Autoiluketju

  • 3 315 438
  • 19 009

#28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves (Ässät & Hifk)
pasil kirjoitti:
Veikkaan nimim. schollia.

Huomattavan useisiin erikoisautoihin nousukkailla ei ole minkäänlaisia mahdollisuuksia, vaikka sitä rahaa olisikin.
 

scholl

Jäsen
pasil kirjoitti:
Veikkaan nimim. schollia. Onhan täällä muitakin luomakunnan kruunuja toki.

Varaa ei ole, mutta suhteita on ainakin jonkinlaisia. Toki uusia voisi joutua odottamaan, mutta tiedän yhden henkilön, jonka kokoelman kirjanpitoarvo lienee noin 15 miljoonan paikkeilla, joten häneltä kysymällä varmasti voisin pyrkiä ostamaan minkälaisen auton tahansa. Tosin osa autoista on sellaisia, mitä on valmistettu vain muutamia, eikä niitä halua yleensä kukaan omistajista myydä. Ei tosin ole varaa, eikä myöskään ehkäpä mielenkiintoa.

Toki jotain Enzoa minulle ei myytäisi, vaikka rahaa ja halua ostaa olisikin.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Land Rover

Onkos kenelläkään kokemuksia näistä uudemmista Land Rovereista (Discovery 3, Range Rover Sport & ihka uusi Freelander 2)?

Komeita vehkeitä näyttävät olevan ja ainakin myyjien mukaan ihan oikeita maastoautoja (ei mitää City-sellaisia).
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Duunikaveri ajeli ennen Freelanderilla. Oli sitä mieltä, että on muuten mukava peli, mutta kun tahtoo olla koko ajan jostain päästä rikki ja korjaukset tosi kalliita. Ei suositellut.

Mihin muuten tarvitset "oikeaa" maastoautoa?
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Schwalbe kirjoitti:
Duunikaveri ajeli ennen Freelanderilla. Oli sitä mieltä, että on muuten mukava peli, mutta kun tahtoo olla koko ajan jostain päästä rikki ja korjaukset tosi kalliita. Ei suositellut.

Mihin muuten tarvitset "oikeaa" maastoautoa?
Juu, tiedossa on ettei nuo edeltävät mallit oikein pysyneet läjässä... Ja mihin nyt maasto-ominaisuuksia tarvitaan => vapaa-ajan riennot, vetohommat etc. ;-)
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Discovery 3: Iso ja muhkea tiejyrä, jolla on mukava huristella. Menee metsähallituksen puolelle niin halutessaan, mutta pikkusen kohlo kokonsa takia.

Range Rover Sport: Mielestäni tätä peliä ei ole tehty maastoon vaikka hyvin pärjääkin siellä. Liian täydellinen kantojen ylitykseen, mutta maantiellä aivan saatanan makee peli. Varsinkin V8 s/c. Vrooooooomm, ne äänet!

Freelander 2: En ole kokeillut, mutta kaverini oli testaamassa kun autoliikkeille oli esittely ja totesi, että mahoton peli. Menee siitä mihin muut jää ja helposti. Freelander 2:ssa on Discon ja Rangen parhaita puolia ja vähän lisätty Defenderin maasto-ominaisuuksia.

Defenderhän on ainoa maastoauto, piste.

Noista luotettavuusongelmista. Vanha Freelanderhan ei ollut mikään kaksinen, mutta uudesta ei ole tietoa. Luulisi, että heillä ei ole varaa ryssiä, koska hintakin on ihan eri.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Salama15 kirjoitti:
Ja mihin nyt maasto-ominaisuuksia tarvitaan => vapaa-ajan riennot, vetohommat etc. ;-)

Vapaa-ajan riennot ja vetohommat onnistuu millä tahansa nelivetoisella, riittävän tehokkaalla autolla. Oikeaa maasturia tarvitaan, kun ajetaan kirjaimellisesti metsässä. Ja sepä onkin sitten jo ihan oma lukunsa, ikinä en ole nähnyt alle kymmenvuotiasta maastoautoa ns. tositoimissa, rahamieskään kun ei raaski, voipi tulla nääs naarmuja.

Mutta tämä on vain oma näkemykseni.
 

scholl

Jäsen
Schwalbe kirjoitti:
Mihin muuten tarvitset "oikeaa" maastoautoa?

niin mihin tarvitset sitä tietoa, mihin joku toinen kirjoittaja käyttää autoaan? Vaikka muiluttaisi jokerifaneja uralin taakse.

Sitä ei käy kiistäminen etteikö Land Rover olisi aina osannut maastoautoja tehdä. Muotoilu ja monet muut seikat sitten ovat niitä, mitkä tekevät niistä vanhoillisia. Tosin Range Sport supercharged on ulkoapäin aika näyttävännäköinen. Sisältä sen sijaan ei voi sanoa mitään.

Henkilökohtaisia kokemuksia ei ole. Yhdellä tutulla leikkasi Discovery 3:ssa kone kiinni, mutta nyt hänelläkin on jo uusi samanlainen tilalla.
 

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
scholl kirjoitti:
niin mihin tarvitset sitä tietoa, mihin joku toinen kirjoittaja käyttää autoaan?

Ihan vaan mielenkiinnosta kyselen.

Vastauksesi oli malliesimerkki siitä, miksi tämä keskustelupalsta tuntuu päivä päivältä vastenmielisemmältä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
tombraider kirjoitti:
Defenderhän on ainoa maastoauto, piste.
Tästä samaa mieltä, Defender on erittäin hieno peli. Sen maasto-ominaisuuksista minulla ei ole omakohtaista kokemusta, mutta on se ainakin sen näköinen että ei ihan mihin tahansa jää jumiin.

Jostakin joskus (hieno lähde, eh?) luin maastoautovertailun, jossa oli mukana puolenkymmentä eri merkkiä. Tuosta muistan vain sen, että siitä mistä Lantikoilla ja Hummereilla ei enää menty, mentiin Lada Nivalla vielä komeasti yli. Siltikään laatokka ei olisi ensimmäinen valintani.

Jos halutaan komea maastopeli, niin tosimiehelle ei ole kuin yksi vaihtoehto, nimittäin ajoneuvos -ohjelmassakin esitelty Pinzgauer.
Räyhäkkä peli, on munaa vaikka muille jakaa.

Pois tieltä!
 

scholl

Jäsen
Schwalbe kirjoitti:
Vapaa-ajan riennot ja vetohommat onnistuu millä tahansa nelivetoisella, riittävän tehokkaalla autolla.

Vetohommista olen aikalailla erimieltä. Ns. citymaasturit eivät oikein kestä siinä. Olennaistahan vetohommissa on tosiaan se 3500kg vetokyky ja se, että ei ole mikään 3 litran mylly, vaan iso iskutilavuus ja paljon vääntöä, mutta varsinkin vedestä vedettäessä etenkin, jos luiska on hiekkaa, on syytä olla kunnon maasturi. Ja pitkissä ylämäissä maantiellä sitten tulee se teho oikeuksiinsa, kun on 3+ tonnin kärry perässä. Paras vetoauto olisi lyhyt pick-up maasturi lyhyellä lavalla, jossa olisi VW:n V10 diesel.
 

scholl

Jäsen
Schwalbe kirjoitti:
Vastauksesi oli malliesimerkki siitä, miksi tämä keskustelupalsta tuntuu päivä päivältä vastenmielisemmältä.

Kiitos samoin. Käsittämättömän vastenmielistä, että ihmiset laittavat toisia ihmisiä tilivelvollisiksi. Sellaista porukkaa tapasin jo peruskouluaikana. En ymmärrä, mikseivät voineet huolehtia omasta elämästään, vaan pitää tivata muiden elämään liittyville valinnoille perusteluita.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
tombraider kirjoitti:
Range Rover Sport: Mielestäni tätä peliä ei ole tehty maastoon vaikka hyvin pärjääkin siellä. Liian täydellinen kantojen ylitykseen, mutta maantiellä aivan saatanan makee peli. Varsinkin V8 s/c. Vrooooooomm, ne äänet!

Eikös tällä mallilla Clarkson revitellyt varttimaililla karkuun märällä nurmella kun toisella oli alla joku normi gti-peli asvaltilla?
 

Tibexe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Turder kirjoitti:
Eikös tällä mallilla Clarkson revitellyt varttimaililla karkuun märällä nurmella kun toisella oli alla joku normi gti-peli asvaltilla?
Taisi olla tuo ihan tavallinen Range Rover mitä oli jossain viripajalla vähän piristetty. Tuommoinen Sportti on kyllä aikas menevän näköinen peli ja varsinkin remmiahdetulla V8:lla saattaa poistuakin kohtalaisen rivakasti. Silti ottaisin ennemmin normi Rangen kuin tuon Sportin.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Trenchtown kirjoitti:
Jostakin joskus (hieno lähde, eh?) luin maastoautovertailun, jossa oli mukana puolenkymmentä eri merkkiä. Tuosta muistan vain sen, että siitä mistä Lantikoilla ja Hummereilla ei enää menty, mentiin Lada Nivalla vielä komeast yli. Siltikään laatokka ei olisi ensimmäinen valintani.

Jos vain taskusta löytyy C-kortti ja maastossa pitäisi päästä eteenpäin ja vauhdilla ei ole väliä, niin kannattaisi varmaan hankkia SA-INT:ltä ostamaan GAZ-66 maastokuorma-auto. Menee melkein minne vaan ja tavaratkin saa mainiosti lavalle.
Ainoa ongelma lienee se, saisiko tuota neuvostoteollisuuden antia rekisteröityä siviilikäyttöön. Puolustusvoimien mallit oli ainakin aikoinaan luokiteltu sotatekniseksi materiaaliksi.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
msg kirjoitti:
Jos vain taskusta löytyy C-kortti ja maastossa pitäisi päästä eteenpäin ja vauhdilla ei ole väliä, niin kannattaisi varmaan hankkia SA-INT:ltä ostamaan GAZ-66 maastokuorma-auto. Menee melkein minne vaan ja tavaratkin saa mainiosti lavalle.
Ainoa ongelma lienee se, saisiko tuota neuvostoteollisuuden antia rekisteröityä siviilikäyttöön. Puolustusvoimien mallit oli ainakin aikoinaan luokiteltu sotatekniseksi materiaaliksi.

Tai sitten ihan vaan UAZ. Niitä on tälläkin hetkellä myynnissä tuolla nettiautossa.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Troy kirjoitti:
Tai sitten ihan vaan UAZ. Niitä on tälläkin hetkellä myynnissä tuolla nettiautossa.
UAZin cabriolet ja van -mallit on ihan lällyjä eikä niillä pääse sinne, minne GAZ-66 kiipeää. GAZin viehättävä vaihdekepin sijoittelu on myös yksi syy valita tämä neuvostoliittolainen huipputekele.
Lisäksi 4.25 litraisen vapaasti hengittävän moottorin alhainen oktaanivaatimus viehättää myös taloudellista kuljettajaa...
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
msg kirjoitti:
UAZin cabriolet ja van -mallit on ihan lällyjä eikä niillä pääse sinne, minne GAZ-66 kiipeää. GAZin viehättävä vaihdekepin sijoittelu on myös yksi syy valita tämä neuvostoliittolainen huipputekele.
Lisäksi 4.25 litraisen vapaasti hengittävän moottorin alhainen oktaanivaatimus viehättää myös taloudellista kuljettajaa...

Tämä on totta, mutta UAZ on vähän helpommin saatavilla ja toisaalta pesee maasto-ominaisuuksissa nämä nykyajan maasturit sata-nolla.

Me muuten ajeltiin intissä välillä tällaisilla: http://tietokannat.mil.fi/kalustoesittely/media/1084796386_09.ZIL_131.jpg
Ei heikko peli tämäkään maastossa.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Bensaa vaan kulutti niin vitusti tuokin vehje, toki kiipesi vaikka puuhun tarvittaessa.

Sittenhän on vielä se järein Zili missä oli ne megaleveet renkaatkin.
 

Rodion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kakun kasvattajat. Sympatiat kakun jakajille.
Heh, kyllä tuo ZIL oli aikamoinen epeli. Ei sitä saanut jumiin mihinkään, vaikka suohonkin ajettiin opetustarkoituksessa. Oma usko loppui ennen zilttonin etenemiskykyä.

Mutta se ergonomia... ei tuolla viitsisi juuri 15min kauempaa ajaa edes pakotettuna. Ellei satu olemaan kohtuu pienikokoinen ihminen.

Se suurin maastoajoneuvohan on Kraz, mutta ne ovat erikoiskäytössä:

http://www.mil.fi/maavoimat/kalustoesittely/index.dsp?level=108&equipment=211
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Troy kirjoitti:
Tämä on totta, mutta UAZ on vähän helpommin saatavilla ja toisaalta pesee maasto-ominaisuuksissa nämä nykyajan maasturit sata-nolla.


Paitsi että mäkinousutestissä otti VW Transporter Synchrolta turpaa 6-0.
 

iibor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Jokerit
No niin auto ostettu, eikä ollut bemari. Ei ollut myöskään Volvo, eikä Renault. Saatikka sitten Opel. Päädyttiin(lue: avovaimo päätyi) Italian ihmeeseen eli Fiat Bravaan. Vaimo halus sen kun oli kuulemma niin kivan pyöreä ja sininen:) No katsotaan mitä tästä tulee. Onhan sillä nyt huomattavasti mukavampi ajaa, kuin tolla mun Vm. 86 Micralla.

Tosiaan ihmetyksekseni huomasin ettei ole keskuslukitusta edellinen omistaja hommannut. Paljonkohan sellainen maksais?
 

greatLeo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Spurs
JA on wheels - Jatkoajan autoketju

Pienellä etsimisellä en löytänyt yleistä autoketjua, joten sellainen avattakoon, tai tämä viesti oikeaan ketjuun siirrettäköön.

Tässä ketjussa on tarkoitus keskustella autoista, eli ostamisesta, myymisestä ja tietenkin huoltamisesta & vioista. Itselläni on ensiauton ostaminen kohta ajankohtaista, mutta nyt asiani koskee vikaa, johon toivoisin palstan nelipyöräguruilta vinkkejä.

Kyseessä on äitimuorin uudenkarhea (syksyllä ostettu) Corolla, joka on nyt huostassani muutaman viikon. Pirssi kulkee muuten kuin unelma, mutta yli satasen nopeuksissa alkaa tärisyttämään. Auto siis tärisee kevyesti, tämän tuntee parhaiten käsissään kun pitää ratista kiinni. Fiilis on samanlainen kuin linkoavaan pesukoneeseen nojaaminen. Rengaspaineita epäilin, ja ne olivatkin hiukan alhaalla, mutta korjaaminen ei auttanut mitään. Isäukko mietiskeli aurauskulmia, tai mahdollisesti renkaiden pulttien löysällä olemista. Kumpikaan näistä ei tunnu järkevältä syyltä, sillä auto ei ole (tietääkseni) kokenut sellaisia kolhuja, joista aurauskulmat muuttuisivat. Lisäksi äitini vaihdattaa renkaat huoltoasemalla, joten pultitkin lienevät tiukassa. Tosin en ole ehtinyt niitä vielä tarkistaa, iltasella ajattelin vilkaista.

Eli miksi Corolla tärrää?
 

Kawalski

Jäsen
Suosikkijoukkue
pesäkissat
greatLeo kirjoitti:
Pirssi kulkee muuten kuin unelma, mutta yli satasen nopeuksissa alkaa tärisyttämään. Auto siis tärisee kevyesti, tämän

Eli miksi Corolla tärrää?
Renkaiden tasapainotusta kehiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös