Kaiser Soze kirjoitti:Juu. Sitten kun ajattelit ostaa ihan oikean auton, kierrä Ford ja Opel-liikkeet mahdollisimman kaukaa.
Kaiser Soze kirjoitti:Juu. Sitten kun ajattelit ostaa ihan oikean auton, kierrä Ford ja Opel-liikkeet mahdollisimman kaukaa.
Jokerinet kirjoitti:Olen jo tässä muutaman kuukauden ajan miettinyt autoa akselilta Volvo-BMW-Renault-Peugeot. Autojen varustelutaso näyttelee kyllä suurta osaa lopullisen auton valinnassa.
Kiitoksia jo etukäteen avusta!
Jokerinet kirjoitti:Peugeotilla on Renaultin tapaan vain yksi itseäni kiinnostava malli, eli 406. Tämä malli on taas lähinnä minulla se viimeinen vaihtoehto, sillä olen kuullut, että kyseissä mallissa on aika paljon ns. lastentauteja. P
Paitselo kirjoitti:No jaa, kolme vuotta oli minulla autona 406 (kilometrejä Pösölle kertyi tuona aikana n. 55 000) eikä MITÄÄN vikoja esiintynyt koko tuona aikana - ellei nyt sitten viaksi lasketa sitä, että jouduin kolmessa vuodessa kahdesti vaihtamaan ajovalojen polttimot. Nyt on alla 407 ja ilman vikoja on tämäkin ollut. Minulla on kai sitten käynyt ihan ällistyttävän hyvä tuuri näiden Pösöjen kanssa, koska joka puolella aina sanotaan että ranskanpullasta ei ole mihinkään - varsinkaan talvipakkasilla. Tästäkin saatiin heti äskeisen pakkaskauden poikasen aikana hyvä esimerkki kun naapurini iso ja hulppea Audi oli täysin hyytynyt aamutuimaan kun piti vikkelästi päästä töihin lähtemään - Audi jäi sitten hankeen, mutta Pösö kyllä lähti nikottelematta liikkeelle.
Jokke kirjoitti:Lisäksi tuo Laguna taitaa olla vikatilastoissa ihan kärkipäässä.
Yleistyksiin pitääkin suhtautua aina epäilevästi. Tämä oma kokemuksenikin on vain ja ainoastaan yksittäistapaus. Omistin aikanaan Peugeotin, ja toista samanmerkkistä en tule hankkimaan. Olihan se mukava ajaa ja pieneksi autoksi hyvin pirteäkulkuinen, mutta neljä kertaa pajalla merkkihuollossa puolen vuoden sisään riitti. Tuona aikana kuulin paljon selittelyä, näin paljon pään raapimista ja sain odotella kauan, kun autoon tilattiin ranskalaistehtaalta osia "jos nää vaihtamalla tää lähtis kuntoon". Onnekseni korjaukset menivät takuun piikkiin. Auto lähti hyvin äkkiä vaihtoon sen jälkeen kun se vihdoin saatiin kuntoon. Minulle Peugeotista tuli se merkki, jota ei enää edes harkita. Monelle muulle sama merkki on se ainoa oikea. Mielestäni jokaisen oma asia.Jokerinet kirjoitti:Joo, kyllähän itsekin suhtaudun vähän epäilevästi väitteisiin joiden mukaan pösöissä olisi vaikka mitä vikoja.
Jokerinet kirjoitti:Ai niin, vielä löyty yksi auto. Onkos porukalla kokemusta vm. 1998 ylöspäin olevista Opel Astroista. Kiinnostaisi lähinnä 2.0 litranen Sport-malli.
Jokerinet kirjoitti:Ai niin, vielä löyty yksi auto. Onkos porukalla kokemusta vm. 1998 ylöspäin olevista Opel Astroista. Kiinnostaisi lähinnä 2.0 litranen Sport-malli.
acidjazz kirjoitti:Itseltäni löytyy juurikin vm.-98 2-litrainen Sport Astra, farkkuna. Yhteistä taivalta takana 2,5 vuotta ja 50tkm, ei mitään pahaa sanottavaa. Paitsi tuo jäätyvä käsijarru..
scholl kirjoitti:Tuli mieleen tuosta aiemmasta, että mistäköhän johtuu, että se ensimmäisen sukupolven Laguna oli aika yleinen liikenteessä, mutta tätä uutta ei näy. Helsingissäkin näkyi suhteellisen paljon sitä ensimmäistä tosiaan ja Madridissa se oli yksi yleisimpiä takseja. Nyt tätä uudempaa, kulmikkaampaa korimallia ei ole ainakaan pääkaupunkiseudulla ollenkaan. En ole varmaan yhtään autoa nähnyt.
scholl kirjoitti:Tuli mieleen tuosta aiemmasta, että mistäköhän johtuu, että se ensimmäisen sukupolven Laguna oli aika yleinen liikenteessä, mutta tätä uutta ei näy. Helsingissäkin näkyi suhteellisen paljon sitä ensimmäistä tosiaan ja Madridissa se oli yksi yleisimpiä takseja. Nyt tätä uudempaa, kulmikkaampaa korimallia ei ole ainakaan pääkaupunkiseudulla ollenkaan. En ole varmaan yhtään autoa nähnyt.
Vakio kirjoitti:En tiedä vastausta, mutta Rellulla pyyhkii muutenkin huonosti Suomessa. Muistaakseni sen myynti putosi viime vuonna yli 30%. Meganen osalta sen ymmärtää todella typerän muotoilun johdosta, mutta Lagunasta en osaa sanoa. Kilpailu tuossa luokassa on helvetin kova ja aika moni päätyy Avensikseen, Vectraan tai Mondeoon. Ehkä Lagunassa eivät sitten hinta/laatu/tilat ole kohdallaan.
dude kirjoitti:Miten tämä voi olla mahdollista? Onko niissä jotenkin poikkeuksellisen usein määräaikaishuollot ja niin kalliita, että niistä tulevilla tuotoilla pystytään kattamaan ne takuista aiheutuvat kulut vai onko siinä seitsemässä vuodessa joku ihan naurettava kilometrimäärä tai takuu jotenkin muuten tosi suppea?
dude kirjoitti:Ihan sivuhuomautuksena, en ole autoa ostamassa, mutta eikös Kia lupaa jo seitsemän vuoden takuuta joillekin malleille?
Miten tämä voi olla mahdollista? Onko niissä jotenkin poikkeuksellisen usein määräaikaishuollot ja niin kalliita, että niistä tulevilla tuotoilla pystytään kattamaan ne takuista aiheutuvat kulut vai onko siinä seitsemässä vuodessa joku ihan naurettava kilometrimäärä tai takuu jotenkin muuten tosi suppea?
En kuitenkaan usko, että se olisi jotenkin poikkeuksellisen kestävämpi auto kuin muut. Tuttavapiirin kokemuksia seuranneena väittäisin jopa päinvastoin.
Senior kirjoitti:Huomaa, että olet ymmärtänyt mainonnan juuri niin, kuin se toivotaankin ymmärrettävän. Mutta ilmaisia "lisätakuita" ei ole.
Kian 7 vuoden takuu, ennenkaikkea sen markkinointiviesti, on vähän arveluttava. Autolla on vaihteistolla ja voimansiirrolla 7 vuoden takuu, joka toki on kirjattu mainontaan hiirenpaskankokoiselle.