Autoiluketju

  • 3 227 663
  • 18 607

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Prof. Puck kirjoitti:
Kertokaa vielä kaikki SUV:en tai 'citymaastureiden' omistajat, minkä vuoksi olette päätyneet valitsemaan autonne? Voin luetella monia perusteluja, miksi sellaista EI kannata hankkia (hankintahinta, korkea kulutus, leikkimaastoautomaisuus = sillä ei raaski tai pysty oikeasti ajamaan maastossa jne..), mutta kuitenkin niitä on nykyään liikenteessä vaikka kuinka paljon.

Olen omistanut Honda CR-V:n muutaman vuoden. Nyttemmin ajelen tosin sedanmallisella henkilöautolla. Olen citymaastureiden puolestapuhuja edelleen, tässä muutamia oikaisuja olettamuksiisi.

- Hankintahinta ihan sama kuin kunnollisella henkilöautolla.
- Kulutus sama tai jopa pienempi kuin vähänkään räyheämmällä henkilöautolla.
- Leikkimaastoautomaisuus on parempi kuin ei maastoautomaisuutta ollenkaan. SUV on todella etenemiskykyinen peli talvella, parkkipaikkoja löytyy lumikeleillä määrättömästi, huonokuntoinen mökkitie ei aiheuta päänvaivaa perillepääsemisestä eikä korkeat kanttikivet raavi kalliita muovipuskureita tärviölle ym ym...
- Citymaasturi on todella tilava. Itse kaksimetrisenä nelihenkisen perheen päänä luulen tietäväni miten tärkeä ja hankala asia on löytää auto johon mahtuu sekä perhe että laskettelureissun kamat.

Eikä alle kymmenvuotiaalla oikealla maastoautollakaan kukaan oikeasti maastossa ajele. Voi tulla naarmu kylkeen. Joskus takavuosina ajeltiin Pajerolla oikeasti metsässä, ihan hauskaa puuhaa tuo oli, mutta enpä nyt touhun järkevyydestä niin tiedä. Että ei sen takia kannata mitään uutta Landcruiseria hommata...
 

tony

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Southampton, Deutsches Afrika Korps
Prof. Puck kirjoitti:
Kertokaa vielä kaikki SUV:en tai 'citymaastureiden' omistajat, minkä vuoksi olette päätyneet valitsemaan autonne? Voin luetella monia perusteluja, miksi sellaista EI kannata hankkia (hankintahinta, korkea kulutus, leikkimaastoautomaisuus = sillä ei raaski tai pysty oikeasti ajamaan maastossa jne..), mutta kuitenkin niitä on nykyään liikenteessä vaikka kuinka paljon. Ainoa puoltava seikka on jonka itse keksin, että korkeammalta näkee hiukan paremmin ja tietysti se voi myös luoda valheellista turvallisuudentunnetta? Ymmärrän hyvin, jos jollakin on tarvetta oikealle maastoautolle (tosin Landcruiserikin/Range Rover alkavat olla sellaisissa hinnoissa, ettei niitä uutena viitsi maastoon viedä), mutta miksi SUV?
Mullahan ei SUV:ia vielä ole mutta kova kuume on päällä. Pari ajatusta jota itselläni on päässä:
-Korkealta tosiaanki näkee paremmin mutta ei se mun mielestä tervejärkistä ihmistä pistä ajamaan ku Grönholm, joten valheellisesta turvallisuudesta ei mun mielestä oikeastaan voi puhua. Toki autothan ovat testeissä todella turvallisia matkustajille/kuskille, mutta jalankulkijoille painajainen.
-Talvikeleille neliveto ja korkea maavara. Nelivetohan on toki monissa tavallisissakin autoissa mutta korkea maavara sopisi mulle talvella ja mökkiteillä ku nenä päähän. Uudessa ML Mersussahan on myös se erillinen maastopaketti saatavana, joka tekee autosta todella hyvän myös oikeassa maastossa.
-Mun Audi A6 on viismetrinen kolossi, siinä ei pahemmin parkkitutkakaan aina auta ku pieni vaimo sitä ruutuihin vääntää. X5:ssa ja oikeastaan kaikissa muissakin paitsi Audi Q:ssa, on pituus huomattavasti pienempi mutta kuitenkin mielettömät tilat. Vaimo piti esim X5:ta helpompana autona.
-Vetokyky on yleensä ainakin parempi, jos vetää esimerkiksi perässä hieman isompaa venettä.
-Miinuksena on kyllä huomattavasti isompi kulutus kun samoilla koneilla varustetuilla sedanmalleilla/farkuilla.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Kiitoksia vain kommenteista tony ja Schwalbe!

Tarkoitus ei ollut haastaa riitaa kysymyksellä ettekä te onneksi sellaisena kysymystäni ottaneetkaan. Ajattelin vain mainita muillekin mahdollisille vastaajille, koska nyt uudelleen viestini lukiessani huomasin itse siinä aavistuksen verran hyökkäävän (tosin tahattoman sellaisen) sävyn...

Tarkennusta kommentteihin. Olen ilmeisesti puhunut väärin, kun olen niputtanut SUV:it ja citymaasturit samaan nippuun? SUV:lla ilmeisesti tarkoitetaan näitä kooltaan isompia 'eurooppalaisia' merkkejä, kuten Audi, BMW, Volvo jne...? Ainakin näin olen asian nyt ymmärtänyt? Monissa niissä ei mielestäni hinta täysin vastaa ominaisuuksia, juurikin sen vuoksi, että niistä puuttuvat oikeat maasto-ominaisuudet. Jos sellaiset niistä löytyisivät, niin sitten kyseessä olisi jo hieno auto. Toyotan Landcruiser onkin tämän joukon ainoita oikeita maastoautoja. Samoin kulutus ei SUV:eilla varmasti jää samoihin lukemiin ison farmarin kanssa (sen verran on kokemusta, vaikkakin vähäistä itsellä esim Volvon ja Mersun SUV:sta). Olen myös omistanut aikanaan itsekin maasturin, Mitsubishi Pajeron, ja sen allekirjoitan, että korkealta todella näkee paremmin, joka on kyllä etu, samoin jos on tarvetta vetää enemmänkin venetraileria tai asuntovaunua.

Sen sijaan citymaastureissa (kuten vaikkapa Toyotan RAV4) tavaratila häviää kyllä kirkkaasti isomman kokoluokan farmareille. Hankintahinta näissä on kyllä samaa luokkaa. Uskaltaisin myös _veikata_, että ajomukavuus on nelivetofarmarissa parempi kuin citymaastureissa, varsinkin suurilla nopeuksilla? Kumpikaan noista em. citymaastureista (RAV4 tai CR-V) eivät kyllä minun tiedon mukaan mitään bensapihejä varsinaisesti ole, varsinkin joitakin vuosia vanhat CR-V:t olivat aika bensarohmun maineessa, mutta tästä olen toisen käden tiedon varassa ja tieto voi myös olla vanhentunutta?

Sitten vielä citymaastureiden 'korkeasta maavarasta'. Tässä on jälleen se ongelma, että ne on tehty enemmän maastoauton näköiseksi kuin mitä ne oikeasti ovatkaan. Nimittäin Tuulilasin ison citymaastutestin mukaan Hondaa lukuunottamatta kaikissa muissa lehdessä testatuissa citymaastureissa pakoputki alittaa takatasauspyörästön, joka siis syö aika tavalla korkeaa maavaraa ja siten maastoominaisuuksia. Ainakin tämä kannattaa ottaa huomioon hankintaa mietittäessä, jos korkea maavara on oikeasti tärkeä ominaisuus?

Sen verran olen jatkanut 'tutkimustyötä', että ajattelin käydä koeajamassa Audi A6 Avantin. Onko kenelläkään kokemuksia autosta, nimenomaan tästä nelivetoisesta farmarista?
 
Jos vähemmän kaunis muotoilu ei haittaa - eikä se varmaan haittaa, kun kerran maastureista ja SUVeista puhutaan - niin kehottaisin tutustamaan Subaru Foresteriin. 2.5XT kustantaa reilusti alle 50-tonnia ja tarjoaa muikean suorituskyvyn kelillä kuin kelillä. Ja kun kerran japanialaisesta kamppeesta puhutaan, niin luotettavuuskin lienee kunnossa. Kokeilin tuollaista kerran jossakin hiihtokeskuksessa ja kerrassaan hulppeata oli meno. Sisältä kylläkin vielä karumman oloinen kuin päältä. Sisäistä kauneutta, nääs.

IS:n juttua...
 

tony

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Southampton, Deutsches Afrika Korps
Prof. Puck kirjoitti:
Sitten vielä citymaastureiden 'korkeasta maavarasta'. Tässä on jälleen se ongelma, että ne on tehty enemmän maastoauton näköiseksi kuin mitä ne oikeasti ovatkaan. Nimittäin Tuulilasin ison citymaastutestin mukaan Hondaa lukuunottamatta kaikissa muissa lehdessä testatuissa citymaastureissa pakoputki alittaa takatasauspyörästön, joka siis syö aika tavalla korkeaa maavaraa ja siten maastoominaisuuksia. Ainakin tämä kannattaa ottaa huomioon hankintaa mietittäessä, jos korkea maavara on oikeasti tärkeä ominaisuus?

Sen verran olen jatkanut 'tutkimustyötä', että ajattelin käydä koeajamassa Audi A6 Avantin. Onko kenelläkään kokemuksia autosta, nimenomaan tästä nelivetoisesta farmarista?

Maavaraa koskien olen verrannut Bemarin 500 sarjaan ja omaan alustasarjalla kylläkin varustettuuun A6:een, voin sanoa että maavara on näihin verrattuna ainakin parempi. Katselun kohteet on ollu X5,ML Mersu ja Audi Q7, eli ei mitään muita. Olisi hauska tietää mitä autoja verrattiin keskenään Tuulilasissa, koska varmaan siinä saattaisi SUV-hullu osua joihinkin miinoihin joita ei uskoisi olevan.
Ylläolevissa autoissa on kyllä hyvät, lähes luxus maantieominaisuudet, joten niitä voi mielestäni täysin verrata isoihin premium-perhefarkkuihin. Sivultuuliherkkyys vaivaa toki sitten tämän tyylin autoja. Hinnat ovat toki huomattavasti kovemmat, ikävä kyllä. Mutta se onkin ihan toinen juttu.
Lisänä voi todeta että Land Rover Discovery:han muuten toimii maastossakin todella hyvin ja tarjoaa kuitenkin mahtavan kyydin myös maantiellä. Siinä taas miinuspuolena on kova kulutus ja laiskempi kone muihin verrattuna.

Audi A6 Avant Quattro on muuten todella hyvä auto. Tilat sisällä hienot, tavaratilasta puhumattakaan ja uudessa mallissa vielä moderni tyylikäs koppa, olematta kuitenkaan liian outo.Automaattilaatikkko toimii kun unelma ja Audin legendaarista Quattro -nelivetoahan ei sen enempää tarvitse mainostaa, sehän on aivan nelivetojen aatelia. Itsellä ollut 3.0TDI quattro käytössä, ja ei siitä monta moitteen sanaa löytynyt. Ainoastaan sen mieletön koko joka, niinkuin yllä kirjoitin, pisti vaimon hermoromahduksen partaalle. Omana autona siis sedan A6, joka on lähes yhtä pitkä mutta josta näkee vielä huonommin taaksepäin.
 

Tuamas

Jäsen
Varoitus huijarista.

Nyt kun kolmas täysin identtinen tapaus tuli tietooni, ajattelin varoittaa nyt tätä kautta yleistymässä olevasta autohuijauksesta.

Eli jokaisessa tapauksessa kyseessä on ollut Autoscout24:ssä tai Mobile.de:ssä myynnissä oleva auto, joka on hiukan halvempi kuin muut vastaavat. Kaksi varmaksi tietämääni tapausta koskivat toinen asuntoautoa ja toinen uudehkoa bemaria.

Eli homma menee näin:
Ilmoitus on saksaksi saksalaisella sivustolla, kun myyjään otetaan yhteyttä hän kertoo muuttaneensa britteihin tai auto vain jostain syystä on briteissä. Myyntisyynä käytetään joko auton jäämistä tarpeettomaksi, tai sitten sitä ettei autoa saisi briteissä rekisteriin kun on vääränpuoleinen ohjaus, tämähän ei toki pidä paikkaansa mutta brittiläistä kulttuuria tuntematon voi hyvinkin näin luulla olevan. Täällä on virallisessa rekisterissä ainakin satoja tuhansia puolalaisten omistamia autoja, jotka ovat vasemmanpuolisella ohjauksella.
Tämän jälkeen hän jatkaa hyvin vakuuttavasti, suostuu lähettämään kopioita rekisteriotteista, kauheat määrät kuvia autosta ja puhuu mielellään puhelimessakin.
Koska auto on briteissä, hän ehdottaa että auto rahdattaisiin hänen piikkiinsä suomeen tai sitten, että ostaja maksaisi hänelle rahtikulut ja loput rahat vasta kun auto on suomessa. Näissä hän pyrkii olemaan erittäin vakuuttava ja kertoo luottavansa vain yhteen rahtifirmaan, jolta sitten saa pyydettäessä kuulemma rahtikirjaa ja muuta.

Tähän saakkahan kaikki on käytännössä okei, eikä epäilyksiä juuri ole. Mutta nyt näissä kolmessa tapauksessa on sattunut myyjän kannalta niinkin "huonosti", että ostajalla olisi kaveri/sukulainen briteissä joka voisi autoa tulla katsomaan. Tämä kun on myyjälle kerrottu, ei myyjästä kuulu enää mitään. Sitten kun yrittää tälle soittaa, ei hän joko vastaa puhelimeen tai lyö luurin korvaan kun selviää mistä on kyse.
Itse olin kaverin autoa menossa katsomaan Lontooseen, kun tästä ei pitkä matka sinne ole, mutta "yllättäen" tämä myyjä ei sitten ole lainkaan tavattavissa, koska on niin kiireinen bisnesmies, eikä ole mahdollista ilmoittaa osoitetta missä auto on, jotta sitä voisi käydä katsomassa.

Kun näitä nyt näkyy tapahtuvan enemmänkin, niin muistakaa nämä tarinat ja jos löytyy houkutteleva auto, jota saksalainen myy mutta auto on briteissä, ehdottakaa aina tapaamista tai että joku tuttu käy paikan päällä katsomassa on autoa olemassa yms.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Auto oli tänään 40tkm huollossa,
sanoin ennen huoltoon jättöä että luulin nähneeni autossa ruostetta. Tiskin takana ollut kaveri nauroi ja sanoi "eihän kaks vuotta vanhoissa Hondissa ole ruostetta" ... iltapäivällä hain auton ja "kyllä siinä ruostepilkku oli".

Nyt seuraavaksi sitten Vehon korikorjaamoon tms näyttämään tuota, kuulemma ottavat valokuvat, lähettävät maahantuojalle ja he tekevät päätöksen.

Ruostekohta on siis takaikkunan (ei sen aukeavan takaikkunan, vaan sen takana vielä olevan) saumakohdassa.

Jännä nähdä miten käy. Eiköhän noi onnistu kääntämään ton vielä mun viaksi ja joudun pulittamaan uuden korin itselleni.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Vuonna -03 törmäsin useampaankin Accordiin joiden alustassa oli ruostetta jo enemmän, kuin laki sallii. Sääli sinällään sillä Honda on ajettavuudeltaan kuitenkin ainakin omaan käteen japseista paras. Ruostesuojaus on täysin onneton.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Pintaruostetta tosiaan ilmestyy auton kuin auton alustaan ensimmäisen talven jälkeen. Ellei ole omatoimisesti käynyt suojauttamassa alustaa ennen ensimmäistä talvea.

Ikkunatiivisteiden läheisyydessä olevat ruostelaikut sen sijaan harvinaisempia uusissa autoissa, kyllä pitäisi ainakin 15 vuotta kestää.

Tosin maalitakuu taitaa olla autoissa vuoden parin luokkaa ja ruostumattomuustakuuhan koskee läpiruostumistapauksia.
 

Valkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kuume hellitti hetkeksi...

kun tuli emänään auto päivitettyä uuteen Ford Focus farmariin. Piti alunperin tehdä vaan sellainen pieni päivitys hieman uudempaan (vanha oli -01 Mazda 323F), mutta näin siinä kävi, kun sai ehdot kohdalleen. Kaikin puolin mukavan oloinen biili ainakin näin ensi tuntumalta.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Kaiser Soze kirjoitti:
Daa a. Miten niin kevät ja autokuume? Talvi päällä ja käteen jäi juuri C70.. Wuhuuu!


No eipä jäänytkään käteen. Volvo oli karmea corollamainen rimpula. Parempi vaihtoehto löytyi Saab 9-5 Aerosta. Kerrasssaan makoinen peli 250 kaakilla ja automaattilaatikolla. Me likes.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kaiser Soze kirjoitti:
No eipä jäänytkään käteen. Volvo oli karmea corollamainen rimpula. Parempi vaihtoehto löytyi Saab 9-5 Aerosta. Kerrasssaan makoinen peli 250 kaakilla ja automaattilaatikolla. Me likes.

Samainen laite itsellä vieläkin etsinnässä. Farkut tuntuvat olevan kiven alla, sedaneita tarjolla hyvin. Perkele, pitikin mennä hankkimaan noita piskejä ;)
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
pasil kirjoitti:
Samainen laite itsellä vieläkin etsinnässä. Farkut tuntuvat olevan kiven alla, sedaneita tarjolla hyvin. Perkele, pitikin mennä hankkimaan noita piskejä ;)


Minulle löytyi farkku www.mb-mobile.fi:sta. Luxemburgin tuontia..
 
Viimeksi muokattu:

Davey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vanha auto Peugeot 307 -03 meni n. 1,5 kk sitten lunariin joten jouduin ostamaan uuden Opel Corsan 1,3 dieselin jonka saan tammikuun puolen välin jälkeen.
 

scholl

Jäsen
pasil kirjoitti:
Samainen laite itsellä vieläkin etsinnässä. Farkut tuntuvat olevan kiven alla, sedaneita tarjolla hyvin. Perkele, pitikin mennä hankkimaan noita piskejä ;)

Onko valmistus lopetettu? Saabi on nykyään tosiaan hieman paremmannäköinen, kun faceliftasivat sen mallin. Taksissahan niitä Stokiksessa näkyy ja ne etuvalot varsinkin ovat melko erikoiset, mikä on hyvä juttu toki verrattuna superskeidaan aiempaan versioon.

Ihmettelen sitä, että kun päivän Iltalehdessä olivat koeajaneet Mitsu Pajeron niin sanoivat, että koeajoivat vain pitkän mallin dieselillä, koska muut mallit eivät ole Suomen tuontiohjelmassa. Tuossa on erikoinen pointti. En itse ole Mitsu, saatika Pajero-miehiä, mutta entä jos lyhyt malli on parempi kuin joku muu markkinoilla oleva lyhyt maasturi ja siitä ei kerrota lukijoille. On melko huvittavaa, että tuo touhu on mennyt siihen, että maahantuojat valitsevat jo senkin, että mistä valmistettavista automalleista ihmiset ylipäätänsä saavat lukea. Toimittajalle tuo on tietysti helppoa. Ei tarvitse Espanjassa hikoilla enempää kuin yhden koeajon verran ja muun ajan voi vetää perseet olalle.

Edit. aikamoinen v***upää täytyy olla tuolla Kaiser Sozen linkittämässä firmassa, kun kirjoittaa jokaisen auton kohdalle samalla tavalla Luxemburgin päin helvettiä. Sietäisi saada kuonoon
 
Viimeksi muokattu:

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Eihän valmistusta toki ole lopetettu, mutta ns. normaalina palkansaajana joka liian isosta tilipussistaan itse maksaa auton niin about 55ke on vaan liikaa. Joo, olen köyhän yms. eli tyydyn käytettyyn. Tavoite lepää -04-mallissa jossa keulaa hieman sliipattu menevämmäksi vrt. aiemmat. Uusin facelift jakaa mielipiteitä rankasti jopa ysifemma-faneissa, itse en ota ko. asiaan kantaa kun ei ole "ajankohtainen".
 

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Päivää.

Onko kukaan ajellut Volkswagen Boralla, ja jos on niin minkälaisia tuntemuksia on jäänyt mieleen?
 

scholl

Jäsen
pasil kirjoitti:
Eihän valmistusta toki ole lopetettu, mutta ns. normaalina palkansaajana joka liian isosta tilipussistaan itse maksaa auton niin about 55ke on vaan liikaa. Joo, olen köyhän yms. eli tyydyn käytettyyn.

No jos se ei ole lopetettu niin tuskin mikään keräilyharvinaisuus. Veikkaan, että niitä on esim. pelkästään euroopan mittakaavassa suhteellisen paljon käytettynä, joten ei niitä nyt tarvitse metsästää samanlaisella kuulostelulla kuin telkkarissa näytettiin sen yhden Saksassa asuvan italiaanon etsivän Topolinoja.

Itse ajoin pari päivää sitten Audi S3:lla ja se on kyllä loistava auto. Harmi, että siinä on pienenä puutteena sekventaalivaihteiston puute. Muuten voisi olla ihan varteenotettava hankintakohde monelle. RS3:kin on ehkä tulossa.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
scholl kirjoitti:
Itse ajoin pari päivää sitten Audi S3:lla ja se on kyllä loistava auto. Harmi, että siinä on pienenä puutteena sekventaalivaihteiston puute. Muuten voisi olla ihan varteenotettava hankintakohde monelle. RS3:kin on ehkä tulossa.

Joo eikä loota kestä muutenkaan vaihtoa täydessä vauhdissa vitoselta kakkoselle. Quattro Tourilla S-mallit poistuneet kokonaan, kun S3 rikottu jo kahdesti vaihtovirheen takia. Todella ihmeellistä kyllä että DSG:tä ei ole tuohon vakioksi, tai edes lisävarusteeksi, laitettu.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Voi saatana. Kaksiovinen Ford Fiesta kyseessä. Molempien penkkien kaatovivut ja -vaijerit uusittu, samoin molempien sähkölasien nostimet. Takuuta ei enää ole, kun auto otettu käyttöön kesällä 2003. Kyllä noiden silti mun mielestä tulisi kestää vähän kauemmin kuin reilu kolme vuotta. Penkeistä tehdyn kyselyn maahantuoja jo laittoi bumerangina takaisin. Vittu.

Onkos muilla millaisia vastaavia kokemuksia/neuvoja..?
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
dingus kirjoitti:
Päivää.

Onko kukaan ajellut Volkswagen Boralla, ja jos on niin minkälaisia tuntemuksia on jäänyt mieleen?


Jos siina on 1.9 TDi -moottori, niin uskoisin omaavan samat ongelmat kun muissakin vastaavissa VW:issa (ainakin jos karry on 2000-luvun alkupuolelta). Jakopaassa on vikaa ja varsin useissa mootoreissa kay niin, etta tehot lahtee kiihdytyksessa.

Omassa Golf:ssa oli muinoin nain ja sita yritettiin korjailla tuon tuosta. Aina valilla homma luisti todella hyvin, mutta kylla vitutti kun vika yllattaen palasi just kun oli ohittamassa rekkaa. Boooo... Ja sitten mentiin kaasu pohjassa 80:ia kunnes tuli pysahdys (esim liikennevalot), jossa auton voi kaynnistaa uudestaan. Ja taas toimi jonkin aikaa.

Tasta oli juttua muutama vuosi sitten jollain VW-henkisella keskustelupalstallakin Suomessa. Sielta ma ton vian syyt vihdoin bongasin, kun olin jonkin aikaa sita ittekseni ihmetellyt.
 

ipaz

Jäsen
No niin. Nyt se autokuume on sitten vihdoin ja viimein iskenyt ipaziinkin. Lähes viisi vuotta tässä ollaan kärvistelty julkisilla kulkuvälineillä, mutta nyt on tullut mitta täyteen. Vituttaa tuo pysäkeillä odottelu ja aikataulujen seuraminen. Aikuisen miehen on päästävä silloin liikkeelle kun on tarve. On pakko ostaa auto! Pieni lisäpotku tuohon auton hankkimiseen tulee myös siitä, että menetän vakuutusbonukseni ellei nimissäni ole autoa maaliskuussa.

Mitä tahansa rotiskoa en ole hankkimassa, vaan mielessä pyörii heti vähän parempi kärry. Sellainen vuosituhanteen vaihteen BMW 316 olisi kiva. Niitä näyttää olevan myynnissäkin ihan hyvin ja vielä kohtuuhintaan. Mitään vaihtoautoahan mulla ei siis ole tarjota myyjälle, joten pystyy hyvin tinkaamaankin kun lyö käteiset pöytään.

Arvon Jatkoajan bemarikansa. Mahtuuko joukkoon vielä yksi?
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
ipaz kirjoitti:
Arvon Jatkoajan bemarikansa. Mahtuuko joukkoon vielä yksi?

Tervetuloa vaan. Itse olen kyllä jostain syystä karsastanut aina noita 316:sia. johtuuko sitten siitä, että E46:sen 1,9l moottorista otettu irti huikeat 105hv. Näissä uudemmissa malleissa onkin sitten käsittääkseni jo tullut hieman tehoja lisää.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
mikse kirjoitti:
Onkos muilla millaisia vastaavia neuvoja..?


Juu. Sitten kun ajattelit ostaa ihan oikean auton, kierrä Ford ja Opel-liikkeet mahdollisimman kaukaa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös