Mainos

Autoiluketju

  • 3 333 787
  • 19 049

Tuamas

Jäsen
Varoitus huijarista.

Nyt kun kolmas täysin identtinen tapaus tuli tietooni, ajattelin varoittaa nyt tätä kautta yleistymässä olevasta autohuijauksesta.

Eli jokaisessa tapauksessa kyseessä on ollut Autoscout24:ssä tai Mobile.de:ssä myynnissä oleva auto, joka on hiukan halvempi kuin muut vastaavat. Kaksi varmaksi tietämääni tapausta koskivat toinen asuntoautoa ja toinen uudehkoa bemaria.

Eli homma menee näin:
Ilmoitus on saksaksi saksalaisella sivustolla, kun myyjään otetaan yhteyttä hän kertoo muuttaneensa britteihin tai auto vain jostain syystä on briteissä. Myyntisyynä käytetään joko auton jäämistä tarpeettomaksi, tai sitten sitä ettei autoa saisi briteissä rekisteriin kun on vääränpuoleinen ohjaus, tämähän ei toki pidä paikkaansa mutta brittiläistä kulttuuria tuntematon voi hyvinkin näin luulla olevan. Täällä on virallisessa rekisterissä ainakin satoja tuhansia puolalaisten omistamia autoja, jotka ovat vasemmanpuolisella ohjauksella.
Tämän jälkeen hän jatkaa hyvin vakuuttavasti, suostuu lähettämään kopioita rekisteriotteista, kauheat määrät kuvia autosta ja puhuu mielellään puhelimessakin.
Koska auto on briteissä, hän ehdottaa että auto rahdattaisiin hänen piikkiinsä suomeen tai sitten, että ostaja maksaisi hänelle rahtikulut ja loput rahat vasta kun auto on suomessa. Näissä hän pyrkii olemaan erittäin vakuuttava ja kertoo luottavansa vain yhteen rahtifirmaan, jolta sitten saa pyydettäessä kuulemma rahtikirjaa ja muuta.

Tähän saakkahan kaikki on käytännössä okei, eikä epäilyksiä juuri ole. Mutta nyt näissä kolmessa tapauksessa on sattunut myyjän kannalta niinkin "huonosti", että ostajalla olisi kaveri/sukulainen briteissä joka voisi autoa tulla katsomaan. Tämä kun on myyjälle kerrottu, ei myyjästä kuulu enää mitään. Sitten kun yrittää tälle soittaa, ei hän joko vastaa puhelimeen tai lyö luurin korvaan kun selviää mistä on kyse.
Itse olin kaverin autoa menossa katsomaan Lontooseen, kun tästä ei pitkä matka sinne ole, mutta "yllättäen" tämä myyjä ei sitten ole lainkaan tavattavissa, koska on niin kiireinen bisnesmies, eikä ole mahdollista ilmoittaa osoitetta missä auto on, jotta sitä voisi käydä katsomassa.

Kun näitä nyt näkyy tapahtuvan enemmänkin, niin muistakaa nämä tarinat ja jos löytyy houkutteleva auto, jota saksalainen myy mutta auto on briteissä, ehdottakaa aina tapaamista tai että joku tuttu käy paikan päällä katsomassa on autoa olemassa yms.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Auto oli tänään 40tkm huollossa,
sanoin ennen huoltoon jättöä että luulin nähneeni autossa ruostetta. Tiskin takana ollut kaveri nauroi ja sanoi "eihän kaks vuotta vanhoissa Hondissa ole ruostetta" ... iltapäivällä hain auton ja "kyllä siinä ruostepilkku oli".

Nyt seuraavaksi sitten Vehon korikorjaamoon tms näyttämään tuota, kuulemma ottavat valokuvat, lähettävät maahantuojalle ja he tekevät päätöksen.

Ruostekohta on siis takaikkunan (ei sen aukeavan takaikkunan, vaan sen takana vielä olevan) saumakohdassa.

Jännä nähdä miten käy. Eiköhän noi onnistu kääntämään ton vielä mun viaksi ja joudun pulittamaan uuden korin itselleni.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Vuonna -03 törmäsin useampaankin Accordiin joiden alustassa oli ruostetta jo enemmän, kuin laki sallii. Sääli sinällään sillä Honda on ajettavuudeltaan kuitenkin ainakin omaan käteen japseista paras. Ruostesuojaus on täysin onneton.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Pintaruostetta tosiaan ilmestyy auton kuin auton alustaan ensimmäisen talven jälkeen. Ellei ole omatoimisesti käynyt suojauttamassa alustaa ennen ensimmäistä talvea.

Ikkunatiivisteiden läheisyydessä olevat ruostelaikut sen sijaan harvinaisempia uusissa autoissa, kyllä pitäisi ainakin 15 vuotta kestää.

Tosin maalitakuu taitaa olla autoissa vuoden parin luokkaa ja ruostumattomuustakuuhan koskee läpiruostumistapauksia.
 

Valkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuume hellitti hetkeksi...

kun tuli emänään auto päivitettyä uuteen Ford Focus farmariin. Piti alunperin tehdä vaan sellainen pieni päivitys hieman uudempaan (vanha oli -01 Mazda 323F), mutta näin siinä kävi, kun sai ehdot kohdalleen. Kaikin puolin mukavan oloinen biili ainakin näin ensi tuntumalta.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Kaiser Soze kirjoitti:
Daa a. Miten niin kevät ja autokuume? Talvi päällä ja käteen jäi juuri C70.. Wuhuuu!


No eipä jäänytkään käteen. Volvo oli karmea corollamainen rimpula. Parempi vaihtoehto löytyi Saab 9-5 Aerosta. Kerrasssaan makoinen peli 250 kaakilla ja automaattilaatikolla. Me likes.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kaiser Soze kirjoitti:
No eipä jäänytkään käteen. Volvo oli karmea corollamainen rimpula. Parempi vaihtoehto löytyi Saab 9-5 Aerosta. Kerrasssaan makoinen peli 250 kaakilla ja automaattilaatikolla. Me likes.

Samainen laite itsellä vieläkin etsinnässä. Farkut tuntuvat olevan kiven alla, sedaneita tarjolla hyvin. Perkele, pitikin mennä hankkimaan noita piskejä ;)
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
pasil kirjoitti:
Samainen laite itsellä vieläkin etsinnässä. Farkut tuntuvat olevan kiven alla, sedaneita tarjolla hyvin. Perkele, pitikin mennä hankkimaan noita piskejä ;)


Minulle löytyi farkku www.mb-mobile.fi:sta. Luxemburgin tuontia..
 
Viimeksi muokattu:

Davey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vanha auto Peugeot 307 -03 meni n. 1,5 kk sitten lunariin joten jouduin ostamaan uuden Opel Corsan 1,3 dieselin jonka saan tammikuun puolen välin jälkeen.
 

scholl

Jäsen
pasil kirjoitti:
Samainen laite itsellä vieläkin etsinnässä. Farkut tuntuvat olevan kiven alla, sedaneita tarjolla hyvin. Perkele, pitikin mennä hankkimaan noita piskejä ;)

Onko valmistus lopetettu? Saabi on nykyään tosiaan hieman paremmannäköinen, kun faceliftasivat sen mallin. Taksissahan niitä Stokiksessa näkyy ja ne etuvalot varsinkin ovat melko erikoiset, mikä on hyvä juttu toki verrattuna superskeidaan aiempaan versioon.

Ihmettelen sitä, että kun päivän Iltalehdessä olivat koeajaneet Mitsu Pajeron niin sanoivat, että koeajoivat vain pitkän mallin dieselillä, koska muut mallit eivät ole Suomen tuontiohjelmassa. Tuossa on erikoinen pointti. En itse ole Mitsu, saatika Pajero-miehiä, mutta entä jos lyhyt malli on parempi kuin joku muu markkinoilla oleva lyhyt maasturi ja siitä ei kerrota lukijoille. On melko huvittavaa, että tuo touhu on mennyt siihen, että maahantuojat valitsevat jo senkin, että mistä valmistettavista automalleista ihmiset ylipäätänsä saavat lukea. Toimittajalle tuo on tietysti helppoa. Ei tarvitse Espanjassa hikoilla enempää kuin yhden koeajon verran ja muun ajan voi vetää perseet olalle.

Edit. aikamoinen v***upää täytyy olla tuolla Kaiser Sozen linkittämässä firmassa, kun kirjoittaa jokaisen auton kohdalle samalla tavalla Luxemburgin päin helvettiä. Sietäisi saada kuonoon
 
Viimeksi muokattu:

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Eihän valmistusta toki ole lopetettu, mutta ns. normaalina palkansaajana joka liian isosta tilipussistaan itse maksaa auton niin about 55ke on vaan liikaa. Joo, olen köyhän yms. eli tyydyn käytettyyn. Tavoite lepää -04-mallissa jossa keulaa hieman sliipattu menevämmäksi vrt. aiemmat. Uusin facelift jakaa mielipiteitä rankasti jopa ysifemma-faneissa, itse en ota ko. asiaan kantaa kun ei ole "ajankohtainen".
 

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Päivää.

Onko kukaan ajellut Volkswagen Boralla, ja jos on niin minkälaisia tuntemuksia on jäänyt mieleen?
 

scholl

Jäsen
pasil kirjoitti:
Eihän valmistusta toki ole lopetettu, mutta ns. normaalina palkansaajana joka liian isosta tilipussistaan itse maksaa auton niin about 55ke on vaan liikaa. Joo, olen köyhän yms. eli tyydyn käytettyyn.

No jos se ei ole lopetettu niin tuskin mikään keräilyharvinaisuus. Veikkaan, että niitä on esim. pelkästään euroopan mittakaavassa suhteellisen paljon käytettynä, joten ei niitä nyt tarvitse metsästää samanlaisella kuulostelulla kuin telkkarissa näytettiin sen yhden Saksassa asuvan italiaanon etsivän Topolinoja.

Itse ajoin pari päivää sitten Audi S3:lla ja se on kyllä loistava auto. Harmi, että siinä on pienenä puutteena sekventaalivaihteiston puute. Muuten voisi olla ihan varteenotettava hankintakohde monelle. RS3:kin on ehkä tulossa.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
scholl kirjoitti:
Itse ajoin pari päivää sitten Audi S3:lla ja se on kyllä loistava auto. Harmi, että siinä on pienenä puutteena sekventaalivaihteiston puute. Muuten voisi olla ihan varteenotettava hankintakohde monelle. RS3:kin on ehkä tulossa.

Joo eikä loota kestä muutenkaan vaihtoa täydessä vauhdissa vitoselta kakkoselle. Quattro Tourilla S-mallit poistuneet kokonaan, kun S3 rikottu jo kahdesti vaihtovirheen takia. Todella ihmeellistä kyllä että DSG:tä ei ole tuohon vakioksi, tai edes lisävarusteeksi, laitettu.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Voi saatana. Kaksiovinen Ford Fiesta kyseessä. Molempien penkkien kaatovivut ja -vaijerit uusittu, samoin molempien sähkölasien nostimet. Takuuta ei enää ole, kun auto otettu käyttöön kesällä 2003. Kyllä noiden silti mun mielestä tulisi kestää vähän kauemmin kuin reilu kolme vuotta. Penkeistä tehdyn kyselyn maahantuoja jo laittoi bumerangina takaisin. Vittu.

Onkos muilla millaisia vastaavia kokemuksia/neuvoja..?
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
dingus kirjoitti:
Päivää.

Onko kukaan ajellut Volkswagen Boralla, ja jos on niin minkälaisia tuntemuksia on jäänyt mieleen?


Jos siina on 1.9 TDi -moottori, niin uskoisin omaavan samat ongelmat kun muissakin vastaavissa VW:issa (ainakin jos karry on 2000-luvun alkupuolelta). Jakopaassa on vikaa ja varsin useissa mootoreissa kay niin, etta tehot lahtee kiihdytyksessa.

Omassa Golf:ssa oli muinoin nain ja sita yritettiin korjailla tuon tuosta. Aina valilla homma luisti todella hyvin, mutta kylla vitutti kun vika yllattaen palasi just kun oli ohittamassa rekkaa. Boooo... Ja sitten mentiin kaasu pohjassa 80:ia kunnes tuli pysahdys (esim liikennevalot), jossa auton voi kaynnistaa uudestaan. Ja taas toimi jonkin aikaa.

Tasta oli juttua muutama vuosi sitten jollain VW-henkisella keskustelupalstallakin Suomessa. Sielta ma ton vian syyt vihdoin bongasin, kun olin jonkin aikaa sita ittekseni ihmetellyt.
 

ipaz

Jäsen
No niin. Nyt se autokuume on sitten vihdoin ja viimein iskenyt ipaziinkin. Lähes viisi vuotta tässä ollaan kärvistelty julkisilla kulkuvälineillä, mutta nyt on tullut mitta täyteen. Vituttaa tuo pysäkeillä odottelu ja aikataulujen seuraminen. Aikuisen miehen on päästävä silloin liikkeelle kun on tarve. On pakko ostaa auto! Pieni lisäpotku tuohon auton hankkimiseen tulee myös siitä, että menetän vakuutusbonukseni ellei nimissäni ole autoa maaliskuussa.

Mitä tahansa rotiskoa en ole hankkimassa, vaan mielessä pyörii heti vähän parempi kärry. Sellainen vuosituhanteen vaihteen BMW 316 olisi kiva. Niitä näyttää olevan myynnissäkin ihan hyvin ja vielä kohtuuhintaan. Mitään vaihtoautoahan mulla ei siis ole tarjota myyjälle, joten pystyy hyvin tinkaamaankin kun lyö käteiset pöytään.

Arvon Jatkoajan bemarikansa. Mahtuuko joukkoon vielä yksi?
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
ipaz kirjoitti:
Arvon Jatkoajan bemarikansa. Mahtuuko joukkoon vielä yksi?

Tervetuloa vaan. Itse olen kyllä jostain syystä karsastanut aina noita 316:sia. johtuuko sitten siitä, että E46:sen 1,9l moottorista otettu irti huikeat 105hv. Näissä uudemmissa malleissa onkin sitten käsittääkseni jo tullut hieman tehoja lisää.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
mikse kirjoitti:
Onkos muilla millaisia vastaavia neuvoja..?


Juu. Sitten kun ajattelit ostaa ihan oikean auton, kierrä Ford ja Opel-liikkeet mahdollisimman kaukaa.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Mitsubishi Outlander lähtisi uutena toimituskuluineen ja metallivärineen päivineen 26990 €:lla. Mielestäni ei pöllömpi tarjous jos omistaa Stockan kortin.

Onko täällä henkilöä joka omistaa/ on omistanut kyseisen peltilehmän?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ehdin jo tottua autottomuuteen keskusta-asumisen myötä, mutta nyt näyttäisi siltä, että jonkunlaisen rimpulan ehkä joutuu hommaamaan reilun puolen vuoden työrupeamaa varten. Julkiset yhteydet tuonne ovat niin huonoja, etten ala vapaa-aikaani niiden kanssa kikkailuun käyttämään. En viitsisi ihan mitään täyspommia ostaa, kun autolla tulisi varmasti käytyä moikkaamassa sekä omia että vaimon porukoita, enkä uuteen tai uudehkoon ala sijoittaa tässä vaiheessa, kun en tuon puolen vuoden jälkeen todennäköisesti autoa tarvitse. Siispä kysyn, onko kellään kokemuksia noista minileasengeista, joita muutamat autovuokraamot mainostavat? Hintaviahan ne ovat, mutta olisipahan ainakin varmempi ja mukavampi kulkupeli, kuin joku 15 vuotta vanha Corolla, johon voisin suoraan rahat irroittaa.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Kaiser Soze kirjoitti:
Juu. Sitten kun ajattelit ostaa ihan oikean auton, kierrä Ford ja Opel-liikkeet mahdollisimman kaukaa.

Joo, kyllä seuraava rassi tulee olemaan ihan oikea saksalainen.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Kaiser Soze kirjoitti:
Juu. Sitten kun ajattelit ostaa ihan oikean auton, kierrä Ford ja Opel-liikkeet mahdollisimman kaukaa.

Voortista en tiedä kun ei kokemusta ole, mutta Opel on ollut varsin mainio hankinta. Kaikki palaset hinta mukaanlukien kohdallaan ja vaivatonta menoa on ollut.

Tällä hetkellä on väliaikaisesti alla sellainen oikea saksalainen mersu. Kun ottaa Opelin ja mersun hintaeron huomioon niin minä ainakin harkitsisin pirun tarkkaan kumpaanko rahani laittaisin. Mainitaan nyt vielä, että ajan kyseisellä autolla tällä hetkellä siksi, että emäntä kokee sen parkkeeramisen vaikeaksi. Mersuhan on itseasiassa pienen kääntösäteensä johdosta paljon kätevämpi pyöriteltävä kuin ooppeli, mutta emäntä ei tätä usko.

Itseasiassa nyt, kun aloin miettimään niin tunnen ainakin muutaman tyypin, jotka töidensä puolesta ajavat aika helvetisti vuosittain autolla ja ovat Fordin valinneet alleen, joten ei sekään voi varmaan mikään ihan susi olla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös