, vapaa markkinatalous jne. Aion kuitenkin jatkaa vertailua ja varmasti havainnot vaikuttavat seuraavan auton hankinnassa.

Edit: typo
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Suomessa sen sijaan löytyi melko suuria eroja. "Halvimmasta" päästä Mazda 6 2,0 farkku, 22% Ruotsin hinnan päälle sekä Honda Accord SportTourer 27% lisällä. Toisesta ääripäästä tuo mainittu V70 Classic 61% suomiextralla.
Tosin kuten scholl tuossa arveli, Ruotsissa Volvo-kauppiaat dumppaavat vanhaa korimallia uuden tieltä. Uudella mallilla ero putoaa n. 42% luokkaan.
Silti jää sellainen kutina, että tietyistä malleista ja merkeistä suomi-kauppias vedättää niin paljon katetta kuin kehtaa. No, mikäs siinä, vapaa markkinatalous jne. Aion kuitenkin jatkaa vertailua ja varmasti havainnot vaikuttavat seuraavan auton hankinnassa.

Hienoa, että jaksat tuollaisia vertailuja tehdä ja hienoa, että kerrot havainnoistasi myös tänne muille. Jos teet lisävertailuja, kerrothan niidenkin "lopputuleman"?

Tuo, että V70:n hintaero pyörii 50%:n hujakoilla selittää osaltaan sen, miksi V70 on käytettynä tuontiautona todella suosittu. Saksasta ja Ruotsistahan niitä saa lähes "ilmaiseksi" jo uutenakin ja käytettynä ero vain kasvaa. Suurin piikki tuontiauton tuojan lihassa on Suomen suljetut sisämarkkinat, jonka vuoksi käytetyn V70:n hinta on pilvissä ja tästä johtuen autoverokin on pilvissä.

Jos autovero maksettaisiin rehellisesti hankintahinnan mukaan, tuontiauton tuojat varmaan rahtaisivat Suomen V70:iä täyteen. Niin suosittu tuo tuntuu olevan jo nytkin. Nimitys "Espoon Lada" on oikein osuva.


Huvittavintahan tässä on vielä se, että aikoinaan Volvot olivat pienimmän autoveron automalleja. Järjestäen pre-2003 Volvoissa autovero on luokkaa 22...25%, kun se esimerkiksi Audeille on luokkaa 28...32%. Tämän tiedon kun yhdistää Isktr:n tietoihin, voinemme päätellä Volvon maahantuojan/jälleenmyyjien eläneen (tai elävän) aika runsasantimisen pöydän ääressä.
 

scholl

Jäsen
Huvittavintahan tässä on vielä se, että aikoinaan Volvot olivat pienimmän autoveron automalleja. Järjestäen pre-2003 Volvoissa autovero on luokkaa 22...25%, kun se esimerkiksi Audeille on luokkaa 28...32%. Tämän tiedon kun yhdistää Isktr:n tietoihin, voinemme päätellä Volvon maahantuojan/jälleenmyyjien eläneen (tai elävän) aika runsasantimisen pöydän ääressä.

Ihan suoraan noin ei voi sanoa. Varsinkin ennen jolloin autovero Suomessa oli prosentuaalisesti uusissa autoissa reilusti enemmän kuin nyt niin joka mallille neuvoteltiin erikseen tehtaan kanssa ostohinnat ja tällöin saattoi olla, että jotain automallia myytiin Suomeen paljon halvemmalla kuin muualle Eurooppaan. Tai siis autotehtaat saattoivat myydä autoja selvästi halvemmalla sinne, missä oli korkea autovero ja kalliimmalla esim. Saksaan, missä veroa ei ollut. Tästä on pikkuhiljaa monestakin syystä ainakin osittain luovuttu. Mutta se ei siltikään tarkoita sitä, etteikö eri malleille voisi olla eri maissa eritasolla olevia ostohintoja. Eli se voi olla maahantuojan lisäksi autotehdas, joka pelaa hinnoilla.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Ihan suoraan noin ei voi sanoa.
<KLIP>

Eli se voi olla maahantuojan lisäksi autotehdas, joka pelaa hinnoilla.

Kyllä, varmasti cif-hinnat vaihtelivat merkittävästi, mutta pelkkään mutuun luottaen väittäisin, että oli Volvolle tärkeämpää pitää hyvää myyntiä yllä naapurivaltiossa, jossa Volvon markkinaosuus oli merkittävä. Kun taas esimerkiksi Audin on varmaan ihan turhaa pitää halpoja hintoja Suomeen, jossa Audin markkinaosuus on marginaalinen ja Saksan talouden kannalta muutenkin Suomen kanssa ei ole niin paljon tekemistä.

Saksa on tärkeä Suomelle vientimaana, mutta ei Suomi Saksalle. Lisäksi Volvolla on erittäin paljon alihankintaa Suomessa, mutta Audilla ei niinkään.

Mutta nämä asiat ovat vain arvailuja, kun tuon ajan cif-hinnat olivat maan suurin salaisuus.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Tosin kuten scholl tuossa arveli, Ruotsissa Volvo-kauppiaat dumppaavat vanhaa korimallia uuden tieltä. Uudella mallilla ero putoaa n. 42% luokkaan. Silti jää sellainen kutina, että tietyistä malleista ja merkeistä suomi-kauppias vedättää niin paljon katetta kuin kehtaa.

Näin juuri. Ruotsissa vanha korimalli ei kiinnosta enää ketään, mutta on Suomessa erittäin suosittu ja arvossaan. Liikkeissä muutaman vuoden vanhat yksilöt (~04) liikahtavat liukkaasti ja hyvityksetkin ovat sen mukaisia. Osaltaan tätä tietysti pitää yllä tuo uuden hinta, joka on ehkä suhteettoman korkea. Mutta kääntöpuolena sitten nämä n. 5 vuotta vanhat mallit (~02-03), joita eniten on laivattu ja joita nyt halutaan vaihtaa ja luullaan saatavan kova hinta ja joita on myynnissä ihan liikaa kysyntään nähden.

Kaveri osti keväällä tuollaisen D5 AWD yms jne. 60t maksoi, eikä siitä tule sellaista fiilistä, että nyt on uusi auto tuossa, vaikka huikea värkki onkin.

Suomen V70-kauppa käy ylikuumana? Koska joku puuttuu asiaan? Kahden Volvon loukkuja näkyvissä? Karpo!
 

Veijari

Jäsen
raksakärry

Ensi kevääksi/tulevaksi talveksi olisi ostettava joku pickup-kärry talonrakennusprojektia varten.

Peräkärry on kyllä olemassa, mutta nykyinen Saksalaisemme ei ole oikein tehty kuoppaisille teille ja jos kärryäkin meinaa vedellä niin pohja raapii maata jatkuvasti. Meinasin jos emäntä ottaisi tuon ykkösauton käyttöön ja itse panostaisin johonkin halpaan (<10k€) nelivetojenkkiin - tyyliin Chevrolet Sportside. Onko palstalaisilla noista jenkeistä kokemuksia?

Paljoa ei tietenkään saisi maksaa, mutta auton siisteydellä ei niinkään väliä, kunhan menee mäet mukavasti ylös, omaa sopivasti kuljetustilaa ja se neliveto sekä pollea kone ;). Vai kannattaako mielummin tyytyä johonkin tylsään Japanilaiseen?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Paljoa ei tietenkään saisi maksaa, mutta auton siisteydellä ei niinkään väliä, kunhan menee mäet mukavasti ylös, omaa sopivasti kuljetustilaa ja se neliveto sekä pollea kone ;). Vai kannattaako mielummin tyytyä johonkin tylsään Japanilaiseen?
Toyota Hilux on vastaus tarpeisiisi, eikä ole kovinkaan kallis kustannus. Nelivetomalli menee vaikka pystysuoraa seinää ylös, jos vaan rengas pitää. Korkea maavara ja kuljetustilaa takalavalla reilusti. Varsin käyttökelpoinen keksintö talonrakennusprojektissa.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Toyota Hilux on vastaus tarpeisiisi, eikä ole kovinkaan kallis kustannus. Nelivetomalli menee vaikka pystysuoraa seinää ylös, jos vaan rengas pitää. Korkea maavara ja kuljetustilaa takalavalla reilusti. Varsin käyttökelpoinen keksintö talonrakennusprojektissa.

Kyllä Hilux olisi myös minun valintani, itse en jenkkiä valitsisi, toki makuasioita!! Tai vaihtoehtoisesti Mitsubishin L200, tosin Mitsuissa tuntuu olevan perusvika ettei kytkin tahdo kestää..
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toyota Hilux on vastaus tarpeisiisi, eikä ole kovinkaan kallis kustannus. Nelivetomalli menee vaikka pystysuoraa seinää ylös, jos vaan rengas pitää. Korkea maavara ja kuljetustilaa takalavalla reilusti. Varsin käyttökelpoinen keksintö talonrakennusprojektissa.

Nuo Hiluxit on tosiaankin ihan ihmevehkeitä, tekniikaltaan ehkä lähimpänä ikiliikkujaa mitä auto voi päästä. Olen nähnyt muutamia Hiluxeja joilla ajettu ihan järjettömiä määriä ilman mitään isompia huoltoja/korjauksia ja eikun vaan laulaa... Ja olihan se Top Gearin "kestotestikin" aika hauska... Miinuspuolena se että vaikka tekniikka kestää niin korithan noissa tahtoo mädäntyä käsiin, ja ne hyväkoriset 4-vetoiset sitten maksavat vielä monta rahaa. Mutta jos tuollaiseen lyhytaikaiseen projektiin hakee autoa niin varmaan löytyy halvallakin näitä huonompikorisia yksilöitä.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
Ensi kevääksi/tulevaksi talveksi olisi ostettava joku pickup-kärry talonrakennusprojektia varten.
- - -

Aikoinaan itselläni oli myös talon remontointirojekti ja halpaa ja kestävää raksakiesiä etsiskelin. Faijallani oli ollut aiemmin Toyota Hilux ja semmoista etsiskelin, mutta kun kohdalle sattui halvalla 80-luvun El Camino, niin se oli siinä. Iso kone, automaatti ja kiva ajaa.

Eri asia on sitten se, että jossain vaiheessa remonttia (syksy/alkutalvi) kaipasin pakua kun vettä tuli taivaalta kuin esterin hanurista. Siihenkin kyllä löytyi ratkaisu, eli joku vanhempi Mersun paku, olikohan se 208 tai jotain.

Nämä talonrakennuspakut ovat vielä siitä hyviä, että niille löytyy helposti ostajia, eli seuraavia talonrakentajia.
 

Veijari

Jäsen
Eri asia on sitten se, että jossain vaiheessa remonttia (syksy/alkutalvi) kaipasin pakua kun vettä tuli taivaalta kuin esterin hanurista.

Juu, tätäkin olen miettinyt ja olenkin alustavasti ajatellut, että ehdottomasti autosta pitää löytyä vähintäänkin se lavapressu. En sitten tiedä kuinka hyvin ne pressut pitävät kosteutta. Varmaan sementtisäkit yms. kannattaa pressusta huolimatta lastata erillisen puulavan päälle.

Automaattia minäkin olen ajatellut ja sellaista ei taida Hiluxista löytyä. Järki puhuu Hiluxin puolesta ja tunne Jenkkikärryn puolesta.

Tuollainen olisi aika namu, tiedä sitten olisiko siinä mitään järkeä.
 
Viimeksi muokattu:

scholl

Jäsen
Pickupeista pitää muistaa se, että yllättävän moni niistä on takavetoisia ja sellaisella täällä ei oikeasti tee mitään. Neliveto sportside, mahdollisesti Z71 ovat ihan hyviä pelejä, mutta pitää muistaa sekin, että lama-aikana oli korkea dollarikurssi ja sitten sen jälkeen 1996 jälkeen ei niitä saanut kilpiin kunnes nyt tänä vuonna tilanne muuttui, joten fakta on se, että autot alkavat olla joku 17-18 vuotta vanhoja, joten suurin osa on paljon ajettuja ja sitä myöten kunto ei ole huipussa (harva löytää tollaisessa kunnossa olevan:http://www.freuchen.com/misc/1997_Chevrolet_K1500_Silverado_Z71_Sportside.jpg ) . Toki jollain on voinut olla kakkos-kolmosautona joku pick-up, mihin ei ole paljon tullut kilsoja, mutta miksi hän sitten sen myisi.

Itselläni on ollut 1996 vuoden vortec sportside, missä oli pirusti tehoa. Enemmän kuin noissa 1990-luvun vaihteen 5,7:ssa, mutta tosiaan takaveto, eikä lukkoperää. Se kertoo kaiken talvella.

Lyhyellä lavalla olevassa pick-upissa on kyllä tietynlainen fiiliksensä. Se on myöskin kärryn vetämisessä hyvä. Jossain vaiheessa kieltämättä tekisi mieli tuoda uusi tai uudenveroinen sellainen jenkeistä. Kun sellaisella ei paljon aja niin eihän se menekään mikskään.

Jos löydät hyväkuntoisen nelivetopick-upin niin osta ihmeessä sellainen mielummin kuin joku japsi.
 

tompo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
scholl kirjoitti:
Pickupeista pitää muistaa se, että yllättävän moni niistä on takavetoisia ja sellaisella täällä ei oikeasti tee mitään.

Lyhyellä lavalla olevassa pick-upissa on kyllä tietynlainen fiiliksensä. Se on myöskin kärryn vetämisessä hyvä

Jos löydät hyväkuntoisen nelivetopick-upin niin osta ihmeessä sellainen mielummin kuin joku japsi.

Itse ainakin selvisin oikein hyvin takavetoisella Chevroletin Fleetsidella moitteetta talvella ja kesällä. Kerta kun kyseessä on nyt remonttiauto niin ei nuo lyhytlavaiset ole kovin hyviä vaihtoehtoja. Huomattavasti kalliimpia kuin perusmallit.

Todellakin kannattaa ostaa jenkkivehje, jos vain hyvä löytyy. Lavalle voi laittaa niin paljon painoa kuin jouset & iskarit jaksaa kannattaa. Koneesta ei liikuttamiseen lopu vääntö. Ainakaan tuossa 350 cid ei loppunut kesken.

Kallistahan noiden ylläpitäminen kaiken kaikkiaan on. Pelkkiin tulppiin ja tulpanjohtoihin saattaa mennä lähemmäs 100 €. Riippuu tietenkin mistä ostaa.
 

scholl

Jäsen
Ruuhkamaksut tulevat takaisin Stokiksessa 1.8. Miljöbilejen ei tarvitse sitä maksaa. Sen takia esim. Saabilla nykyään kaikki bensa-autot myydään sellaisina, että menevät E85:lla. Katoin eilen huvikseni, kun ajelin tuolla niin tienvarsilla ne hinnat näkyvät olevan nyt about E85 8kr, diesel 10kr, 95E 11kr. En tiedä sitten onko se niin, että E85:lla kulutus on suurempaa kuin bensalla, mutta jokatapauksessa ainakin tuo, että voi säästää 60kr päivässä noissa tietulleissa on johtanut siihen, että jengi ostaa noita etanolivehkeitä. Kaikenlisäksi se tietullisysteemi on tehty jumalattoman vaikeaksi.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Nyt pitäisi saada näppärä pienehkö kaupunkiauto ja vielä automaattiaskilla. Vaihtoehdot ovat näköjään aika vähissä. Lähinnä on tarjolla Chrysler Neon ja Nissan Almera. Tuo Chrysler ei todellakaan nappaa, kun olen kuullut kaikenlaista synkkää tilitystä moisesta kärrystä ja olen yhdellä ajanutkin. Todella pieni

Kenelläkään kokemusta tuosta Almerasta automaattilootalla? Ilmeisesti se on 4-vaihteinen? Moottori on 1.8 ja ilmeisesti tuo Nissanin mylly on vielä laiskanpuoleinen. Tosin eipä tuo hirveästi haittaa, kun tärkein kriteeri on tuo automaatti. Yhdellä tutulla olisi myynnissä tuollainen 2004-malli ja ajettu vasta 40tkm. Melkein kaikki herkutkin löytyisi ja vielä muutama kuukausi takuutakin jäljellä.

Vai löytyykö parempia vaihtoehtoja?
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)

redcougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan Svedut
schollille sen verran, että evo. Monta talvea takana V8 + takaveto yhdistelmällä ilman ongelmia. Ja ilman lukkoa.

Ja mobylle, jos haluat automaatin, älä ota autoa jossa on laiska moottori. Automaattilaatikko vaatii paljon enemmän vääntöä kuin manuaalilaatikko. Automaatissa moottori saisi olla vähintään V6, tai rivi-6, mun mielestä. Esim. Chryslerin 300M (ei taida ihan mennä näppärä kaupunkiauto kategoriaan) on ihan jees jo 2.7L V6:lla. Tai ehkä jollain 2L:lla neloskoneella pärjää, jos se on ahdettu.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Tuolla: Automafia on hyvää juttua 300:sta ja vähän muistakin. Muutama herkkukin esim Shelby Mustang on mahtumut esittelylistalle.
Vähän kevyempi ote koeajoihin.
nimim. kateellinen, teoreettisen koeajon hallitseva mestari.
 
Viimeksi muokattu:

JV

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja mobylle, jos haluat automaatin, älä ota autoa jossa on laiska moottori. Automaattilaatikko vaatii paljon enemmän vääntöä kuin manuaalilaatikko.

Jos se kerran tulee kaupunkikäyttöön niin ei tuolla niin väliä ole mielestäni. Toki jos tapana on ajella "taksimaisesti" niin nopeasta 40-60 km/h kiihtyvyydestä on apua röyhkeissä kaistanvaihdoissa ...
 

redcougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liigan Svedut
Mielestäni on osa turvallisuutta että auto liikahtaa riittävän nopeasti tarvittaessa, eikä jää miettimään 'mitäs nyt tehtäis' kun tarvitaan ripeä kiihdytys. Tästä syystä en ostaisi autoa jossa on automaatti ja alitehoinen moottori.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mielestäni on osa turvallisuutta että auto liikahtaa riittävän nopeasti tarvittaessa, eikä jää miettimään 'mitäs nyt tehtäis' kun tarvitaan ripeä kiihdytys. Tästä syystä en ostaisi autoa jossa on automaatti ja alitehoinen moottori.

Sama aika siihen menee kun lähdet alitehoisella manuaaliautolla pykältämään pienempää. Alitehoinen auto on aina alitehoinen auto, oli siinä sitten manuaali tai automaatti.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tuo kyllä kiinnostaisi, mutta ajattelin tyytyä käytettyyn, kun ajoa tulee niin vähän kuitenkin. Tuon Nissanin saisi about 12k€ ja uutena se maksoi reilut 20k€ noilla varusteilla.

Kyllähän tuohon hintaluokkaan löytyy ainakin Corollaa, Golfia, Boraa, Astraa, Xsaraa, Focusta myös automaattina. Yleensä moottorit on jotain 1.6-2.0. Ja ainakin Nettiautossa näyttää olevan jopa aika vähän ajettuja yksilöitä tarjolla em. merkeistä/malleista. Esim. VW Bora 2.0 A -00, ajettu 99 tkm, hinta 10.900€.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös